Brazilian Portuguese TOM SERVOLEO RIDDLE = EIS LORD VOLDEMORT (Here's Lord Voldemort)
Czech TOM ROJVOL RADDLE = JÁ LORD VOLDEMORT
Danish ROMEO G DETLEV JR = JEG ER VOLDEMORT
Dutch MARTEN ASMODOM VILIJN = MIJN NAAM IS VOLDEMORT
Finnish TOM LOMEN VALEDRO = MA OLEN VOLDEMORT
French TOM ELVIS JEDUSOR = JE SUIS VOLDEMORT
German TOM VORLOST RIDDLE = IST LORD VOLDEMORT
Greek ANTON MORVOL HERT = ARHON VOLDEMORT
Hebrew TOM VANDROLO RIDDLE = ANI LORD VOLDEMORT (טום ואנדרולו רידל = אני לורד וולדמורט)
Italian TOM ORVOLOSON RIDDLE = SONO IO LORD VOLDEMORT
Norwegian TOM DRODELO VENSTER = VOLDEMORT DEN STORE
Spanish TOM SORVOLO RYDDLE = SOY LORD VOLDEMORT
Swedish TOM GUS MERVOLO DOLDER = EGO SUM LORD VOLDEMORT
(lähde: Wikipedia)
Tuo ranskankielinen on kyllä paras. ELVIS? Kieltämättä sopiva... Ja ruottalaiset hienostelevat latinalla; jos se kerran saa olla vieraskielinen, niin miksi se alkuperäinen ei kelvannut?
Voldemortin oikea nimi eri kielillä
34
5739
Vastaukset
- Mindey
Hah...siis nyt en kyllä enää kässää...Kun Elvis on siis aika tunnettu ollu vai????Ja sit joku viittii vitsailla ja laittaa sen koko universumin pahimman velhon nimeen Voi hah*
^Niin ja on ne ruotsalaisetkin aika tyhmiä!!!!Tollasta sitten niinku ne ois jotenkin aatelisia ja silleen voi huh huh....
Niin juu ja pitimäni kiittää vielä tiedoista. Oli ihan kiva lukee!!!!;) - Twil
Elvis pisti munkin silmään ensimmäiseksi. Ja saksan Vorlost kuulostaa kummalliselta. Mutta norjalainen, "den store", siitä tulee mieleen että sillä sanoittaisiin Voldemort Suuri. Heh, kiitoksia, toi oli aika mielenkiintoista.
- loony
"jos se kerran saa olla vieraskielinen, niin miksi se alkuperäinen ei kelvannut?"
Mä en ihan ymmärtäny tota kysymystä. Nehän ei voi käyttää sitä alkuperästä Tom Marvolo Riddleä, koska siitähän pitää muodostua se I am Lord Voldemort, jokaisen omalla kielellä.. :) Mikäli toi oli se pointti.. :]- Dille
...että EGO SUM on latinaa (suom. minä olen), ei ruotsia. Siksi uuden nimen keksiminen ruotsinkieliseen käännökseen on aika hölmöä.
- Pat Bateman
Dille kirjoitti:
...että EGO SUM on latinaa (suom. minä olen), ei ruotsia. Siksi uuden nimen keksiminen ruotsinkieliseen käännökseen on aika hölmöä.
Niin, mutta kun enkuks siinä ei lukenut Ego Sum, vaan I am. Siitä enkunkielisestä ei saa ego sum Voldemortia millään. Tosin se ruotsalainen käännös on aikas jassosta, nehän ei oo kovin montaa nimeä vaivautunut kääntämään, puhumattakkaan loitsuista. Saattaa toisaalta olla hyvä idea jättää loitsut kääntämättä. Muaki kyllä ihmetytti toi latinan käyttö... Ettei voinu vaan ruotsiks pistää.
- Dille
Pat Bateman kirjoitti:
Niin, mutta kun enkuks siinä ei lukenut Ego Sum, vaan I am. Siitä enkunkielisestä ei saa ego sum Voldemortia millään. Tosin se ruotsalainen käännös on aikas jassosta, nehän ei oo kovin montaa nimeä vaivautunut kääntämään, puhumattakkaan loitsuista. Saattaa toisaalta olla hyvä idea jättää loitsut kääntämättä. Muaki kyllä ihmetytti toi latinan käyttö... Ettei voinu vaan ruotsiks pistää.
En vain osannut muotoilla sitä ymmärrettävästi (kaiketi).
- Pat Bateman
Dille kirjoitti:
En vain osannut muotoilla sitä ymmärrettävästi (kaiketi).
Jahh. Tulkkaan Dilleä.
- Hillie
Pat Bateman kirjoitti:
Jahh. Tulkkaan Dilleä.
latinaksi, koska eivät ne olisi oikein voineet Voldemortin nimeen ääkköstä tyrkätä(Jag är Voldemort?) luin tämän jostain. Sitäpaitsi, onhan latina "maagisempi" kieli kuin enkku...
- VampireNaomi
Hillie kirjoitti:
latinaksi, koska eivät ne olisi oikein voineet Voldemortin nimeen ääkköstä tyrkätä(Jag är Voldemort?) luin tämän jostain. Sitäpaitsi, onhan latina "maagisempi" kieli kuin enkku...
Olisihan se voinut olla vaikka "Jag heter Voldemort". Mitähän tuosta olisi saanut aikaan... Tom Galdejvr Hetero?
Joo, olen oudolla tuulella tänään. Piip. - Dille
Hillie kirjoitti:
Norskit kyllä ovat keksineet ovelan "Voldemort Den Store":n. Ehkä svenssonit eivät tulleet ajatelleeksi tällaista kiertoilmausta. Kyllähän suomeksikin olisi ollut aika hankala laittaa ä:tä (minä olen...) e:n ja o:n kanssa samaan sanaan.
Ja kyllä, latina on maaginen kieli. Siinä on samaa taikaa kuin ranskassa, joka kuulostaa ulkopuolisesta kauniilta, vaikka sisältö lauseessa olisi "Poistoviemäri tukkeutui oksennukseni klimpeistä". Sen sijaan saksa... No, ehkä oopperassa sekin on kaunista. - Dille
VampireNaomi kirjoitti:
Olisihan se voinut olla vaikka "Jag heter Voldemort". Mitähän tuosta olisi saanut aikaan... Tom Galdejvr Hetero?
Joo, olen oudolla tuulella tänään. Piip.Tai Tom Valde G. Hetero Jr...
Et ole ainoa friikki tänään. Ei pitäisi kuunnella Tom Waitsia päiväsaikaan. - VampireNaomi
Dille kirjoitti:
Norskit kyllä ovat keksineet ovelan "Voldemort Den Store":n. Ehkä svenssonit eivät tulleet ajatelleeksi tällaista kiertoilmausta. Kyllähän suomeksikin olisi ollut aika hankala laittaa ä:tä (minä olen...) e:n ja o:n kanssa samaan sanaan.
Ja kyllä, latina on maaginen kieli. Siinä on samaa taikaa kuin ranskassa, joka kuulostaa ulkopuolisesta kauniilta, vaikka sisältö lauseessa olisi "Poistoviemäri tukkeutui oksennukseni klimpeistä". Sen sijaan saksa... No, ehkä oopperassa sekin on kaunista.Se ei kenties kuulosta kovin kauniilta, mutta minusta se on maailman seksikkäin kieli. Unelmani on mennä naimisiin saksalaisen miehen kanssa, joka voisi sitten leperrellä ihanalla kielellään jotain aina kun... tai antaa olla. XD
- Dille
VampireNaomi kirjoitti:
Se ei kenties kuulosta kovin kauniilta, mutta minusta se on maailman seksikkäin kieli. Unelmani on mennä naimisiin saksalaisen miehen kanssa, joka voisi sitten leperrellä ihanalla kielellään jotain aina kun... tai antaa olla. XD
Ach, ich habe einen Kugelschreiber in meinem Arschloss!
(Vuosi lukion loppumisesta ja tuo on kaikki mitä saksasta muistan, säälittävää) - Twil
Dille kirjoitti:
Ach, ich habe einen Kugelschreiber in meinem Arschloss!
(Vuosi lukion loppumisesta ja tuo on kaikki mitä saksasta muistan, säälittävää)Pitkän saksan taidoillani(jotka ovat surkeat) ymmärsin että osaat saksaksi sanoa että sinulla on kuula(kärki?)kynä takapuolessasi. Vaikuttavaa.
Mun saksantaitoni riittävät sanomaan että Entschuldigen Sie, wie komme ich zu Kindergarten? Ja sanojen taivuttaminen ei onnistu. On tainnut mennä 7 vuotta hukkaan.. - Dille
Twil kirjoitti:
Pitkän saksan taidoillani(jotka ovat surkeat) ymmärsin että osaat saksaksi sanoa että sinulla on kuula(kärki?)kynä takapuolessasi. Vaikuttavaa.
Mun saksantaitoni riittävät sanomaan että Entschuldigen Sie, wie komme ich zu Kindergarten? Ja sanojen taivuttaminen ei onnistu. On tainnut mennä 7 vuotta hukkaan.....eikä tuotakaan varsinaisesti meille opetettu (kuten arvata saattoikin). Sitä vain oli kiinnostusta ottaa selville kaikki kielen solvaukset ja alatyylin sanat ja muodostaa niistä omia sisäpiirin vitsejä.
Tuosta sinun lauseestasi on kyllä enemmän hyötyä tosielämässä, ellen sitten joudu Saksan-reissullani mielipuolisten homoseksuaali-kirjanpitäjien seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi... - VampireNaomi
Twil kirjoitti:
Pitkän saksan taidoillani(jotka ovat surkeat) ymmärsin että osaat saksaksi sanoa että sinulla on kuula(kärki?)kynä takapuolessasi. Vaikuttavaa.
Mun saksantaitoni riittävät sanomaan että Entschuldigen Sie, wie komme ich zu Kindergarten? Ja sanojen taivuttaminen ei onnistu. On tainnut mennä 7 vuotta hukkaan..Että onkin mukavaa lukea noita viestejänne (jopa se kuulakärkikynä-juttu) kun ei tässä jaksossa saksaa ole.
Itselleni on jostain syystä jäänyt päähän lause "Sie sollten am besten aufhören". - Twil
Dille kirjoitti:
...eikä tuotakaan varsinaisesti meille opetettu (kuten arvata saattoikin). Sitä vain oli kiinnostusta ottaa selville kaikki kielen solvaukset ja alatyylin sanat ja muodostaa niistä omia sisäpiirin vitsejä.
Tuosta sinun lauseestasi on kyllä enemmän hyötyä tosielämässä, ellen sitten joudu Saksan-reissullani mielipuolisten homoseksuaali-kirjanpitäjien seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi...Siis tuo kuvailemasi kirjanpitäjien hyökkäys,mutta toivon ettei sentään.
Hmm. Mä tuskin tahdon ikinä Saksassa minkään lastentarhan lähistölle,ellen sitten perverssiksi rupea. Lapset on pelottavia.
Heh,ainoa solvaus minkä mä scheissen(vai pitäisikö tuo olla kaksoisässällä?)kugelin lisäksi keksin nyt on Schweinvogel. Hmm..Sanoiko vaaleanpunaisessa pantterissa Clouseau jotain Schweinbirdiksi, vai muistelenko aivan väärin? - NeitiSnape
Twil kirjoitti:
Siis tuo kuvailemasi kirjanpitäjien hyökkäys,mutta toivon ettei sentään.
Hmm. Mä tuskin tahdon ikinä Saksassa minkään lastentarhan lähistölle,ellen sitten perverssiksi rupea. Lapset on pelottavia.
Heh,ainoa solvaus minkä mä scheissen(vai pitäisikö tuo olla kaksoisässällä?)kugelin lisäksi keksin nyt on Schweinvogel. Hmm..Sanoiko vaaleanpunaisessa pantterissa Clouseau jotain Schweinbirdiksi, vai muistelenko aivan väärin?Hei, hei, opettakaa mullekin saksaa! Luen ainoastaan ranskaa enklannin ja ruotsin lisäksi. Mä raukka kun en osaa kiroilla ranskaksi ollenkaan. En pysty sanomaan edes kakka, vaikka Pariisi on niin julmetun kuuluisa koiranpaskoistaan. Veri surullista. Yhyy.:'(
- Dille
NeitiSnape kirjoitti:
Hei, hei, opettakaa mullekin saksaa! Luen ainoastaan ranskaa enklannin ja ruotsin lisäksi. Mä raukka kun en osaa kiroilla ranskaksi ollenkaan. En pysty sanomaan edes kakka, vaikka Pariisi on niin julmetun kuuluisa koiranpaskoistaan. Veri surullista. Yhyy.:'(
Luin tuossa yöllä (kun en unta saanut) piristävänä lukemisena Markiisi de Saden Sodoman 120 päivää. Kirottu kirja oli sitten vain "johdanto"-osa eli orgioihin saakka ei koskaan päästy. Eikä sitä löytynyt kokonaisena edes kirjastosta. Pah.
Tämä nyt ei taas liittynyt mihinkään, mutta tapahtumat sijoittuvat Pariisiin, jossa neljä vanhaa sodomiittia irstailee sydämensä kyllyydestä. Hupaisa kirja.
Saksaa: miehistä elintä kuvaavia sanoja mm. die Nille, der Ständer, der Schwanz. (Tuo "Ständer" oli aivan loistava vitsien lähde, aina saksanseisojasta omaan versioon aamuhetkeä tarkoittavasta "Morgenstund" -sanasta, joka kuulostaa aivan sukupuolelleni ominaista heräämisen yhteydessä havaittavaa, krhm, jäykkyyttä.)
Nyt kun tarkastelen tämän viestin sisältöä kriittisesti analysoiden, eritellen (vielä eritteitäkin!) ja tulkiten, niin huomaan olevani pervertikko. - NeitiSnape
Dille kirjoitti:
Luin tuossa yöllä (kun en unta saanut) piristävänä lukemisena Markiisi de Saden Sodoman 120 päivää. Kirottu kirja oli sitten vain "johdanto"-osa eli orgioihin saakka ei koskaan päästy. Eikä sitä löytynyt kokonaisena edes kirjastosta. Pah.
Tämä nyt ei taas liittynyt mihinkään, mutta tapahtumat sijoittuvat Pariisiin, jossa neljä vanhaa sodomiittia irstailee sydämensä kyllyydestä. Hupaisa kirja.
Saksaa: miehistä elintä kuvaavia sanoja mm. die Nille, der Ständer, der Schwanz. (Tuo "Ständer" oli aivan loistava vitsien lähde, aina saksanseisojasta omaan versioon aamuhetkeä tarkoittavasta "Morgenstund" -sanasta, joka kuulostaa aivan sukupuolelleni ominaista heräämisen yhteydessä havaittavaa, krhm, jäykkyyttä.)
Nyt kun tarkastelen tämän viestin sisältöä kriittisesti analysoiden, eritellen (vielä eritteitäkin!) ja tulkiten, niin huomaan olevani pervertikko.Niin... Meissä jokaisessahan asuu pieni tai hieman suurempi pervertikko. Tulit kuokkimaan nenänkaivajaisiimme silloin kerran ja moitit touhujamme, mutta tämän jälkeen ei pitäisi olla välttämättä mitään sanomista, paitsi että sitähän ei koskaan todella tiedä.
Tutkailin sitten tuossa aikani kuluksi suomi-ranska-sanakirjaa, ja jouduin valitettavasti toteamaan, että monet epäsäädylliset sanat muistuttavat valtavasti englantia, joten niissä ei paljoa revittävää ole. Kun kaikki muut mieleen tulevat oli käyty läpi, iskin ruutuun sanan 'paska' (=merde), ja johan alkoi löytyä. Hmm... Itse sana merde on feminiini. Kysyn alati kasvavan sisäisen feministini vallassa: miksi?
Jokainen voi oman kiinnostuksensa mukaan selailla ranskan kielen sanakirjoja, jos on kiinnostunut näistä "paskajohdannaisista", mutta luulenpa että minun on paras lopettaa tähän...:P Mutta itse olen edelleen kiinnostunut kuulemaan ja oppimaan lisää saksaa. - Dille
NeitiSnape kirjoitti:
Niin... Meissä jokaisessahan asuu pieni tai hieman suurempi pervertikko. Tulit kuokkimaan nenänkaivajaisiimme silloin kerran ja moitit touhujamme, mutta tämän jälkeen ei pitäisi olla välttämättä mitään sanomista, paitsi että sitähän ei koskaan todella tiedä.
Tutkailin sitten tuossa aikani kuluksi suomi-ranska-sanakirjaa, ja jouduin valitettavasti toteamaan, että monet epäsäädylliset sanat muistuttavat valtavasti englantia, joten niissä ei paljoa revittävää ole. Kun kaikki muut mieleen tulevat oli käyty läpi, iskin ruutuun sanan 'paska' (=merde), ja johan alkoi löytyä. Hmm... Itse sana merde on feminiini. Kysyn alati kasvavan sisäisen feministini vallassa: miksi?
Jokainen voi oman kiinnostuksensa mukaan selailla ranskan kielen sanakirjoja, jos on kiinnostunut näistä "paskajohdannaisista", mutta luulenpa että minun on paras lopettaa tähän...:P Mutta itse olen edelleen kiinnostunut kuulemaan ja oppimaan lisää saksaa.Ranska nyt on kieli, josta ei kirosanoja tunnetusti löydy. Siltikin englantilaiset sanovat leikkisästi "Excuse my French" jos heiltä lipsahtaa kirosana keskustelussa (tai näin minulle on väitetty). Selittämätöntä.
Ei tuo saksalaistenkaan sadattelusanavarasto kovin laaja ole: muistin ulkoa vain englannin Up yours/Fuck you:ta vastaavan "Leck´ mich am Arsch!":in ja tarkistettuani sanakirjasta huomasin, ettei niitä muita olekaan.
Feministinä sinuna kiinnostanee naisaiheinen sanasto eli Die Möse stinkt gut, voisi Saksan oma vihreä huumefemakko julistaa rintanapissaan. Synonyymi on die Fotze.
Tämmöisen sitten löysin sanakirjasta "ottaa aivoon" -kohdalta: "Ich könnte mich in den Arsch beissen!" eli voisinpa puraista itteäni persiistä. Nössöjä ovat nuo saksalaiset, tai heillä ei vain ole kekseliäisyyttä... Suomalaisten loistava "Vedä -ttu päähäsi (ja pakene vuorille tms.)" ei kalpene kansainvälisten sadattelujen rinnalla. Tosin voidaan olettaa, että kaikki "Voi Jeesuksen Kristuksen perse!":et eivät pääse sanakirjoihin.
"Vasenkätisyys on merkki syanidinpuutoksesta." - NeitiSnape
Dille kirjoitti:
Ranska nyt on kieli, josta ei kirosanoja tunnetusti löydy. Siltikin englantilaiset sanovat leikkisästi "Excuse my French" jos heiltä lipsahtaa kirosana keskustelussa (tai näin minulle on väitetty). Selittämätöntä.
Ei tuo saksalaistenkaan sadattelusanavarasto kovin laaja ole: muistin ulkoa vain englannin Up yours/Fuck you:ta vastaavan "Leck´ mich am Arsch!":in ja tarkistettuani sanakirjasta huomasin, ettei niitä muita olekaan.
Feministinä sinuna kiinnostanee naisaiheinen sanasto eli Die Möse stinkt gut, voisi Saksan oma vihreä huumefemakko julistaa rintanapissaan. Synonyymi on die Fotze.
Tämmöisen sitten löysin sanakirjasta "ottaa aivoon" -kohdalta: "Ich könnte mich in den Arsch beissen!" eli voisinpa puraista itteäni persiistä. Nössöjä ovat nuo saksalaiset, tai heillä ei vain ole kekseliäisyyttä... Suomalaisten loistava "Vedä -ttu päähäsi (ja pakene vuorille tms.)" ei kalpene kansainvälisten sadattelujen rinnalla. Tosin voidaan olettaa, että kaikki "Voi Jeesuksen Kristuksen perse!":et eivät pääse sanakirjoihin.
"Vasenkätisyys on merkki syanidinpuutoksesta."Mitäs tähän pitäisi sitten sanoa? Kaikki pilkkaavat osittain feminististä ajatustapaani. Mutta luulis nyt että sen ymmärtäisi kun kerran ajat on tällaset. Tai sitten minä vaan näen sen jotenkin hullusta vinkkelistä. Meinaan vaan että jos koulussa kantaisin pesäpallomailaa mukanani, ei kovin montaa miespuolisen henkilön päätä ylhäällä enää keikkuis. Tosin monet itseään naisina pitävät saattaisivat piankin löytää myös oman päänsä jostain muualta kuin harteiltaan. Mutta ei, en minä oikeasti näin hullu ihminen ole. Tai jos olen, niin ainakin pyrin pitämään agressioni sisälläni...
Saksan kieleen en tosiaan ole sen enempää tutustunut kuin sen verran kun tuli nuorempana katsottua Marienhofia. Siellä ne hoki koko ajan sitä scheisseä, tai miten ikinä sitten kirjotetaankaan. Tosin kirosanoja harvemmin suomennettiin, joten minulle ei ole koskaan avautunut tietä tähän höm... taiteen osa-alueeseen.
Vai syanidinpuutosta... Mä haluan jätskiä! - VampireNaomi
NeitiSnape kirjoitti:
Mitäs tähän pitäisi sitten sanoa? Kaikki pilkkaavat osittain feminististä ajatustapaani. Mutta luulis nyt että sen ymmärtäisi kun kerran ajat on tällaset. Tai sitten minä vaan näen sen jotenkin hullusta vinkkelistä. Meinaan vaan että jos koulussa kantaisin pesäpallomailaa mukanani, ei kovin montaa miespuolisen henkilön päätä ylhäällä enää keikkuis. Tosin monet itseään naisina pitävät saattaisivat piankin löytää myös oman päänsä jostain muualta kuin harteiltaan. Mutta ei, en minä oikeasti näin hullu ihminen ole. Tai jos olen, niin ainakin pyrin pitämään agressioni sisälläni...
Saksan kieleen en tosiaan ole sen enempää tutustunut kuin sen verran kun tuli nuorempana katsottua Marienhofia. Siellä ne hoki koko ajan sitä scheisseä, tai miten ikinä sitten kirjotetaankaan. Tosin kirosanoja harvemmin suomennettiin, joten minulle ei ole koskaan avautunut tietä tähän höm... taiteen osa-alueeseen.
Vai syanidinpuutosta... Mä haluan jätskiä!Vanhalla saksanopettajallani oli opiskeluaikoinaan sellainen opettaja, joka oli hyvin kiinnostunut saksalaisten törkysanoista. Hän osoitti sen mm. keräämällä tällaisia sanoja ja sanontoja ja jakamalla hirveitä monistenippuja oppilailleen.
Hän myös kirjoitti jonkun melko uuden suomi-saksa-suomi sanakirjan, ja opettajani mukaan hän on kerännyt siihen todella häiritsevän määrän törkysanoja. Meillä oli tämä kirottu sanakirja koulussa, mutta opettaja ei antanut meidän lukea sitä ettemme vain oppisi mitään hirveyksiä. Se on melko oranssi, mutta muuta en tästä ihmeopuksesta tiedä. - Dille
NeitiSnape kirjoitti:
Mitäs tähän pitäisi sitten sanoa? Kaikki pilkkaavat osittain feminististä ajatustapaani. Mutta luulis nyt että sen ymmärtäisi kun kerran ajat on tällaset. Tai sitten minä vaan näen sen jotenkin hullusta vinkkelistä. Meinaan vaan että jos koulussa kantaisin pesäpallomailaa mukanani, ei kovin montaa miespuolisen henkilön päätä ylhäällä enää keikkuis. Tosin monet itseään naisina pitävät saattaisivat piankin löytää myös oman päänsä jostain muualta kuin harteiltaan. Mutta ei, en minä oikeasti näin hullu ihminen ole. Tai jos olen, niin ainakin pyrin pitämään agressioni sisälläni...
Vai syanidinpuutosta... Mä haluan jätskiä!Kun nyt Saksasta on kerran puhuttu, niin tästä voimmekin siirtyä Hitlerin innoittamaan äärioikeistolaisuuteen Suomessa:
http://pelulamu.net/isanmaa/
Nuo jutut jaksavat naurattaa yhä.
- VampireNaomi
Tämä ei liity tähän asiaan pätkääkään, mutta en viitsinyt sille uutta keskusteluakaan aloittaa kun ei sillä ole mitään tekemistä Harry Potterinkaan kanssa... Sori, ajattelin, että tämä voisi kuitenkin kiinnostaa teitä.
Nyt on niin, että Disney ja Michael Eisner ovat päättäneet estää Michael Mooren uuden elokuvan julkaisemisen. Kyseessä on leffa nimeltä "Fahrenheit 9/11" ja kuten nimestä jo voi päätellä, se kertoo jotain Bushista ja terrorismista. Ne, jotka ovat Mooren aiempia teoksia katsoneet ymmärtävät varmaan, ettei kyseessä ole kovin imarteleva elävä kuva.
Tällainen naurettava sensuuri on saatava loppumaan! Nyt pistetään Disneylle luu kurkkuun! Netissä järjestetään 31. toukokuuta maailmanlaajuinen mielenosoitus, jossa herra Eisnerille lähetetään maileja ja soitetaan puheluita tiettynä aikana. Ne toivottavasti tukkivat hänen tietokoneensa ja puhelimensa edes joksikin aikaa. Liittykää:
http://www.livemarch.com/marchHome.jsp?marchID=26- Twil
Luin tosta joskus aiemminkin jo netistä.. Hmm. Pelkääkö Disney että katsojaluvut laskee ja pirulauta,rahavirta hiipuu? Vai odottaako ne,että jenkit haluaa ne taas tekemään sotapropagandaansa ja pelkää ettei ne pyydäkkään jos ne julkaisee ilkeämielisen videon? Hmm..
Nojaa, Michael Moore on kyllä tosi mielenkiintoinen tapaus, mutta musta siinä on jotain..Nojaa,tai siis, mulle tulee sellainen vaikutelma että se kärjistelee asioita reippaanlaisesti, - VampireNaomi
Twil kirjoitti:
Luin tosta joskus aiemminkin jo netistä.. Hmm. Pelkääkö Disney että katsojaluvut laskee ja pirulauta,rahavirta hiipuu? Vai odottaako ne,että jenkit haluaa ne taas tekemään sotapropagandaansa ja pelkää ettei ne pyydäkkään jos ne julkaisee ilkeämielisen videon? Hmm..
Nojaa, Michael Moore on kyllä tosi mielenkiintoinen tapaus, mutta musta siinä on jotain..Nojaa,tai siis, mulle tulee sellainen vaikutelma että se kärjistelee asioita reippaanlaisesti,Kärjisteleehän hän ja reippaasti, mutta saisi kärjistää vielä lisää. En minä mitenkään erityisen Amerikka-vastainen ole, mutta on silti hubaa katsoa jenkkilää kritisoivia dokumentteja.
- Twil
VampireNaomi kirjoitti:
Kärjisteleehän hän ja reippaasti, mutta saisi kärjistää vielä lisää. En minä mitenkään erityisen Amerikka-vastainen ole, mutta on silti hubaa katsoa jenkkilää kritisoivia dokumentteja.
Eikös se nyt päättänyt päästää sen sitten levitykseen lopulta? Olin lukenevinani niin jostain..
Onhan ne dokkarit hauskoja, ei siinä mitään.. Mutta niin, kun ne kuitenkin on olevinaan dokumentteja,niin sen vuoksi musta olisi mukavampaa jos mä voisin luottaa siihen että tiedot olisi edes suhteellisen puolueettomia.
Mutta kun ei ole,niin voihan niistä silti nauttia.
- NeitiSnape
No sinulla näyttää näitä opettajatuttavuuksia olevan joka lähtöön. Todellakin.:) Onhan meilläkin kaikenlaista porukkaa, mutta ei kukaan mitään kirosanoja meille ole suvainnut kertoa. Yhdelle opettajalleni oli järkyttävä shokki, kun luokallemme tuli poika, jonka vanhemmat olivat juuri eronneet. Pojan piti kertoa kaikki yksityiskohtaisesti ja opettajamme vuodatti syvimpiä kauhistuksentuntojaan tarinan jälkeen koko sen ajan, kun tämä poika oli luokallamme. Nainen oli jotenkin liian ehdoton ja vanhoillinen, vaikka vasta kolmekymmentä, eikä näköjään ollenkaan avioerotilastoista selvillä. Kaikkia alkoi pikku hiljaa kyllästyttämään maikan kauhistelu, varsinkin kun puolelta luokkaa olivat vanhemmat eronneet... Minä olin yksi niistä. Ja muutenkin, tämä opettaja rankaisi meitä suuresti, jos edes kerran lukuvuoden aikana unohdimme mitä tahansa. Ja kerran kun paljastui, että joku oli tehnyt läksyjä koulussa, ja peräti tarkistanut ne kirjasta, alkoi hirveä huuto. Opettaja sanoi, että se on yhtä vakavaa kuin varastaminen. Hän lähetti jokaisen kotiin tiedotteen tästä skandaalista ja kertoi ääni väristen opettajatovereilleen kuinka syntisiä olimme.
Tulen aina vihaamaan tuota opettajaa, enkä voi koskaan antaa hänelle anteeksi. On myös henkilökohtaisia traumoja. Jos näen hänet vielä joskus, voin sanoa että koskaan ei tiedä vaikka katse voisi tappaa...- VampireNaomi
Tuohon en voi sanoa mitään muuta kuin, että tuolla opettajalla eivät ole kaikki kupit järjestyksessä. Aikamoinen idiootti, täytyy sanoa. Varsinkin tuo erojuttu. Tulikohan opettajalle mieleen, että poika ei kenties halunnut puhua asiasta koulussa? En minä ainakaan tuollaiselle opettajalle mitään kertoisi.
- NeitiSnape
VampireNaomi kirjoitti:
Tuohon en voi sanoa mitään muuta kuin, että tuolla opettajalla eivät ole kaikki kupit järjestyksessä. Aikamoinen idiootti, täytyy sanoa. Varsinkin tuo erojuttu. Tulikohan opettajalle mieleen, että poika ei kenties halunnut puhua asiasta koulussa? En minä ainakaan tuollaiselle opettajalle mitään kertoisi.
No ei kyllä ollut. Ihan hullu. Mulla ei ole siitä mitään hyvää sanottavaa. Virkkoi meille mm. myös tällaiset sanat: "Jos olisin voinut valita milloin nämä lapset otan, en olisi ottanut niitä teidän aikananne." Ja ihan kuin 12-vuotiaat eivät tietäisi mistä lapset tulevat... Tottakai opettajalla on oikeus tehdä lapsia, mutta tuo oli niin ontuvasti valehdeltu, että ihan nolottaa. Jos hän ei tuntenut edes erotilastoiden lukemia, niin ehkä häneltä oli mennyt ohi korvien myös sana ehkäisy. Ja jos ei muuten, niin vaikka selibaatti, mutta ei, tullaan meille sepittämään paskaa. Argh.
- VampireNaomi
En nyt sitten saa vastata tuohon oikeaan viestiin, mutta antaa olla.
Todella huvittavat sivut! Nauroin ihan hulluna ja laitoin myös poliisi-isäni lukemaan sen yhden jutun, mutta hänestä se ei ollut hauska. Ei varmaan tajunnut. Pakko näyttää pikkusiskolle, hän ehkä ymmärtää. - Anonyymi
Viroksi?
- Anonyymi
Man wird nicht wissen. En odota teiltä mitään perkeleen loitsijat..
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123846Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja313230Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2963205Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin82040- 2541891
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk81838Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2391452- 801395
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi431204Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81133