Työskentelen asiantuntijatehtävissä.
Lomautukset ovat jatkuneet jo vuoden verran. Aluksi oli toki kiva tehdä lyhyttä päivää, mutta nyt lomautus alkaa jo nakertamaan päivärahaa.
Säästötkin alkavat jo hupenemaan vaikka menoja olen sopeuttanut pienentyneisiin tuloihin.
Palkkani ei ole ollut suhteessa vastuualueeseeni aikoihin, eikä yrityksen tilanteesta johtuen siihen ole luvassa korjausta.
Lisääntynyt kiire ja budjetin leikkauksetkaan eivät hirveästi edesauta työskentelyä.
Kiinnostus alaan on toki edelleen ennallaan, mutta pelkään työn laadun kärsivän. Kaikkea olennaista ei ehdi tekemään.
Työtuloksen heikkenemiseen vaikuttanee ehkä myös hiipuva motivaatio. Tuntuu vain siltä ettei enää kiinnosta tehdä sitä 100% työpanosta.
Olisiko ideoita millä tuota motivaatiota voisi saada takaisin?
Toisaalta, haluaisin vaihtaa työpaikkaa, lähinnä palkkakuopan takia, mutta myös osittain siksi, etten näe etenemistä mahdollisena nykyisessä työssäni.
En ole nähnyt mielenkiintoisia paikkoja tarjolla viime aikoina. Kävin muutamissa työhaastatteluissa viime kesänä, mutta niistä ei tärpännyt uutta uraa.
Miellän itseni alani rautaiseksi ammattilaiseksi, mutta en ehkä esiinny oikein haastattelutilanteissa.
Nykyinen pomoni on kertonut että koki ottavansa riskin minua palkatessa, mutta 2kk jälkeen ei katunut sitä ollenkaan.
Ongelmana on ehkä osittain se, etten omaa virallista ammattia, livistin työelämään amk:sta viimeisellä vuodella ja nyt on kertynyt 3 vuotta alan kokemusta.
Epäilen tuon tutkinnon puuttumisen heikentävän työnsaantimahdollisuutta. Vanhaa tutkintoa en saa valmiiksi, mutta olen harkinnut lukevani toisen alan tutkinnon
aikuisopiskelijana, joka tukisi nykyistä osaamistani.
Mistä se motivaatio?
abonq
0
326
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1137097Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945251Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1463230Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t362302Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771232Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681138- 1111133