Auttaako se Actimel?

Kuramaha ja nuhanenä

Mulla on ainainen nuha/kurkkukipu kierre, jota hiukan hillitsee sinkki/c-vitamiini tabletti, jos niitä muistaa vaan syödä. Yleensä en muista tarpeeksi kauaa ja säännöllisesti.

Tässä yksi työkaveri kehui sitä Actimelia, että ovat olleet koko perhe terveempiä. Ja mahakin on ollut kuulemma parempi..
Olen hiukan skeptikko tuommoisiin, joista ei ole puolueetonta (ei markkinavoimien sanelemaa) tietoa kuten esim tuosta em sinkistä ja C-vitamiinista.
Onkjo paikalla ihmistä, joka selkeästi olisi hyötynyt tuosta aineesta?
Estääkö se nuhaa? Onko maha tasapainoisempi?

14

1282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Passimel

      Selkeästi voin sanoa, ettei ole ollut mitään vaikutusta. Nuha tuli säännöllisestä käytöstä huolimatta. Käytön lopetin siihen.

    • en käytä

      Älä ole mainoksen uhri. Nykyään pitäisi käyttää kaikenlaisia aktimeleja, jotta pysyisi terveenä. Paskan marjat, myyntimiesten huijauskikkoja nuo. On sitä ennenkin pärjätty ilman ja pärjätään nytkin. Vain tyhmä käyttää rahansa tuollaisiin litkuihin. Syö monipuolisesti ja liiku, niin se ajaa saman asian. Mikään oikotie terveyteen nuo tuskin on.

    • Blasebovaikutus

      "Onko maha tasapainoisempi? "

      Mitä tarkoitat tuolla? Kyllä se vatsa on terveellisellä riittävästi kuitua sisältävällä ravinnolla ennenkin on pysynyt "tasapainossa". Tietysti, jos johonkin oikein kovasti uskoo niin voihan sekin parantaa oloa, joi sitten mitä litkua tahansa.

      • ettet

        ilmeisesti kärsi siitä, että vatsa on löysällä.
        Jos nimimerkkinä on "Kuramaha..." niin siitä voi jo jotain päätellä.


      • *******************
        ettet kirjoitti:

        ilmeisesti kärsi siitä, että vatsa on löysällä.
        Jos nimimerkkinä on "Kuramaha..." niin siitä voi jo jotain päätellä.

        ettei johdu laktoosista. Se pitää mahan jopa "kuralla".


    • Sellaista...

      Plasebo. Jos jokin jogurtti saa jonkun voimaan niin paljon paremmin, niin voin sanoa että muussakin ruokavaliossa on oltava suuria puutteita.

    • Kuramaha ja nuhanenä

      "Onkjo paikalla ihmistä, joka selkeästi olisi hyötynyt tuosta aineesta?"

      Kiitokset Passimelille vastaamisesta kysymykseeni. Odottelen edelleenkin käyttäjäkokemuksia, en neroiluja.

    • Omega 3
      • Mummoruokaa

        Meinasin tuoliltani pudota, kun näkyi Hanna Partanen mainostamassa Actimelia!
        Eikös sekin yhtä lailla marmattanut siitä sokerimäärästä kun oli Olet mitä syöt -sarjassa?? Vai tuliko Actimel makkinoille vasta Anette Palssan aikana... Lisäaineista puhumattakaan.

        Itse pistelen tuoreita kasviksia, esim. eilen söin yhden kurkun, 3-5 tomaattia, pussillisen salaattia, itse tavallisista herneistä idättämiäni versoja jne. Lisäksi hedelmiä, luomumaitoa, luomukananmunia ja maustamatonta jugurttia. Proteiinit saan maidosta, munista, pähkinöistä ja soijasta.

        Ja joo goji-marjoihin ja maca-jauhoon myönnän langenneeni myös, ärsyttää vaan kun superfoodista tehdään trendihömppää. Niin ja tietysti mulla on pakkasessa karpaloita ja mustikoita.

        Välitän eläinten hyvinvoinnista ja kaikki varmaan lähtikin käyntiin eettisistä syistä, ihan vaan tehotuotetun perusbroilerin pois jättämisellä. Mutta en mä niin kovasti lihansyöntiä vastusta, biologia sanelee aika paljon. Kunhan se liha tuotettais niin, että eläinten olis hyvä olla ja että se liha on hyvää! Ihmiset ei tunnu uskovat sitä, että luomulihassa on oikeasti makua. Ja ne menee ja ostaa jotain suojakaasutavaraa, hunajamarinaadikurassa.

        Koirallekin mä syötän raakaa lihaa, tänään hirven kinneripaloja, eilen oli kieltä ja viime viikolla sydäntä ja tietysti luita. Ei tarvi eläinlääkärissä paljon käydä.

        Joku sanoi hyvän vinkin, että älä osta mitään mitä isovanhempasi tai isomummusi ei ostaisi. Ei ruuanlaitto ole kovin vaikeaa, uskalla kokeilla ja harjoitella. On kiva tietää mitä suuhunsa laittaa, kun on itse sen sapuskan kasannut.


      • Mummoruokaa

        Niin ja siis mulla on tosi hyvä olla. Ainoastaan keräkaalin liiallinen syöminen pitkästä aikaa aiheutti peräseuraamuksia mutta ei varren kanssa... Pahoittelen rahvaanomaista ilmaisuani! ;P

        Tuskin tulee hyviä käyttäjäkokemuksia Actimelista, kun sitä vastustuskykyä on turha lähteä hakemaan vippaskonsteilla. Tylsäähän se liikkuminen ja kaninruuan syönti on, mut toimii oikeasti. Niin ja käsienpesukin on ihan hyvä "actimelli" kans! :)

        Pieniä askelia, vaikka aamupuuroa ekaksi vatsaan ja keittelis kahvia sit vaikka tuntia myöhemmin. Voin kertoa että toimii.

        Porkkanoiden syönti aamulla tuntuu pitävän nälän poissa aika pitkään ja muistelin että siitä sais tryptofaania, jota tarvitaan serotoniinin muodostukseen. Se serotoniinihan on aivojen välittäjäaine, jonka ansiosta tulee hyvä mieli.

        Syömisestä ei tarvitse tehdä kauheeta projektia, vaan pikkuhiljaa nappaa vaikka kokeeksi porkkanan tai vaikka banaanin. Ei siitä tarvi soimata itseänsä, että on tullut syötyä väärin. Harva päättää tietoisesti vetää pitsaa joka päivä, se vaan on helppoa ja hyvää. Mut kaikki ei voi olla kivaa ja hyvää. Ja asiat on suhteellisia.


    • hupsistakeikkaa...

      Ainakin nämä actimelin säännölliset käyttäjät tuottavat suunnattoman paljon muovijätettä, ei tämä pikku purtilo taida kuulua palautuspullojen joukkoon. Kyllähän sitä ihmisille uskotellaan vaikka mitä ja kyllä kansa uskoo, on se niin sinisilmäistä. Terveysvaikutukset ovat tehokas markkinointikeino ja tuleepa aikamoinen litrahinta muutamalle ruokalusikalliselle huuhaata...
      Ensin ylensyödään ja sitten valitetaan vatsakipuja ja sitten tarvitaan actimelia... eletään epäterveellisesti ja saadaan erilaisia oireita ja sitten taas actimelia...niinhän se on. Itse suhtaudun varauksella tähän actimeliin...

      • Valio_asiantuntija

        Eri maitohappobakteerikannoilla on erilaiset terveysvaikutukset, joten ei ole sama mitä maitohappobakteeria sisältävää tuotetta syö. Valio Gefilus® tuotteet sisältävät Lactobacillus rhamnosus GG maitohappobakteeria, joka on maailman tutkituin maitohappobakteeri. Lactobacillus rhamnosus GG maitohappobakteeria on tutkittu yli 500 artikkelissa ja 34 väitöskirjassa sekä Suomessa että ulkomailla.

        Tärkeitä Lactobacillus rhamnosus GG maitohappobakteerin ominaisuuksia ovat kyky selvitä suolistossa, kiinnittyä suolen pintaan sekä vaikuttaa edullisesti isäntänsä vastustuskykyyn. Lactobacillus rhamnosus GG maitohappobakteeria sisältävien tuotteiden säännöllinen käyttö vahvistaa luonnollista vastustuskykyä, lisää vasta-aineiden muodostumista haitallisia mikrobeja vastaan skeä tasapainottaa vatsan toimintaa.

        Valio Gefilus® jogurtit ja herajuoma ovat vähälaktoosisia HYLA® tuotteita. Valio Gefilus® mehut ja keitot sekä tehojuoma ovat laktoosittomia. Valio Gefilus® maito ja piimä ovat tavanomaisia, laktoosia sisältäviä juomia.

        Kaikki Valio Gefilus tuotteiden pakkaukset ovat kokonaan kierrätettäviä. Myös mehujen ja tehojuomien korkit sekä jogurttien ja tehojuomien pahvikääreet sopivat kartonkikierrätykseen.


      • Nyhanenä ja kuramaha
        Valio_asiantuntija kirjoitti:

        Eri maitohappobakteerikannoilla on erilaiset terveysvaikutukset, joten ei ole sama mitä maitohappobakteeria sisältävää tuotetta syö. Valio Gefilus® tuotteet sisältävät Lactobacillus rhamnosus GG maitohappobakteeria, joka on maailman tutkituin maitohappobakteeri. Lactobacillus rhamnosus GG maitohappobakteeria on tutkittu yli 500 artikkelissa ja 34 väitöskirjassa sekä Suomessa että ulkomailla.

        Tärkeitä Lactobacillus rhamnosus GG maitohappobakteerin ominaisuuksia ovat kyky selvitä suolistossa, kiinnittyä suolen pintaan sekä vaikuttaa edullisesti isäntänsä vastustuskykyyn. Lactobacillus rhamnosus GG maitohappobakteeria sisältävien tuotteiden säännöllinen käyttö vahvistaa luonnollista vastustuskykyä, lisää vasta-aineiden muodostumista haitallisia mikrobeja vastaan skeä tasapainottaa vatsan toimintaa.

        Valio Gefilus® jogurtit ja herajuoma ovat vähälaktoosisia HYLA® tuotteita. Valio Gefilus® mehut ja keitot sekä tehojuoma ovat laktoosittomia. Valio Gefilus® maito ja piimä ovat tavanomaisia, laktoosia sisältäviä juomia.

        Kaikki Valio Gefilus tuotteiden pakkaukset ovat kokonaan kierrätettäviä. Myös mehujen ja tehojuomien korkit sekä jogurttien ja tehojuomien pahvikääreet sopivat kartonkikierrätykseen.

        "Lactobacillus rhamnosus GG maitohappobakteeria on tutkittu yli 500 artikkelissa ja 34 väitöskirjassa sekä Suomessa että ulkomailla."

        Kuka ne tutkimukset on rahoittanut?
        Ei tarvitse nyt loukkaantua. Minä vain olen kamala skeptikko välillä..


      • auta.
        Nyhanenä ja kuramaha kirjoitti:

        "Lactobacillus rhamnosus GG maitohappobakteeria on tutkittu yli 500 artikkelissa ja 34 väitöskirjassa sekä Suomessa että ulkomailla."

        Kuka ne tutkimukset on rahoittanut?
        Ei tarvitse nyt loukkaantua. Minä vain olen kamala skeptikko välillä..

        actimelit nuhaan eikä kurkkukipuun,eikä oikeastaan mihinkään muuhunkaan.Ihmiset ovat vaan niin herkkäuskoisia,uskovat lähes kaikkeen mitä mainoksissa näkevät.Ruoka-aineista keskustellessa kannattaa aina pyytää nähdä,onko ruoka-aine,ruoka,luontaistuote tieteellisesti tutkittu? Jos kyseiset tuotteet ovat tieteellisesti tutkittu ja ne on todettu parantavan tai edistävän terveyttä silloin niitä kannattaa käyttää.Kaupoista vaan löytyy erittäin vähän tuotteita,joita on tieteellisesti tutkittu. Esimerkkinä vaikka nyt naisten ryppyvoiteet,niitä mainostetaan kuinka rypyt katoavat niitä käytettäessä,koska siinä on sitä ja sitä ainetta. On tieteellisesti todistettu,että kyseinen aine siloittaa niitä ryppyjä,mutta kaupoissa myytävissä voiteissa on kyseistä ainetta niin vähän,ettei voiteen käytöstä ole mitään hyötyä.Ainoastaan jos saat lääkäriltä reseptin,joka kirjoittaa sinulle hoitoon kyseistä ainetta sisältävän lääkevoiteen,silloin vasta saadaan aikaiseksi näkyviä tuloksia. Aivan sama koskee myös ns.terveysruokia,joita mainostetaan vaikka nyt tähän immuniteetin vahvistumiseen/hyvin toimivaan vatsaan. Esimerkiksi on tehty tutkimus,jossa ryhmä söi päivittäin näitä maitohappobakteereita ym.sisältäviä tuotteita ja taas toinen ryhmä söi luonnollisia tuotteita,siis hedemiä,joissa kyseisiä aineita on luonnostaan. Jo kahden viikon kuluttua hedelmiä syövien ryhmässä oli hyödyllisten bakteerien määrä lisääntynyt vatsassa/suolistossa huomattavasti ennemmän,kuin ns.terveyslitkujen juojilla/syöjillä.Mutta jos uskoo vahvasti tuotteen tehoon,osta ihmeessä,plasebo vaikutuskin on vahva terveydelle. Esimerkkinä plasebo vaikutuksen tehosta on allergiaan määrätyissä lääkkeissä,noin 30% on plasebolääkkeitä ja potilaat saavat niistä pysyvän avun allergioihin.;)))


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      62
      926
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe