Samat ateistit rellestää päivästä toiseen ja kirkko käy heittämässä väliin silloin tällöin jonkin ympäripyöreyden. Paljonko tämä maksaa.
Mitä järkeä tässä palstassa on
31
861
Vastaukset
- rellestävä ateisti
Kirkko on tosiaan turha, joka pitäisi lakkauttaa. Säästyneet rahat sitten niihin tärkeisiin ja järkeviin kohteisiin.
Täällä kansankirkko pääsee raikkaaseen ilmaan ja kohtaa todellisuuden. Kuuntelee kansaa ja ihmettelee. Luulisin ainakin.
Hinta on pieni suhteessa saatuun oppiin.Mutta mitä luulet kirkon edustajien oikeasti oppivan?
Minä veikkaan etteivät opi mitään. Kunhan kauhistelevat ja sitten lässyttävät samaa schaissea entistä kovemmalla paatoksella.belial_666 kirjoitti:
Mutta mitä luulet kirkon edustajien oikeasti oppivan?
Minä veikkaan etteivät opi mitään. Kunhan kauhistelevat ja sitten lässyttävät samaa schaissea entistä kovemmalla paatoksella.Luulen, että oppivat miten vähän ihmiset ovat kiinnostuneita kysymään kasteesta ja millaisia ajatuksia kansan syvissä riveissä on kristinuskosta.
- hyvä tyttö
A10097 kirjoitti:
Luulen, että oppivat miten vähän ihmiset ovat kiinnostuneita kysymään kasteesta ja millaisia ajatuksia kansan syvissä riveissä on kristinuskosta.
Voipi olla, että oppivat myös sen, että kansan syvissä riveissä tunnetaan raamattu ja sen historia joskus paremmin kuin kirkonväki itse.
- sdfghjkly
Noinko ottaa ohimoon, jos ateistit kirjoittavat tänne?
Kiukuttaako? :D
Otan tän vähän niinkun (helvetin huonona) vastikkeena siitä hyvästä että kirkko repii yhteisöveroa minunkin rahoistani.- ...
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
- kuulemaan, millaista vastinetta haluaisit saada rahoillesi kirkolta?
Aija-pappien haluaisi että kirkko pöllii senttiäkään minulta niin kuin jokin mafia. Joka ikisestä ostoksesta jonka teen voittoa tekevässä osakeyhtiössä menee kirkolle sievoinen summa. Enkä halua tulla haudatatuksi maahan jonka kirkko on miekkojen kanssa ryövännyt. Tuhkaus mereen tms. on mielestäni paljon parempi vaihtoehto.
- kuulemaan, millaista vastinetta haluaisit saada rahoillesi kirkolta?
Aija-pappiNimim. ... jo vastasikin hyvin.
En haluaisi että minun tai kenenkään muunkaan, joka ei ole tietoisesti jäsen, rahoista menisi kirkolle penniäkään.
Verotusoikeus pois ja jäsenmaksu tilalle niinkuin muillakin yhdistyksillä.
- palstaanpettynyt
Aivan samaa mieltä olen aloittajan kanssa.
Laupeuden työtä se tietysti on sekin, että kirkko järjestää ateisteille keskustelupalstan nettiin :)
Verratkaapa montako viestiä/päivä tulee tänne ateisteilta ja montako kirkon PALKATUILTA vastaajilta!- ateistix
ahkerasti kirjoittelette. Mitä odotit palstalta. Että uskikset kirjoittaisivat kirkon edustajien kanssa ja myös keskenään, eikä ateisteja olisi täällä lainkaan?
Jos oletkin palstaan pettynyt, niin tee asian hyväksi jotain, eli jospa vaikka aloittaisit keskustelun jostain mieltäsi painavasta asiasta. Et sä voi vaatia mopolta kuorma-auton tehoja..Mielenkiintoista on kylläkin palkattujen henkilöiden hiljaisuus. Täällähän ne rekatuista rusinapullista löytyy, mutta kuka niistä tunnustaa olevansa kirkon leivissä...
Kuten itsekin tiedät, ei tämä ole ateisteille järjestetty keskustelupalsta, vaan ihan kaikille tarkoitettu palsta. Vaikka peruskuvio onkin se, että täällä on mahdollista kysellä kirkon työntekijöiltä erilaisia asioita, tämä on tietenkin täysin avoin keskustelupalsta kaikille. Tylsäksihän tämä menisi, jos joka välissä olisi kirkon työntekijän kommentti. Hyvää keskustelua syntyy kun siihen osallistuu kaikenlaisia ihmisiä.
Millainen käsitys sinulla on meistä palkatuista työntekijöistä? Siis työstämme täällä. En tiedä, mitä olet olettanut, mutta kerron asiasta hieman. Me jokainen siis olemme täällä työn puolesta ja kyllä, saamme palkkaa muun muassa siitä, että vastailemme tällä palstalla. Kenellekään meistä tämä ei kuitenkaan ole päätyö, useimmat meistä voivat käyttää tähän työhön korkeintaan puoli päivää viikossa. Toisinaan voi olla viikkoja, ettei ehdi lainkaan tänne. Meitä keskustelijoita ei ole niin montaa, että päivystys olisi tarjolla 24/7. Joten väistämättä vastauksia joutuu välillä odottamaan.
Aija-pappikuunteleva_kirkko kirjoitti:
Kuten itsekin tiedät, ei tämä ole ateisteille järjestetty keskustelupalsta, vaan ihan kaikille tarkoitettu palsta. Vaikka peruskuvio onkin se, että täällä on mahdollista kysellä kirkon työntekijöiltä erilaisia asioita, tämä on tietenkin täysin avoin keskustelupalsta kaikille. Tylsäksihän tämä menisi, jos joka välissä olisi kirkon työntekijän kommentti. Hyvää keskustelua syntyy kun siihen osallistuu kaikenlaisia ihmisiä.
Millainen käsitys sinulla on meistä palkatuista työntekijöistä? Siis työstämme täällä. En tiedä, mitä olet olettanut, mutta kerron asiasta hieman. Me jokainen siis olemme täällä työn puolesta ja kyllä, saamme palkkaa muun muassa siitä, että vastailemme tällä palstalla. Kenellekään meistä tämä ei kuitenkaan ole päätyö, useimmat meistä voivat käyttää tähän työhön korkeintaan puoli päivää viikossa. Toisinaan voi olla viikkoja, ettei ehdi lainkaan tänne. Meitä keskustelijoita ei ole niin montaa, että päivystys olisi tarjolla 24/7. Joten väistämättä vastauksia joutuu välillä odottamaan.
Aija-pappiKuulutko sinä niihin verkkokeskusteluihin palkattuihin henkilöihin? Aika reteetä toimintaa, että kirkko saa idean laittaa keskustelu-palsta pystyyn ja sitten onkin vastaajista pulaa :D....
mave kirjoitti:
Kuulutko sinä niihin verkkokeskusteluihin palkattuihin henkilöihin? Aika reteetä toimintaa, että kirkko saa idean laittaa keskustelu-palsta pystyyn ja sitten onkin vastaajista pulaa :D....
mave, olen tavallinen seurakuntapastori, joka osana työnkuvaani teen verkkotyötä, muun muassa olemalla tällä keskustelijana. Ja sama tilanne on meillä muillakin. Olemme siis ensin tulleet kirkon töihin, kuka mihinkin hommaan, ja kun tämä palvelu alkoi, olemme lähteneet tähän mukaan.
Kun tämä palvelu aloitettiin, meillä ei todellakaan ollut niin paljoa mielikuvitusta, että olisimme arvanneet palstan tulvivan kysymyksiä siinä tahdissa kuin nyt tulvii. Ei tässä reteitä oltu, nyt olemme vain yllättyneitä. Vastaajajoukon kokoon saaminen ja organisoiminen on iso juttu, mutta hyvällä mallilla se on. Minusta on parempi, että lähdetään rohkeasti mukaan ja kestetään se, että ihan 24/7 emme pysty päivystystä järjestämään kuin se, että ensin rakentaisimme aukottoman keskustelija-organisaation ja vasta sitten aloittaisimme tällaisen palstan.kuunteleva_kirkko kirjoitti:
mave, olen tavallinen seurakuntapastori, joka osana työnkuvaani teen verkkotyötä, muun muassa olemalla tällä keskustelijana. Ja sama tilanne on meillä muillakin. Olemme siis ensin tulleet kirkon töihin, kuka mihinkin hommaan, ja kun tämä palvelu alkoi, olemme lähteneet tähän mukaan.
Kun tämä palvelu aloitettiin, meillä ei todellakaan ollut niin paljoa mielikuvitusta, että olisimme arvanneet palstan tulvivan kysymyksiä siinä tahdissa kuin nyt tulvii. Ei tässä reteitä oltu, nyt olemme vain yllättyneitä. Vastaajajoukon kokoon saaminen ja organisoiminen on iso juttu, mutta hyvällä mallilla se on. Minusta on parempi, että lähdetään rohkeasti mukaan ja kestetään se, että ihan 24/7 emme pysty päivystystä järjestämään kuin se, että ensin rakentaisimme aukottoman keskustelija-organisaation ja vasta sitten aloittaisimme tällaisen palstan.... niin, tavallinen ja vielä tollo ja harvapäinen seurakuntapastori, joka ei meinaa oppia tuota allekirjoittamista. En ole aikaisemmin tehnyt töitä tällaisella yhteisnikillä niin oppiminen on vähän hidasta :)
Aija-pappi- Onko moraalia
... niin, tavallinen ja vielä tollo ja harvapäinen seurakuntapastori, joka ei meinaa oppia tuota allekirjoittamista. En ole aikaisemmin tehnyt töitä tällaisella yhteisnikillä niin oppiminen on vähän hidasta :)
Aija-pappiHävettääkö tuputtaa jumala/jeesus satuja totena?
- pertsa2010
... niin, tavallinen ja vielä tollo ja harvapäinen seurakuntapastori, joka ei meinaa oppia tuota allekirjoittamista. En ole aikaisemmin tehnyt töitä tällaisella yhteisnikillä niin oppiminen on vähän hidasta :)
Aija-pappi"tavannutkaan."
Mitä mieltä sinä olet tuosta kuvainpalvelukäskyn poistosta katolisen kirkon ja sitä kautta teidän katekismuksestanne?
- pertsa2010
se järki ikäänkuin sinun kannaltasi katsoen , että voit täällä kertoa näille ateisteille oman käsityksesi
perimmäisestä totuudesta , siis jos olet itse uskova ihminen.
Jollet ole niin silloin sinua ei kiinnosta lähimmäisesi vaan pelkästään se , että olet itse "kelvollinen".
Yli 140 saksankielistä teologia vaatii :
-Loppua selibaatille.
-Naisia papeiksi
-Homojen ja lesbojen "kumppanuuden" salliminen
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Katolinen teologiryhmä
vaatii selibaatin loppua ja naispappeja/1135263565642
Pimeys alkaa laskeutua kiihtyvällä vauhdilla - eikö silloin ateistien evankeliointi olisi hyödyllistä?
Ei sillä ole väliä kuuntelevatko vai ei vaan , että saavat kuulla.- Nasse.
ihmetyttää vaan että miksi olet kaikista maailman uskonnoista omaksunut sen verisimmän?
- pertsa2010
Nasse. kirjoitti:
ihmetyttää vaan että miksi olet kaikista maailman uskonnoista omaksunut sen verisimmän?
vieläkin verisempiä.
Olen minä tuolla muussa kohdin foorumia niitä perusteitakin vähän valottanut - jos muistat, kun puhuimme todennäköisyyksistä. - Yks vaan
"Yli 140 saksankielistä teologia vaatii:
-Loppua selibaatille
-Naisia papeiksi
-Homojen ja lesbojen kumppanuuden salliminen"
Jos tuo kaikki toteutuisi, niin eikö se olisi vain hyvä asia? - pertsa2010
Yks vaan kirjoitti:
"Yli 140 saksankielistä teologia vaatii:
-Loppua selibaatille
-Naisia papeiksi
-Homojen ja lesbojen kumppanuuden salliminen"
Jos tuo kaikki toteutuisi, niin eikö se olisi vain hyvä asia?Naimattomuusvaatimus on Raamatun vastaista kuten naispappeuskin.
Jos he saisivat oikeuden rekisteröityyn parisuhteeseen , niin silloin voisivat tietysti homostella ennen messua ja messun jälkeen ja kuoropoikien ryppynaru pääsisi ehkä vähän piukkenemaan ,kun noilla kellokkailla olisi omat "partnerit".
Minä keskustelen Raamatun pohjalta enkä voi olla sanomatta syntiä synniksi - homoilu ja lesboilu täyttävät synnin tunnusmerkit.
Selibaatti pitää ainakin lopettaa.
http://www.sueddeutsche.de/politik/memorandum-der-theologen-kirche-ein-notwendiger-aufbruch-1.1055197 - usko on harhaa
pertsa2010 kirjoitti:
vieläkin verisempiä.
Olen minä tuolla muussa kohdin foorumia niitä perusteitakin vähän valottanut - jos muistat, kun puhuimme todennäköisyyksistä.Poistuuko väkivaltaisuus sillä, että muut ovat vieläkin väkivaltaisempia..
"..jos olet itse uskova ihminen. Jollet ole niin silloin sinua ei kiinnosta lähimmäisesi vaan pelkästään se, että olet itse "kelvollinen"."
Edellisessä lauseessasi ei ole mitään todellisuuteen perustuvaa. - pertsa2010
usko on harhaa kirjoitti:
Poistuuko väkivaltaisuus sillä, että muut ovat vieläkin väkivaltaisempia..
"..jos olet itse uskova ihminen. Jollet ole niin silloin sinua ei kiinnosta lähimmäisesi vaan pelkästään se, että olet itse "kelvollinen"."
Edellisessä lauseessasi ei ole mitään todellisuuteen perustuvaa.ajattelee lähimmäisensä parasta - siis jos naapurillasi menee hyvin niin todennäköisemmin sinullakin.
En tällä halunnut loukata ateisteja , sillä kyllä hekin tekevät hyviä epäitsekkäitä tekoja , mutta tarkoitin
että jos joku ei tee niin ei ole ainakaan uskovainen , sillä teot ovat uskon hedelmä. pertsa2010 kirjoitti:
Naimattomuusvaatimus on Raamatun vastaista kuten naispappeuskin.
Jos he saisivat oikeuden rekisteröityyn parisuhteeseen , niin silloin voisivat tietysti homostella ennen messua ja messun jälkeen ja kuoropoikien ryppynaru pääsisi ehkä vähän piukkenemaan ,kun noilla kellokkailla olisi omat "partnerit".
Minä keskustelen Raamatun pohjalta enkä voi olla sanomatta syntiä synniksi - homoilu ja lesboilu täyttävät synnin tunnusmerkit.
Selibaatti pitää ainakin lopettaa.
http://www.sueddeutsche.de/politik/memorandum-der-theologen-kirche-ein-notwendiger-aufbruch-1.1055197Jeesushan ei vaadi naimattomuutta, vaan suosittelee sitä sellaisille, jotka oikeasti haluaa palvella Herraa. Papeille Paavali sen sijaan sanoo, että yksi vaimo riittää...Samoin sama hemmo sanoo naispappien olevan kielletty.
- Kössönöm
Oliko sinulla muuta asiaa, kuin haukkua ateisteja?
Vastaanpa omasta puolestani minäkin. Täällä on hyviä keskusteluja ja niitä on mielenkiintoista seurata. Ainakin itse olen valinnut sellaisen tavan vastata, että jos ketjussa on jo hyviä asioita esillä, joita itsekin sinne lisäisin, niin siirryn sellaiseen ketjuun, jossa minusta on hyvä tuoda esille oma näkemys ja myös kirkon näkemys. Ja pakko on myöntää, että on myös aivan mahdottomia kysymyksiä, joihin vastaamaan läheminen ei houkuta. Todella paljon on hienoja keskusteluja erilailla ajattelevilta ihmisiltä ja se on rikkautta. Toivon ainakin voivani olla tällä pastalla tuomassa yhden näkökulman asioihin. Keskustelufoorumi on kaikille avoin ja aina voimme oppia toisiltamme. Ketjun aloittaja piti kirkon vastauskia ympäripyöreinä. Se on mielenkiintoinen näkökulma asiaan. Millaisia meidän vastaukset sitteen pitäisi olla. Minusta saamme ainakin noihin ympäripyöreisiin vastauksiin aika paljon kommentteja. Ympäripyöreä vastaus minusta on sellainen, johon ei voi tarttua mitenkään. Mukavia ja antoisia keskusteluja meille kaikille!
Vastaanpa omasta puolestani minäkin. Täällä on hyviä keskusteluja ja niitä on mielenkiintoista seurata. Ainakin itse olen valinnut sellaisen tavan vastata, että jos ketjussa on jo hyviä asioita esillä, joita itsekin sinne lisäisin, niin siirryn sellaiseen ketjuun, jossa minusta on hyvä tuoda esille oma näkemys ja myös kirkon näkemys. Ja pakko on myöntää, että on myös aivan mahdottomia kysymyksiä, joihin vastaamaan läheminen ei houkuta. Todella paljon on hienoja keskusteluja erilailla ajattelevilta ihmisiltä ja se on rikkautta. Toivon ainakin voivani olla tällä pastalla tuomassa yhden näkökulman asioihin. Keskustelufoorumi on kaikille avoin ja aina voimme oppia toisiltamme. Ketjun aloittaja piti kirkon vastauskia ympäripyöreinä. Se on mielenkiintoinen näkökulma asiaan. Millaisia meidän vastaukset sitteen pitäisi olla. Minusta saamme ainakin noihin ympäripyöreisiin vastauksiin aika paljon kommentteja. Ympäripyöreä vastaus minusta on sellainen, johon ei voi tarttua mitenkään. Mukavia ja antoisia keskusteluja meille kaikille!
Anteeksi, unohtui allekirjoitus!
Merja Lampila, pappi- Rami Bar-Amin
"Minusta saamme ainakin noihin ympäripyöreisiin vastauksiin aika paljon kommentteja. Ympäripyöreä vastaus minusta on sellainen, johon ei voi tarttua mitenkään."
Et ole tullut katsoneeksi, millaisia vastauksia ne yleensä ovat? Ne ovat kyselyjä siitä, miksi vastaus oli noin ympäripyöreä ja vaatimuksia vastata kysymyksiin. Huonon selittäminen hyväksi tapahtui näköjään taas tässäkin. Se taito on kunniassa uskonveljillä ja -sisarilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu842139Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4262020Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101400Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771392- 671293
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071025Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun811002Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut256990Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.266987- 131888