Julistaa ministeri. Toivottavasti tarkoitti vanhoja työlupia, siis niiltä jotka ei saa maamme kansalaisuutta esim. rikosten vuoksi.
Vanhat luvat syyniin!
21
688
Vastaukset
- isänmaan asia
kokoomuksen ministerillä on Erik Hoonekkerin otteet kansalaisiinsa pöin, kuitenkin on syytäuskoa että joukossa on kokoomuksen ns. annen omia äänestäjiä jotka syynätään. Onnittelut näille äänestäjille.
Taitaa tuo annika lapitie jo hävetä omia asevastaisia mielipiteitä tämän annen runnalla.
Kokoomuslainen sisäministeri on Isänmaan asialla, häntä aanestäneet, puristelkaa persettänne!- yliviisas
tuo ministeri.
möläytti,että suomessa on paljon deaktivoituja(ampumakelvottomia) aseita,jotka viedään ulkomaille,jossa niistä tehdään taas ampumakelpoisia.
näin metallimiehenä rohkenen epäillä,että kyllä homma onnistuu suomessakin.
- *Res.Ups*
Anne Holmlundin haastattelu oli tämän aamun Hesarissa. Hän korosti sitä, että Sellon tapauksen vuoksi ei aselakia aleta mihinkään viilaamaan vaan aselain muutos etenee kuten on aiemmin ajateltu. Pidän haastattelua ja siinä esitettyjä mielipiteitä myönteisinä aseidein haltijoita kohtaan. Mitään paniikkireaktiota ei ole luvassa lainsäätäjäjän tai viranomaisten taholta.
Luotan siihen, että tulevaisuudessakin metsästäjät metsästää ja ammunnan harrastajat harrastaa.
Eniten melua tällä palstalla pitävät "kuullos pyhä vala"-tyypit ja liikaa Counter strike-peliäpelanneet tieipojat. Ei kaikkia aseista kiinnostuneet tai ammuntaa harrastavat ole latva-B2 luokkaan kuuluvia.- tyvestä lahoa
tuo mielenterveyluokitus. tohtorilta! hienoa
- heh heh!!
Taas tämä sama sisäasianministeriön päivystäjä täällä.
Oikeasti suunnitelmissa on kriminalisoida kaikki aseet, aselupaa turha lienee enää hakea.
Tänään Ritva Viljanen sanoi uutisissa, että suomessa on aivan liikaa aseita, 1,6 miljoonaa, huvittavaa muuten on, että ulkomaisille medioille uutisoitiin, "suomesssa on 2 miljoonaa käsiasetta" aika moinen valehtelu ja heitto, eroa todellisuudesta "vain" 400 000, sekä taas tämä termi "käsiase", nyt kaikki on käsiaseita, myös haulikot, mutta suuri yleisö luulee nyt, että suomessa on 2 miljoonaa pistoolia/revolveria, eli käsiasetta.
Myös uutisoitiin, että Holmlund todella haluaa kaikki vanhat aseluvat syyniin, syynätään harrastuneisuus, ampumaseurat, ym.
Paateron, Holmlundin, Viljasen ja kumppaneiden visio on: "Ai sinulla on aseita metsästystä varten, metsästys ei ole välttämätöntä, siis takavarikoimme aseenne tämän ja tämän pykälän nojalla".
Kaikki tähtää totaaliseen aseriisuntaan, tämä ilotulikielto ei ole sattumaa.
Ihmiset oloutetaan pitämään rikollisena kaikkea paukkeen ääntä.
Kohta kun pakoputki paukahtaa, niin ihmiset soittaa karhu-ryhmän paikalle, sekä media uutisoi reaaliaikaisesti "mahdollinen ampumatapaus tuolla ja tuolla", media sitten jättää korjaamatta mistä oikeasti oli kyse.
Takana on nämä kaiken takana olevat "isot tahot", tai "isot pojat", nämä tahot ovat suomen ulkopuolelta, EU:n takana olevat tahot. heh heh!! kirjoitti:
Oikeasti suunnitelmissa on kriminalisoida kaikki aseet, aselupaa turha lienee enää hakea.
Tänään Ritva Viljanen sanoi uutisissa, että suomessa on aivan liikaa aseita, 1,6 miljoonaa, huvittavaa muuten on, että ulkomaisille medioille uutisoitiin, "suomesssa on 2 miljoonaa käsiasetta" aika moinen valehtelu ja heitto, eroa todellisuudesta "vain" 400 000, sekä taas tämä termi "käsiase", nyt kaikki on käsiaseita, myös haulikot, mutta suuri yleisö luulee nyt, että suomessa on 2 miljoonaa pistoolia/revolveria, eli käsiasetta.
Myös uutisoitiin, että Holmlund todella haluaa kaikki vanhat aseluvat syyniin, syynätään harrastuneisuus, ampumaseurat, ym.
Paateron, Holmlundin, Viljasen ja kumppaneiden visio on: "Ai sinulla on aseita metsästystä varten, metsästys ei ole välttämätöntä, siis takavarikoimme aseenne tämän ja tämän pykälän nojalla".
Kohta kun pakoputki paukahtaa, niin ihmiset soittaa karhu-ryhmän paikalle, sekä media uutisoi reaaliaikaisesti "mahdollinen ampumatapaus tuolla ja tuolla", media sitten jättää korjaamatta mistä oikeasti oli kyse.
Takana on nämä kaiken takana olevat "isot tahot", tai "isot pojat", nämä tahot ovat suomen ulkopuolelta, EU:n takana olevat tahot.- Viljanen..
heh heh!! kirjoitti:
Takana on nämä kaiken takana olevat "isot tahot", tai "isot pojat", nämä tahot ovat suomen ulkopuolelta, EU:n takana olevat tahot.On nyt saanut kansalta valtuudet aseiden takavarikointiin. Kuka, missä, milloin.. eihän tämmösestä tyypistä aiemmin ole mitään kuulunut, niin ei kai moisilla virkailijoilla mitään valtaa ole alkaa meuhuamaan.
- kymppitonni
Viljanen.. kirjoitti:
On nyt saanut kansalta valtuudet aseiden takavarikointiin. Kuka, missä, milloin.. eihän tämmösestä tyypistä aiemmin ole mitään kuulunut, niin ei kai moisilla virkailijoilla mitään valtaa ole alkaa meuhuamaan.
oisko tuo tarkottannasitä kuivaa ritua.
- potifar
" Hän korosti sitä, että Sellon tapauksen vuoksi ei aselakia aleta mihinkään viilaamaan vaan aselain muutos etenee kuten on aiemmin ajateltu. "
Olet res. upseeri aivan oikeassa tässä kohtaa. Valveutuneena kansalaisena olet toki kuullut, että tämän aselain jälkeen on tulossa samantien uusi aselain muutoskäsittely. Siinä tiukennetaan taas aselakia. Vanhoilla aseluvan omistavilla ei ole automaattista oikeutta pitää aseitaan. Rikostausta, kuulumattomuus ampuma/metsästysseuraan, luuluminen sellaiseen ampumaseuraan joka ei ole jotenkin "pääurheilulajien" tai metsästysseurojen mukaista. I.P.S.C. ja reserviläisammunta lienee ensimmäisenä tulilinjalla. On aivan sama mitä joku reserviläisjärjestö määkii koska Suomen aseharrastajat ei ole poliittinen voima. Vaikka meitä on satoja tuhansia aseharrastajia niin olemme hyvin riitainen porukka. Hirvimiehille sopii hyvin, että käsiaseet lielletään. I.P.S.C harrastajat nauravat kun hirvenmetsästyksestä tulee eliitin metsästysharrastus. Ja Matti Vanhanen nauraa kun pölkkypäät vetävät itse itseään kaulakiikkuun hajanaisella rähinöillinnään ja puhaltaa lisää tuulta hiillokseen.
Nyt pitää ymmärtää todellisuus ilman mielikuvia. Koko nykyinen hallitus on asekansaa vastaan. On mieletöntä kuvitella, että kansanedustaja siellä tai täällä pystyisi tulevaa politiikkaa muuttamaan. Puolueiden ryhmäkuri pääpuolueissa toimii ja aselait hyväksytään vaikka yksittäiset ampumaurheilun ja metsästyksen harrastajat omissa pikku piireissään sanoi mitä tahansa.
Aseharrastajien pitäisi nyt järjestäytyä. Poliittisesta kannasta riippumatta. Vain riittävän suurella painostusryhmällä voi aseharrastajat saada oikeutta. Ei riitelemällä keskenään. - De Soto.
potifar kirjoitti:
" Hän korosti sitä, että Sellon tapauksen vuoksi ei aselakia aleta mihinkään viilaamaan vaan aselain muutos etenee kuten on aiemmin ajateltu. "
Olet res. upseeri aivan oikeassa tässä kohtaa. Valveutuneena kansalaisena olet toki kuullut, että tämän aselain jälkeen on tulossa samantien uusi aselain muutoskäsittely. Siinä tiukennetaan taas aselakia. Vanhoilla aseluvan omistavilla ei ole automaattista oikeutta pitää aseitaan. Rikostausta, kuulumattomuus ampuma/metsästysseuraan, luuluminen sellaiseen ampumaseuraan joka ei ole jotenkin "pääurheilulajien" tai metsästysseurojen mukaista. I.P.S.C. ja reserviläisammunta lienee ensimmäisenä tulilinjalla. On aivan sama mitä joku reserviläisjärjestö määkii koska Suomen aseharrastajat ei ole poliittinen voima. Vaikka meitä on satoja tuhansia aseharrastajia niin olemme hyvin riitainen porukka. Hirvimiehille sopii hyvin, että käsiaseet lielletään. I.P.S.C harrastajat nauravat kun hirvenmetsästyksestä tulee eliitin metsästysharrastus. Ja Matti Vanhanen nauraa kun pölkkypäät vetävät itse itseään kaulakiikkuun hajanaisella rähinöillinnään ja puhaltaa lisää tuulta hiillokseen.
Nyt pitää ymmärtää todellisuus ilman mielikuvia. Koko nykyinen hallitus on asekansaa vastaan. On mieletöntä kuvitella, että kansanedustaja siellä tai täällä pystyisi tulevaa politiikkaa muuttamaan. Puolueiden ryhmäkuri pääpuolueissa toimii ja aselait hyväksytään vaikka yksittäiset ampumaurheilun ja metsästyksen harrastajat omissa pikku piireissään sanoi mitä tahansa.
Aseharrastajien pitäisi nyt järjestäytyä. Poliittisesta kannasta riippumatta. Vain riittävän suurella painostusryhmällä voi aseharrastajat saada oikeutta. Ei riitelemällä keskenään.Otetaan esimerkki vaikka minusta,ei kukaan voi loukkaantua.Mä olen harrastanut tarkkuusammuntaa noin 8 vuotiaasta.Intissä mulla oli mestariluokan merkki ja sotilaspassissa merkintä erikseen.Ei ole tällä hetkellä yhtään asetta.Mun kaveri on riistapuolen harrastaja ja sillä on useampi ase.Jos mä nyt hakisin osto ja kantolupaa,minkä pirun takia se tarttis mulle myöntää.Vaarallisin elukka lähistöllä on mun oma mäyräkoira,puree aamulla nenään kun mä herään.Kyl toi muijakin on aika pelottava.Kyl mä sen kaverin aseet ymmärrän,mut miks mulle,onhan muijalla paistinpannu ja se on aika kamala ase.Kerran meni yks pari ohi ja äijä heitteli muijaas ojaan.Mun valkyyria meni rautaharava kädessä ja ilmotti kuin kohta käy sille jätkälle.Mä en viittiny mennä kun tiesin jätkän tulevaisuuden.Muija valitti mulle,että hän ei kerinny lyömään kun kerran,kun mää en pitäny kiinni,ja se karkas.
- potifar
heh heh!! kirjoitti:
Takana on nämä kaiken takana olevat "isot tahot", tai "isot pojat", nämä tahot ovat suomen ulkopuolelta, EU:n takana olevat tahot."Myös uutisoitiin, että Holmlund todella haluaa kaikki vanhat aseluvat syyniin, syynätään harrastuneisuus, ampumaseurat, ym."
Minä olen ennustaja. En käytä kristallipalloa vaan loogista ajattelua. Tutkin ja mietin tarkkaan mitä kukin päättäjä ja viranomainen sanoo ja teen siitä suomennetun koosteen. Se on tässä:
Nyt käsittelyssä oleva aselaki ei tuo varmaan mitään radikaalia uutta mitä ei olisi jo eduskuntasalissa käsitelty. Eli vanhat aseluvat jäävät voimaan jos ei ole väkivalta tai omaisuusrikoksia ja päihteiden väärinkäyttöä.
Kun tämä aselaki on saatu nuijittua pöytään niin sitten tuulee uusi aselakikierros eduskunnassa. Tämä Lex Vanhanen onkin sitten kakka juttu vanhojen aseiden omistajille. Tämä laki halutaan käsitellä erikseen koska muuten tulisi yhdelle uudistukselle liian kova maine. Nyt käy todennäköisesti niin, että pitkässä juoksussa kaikki luvalliset aseet tullaan lupien osalta käymään läpi uuden käsittelyn kanssa. Tämä tarkoittaa sitä, että jokainen joutuu tavallaan hakemaan uudestaan luvan omille luvallisille aseilleen. Lupaviranomaiset katsovat voimassa olevan uuden aselain nojalla onko henkilöllä oikeasti tarvetta pitää kaikkia aseitaan. Tai edes yhtään. Luvat ovat sitten määräaikaisia. Lupapolitiikka lähentelee USA:n lisenssisysteemiä. Lisenssi on voimassa vuoden kerrallaan (Suomessa sitten 5 vuotta) ja se maksaa pirusti. Metsästyksen osalta taas siirrytään Saksalaismaiseen käytäntöön kuten myös ampumaseurakäytännössä. En jaksa kirjoittaa mitä tämä tarkoittaa, mutta metsästyksestä ja ampumaurheilusta aiotaan tehdä byrokraattista pykäläviidakkoa ja erittäin kallista sellaista. Suomeksi sanottuna nämä harrastukset ei tule koskemaan vähävaraisempaa väkeä. Ei ainakaan ruuhkasuomessa.
Ihan näin ei varmaan kaikki mene. Voisin kyllä melkein lyödä vetoa, että noin 75% tämä ennustukseni tulee toteutumaan viiden vuoden sisällä. Viiden vuoden päästä ei asialle voi enää mitään. Se aika on NYT. Tehkää kaikkenne laillisin keinoin jotta tämä mielivalta ei toteutuisi. Muistakaa, että kok, demarit ja kepu ovat kaikki lähtökohtaisesti kieltämässä aseita yksityisiltä ihmisiltä. Vihreistä nyt puhumattakaan. Vasemmistoliitto kannattaa täyskieltoa kuten vihreätkin. Suosittelen kannattamaan ja äänestämään perussuomalaisia. Ihan vaikka protestiksi. - omaisuuden suoja
potifar kirjoitti:
"Myös uutisoitiin, että Holmlund todella haluaa kaikki vanhat aseluvat syyniin, syynätään harrastuneisuus, ampumaseurat, ym."
Minä olen ennustaja. En käytä kristallipalloa vaan loogista ajattelua. Tutkin ja mietin tarkkaan mitä kukin päättäjä ja viranomainen sanoo ja teen siitä suomennetun koosteen. Se on tässä:
Nyt käsittelyssä oleva aselaki ei tuo varmaan mitään radikaalia uutta mitä ei olisi jo eduskuntasalissa käsitelty. Eli vanhat aseluvat jäävät voimaan jos ei ole väkivalta tai omaisuusrikoksia ja päihteiden väärinkäyttöä.
Kun tämä aselaki on saatu nuijittua pöytään niin sitten tuulee uusi aselakikierros eduskunnassa. Tämä Lex Vanhanen onkin sitten kakka juttu vanhojen aseiden omistajille. Tämä laki halutaan käsitellä erikseen koska muuten tulisi yhdelle uudistukselle liian kova maine. Nyt käy todennäköisesti niin, että pitkässä juoksussa kaikki luvalliset aseet tullaan lupien osalta käymään läpi uuden käsittelyn kanssa. Tämä tarkoittaa sitä, että jokainen joutuu tavallaan hakemaan uudestaan luvan omille luvallisille aseilleen. Lupaviranomaiset katsovat voimassa olevan uuden aselain nojalla onko henkilöllä oikeasti tarvetta pitää kaikkia aseitaan. Tai edes yhtään. Luvat ovat sitten määräaikaisia. Lupapolitiikka lähentelee USA:n lisenssisysteemiä. Lisenssi on voimassa vuoden kerrallaan (Suomessa sitten 5 vuotta) ja se maksaa pirusti. Metsästyksen osalta taas siirrytään Saksalaismaiseen käytäntöön kuten myös ampumaseurakäytännössä. En jaksa kirjoittaa mitä tämä tarkoittaa, mutta metsästyksestä ja ampumaurheilusta aiotaan tehdä byrokraattista pykäläviidakkoa ja erittäin kallista sellaista. Suomeksi sanottuna nämä harrastukset ei tule koskemaan vähävaraisempaa väkeä. Ei ainakaan ruuhkasuomessa.
Ihan näin ei varmaan kaikki mene. Voisin kyllä melkein lyödä vetoa, että noin 75% tämä ennustukseni tulee toteutumaan viiden vuoden sisällä. Viiden vuoden päästä ei asialle voi enää mitään. Se aika on NYT. Tehkää kaikkenne laillisin keinoin jotta tämä mielivalta ei toteutuisi. Muistakaa, että kok, demarit ja kepu ovat kaikki lähtökohtaisesti kieltämässä aseita yksityisiltä ihmisiltä. Vihreistä nyt puhumattakaan. Vasemmistoliitto kannattaa täyskieltoa kuten vihreätkin. Suosittelen kannattamaan ja äänestämään perussuomalaisia. Ihan vaikka protestiksi.Vähintäänkin Holmlund on saatava perumaan surullisenkuuluisa kantansa "aseilla ei ole arvoa". Ei käy päinsä että markkinataloudessa porvarihallituksen kokoomukselainen ministeri sosialisoi yksityistä omaisuutta.
omaisuuden suoja kirjoitti:
Vähintäänkin Holmlund on saatava perumaan surullisenkuuluisa kantansa "aseilla ei ole arvoa". Ei käy päinsä että markkinataloudessa porvarihallituksen kokoomukselainen ministeri sosialisoi yksityistä omaisuutta.
on jo oman poliittisen uransa torpedoinut.
Tämä aselakihölmöily tulee aiheuttamaan kokoomuksen murskatappion ensi vaaleissa.
Belgiassa sosialistit säätivät asekieltolain.
Seurauksena oli 600000 ampumaaseen siirtyminen maanalle. 88% Belgian kansasta vastusti asekieltolakia. Lain säätäneet puoleet käytännössä hävisivät kartalta Belgian parlamenttivaaleissa ja poliitikoista tuli ns.poliittisia ruumiits.
Kannattaa googlettaa esim."kun Belgia aseet kielsi".- näin se lähtee
heh heh!! kirjoitti:
Takana on nämä kaiken takana olevat "isot tahot", tai "isot pojat", nämä tahot ovat suomen ulkopuolelta, EU:n takana olevat tahot.Sisäasiainministeriön Pravdan lukeminen loppui tilauksen peruuttamisen tällä päivämäärällä.
Jos et tiedä, kyse on helsingin sanomista. - E.Schaumann
De Soto. kirjoitti:
Otetaan esimerkki vaikka minusta,ei kukaan voi loukkaantua.Mä olen harrastanut tarkkuusammuntaa noin 8 vuotiaasta.Intissä mulla oli mestariluokan merkki ja sotilaspassissa merkintä erikseen.Ei ole tällä hetkellä yhtään asetta.Mun kaveri on riistapuolen harrastaja ja sillä on useampi ase.Jos mä nyt hakisin osto ja kantolupaa,minkä pirun takia se tarttis mulle myöntää.Vaarallisin elukka lähistöllä on mun oma mäyräkoira,puree aamulla nenään kun mä herään.Kyl toi muijakin on aika pelottava.Kyl mä sen kaverin aseet ymmärrän,mut miks mulle,onhan muijalla paistinpannu ja se on aika kamala ase.Kerran meni yks pari ohi ja äijä heitteli muijaas ojaan.Mun valkyyria meni rautaharava kädessä ja ilmotti kuin kohta käy sille jätkälle.Mä en viittiny mennä kun tiesin jätkän tulevaisuuden.Muija valitti mulle,että hän ei kerinny lyömään kun kerran,kun mää en pitäny kiinni,ja se karkas.
Varmaa on,että aina löytyy joku joka katsoo;uskontonsa,poliittisen kantansa,varallisuutensa tai syntyperänsä takia olevansa paremmin perillä sinun tarpeista ja siitä mikä on sinulle hyväksi.
Suomalaisten kyseessä ollen,varmaan näin onkin parasta:orjakansaa,ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan.
Sen päivän kun näkisi,että Suomessa on taas Venäläinen kenraalikuvernööri... - Vastuu-piereskelijä
MarkkuP kirjoitti:
on jo oman poliittisen uransa torpedoinut.
Tämä aselakihölmöily tulee aiheuttamaan kokoomuksen murskatappion ensi vaaleissa.
Belgiassa sosialistit säätivät asekieltolain.
Seurauksena oli 600000 ampumaaseen siirtyminen maanalle. 88% Belgian kansasta vastusti asekieltolakia. Lain säätäneet puoleet käytännössä hävisivät kartalta Belgian parlamenttivaaleissa ja poliitikoista tuli ns.poliittisia ruumiits.
Kannattaa googlettaa esim."kun Belgia aseet kielsi".Vastuulliset asekauppiaat ry.
Voi että mua naurattaa,heh,heh - stasi lähellesi
E.Schaumann kirjoitti:
Varmaa on,että aina löytyy joku joka katsoo;uskontonsa,poliittisen kantansa,varallisuutensa tai syntyperänsä takia olevansa paremmin perillä sinun tarpeista ja siitä mikä on sinulle hyväksi.
Suomalaisten kyseessä ollen,varmaan näin onkin parasta:orjakansaa,ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan.
Sen päivän kun näkisi,että Suomessa on taas Venäläinen kenraalikuvernööri...totta kirjoittelet, orjakansaa. tässä maassa on todella orjakansa. näillä orjuuttajilla on samat vinkeet jotka ovat olleet käytössä niin monessa muussakin totalitäärisessä maassa.
ennen naureskelivat että neukkulassa betoseinästä kuudesosa on mikrofonia tai itäsaksalaiset perheenjäsenetkin ilmiantoivat toisiaan. nythän näilläkin palstoilla vaaditaan sitä samaa! - NRA
potifar kirjoitti:
Aseharrastajien pitäisi nyt järjestäytyä. Poliittisesta kannasta riippumatta. Vain riittävän suurella painostusryhmällä voi aseharrastajat saada oikeutta. Ei riitelemällä keskenään.NRA
- M.L.K.
NRA kirjoitti:
NRA
tunnettiin aikoinaan nimellä KKK
- mutta kohta
M.L.K. kirjoitti:
kait vastaavalle alkaisi olla tilausta ??
- Ku Klux Klan
M.L.K. kirjoitti:
Ei Suomessa ole ollut mitään KKK:ta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561508
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu661494Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1631346Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle661217Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041151Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu2661074Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä59998- 57986
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin86933Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57920