Seventh-Gay Adventists

Jonkin ajan kuluttua on ilmestymässä dokumentti homoseksuaaleista adventisteista ja siitä olisi jo teaser nähtävillä, keitä nyt sattuu kiinnostamaan:

http://vimeo.com/17143472

Dokkarin sivut täällä:

http://www.sgamovie.com/

Being a gay Christian isn't easy, but being a gay Adventist is especially difficult because Adventism, to most, is more than a belief system; it's also a close-knit community with unique cultural habits. For someone who grew up immersed in the culture of the church, attending (vegetarian) potlucks, church schools, and campmeetings, the culture and DNA of Adventism is almost like an ethnicity. For all its unique practices, Adventism does not deviate from the Christian mainstream in its condemnation of homosexuality.

LGBT Adventists face a gut-wrenching decision. They must choose between the church they were raised to believe is God's true remnant church and their innate desire for an intimate, loving relationship. Or is there a way to reconcile their faith and their identity?

Ei oo helppoo, sanotaan ja amerikan kulteissa vielä vaikeampaa.

51

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tööt!

      joten valinta on selvä. EI homoilulle.

    • Kysyn rehellisesti..

      Hepottaako sinun sisäistä oloasi kun saat jatkuvasti hakea oikein hakemalla kaikki pahat ja valheelliset juoruilut mitä adventisteista kirjoitellaan joko netissä ja netin ulkopuoleltakin, tuleeko siitä sinulle kevyt hyvän olon tunne sisimpääsi vai minkä tähden olet alentunut noin halpaan rumaan työhön, ymmärrän sen että vaikka et halua olla itse adventisti, etkä uskovainenkaan, mutta miehinen mies kuinka alentuu noin alhaiseen ammattiin. Vai maksaako sinulle joku kun tuosta kaivelemisesta hyvän palkan?

      • karvarinnan ritarit

        kun adventtikirkossakin homoillaan.
        Sehän on totisinta totta, jonka jo kaikki adventistitkin tietävät, paitsi ne adventistit, jotka sulkevat korvansa kaikelta, myös totuudelta.

        Raamatun aikaan homoseksi oli yhtä tavallista, kuin hetoroseksikin, jopa yleisempää.

        Daavid ja Joonatan olivat rakastavaisia.
        Paavali ja Siilas olivat seksuaalisessa rakkaussuhteessa.
        jne.


      • pistääkkö vai ei?
        karvarinnan ritarit kirjoitti:

        kun adventtikirkossakin homoillaan.
        Sehän on totisinta totta, jonka jo kaikki adventistitkin tietävät, paitsi ne adventistit, jotka sulkevat korvansa kaikelta, myös totuudelta.

        Raamatun aikaan homoseksi oli yhtä tavallista, kuin hetoroseksikin, jopa yleisempää.

        Daavid ja Joonatan olivat rakastavaisia.
        Paavali ja Siilas olivat seksuaalisessa rakkaussuhteessa.
        jne.

        "Minulla on pistin lihassa".
        Hänellä tosiaan oli "pistin" Siilaksen lihassa.
        "ii-hanaa!!"


      • tööt!
        karvarinnan ritarit kirjoitti:

        kun adventtikirkossakin homoillaan.
        Sehän on totisinta totta, jonka jo kaikki adventistitkin tietävät, paitsi ne adventistit, jotka sulkevat korvansa kaikelta, myös totuudelta.

        Raamatun aikaan homoseksi oli yhtä tavallista, kuin hetoroseksikin, jopa yleisempää.

        Daavid ja Joonatan olivat rakastavaisia.
        Paavali ja Siilas olivat seksuaalisessa rakkaussuhteessa.
        jne.

        Daavid ja Joonatan olivat ystäviä, eivät homoja. Paavali ja Silas työtovereita, eivät homoja. Väännät Raamattua törkeästi vinoon omaksi kadotukseksesi.


      • tööt!
        pistääkkö vai ei? kirjoitti:

        "Minulla on pistin lihassa".
        Hänellä tosiaan oli "pistin" Siilaksen lihassa.
        "ii-hanaa!!"

        synnintekijä, joka pilkkaa pyhiä apostoleja pelkkien valheiden avulla. Loppusi on sen mukainen.


    • Tööt taas esitteli näitä valheellisia kommenttejaan ja palataanpa taas maan pinnalle.

      Muistanemme Päivi Räsäsen ja hänen ihmeelliset kommenttinsa Yle:n homoillasta.

      Sitten hän on ilmoittanut kirjassaan, että tieteellinen todistusaineisto osoittaa vastaansanomattomasti, että homoseksuaalisuus on psykoseksuaalisen kehityksen häiriö.

      Suomen lääkäriliitto on paheksunut syvästi sitä, että Päivi Räsänen toimii vastoin lääkärin etiikkaa ja valehtelee, sekä vääristelee tosiasioita. Minusta olisi täysin oikein, että Päivi Räsäseltä harkittaisiin jopa lääkärin oikeuksien poisottamista, jotta nämä valehtelijat saataisiin kuriin.

      http://www.kotimaa24.fi/blogit/suositelluimmat/article/?bid=427&id=11876

      "Suomen lääkäriliiton toiminnanjohtaja Heikki Pälve ilmoitti lääkäriliiton toiminnanjohtajan ominaisuudessa lausuneensa jo 21.10. Ilta-Sanomissa, että Räsäsen julkisuudessa esittämä lausunto on tämänhetkisen vallalla olevan ja lääketieteellisiin tutkimuksiin perustuvan yleisen näkemyksen vastainen ja että kysymys ei ole sairaudesta tai jostakin Räsäsen väittämästä psykoseksuaalisen kehityksen häiriöstä."

      Todellisuudessa homoseksuaalisuus on jo pitkään tiedetty ihmisen normaaliksi käyttäytymiseksi, joka on myös luonnossa muualla täysin normaalia, eikä mikään sairaus tai häiriötila, synnistä nyt puhumattakaan.

      "Lisäksi toiminnanjohtaja Heikki Pälve totesi esittäneensä lehdistössä, että yksittäinen ihminen voi kertoa omina mielipiteinään mitä tahansa, mutta lääkärinä pitäisi ymmärtää lääketieteen tämänhetkinen näkemys, joka ei nojaa uskomuksiin, vaan tieteeseen ja tutkimuksiin, jotka on hyväksytty."

      "- Tieteellinen vastaus on, että Räsänen ei ole ajan tasalla. Homoseksuaalisuus on seksuaalisuuntaus, selventää aiheesta väitöskirjan tehnyt tohtori Olli Stålström.

      Hänen mukaansa homoseksuaalisuuden väittäminen sairaudeksi "tieteellisten tutkimusten" varjolla ei ole tiedettä vaan puhdasta politiikkaa."

      • tööt!

        SANOO HOMOILUA ILJETYKSEKSI, JOTEN SE SIITÄ. HOMOILU ON SYNTIÄ SANOT SINÄ TAI KUKA TAHANSA MITÄ MUUTA.


      • tööt!

        jos ei halua olla normaali heteroseksuaali ja elää Jumalan tahdon mukaan tai ainakin pidättäytyä homoseksuaalisesta käyttäytymisestä, niin ei ole mitään asiaa kirkon jäseneksi eikä taivaaseen.

        Jumalan pyhä, erehtymätön sana sanoo: "Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet" (1 Kor. 6:9)

        eli homoilu on normaali ihmiselle, joka on menossa helvettiin!


      • tööt! kirjoitti:

        jos ei halua olla normaali heteroseksuaali ja elää Jumalan tahdon mukaan tai ainakin pidättäytyä homoseksuaalisesta käyttäytymisestä, niin ei ole mitään asiaa kirkon jäseneksi eikä taivaaseen.

        Jumalan pyhä, erehtymätön sana sanoo: "Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet" (1 Kor. 6:9)

        eli homoilu on normaali ihmiselle, joka on menossa helvettiin!

        Onko sinun kuppikuntasi kenties Paavalin kirkko, kun häntä niin innolla siteeraat?

        Minä kun olen ollut siinä uskossa, että kirkon pitäisi olla Jeesuksen kirkko ja Jeesus ei tuominnut homoseksuaalisuutta. Jos se kauhea synti olisi, niin taatusti olisi maininnut.

        Raamatun kirjoittajilla lienee ollut väärää tietoa homoseksuaalisuudesta, kun he sen määrätyissä harvoissa paikoissa niin ankarasti tuomitsevat.

        Jos heillä olisi ollut oikeaa tietoa käytettävissä, niin sitten he eivät olisi tuominneet. Nykyään me tiedämme, että homoseksuaali ei voi vaikuttaa siihen, että on homoseksuaali. Aivan kuten heteroseksuaali ei voi vaikuttaa siihen, että on heteroseksuaali. Minä en muutu homoseksuaaliksi, vaikka kuinka yritän, vaan pysyn heterona, jollainen olen ollut syntymästäni saakka, kuten ovat homoseksuaalitkin. Se on täysin normaalia luontaista vaihtelevuutta meissä ihmisissä ja kaikissa muissakin elollisissa.

        Sitten jos sinulla on erilaisia uskomuksia asiasta, niin saat sinä niitä uskomuksiasi kaikin mokomin itseksiesi höpötellä, mutta ne eivät muutu sen avulla oikeaksi TIEDOKSI asiasta. Tieto on eri asia kuin luulo tai uskomus.


      • valtiokirkonpuolella
        bushmanni kirjoitti:

        Onko sinun kuppikuntasi kenties Paavalin kirkko, kun häntä niin innolla siteeraat?

        Minä kun olen ollut siinä uskossa, että kirkon pitäisi olla Jeesuksen kirkko ja Jeesus ei tuominnut homoseksuaalisuutta. Jos se kauhea synti olisi, niin taatusti olisi maininnut.

        Raamatun kirjoittajilla lienee ollut väärää tietoa homoseksuaalisuudesta, kun he sen määrätyissä harvoissa paikoissa niin ankarasti tuomitsevat.

        Jos heillä olisi ollut oikeaa tietoa käytettävissä, niin sitten he eivät olisi tuominneet. Nykyään me tiedämme, että homoseksuaali ei voi vaikuttaa siihen, että on homoseksuaali. Aivan kuten heteroseksuaali ei voi vaikuttaa siihen, että on heteroseksuaali. Minä en muutu homoseksuaaliksi, vaikka kuinka yritän, vaan pysyn heterona, jollainen olen ollut syntymästäni saakka, kuten ovat homoseksuaalitkin. Se on täysin normaalia luontaista vaihtelevuutta meissä ihmisissä ja kaikissa muissakin elollisissa.

        Sitten jos sinulla on erilaisia uskomuksia asiasta, niin saat sinä niitä uskomuksiasi kaikin mokomin itseksiesi höpötellä, mutta ne eivät muutu sen avulla oikeaksi TIEDOKSI asiasta. Tieto on eri asia kuin luulo tai uskomus.

        tunnusta värisi.


      • valtiokirkonpuolella kirjoitti:

        tunnusta värisi.

        Tunnustan lähimmäisenrakkautta, sillä olen kristitty.

        Monet sanovat olevansa, mutta sulkevat oven vähän jokaisen edestä, jotka eivät suostu heidän sääntöihinsä, joita he keksivät milloin minkäkin syyn pohjalta.

        Homoseksuaalit ovat myös ihmisiä, ansaitsevat kohtelun ihmisinä ja myös heillä on oikeus rakastaa ja tuntea olevansa rakastettuja.

        Minulla on joitakin homoseksuaaleja ystäviä. Heistä jokainen on enemmän kristitty kuin yksikään adventisti, joiden kanssa olen joutunut olemaan tekemisissä, määrätyistä syistä johtuen.


      • ken eksyy tai on eks
        bushmanni kirjoitti:

        Tunnustan lähimmäisenrakkautta, sillä olen kristitty.

        Monet sanovat olevansa, mutta sulkevat oven vähän jokaisen edestä, jotka eivät suostu heidän sääntöihinsä, joita he keksivät milloin minkäkin syyn pohjalta.

        Homoseksuaalit ovat myös ihmisiä, ansaitsevat kohtelun ihmisinä ja myös heillä on oikeus rakastaa ja tuntea olevansa rakastettuja.

        Minulla on joitakin homoseksuaaleja ystäviä. Heistä jokainen on enemmän kristitty kuin yksikään adventisti, joiden kanssa olen joutunut olemaan tekemisissä, määrätyistä syistä johtuen.

        Missä menee raamatullinen näky homoseksualisuuteen?

        Määritteletkö raamatun sana, -sinä, -adventisti, -ystäväsi, vai kuka määrittelee?

        Kenellä on kupissa oikeat jauhot?

        Onko tyhjä lauseke ja kenelle, esim. 1. Kor. 6:9-11 "haluatko olla pyhitetty?

        9. Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, 10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät. 11. Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.

        lista on moneen suuntaan väärintekijää ojentava, ojentaako se myös miesten kanssa makaavat miehet?

        Komennatko sinä Jumalaa valtakunnan sisäänpääsylippujen suhteen, kuka pääsee ja kuka ei?

        Jos komennat, niin näinkö pitkälle menet harhassasi?

        Entä siveettömyyden harjoittajat? Niin, Sodoma ja Gomorra, pitäisikö herättää tuomiostaan, koska nykyaika sitä vaatii? Mietipä, vai kiristääkö Ellen- myssy sinunkin päätäsi toiselta suunnalta?


      • vai Herran oma?
        bushmanni kirjoitti:

        Tunnustan lähimmäisenrakkautta, sillä olen kristitty.

        Monet sanovat olevansa, mutta sulkevat oven vähän jokaisen edestä, jotka eivät suostu heidän sääntöihinsä, joita he keksivät milloin minkäkin syyn pohjalta.

        Homoseksuaalit ovat myös ihmisiä, ansaitsevat kohtelun ihmisinä ja myös heillä on oikeus rakastaa ja tuntea olevansa rakastettuja.

        Minulla on joitakin homoseksuaaleja ystäviä. Heistä jokainen on enemmän kristitty kuin yksikään adventisti, joiden kanssa olen joutunut olemaan tekemisissä, määrätyistä syistä johtuen.

        Mutta onko sitä parannusta tehty? Se kait on tärkein, että Jumala kutsuu omaksi, kristillisyys ei pelasta, vaikka voissa paistas, kaiken keskellä on sovitusuhri, eli Jeesus.

        Mitä tämä taas tarkoittaa, on lihan riisumista ja sen ristiin naulitsemista.

        Tapasi kieltää raamatun sisältö, ei oikein kerro huulten hedelmänä kristillisyyden puolelle mitään, rakastat vain ihmisten näköaloja, et sanaa.


      • ei muu auta.
        bushmanni kirjoitti:

        Tunnustan lähimmäisenrakkautta, sillä olen kristitty.

        Monet sanovat olevansa, mutta sulkevat oven vähän jokaisen edestä, jotka eivät suostu heidän sääntöihinsä, joita he keksivät milloin minkäkin syyn pohjalta.

        Homoseksuaalit ovat myös ihmisiä, ansaitsevat kohtelun ihmisinä ja myös heillä on oikeus rakastaa ja tuntea olevansa rakastettuja.

        Minulla on joitakin homoseksuaaleja ystäviä. Heistä jokainen on enemmän kristitty kuin yksikään adventisti, joiden kanssa olen joutunut olemaan tekemisissä, määrätyistä syistä johtuen.

        homoseksuaali on ihmisiä ja rakkaus.
        Siveettömyyden harjoittajatkin on ihmisiä, ymmärrätkö heitä?
        aviorikkojat on ihmisiä ja ymmärtäjiä on paljon, rakastaako pitäisi.
        juomarit, pilkkaajat, riistäjät on ihmisiä ja eikö saisi sanoa, ettei Jumala hyväksy sitä?

        Minäkin tunnen homoseksuali- uskovan, tosin eri uskonsuunnasta, mutta hän ei elä siinä suhteessa.
        Parannuksessa on luopunut teostaan, eikä puolusta sitä, vaan antaa Hengelle työn korjata matkaansa.

        Sama se on kaikissa muissakin lainakohdassa. Siveetön on tehtävä parannus, aviorikkojat sama, jne.

        On eri asia se, että opettaa sitä, että teoilla ei ole merkitystä Jumalan edessä.

        On Jumalan edessä ihmisiä luopunut avioliitosta jo Herran työn tähden. Eikö homoseksualin kohta ole sama, Herran tähden ja voima annetaan ylhäältä.

        Se voima annetaan niillekin, kun sairaus tulee avioliiton sisälle, syöpä tms. estää normaalin yhteyden ja Herra on vaikuttanut senlaatuista ihmissä, että kuin katkaisija käännetään korvienvälissä, ei ole tarvetta.

        Näin Jumala pitää puhtaana hänen tiensä, joka todella haluaa olla PUHDAS,
        mutta bushmanni voi eksyksissä neuvoa, että käyhän toisella oksalla, rakkaudessa on kaikki luvallista, jos yksi ei pysty, niin kohde vaihtuu ja bushmannien kuoro sanoo amenen.


      • eremith32
        tööt! kirjoitti:

        jos ei halua olla normaali heteroseksuaali ja elää Jumalan tahdon mukaan tai ainakin pidättäytyä homoseksuaalisesta käyttäytymisestä, niin ei ole mitään asiaa kirkon jäseneksi eikä taivaaseen.

        Jumalan pyhä, erehtymätön sana sanoo: "Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet" (1 Kor. 6:9)

        eli homoilu on normaali ihmiselle, joka on menossa helvettiin!

        Onko "töötin" kirkko se taivas, johon pääsee jos ei homoile? No tuskinpa sinne on kovin monen mieli edes halukas pyrkimäänkään, jos haluaa ymmärrykseltään terveenä pysyä. Olisihan swe järjen hylkäämistä ja oman itsensä sairasta pakenemista.


      • Kannatta lukea
        eremith32 kirjoitti:

        Onko "töötin" kirkko se taivas, johon pääsee jos ei homoile? No tuskinpa sinne on kovin monen mieli edes halukas pyrkimäänkään, jos haluaa ymmärrykseltään terveenä pysyä. Olisihan swe järjen hylkäämistä ja oman itsensä sairasta pakenemista.

        ritarit menee helvettiin.Näin on jämpti.Ei yksikään pelastu.


      • ei muu auta. kirjoitti:

        homoseksuaali on ihmisiä ja rakkaus.
        Siveettömyyden harjoittajatkin on ihmisiä, ymmärrätkö heitä?
        aviorikkojat on ihmisiä ja ymmärtäjiä on paljon, rakastaako pitäisi.
        juomarit, pilkkaajat, riistäjät on ihmisiä ja eikö saisi sanoa, ettei Jumala hyväksy sitä?

        Minäkin tunnen homoseksuali- uskovan, tosin eri uskonsuunnasta, mutta hän ei elä siinä suhteessa.
        Parannuksessa on luopunut teostaan, eikä puolusta sitä, vaan antaa Hengelle työn korjata matkaansa.

        Sama se on kaikissa muissakin lainakohdassa. Siveetön on tehtävä parannus, aviorikkojat sama, jne.

        On eri asia se, että opettaa sitä, että teoilla ei ole merkitystä Jumalan edessä.

        On Jumalan edessä ihmisiä luopunut avioliitosta jo Herran työn tähden. Eikö homoseksualin kohta ole sama, Herran tähden ja voima annetaan ylhäältä.

        Se voima annetaan niillekin, kun sairaus tulee avioliiton sisälle, syöpä tms. estää normaalin yhteyden ja Herra on vaikuttanut senlaatuista ihmissä, että kuin katkaisija käännetään korvienvälissä, ei ole tarvetta.

        Näin Jumala pitää puhtaana hänen tiensä, joka todella haluaa olla PUHDAS,
        mutta bushmanni voi eksyksissä neuvoa, että käyhän toisella oksalla, rakkaudessa on kaikki luvallista, jos yksi ei pysty, niin kohde vaihtuu ja bushmannien kuoro sanoo amenen.

        Voitteko te tuomitsijat ja epäkristityt kertoa minulle, että missä kohdin Raamattua Jeesus Kristus, Jumalan ainoa poika tuomitsee homoseksuaalisuuden tai homoseksuaalit?

        Kertokaa se kohta.

        Paavali ei ole Kristus, eikä hän ole myöskään Jumalan poika, joten minusta on aivan yhdentekevää se, vaikka Paavali tuomitsisi kaikki maailman ihmiset ja heidän tapansa. Paavali ei teitä pelasta, eikä myöskään tuomitse. Palvokaa te vain Paavalia ja hänen kirjoituksiaan, jos se teille pelastuksen suo.

        Vai onko minulta jäänyt jotain olennaista huomaamatta jostain?

        Kertokaa se kohta Raamatusta, jossa Jeesus Kristus, Jumalan ainoa poika tuomitsee tai käskee tuomita homoseksuaalit. Jos asia olisi tärkeä, Hän olisi sen varmasti kertonut hyvin painokkaasti suoraan.


      • ei tuomioita
        bushmanni kirjoitti:

        Tunnustan lähimmäisenrakkautta, sillä olen kristitty.

        Monet sanovat olevansa, mutta sulkevat oven vähän jokaisen edestä, jotka eivät suostu heidän sääntöihinsä, joita he keksivät milloin minkäkin syyn pohjalta.

        Homoseksuaalit ovat myös ihmisiä, ansaitsevat kohtelun ihmisinä ja myös heillä on oikeus rakastaa ja tuntea olevansa rakastettuja.

        Minulla on joitakin homoseksuaaleja ystäviä. Heistä jokainen on enemmän kristitty kuin yksikään adventisti, joiden kanssa olen joutunut olemaan tekemisissä, määrätyistä syistä johtuen.

        kysymyskään etteikö homot olisi ystävällisiä,ja he käyttäytyvät oikein mallikelpoisesti, mutta siitä on kysynys että he eivät voi pelastua jos eivät luovu siitä luonnotomasta teostaan, mutta jos he jättävät sen ja pyytävät syntinsä Jumalta anteeksi niin Jumala antaa heille syntinsä anteeksi aivan samoin kuin meille toisillekin syntisille, tälläisiä tapauksia voi olla kirkoissa mutta ihmiset ovat ihmisiä ja he muistavat vain että ne ovat homoja, vaikka olisivat luopuneet siitä paheesta tultuaan uskoon.


      • homouden tuomio
        bushmanni kirjoitti:

        Voitteko te tuomitsijat ja epäkristityt kertoa minulle, että missä kohdin Raamattua Jeesus Kristus, Jumalan ainoa poika tuomitsee homoseksuaalisuuden tai homoseksuaalit?

        Kertokaa se kohta.

        Paavali ei ole Kristus, eikä hän ole myöskään Jumalan poika, joten minusta on aivan yhdentekevää se, vaikka Paavali tuomitsisi kaikki maailman ihmiset ja heidän tapansa. Paavali ei teitä pelasta, eikä myöskään tuomitse. Palvokaa te vain Paavalia ja hänen kirjoituksiaan, jos se teille pelastuksen suo.

        Vai onko minulta jäänyt jotain olennaista huomaamatta jostain?

        Kertokaa se kohta Raamatusta, jossa Jeesus Kristus, Jumalan ainoa poika tuomitsee tai käskee tuomita homoseksuaalit. Jos asia olisi tärkeä, Hän olisi sen varmasti kertonut hyvin painokkaasti suoraan.

        muuta ei tarvita esittää, koska tuli lankesi taivaasta ja hävitti Sodoman synnin harjoittajat.

        Voi sinua sokea bushmanni.

        Synnistä on tehtävä parannus.

        Myös Paavalin kirjoitus on Pyhän Hengen työtä, voi sinua sokea Bushmanni, sinä luet vain tiedelehtiä ja myös kansan opetukset asetat Jumalan sanaksi ja hyväksyt sen jälkeen synnin.

        Ei jokainen joka sanoo herra, herra pääse Jumalan valtakuntaan, vaan hän joka tekee tahdon,.

        Älä eksy, älä eksy, koska suusi tuomitsee sinut Sanan edessä


      • parannus..
        ei tuomioita kirjoitti:

        kysymyskään etteikö homot olisi ystävällisiä,ja he käyttäytyvät oikein mallikelpoisesti, mutta siitä on kysynys että he eivät voi pelastua jos eivät luovu siitä luonnotomasta teostaan, mutta jos he jättävät sen ja pyytävät syntinsä Jumalta anteeksi niin Jumala antaa heille syntinsä anteeksi aivan samoin kuin meille toisillekin syntisille, tälläisiä tapauksia voi olla kirkoissa mutta ihmiset ovat ihmisiä ja he muistavat vain että ne ovat homoja, vaikka olisivat luopuneet siitä paheesta tultuaan uskoon.

        tässä tapauksessa, miehen kanssa makaaminen, kuten naisen kanssa maataan.

        Jumalan kuva, 1. Moos. 2
        Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.

        Tässä on se Jumalallinen malli, Jumalan luoman kuva ja myös alkujaan Eden kodissa kaikki oli hyvää.

        Nyt kun katsoo tätä synnin riemullista puolustamista, rehottaa pahuus ajassa.

        Jos Jumalan valtakuntaa haetaan tähän aikaan, niin on tehtävä parannus, eli jokaisen on tehtävä siitä parannus, mikä estää Jumalan hyvyyden olemassaolon.

        Tapahtukoon Hänen tahtonsa maanpäällä niinkuin se taivaassakin tapahtuu.

        Nyt bushmannien suku huutaa taivaaseen ja vaikka Sodoma tuhottiin, niin he heristävät nyrkkinsä Jumalan tahtoa vastaan, mutta tulevat saamaan tuomionsa, koska Jumala tuomitsee SYNNIN,.


      • Miten kristittyjen sinun mielestä tulisi käsittää ja ymmärtää Room. 1 luvun suhteessa homosteluun?


      • halllllllelyyjaa
        Utulila kirjoitti:

        Miten kristittyjen sinun mielestä tulisi käsittää ja ymmärtää Room. 1 luvun suhteessa homosteluun?

        on varmaan bussin mielipide, on annettava kaikelle rakkaudelle tilaa tässä ajassa.


      • Utulila kirjoitti:

        Miten kristittyjen sinun mielestä tulisi käsittää ja ymmärtää Room. 1 luvun suhteessa homosteluun?

        Aivan kuten siellä lukee. Ei siellä puhuta mitään kahden miehen välisestä rakkaudesta.

        Näille homoseksuaalien vastaisille kiihkoilijoille kaikki on pelkkää seksiä. Taitaa olla siitä puhe mistä puute. Kyse on rakkaudesta. Kahden ihmisen välisestä rakkaudesta.

        Onhan meillä Raamatussa hyvä esimerkki kahden miehen syvästä ystävyydestä, jota vanhoillisten kirjaimellisten tulkitsijoiden on hankala sulattaa ja sielläpä ei sitten kirjaimellista tulkintaa suvaita:

        "Palvelijan mentyä Daavid nousi kivikasan takaa ja kumarsi kolmesti maahan asti. Sitten he suutelivat toisiaan ja itkivät yhdessä, Daavid vielä Jonataniakin enemmän. Jonatan sanoi Daavidille: 'Mene rauhassa! Me olemme vannoneet toisillemme ystävyyttä Herran nimessä. Niin kuin silloin lausuimme, Herra on oleva liiton ikuisena todistajana sekä meidän että meidän jäkeläistemme välillä.'"

        Siinä on kahden miehen liitto, syvä rakkaus toista kohtaan. Hetken päästä, valittaessaan Jonatanin kuolemaa Daavid vielä lisäksi laulaa: "Raskas on suruni sinun tähtesi, veljeni Jonatan. Sinä olit minulle rakas. Minulle oli sinun ystävyytesi naisen rakkautta ihanampi"

        Eipä tuossa tarvitse kovin kummoinen tulkitsija olla, että ymmärtää sen, mitä siinä halutaan sanoa.

        Ja kumpi se pelastaa, Paavali vai Jeesus? Pelastaako usko Paavalin kirjeisiin, vai mikä se pelastaa?

        Pelastaako Paavalin kirjeiden palvonta ja parin jakeen palvonta Mooseksen kirjoista?

        Jos homoseksuaalisuus olisi sellainen synti, jona se nykypäivänä halutaan nähdä parin hassun jakeen pohjalta, niin olisi luullut Jeesuksen tuomitsevan sen henkilökohtaisesti niin, että tyhmempikin (lue: Bushmanni) sen ymmärtäisi.

        Mutta Jeesuspa ei sanonut ensimmäistäkään sanaa asiasta. Mutta lähimmäisenrakkaudesta kyllä sanoi, mikä näiltä tuomitsijoilta unohtuu erittäin loistavasti.


      • tööt!
        bushmanni kirjoitti:

        Tunnustan lähimmäisenrakkautta, sillä olen kristitty.

        Monet sanovat olevansa, mutta sulkevat oven vähän jokaisen edestä, jotka eivät suostu heidän sääntöihinsä, joita he keksivät milloin minkäkin syyn pohjalta.

        Homoseksuaalit ovat myös ihmisiä, ansaitsevat kohtelun ihmisinä ja myös heillä on oikeus rakastaa ja tuntea olevansa rakastettuja.

        Minulla on joitakin homoseksuaaleja ystäviä. Heistä jokainen on enemmän kristitty kuin yksikään adventisti, joiden kanssa olen joutunut olemaan tekemisissä, määrätyistä syistä johtuen.

        mikään kristitty ollenkaan.

        Jumala tuomitsee homoilijat helvettiin eikä sinun änkyräräksytyksesi sitä miksikään muuta. Homoilusta on tehtävä parannus aivan kuten kaikesta muustakin synnistä. Homoilu on iljetys Jumalan silmissä.


      • tööt!
        bushmanni kirjoitti:

        Voitteko te tuomitsijat ja epäkristityt kertoa minulle, että missä kohdin Raamattua Jeesus Kristus, Jumalan ainoa poika tuomitsee homoseksuaalisuuden tai homoseksuaalit?

        Kertokaa se kohta.

        Paavali ei ole Kristus, eikä hän ole myöskään Jumalan poika, joten minusta on aivan yhdentekevää se, vaikka Paavali tuomitsisi kaikki maailman ihmiset ja heidän tapansa. Paavali ei teitä pelasta, eikä myöskään tuomitse. Palvokaa te vain Paavalia ja hänen kirjoituksiaan, jos se teille pelastuksen suo.

        Vai onko minulta jäänyt jotain olennaista huomaamatta jostain?

        Kertokaa se kohta Raamatusta, jossa Jeesus Kristus, Jumalan ainoa poika tuomitsee tai käskee tuomita homoseksuaalit. Jos asia olisi tärkeä, Hän olisi sen varmasti kertonut hyvin painokkaasti suoraan.

        KAIKKI haureudenharjoittajat, ei vain homoilijoita.


      • tööt!
        bushmanni kirjoitti:

        Aivan kuten siellä lukee. Ei siellä puhuta mitään kahden miehen välisestä rakkaudesta.

        Näille homoseksuaalien vastaisille kiihkoilijoille kaikki on pelkkää seksiä. Taitaa olla siitä puhe mistä puute. Kyse on rakkaudesta. Kahden ihmisen välisestä rakkaudesta.

        Onhan meillä Raamatussa hyvä esimerkki kahden miehen syvästä ystävyydestä, jota vanhoillisten kirjaimellisten tulkitsijoiden on hankala sulattaa ja sielläpä ei sitten kirjaimellista tulkintaa suvaita:

        "Palvelijan mentyä Daavid nousi kivikasan takaa ja kumarsi kolmesti maahan asti. Sitten he suutelivat toisiaan ja itkivät yhdessä, Daavid vielä Jonataniakin enemmän. Jonatan sanoi Daavidille: 'Mene rauhassa! Me olemme vannoneet toisillemme ystävyyttä Herran nimessä. Niin kuin silloin lausuimme, Herra on oleva liiton ikuisena todistajana sekä meidän että meidän jäkeläistemme välillä.'"

        Siinä on kahden miehen liitto, syvä rakkaus toista kohtaan. Hetken päästä, valittaessaan Jonatanin kuolemaa Daavid vielä lisäksi laulaa: "Raskas on suruni sinun tähtesi, veljeni Jonatan. Sinä olit minulle rakas. Minulle oli sinun ystävyytesi naisen rakkautta ihanampi"

        Eipä tuossa tarvitse kovin kummoinen tulkitsija olla, että ymmärtää sen, mitä siinä halutaan sanoa.

        Ja kumpi se pelastaa, Paavali vai Jeesus? Pelastaako usko Paavalin kirjeisiin, vai mikä se pelastaa?

        Pelastaako Paavalin kirjeiden palvonta ja parin jakeen palvonta Mooseksen kirjoista?

        Jos homoseksuaalisuus olisi sellainen synti, jona se nykypäivänä halutaan nähdä parin hassun jakeen pohjalta, niin olisi luullut Jeesuksen tuomitsevan sen henkilökohtaisesti niin, että tyhmempikin (lue: Bushmanni) sen ymmärtäisi.

        Mutta Jeesuspa ei sanonut ensimmäistäkään sanaa asiasta. Mutta lähimmäisenrakkaudesta kyllä sanoi, mikä näiltä tuomitsijoilta unohtuu erittäin loistavasti.

        miehen ja naisen välisen aviollisen seksuaalisen kanssakäymisen. Sinun on ihan turha väittää mitään muuta. Jumalaa vastaan sinä kirjoitat koko ajan. Vihaat Jumalaa, vihaat Raamattua ja vihaat totuuta. Olet iljetys Jumalan silmissä. Tee parannus tai joudut helvettiin. Räksytyksesi ei ole minkään arvoinen tuomiopäivänä, jolloin Jumala sinut tuomitsee.


      • tööt! kirjoitti:

        miehen ja naisen välisen aviollisen seksuaalisen kanssakäymisen. Sinun on ihan turha väittää mitään muuta. Jumalaa vastaan sinä kirjoitat koko ajan. Vihaat Jumalaa, vihaat Raamattua ja vihaat totuuta. Olet iljetys Jumalan silmissä. Tee parannus tai joudut helvettiin. Räksytyksesi ei ole minkään arvoinen tuomiopäivänä, jolloin Jumala sinut tuomitsee.

        >>> Jeesus hyväksyi VAIN miehen ja naisen välisen aviollisen seksuaalisen kanssakäymisen. >>>

        No missä Jeesus tuomitsi miehen ja miehen välisen rakkauden? Onko sinulla kenties eri Raamattu käytössä kuin minulla? Vai oletko valehteilja?

        >>> Sinun on ihan turha väittää mitään muuta. >>>

        Ja ne sinun väitteittesi todisteet ovat missä?

        >>> Jumalaa vastaan sinä kirjoitat koko ajan. Vihaat Jumalaa, vihaat Raamattua ja vihaat totuuta. >>>

        Totuutta rakastan, kuten Jumalakin rakastaa.

        >>>> Tee parannus tai joudut helvettiin. >>>

        Ai sinäkö siitä päätät?

        >>> Räksytyksesi ei ole minkään arvoinen tuomiopäivänä, jolloin Jumala sinut tuomitsee. >>>

        Olisiko tämä hyvä kommentti lukea myös sinulle. SInä et esitä yhtään mitään sanojesi tueksi. Sellaista sanotaan yleisesti valehtelijaksi.


      • bushmanni kirjoitti:

        Aivan kuten siellä lukee. Ei siellä puhuta mitään kahden miehen välisestä rakkaudesta.

        Näille homoseksuaalien vastaisille kiihkoilijoille kaikki on pelkkää seksiä. Taitaa olla siitä puhe mistä puute. Kyse on rakkaudesta. Kahden ihmisen välisestä rakkaudesta.

        Onhan meillä Raamatussa hyvä esimerkki kahden miehen syvästä ystävyydestä, jota vanhoillisten kirjaimellisten tulkitsijoiden on hankala sulattaa ja sielläpä ei sitten kirjaimellista tulkintaa suvaita:

        "Palvelijan mentyä Daavid nousi kivikasan takaa ja kumarsi kolmesti maahan asti. Sitten he suutelivat toisiaan ja itkivät yhdessä, Daavid vielä Jonataniakin enemmän. Jonatan sanoi Daavidille: 'Mene rauhassa! Me olemme vannoneet toisillemme ystävyyttä Herran nimessä. Niin kuin silloin lausuimme, Herra on oleva liiton ikuisena todistajana sekä meidän että meidän jäkeläistemme välillä.'"

        Siinä on kahden miehen liitto, syvä rakkaus toista kohtaan. Hetken päästä, valittaessaan Jonatanin kuolemaa Daavid vielä lisäksi laulaa: "Raskas on suruni sinun tähtesi, veljeni Jonatan. Sinä olit minulle rakas. Minulle oli sinun ystävyytesi naisen rakkautta ihanampi"

        Eipä tuossa tarvitse kovin kummoinen tulkitsija olla, että ymmärtää sen, mitä siinä halutaan sanoa.

        Ja kumpi se pelastaa, Paavali vai Jeesus? Pelastaako usko Paavalin kirjeisiin, vai mikä se pelastaa?

        Pelastaako Paavalin kirjeiden palvonta ja parin jakeen palvonta Mooseksen kirjoista?

        Jos homoseksuaalisuus olisi sellainen synti, jona se nykypäivänä halutaan nähdä parin hassun jakeen pohjalta, niin olisi luullut Jeesuksen tuomitsevan sen henkilökohtaisesti niin, että tyhmempikin (lue: Bushmanni) sen ymmärtäisi.

        Mutta Jeesuspa ei sanonut ensimmäistäkään sanaa asiasta. Mutta lähimmäisenrakkaudesta kyllä sanoi, mikä näiltä tuomitsijoilta unohtuu erittäin loistavasti.

        Mielummin olen epävarma kuin liian varma näistä asioista sanomaan mitään lopullista.


        Kirjoitit:
        >>>Ja kumpi se pelastaa, Paavali vai Jeesus? Pelastaako usko Paavalin kirjeisiin, vai mikä se pelastaa? >>>

        Tottakai Jeesus on pelastaja!

        Mutta huomioin täysin tämänkin seikan..

        2 Tim. 3:16 ""jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa""


      • näin on totuus...
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Jeesus hyväksyi VAIN miehen ja naisen välisen aviollisen seksuaalisen kanssakäymisen. >>>

        No missä Jeesus tuomitsi miehen ja miehen välisen rakkauden? Onko sinulla kenties eri Raamattu käytössä kuin minulla? Vai oletko valehteilja?

        >>> Sinun on ihan turha väittää mitään muuta. >>>

        Ja ne sinun väitteittesi todisteet ovat missä?

        >>> Jumalaa vastaan sinä kirjoitat koko ajan. Vihaat Jumalaa, vihaat Raamattua ja vihaat totuuta. >>>

        Totuutta rakastan, kuten Jumalakin rakastaa.

        >>>> Tee parannus tai joudut helvettiin. >>>

        Ai sinäkö siitä päätät?

        >>> Räksytyksesi ei ole minkään arvoinen tuomiopäivänä, jolloin Jumala sinut tuomitsee. >>>

        Olisiko tämä hyvä kommentti lukea myös sinulle. SInä et esitä yhtään mitään sanojesi tueksi. Sellaista sanotaan yleisesti valehtelijaksi.

        kirjoituksessaan mainitsee, tuomitseeko Jumala miehen ja miehen välisen rakkauden, sanon vain että kyllä tuomitsee,sen synnin tähden hävitetiin Sodoma ja Gomorakin ja niin käy myöskin maailmanlopussa kaikki synnin tekijät ja iljettävyydet hävitetään, elleivät tee parannusta ennen kuolemaansa. Tähän ei auta tiedemiesten lausunnot mitä he nyt tuovat julki, silloin määrää Jumala ei ihmiset ja niitten mielipiteet.


      • alifariseus
        tööt! kirjoitti:

        miehen ja naisen välisen aviollisen seksuaalisen kanssakäymisen. Sinun on ihan turha väittää mitään muuta. Jumalaa vastaan sinä kirjoitat koko ajan. Vihaat Jumalaa, vihaat Raamattua ja vihaat totuuta. Olet iljetys Jumalan silmissä. Tee parannus tai joudut helvettiin. Räksytyksesi ei ole minkään arvoinen tuomiopäivänä, jolloin Jumala sinut tuomitsee.

        vaikka miehen lain säätämä velvollisuus oli ottaa vaimo/vaimoja ja tuottaa lapsia. Haaremihan oli normaali käytäntö ja kuten VT:n lainsäädäntö kertoo, ei miehen tarvinnut olla uskollinen kenellekään yhdelle naiselle, mutta naisista tuli miehen omaisuutta heti kun heistä oli maksettu. Eli nainen ei saanut maata kuin omistajamiehen kanssa, nämä määräykset kuuluivat ei siveellisyys vaan omaisuuslakeihin.

        Ei pidä sijoittaa myöhempien aikojen ajattelua muinaiseen lähi-itään. Naisen, ja myös pikkutytön, voi myydä orjaksi tiettyyn käyttöön ja mies ottaa vieraan kansan sotavangit omaansa. Ei lapsi/nainen voinut siihen sanoa mitään. Mutta pääasia että ei kukaan tehnyt homoseksuaalisia tekoja joissa mies luomakunnan valtias- oli naisen asennossa ja asemassa.


      • benedi

        suuntaus, kuten on jumalattomuuskin.
        Jumala joka on ihmisen luonut, olisi ilman muuta säästänyt Sodoman ja
        Gomorran homot, jos hän olisi luonut sellaisen "homo geenin" ihmiseen!

        Aabraham varmaan tiesi että kyseisissä kaupungeissa on homoja 1 Moos 19:5,
        mutta hän arveli että siellä olisi myös vanhurskaita, ja siksi
        neuvotteli Herran kanssa, että tämä pelastaisi koko kaupungin, viimeisenä
        anomuksenaan " entäjä jos siellä on 10," jotka eivät ole homoja?..Aabraham tiedusteli

        Ja Herra sanoi, että niiden 10 takia jätän hävittämättä!

        Tästä on suora seuraus evoluutioperheen lisääntymiseen, sillä jos evoluutio on suunnannut osan ihmistä homoilemaan ja lesboilemaan, niin Bushmanni syyttää Jumalaa,
        siitä, ettei olisi ollut soveliasta ottaa homojen leipää ja homoja, ja polttaa heitä,
        mukavia jannuja kun olivat!!

        Jos Jumala olisi luomisessaan kiusannut homoiksi luotuja ihmisiä, niin eihän heitä olisi
        ollut oikeudenmukaista hävittää!

        Mutta koska Jumala ei ketään kiusaa, vaan jokaista homoa kiusaa hänen oma
        himonsa joka vetää ja viettelee, ja kun himo on tullut raskaaksi
        aiheuttaa se kuoleman.

        Ja homot todella kuolivat, kun tulta ja tulikiveä satoi homojen päälle...Lootin perheineen
        Jumala pelasti.
        Eli siellä olivat lähes kaikki seksuaalisesti väärin suuntautuneet, kun sieltä pelastettiin
        vain 3 henkeä...Lootin vaimostahan tuli näköispatsas!


      • benedi
        bushmanni kirjoitti:

        Onko sinun kuppikuntasi kenties Paavalin kirkko, kun häntä niin innolla siteeraat?

        Minä kun olen ollut siinä uskossa, että kirkon pitäisi olla Jeesuksen kirkko ja Jeesus ei tuominnut homoseksuaalisuutta. Jos se kauhea synti olisi, niin taatusti olisi maininnut.

        Raamatun kirjoittajilla lienee ollut väärää tietoa homoseksuaalisuudesta, kun he sen määrätyissä harvoissa paikoissa niin ankarasti tuomitsevat.

        Jos heillä olisi ollut oikeaa tietoa käytettävissä, niin sitten he eivät olisi tuominneet. Nykyään me tiedämme, että homoseksuaali ei voi vaikuttaa siihen, että on homoseksuaali. Aivan kuten heteroseksuaali ei voi vaikuttaa siihen, että on heteroseksuaali. Minä en muutu homoseksuaaliksi, vaikka kuinka yritän, vaan pysyn heterona, jollainen olen ollut syntymästäni saakka, kuten ovat homoseksuaalitkin. Se on täysin normaalia luontaista vaihtelevuutta meissä ihmisissä ja kaikissa muissakin elollisissa.

        Sitten jos sinulla on erilaisia uskomuksia asiasta, niin saat sinä niitä uskomuksiasi kaikin mokomin itseksiesi höpötellä, mutta ne eivät muutu sen avulla oikeaksi TIEDOKSI asiasta. Tieto on eri asia kuin luulo tai uskomus.

        eli Aabrahamin aikaan, tänään, bushmannin aikaan ja iankaikkisesti!

        Eli Herra oli se joka "eilen" keskusteli Aabrahamin kanssa,
        Sodoman ja Gomorran hävittämisestä.

        Isä Aabraham puolestaan yritti estää tuhon.

        Jeesushan sanoi: " Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri,
        ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat" 1 Moos 18: 20

        Enkeli t lähtivät Aabrahamin luota katsomaan, onko kaupunki täynnä homoilijoita...mutta Jeesus jäi
        neuvottelemaan Aabrahamin kanssa, Sodoman ja Gomorran hävittämisestä!

        Juuri Jeesushan se oli, joka homojen takia, nyökkäsi hyväksyvästi, enkeleille ja itselleen,
        että paikka on paras hävittää, koska homot " ryhtyivät" toisiinsa

        Jeesus siis tuomitsi homoilun, samahan se millä nimellä ihmisryhmä itseään kutsuu, onko homo, mormoni, helluntalainen, adventisti, luterilainen jne jne....ei nimi ole syntiä. sillä Jeesus sanoi:

        " Sentähden menen alas katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen, josta huuto on minun eteeni tullut" 1 Moos 18: 21

        Olisin siis taipuvainen olemaan Bushmannin kannalla, ettei "Homojärjestö" ole mikään synti,
        mutta vasta tekojen, eli homoilun jälkeen Bushmanni ja minä ollaan Jeesuksen kanssa samaa mieltä, että " tulta munille"!!


      • benedi
        bushmanni kirjoitti:

        Voitteko te tuomitsijat ja epäkristityt kertoa minulle, että missä kohdin Raamattua Jeesus Kristus, Jumalan ainoa poika tuomitsee homoseksuaalisuuden tai homoseksuaalit?

        Kertokaa se kohta.

        Paavali ei ole Kristus, eikä hän ole myöskään Jumalan poika, joten minusta on aivan yhdentekevää se, vaikka Paavali tuomitsisi kaikki maailman ihmiset ja heidän tapansa. Paavali ei teitä pelasta, eikä myöskään tuomitse. Palvokaa te vain Paavalia ja hänen kirjoituksiaan, jos se teille pelastuksen suo.

        Vai onko minulta jäänyt jotain olennaista huomaamatta jostain?

        Kertokaa se kohta Raamatusta, jossa Jeesus Kristus, Jumalan ainoa poika tuomitsee tai käskee tuomita homoseksuaalit. Jos asia olisi tärkeä, Hän olisi sen varmasti kertonut hyvin painokkaasti suoraan.

        Bushmannille synnin ja tuomion!
        Jeesuksen teot:


        1)Jeesus tutkii synnin: 1 Moos 18: 21, (jae 20)
        2) Sen jälkeen hän lähetti enkelit edellä tarkastamaan,
        onko synti, eli homoilu tosiasia jae 22
        3) Tämän jälkeen hän antoi isä Aabrahamille
        tilaisuuden estää rukouksillaan ja anomisellaan homojen tuhon!! jakeet
        23-32
        4) Sen jälkeen Jeesus lähti pois, kun oli lakannut
        puhumasta Aabrahamin kanssa, ja Aabrahamkin palasi kotiinsa!

        19: luvussa---enkelit todistivat että kyseiset kaupungit ovat homouden saastuttamat.
        Jeesus nyökkäsi ja antoi hyväksymisensä kaupungien hävittämisestä!

        Jakeessa 16, kerrotaan että Jeesus halusi säästää Lootin ja tämän vaimon ja kaksi tytärtä,
        ja enkelit. 2 jotka ovat lähetetyt palvelemaan niitä varten ,
        jotka saavat autuuden periä"...veivät kädestä taluttaen nämä ulos homojen pesästä!

        Sen jälkeen Jeesus lähetti tulen ja tulikivet, meteoriitit alas taivaasta,
        jolloin kaikki syttyi tuleen.
        Jeesus kertoo: " Pakene nopeasti sinne, sillä MINÄ EN VOI TEHDÄ MITÄÄN,
        ennenkuin olet sinne saapunut"
        Siitä kaupunki sai nimensä Sooar! jae 22

        Jeesus on rakkaus, ja kun synti hävitetään tulella, kaikkialla on rakkautta,
        sillä synnin orjuus ei ole rakkautta:

        Se, joka tekee syntiä on synnin orja! Mutta Jeesus ostaa sellaisen syntisen vapaaksi, joka hylkää ja tunnustaa syntinsä, olipa se sitten vaikka homoilua!


      • alifariseus
        benedi kirjoitti:

        suuntaus, kuten on jumalattomuuskin.
        Jumala joka on ihmisen luonut, olisi ilman muuta säästänyt Sodoman ja
        Gomorran homot, jos hän olisi luonut sellaisen "homo geenin" ihmiseen!

        Aabraham varmaan tiesi että kyseisissä kaupungeissa on homoja 1 Moos 19:5,
        mutta hän arveli että siellä olisi myös vanhurskaita, ja siksi
        neuvotteli Herran kanssa, että tämä pelastaisi koko kaupungin, viimeisenä
        anomuksenaan " entäjä jos siellä on 10," jotka eivät ole homoja?..Aabraham tiedusteli

        Ja Herra sanoi, että niiden 10 takia jätän hävittämättä!

        Tästä on suora seuraus evoluutioperheen lisääntymiseen, sillä jos evoluutio on suunnannut osan ihmistä homoilemaan ja lesboilemaan, niin Bushmanni syyttää Jumalaa,
        siitä, ettei olisi ollut soveliasta ottaa homojen leipää ja homoja, ja polttaa heitä,
        mukavia jannuja kun olivat!!

        Jos Jumala olisi luomisessaan kiusannut homoiksi luotuja ihmisiä, niin eihän heitä olisi
        ollut oikeudenmukaista hävittää!

        Mutta koska Jumala ei ketään kiusaa, vaan jokaista homoa kiusaa hänen oma
        himonsa joka vetää ja viettelee, ja kun himo on tullut raskaaksi
        aiheuttaa se kuoleman.

        Ja homot todella kuolivat, kun tulta ja tulikiveä satoi homojen päälle...Lootin perheineen
        Jumala pelasti.
        Eli siellä olivat lähes kaikki seksuaalisesti väärin suuntautuneet, kun sieltä pelastettiin
        vain 3 henkeä...Lootin vaimostahan tuli näköispatsas!

        on tarina ja tarinan mukaan se tuhottiin koska vieraanvaraisuussääntöjä rikottiin, homoista ei Abraham puhu yhään mitään, kymmenen tsadikia (oikeamielistä ) piti löytyä ja tsadik voi olla kuka hyvänsä ei sukupuolinen suuntaus vaikuta siihen mitään.

        http://encarta.msn.com/dictionary_1861722915/tzaddik.html

        Kuka muuten rupeaisi homoksi jos valinta olisi vapaa? Lootin perhekö oli hyvä? kenen kanssa siellä maattiin? Valinta on vapaa siinä makaako tytär isänsä kanssa vaiko naapurin pojan. No pääasia että ei homoile eikä käytä järkeään vanhoja vieraan kulttuurin tekstejä lukiessaan. Jumala antaa pöhkölle karkin, mutta muut hän tappaa.


      • "kaukaloon"
        tööt! kirjoitti:

        miehen ja naisen välisen aviollisen seksuaalisen kanssakäymisen. Sinun on ihan turha väittää mitään muuta. Jumalaa vastaan sinä kirjoitat koko ajan. Vihaat Jumalaa, vihaat Raamattua ja vihaat totuuta. Olet iljetys Jumalan silmissä. Tee parannus tai joudut helvettiin. Räksytyksesi ei ole minkään arvoinen tuomiopäivänä, jolloin Jumala sinut tuomitsee.

        Nämä muutamat fanatiikko adventistit, jotka täällä kirjoittelevat ovat järjeltään niin vinoutuneita, että ei voi kuin ihmetellä, että mihin oppi-umpioon ovat itsensä ahtaneet? No tietenkin adventismiin, mutta eikö ole jotakin edes vähän järkevämpää yhteisöä, jossa hiukan valotettaisiin näiden ymmärtämättömien järjettömällä opilla sumentamia aivo nystyröitä. Vai onko se jo liian myöhäistä?

        Adventismi, ja samoin moni muukin uskonto lahko on häpeä yhtiskunnassa, koska vastustaa ihmisten henkistä vapautta ja tasa-arvoa, se ei kunnioita ihmisen erilaisuutta, vaan häpäisee ilmi tuomalla häpäisevällä arvostelullaan heidän erilaisuutensa. Minä tunnen monta homoseksuaalista miestä, ja koskaan he eivät edes ole millään ilmeellään osoittaneet jotakin tästä erilaisuudestaan.

        Heidän käytöksensä on todella hienoviivaista hyvin kohteliasta ja korrekdia huomioivaa, aivan toista luokkaa kuin näiden esim; töötin joka täällä hilluu käytöksellään kuin mieltä vailla oleva, haukkuen kaikki jotka eivät suostu hänen järjettömyyksiinsä, eli sairaisiin ajatuksiinsa, aivan samoin fnissi ja samaan katekoriaan saman tyyppisten muiden kanssa. Nämä tässä mainitut tööt ja kumppanit, eivät kylläkään tiedä taivasvaltakunnan perimmäisistä kysymyksistä juuri sen enempää kuin sika kaukalonsa materiaalista.


      • tööt!
        "kaukaloon" kirjoitti:

        Nämä muutamat fanatiikko adventistit, jotka täällä kirjoittelevat ovat järjeltään niin vinoutuneita, että ei voi kuin ihmetellä, että mihin oppi-umpioon ovat itsensä ahtaneet? No tietenkin adventismiin, mutta eikö ole jotakin edes vähän järkevämpää yhteisöä, jossa hiukan valotettaisiin näiden ymmärtämättömien järjettömällä opilla sumentamia aivo nystyröitä. Vai onko se jo liian myöhäistä?

        Adventismi, ja samoin moni muukin uskonto lahko on häpeä yhtiskunnassa, koska vastustaa ihmisten henkistä vapautta ja tasa-arvoa, se ei kunnioita ihmisen erilaisuutta, vaan häpäisee ilmi tuomalla häpäisevällä arvostelullaan heidän erilaisuutensa. Minä tunnen monta homoseksuaalista miestä, ja koskaan he eivät edes ole millään ilmeellään osoittaneet jotakin tästä erilaisuudestaan.

        Heidän käytöksensä on todella hienoviivaista hyvin kohteliasta ja korrekdia huomioivaa, aivan toista luokkaa kuin näiden esim; töötin joka täällä hilluu käytöksellään kuin mieltä vailla oleva, haukkuen kaikki jotka eivät suostu hänen järjettömyyksiinsä, eli sairaisiin ajatuksiinsa, aivan samoin fnissi ja samaan katekoriaan saman tyyppisten muiden kanssa. Nämä tässä mainitut tööt ja kumppanit, eivät kylläkään tiedä taivasvaltakunnan perimmäisistä kysymyksistä juuri sen enempää kuin sika kaukalonsa materiaalista.

        homoilua, joten väitteilläsi ei ole mitään merkitystä. Yhteiskunnan arvot eivät tuomiopäivänä merkitse mitään. Ainoa, jolla on merkitystä, on Jumalan ilmaistu tahto ja HÄN on sanonut suoraan, että homoilusta tulee kuolemantuomio = helvettituomio.


      • tööt!
        alifariseus kirjoitti:

        on tarina ja tarinan mukaan se tuhottiin koska vieraanvaraisuussääntöjä rikottiin, homoista ei Abraham puhu yhään mitään, kymmenen tsadikia (oikeamielistä ) piti löytyä ja tsadik voi olla kuka hyvänsä ei sukupuolinen suuntaus vaikuta siihen mitään.

        http://encarta.msn.com/dictionary_1861722915/tzaddik.html

        Kuka muuten rupeaisi homoksi jos valinta olisi vapaa? Lootin perhekö oli hyvä? kenen kanssa siellä maattiin? Valinta on vapaa siinä makaako tytär isänsä kanssa vaiko naapurin pojan. No pääasia että ei homoile eikä käytä järkeään vanhoja vieraan kulttuurin tekstejä lukiessaan. Jumala antaa pöhkölle karkin, mutta muut hän tappaa.

        koska et lue, mitä Sodoman miehet yrittivät tehdä niille kahdelle enkelille, jotka oli lähetetty pelastamaan Loot.


      • alifariseus
        tööt! kirjoitti:

        koska et lue, mitä Sodoman miehet yrittivät tehdä niille kahdelle enkelille, jotka oli lähetetty pelastamaan Loot.

        ...


      • ((((())))))22
        tööt! kirjoitti:

        homoilua, joten väitteilläsi ei ole mitään merkitystä. Yhteiskunnan arvot eivät tuomiopäivänä merkitse mitään. Ainoa, jolla on merkitystä, on Jumalan ilmaistu tahto ja HÄN on sanonut suoraan, että homoilusta tulee kuolemantuomio = helvettituomio.

        No ei sillä ole mitään väliä, jos ei töötin jumala hyväksykkään poikkeavia ihmisiä! Kun sulla taitaa olla oma luuranko jumalasi komerossasi, jota käyt palvomassa ja rukoilemassa. Mutta meillä kotka emme tuomitse näitä ihmisiä jotka kenties ovat hiukan meistä muista ihmisistä; mielestämme poikkeavia jossakin suhteessa, mutta todella hienoja ihmisiä joka suhteessa. Sinä' oot heidän rinnallaan vasta ihmistapoja oetteleva, ainaki noitten kommenttiesi pohjaltan. Siksipä sinulla ei ole Jeesuksen Kristuksen elämän-ymmärryksestä mitään tietoa, olet vain juutalaisen 10-käskyn kylmän lain ohjailtava pelle.


      • benedi
        alifariseus kirjoitti:

        on tarina ja tarinan mukaan se tuhottiin koska vieraanvaraisuussääntöjä rikottiin, homoista ei Abraham puhu yhään mitään, kymmenen tsadikia (oikeamielistä ) piti löytyä ja tsadik voi olla kuka hyvänsä ei sukupuolinen suuntaus vaikuta siihen mitään.

        http://encarta.msn.com/dictionary_1861722915/tzaddik.html

        Kuka muuten rupeaisi homoksi jos valinta olisi vapaa? Lootin perhekö oli hyvä? kenen kanssa siellä maattiin? Valinta on vapaa siinä makaako tytär isänsä kanssa vaiko naapurin pojan. No pääasia että ei homoile eikä käytä järkeään vanhoja vieraan kulttuurin tekstejä lukiessaan. Jumala antaa pöhkölle karkin, mutta muut hän tappaa.

        todellinen kuvaus Sodoman ja Gomoran tuhosta.

        Tapahtuneesta seuraavana päivänä , se oli iso uutinen....nyt
        kait sitä saa sanoa jo tarinaksi!

        Alifariseus on väärässä, koska hän ei ole yli-fariseus!
        Kysy vaikka yli- fariukselta hän vahvistaa että benedi on oikeassa!


      • tööt!
        ((((())))))22 kirjoitti:

        No ei sillä ole mitään väliä, jos ei töötin jumala hyväksykkään poikkeavia ihmisiä! Kun sulla taitaa olla oma luuranko jumalasi komerossasi, jota käyt palvomassa ja rukoilemassa. Mutta meillä kotka emme tuomitse näitä ihmisiä jotka kenties ovat hiukan meistä muista ihmisistä; mielestämme poikkeavia jossakin suhteessa, mutta todella hienoja ihmisiä joka suhteessa. Sinä' oot heidän rinnallaan vasta ihmistapoja oetteleva, ainaki noitten kommenttiesi pohjaltan. Siksipä sinulla ei ole Jeesuksen Kristuksen elämän-ymmärryksestä mitään tietoa, olet vain juutalaisen 10-käskyn kylmän lain ohjailtava pelle.

        ovat JEESUKSEN SIINAILLA JULISTAMA LAKI, JONKA MUKAAN HÄN TUOMITSEE JOKAISEN IHMISEN.


      • tööt!
        alifariseus kirjoitti:

        ...

        piste.


    • lintumaailmassa.

      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010120212798349_ul.shtml

      Elohopea tekee linnuista homoja

      Torstai 2.12.2010 klo 13.58

      Ympäristömyrkky saa ibislinnut sekaisin, Nature-lehti kertoo.

      Valkoibikset (Eudocimus albus) eivät normaalisti pariudu samaa sukupuolta olevien lintujen kanssa. Etelä-Floridassa ne kuitenkin käyttäytyvät lajille epätavallisesti.

      Tutkijoiden mukaan syypää on metyylielohopea, jota syntyy luonnossa elohopeasta. Myrkkyä saaneet linnut olivat selvästi useammin taipuvaisia valitsemaan oman sukupuolensa edustajan kumppanikseen.

      Tutkijat aloittivat työnsä vuonna 2005 ja otos käsitti 160 lintua. Myrkkyä saaneiden lintujen pesistä 13-15 prosenttia ei tuottanut jälkeläisiä. Suuri osuus näistä oli koirasparien pesiä.

      Elohopealle altistuminen vähensi myös valkoibisten halua vaihtaa paria vuoden jälkeen. Normaalisti jos poikasten tuottaminen ei onnistu, ne etsivät uudet parit.

      Tutkijoiden mukaan metyylielohopea sekoittaa lintujen umpieritysjärjestelmän ja haittaa hormonituotantoa.


      ....

      Näin ja synti on hormoonituotannon sekoittanut ja bushmanni iloitsee synnin seurauksista sen mukamas luonnonmukaisuuden tähden.

      höpsis.

    • Hei

      Alla virallinen Adventiikirkon kannanotto ja lausunto ns homoseksuaalisuudesta.
      Huomautan että en ole kirkon jäsen ja olen keskustelija- en opettaja.

      Kyse on puhtaasti että välitän A-kirkon virallisen koko kansainvälisyyttä koskevan lausunnon asiasta.

      Sen tiedän että jos ja kun ihminen on kirjoilla kirkossa ja ottaa osaa srk elämään ei ns jkulkisynti ole pidemmän päälle mahdollista ilman parannuksentekoa. Kirkko on syntisten paikka mutta paranuksen tekoa varten.

      Tiedän myös että seurakuntaelämä muodostuu mahdottomaksi ns julkisynnin kanssa yhdessä pidemmän päälle.
      Ei yksikään ihminen voi kestää pidemmän päälle salassa moista kaksloiselämää.
      Käytännössä asia on vaan näin, että turhaa huolehdit mahdollisesta seurakunnan puhtaudesta asiassa tai luulet muuta.

      Kyse ei ole minusta eikä minästäni tässä. Itse kannoin vastuuni 100% joskus ja olen jättänyt vastuuni kaiken 1.6.2006 (kaksituhattakuusi) eikä kyse ole homoseksuaalisuuden harjoittamisesta kohdallani, vaan uupumuksesta ja sen aiheuttamasta vanhan aatamin paluusta toistaiseksi.

      Eli siis minua ei tässä mukaan, siitä ei ollut kyse, eikä Sinunkaan asioista sinänsä, en sellaisia tiedää enkä ole kiinnostunut.
      Ihan vaan siis puhdas asia tässä mistä kirjoitat;

      Så där vidare;



      Seitsemännen päivän adventistien kannanoton homoseksuaalisuudesta;

      Seitsemännen päivän adventistien todetaan, että jokainen ihminen on arvokas Jumalan silmissä, ja pyrimme palvelemaan kaikkia miesten ja naisten hengessä Jeesuksen. Uskomme myös, että Jumalan armosta ja kannustamalla yhteisön uskon, yksilö voi elää sopusoinnussa periaatteiden Jumalan Sana.

      Seitsemännen päivän adventistit uskovat, että seksuaalisen intimiteetin kuuluu vain avioliiton suhde miehen ja naisen. Tämä design perustettiin Jumalan luomista. Raamattu julistaa: "Tästä syystä mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi" (Moos. 2:24, NIV). Koko Raamattu tämä heteroseksuaalinen malli on vahvistanut. Raamattu ei anna mitään majoitus homoseksuaalien toimintaan tai suhteita. Seksiä ulkopuolella ympyrän heteroseksuaalisen avioliiton kielletty (Moos. 20:7-21; Room. 1:24-27; 1 Kor. 6:9-11). Jeesus Kristus vahvisti jumalallinen luominen aikomus: "" Etkö sinä ole lukenut ", hän vastasi, että" alussa Luoja "loi ihmisen mieheksi ja naiseksi", ja sanoi: "Tästä syystä mies jättää isänsä ja äitinsä ja on vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi? "Niin he enää ole kaksi, vaan yksi" (Matt. 19:4-6, NIV). Näistä syistä adventistit vastustavat homoseksuaalisia käytäntöjä ja suhteita.

      Seitsemännen päivän adventistit pyrkivät noudattamaan ohjeita ja Jeesuksen esimerkkiä. Hän vakuutti ihmisarvoa kaikkien ihmisten ja ojensi myötätuntoisesti henkilöt ja perheet, joilla on synnin seurauksista. Hän tarjosi diakoniassa ja sanat lohtua kamppailevat ihmiset, kun taas erottaa rakkautensa syntisiä Hänen selkeä opetus syntisiä käytännöistä.

      Tämä lausuma äänestettiin vuosikokouksessa neuvoston yleiskokous toimeenpanevan komitean sunnuntai 03 lokakuu 1999 Silver Spring, Maryland.

      • tööt!

        tuo nyt oli???? täynnään käsittämättömiä google-translate-mokia...

        näin se menee:

        ---

        Adventtikirkon julkilausuma homoseksuaalisuudesta

        Kansainvälinen adventtikirkko tunnustaa, että jokainen ihminen on Jumalan silmissä arvokas, ja adventtikirkko pyrkii palvelemaan kaikkia Jeesuksen hengessä. Uskomme myös, että Jumalan armon avulla ja uskonyhteisönsä tukemana yksilö voi elää sopusoinnussa Jumalan sanan periaatteiden kanssa.

        Adventistit uskovat, että intiimi sukupuolisuhde miehen ja naisen välillä kuuluu ainoastaan avioliittoon. Tämän suhteen Jumala vahvisti luomisessa. Raamattu julistaa: "Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi" (1. Moos. 2:24). Tämä heteroseksuaalinen malli saa vahvistuksen kautta koko Raamatun. Raamattu ei hyväksy homoseksuaalista toimintaa eikä homoseksuaalisia suhteita. Sukupuolinen kanssakäyminen heteroseksuaalisen avioliiton ulkopuolella on Raamatussa kielletty (3. Moos. 20:7-21; Room. 1:24-27; 1. Kor. 6:9-11). Jeesus Kristus vahvisti jumalallisen luomistarkoituksen: "Hän vastasi heille: 'Ettekö ole lukeneet, että Luoja alunperin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi?' Ja hän jatkoi: 'Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi'" (Matt. 19:4-6). Näistä syistä adventtikirkko vastustaa homoseksuaalisia käytäntöjä ja suhteita.

        Adventistit pyrkivät noudattamaan Jeesuksen opetuksia ja esimerkkiä. Hän korosti jokaisen ihmisen arvoa ja lähestyi myötätuntoisesti yksityisiä ihmisiä ja perheitä, jotka kärsivät synnin seurauksista. Hän tarjosi vaikeuksissa kamppaileville ihmisille huolenpitoa ja lohdun sanoja. Hän rakasti syntisiä mutta varoitti tekemästä syntiä.

        Tämä julkilausuma hyväksyttiin pääkonferenssin johtokunnan vuosikokouksessa (Annual Council) 3.10. 1999.

        Suomentaja Olavi Rouhe.


      • tööt! kirjoitti:

        tuo nyt oli???? täynnään käsittämättömiä google-translate-mokia...

        näin se menee:

        ---

        Adventtikirkon julkilausuma homoseksuaalisuudesta

        Kansainvälinen adventtikirkko tunnustaa, että jokainen ihminen on Jumalan silmissä arvokas, ja adventtikirkko pyrkii palvelemaan kaikkia Jeesuksen hengessä. Uskomme myös, että Jumalan armon avulla ja uskonyhteisönsä tukemana yksilö voi elää sopusoinnussa Jumalan sanan periaatteiden kanssa.

        Adventistit uskovat, että intiimi sukupuolisuhde miehen ja naisen välillä kuuluu ainoastaan avioliittoon. Tämän suhteen Jumala vahvisti luomisessa. Raamattu julistaa: "Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi" (1. Moos. 2:24). Tämä heteroseksuaalinen malli saa vahvistuksen kautta koko Raamatun. Raamattu ei hyväksy homoseksuaalista toimintaa eikä homoseksuaalisia suhteita. Sukupuolinen kanssakäyminen heteroseksuaalisen avioliiton ulkopuolella on Raamatussa kielletty (3. Moos. 20:7-21; Room. 1:24-27; 1. Kor. 6:9-11). Jeesus Kristus vahvisti jumalallisen luomistarkoituksen: "Hän vastasi heille: 'Ettekö ole lukeneet, että Luoja alunperin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi?' Ja hän jatkoi: 'Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi'" (Matt. 19:4-6). Näistä syistä adventtikirkko vastustaa homoseksuaalisia käytäntöjä ja suhteita.

        Adventistit pyrkivät noudattamaan Jeesuksen opetuksia ja esimerkkiä. Hän korosti jokaisen ihmisen arvoa ja lähestyi myötätuntoisesti yksityisiä ihmisiä ja perheitä, jotka kärsivät synnin seurauksista. Hän tarjosi vaikeuksissa kamppaileville ihmisille huolenpitoa ja lohdun sanoja. Hän rakasti syntisiä mutta varoitti tekemästä syntiä.

        Tämä julkilausuma hyväksyttiin pääkonferenssin johtokunnan vuosikokouksessa (Annual Council) 3.10. 1999.

        Suomentaja Olavi Rouhe.

        MItäpä virkaa noilla onnettomilla äänestyksillä ja julkilausumilla on?

        Adventtikirkon jäsenistössä on homoseksuaaleja ihan kuten kaikkialla muuallakin. Näin on USA:ssa ja näin on Suomessakin. Adventisteista on homoseksuaaleja osa ja sitä ei julkilausumalla poisteta. Eikä se seksuaalisuuntaus ole mielenhäiriö, eikä myöskään sairaus.

        Homoseksuaalisuus ei poistu äänestämällä taikka julkilausumalla.

        Jonkin ajan kuluttua on ilmestymässä dokumentti homoseksuaaleista adventisteista ja siitä olisi jo teaser nähtävillä, keitä nyt sattuu kiinnostamaan:

        http://vimeo.com/17143472

        Dokkarin sivut täällä:

        http://www.sgamovie.com/

        Being a gay Christian isn't easy, but being a gay Adventist is especially difficult because Adventism, to most, is more than a belief system; it's also a close-knit community with unique cultural habits. For someone who grew up immersed in the culture of the church, attending (vegetarian) potlucks, church schools, and campmeetings, the culture and DNA of Adventism is almost like an ethnicity. For all its unique practices, Adventism does not deviate from the Christian mainstream in its condemnation of homosexuality.

        LGBT Adventists face a gut-wrenching decision. They must choose between the church they were raised to believe is God's true remnant church and their innate desire for an intimate, loving relationship. Or is there a way to reconcile their faith and their identity?


      • makaavat miehet.
        bushmanni kirjoitti:

        MItäpä virkaa noilla onnettomilla äänestyksillä ja julkilausumilla on?

        Adventtikirkon jäsenistössä on homoseksuaaleja ihan kuten kaikkialla muuallakin. Näin on USA:ssa ja näin on Suomessakin. Adventisteista on homoseksuaaleja osa ja sitä ei julkilausumalla poisteta. Eikä se seksuaalisuuntaus ole mielenhäiriö, eikä myöskään sairaus.

        Homoseksuaalisuus ei poistu äänestämällä taikka julkilausumalla.

        Jonkin ajan kuluttua on ilmestymässä dokumentti homoseksuaaleista adventisteista ja siitä olisi jo teaser nähtävillä, keitä nyt sattuu kiinnostamaan:

        http://vimeo.com/17143472

        Dokkarin sivut täällä:

        http://www.sgamovie.com/

        Being a gay Christian isn't easy, but being a gay Adventist is especially difficult because Adventism, to most, is more than a belief system; it's also a close-knit community with unique cultural habits. For someone who grew up immersed in the culture of the church, attending (vegetarian) potlucks, church schools, and campmeetings, the culture and DNA of Adventism is almost like an ethnicity. For all its unique practices, Adventism does not deviate from the Christian mainstream in its condemnation of homosexuality.

        LGBT Adventists face a gut-wrenching decision. They must choose between the church they were raised to believe is God's true remnant church and their innate desire for an intimate, loving relationship. Or is there a way to reconcile their faith and their identity?

        Vaan parannuksen teolla ja parannuksessa eläen.
        Synti on synti ja Raamattu kertoo synnin palkan, sekä määrittää synnin.
        Eikä se synti poistu julkilausumalla ja avaa taivaan portteja, edes Bushmannille, vaikka matraisi kuinka nurkissaan, vaikka kuinka hankaisi julkilausumillaan ystävänsä sydäntä.


    • Ei pidä kuvitella että ko porukat olisivat Adventtikirkon jäseniä ja pyhittyneitä.
      Jos olisivat niin eropaperit olisivat kädessä aivan varmasti.
      Adventtikirkossa siis ei moista menoa liitettynä seurakuntaan katsottaisi kovin pitkään.

      Usko vaan minua tässä.

      En muuten ole A-kirkon enkä muunkaan hengellisen yhteisön jä'sen- olen keksustelija- niin kuin kaikki täällä, ei tänne ole kirkon virkoja vastuita koskaan perustettu.
      En kuitenkaan siis ole A-kirkon jäsen- enkä ole itse tässä siis mukana kuin vastaan kun asian tiedän.
      Olen kelustelija täällä niin kuin joka paikassa muuallakin.


      yst terv
      jari

    • Minusta jollakin tavalla viestien lukmeinen ei ole helpottunut uusien sivujen myötä.

      Minullekin tuli taas ilmoitus että viestiini on vastattu eikä siellä mitään jatkoa näy- niin se täytyy aina tarkistaa.
      Ei näin pitkiä viestiketjuja lähde katselemaan mitä joku on kirjoittanut.

      Netissä on monenlaista pyrkijää ja spämmääjää, nk. kai olit lenkkejä laittanut, en niitä katsinut, kirjoitellaan tietysti mitä kukin lystää.


      Luulisin että tähän olet saanut vastausta joka on aloittanut tämän.
      Kannttaa katsella mitä vastaavat ihmiset jotka tuntevat asiat eli ovat olleet tekemissä asioissa eivätkä ulkopuolisina esitä luuloja.

      Jaa, ei kai nämä sivut olekaan hankalia, nyt muistan- enää ei tule viestiä suoraan luettavaksi mihin on vastattu niin kuin ennen. Kyllä ovat hankalammat.

      En minä lue kaikkea tälllaisista ketjuista ja tuskin monikaan.

      yst terv
      jari

    • Sattuipas sopivasti, että pongasin vieläpä tietokirjan homoseksuaalisuudesta, jotta jokainen pääsee tutkailemaan ajatuksiaan ja sitä, että perustuvatko omat ajatukset tiedettyyn tietoon, vaiko uskonlahkojen humpuukiin, jolle ei ole mitään katetta todellisuudessa.

      Juhani E. Lehto & Camilla Kovero: Homoseksuaalisuus tieteen näkökulmasta ja miesten kertomana. Lilith 2010.

      http://www.bookplus.fi/kirjat/lehto,_juhani_e./homoseksuaalisuus_tieteen_näkökulmasta_ja_miesten_kertomana-8870173

      Tieteessä tapahtuu -lehdessä oli artikkeli asiasta:

      http://ojs.tsv.fi/index.php/tt/article/viewFile/3813/3602

      Sieltä lainausta:

      -Viettelyteoria on kumottu. (eli homoksi ei voi vietellä tai käännyttää)

      -Homoutta ei luokitella taudiksi.

      -Eräitten uskovaisten piirissä kukoistaa ajatus ”eheyttämisestä”, vaikka ei ole tiedossa yhtäkään tapausta, jossa homosta olisi saatu hetero.

      -Homoksi ei voi kasvattaa. Ominaisuus ei näy päällepäin ellei sitä demonstroi.

      -Omaan sukupuoleen viehtymisen perusta kehittyy yksilön aivoihin ilmeisesti ennen syntymää geneettisten
      seikkojen ja sikiöaikaisten olojen vaikutuksesta.

      -Lapsuus ja nuoruus vaikuttavat elämänkaareen jo muodostuneen pysyvän ominaisuuden pohjalta.

      Ja niin edelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      908
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe