Jos on valittava.
Kumman valitset ?
Kirrko vai Jumala ?
19
358
Vastaukset
- Jesus Saves
Oletko itse ymmärtänyt erota? Vai etkö edes usko Jumalaan? Olet pahansuopa saatananpalvoija!
- kenkri
Jumala on ykkösasia ollut jo pitkään, ei tarvitse mitään valintoja tehdä. Ev. lut. kirkkoon olen kasteessa saanut liittyä ja siihen kuulun. Rukoilen Suomen ev. lut. kirkon ja kristittyjen ykseyden puolesta. Ei minulle ole niin noponuukaa minkä kristillisen yhteisön keskuudessa Jumalan sanaa kuulen, muita kristittyjä kohtaan ja sakramenteista osalliseksi pääsen. Näen kaikissa yhteisöissä hyviä ja huonoja piirteitä. "Tänne saakka on tultu Hänen voimassaan, huomispäivästä vielä en tiedä. Kyllä Jumala huolen pitää hulluistaan, vieköön Hän minne tahtoo vain viedä." Näihin Pekka Simojoen sanoihin yhdyn ja myös linkin virren sanoihin.
http://www.youtube.com/watch?v=GqEFs8Nv37c- Rakkaus rakentaa
Oikea valinta ! Jumala ompi linnamme ja vahva turva aivan.
Kuljen päivittäin oman kuntani kirkon ohi, käyn siellä aika harvoin, koska en ole koskaan kuulunut kirkkoon, enkä siellä viihtynyt, kun pakkolliset koulu yms. tilaisuudet.
Uskossa olen ollut jo kauan tulin jo nuorena.
Mutta kun kuljen tuon kirkon ohi, siunaan sitä mielessäni ja rukoilen, että Jumalan sana saisi puhtaana virrata siellä, niille jotka siellä käyvät.
Ja, että Jumala antaisi herätyksen, niin kuin hän on luvannut sanassaan... Minä vuodatan henkeni kaiken lihan päälle.. Teidän poikanne ja ttyttärenne näkyjä näkevät...
Tätä minä odotan kirkkokunnista/rakennuksista huolimatta..
Että he yhtä olisivat, siitä teidät tunnetaan minun omikseni, että te RAKASTATTE TOISIANNE !
Valitsen Jumalan.
pappi Sonja- pertsa2010
Niin mikä siis on toinen käsky?
(Kuvainpalvelukielto)
Valitsetko katekismuksen = kirkko vai Raamatussa olevat käskyt = Jumala
Kyllä uskoni keskiössä on Jumala, ei kirkko.
Riina
teologi
lapsityönohjaaja- vanharouva.
on liitetty kirkkoon.
Nyt vanhana odotan kirkkomaahan pääsyä. Siellä on mieheni.
Me kävimme rippikoulun yhdessä. Meidät vihittiin kirkossa. Ja meidät siunataan samaan siunattuun kotikirkon multaan.
Mieheni aina sanoi että lahkolaiet puhuu uskoontulemista. Meille riittää luterilaisen kirkon uskomme. - usko tulee kuulemise
vanharouva. kirjoitti:
on liitetty kirkkoon.
Me kävimme rippikoulun yhdessä. Meidät vihittiin kirkossa. Ja meidät siunataan samaan siunattuun kotikirkon multaan.
Mieheni aina sanoi että lahkolaiet puhuu uskoontulemista. Meille riittää luterilaisen kirkon uskomme.Kyllä ne ihmiset on oikeassa jotka puhui uskoontulemisesta. Ota se Raamattu käteen ja lue sieltä. Luterilainen tai helluntalainen tai vapaakirkon usko EI PELASTA ! Vain Jeesus pelastaa.
- pertsa2010
Jos uskosi"keskiö" on Jumala niin
mikä on toinen käsky?
(Kuvainpalvelukielto)
Valitsetko katekismuksen = kirkko vai Raamatussa olevat käskyt = Jumala
Vai valitsetko sen harhaoppisen moniäänisen keskiön? - pertsa2010
vanharouva. kirjoitti:
on liitetty kirkkoon.
Mieheni aina sanoi että lahkolaiet puhuu uskoontulemista. Meille riittää luterilaisen kirkon uskomme.mitään siunattuja multia.Eikä uskoon tulemisessa tarvita mitään lahkoja tahi kirkkoja.
Markuksen evankeliumi:
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Minä kävin yhdessä pienyhteisössä kasteella uskoontuloni jälkeen , koska tuo asia hiersi ja hiersi kunnes
menin alkukristilliselle upotuskasteelle.Kehoittaisin eroamaan ev.lut. lahkosta ellet halua tukea
rahoillasi instituutiota ,joka valmistautuu vihkimään kirkossa homot lesbot.
Uskoontulo :
Istu alas ja tunnusta Jeesukselle kaikki muistamasi synnit ja vielä nekin joita et muista ja pyydä niitä
anteeksi rehellisesti.Sitten vain otat omin sanoin Hänet vastaan sisimpääsi ainoaksi auktoriteetiksesi.
Siinä yhteydessä saat Pyhän Hengen sisimpääsi olemaan kanssasi lopun ikääsi vaikket mitään erityistä
tunnekuohua kokisikaan.
Ilmestyskirja:
3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
Kasteelle voi mennä jossakin sellaisessa pienseurakunnassa jolla ei ole jäsenrekisteriä eikä näinollen
liittymispakkoakaan.Minkään lahkon orjuuteen ei kannata antautua niissä pyörii paljon noita muinoisia
koulukiusaajia.Ovat vain vähän varttuneet ja kehittäneet hienostuneempia menetelmiä ihmisten
alistamiseen.
En minä kuitenkaan sinun uskonelämääsi tunne , voit jo olla Jeesuksen oma!
- girl22gr
Jumala tietty!! :)
- varmaan homofoobikko
Jouduin valitsemaan viime syksynä.
En enää kestänyt evl.kirkon arkkipiispan puheita homoudesta, Olen niin vihainen, niin vihainen, ja pettynyt. En voinut olla sellaisessa mukana, jota johti tuolla lailla puhuva. Seurasin jonkin aikaa kirkon asioista keskusteluja. Oli pakko erota, sillä sisälläni oli liian voimakas vastustava tunne, joka olisi häiritsnnyt elämääni, jos tuollaista meininkiä olisin pysynyt veroillani tukemassa ja siinä mukana.
Raamatun oppeja sanottiin tuosta vain vääriksi tulkinnoiksi ilman perusteluja ja arkkipiispa ohjeisti kirkolliskokousta, miten täytyy saada rukouspäätös aikaiseksi.
Kiire oli.
Kiire on perkeleestä, sanotaan, ja se sanonta muistui mieleen.
En kertakaikkiaan kestänyt enää.kirkkomme alkaisi kannattaa oppinaan jotain sellaista, mitä en yksinkertaisesti millään voisi Jumalani edessä ja omantuntoni mukaan noudattaa, olisi minun ensimmäisenä ainakin luovuttava pappeudesta. Sinällään valinta kirkon ja Jumalan välillä on kinkkinen, koska uskomme on kuitenkin yhteisöllistä, ei yksityistä ja kirkkona me olemme sen viinipuun oksia ja ruumiin jäseniä eli yhtä. Olisi surullista jäädä uskonsa kanssa yksin, enkä ainakaan kovin pienten erimielisyyksien takia tähän tahtoisi lähteä. Mutta toki lopulta Jumala on se ainoa mikä on ja pysyy vaikka kaikki muu romahtaisi.
Sanna Husso- Baltasar ei kirj.
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
kirkkomme alkaisi kannattaa oppinaan jotain sellaista, mitä en yksinkertaisesti millään voisi Jumalani edessä ja omantuntoni mukaan noudattaa, olisi minun ensimmäisenä ainakin luovuttava pappeudesta. Sinällään valinta kirkon ja Jumalan välillä on kinkkinen, koska uskomme on kuitenkin yhteisöllistä, ei yksityistä ja kirkkona me olemme sen viinipuun oksia ja ruumiin jäseniä eli yhtä. Olisi surullista jäädä uskonsa kanssa yksin, enkä ainakaan kovin pienten erimielisyyksien takia tähän tahtoisi lähteä. Mutta toki lopulta Jumala on se ainoa mikä on ja pysyy vaikka kaikki muu romahtaisi.
Sanna HussoPuussa, jonka juuret ulottuvat kuttuurihistoriallisesti Baabeliin asta, jossa tämä sekauskonnollinen: "maan porttojen ja kuhistusten äitä(kirkko) on kotoisin, syntyjään: Ilm.17:1-6. Tämä, Konstantinus Suuren perustamana tämä portto- vai valtiokirkollisen sai hänen aikanaan valtiuksonnollisen muotonsa, yhden pään, se on: antikristuksen istuimen alaisuudessa, muodostuen täyspakanuuden pohjalle yleiskirkollisuudeksi, johon jo valltisevan pakanuuden- ja kuvienpalvonnan lisäksi liitettiiin valekristillisiä vaikutteita, kuten Baal Astarte kultti, joka muutettiiin Maria kultiksi, julistaen hänet pakanalliseen tapaan "taivaankuningattareksi" jne. Kotoliset maat palvovat todelluudessa kaikkialla, Jumalan pakanuutena vihaamaa Baal Astarete kutliiä kirkoissaan: Hes.8:12-18. Todellisuudessa taustalla on aurikokultin palvonta, kuten sen todisteena, voidaan pitää myös Joulunvieton alaoittamista valekristillisensä juhlana, 25.12.354; jolloin "kunnianarvoisen auringon jumalan syntynmäpäivä: Baal/Nimrod kultti asetettiin Jeesusksen syntymäpäiväksi. Tietysti myös "sapatin", eli lepopäivän paikka muutettiin juutalaisesta lepopäivästä, pakanllisen auringon päivään "antikristillisellä arvovallalla". Luterilainen reformi on vian jatketta tälle yleiselle maailmanuskonnolle, joka on todellisuudessa: Raamatunvalossa tarkasteltuna kutteineen, ja muotomenoineen taikauskoa, ja täyttä uuspakanuutta, vailla mitään arvoa Jumalan edessä: Kol.2:16-23.
- varmaan homofoobikko
kirkkomme alkaisi kannattaa oppinaan jotain sellaista, mitä en yksinkertaisesti millään voisi Jumalani edessä ja omantuntoni mukaan noudattaa, olisi minun ensimmäisenä ainakin luovuttava pappeudesta. Sinällään valinta kirkon ja Jumalan välillä on kinkkinen, koska uskomme on kuitenkin yhteisöllistä, ei yksityistä ja kirkkona me olemme sen viinipuun oksia ja ruumiin jäseniä eli yhtä. Olisi surullista jäädä uskonsa kanssa yksin, enkä ainakaan kovin pienten erimielisyyksien takia tähän tahtoisi lähteä. Mutta toki lopulta Jumala on se ainoa mikä on ja pysyy vaikka kaikki muu romahtaisi.
Sanna HussoSanna Husso "koska uskomme on kuitenkin yhteisöllistä, ei yksityistä ja kirkkona me olemme sen viinipuun oksia ja ruumiin jäseniä eli yhtä"
Tätä näitä lauseita en oikein ymmärrä.
Mikä merkitys on yksittäisellä seurakuntalaisella.
Itse näin ainoaksi mahdollisuudeksi poistua evl.kirkosta.
Olemmeko yhtä myös muiden kirkkokuntien kanssa?
Evl.kirkkoa kuitenkin johdetaan, eli sillä on johtajat, piispat arkkipiispa johdossa.
Minusta näyttää, ettei näillä ole noin ison laivan kapteenin pätevyyttä, kun eivät osaa ohjata mielestäni.
Tämälö on evl.kirkon kapteenien ohje numero 1: tuurilla ne isot laivatkin seilaa
Olin maaseudulla sukulaisten luona. Aikansa keskusteltuamme ja luottamuksen lisääntyessä minuun kaupunkilaiseen, he ottivat puheeksi naispappeuden. Kysyivät, mitä mieltä olemme. he olivat empiviä ja olivat äänestäneet seurakunnassaan naispappeutta vastaan. He eivät ole mitään lahkolaisia eivätkä hinku-uskovia vaan aivan tavallisia rauhallisia maanviljelijöitä. Olin varsin hämmästynyt tästä naispappeuteen suhtautumisesta. Oma lapseni oli kastettu naispapin toimesta jo parikymmentä vuotta sitten eikä sillooinkaan ollut mielessäni edes käväissyt, ettenkö kelpuuttaisi naispappia. En ole mikään kirkon päätösten puolustelija mutta tuli sanottua siinä sukulaisilleni, että minusta naiset ovat pappeina inhimillisempiä (pitäneekö edes paikkaansa?). Ja he siihen myöntelivät kohteliaasti.
Näin siis vielä monin paikoin "yhteisessä viinipuussamme".
Miten sitten on tämän homoasian kanssa? Kapteeni ohjaa vauhdilla laivaa ja yhteisöä viedään kuin pässiä narussa. Tietävätkö edes kaikki maaseudun mummot ja papat, mitä on sen kirkon, johon ovat pitkän elämänsä kuuluneet, piispojen ja kirkolliskokouksen toimesta päätetty ja sanottu.
Ihmiset ovat oppineet niin kuin Paavalin kirjeen roomalaisille opetukset kirkko on heille opettanut ja ovat itse sen Raamatustaan lukeneet.
Ei sitä laivaa simpsalapim-hetkessä käännetä, vaikka nykyiset osaamattomat kapteenit niin luulevat. varmaan homofoobikko kirjoitti:
Sanna Husso "koska uskomme on kuitenkin yhteisöllistä, ei yksityistä ja kirkkona me olemme sen viinipuun oksia ja ruumiin jäseniä eli yhtä"
Tätä näitä lauseita en oikein ymmärrä.
Mikä merkitys on yksittäisellä seurakuntalaisella.
Itse näin ainoaksi mahdollisuudeksi poistua evl.kirkosta.
Olemmeko yhtä myös muiden kirkkokuntien kanssa?
Evl.kirkkoa kuitenkin johdetaan, eli sillä on johtajat, piispat arkkipiispa johdossa.
Minusta näyttää, ettei näillä ole noin ison laivan kapteenin pätevyyttä, kun eivät osaa ohjata mielestäni.
Tämälö on evl.kirkon kapteenien ohje numero 1: tuurilla ne isot laivatkin seilaa
Olin maaseudulla sukulaisten luona. Aikansa keskusteltuamme ja luottamuksen lisääntyessä minuun kaupunkilaiseen, he ottivat puheeksi naispappeuden. Kysyivät, mitä mieltä olemme. he olivat empiviä ja olivat äänestäneet seurakunnassaan naispappeutta vastaan. He eivät ole mitään lahkolaisia eivätkä hinku-uskovia vaan aivan tavallisia rauhallisia maanviljelijöitä. Olin varsin hämmästynyt tästä naispappeuteen suhtautumisesta. Oma lapseni oli kastettu naispapin toimesta jo parikymmentä vuotta sitten eikä sillooinkaan ollut mielessäni edes käväissyt, ettenkö kelpuuttaisi naispappia. En ole mikään kirkon päätösten puolustelija mutta tuli sanottua siinä sukulaisilleni, että minusta naiset ovat pappeina inhimillisempiä (pitäneekö edes paikkaansa?). Ja he siihen myöntelivät kohteliaasti.
Näin siis vielä monin paikoin "yhteisessä viinipuussamme".
Miten sitten on tämän homoasian kanssa? Kapteeni ohjaa vauhdilla laivaa ja yhteisöä viedään kuin pässiä narussa. Tietävätkö edes kaikki maaseudun mummot ja papat, mitä on sen kirkon, johon ovat pitkän elämänsä kuuluneet, piispojen ja kirkolliskokouksen toimesta päätetty ja sanottu.
Ihmiset ovat oppineet niin kuin Paavalin kirjeen roomalaisille opetukset kirkko on heille opettanut ja ovat itse sen Raamatustaan lukeneet.
Ei sitä laivaa simpsalapim-hetkessä käännetä, vaikka nykyiset osaamattomat kapteenit niin luulevat.että olemme yhtä Kristuksen perhettä, vaikka eri tavoin joistain asioista ajattelisimmekin. Ja kyllä, eri kirkkokunnatkin ovat osa yhtä maailmanlaajuista Kristuksen kirkkoa. Tietyt tulkintaerot erottavat meitä, mutta lopulta mikään ei voi erottaa meitä siitä kaikesta tärkeimmästä, Jumalan lapseudesta.
Minun mielestäni on hienoa, että protestanttisessa kirkossamme uskalletaan myöntää myös tehdyt virheet ja korjata laivan suuntaa tarvittaessa nopeastikin. Itse olen keskustellut naispappeudesta ja homoseksuaalisuudesta myös maaseudun vanhusten kanssa ja minusta tuntuu, että usein negatiivisia asenteita aiheuttaa lähinnä tiedon puute ja tietyt opitut asenteet joilla ei välttämättä ole sen kummempaa todellisuuspohjaa. Kun asioita oppii tuntemaan ja niiden eri puolista saa keskustella rauhassa ja kuulla myös "vastapuolen" näkemyksiä voidaan usein yhdessä todeta ettei niin erimieltä lopulta edes ollakaan. Kirkkolaivan kyydissä minusta kenenkään ei tarvitse olla peloissaaan tai hämillään, kuitenkin meillä on siellä ylimpänä kapteeninamme Jumala joka pitää meistä kaikista huolen.
Sanna-pappi- Laivanupotus peliäkö
että olemme yhtä Kristuksen perhettä, vaikka eri tavoin joistain asioista ajattelisimmekin. Ja kyllä, eri kirkkokunnatkin ovat osa yhtä maailmanlaajuista Kristuksen kirkkoa. Tietyt tulkintaerot erottavat meitä, mutta lopulta mikään ei voi erottaa meitä siitä kaikesta tärkeimmästä, Jumalan lapseudesta.
Minun mielestäni on hienoa, että protestanttisessa kirkossamme uskalletaan myöntää myös tehdyt virheet ja korjata laivan suuntaa tarvittaessa nopeastikin. Itse olen keskustellut naispappeudesta ja homoseksuaalisuudesta myös maaseudun vanhusten kanssa ja minusta tuntuu, että usein negatiivisia asenteita aiheuttaa lähinnä tiedon puute ja tietyt opitut asenteet joilla ei välttämättä ole sen kummempaa todellisuuspohjaa. Kun asioita oppii tuntemaan ja niiden eri puolista saa keskustella rauhassa ja kuulla myös "vastapuolen" näkemyksiä voidaan usein yhdessä todeta ettei niin erimieltä lopulta edes ollakaan. Kirkkolaivan kyydissä minusta kenenkään ei tarvitse olla peloissaaan tai hämillään, kuitenkin meillä on siellä ylimpänä kapteeninamme Jumala joka pitää meistä kaikista huolen.
Sanna-pappiJa kirkkolaiva uppomassa. Heh, heh, ja kohta jo rotatkin älyävät jäättää uppoavan laivan.
- varmaan homofoobikko
että olemme yhtä Kristuksen perhettä, vaikka eri tavoin joistain asioista ajattelisimmekin. Ja kyllä, eri kirkkokunnatkin ovat osa yhtä maailmanlaajuista Kristuksen kirkkoa. Tietyt tulkintaerot erottavat meitä, mutta lopulta mikään ei voi erottaa meitä siitä kaikesta tärkeimmästä, Jumalan lapseudesta.
Sanna-pappiSanna-pappi "Minun mielestäni on hienoa, että protestanttisessa kirkossamme uskalletaan myöntää myös tehdyt virheet ja korjata laivan suuntaa tarvittaessa nopeastikin"
Haluaisin varottaa kirkkoa. Kirkon jäsenet voivat tehdä väärin tuomitessaan mutta Raamatussa ei ole virheitä. Jumala ei ole vain lempeä lässyn, lässyn. Jumala on myös kiivas.
Kirkko voi myöntää tekemänsä virheen olleen se, että kirkon jäsenet ovat ryhtyneet Jumalan paikalle tuomitsemaan toisia eivätkä ole keskittyneet omien tapojensa parantamiseen, jossa siinäkin on itse kullakin tekemistä riittämiin.
MUTTA kirkko saa opettaa edelleen kuten Paavalin kirje roomalaisille sanoo. Raamatussa ei ole tässä mitään virhettä! mutta se, jos ihminen on tuominnut, on virhe.
Jos Paavvalin kirjeen roomalaisille lukee kokonaan, eikä vain ota muutamaa lausetta, niin siinä jokainen saa oman osansa lakia.
Kukaan ei säästy.
Se mikä on väärin on väärin mutta vajavaisella ihmisella, joka itsekin ainakin jossain toisessa asiassa tekee väärin, ei ole oikeuttaa tuomita ketään. Vain Jumala tuomitsee ja vain Jumala armahtaa.
Lue kokonaan Paavalin kirje roomalaisille.
Laitan tähän, vaikka itse paheksuin muutaman lauseen lainauksia kokonaisuudesta erilleen. Jälkimmäinen lainaukseni on yhtä tärkeä kuin ensimmäinen. Jälkimmäisen lainaukseni moni jättää mainitsematta tuomitessaan toisia.
http://www.finbible.fi/UT/Rooma/Raamattu.htm
PAAVALIN KIRJE ROOMALAISILLE
1 LUKU
1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
MUTTA JATKUU NÄIN
2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2:2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät.
2:3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
2:4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
2:5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
2:6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
2:7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
2:8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Sanna-pappiOlis hienoa olla kärpäsenä katossa, kun naispappi selittää mummoille miksi raamattu hyväksyy homouden...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu842139Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4262020Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101400Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771392- 671293
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071025Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun811002Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut256990Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.266987- 131888