Ja vauhti sen kun kiihtyy!
Tämän vuoden eronneiden saldo jo lähellä 60.000.
Kaikki konstit on jo käytetty, mutta massakato jatkuu.
-On naispapit
-Siunataan homot
-Transsupapit on ok
-Homopapit on ok
-Avioerot on ok
-Kirkkovaltuustovaaleissakin sai äänestää jo 16 vuotiaat
-Suomi24:kään ei enää auta!
-Seurakunnan miesryhmät kokoontuvat kapakoissa!
Rahasta se ei ole kiinni, koska suomalaiset voivat paremmin kuin koskaan. Kirkosta tuo suomalaisten hyvinvointi ei ole kiinni vaan päinvastoin. Kirkko on lisännyt henkistä huonovointisuutta, ja ilman minkäänlaista häpyä kerää kirkollisverot niiltä köyhimmiltäkin voidakseen elättää papistoa. Kuinka paljon papisto voi vielä tintkiä saadakseen oman elantonsa turvattua?
Mitä kirkko keksiikään seuraavaksi? Oikeastaan vapaampaan suuntaan ei enää voi mennä?
Näiden 874 eilen eronneen joukossa on äitejä ja isiä, joiden lapsia ei kasteta eivätkä heidän lapsensa mene rippikouluun. Muistetaan tässä myös luonnollinen poistuma eli ajasta iäisyyteen siirtyneet.
Voisikohan jonkinlainenylimääräistä sakkomaksua ajatella niiltä, jotka vielä kuuluvat kirkkoon ja haluavat vapautua synneistään? Aviorikos = 1000 euroa etc.
30.12. eronneet 874
10
198
Vastaukset
- kjahfAF
Olisihan se kohtuullista, että saisi edes ilmaisen hautapaikan ja ruumisarkun, kun seurakuntaan on esim 70-vuotias maksanut noin 15000 euroa elinaikanaan. Joskus ehkä kulutti seurakunnan penkkejä istumalla joulukirkossa.
Kirkon varat voisi siirtää suoraan sosiaalitoimistolle, ja sieltä se papistonkin palkka sitten maksetaan. Tämän jälkeen tuskin papin asiakkaita paljon näkyy, ja kirkot voidaan ihan hyvin lakkauttaa. >>Tämän vuoden eronneiden saldo jo lähellä 60.000.
- yli 1000 tänään!
kautta n. 9% tuosta, jos mennään viime vuosien malliin. Ja tänään eroaa n.1000. Eli yli 90 000 mennään eroamisissa.
yli 1000 tänään! kirjoitti:
kautta n. 9% tuosta, jos mennään viime vuosien malliin. Ja tänään eroaa n.1000. Eli yli 90 000 mennään eroamisissa.
Ei kai sillä minun olemassaoloni kannalta ole paljonkaan merkitystä, miten kirkon jäsenmäärä kehittyy.
Onhan se kuitenkin ihan mukavaa, että ihmiset, joille kirkkoon kuuluminen on ollut vain muotoseikka, muuttavat elämäänsä sellaiseksi, että se sopii paremmin heidän todelliseen maailmankuvaansa.
Kyllähän kirkonkin atteellisena yhdistyksenä tulisi olla kiitollinen siitä että henkilöt, jotka eivät ole sisäistäneet sen oppia, poistuvat jäsenrekisteristä. Muussa tapauksessahan kirkko olisi kiinnostunut ainoastaan rahasta!- Ero-Eeva
yli 1000 tänään! kirjoitti:
Joidenkin mielestä on hirmu tärkeää ilmoittaa kuinka moni on taas eronnut kirkosta. Ilmeisesti he eivät saa mistään tukea ja tunnustusta tästä mielenosoituksestaan, koska täytyy kaiken aikaa itse ilmoitella lukuja. Ketään ei tunnu kiinnostavan. Alkaako tämä buumi tuntua jotenkin pakkopullalta niin että pitää yllyttää ihmisiä edelleen tekemään ratkaisunsa. Mitä eroa he nyt huomaavat elämässään? Paljonko verot alenivat?
Sehän on se tärkein ja useimmille ainoa syy ollut.
Kirkosta eronneista on nyt tullut käännynnäisiä, joiden pitää suunapäänä korostaa esim. koulussa, että lapsille ei saa antaa uskonnon opetusta vanhempien vakaumuksen vuoksi.
Miten nämä uudestisyntyneet eronneet toimivat läheistensä ristiäisissä, häissä ja hautajaisissa? Eivät kai he mene kirkollisiin tilaisuuksiin tämän jälkeen? Olisi aika ulkokultaista salata painava periaate perhejuhlissa.
On syntynyt uusi uskonsuunta, Kirkostaeronneet. - erosiko Adam jo?
Ero-Eeva kirjoitti:
Joidenkin mielestä on hirmu tärkeää ilmoittaa kuinka moni on taas eronnut kirkosta. Ilmeisesti he eivät saa mistään tukea ja tunnustusta tästä mielenosoituksestaan, koska täytyy kaiken aikaa itse ilmoitella lukuja. Ketään ei tunnu kiinnostavan. Alkaako tämä buumi tuntua jotenkin pakkopullalta niin että pitää yllyttää ihmisiä edelleen tekemään ratkaisunsa. Mitä eroa he nyt huomaavat elämässään? Paljonko verot alenivat?
Kirkosta eronneista on nyt tullut käännynnäisiä, joiden pitää suunapäänä korostaa esim. koulussa, että lapsille ei saa antaa uskonnon opetusta vanhempien vakaumuksen vuoksi.
Miten nämä uudestisyntyneet eronneet toimivat läheistensä ristiäisissä, häissä ja hautajaisissa? Eivät kai he mene kirkollisiin tilaisuuksiin tämän jälkeen? Olisi aika ulkokultaista salata painava periaate perhejuhlissa.
On syntynyt uusi uskonsuunta, Kirkostaeronneet.Jos nuo luvut olis toiseen suuntaan, niin olisit paremmalla päällä.
Sä et taida paljoa tietää ihmisten elämästä, kun joudut ihan perusasioita täällä kyselemään. Jätä se seiska-lehti ja kotimaa vähemmälle lukemiselle, niin jää vähän muullekkin aikaa. - Ero-Eeva
erosiko Adam jo? kirjoitti:
Jos nuo luvut olis toiseen suuntaan, niin olisit paremmalla päällä.
Sä et taida paljoa tietää ihmisten elämästä, kun joudut ihan perusasioita täällä kyselemään. Jätä se seiska-lehti ja kotimaa vähemmälle lukemiselle, niin jää vähän muullekkin aikaa.En tosiaan tiedä.
Pieni suku, vähemmän on meillä kirkollisia tilaisuuksia ollut, kun kaikki ovat niin pitkäikäisiäkin, ettei hautajaisiakaan ole aikoihin vietetty.
Mille muulle pitäisi aikaa riittää, ne lehdethän ovat elämän suola, kuten tiedät itsekin.
Mitä tulee niihin erolukuihin, niin siitähän juuri kirjoitin, että ne eivät oikein tunnut kiinnostavan ketään. Siksi niitä pitää toistaa mielipidepalstoilla.
Ainoa mikä minua pännii tässä erobuumissa on koulujen yhä hankaloituvat järjestelyt. Minusta uskonnonopetuksen voisi poistaa kouluista kokonaan, se varmasti helpoittaisi tuhansien opettajien ja kouluviranomaisten elämää. Ero-Eeva kirjoitti:
On syntynyt uusi uskonsuunta, Kirkostaeronneet.>>Ketään ei tunnu kiinnostavan.
Ero-Eeva kirjoitti:
On syntynyt uusi uskonsuunta, Kirkostaeronneet."Sehän on se tärkein ja useimmille ainoa syy ollut."
Itse erosin kirkosta useita vuosia sitten, mutta suurimman osaa elämästäni olen kuulunut kirkkoon. Minun elämäni ei muuttunut mitenkään kirkosta eroamiseni vuoksi, myöskään lompakossa se ei näkynyt. Mutta se oli kuitenkin oikea ratkaisu, sillä miksi kuulua järjestöön jonka oppeihin ei usko?
"Miten nämä uudestisyntyneet eronneet toimivat läheistensä ristiäisissä, häissä ja hautajaisissa?"
Kuten ennenkin.
Mistä olet saanut päähäsi että saisin jonkinasteista ihottumaa kirkon penkistä, tai virsikirjan näkeminen jotenkin polttaisi silmiäni.
Älä nyt viitsi kirjoitella typeriä..weccu kirjoitti:
"Sehän on se tärkein ja useimmille ainoa syy ollut."
Itse erosin kirkosta useita vuosia sitten, mutta suurimman osaa elämästäni olen kuulunut kirkkoon. Minun elämäni ei muuttunut mitenkään kirkosta eroamiseni vuoksi, myöskään lompakossa se ei näkynyt. Mutta se oli kuitenkin oikea ratkaisu, sillä miksi kuulua järjestöön jonka oppeihin ei usko?
"Miten nämä uudestisyntyneet eronneet toimivat läheistensä ristiäisissä, häissä ja hautajaisissa?"
Kuten ennenkin.
Mistä olet saanut päähäsi että saisin jonkinasteista ihottumaa kirkon penkistä, tai virsikirjan näkeminen jotenkin polttaisi silmiäni.
Älä nyt viitsi kirjoitella typeriä..>>Mistä olet saanut päähäsi että saisin jonkinasteista ihottumaa kirkon penkistä, tai virsikirjan näkeminen jotenkin polttaisi silmiäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134515Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3113433Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363356Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112509Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk182475- 2582081
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2931632- 891571
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi441336Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81153