Palstan merkitys

fysiikka.

on lähinnä pappien valistaminen. He ovat miltei käsittämättömän tietämättömiä nykyaikaisesta tieteellisestä maailmankuvasta eivätkä oivalla raamatussa kerrottujen yliluonnollisuuksien olevan 100% fiktiota.
Tavallinen nimiluterilainen on paljon edellä pappejansa tosiasioiden tajuamisessa. Vain pieni osa kirkkoon kuuluvista enää uskoo kirkon keskeiset dogmit.

Jatketaan.

12

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukemalla tätä palstaa.
      Olen oppinut uutta sekä ateismista, että kristinuskosta.
      Olen oppinut myös ateisteista ja uskovista monenmoista.
      Palsta on myös auttanut minua oivaltamaan paremmin omaa suhdettani uskontohin ja maailmankatsomuksiin.

Paljon plus-merkkisiä merkityksiä, enkä ole edes pappi, enkä heidän valistajansa.

• girl22gr

usko kato ei perustu tieteeseen :)

• pertsa2010

juuri todistaa Jumalasta.
      Muistan ,kun aikoinani opiskelin itsekseni kvanttifysiikkaa , tarkoituksenani saada vain tuollainen yleissivistävä
      annos siitä , jotta tietäisin edes jotakin asiasta.

Ihastelin sitä kaunista matemaattista näkymää ,joka silmieni eteen avautui.Tiettyyn rajaan asti täydellistä
      loogista runoutta.Myöskin se satunnaisuuteen perustuva osa siitä vain tukee vaikutelmaa täydellisestä
      suunnittelusta.En voi kuvitella kaiken syntyneen sattumanvaraisesti ,heittämällä leegolaatikon sisältö
      "lattialle".

Tuo logiikkarunous tukee vahvasti myös uskoani.

• tutkailija_

Miten pitkälle ehdit lukea kvanttifysiikkaa? Itse yliopistossa kvanttimekaniikkaa lukeneena minun on hyvin vaikea ymmärtää, miten saat Jumalan ja kvanttifysiikan saman aiheen alle etenkin sillä tavalla, että se todistaisi Jumalasta.

• pertsa2010
        tutkailija_ kirjoitti:

Miten pitkälle ehdit lukea kvanttifysiikkaa? Itse yliopistossa kvanttimekaniikkaa lukeneena minun on hyvin vaikea ymmärtää, miten saat Jumalan ja kvanttifysiikan saman aiheen alle etenkin sillä tavalla, että se todistaisi Jumalasta.

omiksi tarpeiksi siihen asti kunnes tapahtumat hiukkasten osalta tulivat sattumanvaraisiksi.
        Omiksi tarpeiksi kyllä riitti sekin vähäkin itseopiskeluna.
        Kyllä siellä melko pitkällemenevää matemaattista todellisuutta ilmeni.Muistan lukeneeni siihen aikaan
        jossakin hiukkaskiihdyttimessä(olikohan Cern) todennetun hiukkasen ,joka tulkittiin valoa nopeammaksi.

Nämä asiat olivat 1970 - luvulla aktuelleja.

• quotemill
        pertsa2010 kirjoitti:

omiksi tarpeiksi siihen asti kunnes tapahtumat hiukkasten osalta tulivat sattumanvaraisiksi.
        Omiksi tarpeiksi kyllä riitti sekin vähäkin itseopiskeluna.
        Kyllä siellä melko pitkällemenevää matemaattista todellisuutta ilmeni.Muistan lukeneeni siihen aikaan
        jossakin hiukkaskiihdyttimessä(olikohan Cern) todennetun hiukkasen ,joka tulkittiin valoa nopeammaksi.

Nämä asiat olivat 1970 - luvulla aktuelleja.

Jos luulet ymmärtäväsi kvanttimekaniikkaa, et ymmärrä kvanttimekaniikkaa" -- Richard Feynman

• pertsa2010
        quotemill kirjoitti:

Jos luulet ymmärtäväsi kvanttimekaniikkaa, et ymmärrä kvanttimekaniikkaa" -- Richard Feynman

kokonaisuutta ,vaan sen pienen palasenkin näkeminen oli kaunista!

• Hei!

Itse koen, että tämän palstan merkitys on mahdollistaa monipuolinen keskustelu eripuolilta tulevien ihmisten kesken. En ainakaan itse vastaile siksi kysymyksiin, että haluaisin aina puolustella kirkkomme erehtymättömyyttä. Me kirkon työntekijätkin olemme ihmisiä ja siksi kaikenlaisen keskustelun ja palautteen anti on mm. se, että voimme kehittää toimintaamme ja valottaa sitä mielipide-ilmapiiriä, joka maassamme on vallalla tärkeiden asioiden äärellä. Kiitos, että olette keskustelmassa. Se on arvokas asia!

Sami Tammisalo
      Kirkkoherra
      Heinäveden seurakunta

• pertsa2010

• pertsa2010 kirjoitti:

Mitenkä Sami pappi suhtautuu kuvainpalvelukiellon poistamiseen katekismuksesta :
        Voit vastata joko pappina tai Sami Tammisalona.

oliko se oikein vai väärin?

Tuossa on pohjaksi yksi kirjoitukseni aiheesta kotifoorumillani :

http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=701

Hei!

Asia ei ehkä kuulu tähän ketjuun, mutta kuvien palvonnasta sen verran, etten tunne yhtäkään kristillistä yhteisöä, joka kuvia kunnioittaisi. Esimerkiksi ikonit ovat ikkunoita iäisyyteen ja niiden edessä kunnioitetaan sitä pyhää, jota ikonissa on kuvattu. Tapa hiljentyä Jeesus-ikonin edessä on hiljentymistä Jumalan Pojan yhteydessä. Itse tunnen joitakin katolisia kollegoja Euroopasta enkä heidänkään kristillisyydessään tunne tapaa kuvan kunnioittamisesta. Pyhäinjäännökset ovat toki arvokkaita heille, mutta eiköhän itse usko kohdistu tuonpuoleiseen eli Kolmiyhteiseen Jumalaan.

Sami Tammisalo
        Kirkkoherra
        Heinäveden seurakunta

• pertsa2010
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Hei!

Asia ei ehkä kuulu tähän ketjuun, mutta kuvien palvonnasta sen verran, etten tunne yhtäkään kristillistä yhteisöä, joka kuvia kunnioittaisi. Esimerkiksi ikonit ovat ikkunoita iäisyyteen ja niiden edessä kunnioitetaan sitä pyhää, jota ikonissa on kuvattu. Tapa hiljentyä Jeesus-ikonin edessä on hiljentymistä Jumalan Pojan yhteydessä. Itse tunnen joitakin katolisia kollegoja Euroopasta enkä heidänkään kristillisyydessään tunne tapaa kuvan kunnioittamisesta. Pyhäinjäännökset ovat toki arvokkaita heille, mutta eiköhän itse usko kohdistu tuonpuoleiseen eli Kolmiyhteiseen Jumalaan.

Sami Tammisalo
        Kirkkoherra
        Heinäveden seurakunta

poistaa kuvainpalvelukielto katekismuksesta - se oli se mitä kysyttiin - voisitko vastata?

Tiedät kai mitä paavit tekevät tuon fatiman "mariansa" kanssa ,joka ei takuuvarmasti ole Raamatun Maria??

Tuosta linkistä näkyy miten paavi palvoo marian patsasta ja mitä se demoninen maria on sanonut :

http://www.kristitynfoorumi.fi/kaikkienkuningatar.htm

• Rusinoiden ongelmahan on just se, että ne on lukenut tieteellisia tutkimuksia ja yrittävät sitten epätoivoisesti sovittaa lukemaansa raamattuun ja se lopputulos ei ole kaunis. Onhan niiissä vielä omien arvojen sovittaminen uskontoon, mutta kyllä siellä imetään vaikutteita tieteestäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      249
      45389
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      32
      11264
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      211
      10892
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9721
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8538
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      230
      6539
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3220
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2259
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      39
      1707
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1530
    Aihe