Lapsityövoimaa vai mitvit?

Kaljuuntuva laulaja

Tehdäänkö karaokelevyjen tekstit lapsityövoimalla vai muuten elämäänsä kyllästyneillä joita ei voisi koko puuha vähempää kiinnostaa? Virheitten määrä sanoissa on saatanallinen. Usein kappaleesta katoaa järki kokonaan jos laulaa sen mitä tekstiraidassa lukee. Esim. "naurattaa sanaton mies" vaikka sanoissa oikeasti lauletaan että "naurahtaa". Sanokaa edes yksi levy jossa kaikkien kappaleitten sanat on oikein!

Miksei kukaan voi oikolukea sanoituksia? Levyt ei ole halpoja ja ammattilevyt ne vasta kalliita onkin. Voiko tämä muka olla kustannuskysymys? Ei ne muusikotkaan taustoilla väärin soita, vaikka joskus kuuleekin että koko hoidon on tehnyt yksi ainoa jätkä kiireessä syntikalla (esim Tapani Kansan Unohtumattomien karaokelevyn kauheat halpataustat joissa fonikin on kone, sen sijaan artistin CD:llä samassa kuoressa kyllä on ihan hyvät taustat).

Nyppii. Haluaisin että saan sitä mistä maksan eli laulujen sanat oikein eikä vähän sinnepäin!!! Kele.

43

816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töriset.

      Koetapa laulaa vaikka Aamu Airistolla ruudun sanojen mukaan, ei onnistu. Jokainen ko. biisiä laulanut tietää missä kohdassa menee sekaisin jos ei itse tiedä oikeita sanoja. Muistaakseni Finnkaraoken valssilevy kyseessä.

      "Ei sydämmessä olekkaan"-tyyppisiä kielioppimokia näkee melkein vilisemällä, tai siltä ainakin tuntuu. Onkohan tekstittäjien koulutusvaatimuksena alle kutosen lukuaineitten keskiarvo peruskoulutodistuksessa?;)

      • Köyhä laulaja

        KYllä Aamu Airistolla menee just niillä sanoilla, mitkä Finnkaraoken levyllä näkyy, ei takuulla tuota ongelmia! Kerro, mikä kohta sinulla ei toimi? Nämä sanaongelmat on paremminkin Melplayn heiniä..


      • ihan samaa
        Köyhä laulaja kirjoitti:

        KYllä Aamu Airistolla menee just niillä sanoilla, mitkä Finnkaraoken levyllä näkyy, ei takuulla tuota ongelmia! Kerro, mikä kohta sinulla ei toimi? Nämä sanaongelmat on paremminkin Melplayn heiniä..

        vaikka en sais tänne kirjoitellakaan, kun kehtaan kirjoittaa nimimerkittömänä.

        Kerropa Ruuti mikä kohta se tuntuu niin mahottomalta, niin neuvotaan, miten se onnistuu.


      • Köyhä laulaja kirjoitti:

        KYllä Aamu Airistolla menee just niillä sanoilla, mitkä Finnkaraoken levyllä näkyy, ei takuulla tuota ongelmia! Kerro, mikä kohta sinulla ei toimi? Nämä sanaongelmat on paremminkin Melplayn heiniä..

        Virta: "Niin sorjasti ja norjasti jo viilettää..."
        Finnkaraoke: "Niin sorjasti, nopsasti viilettää..."

        Jälkimmäisestä puuttuu peräti kaksi laulamisen kannalta välttämätöntä tavua, jos nyt ei niuhoteta siitä että jostain syystä norja on Warnerin hikipajoilla päätetty vaihtaa nopsaan tässä "Pertti" Viherluodon (oikeasti kylläkin Pentti) säveltämässä upeassa valssissa.

        Kyllä itse niin nyt kuin vastaisuudessakin laulan tuon kohdan Harry Etelän alkuperäisten enkä Finnkaraoken sotkemien sanojen mukaan.

        Melplayn Melhome-levyillä ei tätä kappaletta ole ollenkaan, ei edes Virran tuotannosta koostuvalla numero 4:llä. Pro-levyillä vissiinkin on, mutta sattuneesta syystä en minäkään ole tullut hommailleeksi ammattilevyjä kotikäyttöön.


      • on murheet
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Virta: "Niin sorjasti ja norjasti jo viilettää..."
        Finnkaraoke: "Niin sorjasti, nopsasti viilettää..."

        Jälkimmäisestä puuttuu peräti kaksi laulamisen kannalta välttämätöntä tavua, jos nyt ei niuhoteta siitä että jostain syystä norja on Warnerin hikipajoilla päätetty vaihtaa nopsaan tässä "Pertti" Viherluodon (oikeasti kylläkin Pentti) säveltämässä upeassa valssissa.

        Kyllä itse niin nyt kuin vastaisuudessakin laulan tuon kohdan Harry Etelän alkuperäisten enkä Finnkaraoken sotkemien sanojen mukaan.

        Melplayn Melhome-levyillä ei tätä kappaletta ole ollenkaan, ei edes Virran tuotannosta koostuvalla numero 4:llä. Pro-levyillä vissiinkin on, mutta sattuneesta syystä en minäkään ole tullut hommailleeksi ammattilevyjä kotikäyttöön.

        tosiaan.

        Jos moinen probleemi aiheuttaa sen, ettet pysty ko. laulua laulamaan, niin oliskohan parempi unohtaa koko laulelu?


      • on murheet
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Virta: "Niin sorjasti ja norjasti jo viilettää..."
        Finnkaraoke: "Niin sorjasti, nopsasti viilettää..."

        Jälkimmäisestä puuttuu peräti kaksi laulamisen kannalta välttämätöntä tavua, jos nyt ei niuhoteta siitä että jostain syystä norja on Warnerin hikipajoilla päätetty vaihtaa nopsaan tässä "Pertti" Viherluodon (oikeasti kylläkin Pentti) säveltämässä upeassa valssissa.

        Kyllä itse niin nyt kuin vastaisuudessakin laulan tuon kohdan Harry Etelän alkuperäisten enkä Finnkaraoken sotkemien sanojen mukaan.

        Melplayn Melhome-levyillä ei tätä kappaletta ole ollenkaan, ei edes Virran tuotannosta koostuvalla numero 4:llä. Pro-levyillä vissiinkin on, mutta sattuneesta syystä en minäkään ole tullut hommailleeksi ammattilevyjä kotikäyttöön.

        Kirjoitapa googleen hakusanaksi Aamu Airistolla, ja katseleppa sieltä, kumman version sieltä löydät noin suoralta kädeltä.
        Meinaan vaan että onpa kyseisen kohdan voinut joku jopa oikolukeakin?


      • sisälukutaito
        on murheet kirjoitti:

        tosiaan.

        Jos moinen probleemi aiheuttaa sen, ettet pysty ko. laulua laulamaan, niin oliskohan parempi unohtaa koko laulelu?

        mitään?
        "Kyllä itse niin nyt kuin vastaisuudessakin laulan tuon kohdan Harry Etelän alkuperäisten enkä Finnkaraoken sotkemien sanojen mukaan."
        "Jos moinen probleemi aiheuttaa sen, ettet pysty ko. laulua laulamaan, niin oliskohan parempi unohtaa koko laulelu?"
        Onko se noin vaikeeta myöntää että tällä kertaa joku toinen oli oikeassa ja tota finkaraoken riviä EI voi laulaa??


      • lukutaito
        sisälukutaito kirjoitti:

        mitään?
        "Kyllä itse niin nyt kuin vastaisuudessakin laulan tuon kohdan Harry Etelän alkuperäisten enkä Finnkaraoken sotkemien sanojen mukaan."
        "Jos moinen probleemi aiheuttaa sen, ettet pysty ko. laulua laulamaan, niin oliskohan parempi unohtaa koko laulelu?"
        Onko se noin vaikeeta myöntää että tällä kertaa joku toinen oli oikeassa ja tota finkaraoken riviä EI voi laulaa??

        yleensäkin mitään?

        Lue tuo sitäpaitsi kommentti.
        Ei se mikään finkaraoken rivi ole.
        Mikä estää laulamasta tuota riviä?


      • on murheet kirjoitti:

        Kirjoitapa googleen hakusanaksi Aamu Airistolla, ja katseleppa sieltä, kumman version sieltä löydät noin suoralta kädeltä.
        Meinaan vaan että onpa kyseisen kohdan voinut joku jopa oikolukeakin?

        mitään versioita. On Etelän sanat, jotka Virta lauloi levylle virheittä ja jotka voi alkuperäisesityksestä kuunnella, ja jotka ovat Finnkaraoke Valssit -levyllä jostain syystä väänneltyinä. Tai ei ehkä jostain syystä, vaan varmaankin siitä syystä että työvoima joka ei osaa hommaansa kunnolla on kaikkein halvinta.

        Case closed, olin oikeassa.:)


      • on murheet
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        mitään versioita. On Etelän sanat, jotka Virta lauloi levylle virheittä ja jotka voi alkuperäisesityksestä kuunnella, ja jotka ovat Finnkaraoke Valssit -levyllä jostain syystä väänneltyinä. Tai ei ehkä jostain syystä, vaan varmaankin siitä syystä että työvoima joka ei osaa hommaansa kunnolla on kaikkein halvinta.

        Case closed, olin oikeassa.:)

        kohtaa kuvittelet olleesi oikeassa?

        Vai meinaatko että nuo muutkin netistä löytyvät "versiot" on Finkkarin pohjalta väännelty?


      • sisälukutaito
        on murheet kirjoitti:

        kohtaa kuvittelet olleesi oikeassa?

        Vai meinaatko että nuo muutkin netistä löytyvät "versiot" on Finkkarin pohjalta väännelty?

        Sovitaanko että h.etelä kirjoitti yhdet sanat jotka o.virta lauloi. Vai väitätkö että norjasti, nopsasti on h.etelän tekstiä ja virran levy ei?? Vai että molemmat on?? Mahtaako kukan pysyä kärryillä mitä kulloinkin väität.
        Jos sä väität että finkaraoken ko. rivin voi laulaa, niin laula aamu airistolla tietsikkaan ja laita mp3 tiedostona johonkin jakopalveluun. Tänne sitten linkki. Olen ERITTÄIN utelias kuulemaan kuinka selviät!!:D:D:D


      • on murheet
        sisälukutaito kirjoitti:

        Sovitaanko että h.etelä kirjoitti yhdet sanat jotka o.virta lauloi. Vai väitätkö että norjasti, nopsasti on h.etelän tekstiä ja virran levy ei?? Vai että molemmat on?? Mahtaako kukan pysyä kärryillä mitä kulloinkin väität.
        Jos sä väität että finkaraoken ko. rivin voi laulaa, niin laula aamu airistolla tietsikkaan ja laita mp3 tiedostona johonkin jakopalveluun. Tänne sitten linkki. Olen ERITTÄIN utelias kuulemaan kuinka selviät!!:D:D:D

        En väitä, olenpahan vaan todennut, ja todeksi näyttänyt, että aika moni muukin on tehnyt saman virheen kuin finkkari.

        Sen sijaan väitän kyllä, että jos oikeasti noilla sanoilla ei PYSTY kappaletta laulamaan, on parempi kun suuntaa harrastuksensa johonkin muuhun suuntaan.

        Ja edelleenkin olen sitä mieltä, että jos parit virheelliset laulun sanat on jollekin noin suuri huolenaihe, niin hyvin on asiat. Aika pieniä on murheet.


      • on murheet kirjoitti:

        En väitä, olenpahan vaan todennut, ja todeksi näyttänyt, että aika moni muukin on tehnyt saman virheen kuin finkkari.

        Sen sijaan väitän kyllä, että jos oikeasti noilla sanoilla ei PYSTY kappaletta laulamaan, on parempi kun suuntaa harrastuksensa johonkin muuhun suuntaan.

        Ja edelleenkin olen sitä mieltä, että jos parit virheelliset laulun sanat on jollekin noin suuri huolenaihe, niin hyvin on asiat. Aika pieniä on murheet.

        Kaikki karaokemurheet on pieniä. Täällä on kuitenkin tarkoitus keskustella niistä eikä esim. sairauksista, työttömyydestä tai Chilen kaivosmiesten tilanteesta.

        Vastoin toivettasi en todellakaan aio lopettaa laulamista ainakaan siksi etten pysty laulamaan sellaisia sanoja joita kukaan muukaan ei pysty laulamaan kun ne eivät sovi nuotteihin. Typerämpää syytä heittää hanskat naulaan en ole koskaan edes kuullut. Päinvastoin, tulevana viikonloppuna on edessä varsin mielenkiintoinen laulutaitojen näytön paikka...


      • Vanha Vetäjä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        mitään versioita. On Etelän sanat, jotka Virta lauloi levylle virheittä ja jotka voi alkuperäisesityksestä kuunnella, ja jotka ovat Finnkaraoke Valssit -levyllä jostain syystä väänneltyinä. Tai ei ehkä jostain syystä, vaan varmaankin siitä syystä että työvoima joka ei osaa hommaansa kunnolla on kaikkein halvinta.

        Case closed, olin oikeassa.:)

        Noita pieniä sanavirheitä on ollut useammassakin kappaleessa, valmistajasta riippumatta alusta asti.
        Sama pätee englanninkielisiin levyihin, myös valmistajista riippumatta.
        Mitä tulee tuohon Aamu Airistolla valssiin, niin mieluiten tahtoisin saada kuultavaksi
        alkuperäisen esityksen - en Olavi Virran v.1963 levyttämää ja tunnetuinta versiota tuosta.
        Saattaa nimittäin olla, että sanat eivät ole meidän tuntemat, tai ovat - en tiedä.
        Mutta jos joku tietää, miten menee Aimo Anderssonin v. 1945 levyttämä "Aamu Airistolla" niin
        sillähän se selviää.
        Eli tämä vain sillä, että lopetetaan vankkaaminen yhdestä sanasta.
        Mielestäni isompiakin virheitä, kokonaisia lausevirheitä, noilta levyiltä löytyy.

        Laulelemisiin tasapuolisesti!


      • on murheet
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kaikki karaokemurheet on pieniä. Täällä on kuitenkin tarkoitus keskustella niistä eikä esim. sairauksista, työttömyydestä tai Chilen kaivosmiesten tilanteesta.

        Vastoin toivettasi en todellakaan aio lopettaa laulamista ainakaan siksi etten pysty laulamaan sellaisia sanoja joita kukaan muukaan ei pysty laulamaan kun ne eivät sovi nuotteihin. Typerämpää syytä heittää hanskat naulaan en ole koskaan edes kuullut. Päinvastoin, tulevana viikonloppuna on edessä varsin mielenkiintoinen laulutaitojen näytön paikka...

        väitän, ja tiedän, että todella moni pystyy laulamaan noilla sanoilla ihan ilman nikottelua.

        Taidat kuulua siihen ihmisryhmään, joka ei koskaan ole väärässä? AIna löytyy vika jostain muualta kuin itsestä, jos ei kaikki menekään niinkuin itse haluaa?


      • on murheet kirjoitti:

        väitän, ja tiedän, että todella moni pystyy laulamaan noilla sanoilla ihan ilman nikottelua.

        Taidat kuulua siihen ihmisryhmään, joka ei koskaan ole väärässä? AIna löytyy vika jostain muualta kuin itsestä, jos ei kaikki menekään niinkuin itse haluaa?

        Mitäpä jos toteutat "sisälukutaidon" toiveen ja laitat nettiin näytteen kuinka tuo kohta todella kuuluu laulaa? Helppo homma.

        Olen varmaan väärässä usein kuten ihmiset yleensä, mutta sanoittamisesta tiedän sen verran, että olen voittanut aika ison sanoituskilpailun (satoja osanottajia) ja saanut koulutustakin aiheeseen. Ei mua höynäytetä sanoilla, jotka ei istu nuotteihin. Tuota Airistoa on kyllä ihmetelty isommallakin porukalla jossa kurssit käyneitä laulajia, mutta pakko on ollut laulaa tämä puheena oleva kohta Virran levyn sanoilla jokaisen.

        Esimerkkejä väärin kirjoitetuista karaoketeksteistä löytyy tietysti pilvin pimein muitakin, tämä oli vain se joka ekana tuli mieleen pikku erikoisuutensa vuoksi (= ne kaksi edelleen puuttuvaa tavua).

        Olen kyllä yhä sitä mieltä että tavaran tulee olla sitä mitä sopii odottaa myös karaokelevyjen tapauksessa. Kohtuullisen priimaa siis. Epäonnistunut sekunda myydään sitten alennuksella pois. Finnkaraoken levyt ei yleensä ole halpoja, yksittäisten artistien hitteihin keskittyneet levyt jopa sikakalliita, lähes kolme kymppiä kymmenestä vaivaisesta raidasta.

        Voin muuten ensi kuussa pyytää laulunopettajaani ratkaisemaan tämän Airisto-kiistan. Jos hän on sitä mieltä että Finnkaraoken rivi on täysin OK ja laulettava, tyydyn siihen ja myönnän olleeni väärässä. Tämä siis siinä tapauksessa että et saa sitä mallisuoritusta verkkoon niin millään, kuten vähän luulen.


      • on murheet
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mitäpä jos toteutat "sisälukutaidon" toiveen ja laitat nettiin näytteen kuinka tuo kohta todella kuuluu laulaa? Helppo homma.

        Olen varmaan väärässä usein kuten ihmiset yleensä, mutta sanoittamisesta tiedän sen verran, että olen voittanut aika ison sanoituskilpailun (satoja osanottajia) ja saanut koulutustakin aiheeseen. Ei mua höynäytetä sanoilla, jotka ei istu nuotteihin. Tuota Airistoa on kyllä ihmetelty isommallakin porukalla jossa kurssit käyneitä laulajia, mutta pakko on ollut laulaa tämä puheena oleva kohta Virran levyn sanoilla jokaisen.

        Esimerkkejä väärin kirjoitetuista karaoketeksteistä löytyy tietysti pilvin pimein muitakin, tämä oli vain se joka ekana tuli mieleen pikku erikoisuutensa vuoksi (= ne kaksi edelleen puuttuvaa tavua).

        Olen kyllä yhä sitä mieltä että tavaran tulee olla sitä mitä sopii odottaa myös karaokelevyjen tapauksessa. Kohtuullisen priimaa siis. Epäonnistunut sekunda myydään sitten alennuksella pois. Finnkaraoken levyt ei yleensä ole halpoja, yksittäisten artistien hitteihin keskittyneet levyt jopa sikakalliita, lähes kolme kymppiä kymmenestä vaivaisesta raidasta.

        Voin muuten ensi kuussa pyytää laulunopettajaani ratkaisemaan tämän Airisto-kiistan. Jos hän on sitä mieltä että Finnkaraoken rivi on täysin OK ja laulettava, tyydyn siihen ja myönnän olleeni väärässä. Tämä siis siinä tapauksessa että et saa sitä mallisuoritusta verkkoon niin millään, kuten vähän luulen.

        Nyt puhutaan, niinkuin itse toitotit, KARAOKESTA.

        Jos et pysty noilla sanoilla karaokessa laulamaan, pysy pois ja laula paremmissa piireissä.

        Kannattaa pyytää sitä laulunopettajaasi opettamaan, miten tuo voisi onnistua.
        Sitä ennen voit vaikka vilkaista esim Toivelaulukirjaston "Suomalaisen viihteen ikivihreät"-kirjaa. Sielläkin kerrotaan oikein nuottien kera, miten se onnistuu.

        Olisko se nyt closed?


      • on murheet kirjoitti:

        Nyt puhutaan, niinkuin itse toitotit, KARAOKESTA.

        Jos et pysty noilla sanoilla karaokessa laulamaan, pysy pois ja laula paremmissa piireissä.

        Kannattaa pyytää sitä laulunopettajaasi opettamaan, miten tuo voisi onnistua.
        Sitä ennen voit vaikka vilkaista esim Toivelaulukirjaston "Suomalaisen viihteen ikivihreät"-kirjaa. Sielläkin kerrotaan oikein nuottien kera, miten se onnistuu.

        Olisko se nyt closed?

        saa sitä näytettä? Niinpä.;)

        Oletko muuten joku karaokeammattilainen tai tuottajan edustaja, kun niin kovasti pullistelet, annat ohjeita mistä sopii puhua, puolustelet huonosti tehtyjä levyjä ja jopa kiellät laulamasta musiikkia oikeilla sanoilla? No ei tarvi vastata, tämä riitti ihan hyvin. Heippa ja iloisiin tapaamisiin karaokeareenoilla.


      • Köyhä laulaja
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        mitään versioita. On Etelän sanat, jotka Virta lauloi levylle virheittä ja jotka voi alkuperäisesityksestä kuunnella, ja jotka ovat Finnkaraoke Valssit -levyllä jostain syystä väänneltyinä. Tai ei ehkä jostain syystä, vaan varmaankin siitä syystä että työvoima joka ei osaa hommaansa kunnolla on kaikkein halvinta.

        Case closed, olin oikeassa.:)

        Alkuperäinen tai ei - Finnkaraoken levyllä on mielettömän paljon parempi sovitus kuin se alkuperäinen Olavi Virran laulama. Jari Puhakan ammattitaitoisen, kepeämmän, mutta alkuperäistä kunnioittavan sovituksen henkeen sopii erittäin mainiosti se niiden kahden sanan pois jättäminen. Kappalehan on iloinen vaikka se alkuperäinen niin ikävästi laahaa. En usko että itse sitä sellaisena sovituksena laulaisinkaan. Nyt se on kuitenkin yksi kaikkein mieluisimmista valsseistani ja esitän sen korostaen kappaleen iloa ja kepeyttä. MINÄ olin oikeassa! ;)


      • Köyhä laulaja
        Köyhä laulaja kirjoitti:

        Alkuperäinen tai ei - Finnkaraoken levyllä on mielettömän paljon parempi sovitus kuin se alkuperäinen Olavi Virran laulama. Jari Puhakan ammattitaitoisen, kepeämmän, mutta alkuperäistä kunnioittavan sovituksen henkeen sopii erittäin mainiosti se niiden kahden sanan pois jättäminen. Kappalehan on iloinen vaikka se alkuperäinen niin ikävästi laahaa. En usko että itse sitä sellaisena sovituksena laulaisinkaan. Nyt se on kuitenkin yksi kaikkein mieluisimmista valsseistani ja esitän sen korostaen kappaleen iloa ja kepeyttä. MINÄ olin oikeassa! ;)

        Tutkin vähän tilannetta ja näyttää pahasti siltä että kunniakas Olavi Virtamme on laulaessaan itse lisännyt nuo kaksi sananpahaista kappaleeseen levyttäessään sen.. Googleta vähän sinäkin!


      • sisälukutaito
        Köyhä laulaja kirjoitti:

        Tutkin vähän tilannetta ja näyttää pahasti siltä että kunniakas Olavi Virtamme on laulaessaan itse lisännyt nuo kaksi sananpahaista kappaleeseen levyttäessään sen.. Googleta vähän sinäkin!

        Tuo on mahdollista sillä ola oli täysin suvereeni mestari joka suhteessa. Jos sanoissa oli laulamisen kannalta huono kohta, en ihmettele jos hän mulkkasi sitä laulettavammaksi. A.aimon levytys olisi hyvä kuulla mutta vaikea saada. Enivei virran versio on erinomaisen laulettava vaikka en itse kaksinen laulaja olekaan. Puhakan sovitukset on hyviä vaikka enemmän tykkään aidoista soittimista kuin koneista.


      • on murheet
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        saa sitä näytettä? Niinpä.;)

        Oletko muuten joku karaokeammattilainen tai tuottajan edustaja, kun niin kovasti pullistelet, annat ohjeita mistä sopii puhua, puolustelet huonosti tehtyjä levyjä ja jopa kiellät laulamasta musiikkia oikeilla sanoilla? No ei tarvi vastata, tämä riitti ihan hyvin. Heippa ja iloisiin tapaamisiin karaokeareenoilla.

        ...yhtään?

        Kaivappa nyt vaan tuo nuottikirja esiin josta kerroin, niin osaat sinäkin senjälkeen laulaa tuon laulun.

        Kuka täällä pullistelee? Minä vaan totesin että pieniä on murheet, en kieltänyt kirjoittelemasta aiheesta. Ilmeisesti minun olisi pitänyt sinun mallisi mukaan kauhistella, että onpas kauheeta, voi että?
        Joku Anttilan mannekiini vaan veti herneen nenään ja alkoi kyselemään, että mistä täällä nyt sitten saa keskustella. Kukahan se oli. No, kerro.

        En muuten ole mikään karaokeammattilainen tai tuottajan edustaja, ihan tavallinen harrastaja vaan.

        Oot sää melekonen pelle! Oikein sanottajamestari ja kaikkee! Satuitko muuten huomaamaan että joku muukin täällä oli sitä mieltä, että laulu kyllä onnistuu noilla sanoilla. Mutta mehän ollaankin vaan karaoke-laulajia, ei mitään tollasia todellisia mahti-laulajia niinkuin sinä.

        Mene nyt ja kaiva ne nuotit esille, ennenkuin kirjoittelet enää enempää paskaa tänne!


      • mua hävettäis
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mitäpä jos toteutat "sisälukutaidon" toiveen ja laitat nettiin näytteen kuinka tuo kohta todella kuuluu laulaa? Helppo homma.

        Olen varmaan väärässä usein kuten ihmiset yleensä, mutta sanoittamisesta tiedän sen verran, että olen voittanut aika ison sanoituskilpailun (satoja osanottajia) ja saanut koulutustakin aiheeseen. Ei mua höynäytetä sanoilla, jotka ei istu nuotteihin. Tuota Airistoa on kyllä ihmetelty isommallakin porukalla jossa kurssit käyneitä laulajia, mutta pakko on ollut laulaa tämä puheena oleva kohta Virran levyn sanoilla jokaisen.

        Esimerkkejä väärin kirjoitetuista karaoketeksteistä löytyy tietysti pilvin pimein muitakin, tämä oli vain se joka ekana tuli mieleen pikku erikoisuutensa vuoksi (= ne kaksi edelleen puuttuvaa tavua).

        Olen kyllä yhä sitä mieltä että tavaran tulee olla sitä mitä sopii odottaa myös karaokelevyjen tapauksessa. Kohtuullisen priimaa siis. Epäonnistunut sekunda myydään sitten alennuksella pois. Finnkaraoken levyt ei yleensä ole halpoja, yksittäisten artistien hitteihin keskittyneet levyt jopa sikakalliita, lähes kolme kymppiä kymmenestä vaivaisesta raidasta.

        Voin muuten ensi kuussa pyytää laulunopettajaani ratkaisemaan tämän Airisto-kiistan. Jos hän on sitä mieltä että Finnkaraoken rivi on täysin OK ja laulettava, tyydyn siihen ja myönnän olleeni väärässä. Tämä siis siinä tapauksessa että et saa sitä mallisuoritusta verkkoon niin millään, kuten vähän luulen.

        ainakin mahottomasti!

        "Olen varmaan väärässä usein kuten ihmiset yleensä, mutta sanoittamisesta tiedän sen verran, että olen voittanut aika ison sanoituskilpailun (satoja osanottajia) ja saanut koulutustakin aiheeseen. Ei mua höynäytetä sanoilla, jotka ei istu nuotteihin. Tuota Airistoa on kyllä ihmetelty isommallakin porukalla jossa kurssit käyneitä laulajia, mutta pakko on ollut laulaa tämä puheena oleva kohta Virran levyn sanoilla jokaisen. "

        Kas kummaa kun munkin nuoteissa tuo laulu menee just noilla sanoilla, millä sinä ja sun kurssin käyneet kaveris ette millään pysty sitä laulamaan.


      • wanha puhaltaja
        on murheet kirjoitti:

        ...yhtään?

        Kaivappa nyt vaan tuo nuottikirja esiin josta kerroin, niin osaat sinäkin senjälkeen laulaa tuon laulun.

        Kuka täällä pullistelee? Minä vaan totesin että pieniä on murheet, en kieltänyt kirjoittelemasta aiheesta. Ilmeisesti minun olisi pitänyt sinun mallisi mukaan kauhistella, että onpas kauheeta, voi että?
        Joku Anttilan mannekiini vaan veti herneen nenään ja alkoi kyselemään, että mistä täällä nyt sitten saa keskustella. Kukahan se oli. No, kerro.

        En muuten ole mikään karaokeammattilainen tai tuottajan edustaja, ihan tavallinen harrastaja vaan.

        Oot sää melekonen pelle! Oikein sanottajamestari ja kaikkee! Satuitko muuten huomaamaan että joku muukin täällä oli sitä mieltä, että laulu kyllä onnistuu noilla sanoilla. Mutta mehän ollaankin vaan karaoke-laulajia, ei mitään tollasia todellisia mahti-laulajia niinkuin sinä.

        Mene nyt ja kaiva ne nuotit esille, ennenkuin kirjoittelet enää enempää paskaa tänne!

        Kylläpä on kiihkeää sanailua!

        Oma käsitykseni ilman nuottikirjaa on, että tässä väännetyn kohdan pystyy helpostikin laulamaan karaoken sanoilla venyttäen sanoja tarpeeksi. Ei siis voi vain sanoa, että ei pysty.

        Miltä tämä kuulostaa? Se on eri asia. En saa sitä kuulostamaan hyvältä, kun vertaa Virran laulamiin soljuviin sanoihin. Sanoittamisen ohjeiden mukainen versio on se minkä Virta laulaa, oli se alkuperäinen taikka ei. Aimo Anderssonin harvinainen savikiekkolevytys olisi mielenkiintoista kuulla referenssiksi, mutta en usko että hänellä on ollut mitään taikatemppua hallussaan.

        Kumpikin olette oikeassa ja kumpikin väärässä! Peace.:=)


      • Köyhä laulaja
        wanha puhaltaja kirjoitti:

        Kylläpä on kiihkeää sanailua!

        Oma käsitykseni ilman nuottikirjaa on, että tässä väännetyn kohdan pystyy helpostikin laulamaan karaoken sanoilla venyttäen sanoja tarpeeksi. Ei siis voi vain sanoa, että ei pysty.

        Miltä tämä kuulostaa? Se on eri asia. En saa sitä kuulostamaan hyvältä, kun vertaa Virran laulamiin soljuviin sanoihin. Sanoittamisen ohjeiden mukainen versio on se minkä Virta laulaa, oli se alkuperäinen taikka ei. Aimo Anderssonin harvinainen savikiekkolevytys olisi mielenkiintoista kuulla referenssiksi, mutta en usko että hänellä on ollut mitään taikatemppua hallussaan.

        Kumpikin olette oikeassa ja kumpikin väärässä! Peace.:=)

        Neuvoksi: ei tarvitse venyttää sanoja, vaan tulkita se pilkkukin siellä sanojen välissä ja painottaa sekä sorjasti- ja nopsasti-sanoja. Antaa kuulkaas ilmettä ja kepeyttä lauluun, ettei tule niinkuin vanhanajan virret :)

        Rauhaa vain -ja opetelkaahan tulkitsemaan laulamisen sijaan!


      • Ma(i)steri
        sisälukutaito kirjoitti:

        Tuo on mahdollista sillä ola oli täysin suvereeni mestari joka suhteessa. Jos sanoissa oli laulamisen kannalta huono kohta, en ihmettele jos hän mulkkasi sitä laulettavammaksi. A.aimon levytys olisi hyvä kuulla mutta vaikea saada. Enivei virran versio on erinomaisen laulettava vaikka en itse kaksinen laulaja olekaan. Puhakan sovitukset on hyviä vaikka enemmän tykkään aidoista soittimista kuin koneista.

        A. Aimo muuten takelteli levytyksissä sanoissa useinkin, johtuen kuulemma jännittämisestä. Tunnetuimpana tietenkin "Muistosi on mulle kallis, MUTTA, kun JÄLJET ei oo", joten A. Aimon version sanat eivät välttämättä ole sanoittajan tarkoittamat.


    • helekutti

      Samaa mieltä! Törkeät hinnat , ja paljon kirjoitusvirheitä!! Oikolukijat kehiin.

      • Köyhät Kyykkyyn!

        ei niitä sanoja tarvii. osaavat ulkoont amatöörit ja apuluokkalaiset niitä tekstityksiä vaan tarvii.


    • peräs***i pitkällään

      toiset tekee ja toiset puhuu!! ja ostappa sinä homo vaikka itsellesi peruukki!

    • on murheet

      jos tuollaasesta menee elämä pilalle?

      • mielestäsi täällä pitikään keskustella? Otsikko on Karaoke. No, kerro?


      • kohtaa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        mielestäsi täällä pitikään keskustella? Otsikko on Karaoke. No, kerro?

        olen sanonut, ettei tuosta voisi keskustella?

        Huvittaa vaan mokomasta aiheesta moinen paatos, niinkuin oisi isompikin asia kyseessä.
        Toki jos se jotain noin harmittaa, antaa palaa vaan. Minusta vaan on aika pienestä probleemasta kyse.


      • kohtaa kirjoitti:

        olen sanonut, ettei tuosta voisi keskustella?

        Huvittaa vaan mokomasta aiheesta moinen paatos, niinkuin oisi isompikin asia kyseessä.
        Toki jos se jotain noin harmittaa, antaa palaa vaan. Minusta vaan on aika pienestä probleemasta kyse.

        missään, sillä en näe tässä ketjussa sinulta aiempia viestejä.


      • nyt sitten
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        missään, sillä en näe tässä ketjussa sinulta aiempia viestejä.

        karaokesta puhumista?


      • nyt sitten kirjoitti:

        karaokesta puhumista?

        vastata kysymykseen. "On murheet" ei vielä ole vastannut minun kysymykseeni, mutta ei sen väliä, en sitä odottanutkaan. Oma kohteliaisuuteni loppuu tällä erää tähän.;)


      • vastasin
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        vastata kysymykseen. "On murheet" ei vielä ole vastannut minun kysymykseeni, mutta ei sen väliä, en sitä odottanutkaan. Oma kohteliaisuuteni loppuu tällä erää tähän.;)

        ja vieläpä suht kohteliaasti.

        Luuletko olevasi jotenkin parempi ihminen, kun kirjoittelet nimimerkillä?
        Vastaa sinä nyt kohteliaasti, mitä kohtaa Aamu Airistolla et millään pysty laulamaan, niin koitetaan auttaa kaveria hädässä.


    • greeger

      Tästä taas näkee kuinka kaksijakoista sakkia karaoke porukat on. On fiksuja ja sitten ilkeitä & kateellisia mulkkuja joitten kanssa on mahdotonta keskustella mistään.. en nyt sano kuka on kuka. Mutta otan osaa.

      • karaoke-prinsessa

        Luuletko että "mulkut" osaa laulaa. Siitä se kateus lähtee, ja kateudesta ilkeys, kun itsellään halut ja kyvyt ei kohtaa, eikä mitään ole tehtävissä. Surullista...

        K-levyt on ainoita minun tietämiä kakkoslaatuun tehtyjä tavaroita joita kaupataan priimana kovaan rahaan. Kaikilla merkeillä! Eikä osata edes pyytä anteeksi.


    • (00)

      näin se on, ite oon ajatellu, et tekstit tehdään jossain ulkomailla, sen verran ihmeellisiä sanoja on välillä joukossa, esim, Venezuela-´kappalees sanat menee vaarojen maa niin karaokes vaarojen mahto, mitä mahtaakaan tuo sana tarkoittaa???---Märkää asfalttia---on mummolla kassi mies rakkaita vie, kun sana olisi oikeasti rattaita. Näitä vois jatkaa loputtomiin, mutta kyllä on virheitä taustamusiikissakin, nuotti menee ylös kun alkuperäisessä alas. vi.....taa laulaa se "oikein" koska sillon kuulostaa että laulan sen väärin, kumman teet: laulan niinkuin karaoketaustalla vai niinkuin alkuperäinen kappale menee??

    • earit vaan

      vaikka oliis taustat kuink oikein tehty ja tekstit oikeen kirjootettu, ei silti nekään huonoost laulajat
      pareempaa tee.

    • herraosturt

      Karaokessahan on jopa kokonaan eri sanoituksilla vanhoja legendoja, hyvä niin.
      Mutta kuka muistaa Hectorin biisin jossa on moka albumilla

    • pirkko-marjaatta

      ihmettelen myös sitä että välillä perjantai ja lauantai iltaisin myös karaokelevyjen taustat käyttäytyy omituisesti ?ne sumenee ja heiluu mun silmissä sekä tekstit kulkevat aina vaan iltaa pidemmälle mentäessä nopeammin ei meinaa keretä sopertaa niiden mukana.
      eikö sitä levynpyörittäjämenninkäistä sielä karaokesoittimen sisällä saisi millään pyörittämään levyä vähän tasaisemmin. vai oliskohan mitään merkitystä juomillani viinaksilla asiaan. mutta kyllä mä kuiteskin oon maailman paras karaokelaulaja. Kaikki musta tykkää ja jumaloi :)

    • on murheet

      joko se Repe on käyny siellä lauluopen juttusilla? Vai löysitkö kirjastossa käydessäs nuotit?

      Mites siellä varsin mielenkiintosessa laulutaitojen näytön paikassa meni?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe