Koira hyökkäsi koirani kimppuun

?

Olin lenkillä Spanielini kanssa ja pian nurkan takaa tuli kaksi Susikoiraa omistajiensa kanssa. Menin tien ihan tien reunaan ja otin koirani vierelleni, koska huomasin että koirani pelkäsi niitä toisia koiria, vaikka yleensä haluaa mennä haistelemaan. Jatkoin sitten matkaani ja pidin koirani ihan vieressäni, kunnes yhtäkkiä toinen Susikoirista pääsi irti remmistä. Se ryntäsi minun koirani luokse ja retuutti tätä kuonosta. Susikoiran omistaja yritti irrottaa koiransa leukoja onnistumatta. Olin ihan paniikissa ja yritin myös samaa, sitten Susikoira puri minua sormeen ja jotenkin oma koirani pääsi sitten vapaaksi Susikoiran otteesta ja oli niin paniikissa että sai vedettyä remmin kaulapantoineen pois ja lähti juoksemaan pakoon susikoiran juostessa perässä. Susikoiran omistajat huusivat koiraa, ja hetken päästä tämä kääntyi. Lähdin juoksemaan koirien perään ja susikoira tuli sitten käännyttyään minua vastaan ja pysähtyi luokseni, se murisi ja ajattelin että nyt se hyökkää minunkin kimppuuni, mutta juoksikin sitten omistajiensa luokse. Juoksin kotiin, koska ajattelin koirani menneen sinne ja siellä se sitten olikin. Koirani tullut edes ensiksi luokseni, vasta kutsuttuani sitä rahoittavasti se tuli varovaisesti ja vein sen sisälle. Koirallani oli ''reikä'' alaleuan kohdalla susikoiran puremasta, mutta ei muuta jälkeä. Minun peukussani on myös hampaanjäljet.

Pitäisikö tästä tehdä ilmoitus johonkin?

Minua myös ihmetyttää Susikoirien omistajien tyyneys tässä tilanteessa, vaikka he toruivatkin koiraa, he eivät vaikuttaneet olevan mitenkään vihaisia koirallensa. (?)

Äiti oli yksi ilta lenkillä jutellut jonkun naisen kanssa ja tämä kertoi että myös kaksi susikoiraa oli hyökännyt hänen koiransa päälle ja myös kaatanut tämän naisen. Kyseessä on varmaan samat koirat, kuin tänään...

59

2423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fffdfrdd

      Rikosilmoitus ja sassiin!

    • perheen isä

      Tee ilmoitus

    • vai niin...

      Mikähän se sellainen *susikoira* oikein on? Suden ja koiran risteytyskö?

      No eipä teksti nyt muutenkaan ollut kuin mielikuvituksen tuotetta - provo mikä provo.

      • perheen isä

        "Se ryntäsi minun koirani luokse ja retuutti tätä kuonosta. " mahtaako tämä olla enään hengissä jos kuonosta retuutti.


    • synkkä päivä

      Alkuperäisestä tekstistä kopiotu teksti merkitty # merkillä.

      #Olin lenkillä Spanielini kanssa ja pian nurkan takaa tuli kaksi Susikoiraa
      #omistajiensa kanssa. Menin tien ihan tien reunaan ja otin koirani vierelleni,
      #koska huomasin että koirani pelkäsi niitä toisia koiria, vaikka yleensä
      #haluaa mennä haistelemaan. Jatkoin sitten matkaani ja pidin koirani ihan
      #vieressäni, kunnes yhtäkkiä toinen Susikoirista pääsi irti remmistä.
      #Se ryntäsi minun koirani luokse ja retuutti tätä kuonosta.


      Minulle (meille) tapahtui vastaava asia tänään.
      Olimme kävelemässä meidän kahden saksanpaimenkoiran kanssa.
      Tulimme nurkan takaa ja käännyimme vasemmalle jolloin vastaan tuli nuori nainen jolla oli spanielin kaltainen koira.
      Vastaantuleva spanieli näytti haukkuvan kuten meidänkin koirat.
      Kun olimme ohittaneet toisemme niin toinen meidän koirista pääsi irti kun remmin "kiinnityskoukku" petti.
      Se kaatoi emännän samassa hässäkässä ja juoksi spanielia kohti.
      Kun se pääsi sinne niin se aloitti haukkumisen spanielin ja sen omistajan edessä.
      Siinä vaiheessa olin jo toisen koiran kanssa juoksemassa täyttä vauhtia ottamaan meidän irronnutta koiraa kiinni.
      (jälkiviisaana täytyy todeta että siinä tein väärin, olisi pitänyt odottaa koirani kanssa siinä missä olin.)
      kun pääsin perille niin koira jota kävelytin joka oli kiinni remmissä otti kiinni spanielin leuasta.
      koska seisoin koiran yläpuolella siinä vaiheessa se ainakin näytti siltä että se oli kiinni koiran huulessa vasemmalla puolella.
      Otin vaistomaisesti koirani leuasta kiinni ylhäältä ja alhaalta ja vedin ne auki ja samalla vedin koiran pois.
      Tämän aikana en nähnyt mitä irti oleva koira teki sinä aikana mutta seuraavan kerran kun näin sen niin se haukkui ja pyöri edelleen spanielin edessä.

      Minä ja emäntä olimme rauhallisia siinä tilanteessa seuraavasta syystä.
      Saksanpaimenkoirat kuten muutkin koirat tällaisessa tilanteessa kiihtyy vain enemmän jos siitä tekee ison jutun.
      Tästä syystä yritimme pysyä rauhallisina ja emme huutaneet tai tehneet mitään mikä olisi kiihdyttänyt koiraa enemmän.

      #Susikoiran omistaja yritti irrottaa koiransa leukoja onnistumatta.

      Avasin koirani leuat ja vedin koirani pois, se ei vaatinut paljon voimaa mielestäni.
      Toki tilanne oli niin nopea ja adrenaliinilla etenevä niin voi olla että se mielestäni sen takia ei vaatinut voimaa.
      Mutta mielestäni se ei vaatinut paljon voimaa ja että tapa jolla koirani piti kiinni toista koiraa oli enemmän näykkimistä kuin "vihasta puremista".

      #Olin ihan paniikissa ja yritin myös samaa, sitten Susikoira puri minua
      #sormeen ja jotenkin oma koirani pääsi sitten vapaaksi Susikoiran otteesta
      #ja oli niin paniikissa että sai vedettyä remmin kaulapantoineen pois ja

      Tässä vaiheessa meidän tapaus eroaa yllämainitusta. En nähnyt että mikään koira olisi purrut toisen koiran omistajaa.
      Ainakin toinen koira oli minulla niin lyhyellä hihnalla että se ei päässyt lähellekään.
      Tässä vaiheessa sain itse ensimmäiset sanat suustani, yritin saada jotain keskustelua aikaiseksi mutta sanat taisi olla
      "tuota niin" tai jotain vastaavaa. Mutta en saanut mitään kontaktia toisen koiran omistajaan.

      #lähti juoksemaan pakoon susikoiran juostessa perässä. Susikoiran omistajat
      #huusivat koiraa, ja hetken päästä tämä kääntyi. Lähdin juoksemaan koirien


      Aloin sillä aikaa kaivaa taskustani käyntikorttia ja olisin ojentanut sen mutta siinä jossain vaiheessa "spanieli" oli päässyt irti
      ja se lähti tietä pitkin juoksemaan, ja meidän koira joka oli irti lähti sen matkaan.
      Mielestäni se juoksi sen vieressä ja siinä oli meidän koirassa nähtävissä enemmän sitä leikkimistä
      mitä ollaan totuttu näkemään esim. koirapuistossa kun mitään aggressiota.

    • synkkä päivä

      #perään ja susikoira tuli sitten käännyttyään minua vastaan ja pysähtyi
      #luokseni, se murisi ja ajattelin että nyt se hyökkää minunkin kimppuuni,

      Koiramme juoksi spanielin kanssa noin 50-100m kunnes se kääntyi takaisin.
      Matkalla se pysähtyi, haukahti (meidän muistin mukaan) ja täten pelästytti spanielin omistajaa joka juoksi etsimään omaa koiraansa.

      #mutta juoksikin sitten omistajiensa luokse. Juoksin kotiin, koska ajattelin
      #koirani menneen sinne ja siellä se sitten olikin. Koirani tullut edes ensiksi
      #luokseni, vasta kutsuttuani sitä rahoittavasti se tuli varovaisesti ja vein sen sisälle.
      #Koirallani oli ''reikä'' alaleuan kohdalla susikoiran puremasta,
      #mutta ei muuta jälkeä. Minun peukussani on myös hampaanjäljet.


      #Pitäisikö tästä tehdä ilmoitus johonkin?

      Me olemme tässä tapauksessa tehneet seuraavat asiat:
      Veimme koirat heti kotiin.
      Sitten nopeasti autoon ja ympäri ajamaan.
      Olimme huolissaan siitä että onko spanieli löytynyt sekä siitä että koko homma jäi niin avoimeksi.
      Ajoimme lähiseudulla puoli tuntia ja katsoimme olisiko joku ollut etsimässä koiraa tai mahdollisesti meitä!
      Emme löytäneet spanielin omistajaa.
      Tämän jälkeen soitin heti päivystävälle eläinlääkärille ja kerroin että jos joku spanieli tulee sinne jolla on vasemmassa leuassa joku haava niin haluaisimme että meihin otettaisiin yhteyttä!

      Sitten myöhemmin soitimme ja ilmoitimme tästä asiasta poliisille.
      Eli poliisille on ilmoitettu meidän yhteystiedot ja että koiramme remmi petti ja kävi spanielin eteen haukkumaan.
      Ja että toinen koira siinä pääsi spanielia "näykkimään". Käytän sanaa näykkiä, koska oletan että jos saksanpaimenkoira puree kunnolla niin silloin ei sormia saa sen leukojen väliin niin että niitä pystyy avaamaan kuten tänään sain tehtyä.



      #Minua myös ihmetyttää Susikoirien omistajien tyyneys tässä tilanteessa,
      #vaikka he toruivatkin koiraa, he eivät vaikuttaneet olevan mitenkään vihaisia
      #koirallensa. (?)

      Tämä tapahtuma ei ollut meille mikään kiva kokemus. Olimme rauhallisia koska se oli mielestämme tilanteessa paras ratkaisu.
      Jos koira on kiihtynyt (rodusta riippumatta) ja omistaja (koiran "maailman napa") menee siinä vaiheessa paniikkiin niin koira voi siirtyä "hyökkäykselle" tai kiihtyä enemmän.
      Toki olimme vihaisia emmekä olleet ollenkaan tyytyväisiä koiriimme.

      #Äiti oli yksi ilta lenkillä jutellut jonkun naisen kanssa ja tämä kertoi että
      #myös kaksi susikoiraa oli hyökännyt hänen koiransa päälle ja myös kaatanut tämän
      #naisen. Kyseessä on varmaan samat koirat, kuin tänään...

      Tätä toista kuvailemaasi tapausta ei ole meidän koirien kanssa tapahtunut!
      Tänään oli meidän ensimmäinen kerta kun jotain tällaista tapahtuu meidän koirien kanssa.
      Se on siten täysin mahdotonta että on samat koirat.


      Lopuksi.
      Meidän tapaus tapahtui tänään. (9.10.2010) 06-alueella aamupäivällä.
      Se eroaa kuvailemastasi muutamassa kohdassa,
      mutta siinä on myös muutama asia mikä on hyvin samanlaista kuin kuvailemasi.

      Molemmissa on yhteinen asia se, että koira pääsi irti, rauhalliset omistajat ja sitten että kaksi koiraa juoksi pois lopussa, ja spanielin omistaja juoksi koiransa perään eikä saatu vaihdettua yhteystietoja ja tapaus jäi täysin auki.
      Se 10-15s kun tilanne "oli päällä" niin kertomukset eroavat enemmän.
      Mutta se tapahtui nopeasti joten se varmaan selittää senkin asian.
      Mutta muistan kyllä että olen itse saanut irroitettua koirani.

      Meillä ei ole ollut kovinkaan "kiva" päivä, koska tämä tapahtuma on synkistänyt tunnelmaa meillä aika paljon.
      Meidän koiramme ovat "innoissaan" kun näkevät muita koiria kun niitä ulkoilutetaan. Mutta tämä on ensimmäinen kerta kun toinen pääsi irti.
      Emme pidä niitä ikinä irti vaan ne on aina kiinni kun me ulkoilutetaan niitä.
      Me vaihdetaan nyt tämän jälkeen remmit parempiin malleihin.
      Olemme täällä ulkoiluttaneet koiriamme 1.5 vuotta jo samalla alueella, käymme heidän kanssa vakituisesti treeneissä/harrastamassa viikottain, ja mitään vastaavaa ei ole ikinä tapahtunut meille.

      Olemme yrittäneet löytää spanielin omistajan ja ilmoittaneet tapahtumasta kahdelle viranomaiselle.



      HUOM.
      Mikäli alkuperäisen jutun kirjoittaja on 06-alueella,
      niin olemme iloisia että olemme löytäneet teidät.
      Jos ei niin toivon että tapuksesi selviää ja että koirasi voi hyvin.

      • hulluja_

        Voi LUOJA. Perusteleeko täällä saksanpaimenkoiran omistaja koiransa vapaaksi pääsyä vahinkona ja koiran outoa ja agressiivista, täysin hyväksymätöntä käytöstä leikiksi? Tuolla tavalla ei saksanpaimenkoira VOI käyttäytyä, että menee häiriköimään ja puremaan edes leikillään muita! Haloo! Ihan järkyttävää. Minkä koiran tapauksessa vain, mutta tässä järkyttää saksanpaimenkoiran omistajan puolustus. Mitäs sitten kun koirasi leikillään puree niskasta?


      • hulluja_
        hulluja_ kirjoitti:

        Voi LUOJA. Perusteleeko täällä saksanpaimenkoiran omistaja koiransa vapaaksi pääsyä vahinkona ja koiran outoa ja agressiivista, täysin hyväksymätöntä käytöstä leikiksi? Tuolla tavalla ei saksanpaimenkoira VOI käyttäytyä, että menee häiriköimään ja puremaan edes leikillään muita! Haloo! Ihan järkyttävää. Minkä koiran tapauksessa vain, mutta tässä järkyttää saksanpaimenkoiran omistajan puolustus. Mitäs sitten kun koirasi leikillään puree niskasta?

        Ja tässäkin tapauksessa; kaksi saksanpaimenkoiraasi eivät TODELLAKAAN vaikuta olleen hallinnassasi. Epäilen siis arvostelukykyäsi, että sanot että kyseessä oli leikki, jos sinulla on ollut päätä ottaa KAKSI saksanpaimenkoiraa, mutta et ole saanut niille opetettua edes pätevästi luoksetulo- käskyä tai irt- käskyä tai vieressä pysymistä tai sitä, ettei muiden luokse mennä tutustumaan ilman lupaa???? MYÖS sen toisen koiranomistajan lupaa.


      • huhhuh123
        hulluja_ kirjoitti:

        Ja tässäkin tapauksessa; kaksi saksanpaimenkoiraasi eivät TODELLAKAAN vaikuta olleen hallinnassasi. Epäilen siis arvostelukykyäsi, että sanot että kyseessä oli leikki, jos sinulla on ollut päätä ottaa KAKSI saksanpaimenkoiraa, mutta et ole saanut niille opetettua edes pätevästi luoksetulo- käskyä tai irt- käskyä tai vieressä pysymistä tai sitä, ettei muiden luokse mennä tutustumaan ilman lupaa???? MYÖS sen toisen koiranomistajan lupaa.

        Ei jumalauta. Tässä taas saksanpaimenkoirien omistajien harkintakyky pettänyt, on haukattu liian iso pala ja kuviteltu, että pärjätään. Ei ole edes varmistuttu ettei remmeistä pääse irti, onni matkassa että edes mies on taluttanut -toivottavasti eikä mikään 45-kiloinen nainen. Vielä puuttuu, että tämän jälkeen mikään ei muutu, "rekut on edelleen kilttejä -mitä nyt joskus pelottelee ihmisiä ja näykkii täysin vieraita koiria"- selitykset. Toivottavasti et sentään enää kuvittele, että sinulla on kaksi koiraa, joihin voit luottaa. Juokse karkuun kun näet pienen koiran omistajan, niin ei tarvitse järjestää vaaratilanteita tuollaisten aikapommien kanssa. Mitä jos omistaja olisikin puolustanut koiraansa potkaisemalla omaa seefferiäsi? Se olisi ollut oikeutettua -mutta olisiko koirasi käynyt kiinni naiseen? Mitä jos spanieli olisi purrut takaisin? Olisiko koirasi katkaissut hengitystorven? Mikä se sellainen leikki on, että toinen koira panikoituu ja saa elinikäiset traumat juostessaan kotiin, eikä peloltaan edes tottele tai halua turvaa omasta omistajastaan? HÄH?


      • wiiw
        huhhuh123 kirjoitti:

        Ei jumalauta. Tässä taas saksanpaimenkoirien omistajien harkintakyky pettänyt, on haukattu liian iso pala ja kuviteltu, että pärjätään. Ei ole edes varmistuttu ettei remmeistä pääse irti, onni matkassa että edes mies on taluttanut -toivottavasti eikä mikään 45-kiloinen nainen. Vielä puuttuu, että tämän jälkeen mikään ei muutu, "rekut on edelleen kilttejä -mitä nyt joskus pelottelee ihmisiä ja näykkii täysin vieraita koiria"- selitykset. Toivottavasti et sentään enää kuvittele, että sinulla on kaksi koiraa, joihin voit luottaa. Juokse karkuun kun näet pienen koiran omistajan, niin ei tarvitse järjestää vaaratilanteita tuollaisten aikapommien kanssa. Mitä jos omistaja olisikin puolustanut koiraansa potkaisemalla omaa seefferiäsi? Se olisi ollut oikeutettua -mutta olisiko koirasi käynyt kiinni naiseen? Mitä jos spanieli olisi purrut takaisin? Olisiko koirasi katkaissut hengitystorven? Mikä se sellainen leikki on, että toinen koira panikoituu ja saa elinikäiset traumat juostessaan kotiin, eikä peloltaan edes tottele tai halua turvaa omasta omistajastaan? HÄH?

        täällä suomi24:ssa tuskin saa asiaan mitään ratkaisua. Ellette tosiaan olleet sama tapaus. Minä en tyrmää sakun omistajaa, hän on toiminut oikein, on soitettu eläinlääkäriin, annettu yhteystiedot ja jos on jopa viranomaisiinkin yhteys otettu. Kertoo ikävän tapahtuman vastuullisuudesta!!

        ja sitten, edelleen en kannata/kukaan saa purra tms.. näitä tapahtuu, mutta jos saksanpaimenkoira päättää lyödä leuat lukkoon, niitä ei ihminen aukaise! Jos pureminen on ollut tappamishakuista, koira olisi kuollut! Joten tuossakin hieman miettiä MIKÄ laukaisi tämän käytöksen ja MILLÄ tavoin puri. Nyt kaikki keuhkoaa, että olen puolueellinen tai annan koirien purra, ei! Mutta syyt monesti löytyy kun niitä hieman aletaan tutkailemaan, ja jos kertoja on totuudenmukaisesti tämän kirjoittanut, niin vastuuntuntoinen omistaja jättää omat yhteystiedot ja miettii varmaan miksi näin pääsi käymään. Tappomielellä en usko koiran olleen, jos kukaan teistä tietää, niin se puruvoima on järjetön ja silloin kun koira oikeasti haluaa satuttaa, niin siinä ei pienempi koira pärjää!

        toivottavasti pääset spanielin kanssa takaisin mukaviin puuhiin ja rohkeasti tutustumaan taas toisiin koiriin, ettet omaa pelkoa tartuta koiraasi, ja sakun omistajalle myös tsempit rohkeasta teosta ja vastuullisuudesta ennenkaikkea! Moni olisi juossut paikalta jättämättä omia tietojaan.


      • toisen idiootin om.
        wiiw kirjoitti:

        täällä suomi24:ssa tuskin saa asiaan mitään ratkaisua. Ellette tosiaan olleet sama tapaus. Minä en tyrmää sakun omistajaa, hän on toiminut oikein, on soitettu eläinlääkäriin, annettu yhteystiedot ja jos on jopa viranomaisiinkin yhteys otettu. Kertoo ikävän tapahtuman vastuullisuudesta!!

        ja sitten, edelleen en kannata/kukaan saa purra tms.. näitä tapahtuu, mutta jos saksanpaimenkoira päättää lyödä leuat lukkoon, niitä ei ihminen aukaise! Jos pureminen on ollut tappamishakuista, koira olisi kuollut! Joten tuossakin hieman miettiä MIKÄ laukaisi tämän käytöksen ja MILLÄ tavoin puri. Nyt kaikki keuhkoaa, että olen puolueellinen tai annan koirien purra, ei! Mutta syyt monesti löytyy kun niitä hieman aletaan tutkailemaan, ja jos kertoja on totuudenmukaisesti tämän kirjoittanut, niin vastuuntuntoinen omistaja jättää omat yhteystiedot ja miettii varmaan miksi näin pääsi käymään. Tappomielellä en usko koiran olleen, jos kukaan teistä tietää, niin se puruvoima on järjetön ja silloin kun koira oikeasti haluaa satuttaa, niin siinä ei pienempi koira pärjää!

        toivottavasti pääset spanielin kanssa takaisin mukaviin puuhiin ja rohkeasti tutustumaan taas toisiin koiriin, ettet omaa pelkoa tartuta koiraasi, ja sakun omistajalle myös tsempit rohkeasta teosta ja vastuullisuudesta ennenkaikkea! Moni olisi juossut paikalta jättämättä omia tietojaan.

        Oikeesti.Kenellä tahansa voi remmi pettää ja jos spk olisi oikeasti purrut toista kuonosta niin luut olisivat olleet rikki.Mun mielestä vastuullista kirjoittaa oma vastina ja paimenen omistajat ovat tehneet kaikki asiat oikein , nyt vaan pienen koiran omistajan kannattaisi olla yhteydessä sinne lääkäriin tai poliisiin.


      • nmnmnmnmmmmmm
        hulluja_ kirjoitti:

        Voi LUOJA. Perusteleeko täällä saksanpaimenkoiran omistaja koiransa vapaaksi pääsyä vahinkona ja koiran outoa ja agressiivista, täysin hyväksymätöntä käytöstä leikiksi? Tuolla tavalla ei saksanpaimenkoira VOI käyttäytyä, että menee häiriköimään ja puremaan edes leikillään muita! Haloo! Ihan järkyttävää. Minkä koiran tapauksessa vain, mutta tässä järkyttää saksanpaimenkoiran omistajan puolustus. Mitäs sitten kun koirasi leikillään puree niskasta?

        No itselleni kävi joskus noin kanssa remmin lukituksesta koirani irtosi..vaihdoin kyllä sen myöhemmin kanssa.

        Eli minun tarinani oli seuraava menin foxini kanssa hihnalenkillä tien vieressä kun kora todellakin pääsi irti jättäen hihnan käteeni; vastassa oli kaksi belggaria jonka omistaja huusi lujaa että älä päästä sitä nämä tappaa sen.

        No koirani meni eteenpäin innoissaan koiria tapaamaan kun minäkin samalla hetkellä koirani päästyä irti pelästyin kuten toisten koirien emäntäkin ja huusin koiralleni lujaa paikka ja ei mene..koirani hämmentyi ja pysähtyi katsoi toisia koiria jotka tosiaan oli kiukkuisia kuten niiden emäntä huusikin minulle ja sitten minua mutta päätti olla paikoillaan kunnes sain remmin kiinni uudestaan koska huomasi että olimme tosissamme tiukasta äänensävystä.

        onneksi koirani totteli ja sain huokaista helpotuksesta..tarinan opetus oli että mikään ei korvaa hyvää koulutusta..hihnat voi pettää tai tällä kertaa löystynyt lukko.

        ihmettelin vain ettei schäferin omistaja ottanut koiraansa kiinni heti kun irrotti koiransa toisen kimpusta ja sitten olisi ollut hyvä rauhoitella tilanne jossa ei onneksi käynyt pahasti. Näin vaarallinen ajoleikki siis schäferin mielestä olisi jäänyt pois.

        Ja sanoisin seis on parempi käsky opettaa kuin luokse jos on jännä tilanne jolle koiran on vaikeampi kääntää selkänsä. ja vaikka rotu kiihtyisi helposti se erottaa milloin on isäntä tosissaan ja milloin ei..myös foxit on kiihkeän energisiä mutta rauhallisuus itse tapahtumassa olisi tällöin ollut tuhoon tuomittua ja koira olisi mennyt belggareiden luo riepoteltavaksi. Eli käskyt on oltava kyllä vahvoja ja todella tarkoittavia.


      • ajatuksia vain
        toisen idiootin om. kirjoitti:

        Oikeesti.Kenellä tahansa voi remmi pettää ja jos spk olisi oikeasti purrut toista kuonosta niin luut olisivat olleet rikki.Mun mielestä vastuullista kirjoittaa oma vastina ja paimenen omistajat ovat tehneet kaikki asiat oikein , nyt vaan pienen koiran omistajan kannattaisi olla yhteydessä sinne lääkäriin tai poliisiin.

        Näkyi selvästi se hyökkääjän ja uhrin näkemysero, itse olen kuvailujen mukaan aika vakuuttunut, että toisensa kohtasivat. Eli, ketju on tavoitteensa täyttänyt. Ja kyllä, itsekin olen sitä mieltä, että sakujen omistaja on toiminuyt oikein, ja myöskin se on hyödyllistä, että hän kirjoitti oman näkemyksensä. Totta kai ne aina eroavat toisistaan jonkin verran, uhrin omistajalla on ollut hätä erilainen kuin hyökkääjän omistajalla. Siis he ovat kokeneet hyökkäyksen hyvin eri tavalla, silti kummankin kokemus voi olla se oikea.

        Itse olen viime aikoin ihmetellyt noita hihnojen pettämisjuttuja, siis en nyt syyllistä ketään, mutta miten se käytännössä niin kuin tapahtuu. Näitähän on nyt ollut useammissakin tarinoissa. Hajoaako jotain, vai mistä on kyse?

        Mietin sitäkin vielä, että spanielin (kokoahan ei kai mainittu aloituksessa, eikä lajia sen tarkemmin) olisi varmaan ihan hyvä saada niitä onnistuneita kohtaamiskokemuksia esimerkiksi vaikkapa tuon hyökänneen sakun kanssa, voisi helpottaa jatkossa sen pelkoja (sekä myöskin rauhoittaa sitä spanielin omistajaa, niin ei omalla käytöksellään vaan vahvista). Voisi helpottaa sitä tapahtuneesta ylipääsemistä. Omallani ainakin auttoi, kun tutustui samanrodun toiseen yksilöön, meidän kohdallamme ei ollut mahdollista itse hyökkääjää treffata, se olisi ollut henki pois pian. Tässä aloitustapauksessa ei välttämättä ole siitä kyse, koska ainakin meillä sitä sakemannia ei noin vaan irti saanut, eikä myöskään omistajille jäänyt epäselväksi, mikä tilanteessa oli pelin henki. En siis puolustele millään lailla käytöstä, tiedän miltä tuntuu, kun oma pieni koira on hyökkäyksen kohteena, mutta kun fyysiset vammat ovat parantuneet, jää tilalle vielä helposti niitä pelkoja ja arkuutta, nekin rajoittavat kovasti koiran elämää, ja nekin pitää hoitaa, niin että uhri pystyy jatkossa rentoutumaan.

        Kumma homma tässäkin ketjussa oli se, että todella nopeasti oltiin provoksi leimaamassa. Itse en epäillyt hetkeäkään näin olevan. Tuollaiset tilanteet ovat kamalia, joten ei sinällään ole ihme, ettei aloittaja pystynyt täydelliseen oikeinkirjoitusasuun, tai käyttämään "oikeita" sanoja. Älkää hyvät ihmiset alkako vähättelemään uhrin tarinaa, todennäköisesti hänelle se tilanne sellaisenaan tuntui täysin todelliselta. Loukkaatte todella pahasti. Mielestäni vastineet kirjoittanut sakemannin omistaja toimi tässäkin asiassa hienosti. Tapahtuneet asiat eivät katoa mihinkään lakaisemalla ne maton alle, vain selvittämällä tapahtunut päästään oikeasti eteenpäin. Harva meistä pienten koirien omistajista oikeasti pitää niitä kaikkia isoja petoina ja hirviöinä, mutta heillä ei vaan ole samaa tietoa ja näkemystä. Itselläni on ollut isoja ja pieni. Kokemusta esimerkiksi paljon parjatuista sakemanneistakin on. joten opsaan mielessäni kuvitella, mitä on mahdollisesti tapahtunut. Mutta ilman noita kokemuksia, voisi omakin ajattelutapa olla hyvin erilainen. Ja ihan takuulla olisikin. Onneksi on tietyistä roduista kuitenkin vielä enemmän niitä hyviä kokemuksiakin, niin realismi pysyy pelissä mukana :)


      • Hienoa että ilmoittauduitte itse.

        Mutta sanot että avasit koiran lukossa olleet leuat..
        Kun sakemanni laittaa leuat lukkoon, ni ne ei kevyesti aukee..
        Toisekseen se on KAUKANA näykkäisystä.

        Toki vahinkoja sattuu ja hihnat yms voi pettää. Mutta jos koira on luonteeltaan sellanen että se käy pienempään kiinni ihan syyttä suotta, ni pitäkää sillä ihmeessä kennelkoppaa lenkillä.
        Tällöin vältytte tälläisiltä.
        Koska voihan se olla, että vaikka välineet kestään ni talviliukkailla kaadutte itse tai jotain vastaavaa ja koira pääsee irti.
        Entäs jos vastaan sattuu esom chihu? Ei vaadi kummoista "näykkäisyä" kun pieneltä on henki pois.

        Sakemannit on mahtavia koiria. Varsinkin oikeissa käsissä.
        Enkä tarkoita teitä arvostella, kun en teitä tunne.


      • Depsu
        huhhuh123 kirjoitti:

        Ei jumalauta. Tässä taas saksanpaimenkoirien omistajien harkintakyky pettänyt, on haukattu liian iso pala ja kuviteltu, että pärjätään. Ei ole edes varmistuttu ettei remmeistä pääse irti, onni matkassa että edes mies on taluttanut -toivottavasti eikä mikään 45-kiloinen nainen. Vielä puuttuu, että tämän jälkeen mikään ei muutu, "rekut on edelleen kilttejä -mitä nyt joskus pelottelee ihmisiä ja näykkii täysin vieraita koiria"- selitykset. Toivottavasti et sentään enää kuvittele, että sinulla on kaksi koiraa, joihin voit luottaa. Juokse karkuun kun näet pienen koiran omistajan, niin ei tarvitse järjestää vaaratilanteita tuollaisten aikapommien kanssa. Mitä jos omistaja olisikin puolustanut koiraansa potkaisemalla omaa seefferiäsi? Se olisi ollut oikeutettua -mutta olisiko koirasi käynyt kiinni naiseen? Mitä jos spanieli olisi purrut takaisin? Olisiko koirasi katkaissut hengitystorven? Mikä se sellainen leikki on, että toinen koira panikoituu ja saa elinikäiset traumat juostessaan kotiin, eikä peloltaan edes tottele tai halua turvaa omasta omistajastaan? HÄH?

        Sakemannin leukoja ei tod saa irrotettua jos se ei vaan näyki! Itselläni on sakemanni ja harrstan sen kanssa suojelua! ja sen leukoja ei saa irrotettua maalimiehen hihasta!!! Sitä paitsi he ovat ilmoittaneet viranomaisille ja tunnustaneet!!!


      • ik
        huhhuh123 kirjoitti:

        Ei jumalauta. Tässä taas saksanpaimenkoirien omistajien harkintakyky pettänyt, on haukattu liian iso pala ja kuviteltu, että pärjätään. Ei ole edes varmistuttu ettei remmeistä pääse irti, onni matkassa että edes mies on taluttanut -toivottavasti eikä mikään 45-kiloinen nainen. Vielä puuttuu, että tämän jälkeen mikään ei muutu, "rekut on edelleen kilttejä -mitä nyt joskus pelottelee ihmisiä ja näykkii täysin vieraita koiria"- selitykset. Toivottavasti et sentään enää kuvittele, että sinulla on kaksi koiraa, joihin voit luottaa. Juokse karkuun kun näet pienen koiran omistajan, niin ei tarvitse järjestää vaaratilanteita tuollaisten aikapommien kanssa. Mitä jos omistaja olisikin puolustanut koiraansa potkaisemalla omaa seefferiäsi? Se olisi ollut oikeutettua -mutta olisiko koirasi käynyt kiinni naiseen? Mitä jos spanieli olisi purrut takaisin? Olisiko koirasi katkaissut hengitystorven? Mikä se sellainen leikki on, että toinen koira panikoituu ja saa elinikäiset traumat juostessaan kotiin, eikä peloltaan edes tottele tai halua turvaa omasta omistajastaan? HÄH?

        jos kerran eläessäs yrittäsit ite kouluttaa ees yhen seefferin. Tuu sitte kommentoimaan.


      • ärsyttää kans
        NotAnAngel83 kirjoitti:

        Hienoa että ilmoittauduitte itse.

        Mutta sanot että avasit koiran lukossa olleet leuat..
        Kun sakemanni laittaa leuat lukkoon, ni ne ei kevyesti aukee..
        Toisekseen se on KAUKANA näykkäisystä.

        Toki vahinkoja sattuu ja hihnat yms voi pettää. Mutta jos koira on luonteeltaan sellanen että se käy pienempään kiinni ihan syyttä suotta, ni pitäkää sillä ihmeessä kennelkoppaa lenkillä.
        Tällöin vältytte tälläisiltä.
        Koska voihan se olla, että vaikka välineet kestään ni talviliukkailla kaadutte itse tai jotain vastaavaa ja koira pääsee irti.
        Entäs jos vastaan sattuu esom chihu? Ei vaadi kummoista "näykkäisyä" kun pieneltä on henki pois.

        Sakemannit on mahtavia koiria. Varsinkin oikeissa käsissä.
        Enkä tarkoita teitä arvostella, kun en teitä tunne.

        Voi hellanlettas kun täällä on toinen toistaan parempi koiran kouluttaja, mutta eiköhän se ole niin, että vaikka koiransa tuntee ja kouluttaa kuinka hyvin se on AINA ELÄIN JA VOI OLLA ARVAAMATON. Olen monesti kuullut juttuja "aina kilteistä" koirista ja sitten yks kaks ne tekee jotain tuollaista. Se on aivan normaalia koska ne ovat eläimiä ja ne aistivat toisissa joskus jotain mistä me emme osaa sanoa mitään. Että hakkukaa vaan toisianne ja kertokaa kuinka hyviä itse olette. Tottakai tilanteesta pelästyy, mutta kaikesta pääsee yli ja eteenpäin. Kaikki me varmasti yritämme parhaamme ja jos saisimme päättää miten koira käyttäytyy se tekis kotona ruoatkin.


      • Sakemanni-fani
        Depsu kirjoitti:

        Sakemannin leukoja ei tod saa irrotettua jos se ei vaan näyki! Itselläni on sakemanni ja harrstan sen kanssa suojelua! ja sen leukoja ei saa irrotettua maalimiehen hihasta!!! Sitä paitsi he ovat ilmoittaneet viranomaisille ja tunnustaneet!!!

        Mulla on ollut kaksi sakemannia. Kyllä saa leuat irotettua purukohteesta. Otat sakua napakasti päästä kiinni, väännät päätä taka-asentoon ja painat ikenet takaa voimalla hampaita vasten, niin kyllä irottaa otteensa. Ihan samalla tavoin, kuin asiansa osaava lääkäri osaa kurkata sakun suuhun, jos saku ei leukojaan suostu suosiolla aukomaan.


      • minelan
        ajatuksia vain kirjoitti:

        Näkyi selvästi se hyökkääjän ja uhrin näkemysero, itse olen kuvailujen mukaan aika vakuuttunut, että toisensa kohtasivat. Eli, ketju on tavoitteensa täyttänyt. Ja kyllä, itsekin olen sitä mieltä, että sakujen omistaja on toiminuyt oikein, ja myöskin se on hyödyllistä, että hän kirjoitti oman näkemyksensä. Totta kai ne aina eroavat toisistaan jonkin verran, uhrin omistajalla on ollut hätä erilainen kuin hyökkääjän omistajalla. Siis he ovat kokeneet hyökkäyksen hyvin eri tavalla, silti kummankin kokemus voi olla se oikea.

        Itse olen viime aikoin ihmetellyt noita hihnojen pettämisjuttuja, siis en nyt syyllistä ketään, mutta miten se käytännössä niin kuin tapahtuu. Näitähän on nyt ollut useammissakin tarinoissa. Hajoaako jotain, vai mistä on kyse?

        Mietin sitäkin vielä, että spanielin (kokoahan ei kai mainittu aloituksessa, eikä lajia sen tarkemmin) olisi varmaan ihan hyvä saada niitä onnistuneita kohtaamiskokemuksia esimerkiksi vaikkapa tuon hyökänneen sakun kanssa, voisi helpottaa jatkossa sen pelkoja (sekä myöskin rauhoittaa sitä spanielin omistajaa, niin ei omalla käytöksellään vaan vahvista). Voisi helpottaa sitä tapahtuneesta ylipääsemistä. Omallani ainakin auttoi, kun tutustui samanrodun toiseen yksilöön, meidän kohdallamme ei ollut mahdollista itse hyökkääjää treffata, se olisi ollut henki pois pian. Tässä aloitustapauksessa ei välttämättä ole siitä kyse, koska ainakin meillä sitä sakemannia ei noin vaan irti saanut, eikä myöskään omistajille jäänyt epäselväksi, mikä tilanteessa oli pelin henki. En siis puolustele millään lailla käytöstä, tiedän miltä tuntuu, kun oma pieni koira on hyökkäyksen kohteena, mutta kun fyysiset vammat ovat parantuneet, jää tilalle vielä helposti niitä pelkoja ja arkuutta, nekin rajoittavat kovasti koiran elämää, ja nekin pitää hoitaa, niin että uhri pystyy jatkossa rentoutumaan.

        Kumma homma tässäkin ketjussa oli se, että todella nopeasti oltiin provoksi leimaamassa. Itse en epäillyt hetkeäkään näin olevan. Tuollaiset tilanteet ovat kamalia, joten ei sinällään ole ihme, ettei aloittaja pystynyt täydelliseen oikeinkirjoitusasuun, tai käyttämään "oikeita" sanoja. Älkää hyvät ihmiset alkako vähättelemään uhrin tarinaa, todennäköisesti hänelle se tilanne sellaisenaan tuntui täysin todelliselta. Loukkaatte todella pahasti. Mielestäni vastineet kirjoittanut sakemannin omistaja toimi tässäkin asiassa hienosti. Tapahtuneet asiat eivät katoa mihinkään lakaisemalla ne maton alle, vain selvittämällä tapahtunut päästään oikeasti eteenpäin. Harva meistä pienten koirien omistajista oikeasti pitää niitä kaikkia isoja petoina ja hirviöinä, mutta heillä ei vaan ole samaa tietoa ja näkemystä. Itselläni on ollut isoja ja pieni. Kokemusta esimerkiksi paljon parjatuista sakemanneistakin on. joten opsaan mielessäni kuvitella, mitä on mahdollisesti tapahtunut. Mutta ilman noita kokemuksia, voisi omakin ajattelutapa olla hyvin erilainen. Ja ihan takuulla olisikin. Onneksi on tietyistä roduista kuitenkin vielä enemmän niitä hyviä kokemuksiakin, niin realismi pysyy pelissä mukana :)

        Rotikoiden, sakemannien,, bob bereiden jne.omistajat, ottakaa huomioon, että jotkut saattavatåt pelätä koiranne Itse en ainkaan ajatellut muita ihmisiä ja heidän koiriaan kun minulla oli suuria koiria n. 12 vuotiaat tytöt osoittava, suosiotaan. Mutta nitä on jo nyt aivan liikaa.
        Me ihmiset voimme ainoastaan yrittää näiden koirien omitajaa saamaan lisää itsetuntoa, koska egon jatkeehsihan nuon koirat on hankittu.


    • En epäröi tilanteess

      Puolustusvoimissa ja eräässä kamppailulajin harrastajana olen saanut koulutksen puolustautua hyökkäävää koiraa vastaan. Toivottavasti tämä tapaus ei satu minun kohdalle. Se hetkellinen meteli kovaa kipua kokevasta koirasta on useimpien mielestä traumaattista. jos minua kohtaa hyökkää koira, en epäröi hetkeäkään käyttää taitojani.

      • wau...

        oletpa tooosi mies!!!


      • ik

        on käsittämätöntä siansaksaa ja puolusvoimissa olet ollut unissasi. Kamppailulajeja olet nähnyt vain elokuvissa. Koiria olet tappanut PS3:n ohjaimella.


      • RIKOS!
        ik kirjoitti:

        on käsittämätöntä siansaksaa ja puolusvoimissa olet ollut unissasi. Kamppailulajeja olet nähnyt vain elokuvissa. Koiria olet tappanut PS3:n ohjaimella.

        Koiran hyökkäyksistä kannattaa aina ilmoittaa poliisille ja vaatia rangaistusta. Susikoiran omista syyllistyi järjestysrikkomukseen (koira pääsi irti) ja vaaran aiheuttamiseen (koska ei pystynyt pitämään koira hallinassa).

        Vaikka omat ja koiran lääkärikulut jäisi vähäisiksi, voi seuraavan uhrin tilanne olla toinen. Eläin kuolee tms. Koirien hyökkäyksistä pitää aina ilmoittaa poliisille.

        Yllä olevan osalta tilanne on niin selkeä, että asia kannattaa viedä käräjille asti, jos hyökkääjäkoiran omistaja ei maksa hoitokuluja.

        Oma perheeni sai vastaavassa tilantessa hyökkääjäkoiran omistajalta uhkailuviestejä ym., mutta se ei estänyt viemästä asiaa eteenpäin.


      • ssl
        RIKOS! kirjoitti:

        Koiran hyökkäyksistä kannattaa aina ilmoittaa poliisille ja vaatia rangaistusta. Susikoiran omista syyllistyi järjestysrikkomukseen (koira pääsi irti) ja vaaran aiheuttamiseen (koska ei pystynyt pitämään koira hallinassa).

        Vaikka omat ja koiran lääkärikulut jäisi vähäisiksi, voi seuraavan uhrin tilanne olla toinen. Eläin kuolee tms. Koirien hyökkäyksistä pitää aina ilmoittaa poliisille.

        Yllä olevan osalta tilanne on niin selkeä, että asia kannattaa viedä käräjille asti, jos hyökkääjäkoiran omistaja ei maksa hoitokuluja.

        Oma perheeni sai vastaavassa tilantessa hyökkääjäkoiran omistajalta uhkailuviestejä ym., mutta se ei estänyt viemästä asiaa eteenpäin.

        Siis alusta loppuun? Ilmeisesti et, sillä tässä tapauksessa hyökkäävän omistaja EI lähetellyt uhkailuviestejä ym. Toki, sellaisen ei pidäkään antaa estämästä vaan sellaista tulee pitää nimenomaan merkkinä siitä omistajan vastuuttomuudesta. Tällaiset tapaukset todellakin tulee viedä viranomaisten harkintaan mitä tehdään.


      • Mikä se on?
        ssl kirjoitti:

        Siis alusta loppuun? Ilmeisesti et, sillä tässä tapauksessa hyökkäävän omistaja EI lähetellyt uhkailuviestejä ym. Toki, sellaisen ei pidäkään antaa estämästä vaan sellaista tulee pitää nimenomaan merkkinä siitä omistajan vastuuttomuudesta. Tällaiset tapaukset todellakin tulee viedä viranomaisten harkintaan mitä tehdään.

        Joku muukin kysyi tässä ketjussa mikä on Susikoira?

        Ja oikeinkirjoitusta saisivat nämä palstan provoilijat myös opetella; susikoira ja spanieli kirjoitetaan pienillä kirjaimilla, sillä ne eivät ole erisnimiä, kuten Paavo tai Siiri.

        Ja jos haluaa lainata osaa jonkun toisen tekstistä, ei #, vaan lainausmerkit " lainatun tekstin alkuun ja loppuun. Ihan vaan siksi, että muiden on helpompi ymmärtää kirjoitustasi.


      • 2893893
        Mikä se on? kirjoitti:

        Joku muukin kysyi tässä ketjussa mikä on Susikoira?

        Ja oikeinkirjoitusta saisivat nämä palstan provoilijat myös opetella; susikoira ja spanieli kirjoitetaan pienillä kirjaimilla, sillä ne eivät ole erisnimiä, kuten Paavo tai Siiri.

        Ja jos haluaa lainata osaa jonkun toisen tekstistä, ei #, vaan lainausmerkit " lainatun tekstin alkuun ja loppuun. Ihan vaan siksi, että muiden on helpompi ymmärtää kirjoitustasi.

        Sinulle: Susikoira?, Mikä se on?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Saksanpaimenkoira
        Rullaa hieman alaspäin ja pysy sen "laatikon" sisällä
        missä on Saksanpaimenkoiran kuva ja muuta tietoa.
        "Laatikko" sijaitsee sivun oikealla reunalla.
        Jos olet oikein laiska
        paina Ctrl F jolloin vasempaan alakulmaan ilmestyy
        etsi palkki. kirjoita palkkiin "susikoira".
        Uskon että löydät vastauksen kysymykseesi.


      • mikä se on?
        2893893 kirjoitti:

        Sinulle: Susikoira?, Mikä se on?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Saksanpaimenkoira
        Rullaa hieman alaspäin ja pysy sen "laatikon" sisällä
        missä on Saksanpaimenkoiran kuva ja muuta tietoa.
        "Laatikko" sijaitsee sivun oikealla reunalla.
        Jos olet oikein laiska
        paina Ctrl F jolloin vasempaan alakulmaan ilmestyy
        etsi palkki. kirjoita palkkiin "susikoira".
        Uskon että löydät vastauksen kysymykseesi.

        Wikipedia onkin oikein luotettava tietolähde, heh.
        Vaikka siellä kerrotaan, että saksanpaimenkoiraa sanotaan joskus susikoiraksi, ei se ole mikään vastaus kysymykseen. Pointtini oli, että susikoiraksi sakua nimittävät vain luku-ja kirjoitustaidottomat tollot.


      • koira kun koira
        mikä se on? kirjoitti:

        Wikipedia onkin oikein luotettava tietolähde, heh.
        Vaikka siellä kerrotaan, että saksanpaimenkoiraa sanotaan joskus susikoiraksi, ei se ole mikään vastaus kysymykseen. Pointtini oli, että susikoiraksi sakua nimittävät vain luku-ja kirjoitustaidottomat tollot.

        No ei voi olettaa, että kaikilla ihmisillä olisi rotutermit hallussa. Minä saksanpaimenkoiran omistajana tiedän kyllä mitä joku ihminen tarkoittaa sanoessaan koiraani susikoiraksi. Maailmassa on varmasti lukematon määrä asioita, joista minä puhun väärin termein, kun en ole niistä kiinnostunut/niihin perehtynyt.


      • mikä se on?
        koira kun koira kirjoitti:

        No ei voi olettaa, että kaikilla ihmisillä olisi rotutermit hallussa. Minä saksanpaimenkoiran omistajana tiedän kyllä mitä joku ihminen tarkoittaa sanoessaan koiraani susikoiraksi. Maailmassa on varmasti lukematon määrä asioita, joista minä puhun väärin termein, kun en ole niistä kiinnostunut/niihin perehtynyt.

        Ohhoijaa..kukahan tässä nyt saivartelee..


      • lapsikinsentietää
        mikä se on? kirjoitti:

        Ohhoijaa..kukahan tässä nyt saivartelee..

        se ole se joka kinuaa että susikoira EI olisi synonyymi saksanpaimenkoiralle. Vaikka lapsikin tietää että ON!


      • mikä se on?
        lapsikinsentietää kirjoitti:

        se ole se joka kinuaa että susikoira EI olisi synonyymi saksanpaimenkoiralle. Vaikka lapsikin tietää että ON!

        Minun lapseni kyllä tietävät, että saksanpaimenkoira on shäffer eikä mikään susikoira.


      • 0987654321?
        2893893 kirjoitti:

        Sinulle: Susikoira?, Mikä se on?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Saksanpaimenkoira
        Rullaa hieman alaspäin ja pysy sen "laatikon" sisällä
        missä on Saksanpaimenkoiran kuva ja muuta tietoa.
        "Laatikko" sijaitsee sivun oikealla reunalla.
        Jos olet oikein laiska
        paina Ctrl F jolloin vasempaan alakulmaan ilmestyy
        etsi palkki. kirjoita palkkiin "susikoira".
        Uskon että löydät vastauksen kysymykseesi.

        http://hikipedia.info/wiki/Koira


      • lapsikinsentietää
        mikä se on? kirjoitti:

        Minun lapseni kyllä tietävät, että saksanpaimenkoira on shäffer eikä mikään susikoira.

        lapsesi olla käynyt yliopiston jo, ei pikkupennut sellasta shäfferiä osaa edes lausua...


      • Koira kun kuira
        koira kun koira kirjoitti:

        No ei voi olettaa, että kaikilla ihmisillä olisi rotutermit hallussa. Minä saksanpaimenkoiran omistajana tiedän kyllä mitä joku ihminen tarkoittaa sanoessaan koiraani susikoiraksi. Maailmassa on varmasti lukematon määrä asioita, joista minä puhun väärin termein, kun en ole niistä kiinnostunut/niihin perehtynyt.

        Joo, voi itku. Kaksi akateemista loppututkintoa suoritettu ja tästä jäi kiinni: olen luku- ja kirjoitustaidoton tollo. Menen viiltämään ranteeni ja jätän maailman fiksummille jotka osaavat sentään olla kutsumatta susikoiraa susikoiraksi! :D


      • mikä se on?
        Koira kun kuira kirjoitti:

        Joo, voi itku. Kaksi akateemista loppututkintoa suoritettu ja tästä jäi kiinni: olen luku- ja kirjoitustaidoton tollo. Menen viiltämään ranteeni ja jätän maailman fiksummille jotka osaavat sentään olla kutsumatta susikoiraa susikoiraksi! :D

        Niin, ei kaikki korkeakoulututkinnon suorittaneet omaa laajaa yleissivistystä. Ikäväähän se on, mutta kaipa sinäkin elämässä jotenkin pärjäät, älä turhaan itsaria ala tekemään. Kyllä sinulle varmasti löytyy tasoistasi seuraa, etsi vaikka suomi24-senssipalstalta.

        Ja ylemmällä joku kyselee ovatko lapseni jo yliopistossa, kun ei kuulemma nuoremmat voi osata lausua shäffer-sanaa. Lapseni ovat 12-ja 8-vuotiaat. Osaavat sujuvasti molempia kotimaisia ja lisäksi englantia paremmin kuin sen ikäiset yleensä, sillä grandma (suomeksi isoäiti) on britti (englantilainen).

        Jokainen normaalin yleisivistyksen omaava ja jonkin verran koirista tietävä osaa kyllä sanoa saksanpaimenkoiraa shäfferiksi. Myönnä pois vaan, vaikka sinä et osaakaan.


      • dog hater

        Kerro ihmeessä meille muillekin kuinka se tehdään!! Kun ei täällä aseita saa ostaa kaupasta, ja mitään idioottielukkaa(suojelukoiraa) en halua riesakseni. Ois kiva tietää kuinka nää koirat saadaan parhaiten hengiltä!!


      • Kabx

        Sen jälkeen sä saat mun etälamauttimesta vitun pelle. Siinähän sätkit ,kun annan samalla monoa kylkeen. Kannattaa oikeasti harkita lääkitystä noihin agressioihin. Voi käydä muuten vahinkoja kun joku pentu tulee innoissaan haistelemaan ja sä alatkin potkimaan.


    • koirakuisk.

      Jopa on tapahtumaketju ja vielä harvinaislaatuisesti niin, että molemmat osapuolet (olettaen että ovat juuri toistensa osapuolet) ovat kertoneet oman puolensa tapahtumaketjusta.

      Mielestäni saksanpaimenkoirien omistajapari on koettanut toimia vastuuntuntoisesti tilanteen jälkeen, koettanut etsiä käsiinsä spanielin omistajaa ja ilmoittautunut poliisillekin.

      Oma neuvoni on se, että antakaa olla poliisille asian viennin kanssa - nyt olkaa yhteyksissä toisiinne, spanielin omistaja ja saksanpaimenkoirien omistajapari ja sopikaa asia keskenänne, jos spanielille tulee eläinlääkärilaskua kuonon näykkäisystä, niin saksanpaimenkoiraihmiset maksavat sen vastuullisesti ja samoin jos siitä sormen naarmusta tulee jtk lääkärilaskua, niin korvausta sitten siitä.

      Minä ainakin olen hyvilläni tästä että homma alkaa selvitä ja ihmiset koettavat olla tilanteessa fiksusti. Keskenänne sovitte ja jos eläinlkr.kuluja/lkr.kuluja tulee, niin korvaukset niistä ja muuten kaikki ok.

      Sakemannien omistaja kun on nyt kertonut, että aiemmin ei ole ollut koirien kanssa ongelmaa, niin kannattaa jatkossa suhtautua asiaan niin, että ongelmaa voi olla - tästä voi nyt olla opiksi.

      Luin tilannekuvauksen useampaan kertaan, koska halusin päästä jyvälle siitä, mikä "laukaisi" sakemannin näykkäämään spanielia vai oliko mitään syytä. Sakemannien omistajn mukaan tilanne olisi mennyt niin, että se ensimmäiseksi karannut sakemanni ei tehnyt vielä mitään vaan haukkui spanielin edessä, kun taas heidän (sakemannipariskunnan ja heidän toisen koiransa) ehdittyä paikan päälle, niin tämä toinen heidän hihnassa ollut sakemanninsa kävi kiinni spanieliin kuonosta.
      Johtopätös: harmillinen "ylitse ryöpsaähtänyt" (mutta myös vaarallinen) tilannekuvio, jossa vasta tämä toka tilanne laukaisi sakemannin näykkäämään eli se, että toka sakemanni tuli hihnassa paikan päälle "puolustamaan" kumppanisakemanniaan ja samalla omistajaparia - se tulkitsi kaoottisen tilanteen niin, että vieraalle koiralle rankkua, tilanne oli hostiili.

      Tämän tapahtumaketjun perusteella en usko että sakemannin omistajan koirat olisivat jotenkin "hulluja" vaan tuossa oli tilanne päällä, yksi koira karannut ja haukkuu vierasta koiraa sitten toinen koira saapuu paikalle ihmistensä kanssa ja jonkinlainen puolustusreaktio iskee päälle. Lähtökohtaisesti kannattaa muistaa useamman samankaltaisen koiran omistajana että ns. "koirasisarukset" käyttäytyvät uhkaavissa/kaoottisissa tilanteissa tuplasti riskaten, laumaefekti jyrää päälle ja ne saattavat hyökätä epäselvässä tilanteessa vieraan koiran kimppuun, etenkin jos rotuna ovat "puolustavaa"/"reagoivaa" laatua kuten sakemannit.

      Pelottava tilanne varmasti molemmille osapuolille, mutta onneksi ei käynyt pahemmin. Olen aivan varma siitä, että jos sakemannit olisivat olleet "tappomeiningeissä" olisi tilanne mennyt eri lailla, tuossa oli jonkinlainen puolustusreaktio tms päällä kun saavuitte tosiaan hihnassa olleen toisen koiran kanssa sekamelskaiseen tilanteeseen. Paremmat hihnat käyttöön ja kiinnittäkää huomiota siihen, miten koiranne sietävät muita koiria - jos alkaa lenkeillä näkyä uhkaavaa käytöstä niillä, niin puuttukaa jo heti siinä vaiheessa kun jännittävät kroppaansa tms alkuvaiheen uhkamerkkejä ilmoilla. Kahden sakemannin omistajana kannattaa tarkata (kyl tiedät, laitan varuiksi) keskinäistä elekieltänsä ja sitä, kumpi heistä agitoi toista ja puuttua heti pomomman käytökseen - kun kaksi saa päähänsä jtk, se on aina riskimpää kuin yksi.

      Spanielin omistaja. Toivottavasti voit koiran kanssa jo paremmin, älä jää liikaa pelästyksiin tai suuttumaan, vastapuoli on onneksenne fiksua ja haluaakin saada teihin yhteyden, joten voinette sopia asiat ok. Turhaa viedä asiaa ilmoitukseen poliisiin, jos voitte päätyä ok sopimukseen keskenänne ja huomaatte että vastapuoli suhtautuu vastuullisesti asiaan. Poliisiasiasta prosessin partalle on stressiä, olen nähnyt vierestä kuinka raskasta prosessointi on, joten kun teillä nyt on näin vastuullinen vastapuoli eikä tilanteessa käynyt liian vakavasti, niin sopikaa.
      Tärkeä vinkki sulle vielä: jatkossa jos lenkillä tapahtuu tuommoista, että jonkun karannut koira juoksee luoksenne, niin muista Omalla käytökselläsi koettaa saada tilannetta Rauhoittumaan eikä hysteerisemmäksi. Astu vaivihkaa oman koirasi eteen ja koeta saada tilannetta hallintaan. Ei mitään juoksentelua ja panikointia. Sinä olet koirallesi laumanpää silloin kun olet sen kanssa lenkillä, luota itseesi.:)

      Parempaa joulun aikaa!

      • älä_usko_edellistä

        Kannattaa AINA tehdä ilmoitus poliisille. Jos sama tapahtuu uudestaan, on sinulla näyttöä. Myös poliisi saa tiää, jos sakemannit tekevät näin tai muuta toiselle koiralle. Pahinta on kun poliisille ei ilmoiteta ja nämä hullut omistajat saavat pitää koiransa. Aina on suotavaa ilmoittaa eikä se ole mikään loukkaus ketään kohtaan, luulisi hyökkäävän koiran omistajan olevan kiitollinen että on ihmisiä jotka aktiivisesti ovat huomioimassa hänen koiransa pääkoppaa ;)


      • RIKOS!

        Jo senkin vuoksi, että olette kuulleet toisenkin henkilön törmänneen kyseisiin vaarallisiin koiriin ja joutuneen koirineen hyökkäyksen kohteeksi, on ilmoitus poliisille tehtävä! Se on ihan samantekevää, onko koirat olleet tappomeinigeissä vai ei. Seuraavalle koiralle tai ihmiselle voi käydä pahemmin ja silloin aiemmat rikosilmoitukset ovat tarpeen. Todella mukavaa,jos voitte asian vastapuolen kanssa sopia ja saatte asianmukaiset korvaukset, mutta poliisille on silti ilmoitettava ehdottomasti tapahtuneesta.


      • RIKOS!
        älä_usko_edellistä kirjoitti:

        Kannattaa AINA tehdä ilmoitus poliisille. Jos sama tapahtuu uudestaan, on sinulla näyttöä. Myös poliisi saa tiää, jos sakemannit tekevät näin tai muuta toiselle koiralle. Pahinta on kun poliisille ei ilmoiteta ja nämä hullut omistajat saavat pitää koiransa. Aina on suotavaa ilmoittaa eikä se ole mikään loukkaus ketään kohtaan, luulisi hyökkäävän koiran omistajan olevan kiitollinen että on ihmisiä jotka aktiivisesti ovat huomioimassa hänen koiransa pääkoppaa ;)

        Todennäköisesti ei ole kovin vaikeaa löytää se nainen, joka on myös joutunut hyökkäyksen uhriksi. Varmaankin taluttelee koiraansa lähialueella. Laittakaa pari ilmoitusta puhelintolppiin. On parasta, että teette molemmat näistä tapauksista rikosilmoitukset.


      • vahinkoja sattuu
        RIKOS! kirjoitti:

        Todennäköisesti ei ole kovin vaikeaa löytää se nainen, joka on myös joutunut hyökkäyksen uhriksi. Varmaankin taluttelee koiraansa lähialueella. Laittakaa pari ilmoitusta puhelintolppiin. On parasta, että teette molemmat näistä tapauksista rikosilmoitukset.

        Lue nimimerkin "synkkä päivä" vastine asiaan. Kyseessä EI OLLUT sama koirakko.


    • perheen isä

      Jostain syystä spanielit on ollut punainenvaate spk:lle syystä tai toisesta. Hyvä olisi, välttää näitä kontakteja vaikka "alku"/tutustuminen olisikin ollut hyvä tai hyvällä mallilla. Poikkeuksiakin voi olla, mutta itse en sellaista ole nähnyt. On ollut sellaisiakin, että on oltu kavereita tai muuten tuttuja pitemmän aikaa mutta yx kax nixnax ja poks -vainaa. Tunnen joitain kasvattajia molemmista leireistä ja heillä tämä sama kokemus asiasta siis pääsääntöinen kokemus omani ohella. Ei ole keksitty muuta, kun jos ei jotain asiaa siedä niin ei siedä.

    • Omistan susikoiran

      Tiedän että susikoirien omistajat kouluttavat koiransa sen verran hyvin että tuommosta ei tapahdu aikuisten oikeesti. Lopeta nuo satuilut, jookos.

      • werttus

        Kyllä kuule sakemannien omistajissakin on kaikenlaista ja ei ne kaikki kouluta koiriansa..ikävä kyllä.

        Tuttunikin naureskelee naapureilleen että eivät voi mitään kun on saanut valituksia sakemanniensa räksyttämisestä pihassa..ja lenkillä en ole kertaakaan noita koiria nähnyt..ovat aina pihassa.
        En siis ihmettele tuota koirien turhautumista..mutta en ymmärrä miksi ottavat sakemanneja kun eivät tee mitään niiden kanssa....?

        ja toinen sakemanni tapaus aina tuodaan uudestaan koirapuistoon vaikka monesti käynyt vieraaseen koiraan kiinni..isäntä rehvastelee vain asialla..


    • Huolestunut omistaja

      Herätetään nyt vanha posti henkiin.

      Koirani oli tänään metsällä kun tapasi susikoiran omistajansa kanssa. Itse olin kotona mutta isäni oli mesästämässä. Isäni sitten tapasi koiran ja sen omistajan ja siinä rupatteli. Hetken myöhemmin oma koirani juoksi sinne ja hetkessä suosikoira hyökkäsi päin. Koirani (beagle) makasi jo selällään ja koira sitten puri rintakehän alapuolelle oikein kunnolla haavan. Tässä vaiheessa omistaja tuli ja veti koiran sieltä pois ja oma koira vietiin eläinlääkärille. Susikoiran omistaja lupasi maksaa kaikki hoitokulut jne. Kuitenkin sellainen tilanne että jos ei olisi ollut omistajaa paikalla susikoira olisi todennäköisesti tappanut oman koirani (yleensä koirat räksyttää toisilleen, mutta harvemmin oikeasti käyvät kunnolla kimppuun).
      Pitäisikö tästä nyt sitten tehdä poliisille ilmoitus?

      • Oma mielipiteeni..

        Mielestäni ilmoitus pitäisi aina tehdä, muuten poliisi ei voi tietää miten vaarallinen koira oikeasti on jos tulee toinen tai kolmaskin ilmoitus samasta koirasta.

        Ainahan voi ilmaista sen jos kyseisen koiran omistaja on ollut vastuullinen ja maksanut eläinlääkärikulut ja pahoitellut asiaa, että et halua että poliisi setvii sinulle korvauksia, vaan että haluat vain että niiden tiedossa on että tämä koira on hyökännyt koiraan jos sama koira tekee sitä uudestaan.

        Näin saadaan ne oikeasti vaaralliset koirat pois kaduilta, jos on yksittäinen tapaus niin ilmoitus ei ole haitaksi.


    • dog hater

      "Minua myös ihmetyttää Susikoirien omistajien tyyneys tässä tilanteessa, vaikka he toruivatkin koiraa, he eivät vaikuttaneet olevan mitenkään vihaisia koirallensa. (?)"

      Toi nyt on aika tyypillistä koiraharrastajien piittaamattomuutta. Muista viis kunhan ei omalle lutuselle lemmikille vaan satu mitään pahaa. JA ei ihmekään että ovat suhtautuneet tyynesti, tällaisten isojen koirien väkivaltaiset hyökkäykset ovat arkipäivää koiraharrastajan elämässä(tutkimusten mukaan 50% koiraharrastajista on ongelmia koiransa väkivaltakäyttäytymisen kanssa). Valitettavasti osansa näistä koirien ja niiden omistajien väkivallanteoista saavat myös täysin sivulliset ihmiset, jotka eivät näistä idiioottielukoista vois vähempää pitää....:

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011093014484275_uu.shtml

      Koirat on sitten kyllä tyhmiä elukoita. Ja tyhmiä ovat niiden luonnosta vieraantuneet koirakuiskaajaharrastajatkin! Miksi noita aseita saa luvallisesti pitää?? Ne kun tekevät itsenäisiä päätöksiä rusina-aivoillaan. Aseet ovat huomattavasti helpompia hallita! Sitten täällä ei saa edes puukkoa kantaa yleisellä paikalla!!! Kertokaa nyt koiraharrastajat ja kansanedustajat, millä näitä teidän tappajianne vastaan SAA täällä puolustautua??? Ja turha vastata että kuiskaa/lue koiran elekieltä.... Noittenkin canarioiden mielestä oli ihan okei hyökätä takaapäin ohikävelleen miehen kimppuun. Olihan kävelevä ihminen todellinen uhka laumalle.

      Ai niin, se vikahan oli siellä hihnan toisessa päässä. Koira EI OLE KOSKAAN väkivaltainen. Ihminen on paha, ei eläimet!!!!! Ihmiset sotivat ja tappavat!! Koirat ovat Viattomia enkeleitä, jotka eivät väkivaltaa käytä KETÄÄN toista elollista vastaan. Sudetkin vaan metsässä viljelee porkkanoita, ja syövät sitten niitä. Katselkaa koirakuiskaajaa liviltä(ja maatkaa sohvalla, lipittäkää sidukkaa ja syökää sipsejä) ja kuvitelkaa itsekin olevanne koirakuiskaajia, niin kenellekkään ei voi koskaan tapahtua enää mitään pahaa. Koirat ei ole pahoja, ihmiset vain!!! Näin kertoi minulle nim. dobberi-tyttö95.

    • burninghearts

      "Minua myös ihmetyttää Susikoirien omistajien tyyneys tässä tilanteessa, vaikka he toruivatkin koiraa, he eivät vaikuttaneet olevan mitenkään vihaisia koirallensa. (?)"

    • ei elämää ilman

      voi voi dog hater.. hankkisit nyt jo helevetti sen elämän.
      Mene pois täältä koirapalstalta. Mene jo. Olet säälittävintä luettavaa mitä täältä löytyy.
      Hanki vaikka joku harrastus, vaikka autoharrastus niin voit sitten vaikka ajella sillä kovaa. Että ei tuu ressukalle pahamieli koirista.

      • erydfgdsf

        Älä nyt tule tänne vaahtoamaan. Äläkä mene henkilökohtaisuuksiin. Anna asioiden keskustella, ja perustele dog haterin väitteitä, että mikä niissä ei ole oikein. Se olisi hieman kypsempää keskustelua, sellaista mitä dog haterkin harrastaa, ihan fiksua tekstiähän tuo on. Äidinkielenkin opettaja olisi tyytyväinen, kyllä dog haterin täytyy olla älykäs kaveri. Ja, kyllä dog haterilla on varmasti elämä ja harrastuksia(sinä kun et hänestä mitään tiedä, niin laskeudu jo alas pilvilinnoistasi). Näiden koiraharrastajien suurinta intohimoa elämässä sen sijaan on jonkun karvaturrin paijaaminen ja kusella käyttäminen... Sekö se on sitä hienoa elämää????

        On varmasti raskasta kohdata tosiasioita, kun nää rakit jatkuvasti raatelee täysin aiheettomasti sivullisia. Kun itse haluaisitte elää koirakuiskaaja fantasioitanne todeksi, ja nähdä elukkanne vain naamaa nuolevana, maailman lutuisimpana elukkana, joka ei koskaan tekisi kenellekkään mitään pahaa...


      • Ei tarvi perustella
        erydfgdsf kirjoitti:

        Älä nyt tule tänne vaahtoamaan. Äläkä mene henkilökohtaisuuksiin. Anna asioiden keskustella, ja perustele dog haterin väitteitä, että mikä niissä ei ole oikein. Se olisi hieman kypsempää keskustelua, sellaista mitä dog haterkin harrastaa, ihan fiksua tekstiähän tuo on. Äidinkielenkin opettaja olisi tyytyväinen, kyllä dog haterin täytyy olla älykäs kaveri. Ja, kyllä dog haterilla on varmasti elämä ja harrastuksia(sinä kun et hänestä mitään tiedä, niin laskeudu jo alas pilvilinnoistasi). Näiden koiraharrastajien suurinta intohimoa elämässä sen sijaan on jonkun karvaturrin paijaaminen ja kusella käyttäminen... Sekö se on sitä hienoa elämää????

        On varmasti raskasta kohdata tosiasioita, kun nää rakit jatkuvasti raatelee täysin aiheettomasti sivullisia. Kun itse haluaisitte elää koirakuiskaaja fantasioitanne todeksi, ja nähdä elukkanne vain naamaa nuolevana, maailman lutuisimpana elukkana, joka ei koskaan tekisi kenellekkään mitään pahaa...

        Niinhän se on, että hullu ei itse ymmärrä olevansa hullu. Näin on päässyt käymään doghaterin kohdalla. Toivottavasti hänellä on joitain lähiomaisia, jotka huomaavat hänen epänormaalin käyttäytymisensä ja toimittavat hänet hoitoon.
        Kun äijä istuu koneella otsasuoni pullistellen ja suu vaahdossa, niin omaisten on syytä puuttua asiaan.


    • doghater

      "Minua myös ihmetyttää Susikoirien omistajien tyyneys tässä tilanteessa, vaikka he toruivatkin koiraa, he eivät vaikuttaneet olevan mitenkään vihaisia koirallensa. (?) "

      No minua ei kyllä ihmetytä ollenkaan. Koiraharrastajien mielestä on ok, jos koiransa purevat toisia koiria tai ihmisiä, nehän ovat vain "onnettomuuksia"... Ei niitä tarvitse jäädä selvittämään....

      • PääsitSittenAvoHoitoon

        Otit sitten iänkaikkisen "keskustelun" esiin, kun et muitakaan uutisia löytänyt?.. Hölömö!

        Kaikenlaisten otusten raivotessa, "doghater" mukaanlukien, on parasta pysyä tyynenä ja niellä kiukkunsa jottei kärjistäisi tilannetta entisestään.
        Vihaisuudella kasvatetaan ainoastaan vihaisia doghatere...eiku... koiria.


    • canis_familiaris

      Saksanpaimenkoira on yleisin ns. "repuusikoira". Puistoissa notkuvilla juopoilla on usein niitä. Omistajat tuntuvat olevan ylpeitä siitä, että ne rähjäävät ja räyhäävät hampaitaan näyttäen. Useimmiten sillä porukan kaikkein kusipäisemmällä juopolla on kyseinen koira, ilmeisesti usein syystä!

      Olen joskus kasvattanut whippettejä. Tietojeni mukaan viisi kasvattiani on joutunut saksanpaimenkoiran repimäksi. Pari on ollut hyvin vakavaa tapausta, jotka on kuitenkin saatu kasatuksi kokoon eläinlääkärin vastaanotolla.

      Mielestäni määrä on iso, sillä monen kasvattini elämän vaiheet eivät edes ole tiedossani. Siksi on todennäköistä, että näitä epämiellyttäviä kokemuksia on useammallakin kasvatillani.

      Saksanpaimenkoiria on monilla sellaisillakin ihmisillä, joka ei halua millään tavalla kasvattaa, saati kouluttaa, koiraansa. Näistä joillakin on sellainen kanta, että meidän kultsipuppeli on niin lutunen husse, että se mene pilalle jos sitä kouluttaa.

      Usein sp.koirien omistajat syyllistävät pienten koirien omistajat, että näiden "fifit" ärsyttävät räkytyksellään heidän koiransa hyökkäämään Tiedän tapauksia, joissa pikkukoira ei ole räkyttänyt, mutta on joutunut sp.koiran tappamaksi. Mainittakoon muutama tapaus.

      Työkaverini päästi asuinkerrostalonsa pihassa autostaan yorkshirenterriesinsä, jotta tämä juoksisi talon alaovella odottavalle tyttärelle. Matkalla vartointiliikkeen koira tappoi lapsen koiran tämän silmien edessä.

      Japanee chin touhusi omiaan omistajiensa tontilla, kun naapurissa asuneen poliisin sp.koira syöksyi paikalle tappamaan koiran.

      Tuttavaperheeni saapui veneellä sukulaistensa mökille. Ennen rantaa perheen papillon hyppäsi veneestä ja ui sen pienen matkan rantaan. Naapuritontilta ryntäsi sp.koira ja tappoi koiran saunapolulle.

      Näissä tapauksissa pikkukoirat eivät räksyttäneet, itse asiassa eivät pitäneet ääntä lainkaan

      Omat kasvattini eivät olleet räkyttäjiä. Whippetin ulkoinen olemuskaan ei todellakaan ole uhkaava tai uhoava, joten sen ei pitäisi laukaista hyökkäyshaluja.

      Olin kerran ulkoilualueella kolmen aikuisen koirani ja kuuden 8-viikkoisen pennun kanssa. Läheistä polkua pitkin kulki kaksi keski-ikäistä naista mukanaan vapaana ollut saksanpaimenkoirauros. Koira ryntäsi keskelle koiralaumaani jahdaten ensin aikuisia koiria, sitten pentuja. Uros ja pentujen emä saivat pentuja puolustaessaan vähän naarmuja, samoin pari pennuista. Yksi pennuista pakeni tilanteesta, mutta löytyi puolen tunnin haeskelun jälkeen.

      Onneksi metsässä oli tehty joskus raivaustöitä, joten "koulutusvälineeksi" oli saatavilla hyvänkokoinen männyn oksa. Ilman sitä olisin ollut koirineni hätää kärsimässä. Koiran omistajia tilanne ei tuntunut kiinnostavan. Huusin heitä paikalle, mutta he jatkoivat matkaansa koiraansa huhuillen.

      Olen vakaasti sitä mieltä, että saksanpaimenkoira kuuluu rotuihin, joilla kuuluisi pitää kuonokoppaa. Siinä ei paljon surkuttelu, vastapuolen syyllistäminen tai rikkoutuneitten välineitten syyttäminen pelasta, kun oma koira hyökkää ihmisten tai eläinten kimppuun.

    • kopatjahyväthihnat

      Kurjinta sakujen kohtaamisissa on se,et hihnoissa ne räyhää ja hyökkii.Ja vapaana ne hyökkää.Koita siinä sitten omaasi puolustaa,kun sakun omistaja ei osuuttaan hoida.
      Hihnat näyttää lipeevä ,katkeevan ja lukot hajoaa.Omistajat kompuroi,ja liukastelee.
      Meillä oli liki,ettei koiramme joutunut sakun hampaisiin ,ja saattaa uhka toistua kun samalla alueella asutaan.Vapaana,ei tuollaisia sais pitää ilman koppaa ,mitta luvattomasti pitävät silti.Ja koirapuisto,on oikea paikka siihen .Kyllä sakun omistajan kannattais miettiä,et koiransa saattaa purra ihmistä samalla joka puolustaa omaa koiraansa.Ja sittenhän sakua vaaditaankin jo lopetettavaksi.Koppa,pelastaa vastaantulija koiran,ja sakun lopetusuhalta.Suosittelen.

      • Saatanansado

        Suosittelen tarjoamaan vapaana vastaantulevalle koiralle myrkkymakkaraa. Tai rautatankoa päälakeen.


    • haravaHeilui1

      Saksanpaimenkoira, kyttyräselkäinen ja lonkkavioilla suurustettu elikko, on yksi tarpeettomimmista nisäkkäistä mitä maa päällään kantaa. Surkea osoitus siitä, että miten sairaita elikoita nk. jalostuksella saadaan aikaan.

      • gjkvcnmm

        Ilmankos on agreja .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe