Itse en omista mopoa tahi skootteria. Kirjoitan autoilijan näkökulmasta.
Minusta mopojen maksiminopeus voitaisiin ruuvata hieman ylemmäs, jotta eivät ole muun liikenteen jaloissa. Mopojen maksiminopeus voisi olla vaikka 70 km/h, jotta ei tarvitse ajaa jonkun hidaskuskin perässä 40 km/h, vaan voivat heittää ohituksen nopeasti. Noita etanoita on liikenteessä yllättävän paljon. On vaikea ohittaa, jos hikisesti pääsee ohi ja turvalliseen ohittamiseen tarvitaan älyttömän pitkä matka, jos nopeus on about samaa luokkaa.
Onko skoottereissa/mopoissa ns. "runkoväpätystä", jos vauhti kiihtyy yli 50 km/h? Missä nopeudessa runkoväpätys alkaa ko. kevyissä kaksipyöräisissä?
Skoottereiden nopeus
1
645
Vastaukset
- juhizzzz
Moro,
Itse olen 24-vuotias. Ostin skootterin, koska sillä pääsee paljon kätevämmin liikkumaan. Nyt ollaan kaupungissa uudistamassa kaikki tiet periaatteella: "Mopoilijat pois pyöräteiltä." Kyllä hävettää ajaa 60 km /h nopeusrajoituksella 40 km / h, ja kauhea autojono perässä.
Tämän lisäksi keskustassa olen ollut monta kertaa joutua onnettomuuteen ajaessani autotiellä, koska autoilijat eivät huomaa skootteria kuten auto huomataan. Viimeksi edellisellä viikolla eräs autoilija vaihtoi kaistaa minun ajaessani hänen rinnalle, kiilasi minut vastaan tulevan kaistalle ja sieltä tuli auto. ONNEKSI skootteri mahtui just vastaantulevan ja minun kiilannen auton väliin, etten jysähtänyt vastaantulijaan.
Minulla on B-kortti, tiedän kyllä tarkalleen liikennesäännöt ja miten niitä tulisi noudattaa. Tästä huolimatta olen melko heikoilla, kun pakotetaan ajamaan autojen seassa. Voin vain kuvitella, mikä mahtaa olla 16-vuotiaiden tilanne, joilla ei ole lainkaan kortti autolla ajoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082655
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521866Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1521447Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3671418Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3571356Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251246Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe611213Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141146- 551006
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23928