Jehovan todistajat

Hietalan SannA

ovat oikeassa. Lopettakaa heidän pilkkaamisensa. Heillä on ainut ja oikea ramatun käännös. Ja he pyrkivät elämään sen mukaan, mitä raamattuun on kirjoitettu. Siis pyrkivät. Ei tarkoita että olisivat erehtymättömiä. Mutta kun he huomaavat erehdyksen, korjaavat. Minulle kuuluu hyvää, olen saanut tutustua jehovantodistajiin ihan livenä ja ollaan juteltu muustakin, kuin uskonnosta. Esim. eläimistä. Hevosista nyt pääsääntöisesti. Meille tulee ratsastamaankin yksi jt, joka on nuorena ratsastanut, mutta nyt ei ole pitkään aikaan ollut hevosten kanssa tekemisissä. Ihan kivoja tyyppejä nämä ihmiset. Ja he todella osaavat puhua muustakin kuin uskon asioista. En roiku enää tämän jälkeen näillä kyseenalaisilla palstoilla, niin että son moro nyt!

12

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no nameeee

exytyxeen

• Lightworker

Raamattu ei ole muutakuin paperia ja mustetta.
      Totuus ei löydy raamatusta, vaan jokaisen omasta sydämmestä.

• aivopesuun..

• salaisuus?

jt kenttätyöstä, että ensin kehutaan talon lehmät ja sitten vasta aloitetaan saarnaaminen..... Olet näköjään mennyt tähän vanhaan vipuun hevostesi kautta....

• Isosti ihmettelen, jos oikeasti olet sitä, mitä olet antanut itsestäsi ymmärtää.

>> Jehovan todistajat ovat oikeassa.
      Väittää jotain ja myös perustella väittämänsä ovat eri asioita.

>> Lopettakaa heidän pilkkaamisensa.
      Järjestön todistajien surkuhupaisa tilanne ja tunne pilkan kohteena olemisesta voi olla seurausta muustakin, kuin varsinaisesta pilkasta.

>> Heillä on ainut ja oikea ramatun käännös.
      On muitakin raamatunkäännöksiä. Toiseksi, et voi osoittaa etteikö järjestön käännöksessä olisi virheitä ja vieläpä ihan tahallisiakin.

>> Ja he pyrkivät elämään sen mukaan, mitä raamattuun on kirjoitettu.
      Mitä Raamattuun on kirjoitettu Jeesuksen käskeneen tekemään muistokseen?
      Mitä vartiotorniseura opettaa Jeesuksen käskeneen tekemään muistokseen?
      Kumman ohjeen mukaan vartiotorniseuran todistajisto toimii?

>> Siis pyrkivät.
      Edellisenkin esimerkin mukaisesti Raamatun mukaan meneminen olisi vastoin järjestön oppia. Pyrkimys noudattaa Raamatun ohjeita johtaisi ennenpitkää erottamiseen. Siispä, pyrkimykset rajoittuvat ainoastaan järjestön määräysten täyttämiseen. Ne menevät kaiken edelle.

>> Ei tarkoita että olisivat erehtymättömiä.
      Tuskin kenellekään on sellaista kuvaa päässyt syntymään, vaikka itsevarmana on "totuudesta" puhuen sellaista kuvaa pyritty antamaankin. Useimmat tarkistaisivat kannanottojaan, jos kaikki esitetyt todisteet osoittaisivat ne vääräksi. Erehtymättömän ei tarvitse moisiin typeriin todisteisiin perehtyä. Luopiomateriaalia!

>> Mutta kun he huomaavat erehdyksen, korjaavat.
      Puhuit järjestön todistajista. Heillä ei ole lupa korjata järjestöltä saamaansa mielipidettä, vaikka se oilisi miten väärä ja raamatun vastainen tahansa. Hallintoelin taas korjaa erehdyksiään vain pakon edessä, jos edes silloinkaan.

• Voimantorni

>>Jehovan todistajat ovat oikeassa>>

Nyt on pakko kysyä: ovatko kaikki muut mielestäsi väärässä?
      Voisit kyllä myös perustella tuota väitettäsi.

>>Heillä on ainut ja oikea ramatun käännös>>

Myös tuollainen julistava ja ehdoton mielipide vaatii perusteluja. Kenen mielestä se on "ainut ja oikea"? Tottakai se Jehovan todistajien mielestä on ainut ja oikea käännös (niinhän natsismikin oli aikanaan Saksassa se ainut ja oikea tapa hahmottaa maailmaa, ja Pohjois-Koreassa on tänäkin päivänä se ainut ja oikea puolue, jota kaikkien tulee äänestää). Mitä puolueeton tutkimus paljastaa tästä asiasta?

Kuinka ylipäätään mikään Ainoan Oikean Totuuden järjestö voisi edes kuvitella tekevänsä puolueettoman käännöksen Raamatusta? Ilman muuta tällaisessa työskentelyssä joka kohta pyritään sovittamaan mahdollisimman hyvin omaan oppiin, eivätkä Jehovan todistajat ole mikään poikkeus tästä; heidän käännösperusteensa ovat olleet tarkoitushakuiset ja puolueelliset.

Esimerkiksi millä perusteilla Uuden maailman käännökseen on LISÄTTY sanoja, joita missään alkuteksteissä ei ole? Otahan nyt itsellesi hiukan aikaa ja lue tästä yksi kattava tutkimus aiheeseen liittyen. Punnitse näitä asioita sitten uudestaan, kun sinulla on asiasta enemmän tietoa:

http://www.kotiposti.net/~raamattu/jt/um/tutkimus/

>>Ei tarkoita että olisivat erehtymättömiä>>

Tarkoittaako tämä lausunto myös Jehovan todistajien hallintoelintä? Jos tarkoittaa, niin miksi sen sanomisia ei saisi koskaan ajatella omilla aivoillaan, vaan ne tulee automaattisesti hyväksyä ehdottomana totuutena:

"Älkäämme koskaan kyseenalaistako sanoin tai teoin Jehovan nykyään käyttämää viestintäkanavaa" (Vartiotorni 15. marraskuuta 2009 s. 14)

>>Mutta kun he huomaavat erehdyksen, korjaavat>>

Pakon sanelemana on korjattu näkemykset. On nimittäin vähän paha julistaa edelleen vuoden 1925 tai 1975 maailmanloppua sen jälkeen, kun aika on ajanut noista päivistä ohi. Ymmärrätkö? Järjestön on ollut pakko muuttaa oppejaan, eikä tällaisella ole mitään tekemistä alttiin virheiden tunnustamisen, vilpittömyyden, rehellisyyden tai nöyryyden kanssa. Jos olisi, olisi vuosi Jerusalemin vuoden 607 eaa. tuho (ja sitä kautta vuosi 1914) jo aikoja sitten purettu virallisesta opista pois. Tämä olisi tietenkin vaatinut järjestöä myöntämään paljon, mm. sen, että he eivät ole koskaan saaneet oppejaan Jumalalta. Tähän ei kuitenkaan olla oltu Vartiotornissa valmiita, koska oma valta merkitsee niin paljon enemmän eikä saavutetuista eduista haluta luopua.

>>olen saanut tutustua jehovantodistajiin ihan livenä ja ollaan juteltu muustakin, kuin uskonnosta>>

Minun kanssani taas on jutellut kaikesta mukavasta (oman asiansa ohella) ainakin mormoni- ja helluntaikirkon edustajat, tuntemattomaksi jäänyt Jeesuksen julistaja sekä kaksi verkostomarkkinointifirman rekrytoijaa. Juteltiin muistaakseni yleisistä hintatasoista, säästä, ja muista ajankohtaisista aiheista. Ja ihan mukaviltahan he vaikuttivat, noin niinkun ihmisinä. Tähän samaan kategoriaan sopii täysin myös ne Jehovan todistajat, joiden kanssa aikoinani juttelin niitä näitä ja joita sitten lopulta kuuntelin niin hyvin, että liityin mukaan heidän toimintaansa.

>>Esim. eläimistä>>

Juu, niistäkin juteltiin.

>>Hevosista nyt pääsääntöisesti>>

Me taidettiin jutella koirista, kissoista ja lintukuvausharrastuksesta. Niin, ja paratiisista siinä "sivussa".

>>Meille tulee ratsastamaankin yksi jt, joka on nuorena ratsastanut, mutta nyt ei ole pitkään aikaan ollut hevosten kanssa tekemisissä>>

Minulle taas antoi "auliisti" aikaansa eräs nuori Jt-veli, jonka näin kyllä olevan kovin kiireinen seurakunnassa olevien lisääntyvien tehtäviensä, ansiotyönsä ja orastavan seurustelunsa kanssa. Ei siinä mitään, käytiin siinä uimassa ja pelaamassa ja juteltiin kaikenlaista. Jostain syystä aiheet tuppasivat aina kääntymään niihin hengellisiin aiheisiin ja mikäs siinä; saihan hän (tienraivaaja kun oli) raportoida minun kanssa käymänsä jutustelut kuukausittain järjestölle, ja minä taas olin hyvää vauhtia hurahtamassa kyseiseen oppiin. Kummallinen symbioosi sekin oli.

Joka tapauksessa kasteelle mentyäni tämänkin veljen ajankäyttö suuntautui välittömästi muualle, koska hän ei voinut enää raportoida kanssani käydyistä juttutuokioista (puhuttiin sitten kameran valotuksista tai järjestössä edistymisestä). Raadollista hommaa... ja niin ulkokultaista.

Jehovantodistajuudessa ystävyyssuhteetkin on ehdollistettu; yksilön sosiaaliset suhteet riippuvat yksilön suhteesta JÄRJESTÖÖN. Jos olet tehoton järjestöä kohtaan, olet autettavien listalla ja muilla on järjestön sälyttämä velvollisuus potkia sinua mukaan käännytystyöhön. Jos taas olet sukset ristissä järjestön kanssa opillisissa asioissa, olet huonoa seuraa. Ja kun olet entinen Jehovan todistaja, et ole enää mitään.

Sellaista se oli. Onneksi kaikki tuo on nyt takana päin.

• 3 + 18

>> Tähän samaan kategoriaan sopii täysin myös ne Jehovan todistajat, joiden kanssa aikoinani juttelin niitä näitä ja joita sitten lopulta kuuntelin niin hyvin, että liityin mukaan heidän toimintaansa.

Kauanko juttelit heidän kanssaan ja kuuntelit hyvin, ennen kuin liityit mukaan ja kauanko olit heidän kanssaan? Onko läheisiäsi heidän joukossaan, perhettä jne?

>> Jehovantodistajuudessa ystävyyssuhteetkin on ehdollistettu; yksilön sosiaaliset suhteet riippuvat yksilön suhteesta JÄRJESTÖÖN. Jos olet tehoton järjestöä kohtaan, olet autettavien listalla ja muilla on järjestön sälyttämä velvollisuus potkia sinua mukaan käännytystyöhön. Jos taas olet sukset ristissä järjestön kanssa opillisissa asioissa, olet huonoa seuraa. Ja kun olet entinen Jehovan todistaja, et ole enää mitään.

Mihin kategiriaan näistä kuuluit itse, oliko sinula vastuita srk:ssa?

• Voimantorni
        3 + 18 kirjoitti:

>> Tähän samaan kategoriaan sopii täysin myös ne Jehovan todistajat, joiden kanssa aikoinani juttelin niitä näitä ja joita sitten lopulta kuuntelin niin hyvin, että liityin mukaan heidän toimintaansa.

Kauanko juttelit heidän kanssaan ja kuuntelit hyvin, ennen kuin liityit mukaan ja kauanko olit heidän kanssaan? Onko läheisiäsi heidän joukossaan, perhettä jne?

>> Jehovantodistajuudessa ystävyyssuhteetkin on ehdollistettu; yksilön sosiaaliset suhteet riippuvat yksilön suhteesta JÄRJESTÖÖN. Jos olet tehoton järjestöä kohtaan, olet autettavien listalla ja muilla on järjestön sälyttämä velvollisuus potkia sinua mukaan käännytystyöhön. Jos taas olet sukset ristissä järjestön kanssa opillisissa asioissa, olet huonoa seuraa. Ja kun olet entinen Jehovan todistaja, et ole enää mitään.

Mihin kategiriaan näistä kuuluit itse, oliko sinula vastuita srk:ssa?

>>Kauanko juttelit heidän kanssaan ja kuuntelit hyvin, ennen kuin liityit mukaan>>

Puolisentoista vuotta.

>>kauanko olit heidän kanssaan?>>

Kymmenen vuotta.

>>Onko läheisiäsi heidän joukossaan>>

Joitakuita on.

>>Mihin kategiriaan näistä kuuluit itse, oliko sinula vastuita srk:ssa>>

Minulla se oli järjestön koneistossa mukana menemistä. Koska olin aina myötäkarvaan järjestön vaatimuksille, tulin viimeiset vuoteni toimineeksi avustavana palvelijana. Näin jälkeenpäin katsottuna tämäkin oli ihan valaiseva kokemus. Se "työ, jota veljien tulisi tavoitella", on todellakin työtä. Mielenkiintoinen ilmiö tähän liittyen on se, että osa vanhimmista oli varsin haluttomia ottamaan hoitaakseen (edes väliaikaisesti) toisten veljien vastuualueita tarpeen vaatiessa. Silti seurakunnan töistä puhutaan jatkuvasti "etuina", joita kaikkien nuorten tulisi tavoitella. Mutta duuni on duunia, eihän siinä sen ihmeellisempää ole.

Järjestön alati kasvava ongelma on sekin, että kohta se ei enää löydä seurakuntatyölleen tekijöitä. Ei ole kovinkaan montaa kuukautta siitä, kun Valtakunnanpalveluksessa järjestö opasti julistajia keskittymään kenttäpalveluksessa miespuolisten kiinnostuneiden etsimiseen, koska järjestö tarvitsee lähivuosina nimitettyjä veljiä lisää! Samasta asiasta kieli osaksi kirjantutkistelukokouksen lopettaminenkin.

Tämä järjestö joutuu kohtaamaan aivan samat ongelmat kuin vaikka poliittinen puolue tai liikeyritys. Mikään yliluonnollinen ei näytä Jehovan todistajien toimintaa tukevan. Mutta kukapa sitä kieroilevaa ja ulkokultaista lahkoa haluaisikaan kannattaa.

• Markku_Meilo

>>...ovat oikeassa.

"Uskon minä."

>>Lopettakaa heidän pilkkaamisensa.

"Koska siltä se minusta tuntuu."

>>Heillä on ainut ja oikea ramatun käännös.

"Uskon niin."

>>Ja he pyrkivät elämään sen mukaan, mitä raamattuun on kirjoitettu.

"Näin he ovat minulle kertoneet."

>>Siis pyrkivät. Ei tarkoita että olisivat erehtymättömiä.

"En välitä miettiä miten erehtymättömiksi muissa uskonnoissa henkilöt itsensä ajattelevat."

>>Mutta kun he huomaavat erehdyksen, korjaavat.

"Koska ovat näin minulle kertoneet."

>>En roiku enää tämän jälkeen näillä kyseenalaisilla palstoilla, niin että son moro nyt!

Ilmeisen järkevä päätös.

• Pii on 3.0

..ramatun käännös;"-
      - Otetaans esim 4 Moos ; 28- 33 ;- UMK;
      Siinä Mooses kertoo että ihmisiä rangaistaan_ kuolemalla siksi , että ovat ihmisiä. Tämän UMk;n mukaan.
      esim, KR; 38 ei näin käännä; Olis kiva kuulla, kumpi on alkukielten mukaan oikeassa,

• hietalan sanna.

Tunnustan, että hieman tohkeissani kirjoitin aloitukseni eilen.Siksi vielä päätin kommentoida. Töitten jälkeen otin lasin punaviiniä ja sulkeuduin omaan huoneeseeni ja avasin netin. En siis ole menossa mihinkään seurakuntaan. Minusta ei tule jehovantodistajaa, eikä mitään muutakaan laista tai läistä.Ne uskontokunnat, mistä olen ollut kiinnostunut, niistä on jt oppi mielestäni oikeammassa oleva. En ole sinisilmäinen, helposti vietävissä käsitän ja huomaan kyllä jos joku minua alkaa k******maan. Oma kultakin sai piirittää vuosia, ennenkuin lämpesin asialle ; ) . No anyway, tänään on hyvä ilma kattotaan, mennäänkö lenkille ratsain....Mutta tämä onkin sitten tässä. Hyvää talvea jokaiselle teille. Älkää palelluttako itseänne.

• ex jee jee

punaviini teettää; D Mut ihan vaan on hyvä, et neitillä on järki tallella. Oon saanu susta sen käsityksen, että et ole herkkänahkanen, sillai hyvässä mielessä. Mut muista kuitenki, et jokaisella uskovaisella kuuluu olla oma seurakuntakoti. Raamatusta löydät. Etsi rauhassa ja niin, ettei kukaan ylipuhu sua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1268
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      156
      1227
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1115
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      103
      1077
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      52
      1077
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      56
      873
    7. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      853
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      785
    9. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      772
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      74
      761
    Aihe