Osaako kukaan sanoa

ihansekaisin

jos mulla on semmonen 2000 luvun pc. Jos laitan sen serverikäyttöön eli et se hoitais mun nettisivut, paljon se vie per tunti? Kone on joku vanha samsung? Eli siis joku 1.7Ghz prossu, 512mt muistia. Windows 2k käyttis, ei muuta kun se serveri päällä. Eli siis monta wattia ja noin et paljo se on euroin?

3

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastausta pukkaa

      Alle 100 wattia vie, mutta kuinka paljon se selviää kun ostat jostain halpaketjusta sellaisen energiankulutus mittarin eivät maksa kuin 9,90€.
      Mutta jos oletetaan että vie 100 w niin silloin tekee rahassa 1 snt per tunti eli 24 snt päivässä ja 87,6€ vuodessa.

      • Vattenfall_asiantuntija

      • Volfram rules

        Aloitan mittarista. Hesarissa oli 1-2 vuotta sitten (valitettavasti en muista tarkasti) testattu näitä halpamittareita, ja tulos oli, että ainakin eräs Clas Ohlsonin mittari näytti railakkaasti väärin. Se oli joko niin, että (pienemmällä kulutuksella) mittari näytti puolet todellisesta kulutuksesta tai kaksinkertaista lukemaa oikeaan nähden. Aivan päin mäntyä kuitenkin. Sellaista kannata ostaa.

        Tähänkin pätee se vanha, että jos haluat halvan ja hyvän, sun pitää ostaa molemmat. Jos vain hyvä riittää, katsonet tuota linkkiä:
        http://www.sahkolehto.fi/tuotteet/mittarit_ja_saatajat/fi_FI/tehon_ja_energian_mittari/

        Enkä ole tuolla tahi jälleenmyyjällä (jos niitä on) töissä.

        Mitä tulee sen vanhan koneen kulutukseen, niin maksimin voi laskea kun ensin katsoo laitteen (tai virtalähteen) arvokilvestä liitäntätehon. Sitä enempää se ei kuluta. Sillä lainamittarilla (tai jos investoi omaan) voi sitten tutkia kulutuksia tarkemmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      204
      12969
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      291
      1985
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      75
      1344
    4. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1047
    5. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      952
    6. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      877
    7. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      34
      858
    8. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      40
      845
    9. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      41
      834
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      47
      801
    Aihe