..löytyy kristinuskosta, monista muista uskonnoista sekä uskontojen ulkopuolelta. Kootaan tähän ketjuun elämänviisauksia iloksi ja opetukseksi :)
"Mies näki kadulla yksinäisen, viluissaan olevan ja nälkäisen pienen lapsen. Näky järkytti miestä niin, että hän iltarukouksessaan pyysi Jumalaa auttamaan tätä lasta. Parin päivän kuluttua hän luki lehdestä lapsen löytyneen menehtyneenä. Mies suuttui Jumalalle ja sanoi vihaisesti rukouksessa: "Miksi et tehnyt mitään auttaaksesi tuota lasta?!" Jumala vastasi: "Minähän tein - minä loin sinut."
pappi Sonja
Elämänviisautta...
58
1641
Vastaukset
kun olet tiedekunnassa opiskellut taikauskosi perusteita, niin voit varmasti helposti laittaa muutaman sellaisen elämänviisauden joka on peräisin kristinuskosta, ei siis sinne muualta kopioituja tai aiemmin keksittyjä juttuja.
Maksan sinulle 200 € per viisaus, jonka kykenet esittämään. Nimimerkit Alffa-Omega ja Whitewash tuomaroivat, mikäli emme keskenämme löydä yhteistä näkemystä. Heillä on varmasti riitävä näkemys "viisauteen" ja alkuperään.- nicander
Tätä ei tarjoa mikään muu uskonto
" Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta "
JEESUS
Tälläistä Jumalaa et löydä mistään muusta uskonnosta, joten olet velkaa, mutta armahdan sinua. Ei tarvii maksaa. nicander kirjoitti:
" Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta "
JEESUS
Tälläistä Jumalaa et löydä mistään muusta uskonnosta, joten olet velkaa, mutta armahdan sinua. Ei tarvii maksaa.Millä kriteereillä tuo kuuluu elämänviisauksien joukkoon?
- nicander
A10097 kirjoitti:
Millä kriteereillä tuo kuuluu elämänviisauksien joukkoon?
että on viisasta valita paimenensa oikein.
Jep. temppuilija kirjoitti:
Saako muutkin osallistua tähän haasteeseen?
oma propagandakeskus, miljardien maaomaisuus ja lahkotovereita ympäri maailmaa. Suomessakin ko. taikauskoa levitetään lakisääteisesti aina päiväkodeista yliopistoihin asti, jälkimmäisissä on jopa omia "tiedekuntia"
Jos ne ressukat eivät noilla resursseilla kykene nyhtämään muutamaa satasta Nasselta, niin voi voi.
* PAHUS, meinasin unohtaa tärkeimmän. Niillähän on vielä tukena, turvana ja apuna, Kaikkivaltias, Rakastava, Armollinen Julmala.
Jos ei noilla eväin toimi, niin voi voi.nicander kirjoitti:
Jep.on Itävallan vielä 50v sitten lähes luoksepääsemättömissä vuoristokylissä paljon serkkuja. Serkkuja jotka ovat liian serkkuja serkkujensa kanssa. Itävaltalainen kansanviisaus onkin lukita lampolat yöksi, jotta Karitsat saisivat "serkuilta" rauhan.
- pässit narussa
nicander kirjoitti:
Jep.Viisautta on olla olematta muiden vietävissä.
- ...
Tälläistä elämän viisautta ei löydy mistään muualta!
Kirje efesolaisille 6:5 Orjat, totelkaa maallisia isäntiänne. Pelätkää ja kunnioittakaa heitä ja palvelkaa heitä vilpittömin sydämin, niin kuin Kristusta.
17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Psalmi 137:9 Hyvin tekee se, joka tarttuu lapsiisi ja lyö ne murskaksi kallioon!
Kolmas Mooseksen kirja 11 "Jos mies häpäisee oman isänsä makaamalla hänen vaimonsa kanssa, molemmat syylliset on surmattava; he ovat itse ansainneet kuolemansa. 12 Jos mies makaa miniänsä kanssa, heidät on molemmat surmattava. He ovat tehneet luonnottoman teon ja ovat itse ansainneet kuolemansa. 13 Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa. 14 Jos joku ottaa vaimokseen naisen ja hänen äitinsä tai naisen ja hänen tyttärensä, se on törkeä teko, jonka vuoksi sekä mies että molemmat naiset on poltettava. Sen kaltaista törkeyttä ei saa sallia teidän keskuudessanne. 15 Jos mies sekaantuu eläimeen, hänet on surmattava, ja myös eläin on surmattava. 16 Jos nainen parittelee eläimen kanssa, surmattakoon sekä nainen että eläin. Molemmat on surmattava, sillä kumpikin on ansainnut kuolemansa.
27 "Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa."
Toinen mooseksen kirja 12 "Jos joku vahingoittaa toista, niin että tämä kuolee, häntä rangaistakoon kuolemalla. 13 Mutta ellei hän tehnyt sitä tahallaan, vaan Jumala antoi sen tapahtua hänen kätensä kautta, hän voi paeta paikkaan, jonka minä osoitan. 14 Mutta jos joku tekee niin pahasti, että salakavalasti murhaa toisen ihmisen, hänet on minun alttarinikin äärestä haettava surmattavaksi. 15 Jos joku lyö isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla. 16 Jos joku syyllistyy ihmisryöstöön, häntä rangaistakoon kuolemalla katsomatta siihen, myykö hän ryöstetyn vai löydetäänkö tämä hänen hallustaan. 17 Jos joku kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla. ... kirjoitti:
Kirje efesolaisille 6:5 Orjat, totelkaa maallisia isäntiänne. Pelätkää ja kunnioittakaa heitä ja palvelkaa heitä vilpittömin sydämin, niin kuin Kristusta.
17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Psalmi 137:9 Hyvin tekee se, joka tarttuu lapsiisi ja lyö ne murskaksi kallioon!
Kolmas Mooseksen kirja 11 "Jos mies häpäisee oman isänsä makaamalla hänen vaimonsa kanssa, molemmat syylliset on surmattava; he ovat itse ansainneet kuolemansa. 12 Jos mies makaa miniänsä kanssa, heidät on molemmat surmattava. He ovat tehneet luonnottoman teon ja ovat itse ansainneet kuolemansa. 13 Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa. 14 Jos joku ottaa vaimokseen naisen ja hänen äitinsä tai naisen ja hänen tyttärensä, se on törkeä teko, jonka vuoksi sekä mies että molemmat naiset on poltettava. Sen kaltaista törkeyttä ei saa sallia teidän keskuudessanne. 15 Jos mies sekaantuu eläimeen, hänet on surmattava, ja myös eläin on surmattava. 16 Jos nainen parittelee eläimen kanssa, surmattakoon sekä nainen että eläin. Molemmat on surmattava, sillä kumpikin on ansainnut kuolemansa.
27 "Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa."
Toinen mooseksen kirja 12 "Jos joku vahingoittaa toista, niin että tämä kuolee, häntä rangaistakoon kuolemalla. 13 Mutta ellei hän tehnyt sitä tahallaan, vaan Jumala antoi sen tapahtua hänen kätensä kautta, hän voi paeta paikkaan, jonka minä osoitan. 14 Mutta jos joku tekee niin pahasti, että salakavalasti murhaa toisen ihmisen, hänet on minun alttarinikin äärestä haettava surmattavaksi. 15 Jos joku lyö isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla. 16 Jos joku syyllistyy ihmisryöstöön, häntä rangaistakoon kuolemalla katsomatta siihen, myykö hän ryöstetyn vai löydetäänkö tämä hänen hallustaan. 17 Jos joku kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla.mitä mieltä olet tuosta?
Nas.se kirjoitti:
oma propagandakeskus, miljardien maaomaisuus ja lahkotovereita ympäri maailmaa. Suomessakin ko. taikauskoa levitetään lakisääteisesti aina päiväkodeista yliopistoihin asti, jälkimmäisissä on jopa omia "tiedekuntia"
Jos ne ressukat eivät noilla resursseilla kykene nyhtämään muutamaa satasta Nasselta, niin voi voi.
* PAHUS, meinasin unohtaa tärkeimmän. Niillähän on vielä tukena, turvana ja apuna, Kaikkivaltias, Rakastava, Armollinen Julmala.
Jos ei noilla eväin toimi, niin voi voi.Niin, tuoko raha viisautta?
temppuilija kirjoitti:
Niin, tuoko raha viisautta?
viisautta vaatii hölmöjen rahastaminen ja johtaminen käyttäen hyväkseen heidän taikauskoaan. Raha tulee kivan pikku bonuksena kaupan päälle.
- th
nicander kirjoitti:
JEESUS
Tälläistä Jumalaa et löydä mistään muusta uskonnosta, joten olet velkaa, mutta armahdan sinua. Ei tarvii maksaa."Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta"
Osiris:
Minä olen Hyvä Paimen, joka johdan kuolleet vihreille laitumille ja Nefer-Nefer-maan vesien äärelle.
(Kuolleiden kirja) Nas.se kirjoitti:
viisautta vaatii hölmöjen rahastaminen ja johtaminen käyttäen hyväkseen heidän taikauskoaan. Raha tulee kivan pikku bonuksena kaupan päälle.
Minusta todellista viisautta on hölmöjen rakastaminen, sillä silloin rakastaa itseään.
Mitä mieltä ovat Alffa-Omega ja Whitewash ?
(Saatte 10%, jos olette mun puolella :D)- Kaikki se
... kirjoitti:
Toinen mooseksen kirja 12 "Jos joku vahingoittaa toista, niin että tämä kuolee, häntä rangaistakoon kuolemalla. 13 Mutta ellei hän tehnyt sitä tahallaan, vaan Jumala antoi sen tapahtua hänen kätensä kautta, hän voi paeta paikkaan, jonka minä osoitan. 14 Mutta jos joku tekee niin pahasti, että salakavalasti murhaa toisen ihmisen, hänet on minun alttarinikin äärestä haettava surmattavaksi. 15 Jos joku lyö isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla. 16 Jos joku syyllistyy ihmisryöstöön, häntä rangaistakoon kuolemalla katsomatta siihen, myykö hän ryöstetyn vai löydetäänkö tämä hänen hallustaan. 17 Jos joku kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla.mistä Ut viittaa Vt:n kirjoituksiin pätee meillekin, mutta orjuuden lakkautus ei ole syntiä,
eikä Paavalikaan puhunut orjista, vaan palvelijoista ja kehoitti heitä palvelemaan isäntiään
heitä peläten ja kunnioittaen. Samoin mekin palvelemme Jumalaa, Häntä peläten eli
kunnioittaen, niin, ettemme tahallamme tee syntiä.
Jeesuksen ollessa maan päällä oli Vt lakiliitto vielä voimassa, mutta kun Jeesus kuoli ja
nousi ylös, uusi armoliitto astui tuon lakiliiton sijaan. pässit narussa kirjoitti:
Viisautta on olla olematta muiden vietävissä.
Miten se Jeesus sen muotoilikaan ... "olen kiinnostunut niistä mustista lampaista" ... muistanko ihan väärin?
temppuilija kirjoitti:
Minusta todellista viisautta on hölmöjen rakastaminen, sillä silloin rakastaa itseään.
Mitä mieltä ovat Alffa-Omega ja Whitewash ?
(Saatte 10%, jos olette mun puolella :D)>> Minusta todellista viisautta on hölmöjen rakastaminen, sillä silloin rakastaa itseään.
Whitewash kirjoitti:
>> Minusta todellista viisautta on hölmöjen rakastaminen, sillä silloin rakastaa itseään.
Juurikin sitähän tuo tarkoittaa. Oman pienuuden myöntämistä. Empatiaa.
Ja tiedän, ettei Nas.se halunnut ottaa vastahaastettani vastaan, mutta ajattelin liittoutua sinun ja Alffa-Omegan kanssa niin, että olis saatu helppo parisatanen jakoon.
On se ihme kun sulle ei raha kelpaa... :D
- Kössönöm
"Tee kotisi sinne,
mistä löydät sopivan hölmön,
joka omistautuu täyttämään
kaikki tarpeesi rakastavasti.
Jos onni on myötä, tee monta.
Kissajumalatar Bastet: Ajatelma n. 998 eaa.- nicander
" Minä ole tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo, muutoin kuin minun kauttani "
Jeesus Joh. 14:6 - Kössönöm
nicander kirjoitti:
" Minä ole tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo, muutoin kuin minun kauttani "
Jeesus Joh. 14:6Minun isäni on kuollut ajat sitten.
- Rami Bar-Amin
nicander kirjoitti:
Jeesus Joh. 14:6Tai oikeastaan monta väitettä. Jos tuollaiset katsotaan elämänviisauksiksi, niin tässä yksi minulta: Olen kaikessa paras, olen jumalainen, virheetön ja erehtymätön. Kukaan ei ole mitään ellei minua palvo.
- nicander
Rami Bar-Amin kirjoitti:
Tai oikeastaan monta väitettä. Jos tuollaiset katsotaan elämänviisauksiksi, niin tässä yksi minulta: Olen kaikessa paras, olen jumalainen, virheetön ja erehtymätön. Kukaan ei ole mitään ellei minua palvo.
Tyhmempikin näyttää viisaalta, kun sulkee suunsa.
Kansanviisautta. :)
Muuten toimii.
( tähän ketjuunhan pyydettiin viisauksia ) - Rami Bar-Amin
nicander kirjoitti:
Tyhmempikin näyttää viisaalta, kun sulkee suunsa.
Kansanviisautta. :)
Muuten toimii.
( tähän ketjuunhan pyydettiin viisauksia )Jeesus ratsasti aasilla. Nykyään enää aasit ratsastavat Jeesuksella.
- Thronos
Rami Bar-Amin kirjoitti:
Jeesus ratsasti aasilla. Nykyään enää aasit ratsastavat Jeesuksella.
Aasi on viisas ja monessa suhteessa ihailtava eläin.
- Rami Bar-Amin
Thronos kirjoitti:
Aasi on viisas ja monessa suhteessa ihailtava eläin.
Aasi tekee karhunpalveluksen jos kauppaa pelkkää sutta. En ole varma pitäisikö vuodattaa krokotiilinkyyneleitä, kun joku uskoo kettumaista aasia ja ostaa sian säkissä. Käärmeiden keskellä tässä eletään.
- turhia nää nikit
Kössönöm kirjoitti:
Minun isäni on kuollut ajat sitten.
Isäsi on kuollut mutta niin olet sinäkin. Elävä näkee ja kuulee. Sinä et näe etkä kuule.
Jos et löydä onnea siitä missä olet, mistä muualta kuvittelet sen löytyvän?
(Zen-sananlaskuja, tuntematon)- usko on harhaa
Tuo kirjoituksesihan on ihan sairas. Ei siinä ollut mitään iloa eikä opetusta. Ainoa mikä jutusta tuli mieleen on se, että kristinusko passivoi ihmiset niin, etteivät tee oman ja muiden elämän eteen konkreettisia asioita, vaan uskovat mielikuvitusolennon hoitavan asiat puolestaan.
Olisikohan tästä jollekin iloa elämään..
"Pakottava ajatus
Kaksi kuljeskelevaa munkkia saapui joelle, jonka penkalla he tapasivat nuoren naisen. Nainen pelkäsi joen voimakasta virtaa ja pyysi, että munkit kantaisivat hänet virran yli.
Toinen munkeista epäröi, mutta toinen nosti naisen harteilleen ja kantoi hänet joen toiselle puolen. Päästyään kuivalle maalle nainen kiitti munkkia ja lähti.
Munkit jatkoivat matkaansa, mutta toinen heistä oli mietteissään ja alakuloinen. Vihdoin hän ei enää voinut olla hiljaa, vaan puuskahti:
"Veljeni, meidän henkinen opetuksemme neuvoo olemaan koskematta naisiin, mutta sinä nostit tuon naisen harteillesi ja kannoit häntä!"
"Veljeni," vastasi toinen munkki, "minä laskin hänet maahan virran luona, mutta sinä kannat häntä vieläkin mukanasi." " (http://www.itseoivallus.fi/zen/pakottava_ajatus.html) - hyvä tyttö
Lummee ku kussoo, ni reikä jiäp.
Suat kirjee, jos joku lähettää. - -kaivuri-
Tämä kolahti jo parikymppisenä eli ikuisuus sitten, kun näin sen kaupassa saksankielisessä pikkukirjassa. Niinpä oli saatava se kirja itselle.
"Grab tief, wo du stehst. Drunten ist die Quelle."
eli
"Kaiva syvältä siitä, missä seisot. Siellä alhaalla on lähde."
Muuta elämänviisautta minulla ei ole ollutkaan (eräät sanoisivat, että ja sen kyllä huomaa). - kerrolisää
lapsi oli yksinäinen, viluinen ja nälkäinen?
Paratiisissa tapahtuneen syntiinlankeemuksen takiako?
Saattoivatko ensimmäiset nisäkkäät olla viluisia tai nälkäisiä?
Nehän elivät ennen syntiinlankeemusta? - Thronos
"Älä tee mitään vain siksi että muutkin tekevät. Ajattele itse." Omat vanhempani näin neuvoivat kun olin teini-ikäinen. Kiitos heille.
Isäni minulle: Jos sinulla on ongelma, jota et kykene ratkaisemaan tänään, mene nukkumaan sen kanssa. Aamulla sinulla on ratkaisu.
Sama hemmo: Se painajainen on vain uni. Ei siitä tarvitse välittää.
Erään vanhan ystäväni toteamana: "Temppu kuule, jos illalla vituttaa - mee nukkuun. Aamulla vituttaa vähemmän." (Pardon my French.)
Minä isäni vanavedessä: Mitä siitä huolimaan, kun alitajunta hoitaa.
Sonjalle- readmorethanonebook
Minusta mahtava lausahdus on: Hitlerkin oli kasvissyöjä. Vaikka ei Aatu ilmeisesti oikeasti ollutkaan, niin lausahdus edustaa minulle, sitä että ei kukaan ole kokonaan paha.
Saan paljon irti myös Laotsen(500 eaa) runoista, vaikka en taolainen olekaan.
Tässä pari:
Kuten laakson virta, niin olevaisen perusolemuskin on kuivumaton.
Minä sanon sitä Äitisyvyydeksi.
Äitisyvyyden liikuntoa sanon taivaan ja maan synnyttäjäksi.
Ainiaan se pysyy, ja liikkuu ilman päämäärää.
Oman tietämättömyytensä tunteminen on parasta tietoa.
Sellaisen tiedon puute on tautia.
Jos vain joku pitää sitä tautina, paranee hän siitä.
Viisas on vapaa tästä taudista.
Hän tietää mitä se on ja on vapaa siitä.
Kun luonto aikoo poistaa jotakin, silloin se ensin varmasti sitä kasvattaa.
Kun se aikoo heikentää, se ensin vahvistaa.
Kun se aikoo alentaa, se ensin varmasti korottaa.
Kun se aikoo riistää, se ensin varmasti lisää.
Tätä minä sanon salatuksi suostumukseksi.
Hiljainen ja heikko voittaa kovan ja väkevän.
Kuten kala ulkona vedestä on vaarassa, siten valtio on vaarassa, kun sen sotavarustukset paljastetaan kansalle.- Raamatusta
Jumalan pelko on viisauden alku ja Pyhimmän tunteminen on ymmärrystä.
- readmorethanonebook
Raamatusta kirjoitti:
Miksi sinä minulle tuollaista kooditat?
Olen erimieltä. Voiko olemattomn pelkääminen olla viisautta? - trrrrrhfg
Raamatusta kirjoitti:
uskonto perustuu rakkauteen ja ymmärtämykseen, niin mihin pelkoa tarvitaan? Pitämään uskojat ruodussa?
- th
trrrrrhfg kirjoitti:
uskonto perustuu rakkauteen ja ymmärtämykseen, niin mihin pelkoa tarvitaan? Pitämään uskojat ruodussa?
Juudean sodanjumala oli oikullinen ja julma jumala. Koskaan ei tiennyt minkälaisia koettelemuksia se palvojilleen järjesti.
Rankka asuinympäristö ja vihaiset naapurikansat selitettiin heimolle Juudean sodanjumalan oikkuina. - Pastori Lynx
trrrrrhfg kirjoitti:
"Pelkoa" on vanhastaan pidetty rakkauden alalajina: rakkauden tarkoituksena on tuoda lähelle, pelon tai ehkä oikeammin kunnioituksen tarkoituksena on ylläpitää riittävää etäisyyttä. Ilman "pelkoa" on vaarana, että ihmiset halaavat toisensa hengiltä.
- hyvä tyttö
Olipa kerran kaksi poikaa. Toinen oli laiha poika. Hänen nimensä oli T-poika. Toinen oli lihava poika. Hänen nimensä oli D-poika. He tappelivat usein kovasti. Kerran he istuivat yhdessä aidalla ja rupesivat tyrkkimään toisiaan.
D-poika: Pois aidalta, laihiainen!
T-poika: Pois aitalta, paksulainen.
-Kumpi sanoi väärin?
Kerran he tomuttivat mattoa.
T-poika: Minä vien maton sisään.
D-poika: Ei, minäpäs vien madon!
- Sitten he taas tappelivat. Kumpi silloin sanoi väärin?
Äiti pani molemmat nurkkaan. "Kuulkas pojat, kyllä teidän pitää pysyä sovinnossa."
lähde: KULTAINEN AAPINEN - pertsa2010
älyllinen tuonti!!Täytyy oikein kehua!
Monetkin sanovat olevansa uskossa ja taivastiellä , mutta heti , kun pitäisi luopua , jostakin rahasummasta - pienestäkin , niin he väistyvät kaidan tien reunamille varjoihin.Auttamismahdollisuuksiin pitää tarttua heti, kun sellaisen huomaa - kyllä niitä itsekullekin tulee tarjolle.Tämä maailma on joillekin niin säälimätön ja kova paikka , että taloudellisessa mielessä voidaan puhua nykypäivien orjuudesta ja orjista. Zarathustralaisten kultainen sääntö kuuluu seuraavalla tavalla:
"Ainoastaan sellainen luonne on hyvä, joka ei tee toiselle mitään sellaista, joka ei olisi sille itselleen mieluista tai hyväksi."
tämä on hyvän mielen tie, jonka viisaus on näyttänyt minulle. Se on niiden pelastajien uskonto, jotka suuntaavat kulkunsa maassa totuuden innoittamana." (Yasna 34-13)
Kun minä ensimmäisen kerran tulin valaistuneeksi sinun sanoistasi, silloin minä ymmärsin, että ihmiskunnan puolesta toimiminen, tulee aiheuttamaan minulle kärsimystä." (Yasna 43-11)
"Oi viisaus, milloin nämä miehet tunnistavat pelastuksen sanoman? Milloin he luopuvat tuosta huumeesta, jonka avulla vihamieliset, mieleltään kieroutuneet tyhjän puhuja papit aiheuttavat ihmisille myrkytystilan ja johtavat harhaan tämän maan pahoja johtajia?" (Yasna 48-10)
http://www.avesta.org/avesta.html- pertsa2010
Joka tuntee että uskon hehku ja rakkaus Jumalaan enenevät hänen sielussaan, kantaa sisimmässään Kristusta. Kristus ylentää hänen sielunsa maasta ja näkyväisistä ja valmistaa sille asuinpaikan taivaisiin. Joka huomaa sydämensä täyttyvän ilosta ja alkaa hartaan liikutuksen vallassa kaivata Jumalan sanomattomia hyvyyksiä, voi siitä tietää, että Pyhä Henki vaikuttaa hänessä. Kun hän sitten tuntee, että mieli on täynnä ihmeellistä valoa ja taivaallisen viisauden synnyttämiä ajatuksia, se on merkkinä, että Lohduttaja on laskeutunut hänen sieluunsa. Lohduttaja-Henki paljastaa taivasten valtakunnan aarteet, jotka ovat hänen sisimpänsä kätköissä. Tällöin hänen on varjeltava itseään huolellisesti - onhan hän Jumalan palatsi ja Hengen asuinsijat.
- juutas.
"Parin päivän kuluttua hän luki lehdestä lapsen löytyneen menehtyneenä. Mies suuttui Jumalalle ja sanoi vihaisesti rukouksessa: "Miksi et tehnyt mitään auttaaksesi tuota lasta?!" Jumala vastasi: "Minähän tein - minä loin sinut"
- Noh, hyvinkö toimi Kaikkitietävän auttamisstrategia? Kaikkinäkevä luonnollisesti tiesi lopputuloksenkin valmiiksi, eikä silti parempaan pysytynyt. Ja sitten vielä syyttää luotuaan tämän puutteista.
Samaan tapaan savenvalaja voisi moittia vinoja ruukkujaan.
Valitan, ei oikein tuollaiset viisaudet kolahda. - j.j.j.j.j.j.j.j.
Tässä tälläinen hieman runomainen kertomukseni. Pointti on että rikkaus ei aina ole maallista laatua.
Minua vastaan tuli mies. Köyhä mies. Nöyrä mies.
Mies jonka puku oli repeytynyt ja likainen.
Mies joka elämästä kaiken ties.
Hattu oli hänellä kädellään ja hän lanttia pyysi.
Lanttia pyysi rikkaammaltaan. Ropoa köyhälle.
Katsoin häntä silmiin. Köyhä mies katsoi takaisin. Hän katsoi minuun ja hän katsoi syvään.
Hänen katseensa uppoutui minuun ja näin hänen katseessaan että lainehtiva ohrapelto auringon lämmössä huojui. Ja pellon laitaa päivänkakkarat koristivat ja niiden vieressä sinikellot kilisivät. Ja kuinka kauniisti järvensini kimmelsi lämmintä loistettaan. Tiira syöksyi, nautti kylvyistään ja ahven nauroi. Kaislikon peto saalisti uhriaan, pientä kirppua. Tervalepät reunustivat vedenrajaa ja tuuli lepytteli sen lehtiä. Vene rannassa odotti malttamattomana soutajaansa; "Tule jo, tule ahvenia narraamaan!"
Kaivoin lompakostani setelin ja annoin sen köyhälle miehelle ja mies kiitti minua.
Avasin sateenvarjoni ja ajattelin, köyhä mies, sinä annoit minulle enemmän kuin minä sinulle.Kiitos. Kovin monille teille tämä ketju lähti, vaikka toiveeni oli koota viisauksia omasta uskosta riippumatta. Kiitos teille, jotka olette jaksaneet antaa hyvää yhteiseen jakoon :)
Näinhän se on elämässä. Sekamelskan keskeltä löytyy helmiä. Kiitän teistä hyvän levittäjistä ja kiitän teistä, jotka olette halunneet purkaa turhautumistanne tähänkin ketjuun.
pappi Sonja- Nasse.
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Kiitos. Kovin monille teille tämä ketju lähti, vaikka toiveeni oli koota viisauksia omasta uskosta riippumatta. Kiitos teille, jotka olette jaksaneet antaa hyvää yhteiseen jakoon :)
Näinhän se on elämässä. Sekamelskan keskeltä löytyy helmiä. Kiitän teistä hyvän levittäjistä ja kiitän teistä, jotka olette halunneet purkaa turhautumistanne tähänkin ketjuun.
pappi Sonjasellaista se plagiaattien kanssa on :)
- rakkaudella..
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Kiitos. Kovin monille teille tämä ketju lähti, vaikka toiveeni oli koota viisauksia omasta uskosta riippumatta. Kiitos teille, jotka olette jaksaneet antaa hyvää yhteiseen jakoon :)
pappi SonjaMitä turhautumista?! Erilaisten näkemysten ja kritiikin esittäminen ei ole turhautumisen osoitusta. Näen, että yrität päteä, ylenkatsoa ja syyllistää kirjoittajia heidän kirjoituksistaan..
- kenkri
Ei yksikään sielu voi kantaa toisen taakkaa, ja vaikka raskautettu huutaisi muita avukseen, ei kukaan voisi kantaa edes osaa hänen taakastaan, ei sukulainenkaan.
Luojan suura, jae 18, Koraani
Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.
Psalmi 34:19
Kädetön riippuu hampaillaan oksasta; häneltä kysytään elämän tarkoitusta. Jos hän ei vastaa, hänet tapetaan. Jos hän vastaa, hän putoaa ja saa surmansa. Mitä hän tekee?
zeniläinen traditio- satuja ja höpötyksiä
Höpöhöpö.. tuo mikään zeniläinen traditio ole.. Kristinuskoon kuuluu tappaminen.
Kyllä muut ihmiset voivat helpottaa toisen ihmisen pahaa oloa ja keventää henkistä taakkaa. satuja ja höpötyksiä kirjoitti:
Höpöhöpö.. tuo mikään zeniläinen traditio ole.. Kristinuskoon kuuluu tappaminen.
Kyllä muut ihmiset voivat helpottaa toisen ihmisen pahaa oloa ja keventää henkistä taakkaa.1) Toimi muita kohtaan tänään niin, että aamulla kestät oman peilikuvasi.
2) Vaihda ihmisen kanssa paikkaa mielikuvituksessasi ja mieti miltä oma käytöksesi tuntuisi.
3) Ajattele, ennenkuin avaat suusi. Haluaisitko itse kuulla omat sanasi?
4) Muista, että ihminen, joka yrittää olla enemmän kuin on, on totisesti naurettava.
5) Muista, että ihminen katuu vanhana lähes ainoastaan tekemättömiä asioita; siis elä, nauti ja kokeile rohkeasti, sillä elämäsi on Sinun ainoasi.- th
ikiateisti kirjoitti:
1) Toimi muita kohtaan tänään niin, että aamulla kestät oman peilikuvasi.
2) Vaihda ihmisen kanssa paikkaa mielikuvituksessasi ja mieti miltä oma käytöksesi tuntuisi.
3) Ajattele, ennenkuin avaat suusi. Haluaisitko itse kuulla omat sanasi?
4) Muista, että ihminen, joka yrittää olla enemmän kuin on, on totisesti naurettava.
5) Muista, että ihminen katuu vanhana lähes ainoastaan tekemättömiä asioita; siis elä, nauti ja kokeile rohkeasti, sillä elämäsi on Sinun ainoasi.Lisää ateistista viisautta:
1. Älä tee muille, mitä et halua heidän tekevän sinulle.
2. Minimoi tekemisiesi haitta.
3. Kohtele ihmisiä ja muuta maailmaa rakkaudella, rehellisyydellä, uskollisuudella ja kunnioituksella.
4. Älä ohita vääryyttä tai karta tuomitsemista, mutta ole valmis antamaan anteeksi tekoaan katuvalle.
5. Elä elämäsi iloiten ja ihmetellen.
6. Etsi uutta opeteltavaa.
7. Epäile oppimaasi. Tarkkaile mielipiteitäsi ja ole valmis muuttamaan niitä.
8. Älä sensuroi omia ajatuksiasi ja kunnioita niitä, jotka ovat eri mieltä kanssasi.
9. Muodosta mielipiteesi kokemuksesi ja järkesi perusteella, äläkä anna muiden vaikuttaa niihin.
10. Kyseenalaista kaikki. th kirjoitti:
Lisää ateistista viisautta:
1. Älä tee muille, mitä et halua heidän tekevän sinulle.
2. Minimoi tekemisiesi haitta.
3. Kohtele ihmisiä ja muuta maailmaa rakkaudella, rehellisyydellä, uskollisuudella ja kunnioituksella.
4. Älä ohita vääryyttä tai karta tuomitsemista, mutta ole valmis antamaan anteeksi tekoaan katuvalle.
5. Elä elämäsi iloiten ja ihmetellen.
6. Etsi uutta opeteltavaa.
7. Epäile oppimaasi. Tarkkaile mielipiteitäsi ja ole valmis muuttamaan niitä.
8. Älä sensuroi omia ajatuksiasi ja kunnioita niitä, jotka ovat eri mieltä kanssasi.
9. Muodosta mielipiteesi kokemuksesi ja järkesi perusteella, äläkä anna muiden vaikuttaa niihin.
10. Kyseenalaista kaikki.6) Yritä nähdä Lähimäistesi läpi heidän puutteensa, äläkä tuomitse Heitä niistä, sillä He eivät tiedä mitä He tekevät.
(Eli ymmärrä läheistesi puutteet, kuten kateus, mustasukkaisuus, ennakkoluuloisuus ja koeta nähdä Hyvä Ihminen noiden puutteiden takaa!)
- Köyhät aina paikalla
Ruuanjakopaikalle, ajoi seurakunnan pakettiauto, jonka kyljessä luki: "Jeesus on elämän leipä"; eikä suinkaan: "Lasarus sairasti ja söi niitä murja, joita rikkaan miehen pöydältä putoili".
PS. samaan aikaan kun suurfirma nimeltä kirkko, sijoittelee rahojaan pörssiin ja eettisiin rahastoihin.- Nasse.
kymmenen vuotta sitten eräs vajakki jakaessaan annoksia, halusi aloittaa tilausiiden taikauskoisissa merkeissä.
IHMISET, JOTKA HYVIN YMMÄRSIVÄT VAJAKIN VAIN pönkittävän lahhkopippeliään, kertoivat hänelle hyvin sujuvasti;" Nyt suu kiinni, ettei se turpoa kiinni ja homma toimimaan ilman mielikuvitusjeesuksia, kiitos".
Vajakki ymmärsi homman nimen. - kirkko on turha
Eikä ne leivät ja ruoka-apu kirkolta edes tule, vaan hyväntahtoisilta firmoilta ja eu:n ruoka-avulta. Kirkko ottaa maineen ja kunnian itselleen.
- Sellainen jako:
kirkko on turha kirjoitti:
Eikä ne leivät ja ruoka-apu kirkolta edes tule, vaan hyväntahtoisilta firmoilta ja eu:n ruoka-avulta. Kirkko ottaa maineen ja kunnian itselleen.
Surkeaa elämäänsä, kunnes kuolee pois; ja lopunhan voittekin lukea täältä: Luuk.16:19-31.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 511122
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1471121Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601065Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo79899Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu45844Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55808Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54750Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54745KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71711- 32672