lihon!!!

onko 1 piltti purkki ja yksi esim hernekkeitto lihottavia.
Itse ainakin lihon niillä.

10

1104

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enni88

      pitäsköhän nyt miettiä onko sulla joku syömishairiö, kuulostaa just siltä. TOTUUS kaikki ruoat lihottaa jos syöt enemmän kun kulutat. Syö mielummin kevyitä ja terveellisiä runsas proteiinisia tuotteita jos et halua lihoa ja liiku. hernekeitto ja piltti ovat kyllä kevyitä ruokia eli joissa on vähän kaloreita eli ei tarvitse niin paljo kuluttaa mutta ei todellakaan tarpeksi monipuoinen ruoka eivätkä paljoa sisällä proteiineja.

    • .,-.,-.,-,

      Tuskin. Juon päivittäin rasvaista maitoa ja muuta, mutta paino aina säälittävät alle 50 kiloa :( Liian laiha.

      • pipukka

        kun hänelle ei kelpaa mikään muu ruoka kuin pelkkä leipä ja maito. Hän on 82 vuotias, ja vielä jokunen aika sitten kelpasi lähes ruoka kuin ruoka, eikä ole kysymys mistään hampaista johtuvaa. Hän sanoo ettei raaski syödä, mitä teen.


      • auttaisiko se?
        pipukka kirjoitti:

        kun hänelle ei kelpaa mikään muu ruoka kuin pelkkä leipä ja maito. Hän on 82 vuotias, ja vielä jokunen aika sitten kelpasi lähes ruoka kuin ruoka, eikä ole kysymys mistään hampaista johtuvaa. Hän sanoo ettei raaski syödä, mitä teen.

        Olisiko mahdollista hommata hänelle kaupungilta/kunnalta ruokapalvelu, silloin ruoka tulisi joka päivä kotiin olisi valmiiksi laitettu, ehkä silloin hänen tulisi syötyä kun se ruoka olisi siinä edessä valmiina. Jos hän ei raaski syödä eli ymmärtääkseni on säästeliäs niin kun ruoka on siinä edessä hän ehkä ajattelisi että parempi syödä se ruoka kun eihän sitä raaski hyvää ruokaa pois heittää. Tämmönen asia tuli mulle mieleen tähän ongelmaa.


      • tuleva dementikko
        pipukka kirjoitti:

        kun hänelle ei kelpaa mikään muu ruoka kuin pelkkä leipä ja maito. Hän on 82 vuotias, ja vielä jokunen aika sitten kelpasi lähes ruoka kuin ruoka, eikä ole kysymys mistään hampaista johtuvaa. Hän sanoo ettei raaski syödä, mitä teen.

        ....arvoista. Syötä sille sinkkiä ja seleeniä. Varo syöttämästä kalsiumia enempää kuin suomalainen normi mutta voit vaivihkaa antaa 60-150g magnesiumia. Katso että muut vitamiinit ja hivenaineet on kohdillaan. Tämä on kova homma mutta kokeilun arvoinen. Kalsiumin arvo on 800g ei yli mutta aika tasan.
        Jos ruokvitamiinit on vaikea tasattaa hankalan luonteen vuoksi kokeile möllerin omega-3 nestemäistä siinä on tarvittavat A,D ja E vitamiinit heposti eikä enempää tarvitse. Rasva antaa myös energiaa mutta ohjeita on noudatettava. Pellavansiemenäljyä omega-3 jota voi antaa kalanmaksaäljyn tukena loppupäivästä.
        Miski näin niin sinkki ja seleeni on arvaamattoman tärkeitä mieliala sekä kunto että vastustuskykyjuttuja ja omega-3 on aivojen ravintoa.


        Mottoni: Kunpa lääketiede tietäisi edes puolta totuutta. Itse tiedän ja se riittää, sikäli kun ei ole myöhäistä :|


      • tittiti
        pipukka kirjoitti:

        kun hänelle ei kelpaa mikään muu ruoka kuin pelkkä leipä ja maito. Hän on 82 vuotias, ja vielä jokunen aika sitten kelpasi lähes ruoka kuin ruoka, eikä ole kysymys mistään hampaista johtuvaa. Hän sanoo ettei raaski syödä, mitä teen.

        Ehkä olisi paras mennä anopin kanssa lääkäriin, jos johtuu jostain mitä ei kerro. Isoäidillä oli epämääräistä vatsavaivaa, josta ei paljon noteerannut. Ilmeni vatsasyöväksi.


    • tätskä

      on ihan omat vertaistukipalstat, meneppäs lapsukainen siis sinne, googleta,
      löytyy kyllä. koulun terkkari osaa kanssa myös auttaa tuossa ruokaongelmassa,
      samoin terveysaseman porukat.

    • hmetyttää

      Voisitko kertoa tarkemmin mitä tarkoitat kun sanot että lihot, esim. mikä on nyt painosi ja mikä se oli kuukausi sitten ja millainen ruoka valjosi on kokonaisuudeltaan ( pitempi aikaväli) mikä on janojuomasi ja mikä on pituutesi. 1 piltti purkki ja purkki hernekeittoa ei ole monipuolinen ruoka, jos ihminen syö liijan vähän hänen elimmistö siirtyy säästöliekille ja silloin on vaikeaa saada elimmistö taas kuluttamaan normaalisti, myös tiettyjen ravintoaineiden puuttuminen ravinnosta voi aiheuttaa sen että aineenvaihdunta ei toimi ja jos ei jou riittävästi.

    • Valio_asiantuntija

      Pilttisoseet ja hernekeitto ovat ravitsemuksellisesti järkeviä vaihtoehtoja, sillä ne sisältävät vain vähän rasvaa mutta sopivasti proteiinia ja hiilihydraattia ja paljon suojaravintoaineita. Pilttipurkillisessa ja hernekeittotölkillisessä on energiaa vain reilun aterian verran - purkin koosta riippuen - joten niiden syöminen tuskin lihottaa.

    • tiittiii

      Olen kuullut, että jos energiansaanti on liian matala, elimistö menee säästöliekille ja kuluttaa energiaa mahdollisimman vähän. Näin pakkasilla esim. kroppasi saa hätäsingnaalin vain tuolla määrällä ja hidastaa koko ruuansulatusta. Olen huomannut tämän pitävän paikkaansa. Jos syön liian vähän tuppaan lihomaan eli kun olen suht ruokahaluton tyyppi, kun paino alkaa nousta lappaan napaan kunnon pihvin ja jo paino laskee. Kummallista mutta toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      75
      1453
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1247
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      994
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      80
      801
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      742
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe