Ruoat ja hiekat kuukaudessa?

so_fierce

Joo elikkäs miehen kanssa mietittiin että hankittaisi kissa, mut ei osata ollenkaan arvioida että paljo ruokiin ja hiekkoihin kuukaudessa uppois rahaa.

Et jos jollain on edes noin-tietoo ni helpottais päätöksen tekoa. :)
Sen verran tiedän että taitaa aika kallista olla?

4

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • so_fierce

      Hups, tais tulla vähän väärälle palstalle :D

    • mirritytteli

      No sehän riippuu tietysti siitä mitä ruokaa aijotte syöttää ja kuinka usein hiekan vaihtaa ja minkä merkkistä se on ?

      Kannattaa pennusta asti opettaa suht edulliselle hiekalle/purulle/kuulille koska myöhemmin se voi olla hankalaa vaihtaa, kissa kun saattaa olla aika itsepäinen otus :)

      Nykyään itselläni on vain koira ja annan ruuaksi papanoita ja itsetehtyä riisi vihannes kala/ liha / kana ruokaa mutta silloin kun minulla vielä oli kissoja niin valmistin heille myös itse ruokaa...senkin vuoksi että lisäaineita ei ole niin paljon ja se tulee edulliseksikin. Lisänä voi sitten antaa papanoita tai lisäravinteita jos siltä tuntuu. Yhdestä paketista riisiä lisukkeinneen tulee kissalle aika monta purkkia ruokaa pakastimeen. Lisukkeina voi käyttää kaikke mahdollista, kissantonnikalaa, katkarapuja, kanaa, kaikkia kaloja ja jauhelihaa...ruokiin voi lisätä tilkan öljyä joka saa turkin kiiltämään.

      Kyllä kissa kiva lemmikki on, tietysti täytyy muistaa että lemmikin pitäminen maksaa aina muutakin kuin ruuan. Lääkärit rokotukset matolääkkeet jne jne.

    • royalcanin-asiantuntija

      Hei

      Kuten itsekin huomasit, tämä ei ole paras mahdollinen palsta kaipaamasi tiedon saamiseen.

      Kissanpidon kuluihin vaikuttavat monenlaiset asiat, kuten käytetty ruokavalio, mahdolliset muut hankittavat tarvikkeet, eläinlääkärikulut jne.

      Laskelmien tekemisessä pääsisit ehkä parhaiten alkuun vierailemalla jossain lemmikkien ruokiin ja tarvikkeisiin erikoistuneessa myymälässä, jossa voisit tutustua eri tuotteisiin ja niiden hintoihin.

      Terveisin,

      Henna Söderholm
      ELL, asiantuntijaeläinlääkäri
      Royal Canin Finland Oy

    • Miiauuuuuu

      Kannattaa ottaa ihan pieni kissa ,siinä tietysti on aluksi kaikkea hankittavaa ja eläinlääkärillä käyntejä.
      On hyvä opettaa kissa jo heti syömään kaikenlaista ruokaa,tietysti sellaista mikä
      on tarkoitettu eläimille.
      Hiekaksi kelpaa ihan sieltä edullisemmasta päästä oleva hiekka ,mielellään paakkuntuva.
      Pitää vaan huolen että sen päivittäin putsaa ja paakut on helppo poistaa.
      Itse poistan paakut ja kakat ja pesen vc:n hyvin kerran viikossa vähintään.
      Kissahan on siisti eläin.
      Lisään hiekkaa tarpeen mukaan ja vaihdan kokonaan n. kerran kuussa.
      Eläinlääkärillä kannattaa ottaa kaikki rokotukset ym.heti ja mahdollisesti leikkauttaa kissa.Ne tietysti maksaa,mutta se leikkauskin tehdään vain kerran.
      Minun kissani on löytöeläin kissa,maksoi 35 € ja on kyllä ollut ilo koko sen ajan,
      kun on minulla ollut,en enään luopuisi siitä !
      ,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe