Mistä se motivaatio?

abonq

Työskentelen asiantuntijatehtävissä.
Lomautukset ovat jatkuneet jo vuoden verran. Aluksi oli toki kiva tehdä lyhyttä päivää, mutta nyt lomautus alkaa jo nakertamaan päivärahaa.
Säästötkin alkavat jo hupenemaan vaikka menoja olen sopeuttanut pienentyneisiin tuloihin.
Palkkani ei ole ollut suhteessa vastuualueeseeni aikoihin, eikä yrityksen tilanteesta johtuen siihen ole luvassa korjausta.
Lisääntynyt kiire ja budjetin leikkauksetkaan eivät hirveästi edesauta työskentelyä.
Kiinnostus alaan on toki edelleen ennallaan, mutta pelkään työn laadun kärsivän. Kaikkea olennaista ei ehdi tekemään.
Työtuloksen heikkenemiseen vaikuttanee ehkä myös hiipuva motivaatio. Tuntuu vain siltä ettei enää kiinnosta tehdä sitä 100% työpanosta.
Olisiko ideoita millä tuota motivaatiota voisi saada takaisin?

Toisaalta, haluaisin vaihtaa työpaikkaa, lähinnä palkkakuopan takia, mutta myös osittain siksi, etten näe etenemistä mahdollisena nykyisessä työssäni.
En ole nähnyt mielenkiintoisia paikkoja tarjolla viime aikoina. Kävin muutamissa työhaastatteluissa viime kesänä, mutta niistä ei tärpännyt uutta uraa.
Miellän itseni alani rautaiseksi ammattilaiseksi, mutta en ehkä esiinny oikein haastattelutilanteissa.
Nykyinen pomoni on kertonut että koki ottavansa riskin minua palkatessa, mutta 2kk jälkeen ei katunut sitä ollenkaan.
Ongelmana on ehkä osittain se, etten omaa virallista ammattia, livistin työelämään amk:sta viimeisellä vuodella ja nyt on kertynyt 3 vuotta alan kokemusta.
Epäilen tuon tutkinnon puuttumisen heikentävän työnsaantimahdollisuutta. Vanhaa tutkintoa en saa valmiiksi, mutta olen harkinnut lukevani toisen alan tutkinnon
aikuisopiskelijana, joka tukisi nykyistä osaamistani.

0

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
        Ikävä
        50
        4154
      2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
        Ikävä
        35
        1959
      3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
        Maailman menoa
        153
        1346
      4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
        Ikävä
        154
        1232
      5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
        Kotimaiset julkkisjuorut
        42
        1024
      6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
        Ikävä
        192
        992
      7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
        Maailman menoa
        229
        976
      8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
        Ikävä
        80
        947
      9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
        Ikävä
        55
        820
      10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
        Maailman menoa
        122
        815
      Aihe