Turkkilaiset miehet?

vaaleanainen

Kertokaa "kaikki" turkkilaisista miehistä? Olen tapaillut yhtä miestä, hän väittää olevansa korviaan myöten rakastunut minuun ja ettei voi valehdella, koska on islaminuskoinen. Puhumme joka päivä vähintään 3 tuntia kaikenlaisista asioista ja meillä natsaa tosi hyvin.

Kokemuksia siskot? En halua joutua "huijatuksi".

84

4836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rjksljioijuki

      Asuuko hän turkissa? onko turkkilainen vai kurdistanilainen? Minulla on monta ystävää tuttavaperheen kautta ja sanon että noin 95 % huijaavat, Jos hän työskentelee jossain turistikohteessa niin luulen, että on "rakastunut" moneen yhtä aikaa.. Huuma ja rakastuminen on eri asijoita. Eikä kannata uskoa että islamiuskoiset ei valehtelis saman lailla heilläkin sammakoita suusta kun muussakin uskonnoissa. Elä tämä huuma ohi ja sitten otat suomalaisen miehen ja elät järki päässä

    • maybee?!

      kannattaa kuitenkin kaikesta huolimatta pitää varansa...nämä kyllä on taitavia puhujia...toki kaikkia turkkilaisia miehiä ei voi yleistää löytyy sieltkin kunnollisia!

      • vaaleanainen

        kommentteja naisilta, joilla on turkkilainen mies tai epäonnistunut suhde turkkilaiseen?


      • Fensku
        vaaleanainen kirjoitti:

        kommentteja naisilta, joilla on turkkilainen mies tai epäonnistunut suhde turkkilaiseen?

        Rehellisesti sanoisin, että turistikohteessa kohtaamaasi mieheen en luottaisi pätkän vertaa - oli turistikohde sitten missä tahansa maassa. Jos saat tilaisuuden tutustua mieheen paremmin jossain toisissa olosuhteissa, kokeile! Ole varuillasi ja pidä silmät auki. Ja muista niin kauan kun mies on turistikohteessa, uskollisuus loppuu tasan siihen, kun lennät pois maasta.

        Kommenttini voi kuulostaa negatiiviselta, mutta ollakseni täysin rehellinen, tämä on realistinen näkemys asiaan. Tutki englannin kielisiä foorumeita Turkin turistikohteista - löydät monenmoista tarinaa. Elän avoliitossa turkkilaisen miehen kanssa, joten en todellakaan sano, että kaikki ovat paskoja. Suurinosa, joka tapauksessa.


      • J&S
        vaaleanainen kirjoitti:

        kommentteja naisilta, joilla on turkkilainen mies tai epäonnistunut suhde turkkilaiseen?

        ja positiivinen sellainen. Mulla ja turkkilaisella miehelläni on oikein onnellinen suhde. Tapasimme Suomessa 1 ja puoli vuotta sitten ja hän puhuukin suomea jo valmiiksi. Kätevämpää ON siis aloittaa ulkomaalaisen kanssaa suhde yleensäkin jos hän on jo sopeutunut Suomeen ja osaa kielenkin.
        Mun mies tekee kovasti töitä kuten yleensä kaikki turkkilaiset. Ovat jokseenkin suomalaistyyppisiä.
        Muutenkin kaikki minun tuntemani turkkilaiset todellakin ovat suomalaisten kaltaisia (tai minä taidan olla epäsuomalainen) monellakin tavalla. Mun mies ei ole myöskään muslimi eikä usko muuhunkaan jumalallisiin juttuihin. On uudesti ja länsimaisesti ajatteleva ja hyväsydäminen ja kiltti.
        Meillä ei ole ollut mitään kulttuurihankaluuksia ainoastaan joskus suhdeasioita voidaan joutua puimaan englanniksi koska minä en osaa turkkia ja koen etten saa ilmaistua itseäni tarpeeksi hyvin suomella joten puhun silloin englantia hänelle. Että jotakin tämmöistä siis. Tsemppiä sulle!!! =)


      • vaalea nainen
        J&S kirjoitti:

        ja positiivinen sellainen. Mulla ja turkkilaisella miehelläni on oikein onnellinen suhde. Tapasimme Suomessa 1 ja puoli vuotta sitten ja hän puhuukin suomea jo valmiiksi. Kätevämpää ON siis aloittaa ulkomaalaisen kanssaa suhde yleensäkin jos hän on jo sopeutunut Suomeen ja osaa kielenkin.
        Mun mies tekee kovasti töitä kuten yleensä kaikki turkkilaiset. Ovat jokseenkin suomalaistyyppisiä.
        Muutenkin kaikki minun tuntemani turkkilaiset todellakin ovat suomalaisten kaltaisia (tai minä taidan olla epäsuomalainen) monellakin tavalla. Mun mies ei ole myöskään muslimi eikä usko muuhunkaan jumalallisiin juttuihin. On uudesti ja länsimaisesti ajatteleva ja hyväsydäminen ja kiltti.
        Meillä ei ole ollut mitään kulttuurihankaluuksia ainoastaan joskus suhdeasioita voidaan joutua puimaan englanniksi koska minä en osaa turkkia ja koen etten saa ilmaistua itseäni tarpeeksi hyvin suomella joten puhun silloin englantia hänelle. Että jotakin tämmöistä siis. Tsemppiä sulle!!! =)

        saanko vielä udella oletteko samanikäisiä? Eniten painaa kun mies on minua 10 vuotta nuorempi, onko näin päin mahdollista olla "tosipohjalla"... Vinkkejä, miten selvitän asiaa?


      • Anonyymi
        vaaleanainen kirjoitti:

        kommentteja naisilta, joilla on turkkilainen mies tai epäonnistunut suhde turkkilaiseen?

        Seurustelin,oli petturi. Tyttäreni oli avoliitossa mustasukkaisen turkin kurdin kanssa, erosivat,mies latoi tappouhkauksia... Että jos ootte masokisteja nii siitä vaa..


    • runrunrun

      käys lukee lähi-idänmatkailusta sieltä aineki löytyy jotain mielipiteitä

    • köyhä laulaja oon mä

      Sano sille että jouduit työttömäksi ja olet ihan rahaton. Kysy voisiko hän elättää sinua?

      • nainen37

        asiassa näin teinkin, ei vaikuta asiaan mitenkään, hän rakastaa minua.


      • palaa vaan
        nainen37 kirjoitti:

        asiassa näin teinkin, ei vaikuta asiaan mitenkään, hän rakastaa minua.

        Olet sen verran iäkäs ettei sulla Suomessa ole enää markkinoita kuitenkaan...


      • vaaleanainen
        palaa vaan kirjoitti:

        Olet sen verran iäkäs ettei sulla Suomessa ole enää markkinoita kuitenkaan...

        on vissiin sitten jo kamalan iäkäs :)


      • olet kova
        vaaleanainen kirjoitti:

        on vissiin sitten jo kamalan iäkäs :)

        sana vielä kaksikymmentä vuotta,älä huoli.

        Suomessa juna meni jo---


      • järki hoi

        no totta kai turkkilainen ukko on ERITTÄIN tyytyväinen jos olet työtön...koska olettaa silloin että pysyt sitäkin paremmin 4 seinän sisällä kotirouvana!!...


      • nainen37
        järki hoi kirjoitti:

        no totta kai turkkilainen ukko on ERITTÄIN tyytyväinen jos olet työtön...koska olettaa silloin että pysyt sitäkin paremmin 4 seinän sisällä kotirouvana!!...

        joku kertoa joka on naimisissa tai seurustelee turkkilaisen miehen kanssa, kulttuurista, eroavaisuuksista, luotettavuudesta ym.


      • matka-asiaako??
        nainen37 kirjoitti:

        joku kertoa joka on naimisissa tai seurustelee turkkilaisen miehen kanssa, kulttuurista, eroavaisuuksista, luotettavuudesta ym.

        nää mieskysymykset ei liity tälle MATKAILUpalstalle, mene suhteet ja tunteet palstalle.


      • Moona....
        nainen37 kirjoitti:

        joku kertoa joka on naimisissa tai seurustelee turkkilaisen miehen kanssa, kulttuurista, eroavaisuuksista, luotettavuudesta ym.

        ollut yhdessä turkkilaisen miehen kanssa vajaat 3 vuotta, joista 2 naimisissa.
        Alunperin päätökseeni siihen, että "uskallan" alkaa seurustelemaan hänen kanssaan vaikutti paljon se, että hän ei ole muslimi, eikä hänen perheensäkkään. Tällä oli todella merkitystä, sillä itsekkin olen ateisti uskomatta senkummemmin mihinkään..
        Luotettavuudesta...omaani luotan, koska hän ei ole tullut Suomeen paremman elämän perässä, hänellä oli ok työ ja elämä Turkissakin, ja jos hän olisi halunnut Eurooppaan aikaisemmin, se olisi järjestynyt helposti, koska veli englannin kansalainen, ja olisi voinut järjestää työpaikan sieltä.
        Lisäksi kotona viihtyvää sorttia, minä käyn enemmän ulkona kuin hän.
        Mutta tiedän kyllä henkilöitä, jotka lähtevät naisen kuin naisen mukaan oleskeluluvan toivossa, kannattaa olla tarkkana, ja kysellä motiiveista, jos mies on tännepäin tulossa.
        Tutustu rauhassa.
        Eroavaisuuksia on lähinnä syömisrintamalla, joskaan ei pahasti siinäkään, suolaa ja sokeria vain käyttää triplasti keskiverto suomalaiseen verrattuna! : )
        Kysymyksen uskonnosta en osaa vastata, mutta varmasti on hankalampaa, jos toinen on tiukka islamilainen.


      • vaaleanainen 37
        Moona.... kirjoitti:

        ollut yhdessä turkkilaisen miehen kanssa vajaat 3 vuotta, joista 2 naimisissa.
        Alunperin päätökseeni siihen, että "uskallan" alkaa seurustelemaan hänen kanssaan vaikutti paljon se, että hän ei ole muslimi, eikä hänen perheensäkkään. Tällä oli todella merkitystä, sillä itsekkin olen ateisti uskomatta senkummemmin mihinkään..
        Luotettavuudesta...omaani luotan, koska hän ei ole tullut Suomeen paremman elämän perässä, hänellä oli ok työ ja elämä Turkissakin, ja jos hän olisi halunnut Eurooppaan aikaisemmin, se olisi järjestynyt helposti, koska veli englannin kansalainen, ja olisi voinut järjestää työpaikan sieltä.
        Lisäksi kotona viihtyvää sorttia, minä käyn enemmän ulkona kuin hän.
        Mutta tiedän kyllä henkilöitä, jotka lähtevät naisen kuin naisen mukaan oleskeluluvan toivossa, kannattaa olla tarkkana, ja kysellä motiiveista, jos mies on tännepäin tulossa.
        Tutustu rauhassa.
        Eroavaisuuksia on lähinnä syömisrintamalla, joskaan ei pahasti siinäkään, suolaa ja sokeria vain käyttää triplasti keskiverto suomalaiseen verrattuna! : )
        Kysymyksen uskonnosta en osaa vastata, mutta varmasti on hankalampaa, jos toinen on tiukka islamilainen.

        Mitä tarkoittaa jos mies sanoo olevansa muslimi, muttei sitten kuitenkaan tavallaan ole. Käyttää alkoholia silloin tällöin ym.... Entä sianliha, käyttääkö kukaan turkkilainen sitä? Olen vielä aivan ulkona kaikesta turkkilaisuudesta, joten kaikki tieto mitä vain tulee mieleen kiinnostaa !

        Saanko vielä udella oletteko samanikäisiä? Eniten painaa kun mies on minua 10 vuotta nuorempi, onko näin päin mahdollista olla "tosipohjalla"... Vinkkejä, miten selvitän asiaa?


      • Moona......
        vaaleanainen 37 kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa jos mies sanoo olevansa muslimi, muttei sitten kuitenkaan tavallaan ole. Käyttää alkoholia silloin tällöin ym.... Entä sianliha, käyttääkö kukaan turkkilainen sitä? Olen vielä aivan ulkona kaikesta turkkilaisuudesta, joten kaikki tieto mitä vain tulee mieleen kiinnostaa !

        Saanko vielä udella oletteko samanikäisiä? Eniten painaa kun mies on minua 10 vuotta nuorempi, onko näin päin mahdollista olla "tosipohjalla"... Vinkkejä, miten selvitän asiaa?

        mies syö myös sikaa, on syönyt ihan alusta asti kun muutti Suomeen.
        Tuosta uskonnosta, hänen papereissaan lukee (siis turkkilaisissa) muslimi, mutta käytännössä hän ei usko mihinkään (allah), vaan on ihan reilusti ateisti, niin hänen koko perheensäkkin. Papereissa muslimi ihan siksi, koska muuten kaikenlainen asiointi ja liikkuminen on Turkissa paljon vaikeampaa kuin jos sitä ei papereissa lukisi.
        Ikäeroa on meillä 6 vuotta, minä vanhempi.
        Kyllä olen kuullut kaikenlaisia tarinoita Eurooppaan haluavista turkkilaisista, jospa sinun kohdallesi olisi sattunut kunnon ihminen, niinkuin minunkin kohdalle.


      • vaaleanainen
        Moona...... kirjoitti:

        mies syö myös sikaa, on syönyt ihan alusta asti kun muutti Suomeen.
        Tuosta uskonnosta, hänen papereissaan lukee (siis turkkilaisissa) muslimi, mutta käytännössä hän ei usko mihinkään (allah), vaan on ihan reilusti ateisti, niin hänen koko perheensäkkin. Papereissa muslimi ihan siksi, koska muuten kaikenlainen asiointi ja liikkuminen on Turkissa paljon vaikeampaa kuin jos sitä ei papereissa lukisi.
        Ikäeroa on meillä 6 vuotta, minä vanhempi.
        Kyllä olen kuullut kaikenlaisia tarinoita Eurooppaan haluavista turkkilaisista, jospa sinun kohdallesi olisi sattunut kunnon ihminen, niinkuin minunkin kohdalle.

        Moona, kiva kuulla että teillä on asiat hyvin.
        Saanko kysyä miten tutustuitte?
        Mun on niin vaikea vaan luottaa ihmisiin, joten kaikki on hankalaa. Hän vakuuttelee kyllä
        kaikenlaista, mutta mistä tiedän varmaksi kun asumme eri maissa, että onko kaikki vain sanahelinää. Vinkkejä?


      • ruusu haaremin
        vaaleanainen kirjoitti:

        Moona, kiva kuulla että teillä on asiat hyvin.
        Saanko kysyä miten tutustuitte?
        Mun on niin vaikea vaan luottaa ihmisiin, joten kaikki on hankalaa. Hän vakuuttelee kyllä
        kaikenlaista, mutta mistä tiedän varmaksi kun asumme eri maissa, että onko kaikki vain sanahelinää. Vinkkejä?

        voi tietää varmaksi mitään miehestä.
        Melko suuri todennäköisyys on, että mies on onnenonkija ja auervaara. Itse asiassa en keksi yhtään syytä, miksi hän haluaisi juuri sinut puolisokseen, ja jos mahdollista, vielä vähemmän syitä, miksi sinä haluaisit hänet.
        Hauska tavata, mutta ikävä tutustua.


      • Moona....
        vaaleanainen kirjoitti:

        Moona, kiva kuulla että teillä on asiat hyvin.
        Saanko kysyä miten tutustuitte?
        Mun on niin vaikea vaan luottaa ihmisiin, joten kaikki on hankalaa. Hän vakuuttelee kyllä
        kaikenlaista, mutta mistä tiedän varmaksi kun asumme eri maissa, että onko kaikki vain sanahelinää. Vinkkejä?

        Turkissa, kun olin lomamatkalla. Aluksi minunkin oli vaikeaa luottaa häneen, kun olin kuullut jos minkälaista juttua turkkilaisista miehistä, ja toki olin nähnytkin Turkin matkoillani.
        Otin kuitenkin riskin, joka kannatti! : ) Tuskin olisin ruennut millekkään, jos hän olisi ollut tosi islaminuskoinen.
        Tutustu rauhassa, näe useamman kerran ennen minkäänlaista päätöksentekoa, myös hänen perheensä. Turkkilaiset ovat erittäin perhekeskeisiä.


      • ap
        Moona.... kirjoitti:

        Turkissa, kun olin lomamatkalla. Aluksi minunkin oli vaikeaa luottaa häneen, kun olin kuullut jos minkälaista juttua turkkilaisista miehistä, ja toki olin nähnytkin Turkin matkoillani.
        Otin kuitenkin riskin, joka kannatti! : ) Tuskin olisin ruennut millekkään, jos hän olisi ollut tosi islaminuskoinen.
        Tutustu rauhassa, näe useamman kerran ennen minkäänlaista päätöksentekoa, myös hänen perheensä. Turkkilaiset ovat erittäin perhekeskeisiä.

        Meneekö perhe aina vaimonkin edelle, jos siihen asti suhteemme etenisi....?
        Hyväksyykö perhe helposti ulkomaalaisen naisen, entä jos nainen on ollut aiemmin naimisissa tai on lapsia?

        Kerro kaikki :)


      • Moona....
        ap kirjoitti:

        Meneekö perhe aina vaimonkin edelle, jos siihen asti suhteemme etenisi....?
        Hyväksyykö perhe helposti ulkomaalaisen naisen, entä jos nainen on ollut aiemmin naimisissa tai on lapsia?

        Kerro kaikki :)

        perhe koskaan minun edelle, vaikka tärkeä onkin. Jos olisi mennyt niinkuin anoppi halusi, asuisimme Turkissa, mutta nimenomaan minä halusin asua Suomessa.
        Minut hyväksyttiin aika hyvin perheeseen, appiukko heti, anopilla kesti pitempään hyväksyä minut, ja se, että olen miestäni muutaman vuoden vanhempi oli hänestä aluksi hankala hyväksyä. Heidän perheessään appi on reilusti anoppia vanhempi.
        Kesällä menen kaupunkiin, jossa appi asuu lomalle (asuvat erillään nykyään), saas nähdä mitä anoppi tuumaa, kun en menekkään hänen luokseen...Ei ehdi molempiin paikkoihin, olen vain viikon.
        Itse en ole ollut aikaisemmin naimisissa, mutta uskon että meidän tapuksessa se ei olisi vaikuttanut asiaan, lapsia ei minulla myöskään ole, hankala sanoa miten olisi vaikuttanut, jos olisi ollut.


      • Luulen...
        vaaleanainen kirjoitti:

        Moona, kiva kuulla että teillä on asiat hyvin.
        Saanko kysyä miten tutustuitte?
        Mun on niin vaikea vaan luottaa ihmisiin, joten kaikki on hankalaa. Hän vakuuttelee kyllä
        kaikenlaista, mutta mistä tiedän varmaksi kun asumme eri maissa, että onko kaikki vain sanahelinää. Vinkkejä?

        No voin omasta kokemuksesta sanoa että helppo se on nyt lupailla kaikenlaista kuten uskonto ei haittaa ei haittaa jos et oo muslimi mut sit kumminkin joissakin tapauksissa ukko alkaa painostamaan muslimiksi. Ei haittaa jos sulla ei oo paljon rahaa niin kauan kunhan itse saa kelalta rahaa ja voi olla että penniäkään et tule näkemään. Mieti hyvä ihminen 2 kertaa kannattaako ottaa se riski ja mennä naimisiin ihmisen kanssa joka ei tiedä mitään sun kulttuuristasi ja miten täällä suomessa hoidetaan asiat kun heille se työ on todella tärkeää ja sukulaiset myös niin mieti ootko valmis 2-3 kertaa vuodessa kustantamaan hälle ne "lomat" turkkiin että hän pääsee katsomaan perhettänsä ja oletko valmis juoksemaan hänen kanssaan toimistosta toimistoon ja kuuntelemaan sitä narinaa kun hän ei ole saannut töitä koska suomenkieli on vaikea oppia.

        Ole kiltti ja mieti näitä asioita kaikella järjellä ei tunteilla mieti olisko se paljon kivempi tapaa kumminkin mies joka asuu jo suomessa joka tuntee kieltä ja suomenmaan kulttuuria :-) No ei muuta kuin sulle tsemppiä ja kaikkea hyvää ja oikein hyvää päivänjatkoa :-D


      • no just joo
        olet kova kirjoitti:

        sana vielä kaksikymmentä vuotta,älä huoli.

        Suomessa juna meni jo---

        Siis mitä? Oletkohan ihan tässä maailmassa? Ei kaikki ole ikuisesti 20 vuotiaita, jokainen vanhenee ja hyvä onkin. Älä huoli, ehkä joku päivä sinäkin voi yltää 37 vuotiaaksi. Et voi puhua kaikkien suomalaisten puolesta kuka on vanha ja kuka ei. Kasva aikuiseksi ennen kuin kirjoittelet aikuisten palstalle!


    • tässäpä yksi

      Minun turkkilainen miesystäväni sanoo joskus, että häntä hävettää joidenkin turkkilaisten miesten käytös! Yleensähän nuoret käyttäytyvät typerästi ja etsivät sitä seuraa, samoin kuin muissakin maissa!
      Miesystäväni sanoi myös, että hän tietää joidenkin turkkilaisten miesten vain yrittävän päästä rakkauden nimissä toiseen maahan mutta että ihmisten pitäisi tavata ja nähdä heidät jotka oikeasti elävät rehellisesti ja pitävä rakkautta kunniassa.

      Katso miesystävääsi silmiin, juttele, ole samalla kertaa hänelle se ystävä jolle voi puhua.
      Minun rakkaani on todellinen herrasmies, hän ei edes hallitse flirttailua eikä hän ole kovin halukas
      juttelemaankaan uusien ihmisten kanssa...on ehkä hiljaisempi.
      Mutta hänellä on ikääkin jo yli 40 vuotta. Tutustuimme toisiimme pikkuhiljaa ja hän sai todella tehdä työtä, että annoin puhelinnumeroni hänelle.

      Joten tutustu häneen kunnolla, kysele ystävällisesti ja paina mieleesi vastaus ja tee muutaman ajan kuluttua sama kysymys. Mun rakkaani kyllä muisti minun samoja asioita jo kysyneen :)
      Rakkaani kautta olen tutustunut muihinkin turkkilaisiin miehiin ja täytyy todeta, että eivät ole ollenkaan näitä gigoloita. Eräskin oikein halveksien katsoi erästä nuorta turkkilaista miestä joka antoi pusun poskelle vanhemmalle naishenkilölle ja vaikka kuinka yritin sanoa, että se oli vain ystävällinen ele, ei tämä turkkilainen mies hyväksynyt edes sitä, koska kyseessä ei ollut tämän miehen vaimo/tyttöystävä.

      Että aika kovia on heillä myös nuo moraalisäännöt. Mutta junaan mahtuu monenlaista.
      Edelleenkin neuvon, juttele, juttele ja juttele, luo luottavainen pohja suhteellenne niin myös miehesi avautuu. Kerro omasta elämästäsi, menneisyydestäsi myös.
      Olisi mukava kuulla miten tarinanne jatkuu...ONNEA!

      • vaaleanainen37

        kannustavasta tarinasta. Kuten jo edellä mainitsin mies on 10 vuotta nuorempi. Ja tämä asia on nyt se mikä minua vaivaa.Töissä kaupassa ja kesäisin hotellilla. Kuulostaako pahalle? Onko kaikki samanlaisia gigoloita? Kuinkahan tämänkin selvittää. Välimatka raastaa, jutellaan 2 tuntia päivittäin msn avulla. Vinkkejä.


      • cvbnm,.-

        "Että aika kovia on heillä myös nuo moraalisäännöt."

        Kaksinaismoraali se vasta kukoistaakin suhdejutuissa.


      • tässäpä yksi
        vaaleanainen37 kirjoitti:

        kannustavasta tarinasta. Kuten jo edellä mainitsin mies on 10 vuotta nuorempi. Ja tämä asia on nyt se mikä minua vaivaa.Töissä kaupassa ja kesäisin hotellilla. Kuulostaako pahalle? Onko kaikki samanlaisia gigoloita? Kuinkahan tämänkin selvittää. Välimatka raastaa, jutellaan 2 tuntia päivittäin msn avulla. Vinkkejä.

        Sori kun vastailen näin pitkän ajan päästä mutten ole käynyt näillä sivuilla aikoihin.
        Ei 10 vuoden ikä haittaa mitään mikäli tunteet on aidot. Mies luottaa varmastikin sinuun enemmän kuin mitä jos olisit 10 vuotta nuorempi, osaat käyttäytyä paremmin ja arvostaa oikeita asioita :)
        Töissä kaupassa ja kesäisin hotellilla......miksi kuulostaisi pahalta, osoittaa hänessä että tekee töitä.
        Gigolot ovat yleensä nuoria miehiä jotka eivät käy töissä vaan odottavat, että turistinaiset elättävät heidät. Tottahan vanhempia gigoloitakin on mutta heidän eräänlainen takertuminen on jo osoitus heidän tarkoituksistaan.
        Ja olen nähnyt kuinka nämä kunnolliset turkkilaiset miehet katsovat halveksien näitä gigoloita.
        Kysele hänen perheestään, mitä hän ajattelee vanhemmistaan, sisaruksistaan....
        Ja muista, että mikäli hän ehdottomasti tahtoo tutustuttaa sinut vanhempiinsa silloin hänen tunteensa ovat aidot.
        Koita saada selville "kautta rantain" hänen ajatuksensa noista gigoloista, turisteista, turistien käytöksistä, miesten käytöksistä naisia kohtaan jne.
        Koita saada myös selville mitä mieltä hän on asiasta mikäli kävisi niin ettette enää voisi olla tekemisissä ja tavata. Huomaatko hänessä valtavaa pettymystä, pelkoa, hätää vaiko "ihan sama" ilmettä.
        Sama kai pätee turkkilaisiin miehiin kuin muihin maailman miehiin, että oikeastaan hänet oppii tuntemaan vain asumalla hänen kanssaan.........alussa kaikki on niin onnellista ja erilaista, totuus ihmisestä tulee esiin ajan kanssa.


      • kaikki käy
        tässäpä yksi kirjoitti:

        Sori kun vastailen näin pitkän ajan päästä mutten ole käynyt näillä sivuilla aikoihin.
        Ei 10 vuoden ikä haittaa mitään mikäli tunteet on aidot. Mies luottaa varmastikin sinuun enemmän kuin mitä jos olisit 10 vuotta nuorempi, osaat käyttäytyä paremmin ja arvostaa oikeita asioita :)
        Töissä kaupassa ja kesäisin hotellilla......miksi kuulostaisi pahalta, osoittaa hänessä että tekee töitä.
        Gigolot ovat yleensä nuoria miehiä jotka eivät käy töissä vaan odottavat, että turistinaiset elättävät heidät. Tottahan vanhempia gigoloitakin on mutta heidän eräänlainen takertuminen on jo osoitus heidän tarkoituksistaan.
        Ja olen nähnyt kuinka nämä kunnolliset turkkilaiset miehet katsovat halveksien näitä gigoloita.
        Kysele hänen perheestään, mitä hän ajattelee vanhemmistaan, sisaruksistaan....
        Ja muista, että mikäli hän ehdottomasti tahtoo tutustuttaa sinut vanhempiinsa silloin hänen tunteensa ovat aidot.
        Koita saada selville "kautta rantain" hänen ajatuksensa noista gigoloista, turisteista, turistien käytöksistä, miesten käytöksistä naisia kohtaan jne.
        Koita saada myös selville mitä mieltä hän on asiasta mikäli kävisi niin ettette enää voisi olla tekemisissä ja tavata. Huomaatko hänessä valtavaa pettymystä, pelkoa, hätää vaiko "ihan sama" ilmettä.
        Sama kai pätee turkkilaisiin miehiin kuin muihin maailman miehiin, että oikeastaan hänet oppii tuntemaan vain asumalla hänen kanssaan.........alussa kaikki on niin onnellista ja erilaista, totuus ihmisestä tulee esiin ajan kanssa.

        on just näitä hotelli ja baaripoikia ,joille kaikki kelpaa olit sitten vanha tai nuori ,lihava tai laiha .


      • Anonyymi

        Pornoa katsovat,nuolevat naista ym. Ainakin sekshullu oli tää kanssa olin. Mustasukkainen. 6kk oltiin,halusin lopettaa... kiitos hyvistä panoista jne.


      • Anonyymi
        kaikki käy kirjoitti:

        on just näitä hotelli ja baaripoikia ,joille kaikki kelpaa olit sitten vanha tai nuori ,lihava tai laiha .

        Myös miehet kelpaa,eli bi.tä ovat.


    • boklu bulut

      toi että vetoo Islaminuskoonsa ettei voi valehella niin ajan myötä huomaat kuin monessa asiassa vetoo
      uskoonsa ja kuitenki elää miten haluaa... Eihän ne voi harjoittaa seksiäkään ennen avioliittoa mutta
      niin vain hommat sujuu ja alkoholikin on yllättäen pieni paha...! No en yleistä hehe muuten kuin tuntemieni
      Turkkilaisten osalta Eu: n alueella...

    • dippadai :)

      Tässä minun tosikertomus .. ja tämän tarkoitus ei ole yleistää tai väittää et kaikki Turkkilaiset miehet olis tällaisia tai tekis näin. Minun kohdalle vain sattui se "sika"
      Eli... tutustuin erääseen ihan mukiinmenevän näköiseen Turkkilaismieheen yhden nettisivun kautta. Ikää hänellä 38 ja heti kättleyllä hän kertoi että hänellä on kaksi lasta jotka asuvat entisen vaimon luona ja joista hän huolehtii rahallisesti.
      No ei mitä..niinhän suomalaiset miehetkin huolehtivat.
      Mies oikein mukava ja koska matkustelen paljon Turkissa, useita kertoja vuodessa, sovimme että hän tulee minua tapaamaan lomakohteeseeni. Ja näin tapahtuikin. Mies oli oikein kohtelias ja kävimme ravintolassa syömässä ja käveleskelimme kaduilla keskustellen, kunnes... päivä alkoi kääntyä iltaan ja miehen puheet kääntyä yöpymiseen. Hän kyselei et eikö hän voisi tulla asuun kanssani minun huoneeseeni.. jos minä ostaisin hänelle sen toisen petipaikan..ja seksiäkin hänen olisi pitänyt päästä harrastaman. No way.. ja niin mies hyppäsi bussiin ja huristeli lähellä asuvan tuttavansa luokse. Parin illan päästä tapasimme uudelleen ja jälleen sam ruinaus... ei onnistu sanoi tämä tyttö. No...loma meni ja minä palasin Suomeen. Juttelut mesessä jatkuivat..ja hups.. johan alkoi mies puhua et naimisiin pitäis päästä minun kanssa.. mut kun ensin pitäis ottaa ero siitä entisestä akasta siellä turkissa..ja kun sattuu oleen toinen tyttöystäväkin suomessa ..ja kolmas saksassa.. et kukas leideistä tarjoaa parhaan elintason niin sinne tää lottovoitto sitten lankeaa. No voi helvatu ! Siis hän lateli ihan suoraan tiskiin et mulla on parempi asunto kun toisilla leideillä.. saksalaisella paras ulkomuoto ja oli suostunut heti sänkyyn .. toinen suomi lady on liian lihava hänen makuun jne. ja samaan hengenvetoon kyseli et paljonkos olen valmis maksamaan hänen ex vaimolleen kuukaudessa lasten elättämisestä..ainakin 700 euroa pitäis irtoo et vaimo pärjäilee...
      Ja tässä kohtaa tuli piste.. äijälle sanoin good bye..osotteen deletoin..puhelin numeron deletoin .. nyt naurattaa :)

      • Anonyymi

        Semmoisiia ne. Suomessa myös perheelliset etsii panokamuja.


    • HÄHÄHÄHÄ!

      Olen tapaillut yhtä miestä, hän väittää olevansa korviaan myöten rakastunut minuun ja ettei voi valehdella, koska on islaminuskoinen

      ROFL LMFAO:D

      • vaaleanainen

        kokemuksia kaukosuhteista?
        Entä nuoremmat turkkilaiset miehet ja vanhempi suomalainen nainen? Mitään mahiksia?


      • fbdfbd
        vaaleanainen kirjoitti:

        kokemuksia kaukosuhteista?
        Entä nuoremmat turkkilaiset miehet ja vanhempi suomalainen nainen? Mitään mahiksia?

        On paljonkin mahiksia. Mutta mihin? Mieti sitä.


      • Faktahomma
        fbdfbd kirjoitti:

        On paljonkin mahiksia. Mutta mihin? Mieti sitä.

        mahdollisuuksia saa riesakseen huijari, koijari tai latvakakkonen. Kukaan täyspäinen järkevä nuori mies Turkissa ei ota vaimokseen huomattavasti vanhempaa naista ilman jotain taka-ajatusta.


    • 15+1

      iso valehtelija ryhmä asu islamilainen maissa,

    • ei enää turkkilaisia

      Seurustelin puolisen vuotta turkkilaisen miehen kanssa. Alusta lähtien hän painotti rehellisyyden merkitystä. Oli eronnut, muslimi, ei syönyt sianlihaa ja sanoi ettei käytä alkoholia. Ihana mies, otti minut huomioon, oli hellä ja aina valmis auttamaan. Oli myös valehtelija. Minun ohellani hänellä oli suhde myös ex-vaimoonsa, jonka luona ei asunut mutta ei myöskään ollut eronnut. Lisäksi hänellä oli toisessa kaupungissa tyttöystävä, jossa myös virallinen osoite. Alkoholi maistui kyllä, mutta vasta illalla kun allah nukkuu. Vararikossa ja velkajärjestelyssä. No ei voi yleistää, jokainen on yksilö, mutta vuosikymmenien ihmistuntemus ei minua auttanut, pystyi vilpittömällä katseellaan ja suoralla puheellaan viilaamaan ihan täysin linssiin. Kun totuus paljastui ja rähjäsin hänelle paljastui miehen todellinen luonto. Sellaista saastaa en ole kuullut yhdeltäkään suomi-mieheltä mitä tämän turkki-pellen suusta tuli. Tarkista miehen taustat, ota selvää ja ole varovainen. Charmin ja kauniin käytöksen alle on helppo piilottaa paljon.

      • Anonyymi

        Kuulostaa yhdeltä Kuopion Petosen ukolta😁


    • jotain tiedän...

      Islaminusko ei estä valentelemista, se jopa velvoittaa siihen esim. jos tilanne edellyttää uskonnon salaamista. Islamin usko opettaa että vääräuskoiset ovat alempiarvoisia ja näin ollen oikeauskoinen, eli muslimi saa valehdella vääräuskoiselle niin paljon kuin sielu sietää, jos hänen oma etunsa sitä vaatii.

      Toiselle muslimille valehtelu on haram eli kielletty. Islamin lait eivät sido muslimin käyttäytymistä vääräuskoisten kanssa. Sinä jo itsessäsikin olet haram, eli kielletty muslimimieheltä muutoin kuin keinona pelastaa oma nahkansa. Joten jos hän vetoaa islamiin oman luotettavuutensa mittana, hän todennäköisesti valehtelee.

      Sen sijaan jollei hän ole kovin uskovainen, voit luottaa häneen oman harkintasi mukaan, aivan kuten keneen tahansa. Älä kuitenkaan hyväksy islamia perusteluna sille.

      P.S. Minunkin mieheni on muslimi, mutta ei seuraa islamin oppeja.

      • ugur2

        Sanoisin että 10 v. ikäero on aika iso Turkissa, harvemmin suku sitä hyväksyy ja jos hyväksyy niin kannattaa miettiä onko tarkoitus roudata miehen jälkeen koko muukin suku Eurooppaan...ikävä kyllä Turkista tälläistä "maahanmuuttoa" on aikalailla. Eurooppalaisille Turkki on edelleen aikamoinen mysteeri, tuntemus on pitkälti turistimatkoilta ja mediasta sitä sun tätä tietoa, ei ymmärretä miten merkittävä ero on turkkilaisella ja kurdi kulttuureilla. Turkkilaiset itse kysyvät uuteen ihmiseen tutustuessaan ensimmäiseksi mistä tämä on kotoisin, se on nimittäin tärkeä tieto ja sen perusteella voidaan määrittää aika paljon. Se onko kotoisin Istanbulista tai Ankarasta vaiko Diyarbakirista on aikamoinen ero. Suomalaiset ovat kasvaneet kulttuurissa jossa kaikkien pitäisi olla tasavertaisia, no Turkissa näin ei ole. Raha ratkaisee ja siksi paremman elämän tavoittelu hinnalla millä hyvänsä on hyväksyttyä, valtion järjestelmä on korrupotoitunut joten miksipä ei tavallinen tallaaja saisi huijata? Alanyassa sata kertaa lomailleilta kuulee yhä uudelleen että " turkkilaiset ovat ystävällisiä ja perhekeskeisiä", turkkilaiset ovat myös aikamoisia rasisteja ja kulttuuriin kuuluu jatkuva valkoisten valheiden viljely niin perheen kun ystävienkin kesken. Täällä ei luoteta ihmisiin kovin helposti koska on saatu kokea että monestikaan edes lähin sukulainen ei ole luottamuksen arvoinen. Mutta mutta Turkki on mielenkiintoinen maa ja ihmiset vähintään yhtä mielenkiintoisia. Kysymyksiin täällä ei ole koskaa yhtä vastausta, voit kysyä mitä vaan ja vastaus voi olla päivän ja tilanteen ja paikan mukaan mikä vaan. Sanoisin että harva turkkilainen sopeutuu suomalaiseen kulttuuriin, täällä kun eletään sosiaalisuudesta, ihmisistä, rajattomasta aikakäsitteestä ja lunkkiudesta.....turkkilaisessa elämässä pitää olla ääntä ja meteliä ja epävarmuutta. Täällä 10 vuotta asuneena joka päivä tajuan tietäväni aina vähemmin mistään mitään :)


      • 151
        ugur2 kirjoitti:

        Sanoisin että 10 v. ikäero on aika iso Turkissa, harvemmin suku sitä hyväksyy ja jos hyväksyy niin kannattaa miettiä onko tarkoitus roudata miehen jälkeen koko muukin suku Eurooppaan...ikävä kyllä Turkista tälläistä "maahanmuuttoa" on aikalailla. Eurooppalaisille Turkki on edelleen aikamoinen mysteeri, tuntemus on pitkälti turistimatkoilta ja mediasta sitä sun tätä tietoa, ei ymmärretä miten merkittävä ero on turkkilaisella ja kurdi kulttuureilla. Turkkilaiset itse kysyvät uuteen ihmiseen tutustuessaan ensimmäiseksi mistä tämä on kotoisin, se on nimittäin tärkeä tieto ja sen perusteella voidaan määrittää aika paljon. Se onko kotoisin Istanbulista tai Ankarasta vaiko Diyarbakirista on aikamoinen ero. Suomalaiset ovat kasvaneet kulttuurissa jossa kaikkien pitäisi olla tasavertaisia, no Turkissa näin ei ole. Raha ratkaisee ja siksi paremman elämän tavoittelu hinnalla millä hyvänsä on hyväksyttyä, valtion järjestelmä on korrupotoitunut joten miksipä ei tavallinen tallaaja saisi huijata? Alanyassa sata kertaa lomailleilta kuulee yhä uudelleen että " turkkilaiset ovat ystävällisiä ja perhekeskeisiä", turkkilaiset ovat myös aikamoisia rasisteja ja kulttuuriin kuuluu jatkuva valkoisten valheiden viljely niin perheen kun ystävienkin kesken. Täällä ei luoteta ihmisiin kovin helposti koska on saatu kokea että monestikaan edes lähin sukulainen ei ole luottamuksen arvoinen. Mutta mutta Turkki on mielenkiintoinen maa ja ihmiset vähintään yhtä mielenkiintoisia. Kysymyksiin täällä ei ole koskaa yhtä vastausta, voit kysyä mitä vaan ja vastaus voi olla päivän ja tilanteen ja paikan mukaan mikä vaan. Sanoisin että harva turkkilainen sopeutuu suomalaiseen kulttuuriin, täällä kun eletään sosiaalisuudesta, ihmisistä, rajattomasta aikakäsitteestä ja lunkkiudesta.....turkkilaisessa elämässä pitää olla ääntä ja meteliä ja epävarmuutta. Täällä 10 vuotta asuneena joka päivä tajuan tietäväni aina vähemmin mistään mitään :)

        ”Sanoisin että 10 v. ikäero on aika iso Turkissa, "

        Minä sanoisin, että kymmenen vuoden ikäero on Turkissa aika tavallista. Yleensä se vain on niin, että mies on sen verran vanhempi. Suhtautuminen eurooppalaiseen miniään vaihtelee todella paljon riippuen miniästä ja perheestä.

        " ei ymmärretä miten merkittävä ero on turkkilaisella ja kurdi kulttuureilla"

        Ei ymmärretä, mutta mikä ihme se nyt on kun ulkoisesti niissä on paljon yhteistäkin.

        ""turkkilaiset ovat ystävällisiä ja perhekeskeisiä", turkkilaiset ovat myös aikamoisia rasisteja ja kulttuuriin kuuluu jatkuva valkoisten valheiden viljely niin perheen kun ystävienkin kesken"

        Turkkilaiset ovat ystävällisiä ja perhe on heille tärkeä. Ystävällisyyden ilmentymät vain eroavat meikäläisistä. Siinä missä turkkilainen vuolaasti puhuu me ollaan hiljaa. Molemmat kuitenkin omalla tavallaan ystävällisiä.
        Kerro kansa jossa ei rasisteja ole. Kaikista löytyy.
        Valkoisten valheiden viljely... Miten niin valheiden? Eihän kaikkia kohteliaisuuksia missään pidä uskoa eikä lupauksia todesta ottaa. Kait sinä turkkilaisena sen tiedät, ettei jokaista jaaritusta ole tarkoitettukaan uskottavaksi? Suomalaisten on tätä vaikea käsittää kun me ollaan "totuudentorvia". Itse en turkkilaisiten tyyliä sanoisi valehteluksi vaan omanlaisekseen small talkiksi.
        Asioista, joiden ei halua kaikille tiedoksi, ei kyllä pidä puhua edes sille luotettavimmallekaan ihmiselle. Turkkilaisten suussahan "ei papu kuivu".

        "miksipä ei tavallinen tallaaja saisi huijata? "
        No ei sais, mutta niinhän sitä jotkut tekevät olivatpa mistä tahansa kotoisin. Väärin tekevät eikä sitä pitäisi hyväksyä vaikka se onkin ymmärrettävää monessa tapauksessa kun keinoja ei muuten löydy. Korkean moraalin vaatiminen on helppoa, mutta nälkäisenä sen toteuttaminen vaatii luonnetta.

        "Turkkilaiset itse kysyvät uuteen ihmiseen tutustuessaan ensimmäiseksi mistä tämä on kotoisin, se on nimittäin tärkeä tieto ja sen perusteella voidaan määrittää aika paljon. "

        Kyllä. Määrittää voidaan paljon, mutta silloin on olemassa myös se vaara, että persiilleen menee. Ihan kuten käy kun suomalaiselle sanoo olevansa turkkilainen. Lomilla koettu ja nähty yleistetään koko kansaa koskevaksi.


      • n 38
        151 kirjoitti:

        ”Sanoisin että 10 v. ikäero on aika iso Turkissa, "

        Minä sanoisin, että kymmenen vuoden ikäero on Turkissa aika tavallista. Yleensä se vain on niin, että mies on sen verran vanhempi. Suhtautuminen eurooppalaiseen miniään vaihtelee todella paljon riippuen miniästä ja perheestä.

        " ei ymmärretä miten merkittävä ero on turkkilaisella ja kurdi kulttuureilla"

        Ei ymmärretä, mutta mikä ihme se nyt on kun ulkoisesti niissä on paljon yhteistäkin.

        ""turkkilaiset ovat ystävällisiä ja perhekeskeisiä", turkkilaiset ovat myös aikamoisia rasisteja ja kulttuuriin kuuluu jatkuva valkoisten valheiden viljely niin perheen kun ystävienkin kesken"

        Turkkilaiset ovat ystävällisiä ja perhe on heille tärkeä. Ystävällisyyden ilmentymät vain eroavat meikäläisistä. Siinä missä turkkilainen vuolaasti puhuu me ollaan hiljaa. Molemmat kuitenkin omalla tavallaan ystävällisiä.
        Kerro kansa jossa ei rasisteja ole. Kaikista löytyy.
        Valkoisten valheiden viljely... Miten niin valheiden? Eihän kaikkia kohteliaisuuksia missään pidä uskoa eikä lupauksia todesta ottaa. Kait sinä turkkilaisena sen tiedät, ettei jokaista jaaritusta ole tarkoitettukaan uskottavaksi? Suomalaisten on tätä vaikea käsittää kun me ollaan "totuudentorvia". Itse en turkkilaisiten tyyliä sanoisi valehteluksi vaan omanlaisekseen small talkiksi.
        Asioista, joiden ei halua kaikille tiedoksi, ei kyllä pidä puhua edes sille luotettavimmallekaan ihmiselle. Turkkilaisten suussahan "ei papu kuivu".

        "miksipä ei tavallinen tallaaja saisi huijata? "
        No ei sais, mutta niinhän sitä jotkut tekevät olivatpa mistä tahansa kotoisin. Väärin tekevät eikä sitä pitäisi hyväksyä vaikka se onkin ymmärrettävää monessa tapauksessa kun keinoja ei muuten löydy. Korkean moraalin vaatiminen on helppoa, mutta nälkäisenä sen toteuttaminen vaatii luonnetta.

        "Turkkilaiset itse kysyvät uuteen ihmiseen tutustuessaan ensimmäiseksi mistä tämä on kotoisin, se on nimittäin tärkeä tieto ja sen perusteella voidaan määrittää aika paljon. "

        Kyllä. Määrittää voidaan paljon, mutta silloin on olemassa myös se vaara, että persiilleen menee. Ihan kuten käy kun suomalaiselle sanoo olevansa turkkilainen. Lomilla koettu ja nähty yleistetään koko kansaa koskevaksi.

        ketään muuta miestä saa niin ota tämä saatavilla oleva. Yksin on kurja elää. Varaudu tosin elättänään tämä rakkautesi kohde. Itse en ottaisi turkkilaista mistään hinnasta.


      • lisää kommentteja
        n 38 kirjoitti:

        ketään muuta miestä saa niin ota tämä saatavilla oleva. Yksin on kurja elää. Varaudu tosin elättänään tämä rakkautesi kohde. Itse en ottaisi turkkilaista mistään hinnasta.

        Mitä tarkoitat? En etsi minkäänlaista miestä ja nykyistäkään en ole kansallisuuden perusteella valinnut.

        Sanot, että et ottaisi turkkilaista mistään hinnasta. Mistähän hinnasta joku turkkilainen ottaisi sinut?


      • kokemusta on
        lisää kommentteja kirjoitti:

        Mitä tarkoitat? En etsi minkäänlaista miestä ja nykyistäkään en ole kansallisuuden perusteella valinnut.

        Sanot, että et ottaisi turkkilaista mistään hinnasta. Mistähän hinnasta joku turkkilainen ottaisi sinut?

        kyllä turkkilaisia miehiä riittää kaikille halukkaille naisille ja ottajia on, ei ole väliä iällä eikä ulkonäöllä. Se on ihan tosi, usko tai älä.


      • lisää kommentteja
        kokemusta on kirjoitti:

        kyllä turkkilaisia miehiä riittää kaikille halukkaille naisille ja ottajia on, ei ole väliä iällä eikä ulkonäöllä. Se on ihan tosi, usko tai älä.

        Siitäkö kokemusta, että sinulle on maksettu vai mistä?

        Tulee niin outoja vastauksia, ettei millään pysy mukana.


    • kokenut...

      No joo, turkkilainen on turkkilainen. On heissä jokunen kunnollinenkin joskus varmaan ollut.
      Jos lähtökohta on se että miehen puheissa vilahtelee kiinnostus muuttaa pois Turkista enemmän kuin kiinnostuminen sinua kohtaan, se on eräs hälytysmerkki.
      Rahan lypsäminen on toinen huono merkki.
      Kiireessä ei koskaan kannata provosoitua menemään naimisiin jos tulee minkäänlaista painostusta. He voivat käyttää mm. uskontoa ja traditiota verukkeena siinä kohden.
      Vaikka Turkissakin puhaltaa jo hieman liberaalimmat tuulet, on siellä edelleen etenkin itään päin mennessä ne keskiaikaisen vanhanaikaiset traditiot ja kunniakäsitykset erittäin pinnalla.
      Mielestäni hyvin tavallista etenkin kurdimiesten keskuudessa on naisen kontrollointi mitä pöhköimmällä tavalla. Vaimon kuunteleminen on vaikeata ja lähes mahdotonta "kouluttaa" miestä, koska häntä nyt vaan ei voi kouluttaa mitenkään.
      Mies menee menojaan kun menee, tuntui susta miltä vaan. Useimmiten miehillä on omat piirinsä joihin vaimot ei ole tervetulleita.
      Suomalainen ja turkkilainen kulttuuri ovat erilaisia kuin yö ja päivä. Jos olet tottunut olemaan itsenäinen päätöksentekijä ja tekemään kuten tykkäät, etenkään kuuntelematta miestä, niin se tuonee kitkaa paljonkin. Mutta mun mielestä se kontrollointi on erittäin manipuloivaa oman kokemukseni mukaan. Ex-mieheni oli niin kauan mestari siinä kun itse halusin yrittää suhteen eteen kaiken mitä nyt normaalilla tavalla voin.
      Jollakin tasolla aloin vaistota että homma kusee jo muutaman kk:n yhdessäolon jälkeen. :/
      Mulle itselleni tuo kulttuurin tekemä muuri oli ylitsepääsemätön, nimittäin kun heidän kulttuurinsa on erittäin patriarkaalinen niin se että naisen hallinnassa etenkin alkuun tänne muuttaessa on todella kova paikka. Ja meidän yhteiskuntajärjestelmä on etenkin "puskissa" kasvaneelle vaikea käsittää.
      Kaikki kun on järjestetty ja pitäis tuntea systeemi, alkuun täällä asuessa sisälle pääseminen on hirveän vaikeata. Siinä sain syytteitä sit aina niskoilleni kun en ollut tehnyt sitä tai tätä, kun hän itse puskaradion kautta oppi erilaisia juttuja ja yritti selittää mikset tee näin tai noin. Yritä siinä sitten selittää et systeemi on nyt tämä eikä tuo...ja kun mies ei usko vaimoaan. Etenkin kun osoitat epävarmuutesi niin joo...
      Itse valitsisin ennemmin miehen kenen kanssa ei tulisi moisia ongelmia, koska ne ovat ylitsepääsemättömiä asioita, kyllä se lopulta tuntui riittävän repivän meidät erilleen ja muutamia kertoja kyllä oli aihetta myöskin epäillä toisen uskollisuutta ja olin saavinani hänet kiinni kiinni joistakin pettämisen kaltaisista jutuista.
      Periaatteessa se on ihan miehen omantunnon asia, miten rehellinen on vaimolleen. Jos on arka omatunto, niin hyvä jos rehellinen on.
      Itse jouduin rahan lypsämisen kohteeksi, henkisen väkivallan uhriksi ja hyväuskoiseksi hölmöksi.
      En toista kertaa muslimia saati turkkilaista miestä ottaisi. Niillä on se mies määrää -juttunsa niin verissä.
      Voin sanoa suoraan että tää manipuloi mua lähettelemään rahaa perheelleen ja ne olis varmaan vienyt tuhkatkin pesästä jos olis kaikkeen suostunut.
      Olen onnellisempi avioeron jälkeen kuin koskaan aviossani. Olen helpottunut että se liero on nyt poissa mun piiristä. Koskahan vaan sen nykyinen narrattu tyttö herää näkemään todellisuuden.
      Oli suorannainen ahdistus tuo kun hän niin monella moraalisella paasauksella mua pystyi taivuttelemaan liki vuoden ajan mutta koin jotain epäilyttävää kuitenkin.
      Tyyppi on mua 8 v. nuorempi ja vois hyvin hurmata tyttöjä missä vain, jos ovat sokeita näkemään hänen lieron puolensa. Hänessä vain oli myös se häijy ilkeämpi puoli ja se oli jatkuvaa paskan puhumista päin naamaa. Opin jo erottamaan loppuaikoina että miten paljon se oikeastaan valehteli ja sitten vaan napsahti - ero tuli. En suosittele kellekään tällaista kokemusta kun rakastuu näihin...kyllä elämä opetti aika paljon ja siten en oo enää ulkomaalaisesta miehestä enää haaveillut. Kuitenkin se kulttuuriero on hyvin suuri syy esittää muka hyvää ihmistä vaikka onkin valehteleva varas ja huijari.
      Kulttuurin piikkiin on helppo ujuttaa monta monituista veruketta.
      On se hyvä että järjissään tämänkin kokemuksen läpi on päässyt, tosin valtava masis on jatkunut toista vuotta. :( En suosittele tätä kellekään.
      Turkkilaisen muslimin maailma on niiiiin erilainen kuin meidän suht rehellisten suomalaisten että on ihan pakko oppia valheenpaljastuskoneeksi ennen kuin heitä rupeaa tapaamaan. Joten olepa tarkkana, mikäli meinaat miestä vielä tapailla...

      • 10+40+45

        "Suomalainen ja turkkilainen kulttuuri ovat erilaisia kuin yö ja päivä."

        Sehän nyt on taas ihan siitä kiinni mitä halutaan nähdä. Jos tarkastellaan eroja, niitä löytyy. Niin löytyy yhtäläisyyksiäkin, jos niitä haluaa löytää.

        "Kulttuurin piikkiin on helppo ujuttaa monta monituista veruketta."

        Totta, ja niinhän nyt teet itsekin. Kulttuuripiikkiin on helppo ujottaa vaikka mitä, yleistää äärettömästi. Tuo on oiva keino unohtaa oma vastuu ja tekemänsä virheet. Kun syyllistää sen toisen, voi huoletta pitää itseään uhrina.

        Masennus saattaisi helpottaa nopeammin kun pystyisit myöntämään sen, että olet myös itse vastuussa tapahtuneesta ja teidän välejä ei sotkenut kulttuurierot. Sinä teit huonon valinnan ja lankesit paskiaiseen.
        Ihmiset siinä sähläsi eikä ne erot. Toki tuo selitys kulttuurieroista on aina käyttökelpoinen. Se on yleisesti hyväksytty selitys eikä omia erehdyksiä tarvi selitellä tai edes myöntää.
        Se on totta, että rahan kerjääjät pitää heti heivata olivatpa he mitä kansallisuutta hyvänsä.


        "Turkkilaisen muslimin maailma on niiiiin erilainen kuin meidän suht rehellisten suomalaisten että on ihan pakko oppia valheenpaljastuskoneeksi ennen kuin heitä rupeaa tapaamaan."

        Ihmettelen mistä niitä huijareita löytyy. Siis niitä, jotka onnistuvat ihan avioliittoon saakka todellisen minänsä piilottamaan. Onko solmittu "pikaliittoja" vai oletko esim. vain ollut auttmattoman sinisilmäinen eksoottiseen mieheen langennut nainen?
        Suomalaisten rehellisyydenkin kyseenalaistan. Samanlaisia paskanpuhujia löytyy kaikista kansallisuuksista. Pitää vain ymmärtää, että ero ainoastaan "tyylissä".


      • ---
        10+40+45 kirjoitti:

        "Suomalainen ja turkkilainen kulttuuri ovat erilaisia kuin yö ja päivä."

        Sehän nyt on taas ihan siitä kiinni mitä halutaan nähdä. Jos tarkastellaan eroja, niitä löytyy. Niin löytyy yhtäläisyyksiäkin, jos niitä haluaa löytää.

        "Kulttuurin piikkiin on helppo ujuttaa monta monituista veruketta."

        Totta, ja niinhän nyt teet itsekin. Kulttuuripiikkiin on helppo ujottaa vaikka mitä, yleistää äärettömästi. Tuo on oiva keino unohtaa oma vastuu ja tekemänsä virheet. Kun syyllistää sen toisen, voi huoletta pitää itseään uhrina.

        Masennus saattaisi helpottaa nopeammin kun pystyisit myöntämään sen, että olet myös itse vastuussa tapahtuneesta ja teidän välejä ei sotkenut kulttuurierot. Sinä teit huonon valinnan ja lankesit paskiaiseen.
        Ihmiset siinä sähläsi eikä ne erot. Toki tuo selitys kulttuurieroista on aina käyttökelpoinen. Se on yleisesti hyväksytty selitys eikä omia erehdyksiä tarvi selitellä tai edes myöntää.
        Se on totta, että rahan kerjääjät pitää heti heivata olivatpa he mitä kansallisuutta hyvänsä.


        "Turkkilaisen muslimin maailma on niiiiin erilainen kuin meidän suht rehellisten suomalaisten että on ihan pakko oppia valheenpaljastuskoneeksi ennen kuin heitä rupeaa tapaamaan."

        Ihmettelen mistä niitä huijareita löytyy. Siis niitä, jotka onnistuvat ihan avioliittoon saakka todellisen minänsä piilottamaan. Onko solmittu "pikaliittoja" vai oletko esim. vain ollut auttmattoman sinisilmäinen eksoottiseen mieheen langennut nainen?
        Suomalaisten rehellisyydenkin kyseenalaistan. Samanlaisia paskanpuhujia löytyy kaikista kansallisuuksista. Pitää vain ymmärtää, että ero ainoastaan "tyylissä".

        kokemus kuin kokenut... nimimerkillä. Me olimme naimisissa 8 v ja 2 yhteistä lasta ja meillä oli tarkoitus muuttaa ensi vuonna Turkkiin, kun isommat lapseni eivät asu enää kotona. Monesti kävimme mieheni sukulaisissa ja vietimme siellä paljon aikaa. Mutta mikään ei riittäny exälleni. Kylmästi jätti minut ja yhteiset lapsemme eikä ole heitä sen jälkeen nähnyt. Jälkeenpäin olen kuullut kavereilta että petti mennen tullen kun odotin häntä kotiin "töistä". Pizzerioissa on niin pitkät työajat, mutta sokeasti idioottina luotin. Itse kuvittelin että miellä meni hyvin, mutta luulo olikin väärä. Meillä oli 10v ikäeroo eikä se kuulemma haitannut yhtään, no minua on kyllä sanottu nuoremman näköiseksi ja monesti luultukin nuoremmaksi kuin exääni.

        Voi olla että on rehellisiäkin Turkkilaisia tai kurdeja, exäni oli kurdi. Valitettavasti en itse tunne yhtään rehellistä Turkkilaista/kurdia, jokainen exäni ystäväkin on pettänyt vaimoansa ja kaikki jotka ovat Turkissa eronneet, eivät sitä oikeasti ole. Itselläni meni kyllä luotto ihan kokonaan tämän kansallisuuden miehiin. Minäkin olen tällä hetkellä onnellisempi kuin ennen.

        Ole todella varovainen, älä usko paljoa puheisiin, katso, odota ja mieti todella tarkkaan mitä teet. Niin mulla oli edellisestä liitosta 2 lasta suomalaisen kanssa joiden kanssa oli hyvää pataa niin pitkään kunnes mentiin naimisiin.


      • hththge
        --- kirjoitti:

        kokemus kuin kokenut... nimimerkillä. Me olimme naimisissa 8 v ja 2 yhteistä lasta ja meillä oli tarkoitus muuttaa ensi vuonna Turkkiin, kun isommat lapseni eivät asu enää kotona. Monesti kävimme mieheni sukulaisissa ja vietimme siellä paljon aikaa. Mutta mikään ei riittäny exälleni. Kylmästi jätti minut ja yhteiset lapsemme eikä ole heitä sen jälkeen nähnyt. Jälkeenpäin olen kuullut kavereilta että petti mennen tullen kun odotin häntä kotiin "töistä". Pizzerioissa on niin pitkät työajat, mutta sokeasti idioottina luotin. Itse kuvittelin että miellä meni hyvin, mutta luulo olikin väärä. Meillä oli 10v ikäeroo eikä se kuulemma haitannut yhtään, no minua on kyllä sanottu nuoremman näköiseksi ja monesti luultukin nuoremmaksi kuin exääni.

        Voi olla että on rehellisiäkin Turkkilaisia tai kurdeja, exäni oli kurdi. Valitettavasti en itse tunne yhtään rehellistä Turkkilaista/kurdia, jokainen exäni ystäväkin on pettänyt vaimoansa ja kaikki jotka ovat Turkissa eronneet, eivät sitä oikeasti ole. Itselläni meni kyllä luotto ihan kokonaan tämän kansallisuuden miehiin. Minäkin olen tällä hetkellä onnellisempi kuin ennen.

        Ole todella varovainen, älä usko paljoa puheisiin, katso, odota ja mieti todella tarkkaan mitä teet. Niin mulla oli edellisestä liitosta 2 lasta suomalaisen kanssa joiden kanssa oli hyvää pataa niin pitkään kunnes mentiin naimisiin.

        On naurettavaa väittää, ettei olisi olemassa kulttuurisia eroja esimerkiksi suhtautumisessa aviolliseen uskollisuuteen, naisen ja miehen tasa-arvoon ja rooleihin, lasten kasvatukseen jne. Totta kai eroja on, ja ne aiheuttavat usein myös hankauksia ja jopa täydellisiä katastrofeja. Tältä tosiasialta silmiensä sulkeminen jonkinlaisen poliittisen korrektiuden tai muun häveliäisyys-motiivin nimissä on todella tuhoisaa. Kissa on nostettava pöydälle. Sitten ovat vielä ne ristiriidat, jotka syntyvät siitä syystä, että toisen kulttuurin edustajaan nähdään pätevän erilaiset säännöt kuin oman. Eli toisen ihmisryhmän edustajaa saattaa olla ihan ok kohdella tavalla, joka ei olisi hyväksyttyä oman ryhmän (kulttuurin, kansan jne.) edustajan kohdalla. Nämä ovat kenties niitä kaikkein kipeimpiä ja syvimpiä kulttuurien välisiä kuiluja.


      • kommentteja tai joku
        hththge kirjoitti:

        On naurettavaa väittää, ettei olisi olemassa kulttuurisia eroja esimerkiksi suhtautumisessa aviolliseen uskollisuuteen, naisen ja miehen tasa-arvoon ja rooleihin, lasten kasvatukseen jne. Totta kai eroja on, ja ne aiheuttavat usein myös hankauksia ja jopa täydellisiä katastrofeja. Tältä tosiasialta silmiensä sulkeminen jonkinlaisen poliittisen korrektiuden tai muun häveliäisyys-motiivin nimissä on todella tuhoisaa. Kissa on nostettava pöydälle. Sitten ovat vielä ne ristiriidat, jotka syntyvät siitä syystä, että toisen kulttuurin edustajaan nähdään pätevän erilaiset säännöt kuin oman. Eli toisen ihmisryhmän edustajaa saattaa olla ihan ok kohdella tavalla, joka ei olisi hyväksyttyä oman ryhmän (kulttuurin, kansan jne.) edustajan kohdalla. Nämä ovat kenties niitä kaikkein kipeimpiä ja syvimpiä kulttuurien välisiä kuiluja.

        Onko joku väittänyt, ettei eroja olisi?
        Tottakai niitä on kun eroja löytyy ihan jokaisen kulttuurin sisältäkin.
        Ihan siitä kiinni miten asiaa halutaan tarkastella. Voihan sitä väittää riitojen johtuvan kulttuurieroista, mutta se ei yleensä ole totta. Ne riidat johtuu kuitenkin siitä mitä ihmiset sanoo ja tekee. Ensimmäinen moka on yleensä se, että suhteeseen lähdetään tuntematta toista tai tietämättä mitään siitä mitä hänen kulttuuriinsa kuuluu. ei kuitenkaan pidä onohtaa, että ne "hirvityksetkin" ovat yksilöitä kulttuuristaan huolimatta. Uskotaan satuihin ja suostutaan melkein mihin vain. On täysin käsittämätöntä, että täälläkin jatkuvasti lauletaan samaa valitusvirttä siitä kuinka kauheita ne ulkomaalaiset miehet on. Olisitte ottanut paremmin selvää ennen kuin suhteeseen aloitte. Pahasti sanottu, mutta se nyt vaanon totta, että niin olis pitänyt tehdä. Ärsyttää se, että jatkuvasti valitetaan ja kerrotaan näitä "kauhutarinoita", mutta kovin harva on saanut myönnettyä omaa hölmöyttää. Sekin kun on totta. Moni on ollut todella hölmö uskoessaan kakenlaisia ties mistä tulleita paskanpuhujia. Eikö ne varotuskellot kenelläkään soi ennen kuin on jo myöhäistä?


        Politiikka nyt ei tähän aiheeseen kyllä kuulu. Ristiriitojahan voi syntyä melkein mistä vaan, mutta ne kaikki eivät kuulu jokaiseen mokusuhteeseen. Ja sitä mikä kenenkin kohdalla syvimmin viiltää, ei toinen voi tietää.


      • 18+12
        --- kirjoitti:

        kokemus kuin kokenut... nimimerkillä. Me olimme naimisissa 8 v ja 2 yhteistä lasta ja meillä oli tarkoitus muuttaa ensi vuonna Turkkiin, kun isommat lapseni eivät asu enää kotona. Monesti kävimme mieheni sukulaisissa ja vietimme siellä paljon aikaa. Mutta mikään ei riittäny exälleni. Kylmästi jätti minut ja yhteiset lapsemme eikä ole heitä sen jälkeen nähnyt. Jälkeenpäin olen kuullut kavereilta että petti mennen tullen kun odotin häntä kotiin "töistä". Pizzerioissa on niin pitkät työajat, mutta sokeasti idioottina luotin. Itse kuvittelin että miellä meni hyvin, mutta luulo olikin väärä. Meillä oli 10v ikäeroo eikä se kuulemma haitannut yhtään, no minua on kyllä sanottu nuoremman näköiseksi ja monesti luultukin nuoremmaksi kuin exääni.

        Voi olla että on rehellisiäkin Turkkilaisia tai kurdeja, exäni oli kurdi. Valitettavasti en itse tunne yhtään rehellistä Turkkilaista/kurdia, jokainen exäni ystäväkin on pettänyt vaimoansa ja kaikki jotka ovat Turkissa eronneet, eivät sitä oikeasti ole. Itselläni meni kyllä luotto ihan kokonaan tämän kansallisuuden miehiin. Minäkin olen tällä hetkellä onnellisempi kuin ennen.

        Ole todella varovainen, älä usko paljoa puheisiin, katso, odota ja mieti todella tarkkaan mitä teet. Niin mulla oli edellisestä liitosta 2 lasta suomalaisen kanssa joiden kanssa oli hyvää pataa niin pitkään kunnes mentiin naimisiin.

        Rehellisyys ei ole kiinni kansallisuudesta. Jotkut ovat rehellisiä ja jotkut eivät.
        Yhden ihmisen perusteella olet päätellyt, ettei kehenkään kannata luottaa. Se on sitten sinun katsottava aina ensimmäiseksi minkä valtion passilla ihmiset on liikkeellä.

        Ihan käsittämätöntä tuo ylenmääräinen hyväuskoisuus. Eikö jo se, että " mikään ei riittäny exälleni", kilisyttänyt varoituskelloja? 10 vuotta vanhempi mies on ns. normaalia Turkissa, mutta saman verran vanhempi vaimo ei ole. Kait se on niin imartelevaa kun nuorempi mies kiinnostuu, ettei sitä tule miettineeksi mistä on kyse. Siinähän ei ole mitään hassua/hölmöä/moitittavaa, että rakastuu, mutta...

        Mua on turha varotella enää mistään. Olen tavannut niin paljon turkkilaisia ja kurdeja, että osaan kyllä valita ihmiset kenen kanssa olen tekemisissä.


      • Yksi höynä vai ei?
        18+12 kirjoitti:

        Rehellisyys ei ole kiinni kansallisuudesta. Jotkut ovat rehellisiä ja jotkut eivät.
        Yhden ihmisen perusteella olet päätellyt, ettei kehenkään kannata luottaa. Se on sitten sinun katsottava aina ensimmäiseksi minkä valtion passilla ihmiset on liikkeellä.

        Ihan käsittämätöntä tuo ylenmääräinen hyväuskoisuus. Eikö jo se, että " mikään ei riittäny exälleni", kilisyttänyt varoituskelloja? 10 vuotta vanhempi mies on ns. normaalia Turkissa, mutta saman verran vanhempi vaimo ei ole. Kait se on niin imartelevaa kun nuorempi mies kiinnostuu, ettei sitä tule miettineeksi mistä on kyse. Siinähän ei ole mitään hassua/hölmöä/moitittavaa, että rakastuu, mutta...

        Mua on turha varotella enää mistään. Olen tavannut niin paljon turkkilaisia ja kurdeja, että osaan kyllä valita ihmiset kenen kanssa olen tekemisissä.

        Allekirjoitan edellisen kirjoittajan sanat.

        Itse menin naimisiin Turkin kurdin kanssa. Jos homma kusee, niin sitten kusee, mitä sitten? Ehkäpä heräämme vielä 8 vuoden jälkeen onnellisina. Homma voi kusta myös monissa muissakin liitoissa. Edellisessä suhteessa suomalainen mies valehteli minulle päin naamaa. Osaa se kotimaan poikakin.

        Uskon että olen osannut valita hyvän ihmisen. Kotimainen valepukki koulutti minua valikoimaan paremmin ja pitämään silmät auki.

        Elämä on kuitenkin elämää, täynnä onnistumisia ja erehdyksiä. Pelko on pahinta minkä voi valita kaiken muun edelle. Katkeruudesta kannattaa päästä ja syytöksistä, parisuhteen sekä avioliiton kariutumisessa on aina kaksi ihmistä mokaamassa, ei ainoastaan yksi.


      • kokenut...
        10+40+45 kirjoitti:

        "Suomalainen ja turkkilainen kulttuuri ovat erilaisia kuin yö ja päivä."

        Sehän nyt on taas ihan siitä kiinni mitä halutaan nähdä. Jos tarkastellaan eroja, niitä löytyy. Niin löytyy yhtäläisyyksiäkin, jos niitä haluaa löytää.

        "Kulttuurin piikkiin on helppo ujuttaa monta monituista veruketta."

        Totta, ja niinhän nyt teet itsekin. Kulttuuripiikkiin on helppo ujottaa vaikka mitä, yleistää äärettömästi. Tuo on oiva keino unohtaa oma vastuu ja tekemänsä virheet. Kun syyllistää sen toisen, voi huoletta pitää itseään uhrina.

        Masennus saattaisi helpottaa nopeammin kun pystyisit myöntämään sen, että olet myös itse vastuussa tapahtuneesta ja teidän välejä ei sotkenut kulttuurierot. Sinä teit huonon valinnan ja lankesit paskiaiseen.
        Ihmiset siinä sähläsi eikä ne erot. Toki tuo selitys kulttuurieroista on aina käyttökelpoinen. Se on yleisesti hyväksytty selitys eikä omia erehdyksiä tarvi selitellä tai edes myöntää.
        Se on totta, että rahan kerjääjät pitää heti heivata olivatpa he mitä kansallisuutta hyvänsä.


        "Turkkilaisen muslimin maailma on niiiiin erilainen kuin meidän suht rehellisten suomalaisten että on ihan pakko oppia valheenpaljastuskoneeksi ennen kuin heitä rupeaa tapaamaan."

        Ihmettelen mistä niitä huijareita löytyy. Siis niitä, jotka onnistuvat ihan avioliittoon saakka todellisen minänsä piilottamaan. Onko solmittu "pikaliittoja" vai oletko esim. vain ollut auttmattoman sinisilmäinen eksoottiseen mieheen langennut nainen?
        Suomalaisten rehellisyydenkin kyseenalaistan. Samanlaisia paskanpuhujia löytyy kaikista kansallisuuksista. Pitää vain ymmärtää, että ero ainoastaan "tyylissä".

        onhan se helppo syyllistää mutta en mä tyhmyyttäni mennytkään kieltämään. Mutta kun tämä kaikki vaan ON niin faktaa, joten älä kyseenalaista, tässä todella jouduimme moneen kertaan törmäyskurssille ja kaikki saman kokeneen kurdien kanssa voinevat yhtyä kuoroon.
        Sitten oppii ymmärtämään miten outo ja erikoinen on heidän kulttuuri ja ajattelutapansa. Sinä itse et tunnu tuntevan juuri kurdien kulttuuria tai et edes halua nähdä mikä sen todellisuus on.
        Tämä on just niin yleistä kun kulttuurit meillä ovat todella päinvastaisia eikä niin kuin sinä sanoit että samanlaisuuksiakin on. Et tiedä mitä edes tarkoitin.
        Hirveesti avartaisi jos lukisit ja tutkisit mitä kurdien kulttuuriin sisältyy. Todella siis ihmekäsityksiä eikä ne ihmiset oikeesti oo niin hienoja ihmisiä kuin esittävät olevansa. Kyllä niillä jokaisella vaan on luurankonsa kaapissa ja kavaluus. Etenkin kun pitävät täysin nollana länsimaisia ihmisiä.
        Miehet harvemmin antavat myöskään naiselle sillä lailla arvoa kuin täällä voidaan ikinä antaa.
        Tuo oli myös aikamoinen syyllistys mua kohtaan kuin en muka tietäisi mistään mitään. Miten luulet että olen käsitykseni ja tietoni saanut muuten kuin tutustumalla faktoihin?
        Opettele edes empatiataitoja ja olemaan ihminen!
        Onko sun ukkos sattumoisin sit kurdi ja miten se sua kohtelee?


      • kokenut edelleen
        --- kirjoitti:

        kokemus kuin kokenut... nimimerkillä. Me olimme naimisissa 8 v ja 2 yhteistä lasta ja meillä oli tarkoitus muuttaa ensi vuonna Turkkiin, kun isommat lapseni eivät asu enää kotona. Monesti kävimme mieheni sukulaisissa ja vietimme siellä paljon aikaa. Mutta mikään ei riittäny exälleni. Kylmästi jätti minut ja yhteiset lapsemme eikä ole heitä sen jälkeen nähnyt. Jälkeenpäin olen kuullut kavereilta että petti mennen tullen kun odotin häntä kotiin "töistä". Pizzerioissa on niin pitkät työajat, mutta sokeasti idioottina luotin. Itse kuvittelin että miellä meni hyvin, mutta luulo olikin väärä. Meillä oli 10v ikäeroo eikä se kuulemma haitannut yhtään, no minua on kyllä sanottu nuoremman näköiseksi ja monesti luultukin nuoremmaksi kuin exääni.

        Voi olla että on rehellisiäkin Turkkilaisia tai kurdeja, exäni oli kurdi. Valitettavasti en itse tunne yhtään rehellistä Turkkilaista/kurdia, jokainen exäni ystäväkin on pettänyt vaimoansa ja kaikki jotka ovat Turkissa eronneet, eivät sitä oikeasti ole. Itselläni meni kyllä luotto ihan kokonaan tämän kansallisuuden miehiin. Minäkin olen tällä hetkellä onnellisempi kuin ennen.

        Ole todella varovainen, älä usko paljoa puheisiin, katso, odota ja mieti todella tarkkaan mitä teet. Niin mulla oli edellisestä liitosta 2 lasta suomalaisen kanssa joiden kanssa oli hyvää pataa niin pitkään kunnes mentiin naimisiin.

        Pakko vielä yhtyä sun kirjoitukseen. Plus mun mielestä ei ole yhtään häpeä tunnustaa että rakastuinpa huijariin saati erehtyä ihmistuntemuksen suhteen enkä sitäkään kiellä etteikö yhtä lailla suomalaistenkin suhteen voisi erehtyä.
        On pelottavampi myöntää kuitenkin että epäilee oikeasti omaa puolisoaan vaikka menis ns. hyvin eikä ongelmia juurikaan olisi ihmeemmin.
        Mä en syytä vaimoa joka tahtoo aidosti luottaa mieheensä ja todella elää rakkaudellista aviota olemalla mieliksikin toiselle välillä.
        Oikeasti nämä miehet eivät kyllä kerro vaimolleen että he oikeasti valehtelevat. Ei todellakaan! Ei vaikka kuule yrittäisit tehdä minkä tahansa ristikuulustelun! :D Kulissien pitäminen on ihan normipäivää niin Turkissa kuin missä tahansa muussakin muslimimaassa.

        Ja kyllä - kurdimies voi todellakin hyljätä perheensä ja lapsensa välittämättä pätkääkään. Kurdien keskuudessa mies on se kingi ISOLLA K:lla. Tosin paskantärkeitä ovat ja heillä on todella omat lakinsa. Toiset voivat toki perinteiden mukaan vaatia lapsia itselleenkin mutta eivät he kyllä itse kasvatukseen osallistuisi kuitenkaan. Meinaa heidän kulttuurissaan jos avioero tulee, se on vaimo joka lähtee perheestä eikä mies. Vaimo lähtee vanhempiensa luokse kunniallisina naisina (tai vähemmän kunniallisina ehkä eron takia).
        Siellä ei kyllä sinkkunaisia itä-Turkissa ole yksin asumassa ainakaan kovin monia (kunniallisia naisia ainakaan, veljet ja suvun miehet kyllä pitävät huolen että nainen ei heidän kunniaansa lokaan paina). Parempi siis oman itsensä kannalta heillä tehdä mitä perhe määrää.
        Naiset eivät siis kasvata lapsia enää kun ovat erossa perheestään. Sen muodollisesti toimittaa anoppi. Isän tehtävä on tuoda vain elanto kotiin ja ruokkia perhe.
        Vanhempia - erityisesti isää juuri - on ehdottomasti toteltava.
        Toki voi olla että nämä ovat ehkä hiukan vanhanaikaisen kuuloisia, mutta täyttä totta kurdien alueilla. Tuollaiseen totuuteen olisin ehkä itsekin joutunut heräämään ettei se olekaan yhtä hymyä ja auringonpaistetta elämä. Jos olisin ollut heidän kulttuurinsa tuotos, ei olisi todellakaan käynyt päinsä että mä yrittäisin mitään mieheltä vaatia.
        En voisi sanoa siihenkään mitään jos mies päättääkin ottaa toisen tai jopa kolmannenkin vaimon.
        Ei tällaista rakennelmaa meikäläinen voi käsittää olematta kulttuurin kasvatti. Homma menee vain näin ja on heidän mielestään toiminut aina kuin junan vessa. :)
        TOKI aina voi ollut joku erikoinen poikkeus joka ei kulttuuristaan niin välitä, en sitä väitä.
        Mun exäni kautta tuli kulttuuri erityisen tutuksi eikä se ollut paskaa mitä se kulttuuristaan pääpiirteittäin kertoi.
        Mutta hän osasi pukea vaatimuksensa sellaisiksi että oon täydellinen mäntti heidän kulttuurissaan jos en tekisi sitä tai tätä.
        Yritätte moni tehdä tyhjäksi kokemukseni, joka on kyllä ihan täyttä totta. Pidätte mua tyhmänäkin.
        Mielestäni sen kertominen mitä on todella kohdannut kannattaisi edes vähän kunnioittaa.
        Se on vaan kyse siitä juuri, että ei olla valmiita näkemään sitä mahista, että omakin ukko kuuluu samaan kansanryhmään ja voi oikeasti olla hänkin petturi.
        Siinä pitäis oikeesti turkkilaistua ja kurdilaistua että hyväksyy myös kulttuurin epäkohdat, jotka ovat kirjoittamattomia sääntöjä, ettei mies oikeesti arvosta vaimoaan ja voi pitää periaatteessa rakastajattariakin mitenkään pitämättä sitä vääränä.
        Islamiakin tulkitaan hyvin monella tavalla, mutta islam ei suoraan kiellä mieheltä pettämistä esimerkiksi. Voihan mies ottaa neljäkin vaimoa. Miksi tyytyä yhteen? :D
        Minkä käsityksen se tekee naisista miehelle?
        Ja lisäksi kun islam sallii väliaikaisen avionkin jos on pakko päästä naimaan, juurikin vain miehille?
        Oikeesti, siis tässä kohden on TODELLA iso kuilu kulttuuriemme välissä. Älkää nyt niin sokeita olko ettette muka tiedä miten uskonto oikeasti antaa kulttuurille hyvin voimakkaan värin.
        Kurdien kulttuurikin kun on vielä satoja vuosia vanha ja he epäyhtenäinen kansa jotka ovat menettäneet valtionsa ja alueensa periaattessa. Ehkäpä sekin vielä ennestään voimistaa kulttuurin vanhoillisuutta ja perinnöllisyyttä. Olen myös jutellut joidenkin muidenkin turkkilaisten kanssa joten kyllä tiiän että minkä vaikutuksen islam todella tekee kulttuuriin.
        Ei voi siis voida puhua samana päivänäkään Turkin sekä Suomen kulttuureista!


      • Myös kokenut
        kokenut... kirjoitti:

        onhan se helppo syyllistää mutta en mä tyhmyyttäni mennytkään kieltämään. Mutta kun tämä kaikki vaan ON niin faktaa, joten älä kyseenalaista, tässä todella jouduimme moneen kertaan törmäyskurssille ja kaikki saman kokeneen kurdien kanssa voinevat yhtyä kuoroon.
        Sitten oppii ymmärtämään miten outo ja erikoinen on heidän kulttuuri ja ajattelutapansa. Sinä itse et tunnu tuntevan juuri kurdien kulttuuria tai et edes halua nähdä mikä sen todellisuus on.
        Tämä on just niin yleistä kun kulttuurit meillä ovat todella päinvastaisia eikä niin kuin sinä sanoit että samanlaisuuksiakin on. Et tiedä mitä edes tarkoitin.
        Hirveesti avartaisi jos lukisit ja tutkisit mitä kurdien kulttuuriin sisältyy. Todella siis ihmekäsityksiä eikä ne ihmiset oikeesti oo niin hienoja ihmisiä kuin esittävät olevansa. Kyllä niillä jokaisella vaan on luurankonsa kaapissa ja kavaluus. Etenkin kun pitävät täysin nollana länsimaisia ihmisiä.
        Miehet harvemmin antavat myöskään naiselle sillä lailla arvoa kuin täällä voidaan ikinä antaa.
        Tuo oli myös aikamoinen syyllistys mua kohtaan kuin en muka tietäisi mistään mitään. Miten luulet että olen käsitykseni ja tietoni saanut muuten kuin tutustumalla faktoihin?
        Opettele edes empatiataitoja ja olemaan ihminen!
        Onko sun ukkos sattumoisin sit kurdi ja miten se sua kohtelee?

        Hei, kokenut

        Olisi todella kiva vaihtaa kokemuksia kun itselläni samanlainen tausta ja asia vielä kesken ja olen aivan sekaisin
        Jos haluat kirjoitella sähköpostitse voin laittaa tänne osoitteeni?


      • Moona....
        Myös kokenut kirjoitti:

        Hei, kokenut

        Olisi todella kiva vaihtaa kokemuksia kun itselläni samanlainen tausta ja asia vielä kesken ja olen aivan sekaisin
        Jos haluat kirjoitella sähköpostitse voin laittaa tänne osoitteeni?

        toisenlainen kokemus turkin kurdista (tai puoliksi kurdi, äiti turkkilainen).
        Kyllä vanhemmat ja kasvuympäristö muokkaavat sen, minkälainen jälkipolvesta tulee, ainakin todella pitkälle.
        Mieheni vanhemmat elivät tasa-arvoisessa suhteessa, jossa molemmat töissä, ja molemmilla samanlainen vapaus tehdä asioita, suuresti eivät poikkea suomalaisista, paitsi räiskyvän temperamentin suhteen. Poika on tullut vanhempiinsa, eikä meillä ole koskaan ollut ongelmia tasa-arvon yms. suhteen.
        Koko perhe on omilla aivoilla ajattelevia, ihan normaaleja ihmisiä, ja sellaisia on monet heidän tuttavistaankin, tosin ääripäätäkin löytyy (mies määrää naisesesta).
        Kyllä suureen maahan mahtuu monenlaista.


      • vaaleanainen
        --- kirjoitti:

        kokemus kuin kokenut... nimimerkillä. Me olimme naimisissa 8 v ja 2 yhteistä lasta ja meillä oli tarkoitus muuttaa ensi vuonna Turkkiin, kun isommat lapseni eivät asu enää kotona. Monesti kävimme mieheni sukulaisissa ja vietimme siellä paljon aikaa. Mutta mikään ei riittäny exälleni. Kylmästi jätti minut ja yhteiset lapsemme eikä ole heitä sen jälkeen nähnyt. Jälkeenpäin olen kuullut kavereilta että petti mennen tullen kun odotin häntä kotiin "töistä". Pizzerioissa on niin pitkät työajat, mutta sokeasti idioottina luotin. Itse kuvittelin että miellä meni hyvin, mutta luulo olikin väärä. Meillä oli 10v ikäeroo eikä se kuulemma haitannut yhtään, no minua on kyllä sanottu nuoremman näköiseksi ja monesti luultukin nuoremmaksi kuin exääni.

        Voi olla että on rehellisiäkin Turkkilaisia tai kurdeja, exäni oli kurdi. Valitettavasti en itse tunne yhtään rehellistä Turkkilaista/kurdia, jokainen exäni ystäväkin on pettänyt vaimoansa ja kaikki jotka ovat Turkissa eronneet, eivät sitä oikeasti ole. Itselläni meni kyllä luotto ihan kokonaan tämän kansallisuuden miehiin. Minäkin olen tällä hetkellä onnellisempi kuin ennen.

        Ole todella varovainen, älä usko paljoa puheisiin, katso, odota ja mieti todella tarkkaan mitä teet. Niin mulla oli edellisestä liitosta 2 lasta suomalaisen kanssa joiden kanssa oli hyvää pataa niin pitkään kunnes mentiin naimisiin.

        Miten ilmeni muutos lapsiin naimisiin menon jälkeen? Millaisiin kulttuurieroihin törmäsit? Olen itse itsenäinen enkä kaipaa sukua ympärilleni, ahdistiko tämä asia?


      • vaaleanainen
        18+12 kirjoitti:

        Rehellisyys ei ole kiinni kansallisuudesta. Jotkut ovat rehellisiä ja jotkut eivät.
        Yhden ihmisen perusteella olet päätellyt, ettei kehenkään kannata luottaa. Se on sitten sinun katsottava aina ensimmäiseksi minkä valtion passilla ihmiset on liikkeellä.

        Ihan käsittämätöntä tuo ylenmääräinen hyväuskoisuus. Eikö jo se, että " mikään ei riittäny exälleni", kilisyttänyt varoituskelloja? 10 vuotta vanhempi mies on ns. normaalia Turkissa, mutta saman verran vanhempi vaimo ei ole. Kait se on niin imartelevaa kun nuorempi mies kiinnostuu, ettei sitä tule miettineeksi mistä on kyse. Siinähän ei ole mitään hassua/hölmöä/moitittavaa, että rakastuu, mutta...

        Mua on turha varotella enää mistään. Olen tavannut niin paljon turkkilaisia ja kurdeja, että osaan kyllä valita ihmiset kenen kanssa olen tekemisissä.

        onko tosi harvinaista Turkissa että vaimo on vanhempi? Millaisiin kulttuurieroihin olette törmännyt?
        Varsinkin te jotka olette asuneet turkkilaisen miehen kanssa verrattuna suomalaiseen mieheen? Kai jotain hyvääkin, entä ne huonot puolet?


      • 10+40+45
        kokenut... kirjoitti:

        onhan se helppo syyllistää mutta en mä tyhmyyttäni mennytkään kieltämään. Mutta kun tämä kaikki vaan ON niin faktaa, joten älä kyseenalaista, tässä todella jouduimme moneen kertaan törmäyskurssille ja kaikki saman kokeneen kurdien kanssa voinevat yhtyä kuoroon.
        Sitten oppii ymmärtämään miten outo ja erikoinen on heidän kulttuuri ja ajattelutapansa. Sinä itse et tunnu tuntevan juuri kurdien kulttuuria tai et edes halua nähdä mikä sen todellisuus on.
        Tämä on just niin yleistä kun kulttuurit meillä ovat todella päinvastaisia eikä niin kuin sinä sanoit että samanlaisuuksiakin on. Et tiedä mitä edes tarkoitin.
        Hirveesti avartaisi jos lukisit ja tutkisit mitä kurdien kulttuuriin sisältyy. Todella siis ihmekäsityksiä eikä ne ihmiset oikeesti oo niin hienoja ihmisiä kuin esittävät olevansa. Kyllä niillä jokaisella vaan on luurankonsa kaapissa ja kavaluus. Etenkin kun pitävät täysin nollana länsimaisia ihmisiä.
        Miehet harvemmin antavat myöskään naiselle sillä lailla arvoa kuin täällä voidaan ikinä antaa.
        Tuo oli myös aikamoinen syyllistys mua kohtaan kuin en muka tietäisi mistään mitään. Miten luulet että olen käsitykseni ja tietoni saanut muuten kuin tutustumalla faktoihin?
        Opettele edes empatiataitoja ja olemaan ihminen!
        Onko sun ukkos sattumoisin sit kurdi ja miten se sua kohtelee?

        Luin uudelleen mitä aiemmin kirjoitin. Ei siinä ollut mitään sinua syyllistävää. En myöskään kyseenalaistanut kertomaasi. Fakta kuitenkin on, että kaikilla asioilla tuppaa olemaan toinenkin puoli mistä niitä katsella.
        En epäile tippaakaan teidän törmäyskurssia enkä sitä, että olet jäänyt kisassa hopealle. Olet hyvin, hyvin väärässä uskoessasi etten tunne kurdikulttuuria. Tunnen kyllä ja turkkilaista sitäkin paremmin.
        Kun sanoin, että samanlaisuuksia on, en ajatellutkaan tietäväni mitä tarkoitit. Vaan ajattelitko ihan tarkasti mitä kirjoitin? Tais jäädä ymmärtämättä.

        Lyhyesti:
        Tunnen varsin hyvin kurdien ja turkkilaisten kulttuurin.

        Sanon edelleenkin, että yhtäläisyyksiä on, jos ne halutaan nähdä. Muista kuitenkin, että nyt puhutaan yli 70 miljoonasta ihmisestä. Sinun kurdisi ei edusta kaikkia Turkin kurdeja saati kaikkia maan kansalaisia.

        En edes ajatellut ettet tiedä mitään. Enkä kyseenalasitanut kokemuksiasi. En edes pitänyt sinua tyhmänä. Rakastuneet naiset vaan usein tuppaa olemaan hölmöjä ja uskovat kaikenlaista. Sen seuraukset sitten saattaa johtaa kertomasi kaltaisiin tapahtumiin. On turha loukkaantua siitä, että joku sanoo ääneen sen, että myös sinulla on ollut osuutta asioihin.

        Mieheni on sattumoisin kurdisuvusta, mutta kasvanut turkkilaiseksi. Kohtelee minua hyvin. Kaikenlaista on toki ehditty kokea, mutta takana on kymmeniä yhteisiä vuosia ja aikuiset lapset.

        Niin, empatiaa löytyy, mutta sympatiaa ei. Pärjäile!


      • 18+12
        vaaleanainen kirjoitti:

        onko tosi harvinaista Turkissa että vaimo on vanhempi? Millaisiin kulttuurieroihin olette törmännyt?
        Varsinkin te jotka olette asuneet turkkilaisen miehen kanssa verrattuna suomalaiseen mieheen? Kai jotain hyvääkin, entä ne huonot puolet?

        se oli joillekin ongelma, mutta ei minulle tai miehelle. Meidän ikäero on kuitenkin vain kaksi vuotta. Kyllähän se on aika yleistä, että ajatellaan naisen olevan sopivan ikäinen kun hän on vähintään viisi vuotta miestään nuorempi. Perustelu on se, että kun naiset vanhenee nopeammin.


      • ap
        10+40+45 kirjoitti:

        Luin uudelleen mitä aiemmin kirjoitin. Ei siinä ollut mitään sinua syyllistävää. En myöskään kyseenalaistanut kertomaasi. Fakta kuitenkin on, että kaikilla asioilla tuppaa olemaan toinenkin puoli mistä niitä katsella.
        En epäile tippaakaan teidän törmäyskurssia enkä sitä, että olet jäänyt kisassa hopealle. Olet hyvin, hyvin väärässä uskoessasi etten tunne kurdikulttuuria. Tunnen kyllä ja turkkilaista sitäkin paremmin.
        Kun sanoin, että samanlaisuuksia on, en ajatellutkaan tietäväni mitä tarkoitit. Vaan ajattelitko ihan tarkasti mitä kirjoitin? Tais jäädä ymmärtämättä.

        Lyhyesti:
        Tunnen varsin hyvin kurdien ja turkkilaisten kulttuurin.

        Sanon edelleenkin, että yhtäläisyyksiä on, jos ne halutaan nähdä. Muista kuitenkin, että nyt puhutaan yli 70 miljoonasta ihmisestä. Sinun kurdisi ei edusta kaikkia Turkin kurdeja saati kaikkia maan kansalaisia.

        En edes ajatellut ettet tiedä mitään. Enkä kyseenalasitanut kokemuksiasi. En edes pitänyt sinua tyhmänä. Rakastuneet naiset vaan usein tuppaa olemaan hölmöjä ja uskovat kaikenlaista. Sen seuraukset sitten saattaa johtaa kertomasi kaltaisiin tapahtumiin. On turha loukkaantua siitä, että joku sanoo ääneen sen, että myös sinulla on ollut osuutta asioihin.

        Mieheni on sattumoisin kurdisuvusta, mutta kasvanut turkkilaiseksi. Kohtelee minua hyvin. Kaikenlaista on toki ehditty kokea, mutta takana on kymmeniä yhteisiä vuosia ja aikuiset lapset.

        Niin, empatiaa löytyy, mutta sympatiaa ei. Pärjäile!

        jostain täältä netistä kirjallisuutta/blogeja/ym. turkkilaisesta elämänmenosta, kulttuureista. Linkkejä kiitos?


      • 10+40+45
        ap kirjoitti:

        jostain täältä netistä kirjallisuutta/blogeja/ym. turkkilaisesta elämänmenosta, kulttuureista. Linkkejä kiitos?

        mutta sinun tulee muistaa, että erot on suuremmat ihmisten kuin kulttuurien välillä. Voit luke vaikka kuinka paljon, mutta ikinä et opi niin paljon kuin elämällä. Koulutus, varallisuus yms. vaikuttaa todella paljon.

        Etsi googlettamalla. Heitä hakusanaksi aiheita jotka kiinnostavat. Parempaa neuvoa en osaa äkiltään antaa.


    • 13+

      Unohda koko pelle. Haluaisi muuttaa vain luoksesi SUomeen, kun saatte sitten lapsia, niistä tulee automaattisesti islaminusloisia muhametteja ja joulua ei sitten vietetä ikinä, etkä sinäkään possua syö

      • 10+40+45

        Sellaista automaattia ei ole. Viestisi on asiaton.


    • ssshhhk

      Asuuko tämä turkkilaisesi Suomessa vai Turkissa? Missä te tapasitte? Käykö hän töissä? Minkä ikäinen?
      Kyllä islaminuskoinen voi valehdella kristitylle aivan vapaasti muttei ehkä toiselle islaminuskoiselle.
      Mistä asioista te puhutte?
      Tiedätkö, turkkilaiset ovat älyttömän ystävällisiä ja vieraanvaraisia.....mutta sujuvia puheissaan.
      Ajattele asiaa näin, mikäli hän olisi suomalainen mies......kuinka silloin tietäisit onko hän tosissaan rakastunut sinuun vai pelaako jotain peliä?

      Aivan samoin huomaat aidon rakkauden merkit turkkilaisessa miehessä kuin suomalaisessakin.
      Haluaako hän viettää kaiken mahdollisen aikansa sinun kanssasi, kuinka hän koskettaa sinua, kuinka hän katsoo sinua silmiin, puhuuko hän että tahtoisi tutustuttaa sinut vanhempiinsa ja sukuunsa,
      osoittaako hän pienen pientä mustasukkaisuutta (huom! ei sairasta omistushalua), huolehtiiko hän hyvinvoinnistasi jne.

      Kuuntele häntä. Hän voi olla aidosti sinuun rakastunut ja hän voi olla se kultakimpale ihmisten joukossa tai sitten se ns. mätäpaise.
      Itselläni on yksi niistä kultakimpaleista :)
      Onnea sinulle!

      • akkap

        "Kyllä islaminuskoinen voi valehdella kristitylle aivan vapaasti muttei ehkä toiselle islaminuskoiselle."

        Mistä te tätä paskaa keksitte? Ihmiset ovat mitä ovat uskonnostaan huolimatta. Kaikkea heidän tekemäänsä ei pidä yhdistää/sotkea siihen mitä heidän uskontonsa opettaa. Valehtelija on valehtelija ja valehtelee kenelle vaan ihan ilman kenenkään, edes uskontonsa, lupaa.


      • rfew
        akkap kirjoitti:

        "Kyllä islaminuskoinen voi valehdella kristitylle aivan vapaasti muttei ehkä toiselle islaminuskoiselle."

        Mistä te tätä paskaa keksitte? Ihmiset ovat mitä ovat uskonnostaan huolimatta. Kaikkea heidän tekemäänsä ei pidä yhdistää/sotkea siihen mitä heidän uskontonsa opettaa. Valehtelija on valehtelija ja valehtelee kenelle vaan ihan ilman kenenkään, edes uskontonsa, lupaa.

        Melkoista essentialismia. Minä en tiedä, mitä islam opettaa vääräuskoisille valehtelusta. Sanoisin kuitenkin, että islam, koraani ja muut pyhät tekstit sekä uskonoppineet ovat melkoinen auktoriteetti muslimille, eikö? Jos tämä uskonto nyt sitten opettaa jotain, niin kai sillä vaikutusta on. Mikä muka on uskonto, jonka neuvoilla ja määräyksillä ei ole käytännön merkitystä? Toki ihmisillä on erilaisia taipumuksia. Mutta myös sillä on suuri merkitys, mitä yleisesti pidetään hyväksyttynä ja mitä ei. Vaikka olisi taipuvainen laskemaan luikuria, niin varmaankin valehtelee harvemmin, jos jumala sanoo valehtelun olevan väärin. Ja rehellinenkin voi lipsahtaa helpommin valehtelemaan, jos jumala antaa siihen luvan. Olenko väärässä?


      • ismeistä viis
        rfew kirjoitti:

        Melkoista essentialismia. Minä en tiedä, mitä islam opettaa vääräuskoisille valehtelusta. Sanoisin kuitenkin, että islam, koraani ja muut pyhät tekstit sekä uskonoppineet ovat melkoinen auktoriteetti muslimille, eikö? Jos tämä uskonto nyt sitten opettaa jotain, niin kai sillä vaikutusta on. Mikä muka on uskonto, jonka neuvoilla ja määräyksillä ei ole käytännön merkitystä? Toki ihmisillä on erilaisia taipumuksia. Mutta myös sillä on suuri merkitys, mitä yleisesti pidetään hyväksyttynä ja mitä ei. Vaikka olisi taipuvainen laskemaan luikuria, niin varmaankin valehtelee harvemmin, jos jumala sanoo valehtelun olevan väärin. Ja rehellinenkin voi lipsahtaa helpommin valehtelemaan, jos jumala antaa siihen luvan. Olenko väärässä?

        Uskotko sinä "keskivertomuslimin" olevan vakaumuksellisempi uskossaan kuin keskiverto kristitty? En ole tunne ääriuskovaisia, mutta lukemattoman määrän ns. tavallisia muslimeja joille usko on yhtä merkityksellinen kuin tavalliselle kirkkouskovaiselle suomalaiselle kristitylle. Molemmat ovat maallistuneita ja osaavat valehdella. Kuinka moni meistä kristityistä muistaa mitä uskontomme opettaa ja kuinka moni niitä oppeja noudattaa? Taitaa olla islam uskontona aika vieras sinullekin?


      • 27
        akkap kirjoitti:

        "Kyllä islaminuskoinen voi valehdella kristitylle aivan vapaasti muttei ehkä toiselle islaminuskoiselle."

        Mistä te tätä paskaa keksitte? Ihmiset ovat mitä ovat uskonnostaan huolimatta. Kaikkea heidän tekemäänsä ei pidä yhdistää/sotkea siihen mitä heidän uskontonsa opettaa. Valehtelija on valehtelija ja valehtelee kenelle vaan ihan ilman kenenkään, edes uskontonsa, lupaa.

        Olennaista lienee millaiset seuraamukset omalla toiminnalla on itselle tärkeän yhteisön näkökulmasta. Kuseta "omiasi", niin olet vaikeuksissa, mutta muiden suhteen saat kenties paheksuntaa ta parhaimmillaan jopa kehuja. Ihanko ajattelet uskontojen olevan merkityksettömiä yksilön toimien kannalta silloin kun ne esiintyvät ja vaikuttavat konkreettisesti ihmisten elämään ja yleisiin tapoihin sekä arvoihin.


      • 27
        rfew kirjoitti:

        Melkoista essentialismia. Minä en tiedä, mitä islam opettaa vääräuskoisille valehtelusta. Sanoisin kuitenkin, että islam, koraani ja muut pyhät tekstit sekä uskonoppineet ovat melkoinen auktoriteetti muslimille, eikö? Jos tämä uskonto nyt sitten opettaa jotain, niin kai sillä vaikutusta on. Mikä muka on uskonto, jonka neuvoilla ja määräyksillä ei ole käytännön merkitystä? Toki ihmisillä on erilaisia taipumuksia. Mutta myös sillä on suuri merkitys, mitä yleisesti pidetään hyväksyttynä ja mitä ei. Vaikka olisi taipuvainen laskemaan luikuria, niin varmaankin valehtelee harvemmin, jos jumala sanoo valehtelun olevan väärin. Ja rehellinenkin voi lipsahtaa helpommin valehtelemaan, jos jumala antaa siihen luvan. Olenko väärässä?

        Olitpas sitten kirjoittanut jokseenkin samoista asioista kuin minäkin hieman hyöhemmin. Toistoa tuli, mutta tuskin se ketään vahingoittaa.


      • 27
        ismeistä viis kirjoitti:

        Uskotko sinä "keskivertomuslimin" olevan vakaumuksellisempi uskossaan kuin keskiverto kristitty? En ole tunne ääriuskovaisia, mutta lukemattoman määrän ns. tavallisia muslimeja joille usko on yhtä merkityksellinen kuin tavalliselle kirkkouskovaiselle suomalaiselle kristitylle. Molemmat ovat maallistuneita ja osaavat valehdella. Kuinka moni meistä kristityistä muistaa mitä uskontomme opettaa ja kuinka moni niitä oppeja noudattaa? Taitaa olla islam uskontona aika vieras sinullekin?

        Omasta ja uskoakseni muidenkin tätä palstaa lukevien puolesta olisi antoisaa jos voisit jakaa kanssamme myös oman näkemyksesi muslimin elämään vaikuttavan islamin sekä kristinuskon yhteiskunnallisesta merkityksestä esimerkiksi lainsäädännön suhteen. Kuinka voimallisestinäet esimerkiksi kristinuskon heijastuvan Suomen nykyisesä lainsäädännössä, muuten kuin yhteisöveron suhteen?


      • se edellinen
        27 kirjoitti:

        Omasta ja uskoakseni muidenkin tätä palstaa lukevien puolesta olisi antoisaa jos voisit jakaa kanssamme myös oman näkemyksesi muslimin elämään vaikuttavan islamin sekä kristinuskon yhteiskunnallisesta merkityksestä esimerkiksi lainsäädännön suhteen. Kuinka voimallisestinäet esimerkiksi kristinuskon heijastuvan Suomen nykyisesä lainsäädännössä, muuten kuin yhteisöveron suhteen?

        asiantuntija, voinen odottaa, että sinä selvität kyseisistä asioista. Itselläni ei ole siihen minkäänlaista mielenkiinto koska koen , että juttu alkaa mennä eipäsjuupas linjalle ja aivan liian kaus siitä mistä se alkoi. Hyvää kesää.


      • akkap
        27 kirjoitti:

        Olennaista lienee millaiset seuraamukset omalla toiminnalla on itselle tärkeän yhteisön näkökulmasta. Kuseta "omiasi", niin olet vaikeuksissa, mutta muiden suhteen saat kenties paheksuntaa ta parhaimmillaan jopa kehuja. Ihanko ajattelet uskontojen olevan merkityksettömiä yksilön toimien kannalta silloin kun ne esiintyvät ja vaikuttavat konkreettisesti ihmisten elämään ja yleisiin tapoihin sekä arvoihin.

        Mielipiteeni perustuu ihan vain elämässä koettuun ja nähtyyn. Mitään syytä asian tarkempaan pohdiskeluun kanssasi en näe. Meitä on moneksi olipa uskomme mikä tahansa ja vaikka uskonto vaikuttaakin moniin asioihin elämässä. OK?


    • muso

      no johan pomppas... ei voi valehdella, koska on islaminuskoinen... ja hah... siis onnea ja menestystä ja toivottavasti juttu toimii, mutta johan on taas miehillä selitykset...

    • älä usko

      Ensinnakin, en ole ulkomaalaisia vastaan! itsellani on onnellinen 16v avioliitto Marokkolaisen kanssa.
      Han oli korkeasti koulutettu jo tavatessamme, joten ei mikaan "naisia jahtaava, maastaan pois milla hinnalla tahansa" looser.
      Nailla miehilla joita tapaa turistikohteissa (yleensa ovat toissa ravintolassa) ei ole muuta tavoitetta kuin loytaa hyvauskoinen nainen jostain lansimaisesta maasta, ja saada sinne oleskelulupa. Varmasti han on "rakastunut" samaan aikaan moneen muuhunkin hyvauskoiseen naiseen.

    • Anonyymi

      Vaikka ne ei kerro ja Turkki ei hyväksy pyhää liittoa. Niillä on suvun valitsemat vaimot ja lapset Turkissa.Meidän näkökulmasta avo-liitot siellä.Ne pyhät liitot on uskonnon liitoja. Joten koskaan et saa tietää totuta. ) kukauden välein tavaa Turkissa vaimon ja lasten luona. Jos mahdollista viipyy kerralla 3 kk. Yritä saada vaimon raskaaksi.Rakentaa pesää vaimolle ja lapsille Suomi.Voi mennä naimisin kanssasi ,se on salitu väliaikainen liitto maistraatissa. Kun on kylästynyt leikiä kotia kanssasi ja saanut rahaa talten jalan sijan Suomeen. Haluaa eron.Laset on saatava perhesitein Suomi ennen kuin vanhin täytää 18 vuotta. Se onistuu kun avoituu sen Turkilaisen avo-vaimon kanssa Turkin lakien mukaan lopulta. Koska liitot suvussa sovittu se liito pitää.Vaikka mies ei sitä uskonon mukaista solmitua litoa kuniota,ei rakasta vaimoa. ei voi mitään.Suku painaa pälle ja suvun sana on laki Turkissa. Irakissa muissa muslimi yhteisöissäkin ulkomailla.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6193
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      35
      3761
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1462
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      33
      1370
    Aihe