Energiansäästövinkki

Offlineee

Ihan yksinkertainen vinkki, jolla säästetään runsaasti energiaa ja harmaita hiuksia sekä Vattenfallin että asiakkaiden puolella: Lopettakaa ns. Online-palvelu. Se ei vaan toimi.

Tai, no, okei. Toimii se joskus kuukauden puolivälissä ehkä pari päivää. Muun ajan se sanoo:
"Sinulla ei ole sopimuksia". "Sinulla ei ole käyttöpaikkoja" "Asiakasnumeroasi ei löydy"
Jippii! Ei kai ne voi lähettää mulle laskua, kun mitään asiakassuhdetta ei näköjään ole olemassa?

(ps. ei tätä viestiä kannata välittää eteenpäin, ei niitä kiinnosta, ei ole tähänkään asti kiinnostanut)

11

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tympääntynyt asiakas

      Olen itsekin huomannut sivujen toimimattomuuden sekä aivan äärimmäisen hitauden. Klikkaukseen vastaaminen voi kestää 30-60 sekuntia! Olen valittanut tästä. Itse en pääse kirjautumaan sisään palvelun etusivun kautta. Kirjautuminen epäonnistuu joka kerta, ja vasta virheilmoitussivulta pääsee sisään. Etusivulta ei pääse millään.

      Vattenfall on kato sellainen pikkufirma, ettei voi odottaa sivujen toimimista. Ei ole resursseja, näjetsen.

      • Vattenfall_asiantuntija

        Kiitos viestistä,
        on tosi valitettavaa, jos sinulla on tuollaisia kokemuksia sivuistamme. Ilman muuta vien asian eteenpäin. Kyllä meiltä pitää voida odottaa sivujen toimimista! Sivumme ovat nimenomaan asiakkaita varten.

        Online-ongelmaa olisi helpompi selvittää, mikäli tiedossa olisi asiakasnumero ja mielellään ajankohta, koska ongelma on esiintynyt.
        Eli voisitko ystävällisesti jättää yhteystietosi minun sähköpostiini [email protected], kiitos.

        Terveisin Airi Laakkonen,
        Vattenfallin energia-asiantuntija


      • tympääntynyt asiakas
        Vattenfall_asiantuntija kirjoitti:

        Kiitos viestistä,
        on tosi valitettavaa, jos sinulla on tuollaisia kokemuksia sivuistamme. Ilman muuta vien asian eteenpäin. Kyllä meiltä pitää voida odottaa sivujen toimimista! Sivumme ovat nimenomaan asiakkaita varten.

        Online-ongelmaa olisi helpompi selvittää, mikäli tiedossa olisi asiakasnumero ja mielellään ajankohta, koska ongelma on esiintynyt.
        Eli voisitko ystävällisesti jättää yhteystietosi minun sähköpostiini [email protected], kiitos.

        Terveisin Airi Laakkonen,
        Vattenfallin energia-asiantuntija

        Yritin kirjautua sisään juuri äsken, alkaen klo 21:49. Ensin Operalla (10.53), sitten IE7:llä ja vielä Firefox 3.6.3:lla. Mikään yritys ei onnistunut. Käyttöjärjestelmäni on XP SP3. Tämä ongelma on ollut päällä ainakin kuukausikaupalla. Jos voit perustella mihin vielä tarvitsette henkilötietoni, voin antaa ne. Mutta luulisi näistäkin tiedoista olevan jotain apua ongelman selvittämisessä. Sitäpaitsi, olen, kuten totesin, valittanut tästä teille jo aiemmin kaikkien mahdollisten tietojen kera.


      • Vattenfall_asiantuntija
        tympääntynyt asiakas kirjoitti:

        Yritin kirjautua sisään juuri äsken, alkaen klo 21:49. Ensin Operalla (10.53), sitten IE7:llä ja vielä Firefox 3.6.3:lla. Mikään yritys ei onnistunut. Käyttöjärjestelmäni on XP SP3. Tämä ongelma on ollut päällä ainakin kuukausikaupalla. Jos voit perustella mihin vielä tarvitsette henkilötietoni, voin antaa ne. Mutta luulisi näistäkin tiedoista olevan jotain apua ongelman selvittämisessä. Sitäpaitsi, olen, kuten totesin, valittanut tästä teille jo aiemmin kaikkien mahdollisten tietojen kera.

        Hei, kiitos lisäselvityksestä.
        Sain IT-tuestamme oheisen vastauksen:
        "Käyttökatkot eivät yleensä johdu asiakkaan järjestelmäkokoonpanosta (tuemme tällä hetkellä Windows käyttöjärjestelmän päällä testatusti Mozilla Firefox ja Internet Explorer 8 selainympäristöjä) ja muutkin selaimet ovat kehityskohteidemme listalla.
        OnLine-palvelimen suorituskykyä on parannettu viimevuoden loppupuolella uudella tehokkaammalla serverillä ja 2010 huhtikuun aikana serverikoneen keskusmuistia lisäämällä.
        Ensimmäiset reaktiot muistin lisäyksen jälkeen ovat sellaiset, että tietojen latausongelmia on vähemmän, mutta näistä ei kuitenkaan olla päästy kokonaan eroon. Yleisin ongelman syy on XI-palvelin joka on jostain syystä mennyt jumiin ja se pitää käynnistää uudelleen. Tälläisissä tapauksissa asiakas on yleensä päässyt kirjautumaan OnLineen sisään, mutta hänen tietojaan ei ole navigaatio-valikoista löytynyt.
        Hyvin yleinen yhteydenotto on ollut se, että asiakkaan sopimusten tai käyttöpaikkatietojen alta ei olekaan löytynyt tietoja vaikka sisään on päässyt kirjautumaan.
        Toinen näitä tietojen latautumisongelmia aiheuttanut juttu on ollut SAP:n/Enfon XI-palvelinta kuormittaneet latausajot jolloin palvelimen suorituskyky hidastuu suuren tietomäärän siirron takia.
        Useimmissa tapauksissa kyseessä on ollut vain lyhytkestoinen tiedonsiirto-ongelma jonka jälkeen palvelu on jälleen toiminut normaalisti.
        Tiedostamme nykyiset OnLine-palvelun ongelmat ja että parannukset OnLine-palvelun serveriympäristöön on aloitettu jo viime vuoden lopulla ja jatkamme kehitystyötä kuluvan kevään/alkukesän aikana.
        OnLine-palveluun ei sinänsä henkilötietoja tarvita. Riittää, että on voimassa oleva sopimus Vattenfallin kanssa. Sisäänkirjautumiseen tarvitaan asiakasnumero, jokin asiakkaan voimassa olevan sopimuksen käyttöpaikkanumeroista ja sähköpostiosoite. Sähköpostiosoitteen toivomme olevan aktiivisesti käytössä mahdollisten unohtuneiden salasanan tilausten, e-laskun lähetysosoitteen ja SMS häiriötiedotteen lähetyksen yms. takia."

        Terveisin Airi Lakkonen,
        Vattenfallin energia-asiantuntija


      • tympääntynyt asiakas
        Vattenfall_asiantuntija kirjoitti:

        Hei, kiitos lisäselvityksestä.
        Sain IT-tuestamme oheisen vastauksen:
        "Käyttökatkot eivät yleensä johdu asiakkaan järjestelmäkokoonpanosta (tuemme tällä hetkellä Windows käyttöjärjestelmän päällä testatusti Mozilla Firefox ja Internet Explorer 8 selainympäristöjä) ja muutkin selaimet ovat kehityskohteidemme listalla.
        OnLine-palvelimen suorituskykyä on parannettu viimevuoden loppupuolella uudella tehokkaammalla serverillä ja 2010 huhtikuun aikana serverikoneen keskusmuistia lisäämällä.
        Ensimmäiset reaktiot muistin lisäyksen jälkeen ovat sellaiset, että tietojen latausongelmia on vähemmän, mutta näistä ei kuitenkaan olla päästy kokonaan eroon. Yleisin ongelman syy on XI-palvelin joka on jostain syystä mennyt jumiin ja se pitää käynnistää uudelleen. Tälläisissä tapauksissa asiakas on yleensä päässyt kirjautumaan OnLineen sisään, mutta hänen tietojaan ei ole navigaatio-valikoista löytynyt.
        Hyvin yleinen yhteydenotto on ollut se, että asiakkaan sopimusten tai käyttöpaikkatietojen alta ei olekaan löytynyt tietoja vaikka sisään on päässyt kirjautumaan.
        Toinen näitä tietojen latautumisongelmia aiheuttanut juttu on ollut SAP:n/Enfon XI-palvelinta kuormittaneet latausajot jolloin palvelimen suorituskyky hidastuu suuren tietomäärän siirron takia.
        Useimmissa tapauksissa kyseessä on ollut vain lyhytkestoinen tiedonsiirto-ongelma jonka jälkeen palvelu on jälleen toiminut normaalisti.
        Tiedostamme nykyiset OnLine-palvelun ongelmat ja että parannukset OnLine-palvelun serveriympäristöön on aloitettu jo viime vuoden lopulla ja jatkamme kehitystyötä kuluvan kevään/alkukesän aikana.
        OnLine-palveluun ei sinänsä henkilötietoja tarvita. Riittää, että on voimassa oleva sopimus Vattenfallin kanssa. Sisäänkirjautumiseen tarvitaan asiakasnumero, jokin asiakkaan voimassa olevan sopimuksen käyttöpaikkanumeroista ja sähköpostiosoite. Sähköpostiosoitteen toivomme olevan aktiivisesti käytössä mahdollisten unohtuneiden salasanan tilausten, e-laskun lähetysosoitteen ja SMS häiriötiedotteen lähetyksen yms. takia."

        Terveisin Airi Lakkonen,
        Vattenfallin energia-asiantuntija

        Jotain parannuksia kerrotte tehneenne, mutta tilanne on edelleenkin se, että SISÄÄN EI PÄÄSE!
        Juuri äsken kokeilin taas kolmella selaimella vaikka kuinka monta kertaa, mutta kirjautuminen epäonnistuu aina. Onlinepalvelun toiminta ja toimivuus on siis tasan nollassa -sitä ei ole.


      • Vattenfall_asiantuntija
        tympääntynyt asiakas kirjoitti:

        Jotain parannuksia kerrotte tehneenne, mutta tilanne on edelleenkin se, että SISÄÄN EI PÄÄSE!
        Juuri äsken kokeilin taas kolmella selaimella vaikka kuinka monta kertaa, mutta kirjautuminen epäonnistuu aina. Onlinepalvelun toiminta ja toimivuus on siis tasan nollassa -sitä ei ole.

        Hei,
        kiitos taas palautteesta.
        Kirjautumis-ongelma siis esiintyi tänään, 10.5. n. klo 20:45 -21:00? Ilmoitan siitä taas eteenpäin. Kokeilin muuten itse ja pääsin kyllä heti Online-palveluun. Eli ilmeisesti joku tilapäinen häiriö.

        Terveisin Airi Laakkonen,
        Vattenfallin energia-asiantuntija


      • tympääntynyt asiakas
        Vattenfall_asiantuntija kirjoitti:

        Hei,
        kiitos taas palautteesta.
        Kirjautumis-ongelma siis esiintyi tänään, 10.5. n. klo 20:45 -21:00? Ilmoitan siitä taas eteenpäin. Kokeilin muuten itse ja pääsin kyllä heti Online-palveluun. Eli ilmeisesti joku tilapäinen häiriö.

        Terveisin Airi Laakkonen,
        Vattenfallin energia-asiantuntija

        Juu hei taas, kiitos kun vastailet.
        Ongelma jatkuu (äsken kokeilin taas) kuten olen kuvannut. Tältä sivulta ei pääse sisään:
        http://www.vattenfall.fi/fi/yksityisasiakkaat.htm

        Tältä virheilmoitussivulta pääsee:
        https://vfonline.vattenfall.fi/main/default.asp

        Tällä voin nyt osoittaa sen, etten yritä väärillä tunnuksilla sisään.

        "Eli ilmeisesti joku tilapäinen häiriö."
        -Uskallan olla eri mieltä. Tätä kun on jatkunut kuukausikaupalla, varmaan jo ainakin puoli vuotta. 02.12.2009 klo 07:10 annoin palautetta tästä, ja Mari L vastasi sähköpostilla samana päivänä klo 13:29:

        "Internetsivujemme hitaudesta ja Onlinepalvelun epäonnistuneista
        sisäänkirjautumisista laitan palautetta eteenpäin, että saisimme näiden
        osalta ongelmaa ratkottua."


      • Vattenfall_asiantuntija
        tympääntynyt asiakas kirjoitti:

        Juu hei taas, kiitos kun vastailet.
        Ongelma jatkuu (äsken kokeilin taas) kuten olen kuvannut. Tältä sivulta ei pääse sisään:
        http://www.vattenfall.fi/fi/yksityisasiakkaat.htm

        Tältä virheilmoitussivulta pääsee:
        https://vfonline.vattenfall.fi/main/default.asp

        Tällä voin nyt osoittaa sen, etten yritä väärillä tunnuksilla sisään.

        "Eli ilmeisesti joku tilapäinen häiriö."
        -Uskallan olla eri mieltä. Tätä kun on jatkunut kuukausikaupalla, varmaan jo ainakin puoli vuotta. 02.12.2009 klo 07:10 annoin palautetta tästä, ja Mari L vastasi sähköpostilla samana päivänä klo 13:29:

        "Internetsivujemme hitaudesta ja Onlinepalvelun epäonnistuneista
        sisäänkirjautumisista laitan palautetta eteenpäin, että saisimme näiden
        osalta ongelmaa ratkottua."

        Kiitos taas, ilman muuta vastaan.
        Tavoite on saada ongelmat ratkottua ja asiat toimimaan.
        Olemme erittäin pahoillamme, että OnLinen-sivujemme toimivuudessa on ollut häiriöitä.
        Sain tänään asiaan lisäselvitystä: Jatkuvasti kasvavat kävijämäärät aiheuttavat erittäin kovaa painetta nykyiselle järjestelmälle ja ajoittain palvelu ei ole toiminut odotetulla tavalla.
        Parannukset OnLinen serveriympäristöön on aloitettu jo talven aikana ja nämä toiminpiteet ovatkin parantaneet tilannetta, mutta valitettavasti ongelmat eivät ole kokonaan poistuneet.
        Viimeisin suurempi muutos tapahtui kaksi viikkoa sitten. Jatkamme selvitystyötä ja kehitämme OnLine-palveluamme, jotta vastaisuudessa näitä ongelmia ei enää esiintyisi.
        Paras keino auttaa meitä selvitystyössä on lähettää meille palautetta, kuten olet tehnytkin. Näin saamme koottua arvokasta tietoa ongelmista ja pääsemme kiinni korjaustarpeisiin. Jokainen palaute käsitellään ja kaikkiin pyrimme myös vastaamaan.
        Palautetta voit antaa myös oheisen lomakkeen kautta:

        http://www.vattenfall.fi/fi/yhteydenottolomake-yksityisasiakkaat-ja-pienet-yritykset.htm

        Terveisin Airi Laakkonen,
        Vattenfallin energia-asiantuntija


      • tympääntynyt asiakas
        Vattenfall_asiantuntija kirjoitti:

        Kiitos taas, ilman muuta vastaan.
        Tavoite on saada ongelmat ratkottua ja asiat toimimaan.
        Olemme erittäin pahoillamme, että OnLinen-sivujemme toimivuudessa on ollut häiriöitä.
        Sain tänään asiaan lisäselvitystä: Jatkuvasti kasvavat kävijämäärät aiheuttavat erittäin kovaa painetta nykyiselle järjestelmälle ja ajoittain palvelu ei ole toiminut odotetulla tavalla.
        Parannukset OnLinen serveriympäristöön on aloitettu jo talven aikana ja nämä toiminpiteet ovatkin parantaneet tilannetta, mutta valitettavasti ongelmat eivät ole kokonaan poistuneet.
        Viimeisin suurempi muutos tapahtui kaksi viikkoa sitten. Jatkamme selvitystyötä ja kehitämme OnLine-palveluamme, jotta vastaisuudessa näitä ongelmia ei enää esiintyisi.
        Paras keino auttaa meitä selvitystyössä on lähettää meille palautetta, kuten olet tehnytkin. Näin saamme koottua arvokasta tietoa ongelmista ja pääsemme kiinni korjaustarpeisiin. Jokainen palaute käsitellään ja kaikkiin pyrimme myös vastaamaan.
        Palautetta voit antaa myös oheisen lomakkeen kautta:

        http://www.vattenfall.fi/fi/yhteydenottolomake-yksityisasiakkaat-ja-pienet-yritykset.htm

        Terveisin Airi Laakkonen,
        Vattenfallin energia-asiantuntija

        Olen yökukkuja, ja olen monet kerrat yrittänyt sisäänkirjautumista aivan keskellä yötä, vaikkapa klo 01-04. Hiukan on vaikea uskoa, että Vattenfallin suomen sivut olisivat tuolloin kovin ruuhkautuneet. Hyvä kuitenkin, jos teette ongelman poistamiseksi sen mitä tarvitsee.


    • Vattenfall_asiantuntija

      Kiitos palautteesta,
      Harmi, mikäli sinulla on noin huonoja kokemuksia Online-palvelustamme.
      Sinullekin viestini on: jättäisitkö ystävällisesti yhteystietosi minun sähköpostiini. Kyllä meitä kiinnostaa erittäin paljon, jos Online-palvelumme ei toimi.
      Olisi helpompi "paikallistaa" ongelma, jos olisi hieman tarkempaa tietoa, koska ongelma on esiintynyt.

      Terveisin Airi Laakkonen,
      Vattenfallin energia-asiantuntija

      • Offlineee

        Turha esittää, että tässä olisi asiakkaiden yhteystiedoilla jotain merkitystä. Vai onko joidenkin random-asiakkaiden tiedot blokattu erikseen, mutta muilla toimii?

        Ajankohta: asiakastietojen löytymisen osalta aina kuukauden alkupuolella, usein muulloinkin (8.5. kolmannen kirjautumisen jälkeen toimi jotenkuten), yleisen hitauden osalta AINA
        Asiakasnumero: useita
        Paikkakunta: useampi eri puolilla Suomea
        Netti: useita 1-2 M yhteyksiä
        Tietokone: kaikissa taitaa olla xp, mutta muut speksit vaihtelee
        Valitettu Vf:lle ennenkin: on

        Vielä yksi vinkkin Vf:lle: näissä asioissa ei kannata ottaa mallia enirosta. Hankkikaa kunnon serveri ja tarkistakaa sivujen koodaus. Kyllä se siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3919
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3515
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      79
      3343
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2648
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      124
      1618
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1516
    7. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1134
    8. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1124
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1110
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

      miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1026
    Aihe