Kastaa ja upottaa on eri sanat

Anonyymi-ap

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys.

Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan, kuten anabaptistit opettavat.

219

1191

Vastaukset

• Anonyymi00001

Näinkö ne anabaptistit opettaa? Suosittelen lukemaan kirjan, kuka Jeesus oli.
      Itse uskon Jumalan olemassaoloon mutta silti hyvä kirja ja en sulje pois kyseistä vaihtoehtoa vaan pidän sitä jopa todennäköisenä.

• Anonyymi00024

Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
        Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo', antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto'
        Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.
        Luterilainen kaste on päälaen kastelua.

• Erään teorian mukaan Yeshua upotettiin viinitynnyriin.🧔‍♀️🛢🍇🍷

• Anonyymi00038

Erään teorian mukaan Demonikrates upotti itsensä viinitynnyriin.

• Anonyymi00038 kirjoitti:

Erään teorian mukaan Demonikrates upotti itsensä viinitynnyriin.

😹👍🍷

• Anonyymi00054
        Demokrates kirjoitti:

😹👍🍷

Luterilaisen kirkon sakramentit ovat väkevä eksytys. Sanan mukaan ehtoollinen on muistoateria: niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        Sana puhuu väkevästä eksytyksestä:
        tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        Luterilaisen kirkon valheellisissa sakramenteissa vesi muuttuu loitsujen ja merkkien kautta iankaikkisen elämän antajaksi. Samoin viinii muuttuu synnit anteeksiantavaksi vereksi ja leipä lihaksi.
        Suurin osa, lähes kaikki luterilaisen kirkon jäsenistä, on uudesti syntymättömiä maailman ihmisiä. Paavali kirjoitti maailman ihmisistä: etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Siis sakramentit ovat uskosta osattomia varten ja sakramentit eksyttävät.
        Jeesus i tse opetti vertauksessa syntien anteeksi antamisesta ja syntien anteeksisaamisesta: Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä. Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
        Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
        Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi. Isäntä antoi velan anteeksi, koska velallinen pyysi. Velallisen päälle ei pirskotettu vettä eikä velallinen juonut viiniä, joka muuttui vereksi, vaan: Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        Samoin Jumalankin antaa pyytämällä Jeesuksen uhrin kautta synnit anteeksi.
        Johannes kirjoitti: Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

• Anonyymi00054 kirjoitti:

Luterilaisen kirkon sakramentit ovat väkevä eksytys. Sanan mukaan ehtoollinen on muistoateria: niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        Sana puhuu väkevästä eksytyksestä:
        tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        Luterilaisen kirkon valheellisissa sakramenteissa vesi muuttuu loitsujen ja merkkien kautta iankaikkisen elämän antajaksi. Samoin viinii muuttuu synnit anteeksiantavaksi vereksi ja leipä lihaksi.
        Suurin osa, lähes kaikki luterilaisen kirkon jäsenistä, on uudesti syntymättömiä maailman ihmisiä. Paavali kirjoitti maailman ihmisistä: etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Siis sakramentit ovat uskosta osattomia varten ja sakramentit eksyttävät.
        Jeesus i tse opetti vertauksessa syntien anteeksi antamisesta ja syntien anteeksisaamisesta: Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä. Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
        Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
        Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi. Isäntä antoi velan anteeksi, koska velallinen pyysi. Velallisen päälle ei pirskotettu vettä eikä velallinen juonut viiniä, joka muuttui vereksi, vaan: Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        Samoin Jumalankin antaa pyytämällä Jeesuksen uhrin kautta synnit anteeksi.
        Johannes kirjoitti: Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Leipää & viintä.🥖🍷
        Sitähän se ehdollinen on.😇

• Anonyymi00002

Ps. 69:16

Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.

Ilm. 3:11

Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

• Anonyymi00047

Jumala ei ole asettanut yhtä ainoaa luterilaista Sanan opettajaksi. Jeesuksen todistuksen mukaan luterilaiset ovat raatelevia susia, varkaita ja rosvoja.
        Luterilaisen opin ja luterilaisen kirkkolaitoksen perusta on ns. kasteen kautta astuminen taivasten valtakuntaan. Mutta mitä Sana sanookin: Minä olen (Jeesus) ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        Jumala tykö on vain yksi ja ainoa ovi, Jeesus. Näin ollen minkään moinen vesikaste ei ole ovi, vaan päinvastoin Jeesus varoittaa:
        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
        Katemaljojen ääreltä Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä.

• Anonyymi00053

Anonyymi00002
        2026-03-21 12:02:33

Ps. 69:16
        Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.

Ilm. 3:11
        Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
        ===

Arvoisa Anonyymi00002 2026-03-21 12:02:33, tässä toinen kommenttisi veroinen mielivaltainen esimerkki raamatunjakeiden tahallisesta soveltamisesta väärin ja niiden virheellisestä yhdistelemisestä toisiinsa:

Mat.27:5
        ”Juudas meni pois ja hirttäytyi.”

Luuk.10:37
        ”Mene ja te sinäkin samoin!”
        -

Ps. 69
        Westminster Leningrad Codex
        (אל־תשטפני ׀ שבלת מים ואל־תבלעני מצולה ואל־תאטר־עלי באר פיה׃)
        Älköön tulvaveden virta minua huuhtoko pois, älköön syvyys minua nielkö, älköön hautakuoppa sulkeko suutaan minun ylläni.

• Anonyymi00422
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Jumala ei ole asettanut yhtä ainoaa luterilaista Sanan opettajaksi. Jeesuksen todistuksen mukaan luterilaiset ovat raatelevia susia, varkaita ja rosvoja.
        Luterilaisen opin ja luterilaisen kirkkolaitoksen perusta on ns. kasteen kautta astuminen taivasten valtakuntaan. Mutta mitä Sana sanookin: Minä olen (Jeesus) ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        Jumala tykö on vain yksi ja ainoa ovi, Jeesus. Näin ollen minkään moinen vesikaste ei ole ovi, vaan päinvastoin Jeesus varoittaa:
        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
        Katemaljojen ääreltä Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä.

Kyllä on asettanut mutta ei sinua, uudestikastajalässyttäjäa

• Anonyymi00003

Lapsena saadusta kristillisestä kasteesta eli esikoisoikeudesta ei pidä luopua ja vaihtaa sitä hurmoslahkojen höyryäviin hernesvelleihin.

Silloin joutuu kerran taivaanportilla kysymään: "Isä, yksikö kaste sinulla vain olikin?

• Anonyymi00025

Luterilainen kirkko on korottanut itsensä Jumalaksi! Luterilainen valehtelee ja pilkkaa Jumalaa sanoessaan: "Lapsena tai aikuisena mutta Kristukseen ja hänen kuolemaansa meidät kastetaan".
        Ketään ei voi kastaa Kristukseen, ei minkään kaltaisella kasteella tai sakramentilla. Kaste Kristukseen on kaste Hänen kuolemaansa.
        Jeesus kuoli pari tuhatta vuotta taaksepäin, niin myös jokaisen vanha ihminen ristiinnaulittiin pari tuhatta vuotta sitten: tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        Siis Jeesusta ei hukutettu pariin litraan vettä, eikä Jeesus kuole joka ikinen kerta kun pappi valuttaa vettä pikkulapsen tahi ani harvoin ymmärryksessä olevan ihmisen päähän!

• Anonyymi00057

Kirkon virallisen opin mukaan kirkko pesee puhtaaksi synnistä kolmella vesitipalla.
        Kirkon virallisen opin mukaan Raamattu valehtelee sanoessaan: uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        Kirkon virallisen opin mukaan ennen tehdyt synnit ovat sovittamatta ja ennen tehdyt synnit, aina Aadamista asti, sälytetään jokaisen ihmisen kannettavaksi.
        Kirkon virallisen opin mukaan kirkolla on pelastavat sakramentit. Kirkko kykenee siihen, mihin Jumala ei kyennyt: pelastamaan ihmisen.
        Kirkon virallisen opin mukaan kirkknojulistaa olevansa Jumala!

• Anonyymi00004

Juutalaiset käsittivät hyvin kasteen veden merkityksen kun helluntaina kastettiin yhden iltapäivän aikana Jerusalemissa 3000 miestä kristityiksi.

Jos heitä olisi kuljetettu aaseilla Jordanille upotettavaksi, niin siihen touhuun ei olisi yksi viikko riittänyt. Ja Juutalaisten pyhille lammikoille meno upotuksia tekemään olisi tarkoittanut kivityskuolemaa harhaoppisuuden vuoksi.

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

• Anonyymi00005

Aasit näköjään ovat majoittuneet sakastiin !

Sieltä he ovenraosta paiskovat keksimiään naurettavia sotahuutoja ...aaaaa suuri on luterilainen kirkkoisiltä pudonnut vauvakaste ,@#$

He huutavat sitä jo reilun viissataa vuotta, ei saa lutterikaan levätä rauhassa kazteen armossa, huuto pitää valveilla %

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Sieltä he ovenraosta paiskovat keksimiään naurettavia sotahuutoja ...aaaaa suuri on luterilainen kirkkoisiltä pudonnut vauvakaste ,@#$

He huutavat sitä jo reilun viissataa vuotta, ei saa lutterikaan levätä rauhassa kazteen armossa, huuto pitää valveilla %

hellarivaari inisee taas tuttuun tapaansa kellarin ovenraosta

aaaa vauvaaat kirkkoisäät se huutaa

huutaako se aliaserroria myös?

• Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

ei saa parhamikaan rauhaa siellä "kaztee" armossa kun pitää huuttaa aliaserroria

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

ei saa parhamikaan rauhaa siellä "kaztee" armossa kun pitää huuttaa aliaserroria

Noinko paljon tuo pelle tietää kasteesta?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

ei setiedä senkään vertaa tuo vanhuspelle

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Yrittääköhän hän puolustaa uudestikastetta:
        "4. Moos. 8:7
        "Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

Tuo seremonia toistettiin aina ennen palvelusvuoroa.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Yrittääköhän hän puolustaa uudestikastetta:
        "4. Moos. 8:7

Tuo seremonia toistettiin aina ennen palvelusvuoroa.

Kyllä, vaari yrittää sitä puolustaa mutta turhaan.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ei tiedä sitäkään tuo vanhus

• Anonyymi00016
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ternoko siellä viestittelee?

• Anonyymi00028
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei tiedä sitäkään tuo vanhus

Kasteessa ei soviteta syntejä, eikä pestä ihmistä puhtaaksi lihan saastasta. Vaikka kuinka tarkkaa kastekaavaa noudattaen ja loitsuja lausuen pappi valuttaisi vettä otsaan, niin synnit eivät pyyhkiydy pois!
        Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.

Kaste vedessä on kuva uudesti syntymästä. Raamatusta löytyy kuvia, mutta symbolit kuuluvat pakanuuteen. Näin ollen veden määrällä on merkitys.
        Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jeesus on Jumalan kuva,. Israelilaisten lähtö Egyptin orjuudesta on kuva ja varjo. Punainen Meri on kasteen hauta, jonne jäi Egyptin orjuus.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Sana varoittaa: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, Kaksi tekijää: valhe ja valheen lisäksi väkevä eksytys. Valheet ovat niin ilmiselviä, että tarvitaan lisäksi väkevä eksytys, jotta valheisiin uskottaisiin.
        Sanassa ei ole yhtä ainoaan pikkulapsen kastetta, eikä Sanassa ole yhtä ainoaa kolmen vesitilkan pirskotuksen kastetta, eikä Sanassa ole kummien virkaan, eikä Sanan ilmoita toisen uskon ja suostumuksen perusteella saatavaa osaa ensimmäiseen ylösnousemukseen, kuitenkin luterilaiset ovat vuosisatoja 'nähneet' ja kiihkoissaan uskoneet kaiken edellä luetellun sisältyvän Jumalan ilmoitukseen.

Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
        Paavali kirjoitti tessalokialaisille: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie. King james sanoo eksytystä ajatusharhaksi.
        Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
        Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi.

• Anonyymi00015

Kaste ja ehtoollinen ovat ne Jumalan teot, sakramentit, joissa Jumalan armo tulee konkretian tasolla syntiinlangenneen ihmisen hyväksi.

• Anonyymi00017

Jenkkilahkot, kuten helluntailaiset kieltävät koko perisynnin. Karmeata eksytystä, mitä ne tekee ja eksyttää kristittyjä.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7

Ps. 58:4

Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Jenkkilahkot, kuten helluntailaiset kieltävät koko perisynnin. Karmeata eksytystä, mitä ne tekee ja eksyttää kristittyjä.

Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

Käärme julisti paratiisissa, että mitään perisyntiä ei ole, Jumala valehtelee teille. Syökää ihan vapaasti kaikista paratiisin puista.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Käärme julisti paratiisissa, että mitään perisyntiä ei ole, Jumala valehtelee teille. Syökää ihan vapaasti kaikista paratiisin puista.

Lasta ei liitetä ilman tämän suostumusta myöskään demariksi, joten miksi kristinuskoon?
        Jokainen valitkoon tai olkoon valitsematta joukkueensa, puolueensa, jumalansa ja ay-liittonsa vapaaehtoisesti, kun on tarpeeksi vanha asiasta päättämään.
        Miksi suomalaiset ovat luterilaisia? Ei siksi, että Jumala johdatti, vaan koska 1500-luvulla velkaantunut Kustaa Vaasa vaihtoi katolilaisuuden luterilaisuuteen saadakseen kirkon omaisuuden itselleen.
        Lopulta vuoden 1686 kirkkolain myötä kaikki suomalaiset sidottiin luterilaisuuteen. Kirkon itsenäisyys lakkautettiin kokonaan ja kirkosta muodostettiin valtion laitos.

Suomessa evankelis-luterilaisella ja ortodoksisella kirkolla on poikkeuksellinen oikeus periä jäseniltään veroa. Muilla uskonnollisilla yhdyskunnilla ei tällaista oikeutta ole. Kirkollisvero on 1-2 prosenttia bruttotuloista asuinpaikkakunnasta riippuen ja se maksetaan paikalliselle seurakunnalle.

• Anonyymi00020

Luterilaisten oppi perisynnistä on Jumalan pilkkaa: Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        Jumala on oikeudenmukainen ja pyhä, niin ettei ketään rangaista toisen synneistä, vaan itse kukin saa palkan omien tekojen mukaisesti.
        Sen sijaan luterilaiset puhuvat toiselta peritystä synnistä ja perityn synnin rangaistuksesta ja perityn synnin poistamisesta.
        Luterilaisuus on Jumalan pilkkaa. vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.
        Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Sakramentti: nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        Siis katolilais-luterilaisen murhakirkon otsaan on kirjoitettuna: sakramentti = armoa välittävä salaisuus. Toisin sanoen katolilais-luterilainen, Jeesuksen todistajien verestä juopunut porttokirkko jakaa armoa eli kirkko on korottanut itsensä Jumalaksi.
        Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Sakramentti tarkoittaa salaisuutta: jo englannin kielen sana, secret tai vanha, secrette: salaisuus, ilmaisee selkeästi sakramentti sana merkityksen.
        hänen (portto) otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Sakramentti, salaisuudet vat keskeinen osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa. Otsa on keskellä ja näkyvällä paikalla, kuten sakramentit ovat luterilaisessa kirkossa.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Lasta ei liitetä ilman tämän suostumusta myöskään demariksi, joten miksi kristinuskoon?
        Jokainen valitkoon tai olkoon valitsematta joukkueensa, puolueensa, jumalansa ja ay-liittonsa vapaaehtoisesti, kun on tarpeeksi vanha asiasta päättämään.
        Miksi suomalaiset ovat luterilaisia? Ei siksi, että Jumala johdatti, vaan koska 1500-luvulla velkaantunut Kustaa Vaasa vaihtoi katolilaisuuden luterilaisuuteen saadakseen kirkon omaisuuden itselleen.
        Lopulta vuoden 1686 kirkkolain myötä kaikki suomalaiset sidottiin luterilaisuuteen. Kirkon itsenäisyys lakkautettiin kokonaan ja kirkosta muodostettiin valtion laitos.

Suomessa evankelis-luterilaisella ja ortodoksisella kirkolla on poikkeuksellinen oikeus periä jäseniltään veroa. Muilla uskonnollisilla yhdyskunnilla ei tällaista oikeutta ole. Kirkollisvero on 1-2 prosenttia bruttotuloista asuinpaikkakunnasta riippuen ja se maksetaan paikalliselle seurakunnalle.

Siksi että Jeesus käski

• Anonyymi00029
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Luterilaisten oppi perisynnistä on Jumalan pilkkaa: Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        Jumala on oikeudenmukainen ja pyhä, niin ettei ketään rangaista toisen synneistä, vaan itse kukin saa palkan omien tekojen mukaisesti.
        Sen sijaan luterilaiset puhuvat toiselta peritystä synnistä ja perityn synnin rangaistuksesta ja perityn synnin poistamisesta.
        Luterilaisuus on Jumalan pilkkaa. vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.
        Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'

Se on Raamatun oppi

• Anonyymi00030
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Sakramentti: nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        Siis katolilais-luterilaisen murhakirkon otsaan on kirjoitettuna: sakramentti = armoa välittävä salaisuus. Toisin sanoen katolilais-luterilainen, Jeesuksen todistajien verestä juopunut porttokirkko jakaa armoa eli kirkko on korottanut itsensä Jumalaksi.
        Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Sakramentit Jeesus itse asetti

• Anonyymi00031
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Sakramentti tarkoittaa salaisuutta: jo englannin kielen sana, secret tai vanha, secrette: salaisuus, ilmaisee selkeästi sakramentti sana merkityksen.
        hänen (portto) otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Sakramentti, salaisuudet vat keskeinen osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa. Otsa on keskellä ja näkyvällä paikalla, kuten sakramentit ovat luterilaisessa kirkossa.

Niiden kautta Jeesus toimii

• Anonyymi00040
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Luterilaisuus on alusta loppuun täyttä valehtelua. Joka ikinen kerta kun vain luterilainen tuo esille jotain oppinsa koskevaa tai kirkkoonsa liittyvää, luterilainen valehtelee päin silmiä, sillä luterilaisuus perustuu valehteluun ja samojen valheiden toistamiseen päivästä toiseen ja vuodesta toiseen ja vuosisadasta toiseen.
        LUTERILAISET OVAT ÄÄRIÄÄN MYÖTEN TÄYNNÄ HEIDÄN OMAA ISÄÄNSÄ, VALHEEN ISÄÄ!
        EI OLE OLEMASSA LUTERILAISUUTTA ILMAN TIETOISTA JA TOISTUVAA VALEHTELUA!

• Anonyymi00041
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Se on Raamatun oppi

Luterilaisten usko ei täytä Sanan asettamia uskon tunnusmerkkejä. Luterilaiset saavat uskon sakramentin avulla, sen sijaan Sana puhuu kuulemisen kautta syntyvästä uskosta. Paavali kirjoitti: "teidän uskonne runsaasti kasvaa" En ole koskaan kuullut luterilaisen puhuvan kasvavasta tai "teidän uskonne Jumalaan levinnyt, niin ettei meidän tarvitse siitä mitään puhua."
        Luterilaiset usko on vakaata ja ilman epäuskoa. Uskon isästä Aabrahamista on todistettu: Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,
        Uskon sisältyy mahdollisuus epäillä ja epäusko, näitä kumpaakaan ei ole luterilaisten uskossa.
        Luterilaisuuden usko eri usko kuin Raamatun näyttämä usko!

• Anonyymi00042
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Se on Raamatun oppi

Apostolin käyttämä vesikaste; upottamalla veteen, on sisäisen muutoksen vahvistus ja kuva uudesta elämästä. Vesikaste ei uudesti synnytä eikä anna Pyhää Henkeä eikä osuutta ensimmäiseen ylösnousemukseen. Vesikasteessa kuvainnollisesti vanha elämä ja synnin orjuus haudataan ja jätetään taakse. Kasteen haudan kautta astutaan uskon kautta ja kuuliaisuudessa Jumalan lupauksiin.
        Jeesuksen seurakunnan pitää ehdottomasti palata apostolien esimerkeillään näyttämään kasteentapaan ja kastaa Jeesuksen nimessä.
        Helluntaiseurakunnilla on viimeiset hetket perata opistaan pois katolilais-luterilaisen porton hapatus!

• Anonyymi00048
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Se on Raamatun oppi

Perisynti on luterilaisen kirkon harhaoppi, jota et löydä Sanasta.
        "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
        "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".

• Anonyymi00049

Oppi perisynnistä on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.
        Luterilaisuuden opin mukaan synnit on yhä edelleen sovittamatta, ja vain kirkko kykenee siihen, mihin ei Jumalan ainoa Poika kyennyt; kirkko pesee pois synnit. muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Raamatussa ei syntitaakkoja peritä.

• Anonyymi00419
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Perisynti on luterilaisen kirkon harhaoppi, jota et löydä Sanasta.
        "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
        "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".

Kyllä se löytyy Sanasta

• Anonyymi00420
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Raamatussa ei syntitaakkoja peritä.

Mutta synti peritään

• Anonyymi00023

"kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
      Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
      Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi.
      Sanasta löytyy lupaus: Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
      Siis jokainen saa omien tekojen mukaisen palkan. Palkkaa, hyvää tai pahaa, ei makseta toisen tekemien tekojen mukaan, ei kummien tai vanhempien uskosta. Mutta kukaan ei myös joudu tuomittavaksi isoäidin ja Aadamin tekemien syntien takia.
      Nooan eikä Danielin vanhurskaus ei ollut kykenevä pelastamaan heidän omia lapsiaankaan: sen keskellä olisivat nämä kolme miestä: Nooa, Daniel ja Job, niin oman henkensä he vanhurskaudellaan pelastaisivat; sanoo Herra, Herra.
      Jos minä antaisin pahain petoeläinten käydä halki maan ja ne riistäisivät siltä
      lapset ja se tulisi autioksi, niin ettei kukaan siellä kulkisi petoeläinten tähden,
      niin nämä kolme miestä, jos olisivat sen keskellä, eivät voisi-niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra-pelastaa poikiansa eikä tyttäriänsä; ainoastaan he itse pelastuisivat, mutta maa tulisi autioksi.

• Anonyymi00026

Voi pimeyttä:
        "Kaste ja ehtoollinen ovat ne Jumalan teot, sakramentit, joissa Jumalan armo tulee konkretian tasolla syntiinlangenneen ihmisen hyväksi"?????

Tarkoitatko, että Jumalan armo ei koskisikaan sellaista ihmistä, jota ei ole kastettu?
        Jumalan armo ei ole riippuvainen ihmisteoista eli vanhempien ja kummien teoista.

• Anonyymi00032

Synti velka on eri asia kuin perisynti.

Älä kopioi samoja viestejä kun ei sinua kukaan ei

• Anonyymi00033

Luehan tarkemmin.

Vanhempien ja isovanhempien aiheuttama syntivelka poistuu päältä vain siinä tapauksessa, kun noudattaa 100% Jumalan lakeja. Siihen ei kukaan pysty.

Hes. 18:19

Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

1. Joh. 1:8

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Voi pimeyttä:
        "Kaste ja ehtoollinen ovat ne Jumalan teot, sakramentit, joissa Jumalan armo tulee konkretian tasolla syntiinlangenneen ihmisen hyväksi"?????

Tarkoitatko, että Jumalan armo ei koskisikaan sellaista ihmistä, jota ei ole kastettu?
        Jumalan armo ei ole riippuvainen ihmisteoista eli vanhempien ja kummien teoista.

Kaste ja ehtoollinen on Jumalan armoteko syntiselle ihmiselle.

• Anonyymi00417
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Voi pimeyttä:

Kaste on se missä pääsemme Kristuksen työstä osalliseksi

Jos tämä on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjälle pimeyttä niin oma on asiuansa

• Anonyymi00418
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Voi pimeyttä:

Kaste ei ole mikään ihmisteko

• Anonyymi00562
        Anonyymi00418 kirjoitti:

Kaste ei ole mikään ihmisteko

ei vaikka hellari sellaista väittää

• Anonyymi00034

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli

• Anonyymi00035

3. Moos. 26:39

Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.

3. Moos. 26:40

Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaa.

• Anonyymi00036

Älä usko helluntailaisten ja muiden Jenkkilahkojen eksytyksiä. Ne on tänne Amerikasta tuotuja eksytyksiä ja pahoja heresioita. Maallikoiden perustamia uskonlahkoja.

• Anonyymi00037

Jenkkilahkojen yhteinen käännyttämisen kohderyhmä ovat Kristityt.

Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Jumalan Sana todistaa: synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet
        Pienet vauvatkin ovat tehneet pieniä, tahattomia syntejä. Omien syntien tähden jokaisen on kuoltava.
        kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
        Ketään ei tuomita Aadamin tai isänisän syntien tähden, VAAN OMIEN SYNTIEN vuoksi.
        "kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt"
        Eivätkö luterilaiset osaa lukea selvää suomen kielen tekstiä? Hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        Ilmeisesti luterilaiset eivät lue Raamattua, vaan ainoastaan pappien selityksiä?

• Anonyymi00051
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja raamatut, lehdet ja traktaatit, mihinkä ne oppinsa perustaa. Kannattaa varoa sitä hapatusta, mitä ne levittää.

• Anonyymi00043

Aadamin synti tulee ihmisen osaksi heti sikiämisen hetkellä Aadamin sukuun, johon kaikki ihmiset kuuluvat. Ei siihen tarvita vielä omaa tekosyntiä.

Room.5 :19

" Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä"

• Anonyymi00044

Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.

Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty.

Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.

Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty.

Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.

1. Moos. 7:1

Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.

Huom!

Veden kantamana, ei veteen upottamalla....

1. Piet. 3:20-21

20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

• Anonyymi00055
        Anonyymi00046 kirjoitti:

1. Moos. 7:1

Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.

Huom!

Veden kantamana, ei veteen upottamalla....

1. Piet. 3:20-21

20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

Isien synnit on selitetty Sanassa:
        Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,

Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
        Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
        Monet kuninkaat vaelsivat isiensä synnneissä: Hän palveli Baalia ja kumarsi häntä ja vihoitti Herran, Israelin Jumalan, aivan niinkuin hänen isänsä oli tehnyt.

• Anonyymi00619
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Isien synnit on selitetty Sanassa:
        Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,

Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
        Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
        Monet kuninkaat vaelsivat isiensä synnneissä: Hän palveli Baalia ja kumarsi häntä ja vihoitti Herran, Israelin Jumalan, aivan niinkuin hänen isänsä oli tehnyt.

älä kopioit tuota enää

• Anonyymi00056

Jauhat edelleen samoja valheitasi. Ensin väität: 'kasteessa ihminen pelastuu (tulee taivaskelpoiseksi) ja saa Pyhän Hengen. Sen jälkeen kopioit Raamatusta Sanan: ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Toisin sanoen lainaat Raamatusta kohdan, joka kumoaa väitteesi 'kasteessa' saadaan Pyhä Henki ja tullaan taivaan perillisiksi.
      Pyhä Henki ei asu sinussa eikä yksikään uskosta osaton ja saastainen maailman ihminen voi ottaa vastaan Pyhää Henkeä.
      Aivan kuin kopioit, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.

• Anonyymi00059

Et edes ymmärrä lukemaasi.

Saastaisesta elämästä luopuminen ei sinänsä pelasta ihmistä, vaan Jumala pelastaa ihmisen kasteessa pesemällä synnit pois, mukaanlukien perisynnin kadotustuomion, siitä seuraa hyvä omatunto. Uusi liitto alkaa kasteesta, ei muutoin.

" Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus

• Anonyymi00667
        UUSI
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Et edes ymmärrä lukemaasi.

Saastaisesta elämästä luopuminen ei sinänsä pelasta ihmistä, vaan Jumala pelastaa ihmisen kasteessa pesemällä synnit pois, mukaanlukien perisynnin kadotustuomion, siitä seuraa hyvä omatunto. Uusi liitto alkaa kasteesta, ei muutoin.

" Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus

Kyllä, eli kaste pelastaa

• Anonyymi00058

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
      Hoos. 14:1

Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.

• Anonyymi00063

Raamattu ei tunne mitään lasten viattomuusoppia. Sodoma ja Gomorra, Nooan päivät.
        Raamattu laittaa kaikkki ihmiset samaan perisyntisten joukkoon. Jumala ei katso henkilöön.

• Anonyymi00061

2. Moos. 40:7

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

Raamattu nimittää kastetta uudestisyntymisen pesoksi, Jumala pesee synnit pois kasteessa, mukaan lukien perisynnin poistaminen tapahtuu vain kasteessa, se tarkoittaa uutta elämää Kristuksessa Jeesuksessa, johon Jumala liittää ihmisen kasteessa.

Room. 6:3

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• Anonyymi00062

Jeesuksen ristintyö luetaan ihmisen hyväksi kasteessa, ihmisen pelastukseksi.

Kristillisessä yhdessä Kasteessa se Jeesus ja sovitustyö otetaan vastaan, ei missään helluntailaisten hurmoskokemuksissa, lattialla sekavia puhumalla.

1.Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

• Anonyymi00064

Leeviläisten pappien 1 kk ja sitä vanhemmat poikalapset, 8pv. ikäisenä liiton jäeneksi ympärileikatut pojat pitä vielä puhdistaa synnistä joka kerta, jotta heidät voitiin viedä isiensä kanssa Ilmestysmajaan, missä Jumala ilmestyi. Muuten he olisivat kuolleet siihen paikkaan.

4. Moos. 8:7

Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä.

Aikuisten pappien, eli miesten piti sen lisäksi ajaa ihokarvatkin pois ja pestä vaatteensa joka kerta.

• Anonyymi00065

Kristukseen kastamattomalla ei ole mitään asiaa päästä Jumalan taivaaseen.

Joh.3:13 "13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

Älä usko lahkopastoreiden tarinoita taivaassa käymisistä. Houreita ne ovat ja suoranaisia valheita.

• Anonyymi00066

Mikä sen parempi juttu kuin ettei saastaisesta elämästä tarvitse luopua. Silloin on aivan sama mitä tekee, lahkoileeko vai onko lahkoilematta kun mistään ei tarvitse luopua eikä mitään voi tehdä väärin.

Sellainen parasta oppia ikinä eikä siinä voi edes ketään moittia.

Tai voi moittia jos luopuu saastaisesta elämästä, mutta se silti pikkuvika.

• Anonyymi00071

Luehan tarkemmin, mitä siinä tarkoitetaan. Ihminen ei voi omilla hyvillä teoilla pelastaa itseään.

Ihmiset omat parannuksen teot eivät pelasta ihmistä.

Jumala pelastaa ihmisen vain ja ainoastaan kasteessa.

" Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

• Anonyymi00073
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Luehan tarkemmin, mitä siinä tarkoitetaan. Ihminen ei voi omilla hyvillä teoilla pelastaa itseään.

" Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

Tuo on kohta on kova pala uudestikastajille

• Anonyymi00376
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00377
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00378
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00379
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00380
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00381
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00382
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00383
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00384
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00385
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00386
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00387
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00388
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00389
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00390
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00391
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00392
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00393
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00394
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00395
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00396
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00397
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00398
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00399
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00400
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00401
        Anonyymi00071 kirjoitti:

• Anonyymi00406
        Anonyymi00401 kirjoitti:

Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
        Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
        LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
        Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"

• Anonyymi00407
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Luterilainen, valehtelet päin silmiä: Raamattu todistaa sinun valhettelijaksi! hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. Astuminen on kävelemistä, mutta sylissä makaaminen ei ole astumista!
        LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA. KOKO LUTERILAISUUS ON TÄYTTÄ VALHETTA, ALUSTA LOPPUUN JA KAIKKI ALUN JA LOPUN VÄLILLÄ ON VALHETTA!
        Raamattu puhuu edeltä varoittaen luterilaisuudesta: jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

Luterilaisuus on valheisiin uskomista!

• Anonyymi00408
        Anonyymi00395 kirjoitti:

Luterilainen päänvalelukaste ja tämän kasteen kautta saatava usko on olemattomista höpöttämistä. Olemattomasta uskoon tulosta luterilaisen kasteen kautta höpöttäminen on kestänyt vuosisatoja. Miljoonat Jeesuksen omat ovat menettäneet henkensä luterilaisten kiivaudesta kasteeseensa, jota ei löydy Jumalan ilmoituksesta.
        Luterilaisen kaste on pahaa ja luterilaisen kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja vankeutta ja mestauksia.

• Anonyymi00410
        Anonyymi00406 kirjoitti:

Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
        Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
        LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
        Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"

Tottakai ateistille Jeesus on valehtelua

Luterilaisilla on apostolinen kaste

• Anonyymi00411
        Anonyymi00407 kirjoitti:

Luterilainen, valehtelet päin silmiä: Raamattu todistaa sinun valhettelijaksi! hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. Astuminen on kävelemistä, mutta sylissä makaaminen ei ole astumista!
        LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA. KOKO LUTERILAISUUS ON TÄYTTÄ VALHETTA, ALUSTA LOPPUUN JA KAIKKI ALUN JA LOPUN VÄLILLÄ ON VALHETTA!
        Raamattu puhuu edeltä varoittaen luterilaisuudesta: jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

Luterilaisuus on valheisiin uskomista!

Uudestikastajalässyttäjä olet valehtelija ja Raamattu sen todistaa

Yrität kumota Raamatun

• Anonyymi00412
        Anonyymi00408 kirjoitti:

Luterilainen päänvalelukaste ja tämän kasteen kautta saatava usko on olemattomista höpöttämistä. Olemattomasta uskoon tulosta luterilaisen kasteen kautta höpöttäminen on kestänyt vuosisatoja. Miljoonat Jeesuksen omat ovat menettäneet henkensä luterilaisten kiivaudesta kasteeseensa, jota ei löydy Jumalan ilmoituksesta.
        Luterilaisen kaste on pahaa ja luterilaisen kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja vankeutta ja mestauksia.

Toki usko on ateistille höpöttämistä

Jeesuksen omat ovat joutuneet kärsimään uudestikastajien kiivaudesta kasteeseen jota ei ole Raamatussa

Uudestikaste on pahaa ja uudestikastajalässyttäjä on paha ja vihaa uskovia

• Anonyymi00518
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Jeesuksen omat ovat joutuneet kärsimään uudestikastajien kiivaudesta kasteeseen jota ei ole Raamatussa

Myös noita vihaa

• Anonyymi00519
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00520
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00521
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00522
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00523
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00524
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00525
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00526
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00527
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00528
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00529
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00530
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00531
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00532
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00533
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00534
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00535
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00536
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00537
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00538
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00539
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00540
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00541
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00542
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00543
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00544
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00545
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00546
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00547
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00548
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00549
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00550
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00551
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00552
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00553
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00554
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00555
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00556
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00557
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00558
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00559
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00560
        Anonyymi00412 kirjoitti:

Myös noita vihaa

• Anonyymi00067

Anonyymi00003
      2026-03-21 12:07:30
      Lapsena saadusta kristillisestä kasteesta eli esikoisoikeudesta ei pidä luopua ja vaihtaa sitä hurmoslahkojen höyryäviin hernesvelleihin.

Silloin joutuu kerran taivaanportilla kysymään: "Isä, yksikö kaste sinulla vain olikin?

# #

Monilla on käsitys taivaaseen menemisestä ja syystä vauvan asteella, siis varmasti vilpitön, sitä ei kukaan epäile.

Mutta riittääkö pelkkä vilpittömyys?

Otetaan esimerkki:

Kun on eduskuntavaalit, valituiksi tulevat 200 valittua saavat valtakirjan. Heistä joukossaan olevista myös hallitus.

”Hyvä eduskuntatalon vahtimestari, päästä minut istuntosaliin, koska olen ehdottoman vilpittömästi sitä mieltä, että olen kansanedustaja, vaikka minulla ei olekaan valtakirjaa.”

Kun vahtimestari estelee, kuuluuko sisältä käsky: ”Hei vahtimestari, päästä hänet tänne, koska vaikka häntä ei ole valittu, hän on noin vilpitön sinä uskossaan!”

-

Mat.24 ”Silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa (mat.24:14), ja he kokoavat hänen valittunsa (kaikkialta, missä heitä on maapallolla) maapallolla).
      -

Ilmst.17 ” He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."

3. ehtoa: Täytyy olla 1. kutsuttu, 2. valittu, 3. uskollinen loppuun saakka.
      -

Ilmst.3 ”Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.”
      -

Ilmst.5 "Sinä olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
      ja muodostanut heistä valtakunnan ja pappeja meidän Jumalallemme, ja he tulevat hallitsemaan maata kuninkaina".
      -

2.tim.2 ”Varma on tämä sana; sillä: jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan, saamme myös hänen kanssaan elää;

jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita.”

Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.
      -

1.piet.1 ”Ylistetty olkoon Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on uudestisynnyttänyt meidät (valikoidut ihmisten joukosta) elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

katoamattomaan perintöön, joka taivaissa teitä (valikoituja) varten.”
      -

Ilmst.21 ”Ja minä näin uuden taivaan (Jumalan taivaallinen hallitus) ja uuden maan (oikeamielinen yhteiskunta maan päällä); sillä ensimmäinen taivas (”koko maailman on Paholaisen vallassa”, hän on tämän maailman jumala”) ja ensimmäinen maa (jumalaton ihmiskunta sen alaisuudessa) ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

Joka voittaa, on tämän perivä.

"Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".

Mielenkiintoista! Kerro, mitä hänelle näytettiin:

”Ja hän näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä.

Pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin (taivaallisen hallituksen siunaukset vuodatetaan ihmiskunnalle), minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa , murhetta, parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

Tuo kuvaus on maapallolla olevista ihmisistä, koska taivaassa ei ole koskaan ollut kipua eikä kuolemaa.
      -

Mat.24 ”Silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
      Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen (taivaan hallitukseen ehdolla olevat kutsutut) tähden ne päivät lyhennetään.”
      -

Ilmst.7 ”Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä (eivät valtaistuimilla) ja Karitsan edessä
      ja he huusivat suurella äänellä: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".

"Keitä ovat nämä ja mistä he ovat tulleet?"

"Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja (uskovat Kristukseen)

Ja Karitsa on johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

Muu ihmiskunta tulee pääsemään myös Jumalan valtakunnan alamaisiksi:

Apt.24 ”On oleva ylösnousemus, sekä vanhurskasten että vääräin.”

• Anonyymi00068

Lapsellinen höpötysmonologi.

• Anonyymi00069

>Anonyymi00036
      2026-03-21 18:16:19
      Älä usko helluntailaisten ja muiden Jenkkilahkojen eksytyksiä. Ne on tänne Amerikasta tuotuja eksytyksiä ja pahoja heresioita. Maallikoiden perustamia uskonlahkoja.<

-------------

Palautuipa tuosta kommentista assosiaationa mieleen lapsuuden akuankka, jossa Sepe-susi oli veli Pontevan ja tämän veljien rakennuksen edessä: "Minä puhkun ja puhisen!"

Vrt. kommentin henkeen eli puhinaan:

"Minä puhkun ja puhisen jenkkilahkojen rakennuksen nurin ja popsin pikkupossut suihini!"

Mutta veli Ponteva oli rakentanut talon tulenkestävistä aineksista ja perustanut sen kalliolle, joten Sepesusi joutui luikkimaan tiehensä häntä koipien välissä.

Vrt.
      1.kor.3 "Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", (kolmas: ”minä jenkkilahkon”), ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?

Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.

Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.

Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.

Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.

Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.

Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.

Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,

niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.

Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa (esim. korskeillen itsensä jenkkilahkolaisten yläpuolelle),

sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";

Älköön siis kukaan kerskatko ihmisistä (esim. leuhkaamalla: ”Minä kiitän sinua Jumala, että en ole niinkuin nuo maallikoiden prustamatjenkkilahkolaiset!”

• Anonyymi00070

Eipä siinä tarvitse paljon selitellä kun ei luovu saastaisesta elämästään.

Ei ole tarve selittää yhtään mitään.

• Anonyymi00072

Jenkkilahkot kieltää perisynnin ja sen, että kaste ja ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntionglemaan.

Älä mene Jenkkilahkoon sidottavaksi henkivaltoihin.

• Anonyymi00075

Ne pahoja jos alkavat herjaamaan ja syyttämään ihmisiä laittomuuden tekijöiksi.

'Ei pidä antaa sen tarttua, ei antautua samaan riettauden lätäkköön, vaikka houkutus tietenkin on suuri antautua lahkolaiseen herjaamiseen.

Ja jos sille antaa pikkusormen, se vie koko käden.

• Anonyymi00402

Perisynnin poistavan päänkastelun jälkeenkin luterilaisilla on syntiongelma. Toisin sanoen päänkastelusakramentti on voimaton poistamaan syntiä!

• Anonyymi00403

Kasteessa ei poisteta lihan saastaa: "kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista"
        Oikea uskoon tulo, uudesti syntyminen tapahtuu evankeliumin Sanan kuulemisen ja vastaan ottamisen kautta: te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        Valeluvesi ei anna uskoa, vaan: Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

• Anonyymi00405
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Ne pahoja jos alkavat herjaamaan ja syyttämään ihmisiä laittomuuden tekijöiksi.

'Ei pidä antaa sen tarttua, ei antautua samaan riettauden lätäkköön, vaikka houkutus tietenkin on suuri antautua lahkolaiseen herjaamiseen.

Ja jos sille antaa pikkusormen, se vie koko käden.

Luterilaiset ovat vuosisatoja pesseet kasteessa pois perisyntejään. Niin, mistä synti tulee ihmiseen? Keneltä ihminen perii perisyntinsä? Vanhemmiltaanko, joiden perisynnit ovat monien sukupolvien ajan pesty pois?
        Miten on mahdollista, että luterilaisen perheen lapsi pitää kastaa perisynnin poistamiseksi?
        Eikö kaste tehoakaan?

• Anonyymi00413
        Anonyymi00402 kirjoitti:

Perisynnin poistavan päänkastelun jälkeenkin luterilaisilla on syntiongelma. Toisin sanoen päänkastelusakramentti on voimaton poistamaan syntiä!

Ei syntiä poista kaste vaan kastessa synnit saa anteeksi

• Anonyymi00414
        Anonyymi00403 kirjoitti:

Kasteessa ei poisteta lihan saastaa: "kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista"
        Oikea uskoon tulo, uudesti syntyminen tapahtuu evankeliumin Sanan kuulemisen ja vastaan ottamisen kautta: te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        Valeluvesi ei anna uskoa, vaan: Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Ei niin, kastettu tekee edelleen syntiä kuten kastamatonkin

Usko tulee Sanan kautta

• Anonyymi00415
        Anonyymi00405 kirjoitti:

Luterilaiset ovat vuosisatoja pesseet kasteessa pois perisyntejään. Niin, mistä synti tulee ihmiseen? Keneltä ihminen perii perisyntinsä? Vanhemmiltaanko, joiden perisynnit ovat monien sukupolvien ajan pesty pois?
        Miten on mahdollista, että luterilaisen perheen lapsi pitää kastaa perisynnin poistamiseksi?
        Eikö kaste tehoakaan?

Näin kristityt ovat tehnet vuosisatoja, sekös sinua harmittaa

• Anonyymi00514
        Anonyymi00415 kirjoitti:

Näin kristityt ovat tehnet vuosisatoja, sekös sinua harmittaa

Se on taas tuo yksi uudestikastajakirjoitellut täällä valtavasn määrän viestejä keskellä yötä ja suuri osa niistä on poistettu onneksi

• Anonyymi00517
        Anonyymi00514 kirjoitti:

Se on taas tuo yksi uudestikastajakirjoitellut täällä valtavasn määrän viestejä keskellä yötä ja suuri osa niistä on poistettu onneksi

Kai sillä on taas ollut paha olo

• Anonyymi00629
        Anonyymi00402 kirjoitti:

Käytä Tenaa, niin kastelu on hallinnassa.

• Anonyymi00409

Parhami teki poikatyötä, mistä tuli kuuluisaksi.

• Anonyymi00515

MINKÄ ASIOIDEN TULEE EDELTÄÄ KASTETTA?

Vastaus:

1: Apt.2:14 SANAN KUULEMINEN: ”Ottakaa minun sanani korviinne.”

2: Apt.2:21, 22, 26 SANAN OTTAMINEN VASTAAN KOKOSYDÄMISESTI: ”On tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
      Kuulkaa nämä sanat. Sentähden minun sydämeni iloitsee.”

3: Apt.2:38 KATUMINEN: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi.”

4: Apt.2:41 Kaste: ”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin.”

Jotta nuo vaatimukset voidaan täyttää ennen kastetta, kastettavan täytyy olla jo sen ikäinen, että pystyy

1 kuulemaan

2 uskomaan ja

3 tekemään tämän päätöksen.

Vauvelikaste-intoilijat torjuvat em. Raamatun vaatimukset sillä näkemyksellään, että joissakin tapauksissa ”kastettiin huonekuntia”.

Tämä herättää kysymyksen, että sisältääkö sana ”huonekunta” myös vauvelit.

Jotta asiaan saadaan oikea, Raamatun mukainen vastaus, vastaus täytyy etsiä Raamatusta.

Vain nämä kastettiin:

TAPAUS KORNELIUS:

Apt.10:1,2 ” Kornelius oli hurskas ja Jumalaa pelkääväinen, niinkuin koko hänen perhekuntansakin.
      22 Hän oli ilmestyksessä saanut käskyn haettaa Pietarin kotiinsa ja kuulla, mitä hänellä on sanottavaa.
      24 Kornelius oli kutsunut koolle sukulaisensa ja lähimmät ystävänsä.
      34-36 Pietari sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
      35. vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
      36. Sen sanan, jonka Jumala lähetti Israelin LAPSILLE, julistaen evankeliumia Jeesuksen kautta,
      42 hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa.
      44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli pyhä henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
      48 hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.”
      -
      Apt.11:12-14 ”Me menimme Korneliuksen taloon,
      13. ja hän kertoi meille, että ”enkeli käski noutamaan Pietarin ja
      14. hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi.”
      15. Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli pyhä henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
      17. Siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, KUN OLIMME USKONEET Jeesukseen Kristukseen."

1 olivat kuulleet sanan

2 saaneet pyhän hengen

3 he puhuivat kielillä

4 kirkastivat Jumalaa;

TAPAUS LYYDIA:

Apt.16:13-15 ”Puhuimme kokoontuneille naisille.
      14. Ja eräs Lyydia niminen jumalaapelkääväinen nainen oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
      15. Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä."

1 oli jumalaapelkääväinen nainen

2 oli kuulemassa

3 Herra avasi hänen sydämensä ymmärtämään ja ottamaan kuulemansa sanan vastaan

4 uskoon tulleet perheenjäsenet kastettiin

TAPAUS VANGINVARTIJA:

Apt.16:31-34 "Mitä minun pitää tekemän, että pelastuisin?"
      31. He sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös perhekuntasi".
      32. Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
      33. Ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
      34. Ja hän riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.”

1 hänelle ja kodissaan olleille oli puhuttu Jumalan sanaa

2 ”koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.”

3 vain nuo uskoon tulleet perheenjäsenet voitiin kastaa

TAPAUS KRISPUS:

Apt.18:8 ”Synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.”

1 Krispus oli kuulemassa

2 sen perusteella tuli Herraan uskovaksi

3 myös kaikki ymmärrysiässä olleet perheenjäsenensä eli huonekuntansa tulivat uskoviksi kuulemansa perusteella.
      -

Kuten havaitsemme, kasteeseen liittyi sellaista, mihin vauvelit eivät kyenneet, kuten kuuleminen, uskominen sekä Jumalan kirkastaminen.

Apt.8:5,12 ”Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta. Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.

Tässä kohdassa Raamattu antaa lisävaloa siihen, että kasteella käyneet eivät koskaan olleet vauveleita vaan ”sekä miehiä että naisia”.

Se riittää, että jos vain toinen vanhemmista on uskova, lapset eivät ole ”saastaisia”. Joten kaste ei voi pestä pois sellaista, mitä ei edes ole!

1.kor.7:14 ”Mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.”

Tuo ei missään tapauksessa todista, että pikkulapsia kastettiin, vaan aivan päinvastaista! Alaikäisillä ei ollut mahdollisuutta tehdä päätöstä mennä kasteelle, mutta uskovan vanhemman kautta heille tuli pyhitys.

Kun lapsia tuotiin Jeesuksen luo, hän ei käskenyt kastaa heitä vaan siunasi heidät!

• Anonyymi00516

Raamatun mukaan kristinuskoon kääntyneet perheet kastettiin, siunaamisesta ei puhuta mitään. Jeesus ei käskenyt tehdä opetuslapsia siunaamalla

Jeesus siunasi lapsia, sillä ei uuden liiton kastetta ollut silloin olemassakaan.

• Anonyymi00561

Kovin vähän tällekin höpötysmonologille on siunaantunut lukijakuntaa.

• Anonyymi00616

kaikkia ei kiinnosta

• Anonyymi00618
        Anonyymi00616 kirjoitti:

kaikkia ei kiinnosta

en ihmettele

• Anonyymi00627

Juuri niin!

On kiistatonta, että pikkulapsia kastettiin, koska he kuluivat perhekuntiin ja perhekunnat kastettiin!

Tämä johti todella mielenkiintoisin tilanteisiin.

Apt.19:5 ”Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        6. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.”

On siinä varmaan pakanat olleet ihmeissään kun kastetut vaippaikäiset alkoivat puhua evankeliumia ”kielillä ja ennustivat!”

• Anonyymi00617

Aloittaja puhuu asiaa

• Anonyymi00625

#Anonyymi nimimerkki Kerran_pirskotettu_aina_pirskotettu:
      "Kuuleppas höpötysmonogisti:
      Tietenkin vauvatkin pirskotettiin, koska he kuuluivat perhekuntaan!"#
      ##

Vai niin. tarkoitat siis että tosi kristittyjä vihaavissa perheissä pikkuvauvatkin alkoivat vainota niitä perheenjäseniä, jotka kastettiin Jeesuksen seuraajiksi!?

Mat.10:35 ”Minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
      ja IHMISEN VIHAMIEHIKSI TULEVAT HÄNEN OMAT PERHEKUNTALAISENSA (pikkuvauvat mukaan luettuna).”
      -

Kun julman pakanakeisari Konstantinuksen perustama oma uskontonsa eli Kristikunta jakautui 1054 nk. ”Suuressa skismassa” katoliseksi (yleiseksi) ja ortodoksiseksi (oikeaoppilaiseksi), se johti vuosina 1378–1417 siihen, että muodostui nk. ”Rautaesirippu” idän ja lännen uskontojen välille.

Molemmat lahkot vainosivat julmasti niitä, jotka ponnistelivat Raamatun opetusten puolustamisessa.

Pappien, piispojen ja paavien ökytulot riippuivat siitä, kuinka paljon heillä oli maksavia jäseniä. Kuten sota-aikoina kansalaisia kannustetaan hankkimaan paljon lapsia tykinruoaksi, katoliset ja ortodoksit alkoivat kilpailla siitä, kumpi taho ”käännyttää” vimmatummin rautaesiripun seuduilla olevia kansoja.

”SUUREEN SKISMAAN” LIITTYVISTÄ HISTORIALLISISTA TOSIASIOISTA KOOSTETTU KUVITELTU KRISTIKUNNAN KIRKOLLISKOKOUS

¤ Jossain kirkolliskokouksessa joku keksi, että ”hei, hyvät teologikollegat, heureka! Aletaan kastaa lapsia, niin estetään se, ettei heistä tule kilpailevan lahkon jäseniä!”

¤ Siihen joku teologi ehkä saattoi sanoa, että ”ei niin voida tehdä, eihän Raamattu opeta lapsikastetta!”

¤ Tämä mahdollisesti torjuttiin siten, että ”kyllä me voimme! Emmehän ole antaneet seurakuntalaistemme oppia luku- ja kirjoitustaitoakaan, joten heille menee kakistelematta kaikki, mitä syötämme heille.

Sitäpaitsi, vaikka Raamattu sanoo, että Luoja on yksi persoona, niin onnistuimmehan saamaan seurakuntalaisemme uskomaan jopa pakanalliseen Kolminaisuuteen.”

¤ Tähän ehkä joku kirkkovaltuutettu vastasi, että ”tuo ujuttaminen ei kylläkään ollut vapaaehtoista ja oli hirvittäviä taisteluja yhteen Jumalaan uskovien areiolaisten kanssa kauan aikaa. Mutta lopulta voitimme, varsinkin kun autuas keisari Konstantinus päätti Nikean kirkolliskokouksessa, että ”tästä lähtien Jumala on uskonnossani kolmiyhteinen”.

Se innosti meitä niin, että saimme karkotettua areiolaiset Rooman Imperiustamme, jotka fanaattisesti pitivät kiinni siitä, että Jumala ei ole kolmiyhteinen.”

¤ Kenties joku kirkkovaltuutettu kertoi innostavana esimerkkinä, että ”kun Kiovan dynastian perustaja, prameilunhaluinen Vladimir Suuri otti Bysantin keisarin tytön vaimokseen, kääntyi poliittisista syistä ortodoksiksi ja määräsi dynastian kaupunkien palokunnat ruiskuttamaan pyhää vettä korttelien ylle, niin kokonaiset kaupungit kastettiin hetkessä kristityiksi!”

¤ Ehkä joku kirkkovaltuutettu keksi, että ”lyödään kaksi kärpästä yhdellä lätkäisyllä: Ujutetaan kristikuntaamme kolminaisuutta ja lapsikastetta muutamalla Mat.28:18-20 jakeet tällaiseksi:

Matt.28 Athanasiuksen mukaan:

18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minä olen antanut itselleni kaiken vallan taivaassa ja maan päällä.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni opettamatta , mutta KASTAMALLA heitä Isän ELI Pojan ELI Pyhän Hengen nimeen
      ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä uskontunnustuksissa on käsketty teidän pitää. Ja katso, minä eli Isä eli Pyhä henki olen teidän kanssanne joka päivä maailman eli kirjaimellisen maanloppuun asti."

• Anonyymi00632

Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
        Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

• Anonyymi00633

Oetuksen ottamiseen luterilaisilta tulee suhtautua erittäin kriittisesti. Opillisesti luterilaisuus on kaukana Jumalan ilmoituksesta. Luterilaisuudessa ihminen on uskova ja pelastunut ja täyttynyt Pyhällä Hengellä käytännössä syntymästään asti. Jumalan Sana puhuu sen sijaan uudesta ja vanhasta elämästä: tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        Luterilaisuudessa ei voi puhua vanhasta ihmisestä eikä uudesta elämästä, sillä kun ei ole vanhaa ihmistä, niin ei myöskään ole uutta.

• Anonyymi00626

Onhan Kastaa ja Upottaa ihan eri sanat ja kokonaaan eri asia?

Tuumaili Nooakin kun arkkinsa karautti karille Ararat vuoren rinteeseen, yli kahden kilometrin korkeudelle merenpinnasta. 😉👍

• Anonyymi00643

RAAMATUSSA VEDENPAISUMUSTA VERRATAAN TIETYSSÄ MIELESSÄ KASTEESEEN

1.pi.3 ” Nooan päivinä kahdeksan sielua pelastuivat arkissa veden kautta.

21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta -
        -

Roomalaisilla oli maailmankatsomuksestaan johtuva elämäntapa, johon kuului juopottelu ja ahmattius: ”Meidän jälkeemme vedenpaisumus.”

Kansoilla on yli 700 kollektiivista muistitietoa Vedenpaisumuksesta, jossa esivanhempansa säilyivät elossa maailmanlaajuista tulvasta.

JOS MAANPINTA TASOITETTAISIIN, VESI PEITTÄISI PALLON 2,6 KM PAKSUISENA KERROKSENA,

Siksi esim. ennen vedenpaisumusta korkeimmat vuoret, kuten sammunut tulivuori Ararat, ei noussut tuota korkeutta ylemmäksi. Vedenpaisumuksen jälkeen vuoristot kohosivat nykyisiin korkeuksiin.

NOOAN LOKIKIRJA:

Nooa piti lokikirjaa kuukalenterin mukaan, jossa kukin kuukausi oli 30 päivää ja kuuvuosi oli 360 päivää. Syyspäivän tasauksen aikaan aloitettiin uusi kuukalenteri.

Vedenpaisumusvuonna 1656 vuotta Aadamista. syyspäivän tasaus oli tiistaina, 22.09.1656.

1.moos.7:11,12 ”Ja sinä vuonna, jona Nooa oli 600 vuoden vanha, sen 2. kuukautena, kuukauden 17. päivänä, sinä päivänä puhkesivat kaikki suuren syvyyden lähteet, ja taivaan akkunat aukenivat.
        Ja satoi rankasti maan päälle 40 päivää ja 40 yötä.”

Nooan aikana käytettiin kuu-aurinko-kalenteria, jossa 360 päivän kuluttua lisättiin tarvittavat päivät, jolloin se synkronoitiin yhteen aurinkovuoden kanssa syyspäivän tasauksen aikaan alkavan aurinkovuoden kanssa.

Nooa piti Lokikirjaa kuukalenterin mukaan ja periodi kesti 12x30=360 päivää + lisäpäivät uuteen aurinkovuoteen. Se ei seurannut kuutamoita, jonka tähtitieteellinen periodi on 29,53 vrk.

KAIKILLA KANSOILLA VAINAJAINPÄIVÄ

2370 eKr. alkaneen Vedenpaisumuksen muistoksi kaikki kansat ovat tuhansia vuosia viettäneet vainajainpäivää marraskuun 1. päivänä, joka oli Lokikirjan mukaan ”2. kuun 17. päivä” Nooan 600-vuotis-syntymäpäivän jälkeen.

Koska 2. kuun 17. päivä oli sunnuntai, marraskuun 1. päivä, niin Nooa täytti 600 vuotta keskiviikkona, syyskuun 16. päivänä.

>Sade päättyi 40 päivän kuluttua, jouluk. 10. päivänä torstaina 1mo7:12

>Tiistaina, maaliskuun 30. 2369 eKr. (niisank.14 päivänä) Arkki juuttui Ararat-vuoreen, joka oli silloin alle 2,5 km korkea sammunut tulivuori. Arkissa oltu 150 päivää eli 5 kuukalenterikuukautta.

>Sunnuntaina, kesäk. 13. päivänä, 225 päivää Vpn alkamisesta vuoret esiin. 1.moos.8:5

>40 päivän kuluttua Nooa lähetti korpin, heinäk. 21. päivänä torstaina 1.moos.8:6

>Nooa täytti 601 vuotta torstaina, 16. syyskuuta ja Nooa aloitti uuden kuu-aurinkokalenterin.

>Tuona päivänä, uuden vuoden 1. päivänä tuli täyteen 320 päivää VP:n alkamisesta. Maan pinta oli kuivumassa ja Nooa poisti osan arkin kattoa. 1.moos.8:13

>Toisen kuun 27 päivänä, torstaina, marraskuun 11. päivänä maa oli täysin kuiva. Poistuminen arkista vuonna 2369 eKr torstaina,marraskuun 11. päivänä.

>Arkissa oloaika kesti alkaen Nooan 600-vuotispäivästä 365 päivää miinus 47 päivää, jatkuen 601-vuotispäivästä 57 päivää = 375 päivää. 1.moos.8:14
        -

Juomavesi otettiin arkkiin sen ulkopuolelta. Tuo meriin kulkeutuva vesi ei ollut vielä silloin suolaista.

Arkin tilavuus vastaa yli 40 000 m3 ja pinta-ala 8900 m2, joten eläinten kantalajeille riitti tilaa ja syötävää. Se oli täynnä kammioita estäen lastin siirtymisen.

Valitut eläinten kantalajit mahtuivat hyvin tuohon 3-kerroksiseen Proomuun, koska on olemassa vain 290 lammasta suurempaa maanisäkäslajia ja noin 1360 rottaa pienempää lajia.

Vedenpaisumuksen jälkeen mantereet jakautuivat niin nopeasti, että esim. hevoset eivät ehtineet levitä Amerikan mantereeseen, vaikka niiden fossiileja on siellä kaikkialla sedimenteissä.
        -

MISTÄ VEDET TULIVAT JA MINNE MENIVÄT

Luomiskertomuksen dokumentissa mainitaan, että ilmakehän yllä oli vesihöyryvaippa. Se romahdutettiin alas vedenpaisumuksessa. Paino syöksi myös mannerlaattojen vesiä korkealle kuin geysireissä.

Ilmakehän yllä ollut vesivaippa romahdutettiin alas. Missä nuo vedet ovat nyt, niin katso Google Mapsista: Sen vedet valuivat Telluskartan siniselle meriksi kutsutulle alueelle, 71 % maapallon pinta-alasta.
        -

2.pi 3 ”Ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan

ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat olemassa Jumalan sanan voimasta

ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. Mutta nykyiset ovat samalla sanalla säästetyt tulelle jumalattomain ihmisten tuomion päivään.

Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.”

• Anonyymi00628

Jeesuksen järjestys: Ensin kaste syntien pois pesemiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi, vasta sitten käskyjen opeus, siten voi ymmärtää opetuksen oikein.

Lahkolaiset yrittää ensin käännyttää ihmisen lahkojensa harhaoppeihin ja päälle pelkkä vesikaste on proselyyttikaste, jolla ihminen sidotaan lahkon orjuuteen.

Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

• Anonyymi00630

Älä mene lahkojen uudestikasteille upotettavaksi.

Henkien erottaja on nähnyt kastepaljun pohjalla kastedemonin akvaariopumpun vierellä.

• Anonyymi00631

Vanginvartijasta todistettu: riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. Vanginvartijalla oli ilmeisesti eläkevirka ja lapset olivat aikuisia. VAI MITEN VOIT SANOA PIKKUVAUVASTA, USKOOKO HÄN JUMALAAN????
      Lyydia oli liikematkalla. Siihen aikaan matkustaminen oli vaarallista ja hidasta. Näin ollen Lyydialle ei ollut pikkulapsia mukana. Pikkulapsia kutsuta veljiksi: menivät Lyydian tykö; ja nähtyään veljet ja rohkaistuaan heitä he lähtivät pois.
      Paavali kirjoitti: tunnette Stefanaan perhekunnan ja tiedätte, että se on Akaian ensi hedelmä ja että he ovat antautuneet pyhien palvelukseen. PIKKUVAUVATKO TOIMITTAVAT LUTERILAISESSA KIRKOSSA DIAKONIN TYÖTÄ???
      Korneliuksen perheväen uskoon tulosta on todistettu: 'hän (Pietari) on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'. Huomaa, Sana ei puhu veden valuttelusta, jonka avulla pelastuu. Korneliuksen perheväki koostui henkilöistä, jotka kykenivät ymmärtämään puhutun sanoman: Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."
      Pietarin puheen aikana, hänen todistettuaan: "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta" Pietarin puhetta kuuntelevat täyttyivät Pyhällä Hengellä.
      Pyhää Henkeä ei anneta uskosta osattomilla. Siis Korneliuksen perheväki oli uskossa Herran Jeesukseen ennen kastetta. he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Vauvatko puhuvat kielillä ja puhuvatko vauvat ylipäätään?

• Anonyymi00655
        UUSI

Anonyymi00631 2026-03-22 11:45:37, olet jo hieman oikeilla jäljillä joten jatka samaa latua!

Mutta tuo käsityksesi., että "Korneliuksen perheväki oli uskossa Herran Jeesukseen ennen kastetta", ei tietenkään voi pitää paikkaansa.

Käsitys on samaa tasoa kuin mormonien kirjassa, joka väittää, että Amerikassa asuvia kutsuttiin kristityiksi jo 73 vuotta ennen Jeesuksen tuloa maan päälle!

Raamattu:
        Apt.11:26 ”Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.”

Mormonien kirja:
        Alman kirjan 46:15:ssä, jonka johdannossa sen väitetään kertovan vuoden 73 eKr. tapahtumista, mainitaan, että Amerikassa oli kristittyjä jo ennenkuin Kristus tuli maan päälle!

-

TOSIASIOIDEN MUKAINEN KUVITELTU OIKEUDENKÄYNTI

Mat.28 ”18 Jeesus sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

TUOMARI: ”Voisiko kreikankielen opettaja kertoa, miten tulisi kääntää suomeksi tuo, että tulisi kastaa ”kaikki kansat”.

KREIKANKIELEN OPETTAJA: ”Arvoisa tuomari, valamiehistö ja lapsikasteen vastustaja, Kirkkoraamatussa on ihan oikein käännetty, että ”kaikki kansat”, mutta se on silti käännetty harhauttavasti, koska kääntäjä on lapsikasteteologiansa vuoksi jättänyt huomiotta jakeen asiayhteyden, joka määrittää sen, miten se tulisi kääntää oikein ja täsmällisesti.

TUOMARI: ”Kiinnostavaa. Kertoisitko tarkemmin.”

KREIKANKIELEN OPETTAJA: ”Kreikankielessä tuo ”kastamalla heitä”-pronomini on maskuliini βαπτίζοντες αὐτοὺς. Siksi se ei viittaa kansoihin vaan ihmisiin. ”Kreikan sana ”kansa” on neutri ἔθνη.

Sen vuoksi tuo jae oikein käännettynä pitää olla: ”tehkää minun opetuslapsiani kaikkien kansojen ihmisistä.”

TUOMARI: ”Kiitos tärkeästä täsmennyksestä. Mitä tähän sanoo lapsikasteen vastustaja?”

LAPSIKASTEEN VASTUSTAJA: ”Herra tuomari. Tuo käsky varmasti kuulosti opetuslapsista erikoiselta, koska 1500 vuoden ajan monia uskoviksi tulleita ei-juutalaisia oli saapunut Israeliin palvomaan tosi Jumalaa.

Mutta nyt Jeesus käski seuraajiaan menemään kansojen keskuuteen opettamaan ei-juutalaisia ihmisiä!

Käytännössä se tarkoitti sitä, että kristittyjen piti alkaa opettaa Zeuksen, Juppiterin, Artemiin, Dianan, Ukko-ylijumalan, Manitoun, Huitzilopochtlin, Tuurin, Odinin, Bacchuksen jne. palvojia Jeesuksen Isän palvojiksi kaikissa maanosissa!

Myöskin jae ”kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen” on käännetty virheellisen teologian, ei kreikankielen mukaan.

Raamatun vastainen teologia, että pyhä henki olisi persoona, alkoi kirkoissa vasta 300-luvulla. Kirkkoisä Justinus Marttyyri kirjoitti 100-luvulla, että pyhä henki tarkoitti pelkästään Luojan tapaa toimia, hänen vaikutuksensa ilmenemistä. Kirkkoisä Hippolytos sanoi suoraan, että pyhä henki ei ole persoona.

Kreikan sana pneuma πνεύμα eli henki, mieli, eloisuus on neutri. Antiikin lääketieteessä ja Aristoteelle pneuma tarkoitti ruumiissa kiertävää ilmaa. Filosofi Anaksimeneella pneuma eli liikkeessä oleva ilma, tuuli tai henkäys vastasi myös ilmaa. Tämä on termin varhaisin tunnettu esiintymä.

Aina kun termi ”pyhä henki” esiintyy Raamatussa, se tarkoittaa persoonatonta voimaa, jolla Luoja toteuttaa tahtonsa. Vrt. omaan voimaasi, eihän sekään ole persoona sinussa.

Termit Isä ja poika ovat maskuliinimuotoiset sanat, ei neutri.

Samassa jakeessa 19 esiintyy sanat: ”
        1. kaikki kansat,
        2. minun opetuslapset,
        3. kaste,
        4. he
        5. Isä,
        6. Poika,
        7. pyhä henki”.

Jos poimimme siitä teologiseen koriin kolme, eli Isän, Pojan ja pyhän hengen ja sepitämme, että nuo ovat kolme eri persoonaa, mutta kuitenkin yksi persoona, joista Poikakin on aluton, mutta silti luotu, eikö loogisesti ajatellen meidän pitäisi poimia nuo muutkin sanat ja väittää kivenkovaan että Jumala on 7-yhteinen eli seitsemäinen?

Herra tuomari, jakeessa 20 osoitetaan niin selvästi, että pirskotettu vauvakin sen ymmärtää, että kaste ei voinut koskea vauvoja, koska kristityiksi voi tulla vasta sitten, kun heidät on OPETETTU NOUDATTAMAAN KAIKKEA, mitä Kristus on käskenyt pitää.”

TUOMARI: ”Lapsikasteen vastustaja, olet aivan oikeassa ja perustelusi on juridisesti täysin pitävä ja raamatullinen. Mutta arvoisa oikeussali, kolminaisuudestahan me emme luovu, emmehän!”

Valamiehistö: ”Emme koskaan!”

• Anonyymi00635

Helluntailaiset lukee Etiopialaisen eunukin kastetapausta ja huudahtavat voitonriemuisasti: Ei mainittu lapsia kastetun!

• Anonyymi00636

Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia, mihin ei pidä sotkeentua.

• Anonyymi00638

Luterilaisuus on röyhkeää ja silmitöntä ja häpeilemätöntä ja tietoista valehtelua!
        Raamatun yksi keskeisimmistä totuuksia on oppi syntien anteeksi saamisesta:
        -uhri syntien edestä, JEESUS
        -parannus ja kääntyminen Jumalan puoleen
        -syntien tunnustaminen
        Sana selkeästi ilmoittaa: Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Mutta luterilaiset käärmeen sikiöt ja valheet lapset ovat muuttaneet syntien anteeksi saamiseen ehdoksi heidän kirkkonsa sakramentit ja ilman heidän oman kirkon toimittamaan päänkastelua kukaan ei pelastu!
        LUTERILAISUUS TULEE VALHEEN KAIKELLA VOIMALLA JA KAIKELLA VÄÄRYYDEN VIETTELYKSELLÄ!

• Anonyymi00640
        Anonyymi00638 kirjoitti:

Luterilaisuus on röyhkeää ja silmitöntä ja häpeilemätöntä ja tietoista valehtelua!
        Raamatun yksi keskeisimmistä totuuksia on oppi syntien anteeksi saamisesta:
        -syntien tunnustaminen
        Sana selkeästi ilmoittaa: Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Mutta luterilaiset käärmeen sikiöt ja valheet lapset ovat muuttaneet syntien anteeksi saamiseen ehdoksi heidän kirkkonsa sakramentit ja ilman heidän oman kirkon toimittamaan päänkastelua kukaan ei pelastu!
        LUTERILAISUUS TULEE VALHEEN KAIKELLA VOIMALLA JA KAIKELLA VÄÄRYYDEN VIETTELYKSELLÄ!

-syntien tunnustaminene

Juuri nuo ovat osa luterilaisuutta

Uudestikastajalässyttäjä valehtelee kaikella valhen vopimass

• Anonyymi00719
        UUSI
        Anonyymi00640 kirjoitti:

-syntien tunnustaminene

Juuri nuo ovat osa luterilaisuutta

Uudestikastajalässyttäjä valehtelee kaikella valhen vopimass

se vihaa luterilaisia

• Anonyymi00637

Wikipedia

Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalinen suhde kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]

• Anonyymi00639

Raamatun mukainen kaste on kastaa koko perhekunta. Niin ei ole eksyneitä eikä pahoilla teillä herjaamassa kun kaikki kastetaan kerralla eikä tipottain aina yksi kerrallaan. Kun niiden tehdään, niin vasta sitten voidaan röyhistellä rintaa että me ollaan oikein raamatullisia ja muut ovat itse keksineet miten ihmisiä kastetaan tai miten yleenä uskotaan. Vasta sitten kun tekee kuten Raamattu kertoo, voi olla kaikkia muita parempi ja ensimäinen taivasten valtakunnassa.

• Anonyymi00641

Nyt jo korkkia kiinni, huomenna on työpäivä jolloin sakastissa sammuu valot ja lakana patsaan päälle !

• Anonyymi00647
        UUSI

Valehtelet päin silmiä. Sana ei lupaa, joka ikisen samaan perheeseen pelastuvan.
        Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua (Jeesus), se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        Paavali kysyi: mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
        Raamattu et löydä luterilaisen vänkäämää perhekunnittain uskoon tuloa, vaan päinvastoin: minä (Jumala) hnoudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin.
        Johannes todisti:
        Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.'

• Anonyymi00642

Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset....ERISEURAT, LAHKOT... eivät peri Jumalan valtakuntaa."

• Anonyymi00644
        UUSI

Amerikasta niitä lahkoja on tänne tuotu paljon. Varoa pitää.

• Anonyymi00649
        UUSI
        Anonyymi00644 kirjoitti:

Amerikasta niitä lahkoja on tänne tuotu paljon. Varoa pitää.

Luterilaisuus on alusta loppuun täyttä valehtelua. Joka ikinen kerta kun vain luterilainen tuo esille jotain oppinsa koskevaa tai kirkkoonsa liittyvää, luterilainen valehtelee päin silmiä, sillä luterilaisuus perustuu valehteluun ja samojen valheiden toistamiseen päivästä toiseen ja vuodesta toiseen ja vuosisadasta toiseen.

EI OLE OLEMASSA LUTERILAISUUTTA ILMAN TIETOISTA JA TOISTUVAA VALEHTELUA.

• Anonyymi00654
        UUSI
        Anonyymi00649 kirjoitti:

EI OLE OLEMASSA LUTERILAISUUTTA ILMAN TIETOISTA JA TOISTUVAA VALEHTELUA.

Älä inisee

• Anonyymi00645
      UUSI

Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja raamatut, mihinkä ne oppinsa perustaa. Varoa niitä pitää.

• Anonyymi00646
      UUSI

Kaste mikä saa herjaamaan, on tehty päin honkia.

Paholainen ei ole karkottunut, vaan käy päälle.

• Anonyymi00648
        UUSI

"Amerikasta niitä lahkoja on tänne tuotu paljon. Varoa pitää."

Ja Saksasta tuli Suomeenkin iso lahko, joka on jakautunut kymmeniksi pienemmiksi herätysliikkeiksi. Sen nimi alkaa L:llä.
        Onneksi se kuihtuu vähitellen, mutta eräät fanaatikot uskovat vielä se sanomaan.

• Anonyymi00653
        UUSI
        Anonyymi00648 kirjoitti:

"Amerikasta niitä lahkoja on tänne tuotu paljon. Varoa pitää."

Ja Saksasta tuli Suomeenkin iso lahko, joka on jakautunut kymmeniksi pienemmiksi herätysliikkeiksi. Sen nimi alkaa L:llä.
        Onneksi se kuihtuu vähitellen, mutta eräät fanaatikot uskovat vielä se sanomaan.

Kyllä, eräät uskovat Jeesukseen täytettyyn työhön. Harmittaako?

• Anonyymi00718
        UUSI
        Anonyymi00653 kirjoitti:

Kyllä, eräät uskovat Jeesukseen täytettyyn työhön. Harmittaako?

se harmittaa inttäjäeksyttäjää

• Anonyymi00650
      UUSI

Parhami teki poikatyötä.

• Anonyymi00651
        UUSI

The Sodomy of Charles Parham
        James Attebury
        https://jamesattebury.wordpress.com › ...
        ·
        Käännä tämä sivu
        9.7.2025 — On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.

• Anonyymi00652
      UUSI

Herjaaminen tarkoittaa, että kaste läträtty väärin

Ei ole tullut Pyhä Henki, vaan paholainen.

• Anonyymi00656
      UUSI

Room.10 ”Minä todistan juutalaisista, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei tosi tiedon mukaan (vaan teologian mukaan);

sillä koska he eivät tiedä (Raamatussa olevaa perustelua, mitä) Jumala pitää vanhurskaana, he koettavat pystyttää omaa (normiaan) vanhurskaudesta), eivätkä siksi ole alistuneet Jumalan vanhurskauden (normien) alle (oikeasta ja väärästä).

Se vanhurskaus, joka (Raamattuun perustuvasta) uskosta tulee, sanoo:

"Sana on se uskon sana, jota me saarnaamme.

Sillä jos sinä (pikkuvauvakin) tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

sillä (huom. pikkuvauvatkin:) SYDÄMEN USKO JOHTAA VANHURSKAUTEEN JA SUULLA KAIKKIEN KUULTAVAKSI ANNETULLA TUNNUSTUKSELLA PELASTUTAAN.

Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään (pikkuvauvakaan), joka häneen uskoo, tule pettymään".

Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä sama Herra on kaikilla.

Siksi "jokainen (siis pikkuvauvat) mukaan luettuna), joka huutaa avuksi Luojan nimeä, pelastuu".

Mutta kuinka he (pikkuvauvat) huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
      Ja kuinka he (pikkuvauvat) voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet?
      Ja kuinka he (pikkuvauvat) voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
      Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä?
      Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloista on nähdä hyvän sanoman julistajia!"

Mutta eivät kaikki ole (ennenkään) noudattaneet hyvää uutista. Sillä Jesajakin sanoo: "Luoja, kuka uskoo, mitä on meiltä kuulleet?"

Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Joten minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän julistuksensa on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanoma maan ääriin saakka".

Mutta kysyn silti: eikö Israelilla ole ollut tästä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän mustasukkaisuutenne sen kautta, joka ei ole kansa, suututan teidät ymmärtämättömän kansan kautta.".

Ja Jesaja jopa hyvin rohkeasti sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen tehnyt itseni ilmeiseksi niille, jotka eivät minua kysyneet (kuten esim. pikkuvauvatkin)".

Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni (palvelijoitteni julistuksen kautta tottelematonta ja uppiniskaista kansaa (pikkuvauvat mukaan lukien) kohden".

• Anonyymi00657
        UUSI

Koska ja milloin olet tavannut tottelemattomia ja uppiniskaisia vauvoja?

• Anonyymi00658
        UUSI
        Anonyymi00657 kirjoitti:

Koska ja milloin olet tavannut tottelemattomia ja uppiniskaisia vauvoja?

Pedolla taas vauvat mielessä

• Anonyymi00659
      UUSI

Anonyymi00647 2026-03-22 14:11:22, jos lakkaisit olemasta fundamentalsti, voisit alkaa ymmärtämään Raamattua.

Kirjoitit:
      ”Johannes todisti:
      Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.' ”

¤¤

Johannes ei tarkoittanut kirjeessään puhumistaan ”lapsista”, että he olivat lapsikasteen uhreja.

Johannes kirjoitti Gaiukselle, joka saattoi olla Johanneksen HENGELLINEN ”lapsi” eli opetuslapsi, jonka Johannes oli opastanut vaeltamaan ”totuuden tietä.”

Johannes kirjoitti, ettei hänellä ollut suurempaa kiitollisuuden syytä kuin kuulla ”lastensa” jatkuvasti edelleen elävän totuuden mukaan’. (Uusi testamentti nykysuomeksi)

Vrt. Paavali 1.kor.4 ”Meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti.

En kirjoita tätä häväistäkseni teitä, vaan niinkuin rakkaita lapsiani neuvoen.

Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.”

Ilmeisesti keisari Domitianus karkotti iäkkään Johanneksen Patmoksen saarelle, jossa oli roomalaisten kivilouhimo. Ehkä Johanneksen ei enää ikänsä vuoksi tarvinnut osallistua pakkotyöhön. Ilmeisesti keisari Nerva vapautit hänet vuonna 96-98. Perimätiedon mukaan kuoli Efesoksessa vuonna 100, jossa kirjoitti kirjeensä.

Keisari Trajanus hillitsi kristityihin kohdistuvia vainoja siten, että kristittyjä tule aktiivisesti metsästää käsiinsä (lat. conquirendi non sunt). Mutta jos joku kristitty haastettiin oikeuteen, hänelle suotiin mahdollisuus pelastua kieltämällä uskonsa uhraamalla Rooman jumalille. Jos hän kieltäytyi, hänet tuli teloittaa.

Efesoksen seurakunnassa oli kunnianhimoinen ”Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen kaikessa, eikä ota meitä vastaan. Sentähden minä, jos tulen, muistutan hänen teoistansa, mitä hän tekee, kun pahoilla sanoilla meistä juoruaa; ja vielä siihenkään tyytymättä.”

Tämä taustatieto auttaa ymmärtämään, miksi Johannes oli varovainen, eikä paljastanut Gaiukselle lähettämässään kirjeessä ketkä olivat hänen ”lapsiaan” eli niitä, joita oli auttanut tulemaan kristityiksi.

Keisarin salaisen poliisin agentit eivät siten saaneet kirjeestä irti mitään sellaista tietoa, joka olisi paljastanut rikollisena (siis kristittynä) toimineen Johanneksen kontakteista niihin, joita oli käännyttänyt kristityiksi.

Jeesus oli muistuttanut: ”Lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siksi varovaisia kuin käärmeet, mutta silti viattomia kuin kyyhkyset.”

• Anonyymi00715
        UUSI

Kyseinen jae todistaa, ettei uskoon tulo tapahtunut perhekunnittain ja koko perhe olisi tullut uskoon ottamalla kasteen perheen pään määräyksestä.
        "Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.' ”

• Anonyymi00660
      UUSI

Kaste voi mennä pieleen tehtiin se miten tahansa jos se Pyhä Henki ei tule pastorin vaikutuksesta, vaan iskee itse paholainen vaikutuksineen. Sen kyllä sitten huomaa, että ei mennyt aivan kaavan mukaan.

• Anonyymi00661
      UUSI

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa kasteesta. Ei muutoin.

• Anonyymi00662
        UUSI

Ps. 8:3

Lasten ja imeväisten huudot todistavat sinun voimastasi. Ne ovat kilpenä jumalattomia vastaan, ne vaientavat vihamiehen ja kostoa janoavan.

Matt. 21:16

ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nuo huutavat?" "Kuulen", vastasi Jeesus. "Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?"

• Anonyymi00663
        UUSI
        Anonyymi00662 kirjoitti:

Ps. 8:3

Lasten ja imeväisten huudot todistavat sinun voimastasi. Ne ovat kilpenä jumalattomia vastaan, ne vaientavat vihamiehen ja kostoa janoavan.

Matt. 21:16

ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nuo huutavat?" "Kuulen", vastasi Jeesus. "Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?"

Ajatella, että tuossakin puhutaan KASTAMATTOMISTA LAPSISTA!

"Lasten ja imeväisten huudot todistavat sinun voimastasi. Ne ovat kilpenä jumalattomia vastaan, ne vaientavat vihamiehen ja kostoa janoavan."

• Anonyymi00664
        UUSI
        Anonyymi00663 kirjoitti:

"Lasten ja imeväisten huudot todistavat sinun voimastasi. Ne ovat kilpenä jumalattomia vastaan, ne vaientavat vihamiehen ja kostoa janoavan."

Ei vaan siinä puhutaan lapsista

• Anonyymi00665
        UUSI
        Anonyymi00663 kirjoitti:

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa keksii omiaan, siinä ei määritellä kastettua tai kastamatonta mitenkään

• Anonyymi00666
        UUSI
        Anonyymi00665 kirjoitti:

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa keksii omiaan, siinä ei määritellä kastettua tai kastamatonta mitenkään

Totta, se vain inttää tuota samaa asiaa mutta turhaan

• Anonyymi00717
        UUSI
        Anonyymi00666 kirjoitti:

Totta, se vain inttää tuota samaa asiaa mutta turhaan

Se on sen tapa mutta ei tuota sen vikinää kukaan usko

• Anonyymi00716
      UUSI

Jos lapsilta kysyttäisiin niin meidän uskomme on hulluudella kuorrutettua.

Ketjusta on poistettu 564 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      138
      2368
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      69
      2280
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      66
      1959
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      74
      1654
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      104
      1523
    6. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      102
      1498
    7. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      119
      1391
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      32
      1244
    9. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1191
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe