Roxibion 150 mg, onko tuttu?

taikahuilu 899

Hei kaikille! Oletteko sattuneet käyttämään kyseistä lääkettä tai tiedättekö tästä lääkkeen käytöstä jotain?
Eli tilanne tämä:
Sairastin ylähengitys tien tulehduksia yli vuoden, söin niin monta antibiootti kuuria että mulla loppuin luontainen vastustuskyky elimistöstä. ( kiitti lääkärit teidän moka ) ja sisätautien puolelta määräsivät tämän roxibion lääkkeen loppuelämäksi syötäväks...
Oli kiva mennä sinne lääkärille tuikkas vaan reseptin käteen ja sano syö tota. ööö?
Eikös tämä ole kuurimainen lääke eikä jatkuvaan käyttöön?
Voiko vastustukykyä saada enää ikinä takasi jos se on tuhoutunut lääkkeistä?

Kiitti jos jaksaisitte vastata!!!

13

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??????????

      mikä sairaus sinulla sitten on se johon syöt antibioottia, jatkuvasti? Kerrot että sisätautien puolella määräsivät eli onko kyseessä joku suolistosairaus vai mikä?
      Miksi lopun elämääsi?!

      • taikahuilu 889

        Ylähengitys tien infektioihin määräsivät sen, ( kun oli koko ajan poskiontelontulehdus peräkkäin, yli vuoden kestävä angiina, keuhkoputkentulehduksia yms yms.. eli ei oo yhtä ainutta asiaa mihin määräsivät.
        Mutta miten tämä lääke vaikuttaa?
        oon syöny kohta jo 3 kk tätä ja tuntuu edelleen poskiontelontulehdukset jatkuvan eli apua ei oo ollut siitä.
        Ennen antibiootti kuuria annettiin minulle pneumokokki rokote ja kun ei tästäkään ollut apua niin sit antibioottia vaan..
        Menetin sen vastustuskyvyn kokonaan joka tarkoittaa sitä että saan kaikki sairaudet toisilta ja tulehduskierteet eivät pääse katkeamaan. Siksi sanoivat että jos tehoaa lääke, ei tule uusia infektioita syöt sitte sitä antibioottia lopun elämääs.
        Jotenkin oudolta minusta kuullostaa..??


      • MIssä pesäke?
        taikahuilu 889 kirjoitti:

        Ylähengitys tien infektioihin määräsivät sen, ( kun oli koko ajan poskiontelontulehdus peräkkäin, yli vuoden kestävä angiina, keuhkoputkentulehduksia yms yms.. eli ei oo yhtä ainutta asiaa mihin määräsivät.
        Mutta miten tämä lääke vaikuttaa?
        oon syöny kohta jo 3 kk tätä ja tuntuu edelleen poskiontelontulehdukset jatkuvan eli apua ei oo ollut siitä.
        Ennen antibiootti kuuria annettiin minulle pneumokokki rokote ja kun ei tästäkään ollut apua niin sit antibioottia vaan..
        Menetin sen vastustuskyvyn kokonaan joka tarkoittaa sitä että saan kaikki sairaudet toisilta ja tulehduskierteet eivät pääse katkeamaan. Siksi sanoivat että jos tehoaa lääke, ei tule uusia infektioita syöt sitte sitä antibioottia lopun elämääs.
        Jotenkin oudolta minusta kuullostaa..??

        Onko poskiontelot huuhdeltu? Onko kuvattu, ettei pään luissa ole jo bakteeri (eräällä tapauksella oli jatkuvasti poskiontelotulehduksia, ja kuvauksissa näkyi jo mätäpesäkkeitä luussa, kertoi asianomainen itse)? Jossainhan tulehduksen on oltava, jos aina uusii! Onkos nielurisat leikattu, itselläni muhi jatkuvasti niissä, vaikka ei tullut angiinaksi.


      • astmaatikko''
        taikahuilu 889 kirjoitti:

        Ylähengitys tien infektioihin määräsivät sen, ( kun oli koko ajan poskiontelontulehdus peräkkäin, yli vuoden kestävä angiina, keuhkoputkentulehduksia yms yms.. eli ei oo yhtä ainutta asiaa mihin määräsivät.
        Mutta miten tämä lääke vaikuttaa?
        oon syöny kohta jo 3 kk tätä ja tuntuu edelleen poskiontelontulehdukset jatkuvan eli apua ei oo ollut siitä.
        Ennen antibiootti kuuria annettiin minulle pneumokokki rokote ja kun ei tästäkään ollut apua niin sit antibioottia vaan..
        Menetin sen vastustuskyvyn kokonaan joka tarkoittaa sitä että saan kaikki sairaudet toisilta ja tulehduskierteet eivät pääse katkeamaan. Siksi sanoivat että jos tehoaa lääke, ei tule uusia infektioita syöt sitte sitä antibioottia lopun elämääs.
        Jotenkin oudolta minusta kuullostaa..??

        Mä saan myös jatkuvasti flunssia, mutta ei mulle oo vielä määrätty antibioottia jatkuvaan käyttöön. Aika omituiselta kuulostaa.


      • taikahuili889
        astmaatikko'' kirjoitti:

        Mä saan myös jatkuvasti flunssia, mutta ei mulle oo vielä määrätty antibioottia jatkuvaan käyttöön. Aika omituiselta kuulostaa.

        Kyllä on tehty kaksi kertaa punktio, on tullut märkää ihan hirveän isoja klönttejä. Röntgenkuvat olen aina pyytänyt ennen punktioo ja on näkynyt vain poskionteloissa silloin märkää. Mutta jatkuvasti tuntuu edelleen samalla tavalla et on poskiontelontulehdus ( niinkuin ennenkin ) mutta voiko tulehdus levitä pahemminkin? Tuntuu silmien takana valtava paine välillä ja otsaa särkee todella paljon. tuttavalla tuli toinen silmä sokeaksi kun oli levinnyt... oli ( otsaontelontulehdus )
        Näkyykö röntgenissä jos se on levinnyt luihin?
        Nielurisat leikattiin viime kesänä ja luulen että siitä on jäänyt infektio päälle.
        Leikkauksen jälkeen oli kurkkuun jäänyt nielurisan palasia ja ne tulehtuivat, tuli edelleen angiina ja silloin alkoi poskiontelon tulehdukset... ja ollut tähän päivään asti.
        Korviin koskee myös kun koskee poskionteloihin ja silloin tuntuu myös kurkussa...

        Sulle vielä 'astmaatikko' Flunssat tulee erittäin helposti jos on astma. se on melkein normaalia jos huone on pölyisä. Itse voi hoitaa sitä sillä tavalla että kaksinkertaistaa astma lääkityksen annoksen, vaikka se on lääkärin suosituksien vastaista. ja huolehdi huoneen siisteydestä tarkasti!


      • taikahuilu889
        astmaatikko'' kirjoitti:

        Mä saan myös jatkuvasti flunssia, mutta ei mulle oo vielä määrätty antibioottia jatkuvaan käyttöön. Aika omituiselta kuulostaa.

        Luultavasti on Pneumokokki bakteeri päällä jatkuvasti. Annettiin pneumokokkirokotekkin mut ei auttanu..


      • yritä pitää puolesi
        taikahuilu889 kirjoitti:

        Luultavasti on Pneumokokki bakteeri päällä jatkuvasti. Annettiin pneumokokkirokotekkin mut ei auttanu..

        Mulla on ollut Roxibion hengitystietulehdukseen lääkkeenä, kymmenen päivän kuurina. Tuntuu kyllä siltä kun luin juttusi että sun pitäisi päästä ihan ehdottomasti uudelleen korva,nenä-ja kurkkutautilääkärille. Oliko se joku terveyskeskuslääkäri joka tuon kuurin sulle antoi? Kuulostaa todella epäammatimaiselta. Sisätautilääkärit eivät ole kyllä mitään hengitystieinfektioiden asiantuntijoita. On tämä suomalainen "laadukas" terveydenhuolto alkanut olla kyllä sieltä minne aurinko ei paista. Meidänkin kotikaupungissa on yksi sisätautilääkäri joka " hoitaa" kaikkia sisätauteja emmekä pääse niiden takia keskussairaalaan. Vaikka maalaisjärkikin sanoo että sisätaudit on niin laaja tieteenala ettei yksi lääkäri voi millään hoitaa niitä kaikkia. Mulla vähän samanlaista söhellystä kuin lisäkilpirauhasen liikatoiminnan kanssa kuin sulla noiden hengitystieinfektioiden. Sun varmaan tässä vaiheessa kyllä kannataisi ruveta vaatimaan tuota lähetettä korvapolille.


      • astmaatikko'''
        taikahuili889 kirjoitti:

        Kyllä on tehty kaksi kertaa punktio, on tullut märkää ihan hirveän isoja klönttejä. Röntgenkuvat olen aina pyytänyt ennen punktioo ja on näkynyt vain poskionteloissa silloin märkää. Mutta jatkuvasti tuntuu edelleen samalla tavalla et on poskiontelontulehdus ( niinkuin ennenkin ) mutta voiko tulehdus levitä pahemminkin? Tuntuu silmien takana valtava paine välillä ja otsaa särkee todella paljon. tuttavalla tuli toinen silmä sokeaksi kun oli levinnyt... oli ( otsaontelontulehdus )
        Näkyykö röntgenissä jos se on levinnyt luihin?
        Nielurisat leikattiin viime kesänä ja luulen että siitä on jäänyt infektio päälle.
        Leikkauksen jälkeen oli kurkkuun jäänyt nielurisan palasia ja ne tulehtuivat, tuli edelleen angiina ja silloin alkoi poskiontelon tulehdukset... ja ollut tähän päivään asti.
        Korviin koskee myös kun koskee poskionteloihin ja silloin tuntuu myös kurkussa...

        Sulle vielä 'astmaatikko' Flunssat tulee erittäin helposti jos on astma. se on melkein normaalia jos huone on pölyisä. Itse voi hoitaa sitä sillä tavalla että kaksinkertaistaa astma lääkityksen annoksen, vaikka se on lääkärin suosituksien vastaista. ja huolehdi huoneen siisteydestä tarkasti!

        Juu, astmastahan se suurelta osin johtuu, että saan jatkuvasti flunssia. Kyllä mä kaksnkertaistan astmalääkityksen, kun tulee flunssan. Se ei ole lääkärin suosituksien vastaista, vaan lääkärin ohjeiden mukaista! Flunssat ei johdu huoneiden pölyisyydestä.


      • astmaa vuodesta-66
        taikahuilu889 kirjoitti:

        Luultavasti on Pneumokokki bakteeri päällä jatkuvasti. Annettiin pneumokokkirokotekkin mut ei auttanu..

        ole ajateltu operoida? Itselle löytyi apu siitä.


        Voit varata ajan itsekin suoraan lääk.asemalta korva/kurkku-lääkärille, et tarvitse mitään lähetteitä.


      • taikahuilu889
        astmaa vuodesta-66 kirjoitti:

        ole ajateltu operoida? Itselle löytyi apu siitä.


        Voit varata ajan itsekin suoraan lääk.asemalta korva/kurkku-lääkärille, et tarvitse mitään lähetteitä.

        Ensin oli lähete vaivojen takia sinne kurkku,nenä,korvapolille ja kun ei tulehduskierteet katkenneet puolen vuoden hoidon aikana ne laittoivat sinne sisätautienpolille. Siellä yrittävät nyt tutkia mistä johtuu tulehduskierre. Olen pyytänyt monesti lähetettä takas kurkku,nenä,korva polille koska ei ne sisätautien osastolla voi mitään noihin poskiontelo sun muihin tulehduksiin.
        Nyt tässä aikaa odotellessa..
        Eli ei ollu terveyskeskuslääkäri joka antoi tuon kuurin miulle vaan ihan sisätautien lääkäri.
        Jota kyllä tässä kovasti ihmettelen...
        Kyllä on terveydenhuolto nykysin erittäin huonoa, ihan minun mielestä yliarvostettu.
        Kaikkein paras oli yksi kerta kun oli paise kurkussa niin aamulla hakeuduin lääkäriin kuumeen vuoksi ja kun ei leuka auennut, saati pystyny puhumaan niin passittivat kotia. Illalla ensiapuun oli pakko mennä, olisin yöllä tukehtunut siihen paiseeseen ihan satavarmasti jos en ois hakeutunut lääkäriin. Ja ottivat viikoks osastolle kun paise uusi samantien.
        Kyllä lääkäritkin mokaa ja erittäin pahasti, sitä mieltä oon ollut nyt näitten tulehduskierteitten alla :D
        On käynyt kyllä mielessä tuo poskionteloitten leikkauttaminen, uusiutuu vaan punktioittenkin jälkeen eikä oo yhtään kivaa et aina punktoivat...
        tehdäänkö se nukutuksessa?


    • Valio_asiantuntija

      Voisit kokeilla Gefilus tuotteita, joiden sisältämä LGG® maitohappobakteeri saattaa ehkäistä antibioottihoitojen sivuvaikutuksia. Antibiootti ei tuhoa LGG® maitohappobakteerin vaikutusta, jos niitä ei oteta samaan aikaan. Antibiootti kannattaa ottaa ensin ja probiootti vasta puolen tunnin kuluttua.

      • taikahuilu889

        Ei ole tullut haittavaikutuksia vaikka on syöty nyt vuos yhteen putkeen antibioottia :D
        Kokeiltu on nämä tuotteet^^


    • Anonyymi

      Mulla on allergia normaaleille antibiooteille mm.VPEN Mega. Sain hammaslääristä verenmyrkytyksen (Sepsips) ja viikon sisällä hammasläärin jälkeen lähes koko liikuntakyky oli mennyt ja kivut sietämättömät. Sain Roxibion kuurin, ns, hevoskuurin ja pikkuhiljaa alkoi helpottaa. Roxibion pelasti henkeni enkä sen koommin ole enää hammaslääkärissä käynyt. Vuosi oli 2002.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      256
      2597
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1705
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      77
      1529
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1343
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1252
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1192
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1096
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1043
    9. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      107
      975
    10. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      952
    Aihe