11kk kissa ei syö

mirri et-karjalasta

eli 11kk poikakissa ei syö kunnolla. gastroitu 1kk sitten. kaikkea kokeiltu purkit läpi yms. ei naksuja ollenkaan. laihtunut 4.8kg=) 4.0kg. sisäkissa, madotettu ja rokotettu. olisiko vinkkejä?

3

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • foreverinmyheart

      Kyllä minä veisin jo eläinlääkäriin. Kissalla on selvästi jokin vialla ehkä pahastikin jos ei ruoka maita. Meillä kissa kuoli kun karkasi eikä heti sen palattua tajuttu viedä ajoissa lääkäriin kun ei tajuttu niin seurata syöntiä... siitä on jäänyt lopuksi ikää kamalat syylisyydentunnontuskat. soita vaikka lääkärille ja kysy niin saat ammattilaiselta neuvoja. Ei kyllä ole normaalia kun leikkauksesta jo kuukausi.

      Jos kissa on teille ollenkaan rakas ja välitätte sen hyvinvoinnista niin heti soitto eläinlääkärille, sille samalle vaikka joka kissan leikkasi.

    • royalcanin-asiantuntija

      Hei

      Kyselit vinkkejä huonosti syövän kissan ruokahalun parantamiseksi. Ihan ensisijaisesti on syytä selvittää, onko syömättömyyden ja laihtumisen taustalla jokin elimellinen vika, sairaus tms. Oikea henkilö tämän arvioimiseen on kissaa hoitanut eläinlääkäri.

      Mikäli kissa on muuten kunnossa, voi ruveta miettimään mahdollisia konsteja parantaa sen ruokahalua. Tähänkin eläinlääkärisi osaa antaa hyviä neuvoja. Yleisesti ottaen voi todeta, että joillain kissoilla on hyvin voimakkaita mieltymyksiä ruuan maun ja tuoksun suhteen, toiset voivat suosia tietynlaista suutuntumaa (eli miltä ruoka tuntuu suussa) kun taas eräille tärkeintä on tasapainoinen ravintoainekoostumus ja ruokailun jälkeinen hyvä olo. Kissojen ruokailutottumuksiin vaikuttaa myös hyvin paljon se, mitä ne ovat tottuneet syömään. Lisäksi pennut katsovat mallia emokissalta ja syövät samoja ruokia kuin emo. Tällainen opittu syöminen ja ”mallisyöminen” kuuluvat kissan luontaiseen kehitykseen. Valikoivalle kissalle oikea ruoka löytyy yleensä kokeilemalla riittävän monenlaisia vaihtoehtoja.

      Koska teidän kissanne tapauksessa monenlaisia ruokia on jo tarjottu, on kissan terveydentila syytä selvittää ennen uusia yrityksiä.

      Toivotaan, että ratkaisu syömättömyyteen löytyy pikaisesti,

      Henna Söderholm
      ELL, asiantuntijaeläinlääkäri
      Royal Canin Finland Oy

    • Kissamiehen kamu

      Heippa!
      Oma kissamieheni nuolee valmisruoista vain kastikkeet ja jättää muun. Ostan nykyään laadukkaan kuivaruoan lisäksi tuoretta naudan lihaa, kalaa,maksaa, pakastekalaa, katkarapuja... kissa on tyytyväinen, nauttii ruoasta ja odottaa sitä. Minun kukkaroni myös on tyytyväinen; kilohinta tulee halvemmaksi kuin syömättömät märkämuonat! Tarjouksesta vaikkapa sisäpaistia(jopa 6-7e/kg), kerta-annoksiin ja pakkaseen, ainoa huoli on muistaa ottaa pakkasesta sulamaan ajoissa. Kuivamuonaa meillä tarjolla koko ajan, koska paino-ongelmia ei ole (..kissalla;o) Itse koen helpohkoksi ja omatuntokin puhdas, kun kissa syö mieluusti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      132
      1724
    2. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      57
      1391
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      49
      1139
    4. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      78
      1005
    5. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      371
      851
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      124
      729
    7. aa eli nyt tajuan..

      eli siis pitkä-aikainen vaikeus parisuhteen saamisesta johtuu omalta kohdaltani alhaisesta yhteiskunnallisesta asemasta.
      Sinkut
      117
      685
    8. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      38
      684
    9. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      17
      651
    10. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      69
      636
    Aihe