Kirkko tarjoaa apuaan myös muille kuin kirkollisveroa maksaville jäsenilleen. Osa maksavista jäsenistä on todennäköisesti ateisteja. Kysyn nyt teiltä ateisteilta ja muilta ei-kristityilta, mitä hyvää kirkolta olette saaneet?
Aloitan itsestäni. Olen saanut aatteetonta keskusteluapua. Olen saanut saanut vetää ilmaista aatteetonta harrastustusryhmää kirkon tilassa.
ateistit, mitä hyvää olette kirkolta saaneet
64
908
Vastaukset
- Kössönöm
mutta en kirkolta mitään ole pyytänytkään, enkä siltä mitään tarvitse. Tätä keskustelupalstaa en laske kirkon tarjoamaksi "hyväksi".
- herttainenhertta
Kai tämän palstan voisi oikestaan laskea. Kun ateismipalstalla trollit riehuvat eikä sefua sinne saada pyynnöistä huolimatta, on sefullinen palsta ihan hyvä palvelu.
- luterilainen.
Kössönöm, eikös lapsesi käynyt ilmaisessa tai melkein ilmaisessa rippikoulussa?
- Kössönöm
luterilainen. kirjoitti:
Kössönöm, eikös lapsesi käynyt ilmaisessa tai melkein ilmaisessa rippikoulussa?
missä olet töissä, oletko naimisissa, paljonko tienaat, mikä on kengannumerosi?
- ei pie kertoo
Kössönöm kirjoitti:
missä olet töissä, oletko naimisissa, paljonko tienaat, mikä on kengannumerosi?
kertonut lapsestasi. Edellinen kysyi todennäköisesti halutessaan muistuttaa, että jotain olet saanut, jos olit unohtanut.
- Kössönöm
ei pie kertoo kirjoitti:
kertonut lapsestasi. Edellinen kysyi todennäköisesti halutessaan muistuttaa, että jotain olet saanut, jos olit unohtanut.
Että seurakunta sai kirkollisveronmaksajan!
- Kössönöm
ei pie kertoo kirjoitti:
mitä minä olen kirkolta saanut?
- Kössönöm
ei pie kertoo kirjoitti:
mitä minä kirkolta sain, kun lapseni kävi rippikoulun?
- luterilainen.
Kössönöm kirjoitti:
Että seurakunta sai kirkollisveronmaksajan!
Miltä se tuntuu että intomielisen vapaa-ajattelijan lapsi haluaa rippikouluun, mennä kasteelle ja liittyä kirkkoon?
Tuliko lapsestasi hyvä kirkollisveronmaksaja? :)
Erosin aikoinani kirkosta kun en uskonut jumalaan ja aloituksesi antoi oikeastaan toisenkin syyn kirkosta eroamiseeni.
Minä en koe saaneeni kirkolta yhtään mitään hyvää.- Vm. -64
En ole pyytänyt enkä saanut. Kumma juttu, että silti joudun maksamaan kirkolle osan suunnilleen joka ikisestä ostoksestani.
- Kössönöm
paitsi tuotteista, joita ostat näiltä: "Yhteisöveroa eivät maksa myöskään henkilöyhtiöt kuten avoimet yhtiöt ja kommandiittiyhtiöt sekä toiminimet."
- Se on 2,55 prosenttia tuotteen hinnasta. Kauppias ei sitä puolestasi maksa. - asia keskustelu
Kössönöm kirjoitti:
paitsi tuotteista, joita ostat näiltä: "Yhteisöveroa eivät maksa myöskään henkilöyhtiöt kuten avoimet yhtiöt ja kommandiittiyhtiöt sekä toiminimet."
- Se on 2,55 prosenttia tuotteen hinnasta. Kauppias ei sitä puolestasi maksa.Ei kannata puhua sellaisista asioista, mitä ei tiedä oikeasti.
Taidat sekottaa arvonlisäveroon.
Arvonlisäveron voi johtaa tuotteen myyntihintaan. Jos käytettävä arvonlisäverokanta on 23%, niin "alaspäinlaskettuna" tuotteessa on arvonlisäveroa 19%. Eli 100 euron ostoksesta menee 18,70 euroa arvonlisäveroa, ja veroton hinta on 81,30 euroa. Tämän voi tarkitstaa näin: 81,30*1,23=100 euroa (verollinen).
Yhteisöveroa maksetaan tilinpäätöksen voitosta. Jos voittoprosentti verottomasta liikevaihdosta on esim 4%, niin sitten sadan euron ostoksesn voitto on 81,30*.0,04=3,25. Tästä lasketaan sitten kirkon yhteisövero-osuus, eli 3,25*0,0255=0,082 euroa.
Sadan euron ostoksesta meni siis kirkolle 8 senttiä, eli 0,08 prosenttia. Tämä vastaa entistä kirkollisveroa. - Kössönöm
asia keskustelu kirjoitti:
Ei kannata puhua sellaisista asioista, mitä ei tiedä oikeasti.
Arvonlisäveron voi johtaa tuotteen myyntihintaan. Jos käytettävä arvonlisäverokanta on 23%, niin "alaspäinlaskettuna" tuotteessa on arvonlisäveroa 19%. Eli 100 euron ostoksesta menee 18,70 euroa arvonlisäveroa, ja veroton hinta on 81,30 euroa. Tämän voi tarkitstaa näin: 81,30*1,23=100 euroa (verollinen).
Yhteisöveroa maksetaan tilinpäätöksen voitosta. Jos voittoprosentti verottomasta liikevaihdosta on esim 4%, niin sitten sadan euron ostoksesn voitto on 81,30*.0,04=3,25. Tästä lasketaan sitten kirkon yhteisövero-osuus, eli 3,25*0,0255=0,082 euroa.
Sadan euron ostoksesta meni siis kirkolle 8 senttiä, eli 0,08 prosenttia. Tämä vastaa entistä kirkollisveroa."Yhteisövero on Suomessa yhteisöjen maksama tulovero. Yhteisöveroa maksavia yhteisöjä ovat osakeyhtiöt, osuuskunnat sekä tietyin edellytyksin liikelaitokset, julkisyhteisöt, yhdistykset, laitokset, säätiöt ja asunto-osakeyhtiöt. Yhteisöveroa saavat valtio, kunnat ja seurakunnat.[1]
Yleishyödylliset yhteisöt eivät maksa tuloveroa kaikista tuloistaan.
Yhteisöveroa eivät maksa myöskään henkilöyhtiöt kuten avoimet yhtiöt ja kommandiittiyhtiöt sekä toiminimet.
Yhteisöveron määrä on ollut vuodesta 2005 lähtien 26 prosenttia yhteisön verotettavasta tulosta. Aikaisemmin prosenttiosuus oli 29. [1]
Verovuosina 2009-2011 valtion osuus yhteisöveron tuotosta on 65,42 prosenttia, kuntien 32,03 prosenttia ja seurakuntien 2,55 prosenttia.[1]"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yhteisövero - luterilainen.
Kössönöm kirjoitti:
- Se on 2,55 prosenttia tuotteen hinnasta. Kauppias ei sitä puolestasi maksa.Kössömillä on perusasiat hukassa. Kannattaisi lukea muutakin kuin vapaa-ajattelija lehteä :)
- asia keskustelu
Kössönöm kirjoitti:
"Yhteisövero on Suomessa yhteisöjen maksama tulovero. Yhteisöveroa maksavia yhteisöjä ovat osakeyhtiöt, osuuskunnat sekä tietyin edellytyksin liikelaitokset, julkisyhteisöt, yhdistykset, laitokset, säätiöt ja asunto-osakeyhtiöt. Yhteisöveroa saavat valtio, kunnat ja seurakunnat.[1]
Yleishyödylliset yhteisöt eivät maksa tuloveroa kaikista tuloistaan.
Yhteisöveroa eivät maksa myöskään henkilöyhtiöt kuten avoimet yhtiöt ja kommandiittiyhtiöt sekä toiminimet.
Yhteisöveron määrä on ollut vuodesta 2005 lähtien 26 prosenttia yhteisön verotettavasta tulosta. Aikaisemmin prosenttiosuus oli 29. [1]
Verovuosina 2009-2011 valtion osuus yhteisöveron tuotosta on 65,42 prosenttia, kuntien 32,03 prosenttia ja seurakuntien 2,55 prosenttia.[1]"
http://fi.wikipedia.org/wiki/YhteisöveroLaskin vahingossa sen prosenttiosuuden voitosta. Tuo yhteisöveroprosentti on vaihdellu vuosittain. Nyt se on taas järkevällä tasolla. Lasketaan se nyt yhteisöverosta. Kirkon osuus pienenee entisestään. Eli näin:
Yhteisöveroa maksetaan tilinpäätöksen voitosta. Jos voittoprosentti verottomasta liikevaihdosta on esim 4%, niin sitten sadan euron ostoksesn voitto on 81,30*.0,04=3,25.
Tästä lasketaan yhteisövero, eli 26% näin: 3,25*0,26=0,85 euroa veroa
Tästä lasketaan sitten kirkon yhteisövero-osuus, eli 0,85*0,0255=0,017 euroa.
Sadan euron ostoksesta meni siis kirkolle 1,7 senttiä, eli 0,017 prosenttia. Tämä vastaa entistä kirkollisveroa.
Jokaisesta 100 euron ostoksesta menee siis kirkolle noin 0,017 euroa.
Jos yritys ei tuota ollenkaan voittoa, niin silloin se ei maksa kuin arvonlisäveron. Yhteisöveroa ei makseta yhtään kenellekään. - luterilainen.
Ei kannata puhua sellaisista asioista, mitä ei tiedä oikeasti.
Sadan euron ostoksesta meni siis kirkolle 8 senttiä, eli 0,08 prosenttia. Tämä vastaa entistä kirkollisveroa.Ei tuokaan nyt mennyt ihan oikein. Tuotetasolla ei voida laskea yksittäisen päivittäistavaran sisältämään yhteisöveroa.
Mutta jos haluatte vältää ostoissanne yhteisöveron maksamista, niin
- ostakaa ulkomaisia tuotteita jolloin alkutuotannosta ei jää tuloja suomeen
- osta tappiollisesta kaupasta, esimerkiksi lidl, siwa, valintatalo. Tappiollet yritykset eivät maksa yhteisöveroa.
- vältä Keskon tai osuuskaupan yrityksiä, ne ovat melko vakaita veronmaksajia.
- suosi protestilistoilla olevia yrityksiä ne eivät yleensä maksa verojakaan. - luterilainen.
Ja vastineeksi kirkkoihin kuulumattomat saavat edulliset tai jopa ilmaiset hautapaikat, aina samaan hintaan kuin kirkkoon kuuluvat.
- Kössönöm
luterilainen. kirjoitti:
Ja vastineeksi kirkkoihin kuulumattomat saavat edulliset tai jopa ilmaiset hautapaikat, aina samaan hintaan kuin kirkkoon kuuluvat.
ja sen lisäksi kirkko veloittaa hautauksista.
luterilainen. kirjoitti:
Minä en ainakaan ole kadehtimassa sinun hautapaikkaasi. Kärjistetysti voin sanoa että minulle on aivan sama vaikka minut poljettaisiin suohon, koska minua ei enään ole, kun olen kuollut. Mitä minun sukulaiset sitten sille mätänemään alkaneelle lihakasalle tekevät, on heidän asiansa.
Tämä oli tietysti kärjistys, sillä tuhkauksen olen ruumiilleni valinnut ja haluaisin sen luontoon ripoteltavaksi.- asia keskustelu
luterilainen. kirjoitti:
Ei tuokaan nyt mennyt ihan oikein. Tuotetasolla ei voida laskea yksittäisen päivittäistavaran sisältämään yhteisöveroa.
Mutta jos haluatte vältää ostoissanne yhteisöveron maksamista, niin
- ostakaa ulkomaisia tuotteita jolloin alkutuotannosta ei jää tuloja suomeen
- osta tappiollisesta kaupasta, esimerkiksi lidl, siwa, valintatalo. Tappiollet yritykset eivät maksa yhteisöveroa.
- vältä Keskon tai osuuskaupan yrityksiä, ne ovat melko vakaita veronmaksajia.
- suosi protestilistoilla olevia yrityksiä ne eivät yleensä maksa verojakaan.Ei tietenkään voi yksittäisestä ostoksesta päätellä yhtään mitään. Tämä oli vain esimerkki ja 100 on mukava tasaluku, joka saattaa olla vielä tyypillinen ostonkin. 4% voitto (arvonlisäverottomasta liikevaihdosta) on aika tyypillinen. Tämä olikin helppolukuiseksi laskelmaksi tarkoitettu, josta kuitenkin selviää, minne kassalla maksettu raha menee.
Jos nuo luvut kertoo vaikka miljoonalla, liikevaihto olisi 81 000 000 euroa, voitto olisi 3 250 000 miljoonaa, vero olisi 850.000 euroa, ja kirkon osuus siitä olisi 17 000 euroa. Tämänkokoinen kauppayritys työllistäisi jo noin 2000 henkeä.
Eli taas suhteutetaan: Jos kirkolle menevä raha "jaettaisiin" jokaisen työntekijän kesken, niin se olisi noin 8,5 euroa vuodessa! Pieniä on nuo rahat suuryrityksessäkin.
Totta on kaikki neuvosi: suosikaa tappiollisia, ulkomaisia, protestilistallisia (ei ehkä edes ALV:tä). Lisäksi kannattaa tarkistaa, tuleehan alle 35 euron ostos varmasti Ahvenanmaan lähettämöstä, sillä silloin yritys ei maksa arvonlisäveroa ollenkaan... - luterilainen.
Kössönöm kirjoitti:
ja sen lisäksi kirkko veloittaa hautauksista.
ja hautaustoimisto arkusta ja kukkakauppa kukista.
- luterilainen.
Ei tietenkään voi yksittäisestä ostoksesta päätellä yhtään mitään. Tämä oli vain esimerkki ja 100 on mukava tasaluku, joka saattaa olla vielä tyypillinen ostonkin. 4% voitto (arvonlisäverottomasta liikevaihdosta) on aika tyypillinen. Tämä olikin helppolukuiseksi laskelmaksi tarkoitettu, josta kuitenkin selviää, minne kassalla maksettu raha menee.
Jos nuo luvut kertoo vaikka miljoonalla, liikevaihto olisi 81 000 000 euroa, voitto olisi 3 250 000 miljoonaa, vero olisi 850.000 euroa, ja kirkon osuus siitä olisi 17 000 euroa. Tämänkokoinen kauppayritys työllistäisi jo noin 2000 henkeä.
Eli taas suhteutetaan: Jos kirkolle menevä raha "jaettaisiin" jokaisen työntekijän kesken, niin se olisi noin 8,5 euroa vuodessa! Pieniä on nuo rahat suuryrityksessäkin.
Totta on kaikki neuvosi: suosikaa tappiollisia, ulkomaisia, protestilistallisia (ei ehkä edes ALV:tä). Lisäksi kannattaa tarkistaa, tuleehan alle 35 euron ostos varmasti Ahvenanmaan lähettämöstä, sillä silloin yritys ei maksa arvonlisäveroa ollenkaan...Pitää myös muistaa että se kaupan työntekijät saattaa maksaa omista palkoistaa kirkollisveroa, eli kannattaa suosia selvästi ulkomaalaisen näköisiä myyjiä, koska he harvemmin kuuluvat luterilaiseen kirkkoon.
- asia keskustelu
luterilainen. kirjoitti:
Pitää myös muistaa että se kaupan työntekijät saattaa maksaa omista palkoistaa kirkollisveroa, eli kannattaa suosia selvästi ulkomaalaisen näköisiä myyjiä, koska he harvemmin kuuluvat luterilaiseen kirkkoon.
Tähän voisi vielä nitoa kaikki veronvälttämisohjeet: Mene tappiolliseen pitseriaan, laita pitsa taskuusi ja lähde maksamatta. Syö pitsa metsässä salaa. Nyt ei kukaan maksa mitään veroa!
Ai niin - eihän sentään saa sentään varastaa...
Tämä oli iltakevennys, ja allekirjoittanut ei vastaa tästä kirjoituksesta ...;) - luterilainen.
Tähän voisi vielä nitoa kaikki veronvälttämisohjeet: Mene tappiolliseen pitseriaan, laita pitsa taskuusi ja lähde maksamatta. Syö pitsa metsässä salaa. Nyt ei kukaan maksa mitään veroa!
Ai niin - eihän sentään saa sentään varastaa...
Tämä oli iltakevennys, ja allekirjoittanut ei vastaa tästä kirjoituksesta ...;)Tuo ei ole minun mielestä hyvä tapa välttää yhteisöveron maksamista ostoksien yhteydessä.
- saatanan apinat
En mitään. Muutamaan otteeseen olen eu:n ruoka-apupakettia pyytänyt, muttei naamakerroin ilmeisesti miellyttänyt. Vapaa-ajattelijoilta sain sitten onneksi.
- Robin Hooters
Kirkko ei tarjonnut apuaan mutta varastin kirkon kolehdin ennenkuin se meni papin
juominkeihin ja haureutuun eli minä oikeastaan en varastanut kun pelastin törkypapin
synniltä.
Mutta rahoista oli iloa ja joka sentti meni niille jotka apua tarvitsevat. - Tango_Delirium
Minkäänlaista apua tai hyvää en ole kirkolta saanut. En ole tosin pyytänytkään.
- ........pot
oon syöny sukulaisten hautajaisissa.
Vessa oli ihan siisti.
- tutkailija_
Kivahkon rippileirin sain 15v sitten. Kokemuksena mukava kun unohti hengellisen puolen. Siinä kaikki.
- )/&(%)¤/%#&¤#"%
Ei se riparikaan mikään ilmainen ole.
- luterilainen.
)/&(%)¤/%#&¤#"% kirjoitti:
Ei se riparikaan mikään ilmainen ole.
Turussa se on ilmainen vaikka ei kuuluisi kirkkoon.
- Kössönöm
luterilainen. kirjoitti:
Ei ainakaan jokunen vuosi sitten. Kyllä siitä maksu perittiin.
- salakütt
luterilainen. kirjoitti:
Pääasiassa seurakunnissa itse rippikoulu on ilmainen. Tarkoittaa esim. sitä, että jos valitsee rippikoulun, joka ei ole leirimuotoinen, se on ilmainen. Useimmat seurakunnat antavat rippikoululaisille myös oppikirjan ja Raamatun. Leireistä yleensä peritään maksu, joka kattaa ruokakulut.
Mutta tässäkin on huomattava, että seurakunnat ovat itsenäisiä ja erilaisia. Joissakin seurakunnissa oppikirja pitää hankkia itse, joissakin sen saa; joissakin seurakunnissa leiri on ilmainen, joissain maksu on hyvin nimellinen, joissain esimerkiksi erikoisemmat riparit maksavat enemmän (ulkomailla, Lapissa, harrastus tms). Pääsääntöisesti seurakunnat, joissa rippileiri maksaa, myöntävät anomuksesta taloudellisesti vaikeassa tilanteessa oleville vapaapaikan. - Kössönöm
salakütt kirjoitti:
Pääasiassa seurakunnissa itse rippikoulu on ilmainen. Tarkoittaa esim. sitä, että jos valitsee rippikoulun, joka ei ole leirimuotoinen, se on ilmainen. Useimmat seurakunnat antavat rippikoululaisille myös oppikirjan ja Raamatun. Leireistä yleensä peritään maksu, joka kattaa ruokakulut.
Mutta tässäkin on huomattava, että seurakunnat ovat itsenäisiä ja erilaisia. Joissakin seurakunnissa oppikirja pitää hankkia itse, joissakin sen saa; joissakin seurakunnissa leiri on ilmainen, joissain maksu on hyvin nimellinen, joissain esimerkiksi erikoisemmat riparit maksavat enemmän (ulkomailla, Lapissa, harrastus tms). Pääsääntöisesti seurakunnat, joissa rippileiri maksaa, myöntävät anomuksesta taloudellisesti vaikeassa tilanteessa oleville vapaapaikan.Vastuutonta. Väkivaltaelokuvissakin on ikärajat, mutta raamattua jaetaan 15-vuotiaille!
- luterilainen.
Kössönöm kirjoitti:
Ei ainakaan jokunen vuosi sitten. Kyllä siitä maksu perittiin.
Nyt on ilmainen.
Olet siis tukenut taloudellisesti kirkko rippikoulumaksun muodossa. Onnittelut!
- Kimmo Koo
mutta parhaiten jäi mieleen kun pääsin kuvaamaan kirkon katolle. Kirkkoherrojen ja suntioiden kanssa on paljon helpompi sopia kuvaamisia kuin kunnan virkamiesten.
piparia. Uskistytöt ovat tavallaan ihania :)
- Mirka ...
En ole saanut kirkolta mitään muuta kuin pahan mielen. Vituttaa koko kirkon toiminta. Törkeää rahastusta huuhaalla.
- weir698
Tietääkseni en mitään. En ole myöskään pyytänyt/vaatinut kirkolta mitään. En myöskään ole antanut tietoisesti kirkolle mitään (p.l. yhteisövero) enkä tule antamaan.
Tuohon hautapaikkaan on ihan pakko ottaa kantaa. Tällä palstalla tuon tuostakin sanotaan, että "ateistit saa melkein ilmaisen hautapaikan kirkolta." Siis w f?
1. Henkilökohtaisesti olen toivonut, että tuhkani levitetään omistamaani metsään, mutta koska minulle on se ja sama, mihin minun tuhkani joutuvat, niin voi olla, että ne päätyvätkin tällaiselle kirkon hautausmaalle, mikä minua nyt elävänä lievästi sanottuna korpeaa, mutta sitten kuolleena sillä ei ole minulle väliä.
2. Jotta nämä "lähes ilmaiset hautapaikat"-huutelut loppuvat, ehdotan vakavasti, että kirkon hautausmaista pitäisi luopua ja hautaamisen sekä hautausmaiden ylläpidon olisi siirryttävä kunnalliseksi toiminnaksi.- luterilainen.
Miten osallistut yhteisöveron maksuun?
Toivottavasti olet tehnyt hautaustestamentin, koska muuten omaisesi saattaa haudata sinut siunattuun maahan. Papit siunaa vuosittain yleensä omaisten pyynnöstä kirkkoon kuulumattomista suurimman osan, noin kaksi kolmasoaa.
Kannatan myös hautaustoimen siirtämistä budjettirahotteiseksi valtion ja kuntien hoidettavaksi. Se olisi kirkolle suuri taloudellinen helpotus ja kirkko voisi keskittyä ydintehtäväänsä. Toki se mainitsemasi "lähes ilmainen hautapaikka" loppusi koska kunnilla ole varoja hautausmaiden lisäkustannuksiin. Kunnat voisivat sitten ottaa käyttöön sen että hautapaikka maksukyvyn mukaan kuten vanhusten hoitopaikka. http://www.soininvaara.fi/2010/09/26/rikkovatko-kunnan-lakia-vanhusten-laitoshoitomaksuissa/ Sosialitoimi hoitaisi varattoman hautajaiset kuin nykyisinkin.
Ja siinäpä se. Joskus natiaisena olin jossain kirkon järjestämässä kerhossa jonkun aikaa, mutta ei oo hirveesti muita muistikuvia siitä, kun äidin tekemät hyvät voileivät. :D
Hauskaa on, että amiksen yhteiskuntaopin opettaja kehotti meitä eroamaan kirkosta, jos koetaan, ettei sen sana merkitse, tai että jos ei koeta että tarvitaan kirkon palveluja - perusteena siis se, paljon rahaa siinä säästyy. En oo jotenkin vieläkään tottunu, että missään kehotettais eroamaan kirkosta - toinen oli rakennusliiton joku häiskä joka kävi kertomassa liitostaan (tuli siis jäsenmaksun kohdalla puhe, ja vertailtiin että paljon on kirkollisvero ja paljon raksaliiton jäsenmaksu). Totesi vaan, että kuka hullu kuuluu vielä kirkkoon. :D- Kössönöm
se sinun opettajasi. Sanoi kuten asiat ovat. Lähetä terkkuja minulta.
- hyvä tyttö
Tiedottaako kirkko kehnosti antavansa apua myös ei-jäsenille? Onko ihmisillä käsitys, että apu koskee vain jäseniä? Onko kynnys suuri kääntyä kirkon puoleen? Vai onko niin, että "kotikirkkoni" on poikkeus monessa asiassa? Monta muutakin syytä varmasti löytyy.
- weir986
Tiedottaako kirkko kehnosti antavansa apua myös ei-jäsenille? Onko ihmisillä käsitys, että apu koskee vain jäseniä?
En ole koskaan ajatellut, että käyttäisin mitään kirkon palveluista. Eli en ole seurannut kirkon tiedottamista. Vaikka käsitykseni onkin nyt muuttunut ja tiedän, että kirkon palveluja voivat käyttää kaikki, niin en tule niitä käyttämään. Ensisijaisesti ajattelen niin, että koska en maksa, en käytä.
Onko kynnys suuri kääntyä kirkon puoleen?
On. Kirkon tärkein tehtävä on kristinuskon levittäminen, en halua olla osana sitä. Vaikka kuinka sanotaan, että kirkko tarjoaa joitakin palveluja myös tunnuksettomasti, niin mielestäni kirkko on kirkko vaikka voissa paistaisi. Mielenkiintoista on se, että puolisoni, kirkon jäsenenä, on myös haluton käyttämään kirkon palveluja. Olen joissakin elämän kriisitilanteissa hänelle ehdottanut kirkon palveluihin tutustumista ja niiden käyttöä, mutta hän on mieluummin hankinnut em. palvelut muualta. Hieman lakoonisesti on siis todettava, että puolisolle tulee varsin kallis hautapaikka (tähän mennessä n. 10 000 € ja lisää tulee).
Vai onko niin, että "kotikirkkoni" on poikkeus monessa asiassa?
Tätä kysymystä en ymmärtänyt. - hyvä tyttö
weir986 kirjoitti:
Tiedottaako kirkko kehnosti antavansa apua myös ei-jäsenille? Onko ihmisillä käsitys, että apu koskee vain jäseniä?
En ole koskaan ajatellut, että käyttäisin mitään kirkon palveluista. Eli en ole seurannut kirkon tiedottamista. Vaikka käsitykseni onkin nyt muuttunut ja tiedän, että kirkon palveluja voivat käyttää kaikki, niin en tule niitä käyttämään. Ensisijaisesti ajattelen niin, että koska en maksa, en käytä.
Onko kynnys suuri kääntyä kirkon puoleen?
On. Kirkon tärkein tehtävä on kristinuskon levittäminen, en halua olla osana sitä. Vaikka kuinka sanotaan, että kirkko tarjoaa joitakin palveluja myös tunnuksettomasti, niin mielestäni kirkko on kirkko vaikka voissa paistaisi. Mielenkiintoista on se, että puolisoni, kirkon jäsenenä, on myös haluton käyttämään kirkon palveluja. Olen joissakin elämän kriisitilanteissa hänelle ehdottanut kirkon palveluihin tutustumista ja niiden käyttöä, mutta hän on mieluummin hankinnut em. palvelut muualta. Hieman lakoonisesti on siis todettava, että puolisolle tulee varsin kallis hautapaikka (tähän mennessä n. 10 000 € ja lisää tulee).
Vai onko niin, että "kotikirkkoni" on poikkeus monessa asiassa?
Tätä kysymystä en ymmärtänyt.Aloituksessa kerron mitä olen kirkolta saanut, vaikka olen kirkkoon kuulumaton. Kotikirkko on tämän asuinalueen kirkko. Olen säästynyt tyrkytykseltä.
- weir986
hyvä tyttö kirjoitti:
Aloituksessa kerron mitä olen kirkolta saanut, vaikka olen kirkkoon kuulumaton. Kotikirkko on tämän asuinalueen kirkko. Olen säästynyt tyrkytykseltä.
No, tuohon en sitten osaa vastata, kun en ole kirkon tiedottamista seurannut.
hyvä tyttö kirjoitti:
Aloituksessa kerron mitä olen kirkolta saanut, vaikka olen kirkkoon kuulumaton. Kotikirkko on tämän asuinalueen kirkko. Olen säästynyt tyrkytykseltä.
Jos sinulla on kotikirkko, olet siis uskovainen? Etkä maksa kirkollisveroa saamistasi palveluista? Jos et ole alaikäinen, toimit mielestäni moraalittomasti.
- hyvä tyttö
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Jos sinulla on kotikirkko, olet siis uskovainen? Etkä maksa kirkollisveroa saamistasi palveluista? Jos et ole alaikäinen, toimit mielestäni moraalittomasti.
Kotikirkko, joka on asuinalueeni kirkko. En ole uskis. Kerääkö kirkko veroa, tarjotakseen niillä rahoilla palveluja veroja maksaneille? Olen ymmärtänyt kirkon tarjoavan palveluja myös muille kuin kirkollisveroa maksaville. Toivottavasti kirkon työntekijät vastaavat tai on aloitettava uusi aloitus. Kiitos arvokkaasta mielipiteestäsi.
Olisiko sama valtion ja kunnan kanssa? Vain veroa maksavat saavat palveluja?
Minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa kirkosta. Osa papeista on toisinaan viihdyttävää keskusteluseuraa, siinä kaikki.
Alaikäisiä lukuunottamatta kirkolla ei käsittääkseni ole maksamattomia jäseniä?- hyvä tyttö
- Kirkko tarjoaa apuaan myös muille kuin kirkollisveroa maksaville jäsenilleen.
- Osa maksavista jäsenistä on todennäköisesti ateisteja.
Kävin tarkistamassa, olinko jotenkin hullusti taas ajatukseni kirjoittanut. Tarkoitus oli kysyä ateisteilta, jotka kirkkoon kuuluvat tai eivät kuulu. hyvä tyttö kirjoitti:
- Kirkko tarjoaa apuaan myös muille kuin kirkollisveroa maksaville jäsenilleen.
- Osa maksavista jäsenistä on todennäköisesti ateisteja.
Kävin tarkistamassa, olinko jotenkin hullusti taas ajatukseni kirjoittanut. Tarkoitus oli kysyä ateisteilta, jotka kirkkoon kuuluvat tai eivät kuulu.Sellainen, joka ei maksa kirkollisveroa ja on muuten veronmaksaja, ei ole kirkon jäsen. En ymmärrä miksi kirkon pitäisi tarjota mitään palveluja kirkkoon kuulumattomalle ateistille. Jos taas kuuluu kirkkoon ja on ateisti, on oikeutettu kaikkiin kirkon palveluihin. Joskaan en tajua mitä palveluja kukaan kirkkoon kuuluva ateisti käyttäisi tai miksi ateisti edes kuuluisi kirkkoon. Tosin näitähän lienee suurin osa kirkon jäsenistä.
- hyvä tyttö
Sellainen, joka ei maksa kirkollisveroa ja on muuten veronmaksaja, ei ole kirkon jäsen. En ymmärrä miksi kirkon pitäisi tarjota mitään palveluja kirkkoon kuulumattomalle ateistille. Jos taas kuuluu kirkkoon ja on ateisti, on oikeutettu kaikkiin kirkon palveluihin. Joskaan en tajua mitä palveluja kukaan kirkkoon kuuluva ateisti käyttäisi tai miksi ateisti edes kuuluisi kirkkoon. Tosin näitähän lienee suurin osa kirkon jäsenistä.
kirkon eikä meidän päätettävissä. Pitäisi kysyä, miksi niin tekevät.
hyvä tyttö kirjoitti:
kirkon eikä meidän päätettävissä. Pitäisi kysyä, miksi niin tekevät.
Mitä palveluja kirkko sitten tarjoaa kirkkoon kuulumattomalle ateistille?
- Kössönöm
Sellainen, joka ei maksa kirkollisveroa ja on muuten veronmaksaja, ei ole kirkon jäsen. En ymmärrä miksi kirkon pitäisi tarjota mitään palveluja kirkkoon kuulumattomalle ateistille. Jos taas kuuluu kirkkoon ja on ateisti, on oikeutettu kaikkiin kirkon palveluihin. Joskaan en tajua mitä palveluja kukaan kirkkoon kuuluva ateisti käyttäisi tai miksi ateisti edes kuuluisi kirkkoon. Tosin näitähän lienee suurin osa kirkon jäsenistä.
"Sellainen, joka ei maksa kirkollisveroa ja on muuten veronmaksaja, ei ole kirkon jäsen."
- Lain mukaan jopa kaksikuukautinen vauva on kirkon jäsen, jos hänet on kirkkoon liitetty. - hyvä tyttö
kirkon sivuilta. Minä olen saanut mm. ilmaista keskusteluapua.
- hyvä tyttö
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9540948/47246968
Kurkista tuo. hyvä tyttö kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9540948/47246968
Kurkista tuo.Ei ollut mitään ateistille. En tajua, mihin pyrit?
Kössönöm kirjoitti:
"Sellainen, joka ei maksa kirkollisveroa ja on muuten veronmaksaja, ei ole kirkon jäsen."
- Lain mukaan jopa kaksikuukautinen vauva on kirkon jäsen, jos hänet on kirkkoon liitetty.Jos se vauva maksaa veroja, se maksaa myös kirkollisveroa. Sitä yritän tässä sanoa: Ainoat jäsenmaksua maksamattomat kirkon jäsenet ovat sellaisia, jotka eivät maksa verojakaan. Ala-ikäiset, opiskelijat, jotkut yrittäjät. Hyvin toimeentulevan puolison kotona asuva puolisko. Ja niin edelleen...
- hyvä tyttö
Ei ollut mitään ateistille. En tajua, mihin pyrit?
Kyselin vain, ja koska kysyit mitä palveluja saa, niin vastasin kuin kykenin.
- Pulttiboi
Mikä edes voisi olla sellaista?
En yhtään mitään.
- ...
pelkällä olemassa olollaa opetti minulle että on olemassa häikäilettömiä narsisteja jotka ovat valmiita kusettamaan ihmisille mitä tahansa rahan toivossa.
- nghsfrtnxfsr
jos maksan, niin mistä maksan? Maksanko laupeudentöistä vai maksanko muuten vaan? Cash rules everything around me, it`s the money, dollar dollar bill ya´ll!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184001Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261464- 931298
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3131241Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi611184Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721130- 451104
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253961- 86895
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48838