työhönosoitusten postitus

onpa pienestä kiinni

Teppo työkkäristä kertoi 15.4. viestissään, että TE-toimiston lähettämän ekirjeen kulkua voi kirjeen vastaanottaja itse selvittää postilta ja pyytää tarvittaessa kirjallista selvitystä kirjeen katoamisesta. Koskeeko tämä vain ekirjeitä vai myös ns. tavallisesti lähetettyjä kirjeitä?

Lähettääkö TE-toimisto kaikki työnhakijoille menevät postit ekirjeinä? Jos kyllä, niin mistä lähtien näin on ollut?

Teppo kirjoitti myös: ”Mikäli TE-toimistosta esimerkiksi lähetettyä työhönosoitusta ei ole toimitettu ilmoittamaasi osoitteeseen, tulee sinun TE-toimistolle todentaa tarvittaessa, ettet kirjettä ole koskaan saanut.” Millä tavoin käytännössä työnhakija voi todentaa, ettei ole saanut TE-toimiston lähettämää työhönosoitusta? Kertoisitko Teppo esimerkkejä.

Noin vuosi sitten työnantajani oli lähettänyt minulle työtodistuksen postissa, joka ei kuitenkaan koskaan tullut perille. Kysyin postin asiakaspalvelusta, miten tuon kadonneen kirjeen kohtaloa voisi selvittää. Postista sanottiin, että ainoastaan kirjeen lähettäjä voi tehdä asiasta selvityspyynnön. Yksinkertaisempaa oli kuitenkin pyytää työnantajaa lähettämään uusi kirje. Samoihin aikoihin myös yksi minun lähettämäni tärkeä kirje ei ollut mennyt perille vastaanottajalle. Minulle on muutaman kerran tullut naapurien postia ja naapurit ovat pari kertaa tuoneet minulle kuuluvaa heidän postilaatikkoonsa jaettua postia. Haen postin joka päivä postilaatikostani ja selaan kaikki mainokset läpi, ettei niiden väliin ole joutunut tärkeää postia. Silti olisi hyvinkin mahdollista, että esim. TE-toimiston lähettämä kirje voisi huonolla tuurilla jäädä tulematta perille. Oma työttömyyteni on päättynyt, eikä siis tarvitse ainakaan toistaiseksi pelätä saavansa TE-toimistolta rangaistuksia mahdollisten postinkulkuongelmien vuoksi.

4

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SamppaR

      Tepon vastaus oli siltä osin virheellinen että postin vastaanottaja ei voi tehdä selvityspyyntöä kadonneesta kirjeestä, kuten tämän jo mainitsitkin. Minulla on kokemusta tästä. Ei onneksi vielä työkkärin kirjeiden kanssa.

    • Ei mitenkään

      Postinkin mukaan kirjelähetuyksiä katoaa yli 10 000 vuosittain

      http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/TV-nytt Yli 10 000 postilähetystä katoaa vuosittain/1135225286712

      Ikvä kylllä työkkärin käytännöt eivät ilmiötä tunne, vaan tuo kirjeen perille tulematta jääminen on käytännössä mahdoton todistaa.

      Tämä on taas yksi esiimerkki joviaalista ja reilusta työttömiin kohdistuvasta oikeudenkäytöstä.

      • äoäoäoäoäoäoäoäoäoäo

        Voisiko Teppo työkkäristä vastata tämän ketjun ensimmäisessä viestissä esitettyihin kysymyksiin?


    • Aluspaita ja Sukat

      Muutama vuosi sitten täällä ja tällä asuinalueellani ennen kesää ja kesän vaihtumisen aikana podettiin kirjeiden suhteen vääriin osoitteisiin suunnattuja kirjekantoja, koska tuolloin vaki väki jäi lomille ja uudet noviisit korvasivat perinteisen, entisen oikein jaetun postin jakajien kohteisiinsa muulla tavoin kuin totutuilla tavoilla.

      Muuten, on aika kova juttu, jos esim. pitkäaikaistyötön ei saa postiluukkuunsa työhönsoitusta, niin karenssin saadessaan, kun ei ole saanut kirjettä kotiinsa, menettää tuhansia euroja jo pienestä työttömyyskorvauksestaan ja toimeentulotuestaan. Rahallinen menetys on kohtuuton. Kyllä te sen tiedätte.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      888
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe