Itse en omista mopoa tahi skootteria. Kirjoitan autoilijan näkökulmasta.
Minusta mopojen maksiminopeus voitaisiin ruuvata hieman ylemmäs, jotta eivät ole muun liikenteen jaloissa. Mopojen maksiminopeus voisi olla vaikka 70 km/h, jotta ei tarvitse ajaa jonkun hidaskuskin perässä 40 km/h, vaan voivat heittää ohituksen nopeasti. Noita etanoita on liikenteessä yllättävän paljon. On vaikea ohittaa, jos hikisesti pääsee ohi ja turvalliseen ohittamiseen tarvitaan älyttömän pitkä matka, jos nopeus on about samaa luokkaa.
Onko skoottereissa/mopoissa ns. "runkoväpätystä", jos vauhti kiihtyy yli 50 km/h? Missä nopeudessa runkoväpätys alkaa ko. kevyissä kaksipyöräisissä?
Skoottereiden nopeus
1
696
Vastaukset
- juhizzzz
Moro,
Itse olen 24-vuotias. Ostin skootterin, koska sillä pääsee paljon kätevämmin liikkumaan. Nyt ollaan kaupungissa uudistamassa kaikki tiet periaatteella: "Mopoilijat pois pyöräteiltä." Kyllä hävettää ajaa 60 km /h nopeusrajoituksella 40 km / h, ja kauhea autojono perässä.
Tämän lisäksi keskustassa olen ollut monta kertaa joutua onnettomuuteen ajaessani autotiellä, koska autoilijat eivät huomaa skootteria kuten auto huomataan. Viimeksi edellisellä viikolla eräs autoilija vaihtoi kaistaa minun ajaessani hänen rinnalle, kiilasi minut vastaan tulevan kaistalle ja sieltä tuli auto. ONNEKSI skootteri mahtui just vastaantulevan ja minun kiilannen auton väliin, etten jysähtänyt vastaantulijaan.
Minulla on B-kortti, tiedän kyllä tarkalleen liikennesäännöt ja miten niitä tulisi noudattaa. Tästä huolimatta olen melko heikoilla, kun pakotetaan ajamaan autojen seassa. Voin vain kuvitella, mikä mahtaa olla 16-vuotiaiden tilanne, joilla ei ole lainkaan kortti autolla ajoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362141Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten591955Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211900HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363771622Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031621Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241444Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821072Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53947- 73875
- 27869