Paritanssi koulussa!

mooooooooona___

Mä en tajua. Koulussa joillain tunneilla, kuten terveystiedon selitetään usein että jokainen saa itse päättää kuinka lähelle haluaa muita päästää ja että jokaisella on oma reviiri, joillain se on pienempi joillain suurempi. Itse en pidä halailusta, tai siitä että puhuttaessa joku työntää kasvot ihan naamani eteen. Astun askeleen taaksepäin. Läheiset hetket jopa hyvien ystävien kanssa on mulle jostain syystä vaikeita. Tästä ja toisestakin syystä mua pelottaa ihan älyttömästi paritanssi koulussa. Miksi hitossa sitä siis on? En halua olla kiinni melkein vieraassa pojassa. Menen niissä tilanteissa lievään paniikkiin, alan hikoilla hirveästi. Miten voisin estää paniikkiin menemisen? Vai lintsaisinko?

63

13211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dance,dance

      Älä ainakaan lintsaa. Ketään ei varmasti pakoteta tanssimaan, mutta suosittelen silti osallistumaan, koska koulumaailmassahan tulee heti otsaan leima, jos ei uskalla tanssia. Keskity opettelemaan tanssia, älä keskity pariisi. Jokaisella siellä on pari, et erotu mitenkään joukosta. Älä siis turhaan mieti sitä läheisyyttä.

      Ettekä te mitään hitaita siellä tanssi. =) Rohkeasti vaan, ajattele ainoastaan tanssin oppimista. Siinä sivussa opit sitten olemaan luonnollisesti toisen ihmisen lähelläkin.

      • Emmily Strange

        Kyllä siellä tanssitaan juuri hitaita. Ei mun muistaakseni muita tanssittukaan. Kuuluu yleissivistykseen kuulemma...


      • 14vpojkkexdd

        Oon poika 14v. Muistan ite seiskalla et mua pelotti se tanssi ja panikoin ennen sitä ja kuumotti ku mentii sinne salii mut lopulta se oli kivaa. Tottakai se oli vähä awkward mut se oli kaikilla! Meillä ainakin tanssittiin monia eri tanssityyppejä seiskalla:D(Hitaita myös). Oon nyt kasilla ja odotan sitä innolla koska se oli tosi hauskaa.


      • Anonyymi
        Emmily Strange kirjoitti:

        Kyllä siellä tanssitaan juuri hitaita. Ei mun muistaakseni muita tanssittukaan. Kuuluu yleissivistykseen kuulemma...

        Onhan se kiva asia kun oppii kehon kautta tulkitsemaan musiikkia, Siis paritanssi on aika kivaa sinänsä jos ei lata koko kiinnostustaan siihen poikaan jonka kanssa tanssit vaan ainostaan kuuntelee musiikkia ja yrittää sovelluttaa askeleensa toisen asketlten mukaiseksi .


      • Anonyymi

        EI SIITÄ tanssimattomuudesta kyllä mitään "leimaa otsaan" tule - eihän sitä edes harrasteta opetusohjelmissa.
        Itse kyllä sain motkotusta, kun en lukiolaisten vanhojen tanssien kustannuksiin osallistunut.


    • tärkeilijä,sori

      Haluatko tietää miksi sinulla on vaikea ottaa vastaan läheisyyttä edes parhaalta kaveriltasi ? Et ole tottunut siihen. Olet kasvanut niin, että äitisi, isäsi ja sisaruksesi ei ole ikinä / on todella harvoin halannut sinua. Siksi vierastat läheisyyttä etkä tiedä miten toimia siinä tilanteessa.

      Olenko oikeassa ?

      • mooooooooona___

        Joo, oikeassa taidat olla. En montaa kertaa muista edes vanhempiani halanneeni. Mä en tajua niitä ketkä koulussakin estottomasti halailemaan kavereitaan.


      • setta
        mooooooooona___ kirjoitti:

        Joo, oikeassa taidat olla. En montaa kertaa muista edes vanhempiani halanneeni. Mä en tajua niitä ketkä koulussakin estottomasti halailemaan kavereitaan.

        itelläni oli paritanssit ja pakko oli osallisuta -.- pelotti kun hikoilen ja kaikki sen varmasti huomas ;( kädet ihan valu hikeä, varmaan poikia ällötti ;(


      • muutosmuuttaa
        mooooooooona___ kirjoitti:

        Joo, oikeassa taidat olla. En montaa kertaa muista edes vanhempiani halanneeni. Mä en tajua niitä ketkä koulussakin estottomasti halailemaan kavereitaan.

        Itselläni sama tilanne. Jos kaveri tuli käytävällä istumaan kiinni kylkeeni, minun oli pakkko ottaa etäisyyttä. Nykyään halailen parikymmentä kertaa päivässä :D Hankin itseni jonkun seuraan, joka on tottunut halailuun jne ja totuttelin sen kautta. Ensin se oli vähän kiusallista koska en oikein tiennyt mitä siinä pitäisi oikein tehdä, mutta parin halin jälkeen asia alkoi tulla kuin luonnostaan ja en voisi kuvitella kokonaista päivää että en halaisi ketään. Näytän halilla että välitän, ikävöin tai sanon niin heipat.


      • Tsuukumuuku
        muutosmuuttaa kirjoitti:

        Itselläni sama tilanne. Jos kaveri tuli käytävällä istumaan kiinni kylkeeni, minun oli pakkko ottaa etäisyyttä. Nykyään halailen parikymmentä kertaa päivässä :D Hankin itseni jonkun seuraan, joka on tottunut halailuun jne ja totuttelin sen kautta. Ensin se oli vähän kiusallista koska en oikein tiennyt mitä siinä pitäisi oikein tehdä, mutta parin halin jälkeen asia alkoi tulla kuin luonnostaan ja en voisi kuvitella kokonaista päivää että en halaisi ketään. Näytän halilla että välitän, ikävöin tai sanon niin heipat.

        Musta se oli kamalaa (paritanssi) seiskalla. :'D
        Jouduin viel meiän luokan kauheimman pojan pariks (no, onneks niitä vaihettiin välillä), sellane kamala rasvaletti, pidin itteni niin kaukana siitä ku pystyin ja katoin kokoaja muualle. Mut kyl siitä hengissä selvittiin =)


    • yhdeksän lapsen äiti

      Minusta on hirveän moraalitonta, että lapsia ja nuoria opetetaan tällä lailla olemaan niin lähellä toisiaan. Saattaahan varsinkin yläasteikäisillä näissä tilanteissa jo tulla mieleen mitä vain.

      Kyllä vanhemmilta pitäisi aina kysyä lupa ennen kuin näin fyysiseen läheisyyteen toisen sukupuolen kanssa lapsia päästetään ja vielä tanssimista opetetaan! Eihän se ole mikään välttämättömyys vaan maailmallisuutta!

      • minnääääääää

        Se oli vaan hyvä että oli sitä tanssia silloin... Tämä rumakin poika on kerrankin saanu tanssia likan kanssa... Edes kerran elämässään! Kiitos koulu! Mutta ketään ei saisi väkisin pakottaa sehän on selvä...


      • wertuers

        Samaa mieltä!


      • Anonyymi

        Tulla mielen mitä vain ?
        Kun ajatus on Juuri se ettei tartte tulla mieleen muuta kun musiikin tulkitseminen kehon välityksellä
        Kaikki nämä seksistiset ennakkoluulot ovat pilanneet monta hyvää asiaa maailmassa
        Yksinkertaisuus on siihen syynä
        Minä olen aina rakastanut tanssimista ja ei Ole koskaan tullut ” mieleen mitä vain” joten kun kasvattaa lapsensa kykeneväksi olemaan ystävä myös vastakkaista sukupuolts kohtaan ilman taka ajatuksia niin siinä on jo voittanut paljon


      • Anonyymi
        minnääääääää kirjoitti:

        Se oli vaan hyvä että oli sitä tanssia silloin... Tämä rumakin poika on kerrankin saanu tanssia likan kanssa... Edes kerran elämässään! Kiitos koulu! Mutta ketään ei saisi väkisin pakottaa sehän on selvä...

        Niinpä. Koulu on paikka jossa jotkut lellityt opettajat pelaa noppapeliä ja me oppilaat ollaan pelinappuloina
        mut siis on koulu muuten ihan jees


    • stalkkeri

      Vaikeinta tässä jutussa on se, mihin katsotaan kun tanssitaan. Jos tuijottelee muualle, voi pari kuvitella että välttelee katsetta ja vaikkapa ihastus ajatella että joo, ällötänkö tota todellakin noi paljon (vai ajattelekohan ne mitään...?), kun taas jos katsoo suoraan silmiin, joku random luulee että olet ihastunut. Ja sitten taas jos kyseessä on poika johon olet ihastunut, todennäköisesti punastut, ja entä jos poika ei pidäkään sinusta?
      Sitten taas jos tuijottelet alas, voit vaikuttaa todella ujolle ja ehkä jopa sille että pelkäät tilannetta, tai että et hallitse askelia ja joudut katsomaan jalkoihisi. jos katsoo poikaa muualle kuin kasvoihin, se tulkitaan stalkkaukseksi.

      Kylläpä tämä kouluelämä on vaikeaa. Höh :(

      • Stalkkaaja-Sampo

        Katso olkapäätä, niin täytät kaikki nuo kriteerit :D :D :D


    • DappleGrey

      Hassu juttu meil oli kans noita paritanssei joskus kasil. Jos sul on joku tuttu yritä päästä tanssimaan sen kanssa. Äläkä huoli kyllä se siitä hyvin menee jännitin itekin aivan hirveesti mutta kun kiinnittää huomion itse oppimiseen ei aikaa jää turhalle hermoilulle, ja kuten jo joku mainitsikin älä lintsaa tää on ihan hyvää harjotusta. Mutta oon samaa mieltä kyllä siitä että jokaisella on oma erisuurinen alue. En esim. itsekään tykkää olla ihan kaikkien tuttavien kanssa lähetysten. Mutta Lycka till hyvin se menee muistat vaan hengittää ettet mee paniikkiin niinku mä :))

    • TyttövainJT

      ite lintsaan ne tunnit:)

    • Joo, paritanssitunnit on minullekin tosi paha paikka. En ole koulussa mikään erityisen suosittu, eikä ''hikipingon'' leima ainakaan auta asiaa. Kaiken lisäksi olen ihan onneton tanssija. Se on niin uskomattoman kamala tunne, kun joku täysin tuntematon poika on niin lähellä... Varsinkin entisen koulukiusaajan pariksi on aivan hirveää joutua.

    • Tyttö00

      Oon 14 v tytttö ja mulla on huomenna paritanssia liikassa :| oon miettinyt pitkään että lintsaisin mutta en oo koskaanennen sitä tehnyt enkä kyllä uskaltais nytkään

    • Tyttö00

      Tohon äsköseen vielä se että pelkään tanssia ihan helvetisti ja viimevuoden paritanssi oli kuin pahimmasta painajaisestani .
      Ideoita ?? (Muu kuin lintsaaminen tai tanssista kieltäytyminen )

    • mgPOJWP0A

      aattelin samalla tsvslls ku olin 7lk meillä oli 8lk tyttöje valinnaisryhmän kans tanssia ja ite tykkäsin vaik se oliki ahistavaa aluksi

    • jokurandomjfjj

      gaad mullaki yli huomenna paritanssii.......
      en oikee tiiä miten se menee ku ei oo koskaa enne ollu D:
      Ja sinne pitää olla viel joku tietty vaatetus. en oo suosittu kaikki pojat vihaa ja ällöö varmaa mua. En nauti saapa nähä miten menee harkitsen kyl lintsaamist :D

      • wertuers

        Kannattaa harkita!


    • whattafuck

      Mitä saatanan paritanssia? Onks jossain landella koulussa paritanssia? Sori mutten tajua. Missä oppiaineessa on paritanssia ja millä perusteella?

      • mua ei kiinnosta kui vanha tääki viestiketju on mut ooks sää retardi vai ihan vitun retardi? ainaki oot ihan varmana helsingistä sen näkee heti ja ööö oisko tanssi ehkä kuiteski liikassa ja sen takia ettet sit joskus aikuisena kun tanssit nii murra paris varpaita ku rymistelet ku joku vitun hirvi. ha loo


    • HENTAIrulez

      Mut poistettiin joka vitun tunnilta

    • wertuers

      Vitun paskat tanssit. MIKSI Sinut pakotetaan koskemaan toista tyttöä/poikaa? Vitun paska tanssit HAISTAKAA paska joka keksi tämän idean.

    • nössöteitanssi

      Älkää oikeesti kukaan lintsatko niiltä tanssitunneilta! Ei ne loppujen lopuksi oo mitenkään hirveitä tunteja, jos oma asenne on kohdallaan :)
      Ja sitä tanssiahan opetellaan koulussa, koska se kuuluu yleissivistykseen. Kyllä mun mielestä nyt näitten perustanssien (valssi, letkis, makarena yms.) osaaminen on vitusti hyödyllisempää ku joku parabeelin yhtälön laskeminen :D
      Kyllähän se tanssi on aika paskaa, jos pari pysyy tyyliin metrin päässä eikä edes yritä. Mutta ite oon aina sanonu niille että "Voisitko vittu nyt yrittää vähäsen, jos ei oo liian vaikeeta sulle?" Kyllä ne sen jälkeen oikeesti yrittääkin, vaikka ei oikein osaiskaan :D

      • wertuers

        Lukiossa saa sentään valita oman parin kuten muutenkin pitäisi olla. Yläasteella sinun pitää tanssia jopa vitun rumien kanssa tai semmoisten joista et pidä ollenkaan. Jos saisi parin valita, olis ihan jees.


      • 293030

        Tiedän että tää on vanha keskustelu mutta oon ite ny seiskalla ja meillä oli viime viikolla ekat paritanssit. Jännitin sitä aika paljo mutta lopuksi jopa tykkäsin niistä tansseist. Meidän koulussa ainakin tosi asiallisia tansseja: Teksasin ruusua, Kikapoa ja valssia. Ei siinä ehtiny miettiä kuka siinä parina oli ku keskitty askelii ja yritti olla astumatta toisen varpaille :P


      • 14v-uros
        wertuers kirjoitti:

        Lukiossa saa sentään valita oman parin kuten muutenkin pitäisi olla. Yläasteella sinun pitää tanssia jopa vitun rumien kanssa tai semmoisten joista et pidä ollenkaan. Jos saisi parin valita, olis ihan jees.

        Juuri tämä on jotain jota tarvitaan vielä yläasteessa. Jos kaikki saisivat valita vapaasti, kaikkien paineet kasvaisivat moninkertaisiksi. Jotkut varmaan tykkäisivät, mutta monelle se olisi vain vielä kiusallisempaa: sen sijaan että "joudut" tanssimaan tuon tyypin kanssa sinä "valitset" hänet - se leimaa enemmän kuin sattuma. Ja kyllä sitä sattumaakin voi vähän avittaa ;D


      • Anonyymi

        Tämä! Tanssi ei oo niin paha loppujen lopuks ja onpa tosi kypsää jos kasiluokkalainen ei uskalla pitää edes tyttöä kädestä kiinni...


    • Seksuaalinen

      Vihaan tanssimista, koska nolaan siinä itseni totaalisesti. Tällä viikolla koulussa oli paritanssia, ja parini ihmettelivät, kun en pysynyt rytmissä ja talloin varpaille. Ja yksi joutui opettamaankin kokonaan yhden tanssin XD Mutta ihan kivaa se kuitenkin oli

    • t.mä

      Meillä oli kans ensimmäinen tanssitunti eilen.
      Minä pääsin pois ja menin salille treenaamaan mutta oli näkemisen arvoisia ilmeitä kun kävelin pois liikuntasalista ja menin punttikselle. :DDD

      • Wertuerss

        Kerran kun oli tanssit niin sain sen stondiksen ku piti parin kanssa tanssia ja se oli vielä hiton hottis. Olisi tehny mieli panna se samantien.


      • Anonyymi
        Wertuerss kirjoitti:

        Kerran kun oli tanssit niin sain sen stondiksen ku piti parin kanssa tanssia ja se oli vielä hiton hottis. Olisi tehny mieli panna se samantien.

        oksettavaa


    • Joo ite lintsasin kaikki kerrat. Joudun paniikkiin toisten ihmisten kosketuksesta.

    • entujopoju

      Koeta päästä jonkun aran ja ujon pojan pariksi. Silloin te jännitätte yhtä paljon. Vältä naissankareita ja hölösuisia leuhkijoita.

    • mikääoomuuttunu

      Mun mielestä paritanssi yläasteella on yhtä kidutusta eikä se kiinnosta montaakaa.Onks se open mielestä niin fantsua katsoa kun lapsoset pyörähtelee somasti valssia että on ihkun pakko järjestää paritansseja, ugh.Ymmärrän et lukios on jo toinen meininki ja tanssi on paljon mielekkäämpää silloin kenties.Tanssimuotoja on muitakin kuin vain ja ainoastaan paritanssi,miks opet ei kuuntele mitä liikuntamuotoa oppilaat haluaisivat tehdä??Jotkut vihaavat vielä aikusenakin jotain urheilulajia huonon koululiikuntamuiston takia.

    • 13vuotiaslapsi

      Mul oli tänää seiskan paritanssia... no ei se ollu mitään mailman kamalinta. Koulun paritanssi osuuksii kannattaa osallistuu, sil ne o oikeesti iha kivoi.
      Mut muistaaks joku niitten tanssien nimii? Ku oli se joku "kikapo" mut mitä muita :)

    • 7luokkalainen

      Mulla oli just 7luokan eka paritanssi tunti. Ennen tunnille menoo mua jännitti ihan sairaasti ja oli lievä paniikki mutta tunnilta tullessa mietin et se oli tosi kivaa ja oisin voinu jatkaa sitä viel samana päivänä.

    • Esup

      Kyllä ne vaan on niin perseestä. Jatkuvassa epäonnistumisen pelossa pitäis pystyä keskittymään askeliin? Jumalauta kun viiltäisin ranteeni auki juustohöylällä enemmin kuin menisin tanssimaan.

    • EiNyNiiKauheeta

      Ei se tanssiminen nyt niin kamalaa ole,no okei en mä nyt siitä hirveesti tykänny mutta on niitä inhottavampiakin juttuja liikunnassa (mun mielestä). Esim. meikäläinen inhos lentopalloa,pesäpalloa ja voimistelua, koska vihasin niitä ja olin ihan paska niissä.
      Meillä oli joka kevät ja syksy kerran tanssia joka vuosi, toki ysillä meillä oli enemmän koska meillä oli oma ysien gaala. Ihan yksinkertaisia ryhmätansseja ja valssia.

      Lukiossa mulla oli pari kuukautta sitte tanssia, eikä sielläkää sen ihmeellisempää. Se kyllä on perseestä omasta mielestä, kun pitää mennä hakemaan oma "tanssipari". Pitäis olla vaan sillattii, että opettaja määrää parit.

    • sukkamehuaaaaaaa

      Minulla on tulossa tanssit ensi viikolla ja jännitän todella paljon. Olen yrittänyt ajatella että kyllä se siitä, mutta en oikein ole ihminen joka halailee yms. Ja olen sen takia päätynyt tulokseen että aion lintsata tai kertoa opelle tai muulle koulu aikuiselle etten aio enkä voi tanssia.

    • ringeihmine

      Siis minkä ihmeen taki noita tyhmiä paritansseja pitää olla! Ollaan mun kavereitten kanssa panikoitu sitä kauheesti ja meijän liikan ope on viel mun täti xdd mut onneks meillä ei oo (kai?) pakko osallistuu et jos vanhemmat antaa luvan et ei osallistu nii sit ei osallistu, mut en myöskää haluu tehä sen tanssimisen siasta jostai muuta paljon äsyttävempää nii en nyt tiiä et jäänkö pois vai en😂 ja sit jos siis jään pois nii saan jonku 7 liikasta ja sitä mä en haluu xdd

      Okei noi on aika olemattomia ongelmia ja kirjotan noi vaan siinä järsestyksessä mitä päähän tulee😂 ja en ees tiiä miks ajauduin tänne lukeen tätä xd ja muuten aikas vanha keskustelu mut ihsm

    • Avutontytsy

      Oi, mulla on ihan sama juttu ;-; 💗💗

    • eafsegdsrgh

      Mulloli toppahousut ja kalsaripaita tanssitunnilla seiskaluokalla 1996 tahi 1997. Jotku nauro mulle ääneti kaulukseensa. Jeesus se oli pitkä tunti, en oo sen jälkeen tanssinu

    • Anonyymi

      joo no itellä on täysin sama ja aika paha säätö on lesta nii se ei tanssi joten mä varmaa kusetan opee et oisin lesta jee. ja tiiän et on vanha keskustelu:)

    • Anonyymi

      Mulla on ihansama ongelma.
      Kannattaa yrittää puhua opettaja ympäri. Kyllä se ymmärtää

    • Anonyymi

      yhyy

    • Anonyymi

      Perseestä on se että en halua lepakkoa ja jos saan jonkun kivan ni sit kusen koko homman ja kaikki nauraa. Ja joo on tasan 10h päästä tanssia.

    • Anonyymi

      Meillä paritanssi ei ees ollu paha.

    • Anonyymi

      kyllä mutta oon 4 luokalla syystansseihin mikä auttaa?

    • Anonyymi

      En tajuu miks kaikkia ahdistaa paritanssi niin paljon tai kyllä muakin se ahdisti ensin mutta tykkäsin siitä paljonkin sen jälkeen ja meidän luokan ja liikaluokan tyttöjä ärsyttää että tanssitaan vaan kahdesti lukuvuonna. 13v tyttö:)

    • Anonyymi

      2022 haku ajatus ilmassa 112 lataa ihmisoikeudet ,netti ei toimi rivit
      Poliisin vihje video amis piha.

    • Anonyymi

      Mä tykkäsin tannssista koulussa mutta yks ahdistava tekijä siin kyllä oli elikkä mua oli kiusattu ala-asteella koulussa enemmän ku laki sallii nii eikös ne kiusaajat pitänykki olla jonku salin reunalla ja kattoo minua päin. Puhumassa minun selän takana pahaa sillä aikaa ku tanssin tytön kanssa tää tapahtu jo 6.lk

      Ei siinä onneks en ollu sentää se onneton joka tanssitti pojat poikia ku ei tyttöjä enää riittäny.

      Mun koulu oli Siilinlahden koulu Siilinjärveltä

      Nyt oon jo 17vuotias nuori mies amiksessa 2 vuosi meneillään

    • Anonyymi

      No niinpä! Me tanssittiin viime vuonna valssia ja ette ikinä arvaa! Meidän OIS pitänyt esittää se ihan vieraillekin ihmisille. Mutta... Meidän EI sittenkään tarvinnut! Juuri myöhään edellisenä iltana ope laitto Wilmaan viestin, ettei tansseja ole koronan takia!:))) Siis voitteko kuvitella sen kaikkien ilon tunteen seuraavana päivänä, noh paitsi opettajien!;)))
      Selvisin viimetipalla esityksestä, mutta koulussa jouduin tanssimaan.

      • Anonyymi

        😆 tulee myöhässä mutta taisit selvitä säikähdyksellä


    • Anonyymi

      Joo tiiän et on super vanha viesti mut kirjotan silti eli meidän koulussa on myös pari tanssit.ne on liikka tunnilla ja jos ei osallistu nii liikan numero laskee. Mun mielest pari tanssien pitäis olla vapaaehtoinen juttu ja eiks toi oo jo pakottamista? Ja pakottaminen on rikos. mä toivon et pari tanssit lopetetaan.

    • Anonyymi

      Omana aikana ei koskaan ollut mitään tansseja ala- eikä keskikoulussa...hyvä niin.

    • Anonyymi

      Joillakin käy tuuri. 😏

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe