Mitä kaikkea annat anteeksi?

kynnysmatto?

Enemmän tai vähemmän tärkeitä asioita, mutta aina annat puolisollesi anteeksi, vaikka sinua suunnattomasti ärsyttää.

Itseäni ärsyttää, kuinka mieheni vain unohtaa yhteiset menomme ja lähtee tekemään jotain muuta. Emme siis asu yhdessä. Hänen muistinsa on muutenkin täysin olematon. Hän ei muista juuri mitään, eikä häntä pääasiassa kiinnosta kuin omat asiansa. On myös kamalaa kuunnella kuinka hän puhuu perheenjäsenilleen.
Silti annan aina anteeksi, ettei hän muista esim. Syntymäpäivääni.

Teidän vuoronne.

35

5442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pidä puoli

      kerran eräs ex mies, joka ei koskaan muistanut huom. "muka muistanut" synttäripäivääni..ei viettänyt jouluja tms yhdessä..ettei TARVINNUT OSTAA nuukaperseellä lahjaa!!! Itse ostin aina ja joka mutkassa huomioin. Sen junailun huomasin ajan saatossa. Ei ollut kyllä huonomuistinen muuten..leikki ja teeskenteli ja heittäytyi vielä toisen jääkaapillekin ilmatteeksi. No, sai kenkää kun huomasin sen luonteen ja niinhän se "rakkaus" loppui. Turha oli yrittää luikerrella takaisin kun jo etoi ja näkyi läpi koko ihminen.

      Sitten nyt on toinen, joka on niin vauhdikas että on niitä menoja ja tunnen jääväni kakkoseksi niille. Ei nyt enää minullakaan kiinnosta suunnitella yhdessä mitään, vaan olen huomannut vetäytyväni tilanteista ja alan suunnitella omia juttuja. Toinen voi olla äimänkäkenä mutta en jaksa välittää. Täytyyhän minulla olla elämässäni omiakin virikkeitä (harrastuksia), koska toinen pölvästi ei ole ajoissa huomannut puheistaan huolimatta muuta kanssani oikeasti toteuttaa kun vain puheasteella. Sitten löytyy extempore -harraasteita muiden kanssa.
      Meikätyttö pistää niin paljon menoja allakkaansa, että saa maistella omaa lääkettään. Olen nyt aika ilkeä, mutta pehmeällä tavalla :)

      Ärsyttää suunnattomasti, kun OHITELLAAN. Silloin kokisin itse ettei minua ARVOSTETA. Älä suostu siihen niin sinut nähdään, ja huomaa,,,,....aletaan kunnioittamaankin.

    • Vihkikaavassa

      Minun vihkikaava on yksiselitteinen;
      Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Rakkaus ei koskaan katoa. Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.

      Ef. 4:32–5:2

      Tätä kun pyrkii noudattamaan niin hyvin menee. Toki tarvitaan kummankin tahtoa ja nateeksiantamustakin välillä.

      Meillä toiminut jo 40 vuotta.

      • hyväksikäytetty

        Muistaako kumppanisikin tuon Raamatun rakkausopin käyttännön toteuttamisen?
        Muuten - karmeaa jos vain toinen antaa kaiken anteeksi ja toinen käyttää hyväkseen tietoa tästä.


      • Liirum-laarum

        Samaa mieltä edellisen kanssa, tällä lorulla ei ole mitään merkitystä, jos sillä estetään toista / molempia elämästä omaa elämäänsä.


    • ihana vapaus

      ja kun vihdoin pääsin irti suhteesta, jossa voin pahoin, ja sen jälkeen, silmäni avautuivat näkemään, ja korvani kuulemaan, että olin ollut suhteessa narsistiin!! Itsekkääseen, itsekeskeisiin, minä itse vain tyyppiin, ovelasti kiinnipitäen, halutessaan hyvin käyttäytyen, tietäen mitä nainen haluaa. Onneksi suhde on loppunut. Jos sä jatkuvasti annat vaan anteeksi, jossain on silloin jotakin vialla, mutta niin voi "sokea" olla, kun on kyse narsistisesta miehestä.

      • Narsisti

        ...että heti joku akka täällä parkumassa kuinka on ollut narsistin kanssa yhdessä. tuntuu että kaikki suomen miehet ovat narsisteja. KATSO PEILIIN JOSKUS!!!!


      • narsissi100

        lohnoperä lortto-
        voimia ex-miehellesi


      • ei ollut normaalia
        Narsisti kirjoitti:

        ...että heti joku akka täällä parkumassa kuinka on ollut narsistin kanssa yhdessä. tuntuu että kaikki suomen miehet ovat narsisteja. KATSO PEILIIN JOSKUS!!!!

        kun hän, narsistinen persoona käytti peilin edessä aikaansa itseään katsellen ja kehuen!!


      • narsistin eksä..

        ymmärrän sinua.. itse kestin puolitoista vuotta vain sitä narsismia, huumeiden, viinan ja lääkkeiden väärin käyttöä sekä väkivaltaa itseäni kohtaan niin henkistä kuin fyysistäkin..
        kunnes eroon pääsin niin pakko sanoa että liikaa kestin eksäni kohdalla.. annoin anteeksi vaikka sain vain tyhjiä lupauksia ja paskaa niskaani..
        se että erosin oli elämäni vaikein mutta myös helpottavin asia.. sen eron jälkeen silmäni aukesi täysin.. ja nykyisin jos yhdenkin kerran nyrkki heilahtaa niin se on lähtö samantien.. nyt tiedän olevani vahva ja pystyn lähtemään pois..


    • että mitä

      Älä ala kunnysmatoksi jonka läpi kävellään! Suhteenne ei toimi oikein koskapa hän unohtaa tärkeät asiat..onko kumppanisi jo seniori-ikäinen joilla muisti pätkii?

    • Nopeasti loppu

      En antanut enää ex:älleni anteeksi toisen kerran ja kolmannen kerran ja sitten uusi nainen ja taas pettämisiä, en myöskään enää antanut sitä jatkuvaa säännöllistä päihdeidenkäyttöä, jonka lopettamiseksi hän ei tehnyt yhtikäs mittään. Jatkuvaa riitaa kaikista pienistäkin asioista, hänell oli myös mielenterveydellisiä vaivoja ei ihme kun kattelee elämäntyyliä.
      Yritin tehdä hänen hyväkseen kaiken mahdollisen vuosikausia, mutta vihdoin tuli se viimeinen pisara kun hän alkoi hankkia yhä uusia naiskavereita kapakoista, loppua ei missään, ei mitään rajaa enää, ja silloin lopulta löytyi minun rajani.'
      Älkää kattoko vuosikausia, jos mies näyttää tuollaista välinpitämättömyyttä aikä paranna tapojaan, ei yritystäkään, niin tehkää loppu suhteesta ennenkuin totutte tähän paskamenoon ja jähmetytte siihen vain toivomaan apaattisena jotain parempaa kehittyvän. Ei nimittäin tommosen tyypin kans kehity.
      Parin kolmen kuukauden katteleminen riittää, ja loppu nopeesti siinä vaiheessa, ei jää itsellekään mitään suurempia traumoja kun ajoissa ratkasee oman elämänsä olevan tärkeämpi kuin ainainen kärsimys toisen tolkuttomuuksista.

      • Mieti ensin oikeasti

        Miksi naiset aina rakastuu renttuihin ja ne "kiltit" pojat saavat olla ihan rauhassa?

        Miksi ensin valita se renttu ja sen jälkeen itkeä rentun käytöstä?


      • siipensä polttanut
        Mieti ensin oikeasti kirjoitti:

        Miksi naiset aina rakastuu renttuihin ja ne "kiltit" pojat saavat olla ihan rauhassa?

        Miksi ensin valita se renttu ja sen jälkeen itkeä rentun käytöstä?

        No kun alussa ne ovat niin niin charmia täynnä ja palvovat naista, kun alkaa kärsimysnäytelmä olet jo ehtinyt rakastumaan ja siitä irtikiemurtelua voi riittää pitkään....
        "Tulenliekkinä saavuit kerran, hurmaten, huumaten....."'
        Manipuloinnin mestareita.
        Vievät sulta kaiken: itseluottamuksen, karriäärin (et jaksa), ekonomian kuralle, ystävät....
        Juokse niin lujaa kuin jaksat kun tapaat tyypin.'Muuten hän tuhoaa sinut hitaasti mutta VARMASTI.


    • Itse oppinut mestari

      Miehesi arvostaa omia asioitaan, arvosta sinä myös.

      -esim, miehille on sallittu käteen veto, niin vetäiseppä sinäkin, ja röyhtäise kylläisenä, ja sano, ettei sinua nyt hyvita, kun just sait ja olet nyt tyytyväinen.

      (ps, meillä tää tehos tosi hyvin!)

      Ja jatkat samaa rataa, opettele itsekkyyttä. Sitä voi todellakin oppia, teet vaan aivan samoin kuin miehesi. Onnea matkaan.

    • Jouduin sattumalta tänne.

      Kyllä RSKASTAVA muistaa, ellei ole dementikko. Kirjoitat aliarvostavasti hänestä. Hänkin kokee varmasti samoin. Verestäkää parisuhteenne! Siitä se lähtee.

    • Petetty Mies

      Annoin pettämisen anteeksi exälleni. Ei kannattanut =)

    • paritellen
    • HyväksiKäytetty//

      Minun on ollut vaikea antaa anteeksi hänen henkinen hylkimisensä,jota hän harjoitti.Ja pelottelu,varoittelu kaiken aikaa.--Minä varoitan sinua mihin tämä liitto tulee kaatumaan-----Minä varoitan sinua jos teet niin ja niin-----Minä varoitan sinua----jne.Ja Minun on pakko lähteä kostamaan,en haluaisi mutta minun on pakko----hän lähti kostomatkalleen kun olin käynyt naistentansseissa niin hänen piti lähteä kostamaan??!!!!! Ehkä minun on vaikeampi kirjata asioita joita en pystynyt antamaan anteeksi.Kuten myös valvottamiset joita hän harjoitti,piinasi,kidutti.On vaikea antaa anteeksi kun ei saanut nukkua,hän vaati minua valvomaan kanssaan ja seksiin painosti,satutti,satutti.Hän uuvutti minut täysin,sitä on vaikea antaa anteeksi.En vaan pysty siihen,en vaan pysty.Anteeksi.

    • zxdvbkjszhv

      Nooo. Olen antanu anteeksi melkein liiikaakin asioita esim. valehtelun. Rehellisyys on sentään asia mitä pidän erittäin tärkeänä parisuhteessani. Uskollisuus on toinen asia mutta saattasin silti antaa anteeksi pettämisenkin, riippuu tilanteesta.
      Unohtelu ärsyttää mutta en jaksa vihoitella kauaa asiasta.
      Hmm. taidan olla liian lempeä.

    • Tärkein

      ...mieheni ?... eikä häntä kiinnosta kuin omat asiansa. ... kuunnella kuinka hän puhuu perheenjäsenilleen ?.

    • raskaana....

      Uskaltaisinkohan kertoa hänelle, että olen steriili...

    • aikansakutakin?

      minäkin! edellisessä suhteessa mies kohteli kuin lokaa omaa äitiään , joka kylläkin oli "varsinainen persoona " ja aina tunkemassa nenäänsä joka asiaan...pahansuovasti. Sen annoin anteeksi, samoin kuin sen, ettei syntymäpäivääni koskaan muistettu tai juhlittu kuten ei mitään muitakaan merkkipäiviä eikä juhlia. Mies päätti menoista, omista ja yhteisistä ( usein istuin autossa ilman että tiesin mihin ihmeessä olimme matkalla!!) ja oli pyhästi päättänyt, ettei koskaan elämässään lausuisi sanoja "rakastan sinua", joten rakkauskin piti osata lukea hänen ajatuksistaan, sillä teoilla hän ei juurikaan tunteitaan osannut ilmaista. kaikesta huolimatta tiesin hänen rakastavan minua. Suhde päättyi hänen ennenaikaiseen kuolemaansa. Joskus mietin, kuinka pitkään loppujen lopuksi olisin jaksanut tuollasita suhdetta. kyllä sitä välillä haluaa tuntea ja kokoea itsensä hellityksi ja rakastetutksi ihan "perinteisin keinoin". Itse aina muistin häntä syntymäpäivinä, jouluina, ystävänpäivänä koska se oli minulel tärkeä ele. emme kuitenkaan kaikki ole smamanlaisia. ja toistan...tunsin silti että minua rakasti! Nykyinen mieheni on romantikko ja "ikuinen lapsi"..hänelle annan anteeksi myös paljon. Viettää paljon aikaansa netissä kaikenmaailman "leikkejä" ja pelejä pelaten. kai sitä vaan rakastuessaan sulkeen silmänsä monilta asioilta, jotka..uskon..pitemmän päälle alkavat sitten rassaamaankin. Mutta voiko toista ihmistä muuttaa`?

      • lökjasdfgfsd

        Kaikki tarvii leluja.... Kyse on vaan siitä onko lelut yhteisiä vai omia. Miettikää mitä voisitte leikkiä yhdessä niin, että se on molemmista hauskaa ja haastavaa.


      • aikansaedleenkutakin
        lökjasdfgfsd kirjoitti:

        Kaikki tarvii leluja.... Kyse on vaan siitä onko lelut yhteisiä vai omia. Miettikää mitä voisitte leikkiä yhdessä niin, että se on molemmista hauskaa ja haastavaa.

        ..lelunsa kullakin, sekin on ihan oikein. ja aikaa on löydetty toisillemmekin ihan riittämiin. netti molemmille tehokkassa käytössä, myös yhteiseen leikkimiseen koska emme asu aina yhdessä.


    • mie vuan

      Samal viissiin kävi miunkin exän kanssa ja se oli osasyynä eroomme...

      • pukamiako?

        Kyllä teillä on vakavia ongelmia . Ottakaa ero jokainen , jos " merkkipäivien " muistaminen on
        tärkeää teidän suhteessa naikaa almanakka .


      • annan.
        pukamiako? kirjoitti:

        Kyllä teillä on vakavia ongelmia . Ottakaa ero jokainen , jos " merkkipäivien " muistaminen on
        tärkeää teidän suhteessa naikaa almanakka .

        Anteeksi jos puoliso käy vieraissa,se ei minua haittaa. Ärsyttävintä on se,jos puoliso haluaa etten kävisi omissa harrastuksissa ja siitä kitisee ja valittaa. Synttäreiden ja muiden merkkipäivien unohtaminen ei rassaa.


      • joustaako loppuelämä
        annan. kirjoitti:

        Anteeksi jos puoliso käy vieraissa,se ei minua haittaa. Ärsyttävintä on se,jos puoliso haluaa etten kävisi omissa harrastuksissa ja siitä kitisee ja valittaa. Synttäreiden ja muiden merkkipäivien unohtaminen ei rassaa.

        Minä annan anteeksi kaikki pienet jutut. Unohtamiset ja muut. Sellaista sattuu. En anna anteeksi valehtelua, selän takana puhumista enkä pettämistä (näitä mies ei ole onneksi minun tietääkseni tehnyt).

        Eniten avopuolisoni käytöksessä ärsyttää se, ettei hän halua mennä kanssani naimisiin tai KOSKAAN hankkia lapsia. Olemme seurustelleet 10 vuotta ja asuneet yhdessä neljä vuotta. Meillä on opiskelut takana ja molemmilla työt. Minä olen viimeisen pari vuotta kysellyt, että koska mies kosii, mutta sitä ei kuulu. Annan anteeksi hänelle, ettei hän ehkä koskaan halua mennä kanssani naimisiin. Minulle avioliitto ja lapset olisi tärkeää ja hänkin tietää sen, mutta... Tämä jyystää suhdettamme, mutta minä odotan, aikaa kuitenkin vielä on (olemme vasta 26-vuotiaita). Siihen asti annan anteeksi hänelle hänen pelkuruutensa.


    • mmmmmmmmmmmmbbbbbbbb

      samapa tuo vaiks kävis kuussa, kunhan ei petä, kaikki muu käy

      • "kaikki se kestää"

        Eli täysin kans itselleen ja hällävälitti meidän yhteisistä menoista, jotka minä aina sain suunnitella. Mies ei tehnyt mitään suhteemme eteen, sänkyhommatkin oli minun aloitettava! Suhteessamme mies vain OLI. Siis omissa oloissaan ja menoissaan, lisäksi työ tuli aina ensimmässenä. Keskustelukumppaniakaan en tästä miehestä koskaan saanut, puhumattakaan henkisestä tuesta. Hänelle "parisuhteenhoitoa" ilmeisesti oli se kun korjasi minun autoni..
        Kun vihdoin pääsin lähtemään omaan ausuntooni 13 vuoden jälkeen olin helpottunut, mutta silti surullinen, suuttunut ja erittäin loukkaantunut kaikesta menetetystä ja turhaan yrittämisestä. Kauan tarvi kestää ja lyödä päätään seinään, eihän se mies mihinkään muutu, ikinä!! Kaikki oli vaikeaa siksi että jostain kumman syystä rakastin tuota miestä, ehkä rakastinkin vain omia kuvitelmiani ja toiveitani. Onneksi ei menty naimisiin eikä lapsia tullut! Sekin vituttaa että meillä on vieläkin yhteinen koira, joka takia joudumme olemaan pakkotekemisissä, välillä haluan "kuristaa" kuvainnolliseti tuon koiran, kun mihinkää ei pääse ja joutuu olemaan tekemisissä tuon ex.än kanssa, meillä on koiran yhteishuolajuus, yksin en jaksaisikaan...

        Mitä tulee anteeksiantoon olen ajan myötä opetellut ymmärtämään erilaisuuttamme ja sitä kautta antanut anteeksi, sillä eihän voi elää "täysillä" jos menneistä ei pääse yli ja anna anteeksi, vaikeaa se on aikansa, ennen kun siihen pystyy mutta sen jälkeen on vasta "vapaa".

        Seuraava mies kun elämääni astuu, syynätäänkin se sitten tarkemman kautta, jos enää sellaista löydänkään!? Ainakaan vakituisesti, ehkä on parempi vaan elellä yksin ja perustaa miessuhde vaan petipuuhiin (:. "Miehet on marsista ja naiset venuksesta"


      • niinpä niin.
        "kaikki se kestää" kirjoitti:

        Eli täysin kans itselleen ja hällävälitti meidän yhteisistä menoista, jotka minä aina sain suunnitella. Mies ei tehnyt mitään suhteemme eteen, sänkyhommatkin oli minun aloitettava! Suhteessamme mies vain OLI. Siis omissa oloissaan ja menoissaan, lisäksi työ tuli aina ensimmässenä. Keskustelukumppaniakaan en tästä miehestä koskaan saanut, puhumattakaan henkisestä tuesta. Hänelle "parisuhteenhoitoa" ilmeisesti oli se kun korjasi minun autoni..
        Kun vihdoin pääsin lähtemään omaan ausuntooni 13 vuoden jälkeen olin helpottunut, mutta silti surullinen, suuttunut ja erittäin loukkaantunut kaikesta menetetystä ja turhaan yrittämisestä. Kauan tarvi kestää ja lyödä päätään seinään, eihän se mies mihinkään muutu, ikinä!! Kaikki oli vaikeaa siksi että jostain kumman syystä rakastin tuota miestä, ehkä rakastinkin vain omia kuvitelmiani ja toiveitani. Onneksi ei menty naimisiin eikä lapsia tullut! Sekin vituttaa että meillä on vieläkin yhteinen koira, joka takia joudumme olemaan pakkotekemisissä, välillä haluan "kuristaa" kuvainnolliseti tuon koiran, kun mihinkää ei pääse ja joutuu olemaan tekemisissä tuon ex.än kanssa, meillä on koiran yhteishuolajuus, yksin en jaksaisikaan...

        Mitä tulee anteeksiantoon olen ajan myötä opetellut ymmärtämään erilaisuuttamme ja sitä kautta antanut anteeksi, sillä eihän voi elää "täysillä" jos menneistä ei pääse yli ja anna anteeksi, vaikeaa se on aikansa, ennen kun siihen pystyy mutta sen jälkeen on vasta "vapaa".

        Seuraava mies kun elämääni astuu, syynätäänkin se sitten tarkemman kautta, jos enää sellaista löydänkään!? Ainakaan vakituisesti, ehkä on parempi vaan elellä yksin ja perustaa miessuhde vaan petipuuhiin (:. "Miehet on marsista ja naiset venuksesta"

        olen nyt puoli vuotta seurustellut miehen kanssa, joka tekee täysin niin kuin itse haluaa.
        alussa hän oli se, joka jahtasi minua. valehteli minulle, että suhde entiseen tyttöystävään oli jo ohi ja roikkui minussa kuin koiranpentu, vaikka tiesikin minun tapailevan jo toista miestä ja, etten oikeastaan ollut edes kiinnostunut. saatoimme kuitenkin puhua puhelimessa tuntikausia ja hän halusi nähdä minua milloin vain pystyi. lopulta hän petti silloista tyttöystäväänsä minun kanssani ja jätti tämän vain ehkä viikkoa myöhemmin.

        nykyään tilanne on kuitenkin kääntynyt päälaelleen. jos en ottaisi häneen yhteyttä, hän tuskin tekisi mitään sen eteen, että näkisimme. hän soittaa minulle oma-aloitteisesti vain silloin kun hän tarvitsee jotain(esimerkiksi rahaa tai kännikuskia...) hän ei ikinä ole ollut luonani yötä ilman, että hän ei olisi SAMMUNUT sänkyyni illan juomisen jälkeen. hän ei ikinä kehu ulkonäköäni, vaikka tekisin mitä(olen erittäin pinnallinen huonon itsetuntoni vuoksi ja kaipaisin kannustavia kommentteja, kun kerran teen kaikkeni sen eteen, että näyttäisin mahdollisimman hyvältä), mutta kuitenkin kommentoi minun kuulleni toisten naisten ulkonäköä positiiviseen sävyyn.
        yritän miellyttää häntä parhaani mukaan, tarjoan ruuat, kyydit ja suostun oikeastaan kaikkeen mitä hän pyytää, vaikken tahtoisikaan. hän ei kuitenkaan ole ikinä läsnä minulle. kun minulla on rankkaa ja tarvitsisin tukea, hän haukkuu minua kitiseväksi ämmäksi, jonka pitäisi kasvaa aikuiseksi, lyö luurin korvaan ja jättää minut yksin itkemään ajattelematta asiaa sen kummemmin. hän lupailee asioita minulle, muttei nää millään tavoin tarpeelliseksi pitää lupauksiaan. vähäiset kahdenkeskeiset hetkemme ovat sitä, niitä kun hän istuu tietokoneeni ääressä (jolloin häntä ei saa häiritä) tai sitten olemme sängyssä(ja vain silloin kun häntä haluttaa).
        mitäs muuta...hän kolaroi autoni ollessaan kännissä, hän on uhannut lyödä minua ja on tapaillut eksäänsä minulta salaa viime aikoina(tietääkseni vain kahvin merkeissä, mutta kuka tietää...)

        miksi kestän tätä paskaa?
        en ole ikinä tuntenut ketään kohtaan näin voimakasta kiintymystä. hänen kertoessaan, kaikesta negatiivisesta huolimatta, että hän rakastaa vain minua ja haluaa vain minut, olen valmis antamaan anteeksi. hän jopa suuttuu siitä, jos sanon, ettei hän välitä minusta.
        olen korviani myöten rakastunut, mutta pelkään, että tämä suhde todella vahingoittaa mielenterveyttäni ja minäkuvaani pysyvästi. itsetuntoni on täysin kadonnut. pidän itseäni rumana ja kelvottomana, vaikka järkevästi ajatellen tiedän asioiden olevan päinvastoin.
        ystäväni auttavat minua pysymään kasassa, mutta hekin ovat neuvottomia tämän tilanteen edessä.
        ihminen voi muuttua, mutta voiko narsisti oppia katsomaan joskus omaa napaansa pitemmälle?
        en ole vieläkään suostunut luopumaan toivosta, että hän joskus oppisi arvostamaan minua ja sitä kuinka teen kaikkeni hänen eteensä, vaikkei hän sitä todellakaan olisi ansainnut.
        on jännä juttu löytää itsensä tossun alta, vaikka ennen olen ollut aina se, joka on määrännyt suhteessa kaapin paikan.


      • Cryz159
        niinpä niin. kirjoitti:

        olen nyt puoli vuotta seurustellut miehen kanssa, joka tekee täysin niin kuin itse haluaa.
        alussa hän oli se, joka jahtasi minua. valehteli minulle, että suhde entiseen tyttöystävään oli jo ohi ja roikkui minussa kuin koiranpentu, vaikka tiesikin minun tapailevan jo toista miestä ja, etten oikeastaan ollut edes kiinnostunut. saatoimme kuitenkin puhua puhelimessa tuntikausia ja hän halusi nähdä minua milloin vain pystyi. lopulta hän petti silloista tyttöystäväänsä minun kanssani ja jätti tämän vain ehkä viikkoa myöhemmin.

        nykyään tilanne on kuitenkin kääntynyt päälaelleen. jos en ottaisi häneen yhteyttä, hän tuskin tekisi mitään sen eteen, että näkisimme. hän soittaa minulle oma-aloitteisesti vain silloin kun hän tarvitsee jotain(esimerkiksi rahaa tai kännikuskia...) hän ei ikinä ole ollut luonani yötä ilman, että hän ei olisi SAMMUNUT sänkyyni illan juomisen jälkeen. hän ei ikinä kehu ulkonäköäni, vaikka tekisin mitä(olen erittäin pinnallinen huonon itsetuntoni vuoksi ja kaipaisin kannustavia kommentteja, kun kerran teen kaikkeni sen eteen, että näyttäisin mahdollisimman hyvältä), mutta kuitenkin kommentoi minun kuulleni toisten naisten ulkonäköä positiiviseen sävyyn.
        yritän miellyttää häntä parhaani mukaan, tarjoan ruuat, kyydit ja suostun oikeastaan kaikkeen mitä hän pyytää, vaikken tahtoisikaan. hän ei kuitenkaan ole ikinä läsnä minulle. kun minulla on rankkaa ja tarvitsisin tukea, hän haukkuu minua kitiseväksi ämmäksi, jonka pitäisi kasvaa aikuiseksi, lyö luurin korvaan ja jättää minut yksin itkemään ajattelematta asiaa sen kummemmin. hän lupailee asioita minulle, muttei nää millään tavoin tarpeelliseksi pitää lupauksiaan. vähäiset kahdenkeskeiset hetkemme ovat sitä, niitä kun hän istuu tietokoneeni ääressä (jolloin häntä ei saa häiritä) tai sitten olemme sängyssä(ja vain silloin kun häntä haluttaa).
        mitäs muuta...hän kolaroi autoni ollessaan kännissä, hän on uhannut lyödä minua ja on tapaillut eksäänsä minulta salaa viime aikoina(tietääkseni vain kahvin merkeissä, mutta kuka tietää...)

        miksi kestän tätä paskaa?
        en ole ikinä tuntenut ketään kohtaan näin voimakasta kiintymystä. hänen kertoessaan, kaikesta negatiivisesta huolimatta, että hän rakastaa vain minua ja haluaa vain minut, olen valmis antamaan anteeksi. hän jopa suuttuu siitä, jos sanon, ettei hän välitä minusta.
        olen korviani myöten rakastunut, mutta pelkään, että tämä suhde todella vahingoittaa mielenterveyttäni ja minäkuvaani pysyvästi. itsetuntoni on täysin kadonnut. pidän itseäni rumana ja kelvottomana, vaikka järkevästi ajatellen tiedän asioiden olevan päinvastoin.
        ystäväni auttavat minua pysymään kasassa, mutta hekin ovat neuvottomia tämän tilanteen edessä.
        ihminen voi muuttua, mutta voiko narsisti oppia katsomaan joskus omaa napaansa pitemmälle?
        en ole vieläkään suostunut luopumaan toivosta, että hän joskus oppisi arvostamaan minua ja sitä kuinka teen kaikkeni hänen eteensä, vaikkei hän sitä todellakaan olisi ansainnut.
        on jännä juttu löytää itsensä tossun alta, vaikka ennen olen ollut aina se, joka on määrännyt suhteessa kaapin paikan.

        Kappas vain!
        Minun ja ex-poikäystäväni suhde aivan täysin kuin samoista kansista!
        Ei koskaan ottanut tuulta alleen eikä ottanut kunnolla toimiakseen, onneksi kuitenkin osasin itse lähteä lipettiin huonosta suhteesta ja nykyään osaan vaatia parempia asioita joihin olen huomannut jokaisella ihmisellä olevan oikeus. En anna enää ihmisten lakaista itseäni maton alle ja huomaan että maailmassa on parempiakin ihmisiä joilta löytyy juuri ne hyvät ominaisuudet ja taidot joilla toinen saa sinut taas omaksi itseksesi, seisomaan omille jaloillesi, ja arvostamaan itseäsi.

        Jos toinen on aina vain jotakin vailla jota sinä voit hänelle antaa, kannattaa miettiä onko se rakkautta ensinkään koska rakkaus on todella ottamista ja MYÖS antamista yhtälailla.

        Minulla on jo 1kk suhdetta takana hyvän miehen kanssa joka löytyi sieltä mistä osasin vähiten etsiä: Niistä jotka pitävät vähiten mölyä ja jotka eivät suurella äänellä toitota olevansa hyviä ihmisiä, sillä jos sitä tarvitsee kuuluttaa, yleensä ihmiseltä itseltään puuttuu se taito harmittavan usein.

        En osaa tapauskohtaisesti neuvoa, mutta elämänlaatusi luultavasti paranee 99,9% välimatkan ottamisen jälkeen... Sen vasta sitten huomaa mistä kaikesta ihanasta on jäänyt paitsi ennen.

        Tietysti rakkaus ja kiintymys tekee kipeää, mutta tekeekö se vielä enemmän kipeää kun mielenterveytesi on mennyt ja ihmisestä enää jäljellä vain kuori?
        Kun ikävä helpottaa, näkee maailman jo paljon parempana ja näkee itsensä uudessa valossa, sillä aikanaan suhde saattaa syödä sisältä pahaan kuntoon, eikä sitä edes huomaa ennenkuin on päästänyt irti...

        Toivon parempia aikoja kaikille hyville, herkille ja kauniille sieluille!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      671
      5144
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      142
      3968
    3. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3770
    4. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      18
      3332
    5. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3131
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2534
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2401
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2340
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2187
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      51
      2184
    Aihe