flunssa

punanenä.

kerran kuukaudessa,alkaa kyllästyttää jo.
Olen yrittänyt etsiä syitä,vaihdan paikkakuntaa etelästä pohjois-suomeen kuukausittain matkustaen pitkän matkan.Siellä viikko ja kun tulen etelä-suomeen,se on fakta,tulen kipeeksi.Onko se ilmastonvaihdos,nyt olin Kuopiossa edellisen vkl,palellutin jalkani paksusta pukeutumisesta huolimatta,ja nyt sama juttu.

Olen vanhempi naishlö,muita sairauksia verenpaine,flimmeri ja elän ja syön terveellisesti muutenkin.
On ollut vuoden verran stressiä jota en kuitenkaan muuten tunne,nukun aika huonosti,mutta kun en ole töissä,se ei päiviäni sekoita.
Ulkoilen ja liikun,sään salliessa.Syön D-vit,lisänä. Mikä mättää mulla,ja sitten yleensä vaiva leviää niin että joudun lopulta lääkäriin,kaikki paikat on tulehtuneet silmiä myöten!

7

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakkokertoa

      ....monet tuntuu pitävä D-vitamiinia kovin suurena asiana mutta fakta on ettei voi tietää syövänsä terveellisesti jos ei ole mitään tilastoa mustaa valkoisena siittä mitkä on ravinnearvot koko päivältä kun viimeinen ateria on syöty. Kokonaisuus raktaisee ja on paljon tärkeitä vitamiineja ja kivennäisaineita joita pitää saada. Mainittakoonj vaikeista paari:

      - sinkki
      - seleeni
      - magnesium(liika kalsium estää imeytymästä)
      - omega-3

      Ei riitä että ostat tuotteen jossa on omega-3 jos siinä on 2*omega-6. Eli ymmärrät varmaan pointin. Ruokakaupan hyllyllä on näitä tuotteita pullollaan, 30% enemmän tätä ja tätä mutta edelleen 200% tätä ja tätä

      • Cashew2

        Osta perusruokaa (miel, luomua), perunaa, lihaa, vihanneksia, marjoja, luonnon jogurttia yms. Myös pähkinöitä siemeniä. Hyvä monivitamiini (Mivitotal) aluksi. Pois sokerit ja valkoiset jauhot. Käytä vain hyvälaatuista (kylmäpuristettuja) öljyjä ja oikeata voita. Näin elimistössäsi oleva jatkuva lievä tulehdustila ??? saattaa poistua.

        Suomalainen elintarviketeollisuus ei hurraa, mutta niin fyysinen kuin psyykinen vointisi paranee.

        Helppoa! Kun kaappiin hankkii vain korkealaatuisia raaka-aineita ei voi syödä epäterveellistä moskaa ja ihminen on mitä syö.


      • tuunari
        Cashew2 kirjoitti:

        Osta perusruokaa (miel, luomua), perunaa, lihaa, vihanneksia, marjoja, luonnon jogurttia yms. Myös pähkinöitä siemeniä. Hyvä monivitamiini (Mivitotal) aluksi. Pois sokerit ja valkoiset jauhot. Käytä vain hyvälaatuista (kylmäpuristettuja) öljyjä ja oikeata voita. Näin elimistössäsi oleva jatkuva lievä tulehdustila ??? saattaa poistua.

        Suomalainen elintarviketeollisuus ei hurraa, mutta niin fyysinen kuin psyykinen vointisi paranee.

        Helppoa! Kun kaappiin hankkii vain korkealaatuisia raaka-aineita ei voi syödä epäterveellistä moskaa ja ihminen on mitä syö.

        Itse laittaisin lisäksi bannilistalle auringonkukka-öljyn sekä sian rasvat.

        Stressistä:
        Tyypillinen tunnollinen ihminen sairastuu flunssaan, kun loma alkaa ja stressi helpottaa?


    • ...

      Tietty vitaminiit sun muut on tärkeitä, mutta monesti näkee ihmisiä, jotka valittavat, että saavat niin herkästi flunssan. Näitä ihmisiä kun katselen, niin kahvilassa pistävät likaisilla käsillä pullan suuhen, työpaikalla pesemättä käsiään leipää pitää kosketella likaisilla sormilla vaikka kuinka olisi päivän mittaan kätellyt useita ihmisiä, kulkenut julkisilla ja kosketellut kaikenlaisia kosketuspintoja, vessassa käynnin jälkeen ei pesty kunnolla käsiä, halaillaan paljon flunssaisia ihmisiä ja sitten vielä ihmetellään kun ollaan kipeitä.

      Ei pidä kosketella likaisilla sormilla huulia tai silmiä, syödä ruokaa likaisilla käsillä ja kaupassa käynnin jälkeen kun lataa jääkaappiin ruokaa on hyvä pestä kädet. Kotona voi olla myös hometta, vaatepölykin voi aiheutta herkille flunssaa (pölypunkit), alkoholi heikentää vastustuskykyä. Riittävä uni on myös tärkeä.

      • en olealoittaja.

        pesen käteni niin usein että heikompia kauhistuttaa ja hygieniapuoli on kunnossa! siltikin saan aina flunssan, ja olen hyvin pitkään miettinyt, että kun peset ja desinfioit kädet huolellisesti niin onko mahdollista että flunssapöpöt ei lähde karkuun? olen alkanut miettiä, että voiko piilolinssien käytöllä olla jotain tekemistä sairastelun kanssa?? siinä kumminkin pidellään molempia silmiä kaksi kertaa päivässä, aamulla ja illalla..


      • ...
        en olealoittaja. kirjoitti:

        pesen käteni niin usein että heikompia kauhistuttaa ja hygieniapuoli on kunnossa! siltikin saan aina flunssan, ja olen hyvin pitkään miettinyt, että kun peset ja desinfioit kädet huolellisesti niin onko mahdollista että flunssapöpöt ei lähde karkuun? olen alkanut miettiä, että voiko piilolinssien käytöllä olla jotain tekemistä sairastelun kanssa?? siinä kumminkin pidellään molempia silmiä kaksi kertaa päivässä, aamulla ja illalla..

        ja yleensä raudan imeytyminen unohdetaan usein.
        Terveyteni koheni huomattavasti, kun aloin käyttää luontaistuotteita, Vita-e-pro, omegakapseleita, Active Beauty, magnesium, kalkkitabletteja.
        Muistakaa käyttää puuvillakäsineitä ostoskärryjä työntäessä, ovenkahvoihin tartuttaessa, yleensä joka paikassa muualla kuin kotona. Olen käyttänyt pitkän aikaa, kukaan ei ole nauranut.


    • Valio_asiantuntija

      Säännöllinen Gefilus-tuotteiden käyttö voi auttaa ehkäisemään flunssaa.

      Kaikki Valion Gefilus tuotteet sisältävät Lactobacillus GG:tä, joka on terveysvaikutteinen maitohappobakteeri eli probiootti. Tutkimukset osoittavat, että Lactobacillus GG - kanta tehostaa luonnollista vastustuskykyä ja vähentää infektioriskiä.

      Probiooteiksi kutsutaan bakteerikantoja tai niiden yhdistelmiä, joilla on edullisia vaikutuksia terveyteen. Probiooteilla on paikallisia vaikutuksia esimerkiksi suun ja nenänielun alueella, mahan limakalvolla, ohut- ja paksusuolessa sekä urogenitaalialueella. Lisäksi probiooteilla on immunologisia vaikutuksia. Useimmiten probiootit ovat laktobasilleja tai bifidobakteereja. Probiootin terveydelle suotuisat vaikutukset on osoitettava kliinisissä tutkimuksissa, joten mikä tahansa maitohappobakteeri ei ole probiootti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      76
      1464
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1004
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      813
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe