Pohtivatko yksinäiset henkisiä kysymyksiä keskivertoa enemmän

SuurkysymysPohtija

Ovatkohan yksinäiset ihmiset keskimääräistä henkisempiä.

Tarkoitan henkisyydellä nyt sitä, että onko sinulla tapana pohtia sellaisia kysymyksiä kuten mikä on kaiken tarkoitus ja olevaisen perimmäinen olemus, onko jumalaa, yliluonnollista, UFO:ja, olemassaoloa kuoleman jälkeen, mitä esim. kvanttifysiikka kertoo todellisuuden rakenteesta tai erilaisia filosofisia kysymyksiä. Pohtija voi olla taipuvainen perinteiseen kristinuskoon, uskoa yliluonnolliseen mutta ajatella sen selittyvän eri tavalla kuin valtauskonnot opettajat tai pohtija voi kieltää yliluonnollisen kokonaan ja lähestyä tällaisia kysymyksiä pelkän filosofian keinoin.

Itse olen pohtinut tällaisia paljonkin, mutta mihinkään kunnolliseen ratkaisuun en ole päässyt, mutta ei se (ratkaisun löytymättömyys) liene kovin harvinaista tällaisten kysymysten miettijöiden kohdalla.

Oletko siis mielestäsi henkisempi kuin kadulla keskimäärin vastaantulevat "vain seksiä, rahaa ja hauskanpitoa ajattelevat pintaliitäjät". Täytyy silti sanoa, että monella ihmisellä on tapana liioitella omaa syvällisyyttään ja perusteettomasti mollata "keskivertoihmisiä" pelkiksi tyhjäpaisiksi pintaliitäjäksi.

23

1064

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JJgg

Hei,

mietin täsmälleen noita kysymyksiä melkeinpä päivittäin. Tuo kvanttifysiikan osuus kaikkeuden rakentumisessa ja olemuksen selityksenä on tullut viime kuukausien aikana ajatuksiin. Mietin hyvin paljon myös kaaosteoriaa, ja sitä, voiko kaiken ns. ennustaa jos tietää tietyn määrän tekijöitä ennakkoon. Olen aprikoinut, voiko ihmisen loppuelämän ennustaa, ja miten pitkä "otos" elämästä pitäisi olla alla, jotta loppuelämän voisi sanella. Peilaan näitä kysymyksiä monesti myös oman elämäni kautta.

En ole uskonnollinen, mutta pidän buddhalaisuutta jollakin tapaa omanani. Mielestäni olen hyvin tieteellinen ja analyyttinen mutta samalla pidän arvossa jokseenkin "epätieteellisiä" asioita, kuten suvaitsevaisuutta, ystävällisyyttä ja henkisten asioiden pohtimista. Tavallaan haluaisin elää ikuisesti, koska tulevaisuus kiehtoo minua suunnattoman paljon ja haluaisin nähdä mitä kaikkea universumi pitää sisällään. Toisaalta joskus tuntuu, että maailma on ns. nähty.

Olen mielestäni yleensä vaatimaton ja jalat maassa-tyyppi, mutta joskus ihmetyttää kanssaihmisten ajatukset ja niiden tietynlainen suppeus. Mietin joskus sitäkin, että pelottaako ihmisiä ajatella asioita ja löytää oma pinnallisuutensa jatkaen samaa rataa tavaroitten, rahan ja telkkarin parissa.

Maailma ja kaikkeus on toodella kiehtova paikka, josta ei tiedetä vielä paljon mitään. Minusta on kutkuttavaa ajatella, että minua viisaammat fyysikot ja tähtitieteilijät voivat hetkenä minä hyvänsä löytää jotain maailmankatsomusta mullistavaa, uutta ja ihmeellistä.

Parisuhteen löytyminen on kyllä vaikeaa, mutta siihen alkaa jo pikkuhiljaa tottumaan. Olisi tosin upeaa löytää joku, jonka kanssa tarkkailla ja tutkia maailmaa.

• Yksinäisyys on johtanut siihen, että kun on ollut ja on yhä aikaa, niin on alkanut miettiä myös elämän tarkoitusta ja syitä siihen miksi elämme.
      No, toki uskonnollisuus on jo tullut lapsena, mutta varsinainen etsintä ja asioiden pohdinta on ajan runsauden johdosta ollut aktiivisempaa.

Kohtalousko käy kieltämättä usein mielessä. Eli onko jonkun ihmisen yksinäisyys (samoin esim.sairaudet, menestys jne.) isompien voimien suunniteltu juttu?

Johonkinhan se aika mikä muilla menee ihmisten kanssa seurustellessa on suunnattava. Minulla se on mennyt pohdiskeluun, Raamatun lueskeluun. Toki sitten ihan tavan kirjallisuuskin on täyttänyt sitä "tyhjää tilaa".

• Aivot narikassa

En jaksa pohtia paljon mitään uskontoon liittyvää. Olen ateisti.
      En jaksa muutenkaan pohtia oikein mitään syvällisiä. Olen helvetin tyhmä. Heitän aivot narikkaan vähän turhankin usein nykyään.

• mulla kans

Vau, oletko minä? :D No, en ole ateisti enkä uskovainen, vaan jotain siltä väliltä eli kirkosta eronnut tapakristitty. Tunnen kyllä itseni vuosi vuodelta tyhmemmäksi.

On mulla välillä suuriakin ajatuksia, mutta käytännön syistä tulee ajateltua ihan yksinkertaisia perusasioitakin paljon, kuten sitä rahaa ja vaikka ruokaa. Luulen, että henkisiä kysymyksiä ajattelevat eniten ne keitä ne kiinnostavat, yksinäisyydestä huolimatta. Jos on kiinnostunut kvanttifysiikasta, niin se tuskin muuttuisi mihinkään vaikka ei yhtäkkiä olisikaan enää yksinäinen.

• Aivot narikassa
        mulla kans kirjoitti:

Vau, oletko minä? :D No, en ole ateisti enkä uskovainen, vaan jotain siltä väliltä eli kirkosta eronnut tapakristitty. Tunnen kyllä itseni vuosi vuodelta tyhmemmäksi.

On mulla välillä suuriakin ajatuksia, mutta käytännön syistä tulee ajateltua ihan yksinkertaisia perusasioitakin paljon, kuten sitä rahaa ja vaikka ruokaa. Luulen, että henkisiä kysymyksiä ajattelevat eniten ne keitä ne kiinnostavat, yksinäisyydestä huolimatta. Jos on kiinnostunut kvanttifysiikasta, niin se tuskin muuttuisi mihinkään vaikka ei yhtäkkiä olisikaan enää yksinäinen.

"Tunnen kyllä itseni vuosi vuodelta tyhmemmäksi."

Niin minäkin. :D muutenkaan jatkuva tiedon ammentaminen ei tunnu olevan minun juttuni. Varsinkin kirjojen lukeminen näyttää olevan toisinaan armottoman vaikeaa, jos se on jotain helvetin paljon ajatuksia vaativaa. En muutenkaan millään tahdo viihtyä nenä kirjassa kiinni ja huomaankin aina alta aikayksikön tekeväni jotain muuta miellekkäämpää, tai kenties herääväni kirja vierellä. Lukemisella on hieman unettava vaikutus minuun. No ainakin minulla on hyvät unenlahjat eikä illallakaan tarvitse montaa sivua lukea kun uni on jo tullut.

• voi ei
        Aivot narikassa kirjoitti:

"Tunnen kyllä itseni vuosi vuodelta tyhmemmäksi."

Niin minäkin. :D muutenkaan jatkuva tiedon ammentaminen ei tunnu olevan minun juttuni. Varsinkin kirjojen lukeminen näyttää olevan toisinaan armottoman vaikeaa, jos se on jotain helvetin paljon ajatuksia vaativaa. En muutenkaan millään tahdo viihtyä nenä kirjassa kiinni ja huomaankin aina alta aikayksikön tekeväni jotain muuta miellekkäämpää, tai kenties herääväni kirja vierellä. Lukemisella on hieman unettava vaikutus minuun. No ainakin minulla on hyvät unenlahjat eikä illallakaan tarvitse montaa sivua lukea kun uni on jo tullut.

Minulla on vähän sama. Olin joskus kiinnostunut kvanttifysiikasta ja filosofiasta ja zen-buddhalaisuudesta, mutta tuntuu että muutun aina vain tyhmemmäksi, eikä minua enää kiinnosta mikään (paitsi kosmetiikka).

• tahdon uskoa

No olen huomannut että itse ainakin olen keskivertoihmistä enemmän kiinnostunut henkisyydestä. Ja eihän minulla ole kuin yksi kaveri. Olen aika yksinäinen mutta saan lohtua ja ajankulua henkisistä asioista. Kirjastosta lähtee aina matkaan henkistä kirjallisuutta. Ehkäpä ryhdyn joskus nunnaksi tai vastaavaksi. Kristinusko ei varsinaisesti minua varten, new age-henkisyys kiinnostaa enemmän. Olen yksinäinen etsikko.

• tutkittu juttu

ja todetaan monissa tuloksissa, että esim. masennukseen taipuvaiset pohdiskelevat tavanomaista enemmän eksistenssiin liittyviä asioita, niin omaan kuin koko maailman olemassa oloon viitaten. Tiedä sitten kumpi on syy, kumpi seuraus? Yksinäisiä taas usein masentaa ja toisaalta, asioita on myös helpompi pohtia, kun on joutilasta aikaa. Jonkinlaista yhteyttä näillä tekijöillä siis on, vaikkei se toki kaikkiin päde. Uskoisinpa itse niin, että yksinäisyyden lisäksi tällaisten ajatusten pohtiminen vaatii omanlaistansa luonnetta. Varsinkin kykyä kyseenalaistaa ja kysyä, koska siinähän kaiken lähtökohta.

• t

Moni, joka ajautuu yksinäiseksi on muutenkin vähän erakkoluonne, viihtyy itsekseen, pohtii filosofisia ja uskonnollisia juttuja. On herkästi avoimempi ja vähemmän taipuvainen dogmaattisuuteen, kuin sosiaalisempi, joka on riippuvaisempi ryhmäpaineesta. Moni on yksinäinen, koska ei ole massaihminen, eikä ole osannut ehkä huonoa itsetuntoaan etsiä niitä hengenheimolaisia. Minä voin olla vaikka kuukausia näkemättä ketään, eikä se minua haittaa yhtään, koskan olen itse parasta seuraani. Mutta sitten kun haluaisi nähdä jonkun ja jakaa kokemuksiaan, eikä ole ketään, se tappaa. Samoin tappaa se, että on seuraa, mutta mitään ei välity, ainakaan millään syvemmällä tasolla, niillä henkisemmillä. Sitä ei kestä selvinpäin ja siksihän ihmiset juovatkin. Pilvi on sikäli parempi huume, että se voi henkistää ihmisiä.
        Ja en halua väittää, että sosiaalisesti lahjakkaat olisi sen pinnallisempia. olen vain kateellinen. Mutta erakot ovat parempia pohtijoita. Ja pohtija jää muita herkemmin yksinäiseksi.

• sekava34567

en pohdi yhtään mitään muuta paitsi sitä että missä meni pieleen, en todellakaan jaksa miettiä mitään syvällistä, olen tullut todella välinpitämättömäksi yksinäisyyden myötä en välitä juuri mistään, todella pelottava olotila ja oikeastaan vaarallinen itselle sekä muille.

• yksinäisimpiä

Näin se vaan on.

En halua puhua henkisyydestä, koska sana on liian lähellä uskontoon viittaavaa hengellisyys-sanaa.
      Käyttäisin sanaa älyllisyys.

Älyllinen ihminen vaatii elämältään ja kanssaihmisiltään enemmän ja siksi monesti ajaudutaan tilanteisiin, joissa ollaan silmätikkuina tai porukan ulkopuolella. Kun ei osata vaan olla.

• t

henkisyys on jotain ihan muuta kuin älyllisyys. oikeastaan älykkyydellä on aika vähän tekemistä henkisyyden tai hengellisyyden kanssa. eettisyydellä tai moraalisuudella taas on. huippuälykäs voi olla hengetön ja pinnallinen (ja kuvittelee syvällsiyyden tarkoittavan samaa, kuin ongelman älyllinen vaikeus) mutta aina huippuälykäs vaatii kanssaihmisiltäänkin älyä, koska eihän kukaan hirveästi tyhmempiensä kanssa jaksa olla, kun eivät edes omia vitsejä koskaan tajua. älyllisissä ongelmissa ja ajanvietteissä ei sinänsä ole mitään henkistä. shakki on yhtä henkistä, kuin keihäänheitto, vaikka lienee älyllisempää. sinulta on selvästi vielä tuo henkinen ulottuvuus jäänyt pitkälti ymmärtämättä, sillä muutoin kyllä käyttäisit surutta sanaa "henkinen" (tai "hengellinen"), etkä sotkisi sitä älyllisyyteen, joka on tässä minusta aivan väärä sana. mutta odotas vaan.

^ -^

• 345435345
        t kirjoitti:

henkisyys on jotain ihan muuta kuin älyllisyys. oikeastaan älykkyydellä on aika vähän tekemistä henkisyyden tai hengellisyyden kanssa. eettisyydellä tai moraalisuudella taas on. huippuälykäs voi olla hengetön ja pinnallinen (ja kuvittelee syvällsiyyden tarkoittavan samaa, kuin ongelman älyllinen vaikeus) mutta aina huippuälykäs vaatii kanssaihmisiltäänkin älyä, koska eihän kukaan hirveästi tyhmempiensä kanssa jaksa olla, kun eivät edes omia vitsejä koskaan tajua. älyllisissä ongelmissa ja ajanvietteissä ei sinänsä ole mitään henkistä. shakki on yhtä henkistä, kuin keihäänheitto, vaikka lienee älyllisempää. sinulta on selvästi vielä tuo henkinen ulottuvuus jäänyt pitkälti ymmärtämättä, sillä muutoin kyllä käyttäisit surutta sanaa "henkinen" (tai "hengellinen"), etkä sotkisi sitä älyllisyyteen, joka on tässä minusta aivan väärä sana. mutta odotas vaan.

^ -^

"mutta aina huippuälykäs vaatii kanssaihmisiltäänkin älyä, koska eihän kukaan hirveästi tyhmempiensä kanssa jaksa olla, kun eivät edes omia vitsejä koskaan tajua."

Tuo on "yleinen ongelma" monilla. Monesti tämmöisten tyyppien kanssa keskustelu onkin sitä, että henkilö sanoo (omasta mielestään) jotakin nasevaa ja älyllistä ja sitten (jos ylipäätään sanoo mitään) ja jos siihen vastaa jotakin niin ensimmäinen ajatus on että "Tuo nyt ei tajunnut yhtikäs mitään...".

Yleensä nuo ajatukset eivät liity niinkään toisen henkilön sanomisiin vaan siihen pinnalliseen omahyväiseen kuvaan joka on rakennettu sisällään itsestä ja muista.

Kaikki ihmiset tuohon tietysti syyllistyvät. Itse olen parhaimpani mukaan pyrkinyt juuri tuosta eroon, koska ei toista ihmistä ja hänen ajatuksenjuoksuaan voi mitata muutamilla lauseilla.

• t
        345435345 kirjoitti:

"mutta aina huippuälykäs vaatii kanssaihmisiltäänkin älyä, koska eihän kukaan hirveästi tyhmempiensä kanssa jaksa olla, kun eivät edes omia vitsejä koskaan tajua."

Tuo on "yleinen ongelma" monilla. Monesti tämmöisten tyyppien kanssa keskustelu onkin sitä, että henkilö sanoo (omasta mielestään) jotakin nasevaa ja älyllistä ja sitten (jos ylipäätään sanoo mitään) ja jos siihen vastaa jotakin niin ensimmäinen ajatus on että "Tuo nyt ei tajunnut yhtikäs mitään...".

Yleensä nuo ajatukset eivät liity niinkään toisen henkilön sanomisiin vaan siihen pinnalliseen omahyväiseen kuvaan joka on rakennettu sisällään itsestä ja muista.

Kaikki ihmiset tuohon tietysti syyllistyvät. Itse olen parhaimpani mukaan pyrkinyt juuri tuosta eroon, koska ei toista ihmistä ja hänen ajatuksenjuoksuaan voi mitata muutamilla lauseilla.

en voi tietää, ovatko nämä tyypit, joista puhut oikeasti ylimielisiä vai harmittaako sinua, että sinun seurasi ei heille kelpaa? kumpaakin esiintyy, sekä sitä, että esitetään tavoittamatonta että sitä, että kadehditaan niitä, joiden tasolla ei olla. mutta tämä peli perustuu juuri näihin tasoihin, jotka ovat hyvin todellisia.

mutta millä tahansa alueellaon asioita, jotka ovat sellaisia, että jos käy vaikka yhdestä lauseesta ilmi, ettei toinen ymmärrä mistä puhutaan, niin ei sellaisten ihmisten kanssa jaksa viettää aikaa, jos eivät ole itselle tärkeillä alueilla omalla tasolla. jos toinen ei osaa "maistaa" jotain, mikä itselleen on tärkeää, ei ole mitään keinoa sitä opettaa.

kyse on juuri siitä, että tietyt asiat on tajuttava välittömästi, tai muuten seuranpito on yhtä tyhjän kanssa, kuin puhuisi väreistä sokealle.

• Shadja_
        t kirjoitti:

en voi tietää, ovatko nämä tyypit, joista puhut oikeasti ylimielisiä vai harmittaako sinua, että sinun seurasi ei heille kelpaa? kumpaakin esiintyy, sekä sitä, että esitetään tavoittamatonta että sitä, että kadehditaan niitä, joiden tasolla ei olla. mutta tämä peli perustuu juuri näihin tasoihin, jotka ovat hyvin todellisia.

mutta millä tahansa alueellaon asioita, jotka ovat sellaisia, että jos käy vaikka yhdestä lauseesta ilmi, ettei toinen ymmärrä mistä puhutaan, niin ei sellaisten ihmisten kanssa jaksa viettää aikaa, jos eivät ole itselle tärkeillä alueilla omalla tasolla. jos toinen ei osaa "maistaa" jotain, mikä itselleen on tärkeää, ei ole mitään keinoa sitä opettaa.

kyse on juuri siitä, että tietyt asiat on tajuttava välittömästi, tai muuten seuranpito on yhtä tyhjän kanssa, kuin puhuisi väreistä sokealle.

Veikkaan, että syynä miksi minulla ei ole ystäviä on se, että sosiaalisissa suhteissa en osaa olla rennosti. Yritän miellyttää ihmisiä liikaa ja analysoin toisen ilmeitä ja eleitä loputtomuuksiin asti enkä välttämättä osaa edes tulkita ihmisiä oikein. En oikein edes pidä sosiaalisista tilanteista, koska suurimmaksi osaksi tunnen niissä ahdistusta ja en osaa olla niissä luonnollisesti. Kun sanotaan että ole oma itsesi, en edes tiedä mitä se tarkoittaa. Olen kai niin syvällä siinä muiden miellyttämistarpeessa, koska haluan kokea hyväksyntää ja jos saan jostain hyväksyntää, pelkään loukkaavani ihmistä niin että vain myötäilen häntä. Kun ihmiset porukassa hassuttelevat ja vapautuneesti puhuvat asioista, minä seison "suolapatsaana" katselemassa, koska en osaa vapautua. Saatan ehkä hymyillä vähän, mutta estot pysyvät mukana, minne tahansa menen. Estot pysyvät minulla jopa vaikka olisin kallistanut Jack Daniels pulloa useammankin kerran. Minua ei nää edes lärvit päällä käyttäytyvän kovin riehakkaasti, niin syvällä estot ovat mielessäni. Joidenkin harvojen hyvin vapautuneiden ja ennakkoasenteettomien ihmisten kanssa saatan vapautua ja kokea olevani oma itseni. Jos toinen puhuu vapautuneesti ja avoimesti itsestään, saatan yhtäkkiä raottaa sitä verhoa todelliseen minään. Aiemmin pidin joitakin jatkuvasti äänessä olevia rempseitä ihmisiä ärsyttävinä, mutta oikeastaan toivoisin olevani sellainen. Toivoisin uskaltavani sanoa mielipiteeni suoraan liikaa muiden mielipiteestä välittämättä ja saada tämä liika estoisuus pois itsestäni.

Vapaa-aikanani olen hyvin paljon yksin ja ajattelen asioita. Lueskelen kirjoja ja mietin paljon miksi asiat ovat niinkuin asiat ovat. Tykkään ihmisistä, joiden kanssa pystyy juttelemaan jostakin mielenkiintoisesta aiheesta. Saatan saada jostakin aiheesta aikaan paljon keskustelua ja uskaltaa jopa sanoa mielipiteitäkin, jos aihe "polttelee" minua. Mutta small talk on viholliseni. Tuntuu etten vain osaa sitä.

Voi olla myös, että olen itsekeskeinen. Mietin paljon itseäni, mennyttä aikaa ja tekojani. Jos en miettisi niin paljon ja suhtautuisin jotenkin kaikkeen rennommin, veikkaisin että tutustuisin ihmisiin enemmän ja olisin onnellisempi. Sielunkumppaneita minulla on hyvin hankala löytää ja voisi jopa sanoa, etten ole ikinä törmännyt sellaiseen ihmiseen. Liika mietiskely varsinkin yksinään ei oikeasti tunnu ajavan ihmisen kuin hulluuden partaalle. Se varmaan pitää oikeasti paikkaansa. Jos ei ole aikaa miettiä ja vain tekee paljon asioita, on varmaan paljon vähemmässä vaarassa sairastua mieleltään.

• Rane-R
        Shadja_ kirjoitti:

Veikkaan, että syynä miksi minulla ei ole ystäviä on se, että sosiaalisissa suhteissa en osaa olla rennosti. Yritän miellyttää ihmisiä liikaa ja analysoin toisen ilmeitä ja eleitä loputtomuuksiin asti enkä välttämättä osaa edes tulkita ihmisiä oikein. En oikein edes pidä sosiaalisista tilanteista, koska suurimmaksi osaksi tunnen niissä ahdistusta ja en osaa olla niissä luonnollisesti. Kun sanotaan että ole oma itsesi, en edes tiedä mitä se tarkoittaa. Olen kai niin syvällä siinä muiden miellyttämistarpeessa, koska haluan kokea hyväksyntää ja jos saan jostain hyväksyntää, pelkään loukkaavani ihmistä niin että vain myötäilen häntä. Kun ihmiset porukassa hassuttelevat ja vapautuneesti puhuvat asioista, minä seison "suolapatsaana" katselemassa, koska en osaa vapautua. Saatan ehkä hymyillä vähän, mutta estot pysyvät mukana, minne tahansa menen. Estot pysyvät minulla jopa vaikka olisin kallistanut Jack Daniels pulloa useammankin kerran. Minua ei nää edes lärvit päällä käyttäytyvän kovin riehakkaasti, niin syvällä estot ovat mielessäni. Joidenkin harvojen hyvin vapautuneiden ja ennakkoasenteettomien ihmisten kanssa saatan vapautua ja kokea olevani oma itseni. Jos toinen puhuu vapautuneesti ja avoimesti itsestään, saatan yhtäkkiä raottaa sitä verhoa todelliseen minään. Aiemmin pidin joitakin jatkuvasti äänessä olevia rempseitä ihmisiä ärsyttävinä, mutta oikeastaan toivoisin olevani sellainen. Toivoisin uskaltavani sanoa mielipiteeni suoraan liikaa muiden mielipiteestä välittämättä ja saada tämä liika estoisuus pois itsestäni.

Vapaa-aikanani olen hyvin paljon yksin ja ajattelen asioita. Lueskelen kirjoja ja mietin paljon miksi asiat ovat niinkuin asiat ovat. Tykkään ihmisistä, joiden kanssa pystyy juttelemaan jostakin mielenkiintoisesta aiheesta. Saatan saada jostakin aiheesta aikaan paljon keskustelua ja uskaltaa jopa sanoa mielipiteitäkin, jos aihe "polttelee" minua. Mutta small talk on viholliseni. Tuntuu etten vain osaa sitä.

Voi olla myös, että olen itsekeskeinen. Mietin paljon itseäni, mennyttä aikaa ja tekojani. Jos en miettisi niin paljon ja suhtautuisin jotenkin kaikkeen rennommin, veikkaisin että tutustuisin ihmisiin enemmän ja olisin onnellisempi. Sielunkumppaneita minulla on hyvin hankala löytää ja voisi jopa sanoa, etten ole ikinä törmännyt sellaiseen ihmiseen. Liika mietiskely varsinkin yksinään ei oikeasti tunnu ajavan ihmisen kuin hulluuden partaalle. Se varmaan pitää oikeasti paikkaansa. Jos ei ole aikaa miettiä ja vain tekee paljon asioita, on varmaan paljon vähemmässä vaarassa sairastua mieleltään.

Tervehdys.
        Kiitos Shadja_ hyvästä kirjoituksesta.
        Olet selvästi pohtinut asioita.
        Pitänee myös hyvin paikkansa , että avoimet ja sosiaalisesti ulospäin suuntautuneet ihmiset ovat helpompia kohdattavia , koska he ovat keskustelussa usein se aloittava taho.
        Mainitsit kirjoituksessasi ettet oikeastaan pidä sosiaalisista tilanteista koska "- suurimmaksi osaksi tunnen niissä ahdistusta ja en osaa olla niissä luonnollisesti-" Mainitsit myös ettet oikeastaan tiedä mitä tarkoittaa olla `oma itsensä´.
        Toisaalta mainitsit löytäväsi `oman itsesi´ joidenkin harvojen hyvin vapautuneiden ja ennakkoasenteettomien ihmisten kanssa.
        Sielunkumppaneita on todella harvassa ja joskus tuntuu siltä , että onko heitä lainkaan.
        Henkilökohtaisesti itse olen tutustunut vain kahteen ihmiseen, joita voin sanoa sielunkumppaneikseni. Olen joskus itselleni määritellyt sielunkumppanuuden olevan olotila , joka on `astetta läheisempi kuin rakkaus´. Sielunkumppanuus ei mielestäni pääty koskaan , se jatkuu mielessä aina.

Kaikkea hyvää.
        ter. R.R.

• Mies nimeltä hän

Ei, me yksinäiset emme pohdi henkisiä kysymyksiä.

• VastarannanPiski

..ja meinaan kirjoittaa siitä kirjan..ohops mä oonkin alottanut sen jo aika pitkän aikaa sitten. Luulisin että kyllä siis muutkin yksinäiset ajattelee. Se on hyvä homma. Itse oon tullut jonkinlaisiin johtopäätöksiinkin. No en kai muuten voisi kirjoittaa sitä kirjaa.
      Jotain kertoo tämäkin.. vihaan BB:tä, inhoan facebookkia. Mutta pidän kyllä noista kolmesta pintaliitäjien jutusta silloin kun niitä on tarjolla.

Vastarannanpiski on murahtanut.

• Minä ainakin

Minä ainakin pohdin tuollaisia jatkuvasti.

• hjhjhgtufftytytuy

...ei noihin kyllä vastauksia löydy.

• totuudenvalaisin

Tällaisiin kysymyksiin kun saisin ratkaisun, yksinäisyyteni olisi poispyyhitty.

• SuurKysymysPohtija

Nostin tämän taas keskusteluun.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      90
      1757
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1242
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe