Aamulla kun avasin koneen, tuli joku firefox-päivitys, noh asensin sen ja sitten tuli ilmo, että abobe flash pitää päivittää kanssa, kun muuten saattaa kaatua...Noh, nyt olen asennellut sitä sitten, mutta kunpääsen sellaiselle sivustolle, jossa flashia tarvitaan, niin tulee harmaa näyttö ja ilmoitus, että flash on kaatunut, tee ilmoitus.......kele..niitä ilmoja oon tehny kait jo 20 tän aamun aikana,,,,
Mitä pitää tehdä seuraavaksi.......en oikeen ymmärrä enää..
Flash kaatuu
19
1070
Vastaukset
- kertokaa0
sama juttu täällä, ei pysty menemään ees aamulypsylle farmvilleen, kun näyttöön tulee joku palikka ja lukee, että "adobe flash liitännäinen on kaatunut tai jotain semmoista. eilen se päivitti jotain ja nyt ei näytä toimivan mikään flässi. kertokaa mitä tehdä, ei ummarra :)
- tumppis blondi
Kurja juttu, kun ei saa edes täältä apua, vaikka eihän tää mikään vastausautomaatti-palsta olekaan.
Kuitenkin tuntuu, että mä oon ainoa aito aloittelija ja tumpelo, kun lukee noita muiden kysymyksiä. mut silti ei kukaan osaa neuvoo edes mua ;((
Mikähän mahtoi olla käyttöjärjestelmä? Todennäköisesti, Firefoxissa tehtiin niin isot muutokset, että homma sitten ei ihan toimi. Poista Firefox ja Flash kokonaan ja asenna Firefox 3.6.3 ja uusin Flash.
Päivitä se Firefox ja Flash vaikka elokuussa sitten käsipelillä jos sitten vaikka olisi Firefox 3.6.5 jossa ongelmia korjattu tai on uudempi Flash.- kertokaa0
no minä en ainakaan rupee poistelemaan mitään, tusin saisin niitä asennettua takaisin. mitä järkeä on tehdä tuommoisia päivityksiä jos koneet menee ihan sekaisin ja pitää itse ruveta asentelemaan jotain ihme lisäosia.
käyttöjärjestelmä on ainakin minulla (ei siis viestin aloittajalla) xp... kone on aika vanha, tai no ikivanha vuoelta 2005. tässä on muutenkin niin vähän tilaa, ettei oikein huvittais asentaa taas jotain uusia ohjelmia yms.
kyllä se youtubea pyörittää, mutta esim. nettiradio saattaa kesken kaiken pimahtaa. kertokaa0 kirjoitti:
no minä en ainakaan rupee poistelemaan mitään, tusin saisin niitä asennettua takaisin. mitä järkeä on tehdä tuommoisia päivityksiä jos koneet menee ihan sekaisin ja pitää itse ruveta asentelemaan jotain ihme lisäosia.
käyttöjärjestelmä on ainakin minulla (ei siis viestin aloittajalla) xp... kone on aika vanha, tai no ikivanha vuoelta 2005. tässä on muutenkin niin vähän tilaa, ettei oikein huvittais asentaa taas jotain uusia ohjelmia yms.
kyllä se youtubea pyörittää, mutta esim. nettiradio saattaa kesken kaiken pimahtaa."no minä en ainakaan rupee poistelemaan mitään, tusin saisin niitä asennettua takaisin. mitä järkeä on tehdä tuommoisia päivityksiä jos koneet menee ihan sekaisin ja pitää itse ruveta asentelemaan jotain ihme lisäosia."
Windows XP:n tapauksessa, lisäosilta ei oikein voi välttyä koska Flash on standardoimatonta tekniikkaa ja Windowsissa ei Flash -tukea ole. Se taas on ihan normaalia tietotekniikkaa, että tulee muutoksia ja päivityksiä.
Siitä voidaan lähteä, että tietoturvapäivitykset on pakollisia koska muuten koneella ei ole nettiin asiaa. Muutoksia tehdään koska maailma muuttuu kokoajan. Tulee uusia standardeja, tulee uusia tekniikoita mitä halutaan käyttää, tulee eurovaluuttaa, vanhojen systeemien ylläpito käy liian hankalaksi ja niitä pitää uusia ja sen sellaista.
Tämä muutos on ensimmäistä kertaa Firefoxin, ja missään Mozillan tuotteen historiassa kun se tehdään kesken julkaisun. Firefoxilla on jokainen julkaisu, eli 1.0.x, 1.5.x, 2.0.x, 3.0.x, 3.5.x jne. olleet vakaita, että niissä ei mikään muutu. Jos jotain särkyy niin se tapahtuu julkaisua vaihtaessa, eli silloin lisäosat yleensä pitää uusia ja jotkut vanhat lisäosat voi hajota. Firefoxilla on 6kk aikaa aina tehdä julkaisupäivitys.
Firefox 3.6.4 on poikkeus, sillä Firefox 3.7 peruutettiin ja sen oleellinen muutos tehtiin tuohon päivitykseen. Se katsottiin ilmeisesti niin pieneksi. Tämän idea on estää bugisia lisäosia kaatamasta Firefoxia mutta ilmeisesti Flash Player ei sitten nyt jostain syystä ole sen kanssa yhteensopiva.
Tietysti, jos tälläisiä muutospäivityksiä pelkää ja lisäosien säätöä, niin silloin ei kannattaisi valita käyttöjärjestelmän sen mukaan missä nämä on. Esimerkiksi, Ubuntu 8.04:ssä on ollut huhtikuusta 2008 lähtien ollut Firefox 3.0.x, ja se on edelleen tuettuna. Samoin löytyy Flash Player. Ne nyt sitten vaihtaa yhdellä kertaa Firefoxin lähiaikoina yhdellä rysäyksellä 3.6.4 tai 3.6.5:n ja säätää Flashin sen kanssa toimimaan ja he huolehtii siitä, että hommat ei hajoa. Ensimmäinen muutos siis kahteen vuoteen ja sen hoitaa joku muu.
Windows XP:llä joudut itse huolehtimaan kun Windowsilla yleensä kasataan itse sellaista palapeliä Windowsin päälle kaikista lisäohjelmista ja niiden lisäosista, ja niitä pitäisi huolehtia.
Niin ja tämä muutos tosiaankin tehtiin siksi, koska oli tarve suojata selainta ettei se kaatuisi jonkun bugisen lisäosan takia. Tuota kutsutaan kehitykseksi. Firefox 4.0 on seuraava muutos, ja se tulee kaiketi tämän vuoden puolella vielä. Vaihto siihen tehdään varmaan viimeistään vuoden kuluttua. Tässä aikovat tiettävästi jotenkin paremmin vakioida lisäosien rajapintaa, että hajoamisia sattuisi vähemmän kun tulee uusia julkaisuja
Se saattaa kuullostaa joillekin "itsestään selvältä" mutta tietotekniikassa, kaikki mitä ei ole standardoitu, MUUTTUU. Ja aina kun tulee muutoksia niin voi sitten hajota. Firefox on tiettävästi ensimmäinen selain joka tekee jotain tuollaista ja tuossa kai tehdään jotain standardointia(?). Eli kehitystä siis taas eteenpäin.- blondi tumpelo..
M-Kar kirjoitti:
"no minä en ainakaan rupee poistelemaan mitään, tusin saisin niitä asennettua takaisin. mitä järkeä on tehdä tuommoisia päivityksiä jos koneet menee ihan sekaisin ja pitää itse ruveta asentelemaan jotain ihme lisäosia."
Windows XP:n tapauksessa, lisäosilta ei oikein voi välttyä koska Flash on standardoimatonta tekniikkaa ja Windowsissa ei Flash -tukea ole. Se taas on ihan normaalia tietotekniikkaa, että tulee muutoksia ja päivityksiä.
Siitä voidaan lähteä, että tietoturvapäivitykset on pakollisia koska muuten koneella ei ole nettiin asiaa. Muutoksia tehdään koska maailma muuttuu kokoajan. Tulee uusia standardeja, tulee uusia tekniikoita mitä halutaan käyttää, tulee eurovaluuttaa, vanhojen systeemien ylläpito käy liian hankalaksi ja niitä pitää uusia ja sen sellaista.
Tämä muutos on ensimmäistä kertaa Firefoxin, ja missään Mozillan tuotteen historiassa kun se tehdään kesken julkaisun. Firefoxilla on jokainen julkaisu, eli 1.0.x, 1.5.x, 2.0.x, 3.0.x, 3.5.x jne. olleet vakaita, että niissä ei mikään muutu. Jos jotain särkyy niin se tapahtuu julkaisua vaihtaessa, eli silloin lisäosat yleensä pitää uusia ja jotkut vanhat lisäosat voi hajota. Firefoxilla on 6kk aikaa aina tehdä julkaisupäivitys.
Firefox 3.6.4 on poikkeus, sillä Firefox 3.7 peruutettiin ja sen oleellinen muutos tehtiin tuohon päivitykseen. Se katsottiin ilmeisesti niin pieneksi. Tämän idea on estää bugisia lisäosia kaatamasta Firefoxia mutta ilmeisesti Flash Player ei sitten nyt jostain syystä ole sen kanssa yhteensopiva.
Tietysti, jos tälläisiä muutospäivityksiä pelkää ja lisäosien säätöä, niin silloin ei kannattaisi valita käyttöjärjestelmän sen mukaan missä nämä on. Esimerkiksi, Ubuntu 8.04:ssä on ollut huhtikuusta 2008 lähtien ollut Firefox 3.0.x, ja se on edelleen tuettuna. Samoin löytyy Flash Player. Ne nyt sitten vaihtaa yhdellä kertaa Firefoxin lähiaikoina yhdellä rysäyksellä 3.6.4 tai 3.6.5:n ja säätää Flashin sen kanssa toimimaan ja he huolehtii siitä, että hommat ei hajoa. Ensimmäinen muutos siis kahteen vuoteen ja sen hoitaa joku muu.
Windows XP:llä joudut itse huolehtimaan kun Windowsilla yleensä kasataan itse sellaista palapeliä Windowsin päälle kaikista lisäohjelmista ja niiden lisäosista, ja niitä pitäisi huolehtia.
Niin ja tämä muutos tosiaankin tehtiin siksi, koska oli tarve suojata selainta ettei se kaatuisi jonkun bugisen lisäosan takia. Tuota kutsutaan kehitykseksi. Firefox 4.0 on seuraava muutos, ja se tulee kaiketi tämän vuoden puolella vielä. Vaihto siihen tehdään varmaan viimeistään vuoden kuluttua. Tässä aikovat tiettävästi jotenkin paremmin vakioida lisäosien rajapintaa, että hajoamisia sattuisi vähemmän kun tulee uusia julkaisuja
Se saattaa kuullostaa joillekin "itsestään selvältä" mutta tietotekniikassa, kaikki mitä ei ole standardoitu, MUUTTUU. Ja aina kun tulee muutoksia niin voi sitten hajota. Firefox on tiettävästi ensimmäinen selain joka tekee jotain tuollaista ja tuossa kai tehdään jotain standardointia(?). Eli kehitystä siis taas eteenpäin.No niin...olen nyt asentanut jo 2x firefox 3.6 ja flashinkin muutamaan kertaa, eikä pelitä....tai siis abobe kaatuu jatkuvasti.
poistin kaikki vanhat abobet ja latasin uuden, mutta ei pelitä ei.........
ja sammutin koneen aina välillä ja uudestaan,mutta kun ei niin ei.........
tuli mieleen, kuntuo palomuuri kysyy, että saako tehdä muutosta, niin mitä siihen pitää vastata, kun en oikeen ymmärrä, jos vastaisin kyllä, vaikka se tarjoaa ei:tä......olisko sillä mitään vaikutusta,kun huomasin vaan, että palomuuri on koko ajan punasella kun flash-sivu aukeaa.........ja sitten tietty kaatuu taas.....
juu.firefox on ja windows xp....... blondi tumpelo.. kirjoitti:
No niin...olen nyt asentanut jo 2x firefox 3.6 ja flashinkin muutamaan kertaa, eikä pelitä....tai siis abobe kaatuu jatkuvasti.
poistin kaikki vanhat abobet ja latasin uuden, mutta ei pelitä ei.........
ja sammutin koneen aina välillä ja uudestaan,mutta kun ei niin ei.........
tuli mieleen, kuntuo palomuuri kysyy, että saako tehdä muutosta, niin mitä siihen pitää vastata, kun en oikeen ymmärrä, jos vastaisin kyllä, vaikka se tarjoaa ei:tä......olisko sillä mitään vaikutusta,kun huomasin vaan, että palomuuri on koko ajan punasella kun flash-sivu aukeaa.........ja sitten tietty kaatuu taas.....
juu.firefox on ja windows xp.......Sinun pitää tarkistaa, että se on se edellinen Firefox.. Firefox 3.6.4:ssä tuli isommat muutokset, Firefox 3.6.3 on se mikä pitäisi asentaa.
Saattaa kyllä ongelmat johtua tietoturvaohjelmistoistasi, ne on yleinen ongelmien aiheuttaja. Pitää kaikki muutokset sallia kun muuten jää tekemättä.
Noin muuten taas mitä tulee päivittämiseen, kaikki lisäohjelmat mitkä käyttää verkkoyhteyttä tai avaavat vieraita tiedostoja pitää tosiaankin päivittää kuukausittain. Ne ohjelmat ei aina itse osaa tai jos osaa niin voivat jumitella, että niitä pitää paljon itse asennella.
Windows XP:ssä tämä on melkein kaikki mahdollinen paitsi Windows Media Player. Windows XP:ssä ei valitettavasti ole turvallista käyttää sitä Windowsin omaa selainta ja sähköpostiohjelmistoa, että ne pitää vaihtaa ja pitää sitten huolehtia niistä.- Bugintun taikaa
lopeta jo se tyhmän esittämine. Windoowshan kaikilla on. Eiköhän kaikki tiedä jo, että sä käytät Ubuntua ja sitä tosi vakaata LTS Hardyä ja pakosta jollain koneella STS Ubuntua. Short Term Support.
Asenna sä vaan siihen *butuun vaikkapa se 3.0.19 bugintu krääsä.
Vai alatko sä kohta kehuskelemaan, kun sä käytät Ubuntua, Windowssia ja mitä kaikkea ja sulla toimii ihan kaikki?
Milloin tulee se hyper super M-Kar Ubuntu? Sinähän olet näemmä sanojes perusteella "oikea koodaaja"
Anteeksi saako kysyä mitä sä koodaat. Sitä toisten tekemää M$buntuako?
Valokuvi
Ei siinä mitään, mutta olis vaan kiva tietää millainen koodaja sä olet, kun tuntuu olevan "tarkkaa ja täydellistä" tietoa joka asiaan ja sitä pitää levitellä joka palstalla?
Oletko sä vähän Roswel ihmisiä? Käyttöjärjestelmät ottaa vallan ihmisistä ja super hero M-Kar pelastaa kaikki vakaalla Ubuntu LTS tuotoksella.
Ubuntun Penntti Nelonen sä olet.
Mä ole käyttänyt GNU/Linux pohjaista käyttöjärjestelmää kohta 7 vuotta pelkästään ja mikään ei voita Debiania.
Aloitin kaiken M$ anti hommat 2003 vuonna ja sillä tiellä ollan. Fedora Core 3 (tais olla) oli se millä aloitin. Ja kaikki hoitu ilman nettiyhteyttä... tai no kirjastossa kävin hakee ohjeita ja kirjoittelin vihkoon ylös kaikki maailman vihjeet ja vinkit Kotona ihmettelin mitä vihtruuria tuossa pitäis lukea.
Periksi ei annettu!
Eipä se ollut loppujenlopuksi vaikeaa. Toista se on nytten Fedoran kanssa, kun niitä järjestelmän lamauttavia päivityksiä tulee nettipiuhaa pitkin päivittäin.
Sen jälkeen muutaman vuoden Bugintua. Juu ne sairaat LTS versiotkin tuli kokeiltua.
6.06 oli ON ainut Ubuntu mitä voi sanoa vakaaksi ja toimivaksi LTS tuotokseksi. Loput on sitä Experimenttaalia. Sitä testausta.
Jep. Ubuntun äiti majailee joka koneela täällä päin. En ole mikään hirmukoodaaja ja sitä ei tarttekaan Debianin kanssa olla.
Ei kun... Etkö sä ole sitä mieltä että Debian ei sovellu työpöytä kayttöön Asenna Ubintu jos mikään ei toimi?
Saatan muistaa väärin ;)
Ei siinä mitään. Kaikille löytyy toimiva ja sopiva käyttis. Itselle se on Debian.
Hyvää junnua M-Ubuntu-Karille! Bugintun taikaa kirjoitti:
lopeta jo se tyhmän esittämine. Windoowshan kaikilla on. Eiköhän kaikki tiedä jo, että sä käytät Ubuntua ja sitä tosi vakaata LTS Hardyä ja pakosta jollain koneella STS Ubuntua. Short Term Support.
Asenna sä vaan siihen *butuun vaikkapa se 3.0.19 bugintu krääsä.
Vai alatko sä kohta kehuskelemaan, kun sä käytät Ubuntua, Windowssia ja mitä kaikkea ja sulla toimii ihan kaikki?
Milloin tulee se hyper super M-Kar Ubuntu? Sinähän olet näemmä sanojes perusteella "oikea koodaaja"
Anteeksi saako kysyä mitä sä koodaat. Sitä toisten tekemää M$buntuako?
Valokuvi
Ei siinä mitään, mutta olis vaan kiva tietää millainen koodaja sä olet, kun tuntuu olevan "tarkkaa ja täydellistä" tietoa joka asiaan ja sitä pitää levitellä joka palstalla?
Oletko sä vähän Roswel ihmisiä? Käyttöjärjestelmät ottaa vallan ihmisistä ja super hero M-Kar pelastaa kaikki vakaalla Ubuntu LTS tuotoksella.
Ubuntun Penntti Nelonen sä olet.
Mä ole käyttänyt GNU/Linux pohjaista käyttöjärjestelmää kohta 7 vuotta pelkästään ja mikään ei voita Debiania.
Aloitin kaiken M$ anti hommat 2003 vuonna ja sillä tiellä ollan. Fedora Core 3 (tais olla) oli se millä aloitin. Ja kaikki hoitu ilman nettiyhteyttä... tai no kirjastossa kävin hakee ohjeita ja kirjoittelin vihkoon ylös kaikki maailman vihjeet ja vinkit Kotona ihmettelin mitä vihtruuria tuossa pitäis lukea.
Periksi ei annettu!
Eipä se ollut loppujenlopuksi vaikeaa. Toista se on nytten Fedoran kanssa, kun niitä järjestelmän lamauttavia päivityksiä tulee nettipiuhaa pitkin päivittäin.
Sen jälkeen muutaman vuoden Bugintua. Juu ne sairaat LTS versiotkin tuli kokeiltua.
6.06 oli ON ainut Ubuntu mitä voi sanoa vakaaksi ja toimivaksi LTS tuotokseksi. Loput on sitä Experimenttaalia. Sitä testausta.
Jep. Ubuntun äiti majailee joka koneela täällä päin. En ole mikään hirmukoodaaja ja sitä ei tarttekaan Debianin kanssa olla.
Ei kun... Etkö sä ole sitä mieltä että Debian ei sovellu työpöytä kayttöön Asenna Ubintu jos mikään ei toimi?
Saatan muistaa väärin ;)
Ei siinä mitään. Kaikille löytyy toimiva ja sopiva käyttis. Itselle se on Debian.
Hyvää junnua M-Ubuntu-Karille!"Windoowshan kaikilla on."
Ei ole.
"Asenna sä vaan siihen *butuun vaikkapa se 3.0.19 bugintu krääsä."
Ubuntuun ei tarvitse asentaa mitään Firefoxia. On ihan vakio-ominaisuus ja siinä ylläpidettynä Canonicalin toimesta.
"Mä ole käyttänyt GNU/Linux pohjaista käyttöjärjestelmää kohta 7 vuotta pelkästään ja mikään ei voita Debiania."
Debian on hyvä käyttis, ei minulla mitään sitä vastaan ole. Odotan Debian 6:sta jonka pistän kotipalvelimeeni.
"Aloitin kaiken M$ anti hommat 2003 vuonna ja sillä tiellä ollan."
Minulla ei ole mitään MS:ää vastaan.
"6.06 oli ON ainut Ubuntu mitä voi sanoa vakaaksi ja toimivaksi LTS tuotokseksi. Loput on sitä Experimenttaalia. Sitä testausta."
En ole saanut kertaakaan kaatuilemaan 8.04.1:stä tai 10.04:sta, vaikka käytän 10.04:sta jo nyt vaikka ei ole ensimmäisiä isoja korjauksia tehty. Samaa hyvää laatua edelleen.
Debian käyttäjiä kyllä vaivaa sellainen typeryys, että nämä kuvittelee, että kaikkien käyttöjärjestelmien pitäisi olla tehty samalla tavalla. Debian julkaistaan sitten kun eivät löydä oikein mitään bugia. Ubuntu julkaistaan aikataululla ja jäljelle jääneet bugit korjataan julkaisun jälkeen. Hyvin tuntuu hommat toimivan. Debian 6 taitaa tulla puoli vuotta Ubuntua jäljessä vaikka valittiin paketit testingiin samaan aikaan kuin Ubuntu 10.04 LTS:n (ja niissä suurelta osin samat versiot paketeista).
Palvelimessa ei paljoa haittaa vaikka onkin vanhaa tekniikkaa, ennemmin päinvastoin mutta eipä tulisi mieleenlään käyttään Debiania miniläppärissä kun ei ole edes miniläppäri käyttöliittymää, mokkulalle käyttöönottodialogia yms.
"Ei kun... Etkö sä ole sitä mieltä että Debian ei sovellu työpöytä kayttöön Asenna Ubintu jos mikään ei toimi?"
Kyllä se soveltuu, en ole ikinä sanonut näin. Mokkulakäytössä se on paska. Samoin miniläppärissä. Suomennokset oli 5.0:n testingissä aika puolivillaiset, että en välttämättä ihan kaikille kielitaidottomille suosittele (pitäisi katsoa missä nyt mennään!). Multimediavirittelyt on Debianilla myös ikävemmät ja asennuksessa N vaihetta enemmän, joka joitakin häiritsee (minua ei). Debiania myös saa huonommin esiasennettuna tai sertifioituna että toimisi VARMASTI.
Debian on työpöydällä parhaimmillaan silloin jos haluaa vaihdella työpöytiä ja ohjelmia kun Debianin vahvuus on se "universaali käyttis" mitä se tavoittelee ja kaikki miljoona komponenttia on tasapuolisesti tuettu. Siksi otan sen kotipalvelimeen, saan kivasti torrentsoftaa yms. tuettuna pitkäksi aikaa.
Ubuntulla käytetään pääasiassa sitä perus Gnome versiota ja oletussoftaa. 90%:a suosii oletusohjelmistoja Microsoftin tutkimuksen mukaan, että tämä sopii useimmille. Mutta sille 10%:lle joka tykkää vaihdella kaikkea, Debiania suosittelen yleensä ensimmäisenä. Se on siinä parhaimmillaan.- kertokaa0
M-Kar kirjoitti:
"Windoowshan kaikilla on."
Ei ole.
"Asenna sä vaan siihen *butuun vaikkapa se 3.0.19 bugintu krääsä."
Ubuntuun ei tarvitse asentaa mitään Firefoxia. On ihan vakio-ominaisuus ja siinä ylläpidettynä Canonicalin toimesta.
"Mä ole käyttänyt GNU/Linux pohjaista käyttöjärjestelmää kohta 7 vuotta pelkästään ja mikään ei voita Debiania."
Debian on hyvä käyttis, ei minulla mitään sitä vastaan ole. Odotan Debian 6:sta jonka pistän kotipalvelimeeni.
"Aloitin kaiken M$ anti hommat 2003 vuonna ja sillä tiellä ollan."
Minulla ei ole mitään MS:ää vastaan.
"6.06 oli ON ainut Ubuntu mitä voi sanoa vakaaksi ja toimivaksi LTS tuotokseksi. Loput on sitä Experimenttaalia. Sitä testausta."
En ole saanut kertaakaan kaatuilemaan 8.04.1:stä tai 10.04:sta, vaikka käytän 10.04:sta jo nyt vaikka ei ole ensimmäisiä isoja korjauksia tehty. Samaa hyvää laatua edelleen.
Debian käyttäjiä kyllä vaivaa sellainen typeryys, että nämä kuvittelee, että kaikkien käyttöjärjestelmien pitäisi olla tehty samalla tavalla. Debian julkaistaan sitten kun eivät löydä oikein mitään bugia. Ubuntu julkaistaan aikataululla ja jäljelle jääneet bugit korjataan julkaisun jälkeen. Hyvin tuntuu hommat toimivan. Debian 6 taitaa tulla puoli vuotta Ubuntua jäljessä vaikka valittiin paketit testingiin samaan aikaan kuin Ubuntu 10.04 LTS:n (ja niissä suurelta osin samat versiot paketeista).
Palvelimessa ei paljoa haittaa vaikka onkin vanhaa tekniikkaa, ennemmin päinvastoin mutta eipä tulisi mieleenlään käyttään Debiania miniläppärissä kun ei ole edes miniläppäri käyttöliittymää, mokkulalle käyttöönottodialogia yms.
"Ei kun... Etkö sä ole sitä mieltä että Debian ei sovellu työpöytä kayttöön Asenna Ubintu jos mikään ei toimi?"
Kyllä se soveltuu, en ole ikinä sanonut näin. Mokkulakäytössä se on paska. Samoin miniläppärissä. Suomennokset oli 5.0:n testingissä aika puolivillaiset, että en välttämättä ihan kaikille kielitaidottomille suosittele (pitäisi katsoa missä nyt mennään!). Multimediavirittelyt on Debianilla myös ikävemmät ja asennuksessa N vaihetta enemmän, joka joitakin häiritsee (minua ei). Debiania myös saa huonommin esiasennettuna tai sertifioituna että toimisi VARMASTI.
Debian on työpöydällä parhaimmillaan silloin jos haluaa vaihdella työpöytiä ja ohjelmia kun Debianin vahvuus on se "universaali käyttis" mitä se tavoittelee ja kaikki miljoona komponenttia on tasapuolisesti tuettu. Siksi otan sen kotipalvelimeen, saan kivasti torrentsoftaa yms. tuettuna pitkäksi aikaa.
Ubuntulla käytetään pääasiassa sitä perus Gnome versiota ja oletussoftaa. 90%:a suosii oletusohjelmistoja Microsoftin tutkimuksen mukaan, että tämä sopii useimmille. Mutta sille 10%:lle joka tykkää vaihdella kaikkea, Debiania suosittelen yleensä ensimmäisenä. Se on siinä parhaimmillaan.no nyt meni jo yli ymmärryksen, ainakin minulla! En tajua mitään mitä selitätte.
Täytyy ostaa uusi kone, jossa on sitten se windows 7 tai mikälie tai kysyä joltain toiselta palstalta. kertokaa0 kirjoitti:
no nyt meni jo yli ymmärryksen, ainakin minulla! En tajua mitään mitä selitätte.
Täytyy ostaa uusi kone, jossa on sitten se windows 7 tai mikälie tai kysyä joltain toiselta palstalta.Ei ratkaise ongelmaa kun kyse on ohjelmistoissa. Etenkään Windowsia ostamalla homma ei ratkea koska siinä ei Windows XP:n tapaan ole Firefoxia eikä Flash Playeriä vaan ne rakennellaan samaan tapaan siihen päälle.
Jos se Firefoxin poisto ja edellisen version asennus ei toimi niin sitten vaihtoehto voisi olla vaihtaa toisen merkkisen selaimeen. Google Chrome voisi olla hyvä.
Jos sitten haluat konetta uusia niin osta nyt ihmeessä sellainen kone minkä käyttöjärjestelmässä on Firefox ja Flash Player valmiina. Käytännössä vaihtoehdot olisi Suse ja Ubuntu. Ei sitten ole näiden kanssa ongelmaa. Siihen vanhaan koneeseen voi toki pistää Ubuntun maksutta niin siinä olis sitten käyttiksessä Flash Player, nettiradiosoitin ja Firefox samassa. Olisi tyhmää ostaa uusi kone ja vielä Windows 7:lla kun tuo ei maksa mitään.- ei ymmärrä
M-Kar kirjoitti:
Sinun pitää tarkistaa, että se on se edellinen Firefox.. Firefox 3.6.4:ssä tuli isommat muutokset, Firefox 3.6.3 on se mikä pitäisi asentaa.
Saattaa kyllä ongelmat johtua tietoturvaohjelmistoistasi, ne on yleinen ongelmien aiheuttaja. Pitää kaikki muutokset sallia kun muuten jää tekemättä.
Noin muuten taas mitä tulee päivittämiseen, kaikki lisäohjelmat mitkä käyttää verkkoyhteyttä tai avaavat vieraita tiedostoja pitää tosiaankin päivittää kuukausittain. Ne ohjelmat ei aina itse osaa tai jos osaa niin voivat jumitella, että niitä pitää paljon itse asennella.
Windows XP:ssä tämä on melkein kaikki mahdollinen paitsi Windows Media Player. Windows XP:ssä ei valitettavasti ole turvallista käyttää sitä Windowsin omaa selainta ja sähköpostiohjelmistoa, että ne pitää vaihtaa ja pitää sitten huolehtia niistä.mistä helvetistä sen löytää tuon 3.6.3 version ja kädestä pitäen ohjeita kiitos. Ja taas kaatui adobe
ei ymmärrä kirjoitti:
mistä helvetistä sen löytää tuon 3.6.3 version ja kädestä pitäen ohjeita kiitos. Ja taas kaatui adobe
Ei tarvitse enää, Mozilla teki korjauksia Firefoxiin ja nyt on Firefox 3.6.6. Poista vaan kaikki Flashit ja Firefoxit, Asenna tuo uusin Firefox ja sitten uusin Flash Player.
- 0101001
Windows 7, uusin FireFox, uusin Flash = ei ongelmia
Mac OS X 10.6, uusin Safari, uusin Flash = ei ongelmia
Ubuntu 9.10, FireFox ?, uusin Flash = ei ongelmia
Minulla on kolme eri käyttisympäristöä käytössä eikä missään niissä ole tuota kaatuilua, mitään vippaskonsteja ei ole tarvinnut tehdä mihinkään noista. Ilmainen virustorjunta käytössä Windowsisa, muissahan ei tarvitse ollakaan. tuli ff:n päivityksiä, versio on 3.6.6, tuli melkein heti edellisen päivityksen perään. flassiblugin joutu asentamaan uusiksi ja javan. kaikki toimii ok. käyttis winukka seiska.
kuinka vitussa osaatte sohlata selviä asennuksia?- ja vahvasti
edellisen kanssa.
Etkö tajua päivitysten merkitystä, vai mikä mättää?
Jos netissä pyörii, niin kannattaisi edes perusasiat käydä läpi!
Muuten tulee koko järjestelmän asennus eteen. ja vahvasti kirjoitti:
edellisen kanssa.
Etkö tajua päivitysten merkitystä, vai mikä mättää?
Jos netissä pyörii, niin kannattaisi edes perusasiat käydä läpi!
Muuten tulee koko järjestelmän asennus eteen.Ja jos se päivittäminen on vastenmielistä niin sitten valitsee vähän paremmin sen käyttöjärjestelmän, että vastaisi käyttötarkoituksia.
- Zotac
En kyllä itse joutunut Flashia uusimaan enkä Javaa vaikka FireFox päivitti itsensä? Minulla kylläkin oli jo uusin Flash koska Adoben päivityssofta sitä tarjosi, Java oli myös uusin versio. Windows käyttäjiä on toki uskomaton määrä ja eri tasoisiakin vielä osaamiseltaan, mutta silti ihmettelen että miten joskus on niin vaikeaa.
Monesti tuntuu että heillä on virustorjuntana F-Secure ja leikkikaluna Ccleaner, nämä nousevat monesti esille tällaisissa ongelmaketjuissa. - Groisos pennonen
Zotac kirjoitti:
En kyllä itse joutunut Flashia uusimaan enkä Javaa vaikka FireFox päivitti itsensä? Minulla kylläkin oli jo uusin Flash koska Adoben päivityssofta sitä tarjosi, Java oli myös uusin versio. Windows käyttäjiä on toki uskomaton määrä ja eri tasoisiakin vielä osaamiseltaan, mutta silti ihmettelen että miten joskus on niin vaikeaa.
Monesti tuntuu että heillä on virustorjuntana F-Secure ja leikkikaluna Ccleaner, nämä nousevat monesti esille tällaisissa ongelmaketjuissa.Lainaan nyt tätä ketjua.
Win 7 käyttiksenä ja olen kokeillut uusimmalla Firefoxilla, Chromella ja IE 8.lla
Flashit kaatuu kaikilla selaimilla ja tulee ilmo flashissä virheitä (joillain sivuilla)
YouTube toimii kyllä.
Uusin Adobe Flash on asennettu
Ei taira apua löytyä jos Adoben tekele on huono, niinkuin siltä vaikuttaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106