itseensä uskominen

näin se vaan on

Älkää uskoko itseenne, vaan luottakaa Jumalaan. Kun tiukka paikka tulee ette te itse voi asioille yhtään mitään. Vain Jumala voi.

59

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järki kunniaan

Entäs sitten kun Jumala ei siitä huolimatta auta mitenkään?

Toki jokainen saa uskoa mihin haluaa, mutta et kai tosissasi tarkoita että ihmisen pitäisi heittäytyä itsetunnottomaksi, mitään aikaansaamattomaksi Jumalan elätiksi. Mietipä nyt hiukan mitä kirjoitat. Jos nyt yleensä tosissasi tuon kirjoitit.

• siis...uskoa!

Ei uskovainen ole mikää itsetunnoton elätti, vaan hän huolehtii kyllä omalla järjellään kaikenlaisista tärkeistä asioista. Mutta hän myös rukoilee Jumalalle, joka johdattaa asioita, mutta ihmisen pitää itse ensin järkeillä miten askeleensä tässä elämässä sovittaa.

• K & V

"Älkää uskoko itseenne,"

Tuossahan on juuri se syy miksi yleensä uskovaiset ovat semmoisia reppanoita joidenka elämä on tuuliajolla ja yhteiskunta elättää.

ihmisen pitää uskoa itseensä, muuten ihminen ei yllä saavutuksiin tai edes perustarpeisiin, kyllä me kaikki tunnemme ne uskovaiset pullamössömummot jotka ovat totaalisen PA- ja asuvat köyhäintalossa.

• alkup.

"ihmisen pitää uskoa itseensä, muuten ihminen ei yllä saavutuksiin tai edes perustarpeisiin, kyllä me kaikki tunnemme ne uskovaiset pullamössömummot jotka ovat totaalisen PA- ja asuvat köyhäintalossa."

Usko vaan itseesi, mutta kun tiukka paikka tulee, niin et mahda asioille yhtikäs mitään. Ne vaan tapahtuu ja itse vain avuttomana uikutat tai räpellät muutosta vastaan.

• K & V
        alkup. kirjoitti:

"ihmisen pitää uskoa itseensä, muuten ihminen ei yllä saavutuksiin tai edes perustarpeisiin, kyllä me kaikki tunnemme ne uskovaiset pullamössömummot jotka ovat totaalisen PA- ja asuvat köyhäintalossa."

Usko vaan itseesi, mutta kun tiukka paikka tulee, niin et mahda asioille yhtikäs mitään. Ne vaan tapahtuu ja itse vain avuttomana uikutat tai räpellät muutosta vastaan.

Ei se sinun jumalasi ole ketään auttanut.

• alkup.
        K & V kirjoitti:

Jos sinun elämäsi on ollut tähän asti niin helppoa, että olet voinut omilla tekemilläsi vaaikuttamaan, niin kiitä onneasi ja toivo, että niin myös jatkuu. Sitten kun joudut vähän vaikeamman paikan eteen niin varmaan ymmärrät mistä puhut.

• K & V
        alkup. kirjoitti:

Jos sinun elämäsi on ollut tähän asti niin helppoa, että olet voinut omilla tekemilläsi vaaikuttamaan, niin kiitä onneasi ja toivo, että niin myös jatkuu. Sitten kun joudut vähän vaikeamman paikan eteen niin varmaan ymmärrät mistä puhut.

Ihmisen elämä on suurinosin hänen omissa käsissä.

oletko valinnut itsellesi ammatin vai oletkos ajautunut siihen? vai eikö työ kiinnosta?

• alkup.
        K & V kirjoitti:

Ihmisen elämä on suurinosin hänen omissa käsissä.

oletko valinnut itsellesi ammatin vai oletkos ajautunut siihen? vai eikö työ kiinnosta?

En itse ole valinnut, mihin olosuhteisiin olen syntynyt. En ole itse valinnut kaikenmaailman sattumuksia, jotka pääsevät yllättämään. Näillä sattumilla voi olla ratkaiseva merkitys. Ajattele, että meteoriitti tippuu päähäsi, mitä sinä sille voit?

• .
        alkup. kirjoitti:

En itse ole valinnut, mihin olosuhteisiin olen syntynyt. En ole itse valinnut kaikenmaailman sattumuksia, jotka pääsevät yllättämään. Näillä sattumilla voi olla ratkaiseva merkitys. Ajattele, että meteoriitti tippuu päähäsi, mitä sinä sille voit?

Sinun asunnossa ei varmaan ole huonekaluja. eihän ne sinne itsekseen ostanut, vai ostiko äitisi?

• alkup.
        . kirjoitti:

Sinun asunnossa ei varmaan ole huonekaluja. eihän ne sinne itsekseen ostanut, vai ostiko äitisi?

Jumala on johdattanut elämääni siihen malliin, että olen voinut sisustaa asuntoni mukavaksi.

• alkup. kirjoitti:

Jumala on johdattanut elämääni siihen malliin, että olen voinut sisustaa asuntoni mukavaksi.

Aloitus !! Kun ihminen mene luja ja uho noin niinkuin K & V teki ----> Ihmisen elämä on suurinosin hänen omissa käsissä.

Niin silloin on ylensä Jumala puuttunut asioihin ja ihmisille on tullut seis ja pattitilanne ! Elikä Padam ja pox. Olen huolissaan tuosta K & V -stä ? Katotaan vastaako hän enä tähän kettjuun? Toinen joka noin uhosi,,, on Nasse,, mutta hän on sen jälkeen ollut ihan kilttisti! Ei ole puhunut että halua matsin Jumalan kanssa kehässä enää !! : )

Taisi ymmärtää että Jumala on olemassa ja puuttu uhoon joka kohdistuu häneen ! mirkakin on hävinnyt tyystiin lienekö elossa enää, vai miten on käynyt?

• alkup.
        savonarola kirjoitti:

Aloitus !! Kun ihminen mene luja ja uho noin niinkuin K & V teki ----> Ihmisen elämä on suurinosin hänen omissa käsissä.

Niin silloin on ylensä Jumala puuttunut asioihin ja ihmisille on tullut seis ja pattitilanne ! Elikä Padam ja pox. Olen huolissaan tuosta K & V -stä ? Katotaan vastaako hän enä tähän kettjuun? Toinen joka noin uhosi,,, on Nasse,, mutta hän on sen jälkeen ollut ihan kilttisti! Ei ole puhunut että halua matsin Jumalan kanssa kehässä enää !! : )

Taisi ymmärtää että Jumala on olemassa ja puuttu uhoon joka kohdistuu häneen ! mirkakin on hävinnyt tyystiin lienekö elossa enää, vai miten on käynyt?

Toivottavasti Mirkalla ja Nassella on asiat hyvin ja olisivat tulleet uskoon.

• en tunne itse

Minä en tunne yhtään ainoaa, mutta voihan se olla että sellainenkin vielä joskus tulee vastaan. Jumala omistaan huolen pitää.

• kyllä Jumala voi
        K & V kirjoitti:

Ja täytyy sanoa sinulle, että juuri se sama Jumala josta puhuit, on auttanut minua itseäni useammin kuin vain yhden ainoan kerran.

• kun jää pelkkä pullo
        en tunne itse kirjoitti:

Minä en tunne yhtään ainoaa, mutta voihan se olla että sellainenkin vielä joskus tulee vastaan. Jumala omistaan huolen pitää.

alkoholi tekee ihmisestä haisevan reppanan.

• .
        kun jää pelkkä pullo kirjoitti:

alkoholi tekee ihmisestä haisevan reppanan.

Ja siinä vaiheessa tosikristityt rupea pitämään alkoholistikristittyä ateistina vaikka olisikin uskossa.

• Joh 14:6
        alkup. kirjoitti:

Toivottavasti Mirkalla ja Nassella on asiat hyvin ja olisivat tulleet uskoon.

Et voi jatkaa vääränlaista elämääsi noilla eväilla.

• Saavuttaja.
        kyllä Jumala voi kirjoitti:

Ja täytyy sanoa sinulle, että juuri se sama Jumala josta puhuit, on auttanut minua itseäni useammin kuin vain yhden ainoan kerran.

on se että et pärjää normaaleissa olosuhteissa ja muut joutuvat auttamaan sinua tavallisten asioidenkin pärjäämisessä.

eli et ole itse saavuttanut yhtikääs mitään.

• nimimerkkiin sisältyvä argumentaatio "näin se vaan on" vetoaa varmasti moniin. Onhan se näin, kun se vaan on näin! Todella tyhmä on sellainen, joka ei tätä tajua.

• beenthere

Eipä ole Jumala tähänkään asti voinut, joten miksi nyt yhtäkkiä voisi?
      Ei ole tarvetta tarttua mielikuvitusolentoihin vaikka tulisi tiukkakin paikka. Mieluummin hoidan asian itse, että edes jotain tapahtuu.

• alkup.

sen kun yrität. Mitä enemmän yrität sen enemmän hakkaat päätäsi seinään.

• .
        alkup. kirjoitti:

sen kun yrität. Mitä enemmän yrität sen enemmän hakkaat päätäsi seinään.

"Mitä enemmän yrität sen enemmän hakkaat päätäsi seinään."
        eli olet aika saamaton mössö.

• monelle kyllä on

Monelle on voinut, ja voi tänään, huomenna ja tästä eteenpäinkin. Ethän halua jäädä niiden joukosta pois, joille hän voi avun tuoda?

• beenthere
        monelle kyllä on kirjoitti:

Monelle on voinut, ja voi tänään, huomenna ja tästä eteenpäinkin. Ethän halua jäädä niiden joukosta pois, joille hän voi avun tuoda?

Kyllä minä itseasiassa haluan, koska en todellakaan usko tuollaiseen hölynpölyyn. Olen kuullut monta kertaa tuon, kuinka Jumala muka sitä ja tät. Yhtään todellista tapahtumaa ei vaan ole pystytty näyttämään.
        Itsesuggestiolla uskovat saavat itselleen mitä ihmeellisempiä tuntemuksia.
        Yhtään todistettua rukousvastausta ei ole. Yhtään Jumalan parantamaa ihmistä ei ole.
        Minä en jätä asioitani tyhjän hoidettavaksi vaan hoidan ne itse.

• Aatami9 (ei kirj.)

>>Älkää uskoko itseenne>Vain Jumala voi.

• alkup.

Oikea listaan kuuluu kaikki onnistumiset, ne on nimittäin Jumalan ansiota, ei ihmisten.

• .
        alkup. kirjoitti:

Oikea listaan kuuluu kaikki onnistumiset, ne on nimittäin Jumalan ansiota, ei ihmisten.

Sinun mielestäsi sitten natsien onnistumisetkin ovat jumalasi ansiota.

• alkup.
        . kirjoitti:

Sinun mielestäsi sitten natsien onnistumisetkin ovat jumalasi ansiota.

vaan saatanan

• Frederick.
        alkup. kirjoitti:

vaan saatanan

mitäs nyt rupeat venkoilemaan?

olihan se jumalankin ansiota että suomi hävisi sodan, ja että sisällisota oli niin verinen.

Kiitos jumalallesi haitista,sikainfluenssasta ja rutosta.

kiitos jumala ristiretkistä ja maailmansodista joidenka voittajien saavutukset ovat jumalasi ansiosta!

Amen.

• alkup.
        Frederick. kirjoitti:

olihan se jumalankin ansiota että suomi hävisi sodan, ja että sisällisota oli niin verinen.

kiitos jumala ristiretkistä ja maailmansodista joidenka voittajien saavutukset ovat jumalasi ansiosta!

Amen.

Osoittavat vain, että synti vahvasti läsnä ja Saatanalla on paljon valtaa.

• ...
        alkup. kirjoitti:

Osoittavat vain, että synti vahvasti läsnä ja Saatanalla on paljon valtaa.

Nyt käänit takkisi 100%! ensiksi sanoit että kaikki on jumalan käsissä, ja nyt rupeat venkoilemaan että ei ole.

aika raukkamainen olet.

• alkup.
        ... kirjoitti:

Nyt käänit takkisi 100%! ensiksi sanoit että kaikki on jumalan käsissä, ja nyt rupeat venkoilemaan että ei ole.

aika raukkamainen olet.

Mitä ihmettä oikein tarkoitat? Kaikki onnistumiset on Jumalalta peräisin ja epäonnistumiset Saatanalta. Niin yksinkertaista se on.

• näin se vaan on
        alkup. kirjoitti:

Mitä ihmettä oikein tarkoitat? Kaikki onnistumiset on Jumalalta peräisin ja epäonnistumiset Saatanalta. Niin yksinkertaista se on.

MIksi käytät toisten nimimerkkiä Julistamiseesi, häpeä.

• kerro hyvätkin
        Frederick. kirjoitti:

Amen.

Onhan Jumalan ansiota paljon hyvääkin, mikä on ettet voi niitä tänne kirjoittaa, vaan listaat kaiken pahan mitä mielikuvituksesi keksii?

• .
        näin se vaan on kirjoitti:

MIksi käytät toisten nimimerkkiä Julistamiseesi, häpeä.

Sittenhän pitää määritellä mitkä ovat onnistumisia ja mitkä epäonnistumisia.

Neuvostoliitto voitti sodan, jumala auttoi heitä onnistumisessa siinä, suomi hävisi joten suomi on saatanan liittolainen.

suomen sotasankarit onnistuivat tappamaan venäläis sotilaita, mutta koska tappaminen on synti niin meidän sotasankarit ovat saatanan asialla.

tässä se sinun lokiikkasi on perusteelta.

• ...
        kerro hyvätkin kirjoitti:

Onhan Jumalan ansiota paljon hyvääkin, mikä on ettet voi niitä tänne kirjoittaa, vaan listaat kaiken pahan mitä mielikuvituksesi keksii?

raamatussahan ne jumalanharrastamat joukkomurhat ovat, vai poimitko jumalallesi rusinat pullasta.

• Suistokrokotiili

kannattaa imeä peukkua, ja antaa tilanteen kehittyä omalla painollaan. Ihmetyttää toi sammutuspeitteistä ja käsisammuttimista jauhaminen. Jos televisio syttyy palamaan, niin pitää istua tyynenä sohvassa ja antaa talon palaa poroksi. Se on todellista luottamusta ja tyyneyttä. Jos palokunta ehtii ajoissa paikalle, ja joku vaarantaa itsensä ja raahaa ulos liekeistä, niin jumalaahan siitä on kiittäminen.

• Kössönöm

Jumalaahan nuo kiittelevät, kun pari sataa ihmistä saadaan pelastettua raunioista maanjäristyksen jälkeen, mutta sitä ei noteerata, että 200 000 kuoli.

• ymmärsin näin
        Kössönöm kirjoitti:

Jumalaahan nuo kiittelevät, kun pari sataa ihmistä saadaan pelastettua raunioista maanjäristyksen jälkeen, mutta sitä ei noteerata, että 200 000 kuoli.

Entä jos Haitin ihmiset olisivat voodoo juttujensa takia joutuneet erittäin suurena joukkona tuomituksi kadotukseen, kun aikaa ei enää ole, vaan kuolema vieraili ja ihminen käy tuomioistuimen edessä läpi elettyä elämäänsä? Jospa oli ainoa tapa herättää sen maan ihmisiä ymmärtämään kuka on Jumala, eikä mitään muuta tapaa olisi oikeasti ollut olemassakaan? Jumala on kiivas Jumala, ja suuttuessaan on tuhonnut ihmisiä paljon ennenkin, kuten vedenpaisumuksen aikana. Jos Jeesus ei olisi maksanut synneistä, ei Jumala pelastaisi ainuttakaan ihmistä, vaan kaikki valuisivat suoraan kadotukseen, tai helvettiin.

• prööt.
        ymmärsin näin kirjoitti:

Entä jos Haitin ihmiset olisivat voodoo juttujensa takia joutuneet erittäin suurena joukkona tuomituksi kadotukseen, kun aikaa ei enää ole, vaan kuolema vieraili ja ihminen käy tuomioistuimen edessä läpi elettyä elämäänsä? Jospa oli ainoa tapa herättää sen maan ihmisiä ymmärtämään kuka on Jumala, eikä mitään muuta tapaa olisi oikeasti ollut olemassakaan? Jumala on kiivas Jumala, ja suuttuessaan on tuhonnut ihmisiä paljon ennenkin, kuten vedenpaisumuksen aikana. Jos Jeesus ei olisi maksanut synneistä, ei Jumala pelastaisi ainuttakaan ihmistä, vaan kaikki valuisivat suoraan kadotukseen, tai helvettiin.

Samasta syystä suomessa kuolee ihmsisiä vanhuuteen, koska he olivat pahoja.

• alkup.

Olen kolmekymppinen työtön ja ylipainonen uskovainen joka asuu äitini luona ja odottelen että äiti heittää lusikan nurkkaan että saan vähän rahaa hankkiakseni ajokortin.

• Kössönöm

sinä olet sairas.

"Löytyy ihmisiä , joilla on sairaaloisen suuri maxa ja toisia jolla on sairaaloisen suuri pää mutta kaikilla on sairaaloisen suuri (minä) ! Tämä ego kuningas minä on kasvanut liian paljon koska sitä on ruokitettu seurakunnan (opettajat) liian paljon ! Tätä tautia on nähtävissä tänä päivänä seurakunnissa yllin kyllin ja siihen ei auta sikarokote,, vaan jotain paljon voimakammin täytyy tappaa tämä sikatauti. Jeesuxen veri kuolettaa tämän syöpä-myhkyn tai pattin ja ainostaann Hänen Veri teke lopun tästä."

- Ei järjen häivähdystäkään.

• Kuk regus susej

Hyvä, että olet huomannut oman sairautesi, nyt voitkin hakeutua hoitoon.

• Caranbdeas ar karam en cossalome coras, singlaires dom baladines ne ovalon? Mastardios nuo makradimes ones corda. Mistaires lesbaniea ondas corason!

• Tango_Delirium

Aikanaan oli sen verran tiukka paikka, että olisin tarvinnut tosissani jumalan apua. Eipä tuo auttanut. Itse (ja läheisten tuella) sitä on tässä maailmassa pärjättävä.

• alkup.

Älä niitä läheisiäsi ja itseäsi kiitä vaan anna kunnia sille jolle se kuuluu, eli Jumalalle.

• Tango_Delirium
        alkup. kirjoitti:

Älä niitä läheisiäsi ja itseäsi kiitä vaan anna kunnia sille jolle se kuuluu, eli Jumalalle.

Tapoihini ei kuulu kiitellä tai antaa kunniaa sellaisille tahoille, joita ei ole olemassa.

• pieni mutta tärkeä

ja se pyytäminen tapahtuu rukoilemalla, mutta pitää mainita Jeesus, että rukous menee oikeaan osoitteeseen.

• heh.
        pieni mutta tärkeä kirjoitti:

ja se pyytäminen tapahtuu rukoilemalla, mutta pitää mainita Jeesus, että rukous menee oikeaan osoitteeseen.

Minä rukoilen että sinä kuolet lähipäivinä karmaisevalla tavalla, jos rukoikseni ei toimi niin silloin sinun jumalaasi ei ole olemassa.

• Tango_Delirium
        pieni mutta tärkeä kirjoitti:

Kyllä minä pienenä, pelokkaana ja ahdistuneena koulukiusattuna rukoilin. Vuosia myöhemmin päädyin siihen, että joko jumalalla on kohtuuttoman pitkät toimitusajat tai sitten sitä ei ole olemassa. Jälkimmäinen vaihtoehto on mitä suurimmalla todennäköisyydellä totta.

• karisma

Itse olet oman onnesi seppä, ei mikään mielikuvitusolento.

• Kössönöm

ei ollut tosissaan, vaan kuvasi uskisten hämärää ajatusmaailmaa. Näin ainakin otaksun.

• Näin se vaan on.

*Kädet korville*

ON ON ON ON!!! LAALAALAALAA ON ON ON ON!!!!

• näin se vaan on

Aloittajana totean, että Jumala josta puhun on APORI!

• alkup.

Eikö aloittajan "näin se vaan on":n viestiä voisi poistaa?

A) ei liity forumin aiheeseen

b) sättiä savonarola tulee mukaan hulluttelemaan

tiedustellen, alkup.

• näin se vaan on

Jumala on ihme hiipijä. Se on yhtäkkiä mahdollisen murhaajan takana, ja tuijottaa silmät lasittuneina alaspäin.

Siinä vastaus sulle alkupee anustappi

• Sinähän se vasta
        näin se vaan on kirjoitti:

Jumala on ihme hiipijä. Se on yhtäkkiä mahdollisen murhaajan takana, ja tuijottaa silmät lasittuneina alaspäin.

Siinä vastaus sulle alkupee anustappi

mielikuvitusolennon olet nähnytkin!

• Ihmisillä on jatkuvasti tiukkoja paikkoja, joista ihmiset selviävät omalla neuvokkuudellaan ja keskinäisellä yhteistyöllä.

Koskaan en ole kuullut luotettavan oloista todistusta sen puolesta, että jokin kuvitelluista jumalista olisi ihmistä auttanut tiukan paikan tullen. Olisiko aloittajalla tai muilla esimerkkejä sellaisista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      81
      7185
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6543
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6343
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      364
      4142
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2522
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2429
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      65
      2218
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1532
    9. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      143
      1519
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      198
      1250
    Aihe