Vuorotteluvapaasta

neuvoa pyytävä

Olin viime kesänä vuorotteluvapaalla, anoin samalla toisen jakson tälle kesälle. Ilmeisesti jatkohakemusta tälle kesälle ei tarvitse enää tehdä? Niin olin ymmärtäväni työvoimatoimiston puheista, mutta ajattelin vielä varmistaa.

Sitten toinen juttu. Esim. tulossa on leikkaus, jonka jälkeen on pitkä sairausloma ja vuorotteluvapaa on alkamassa kesäkuun alussa. Voiko vuorotteluvapaata enää siirtää vai pitääkö sairausloma kärsiä "omissa nahoissaan"?

3

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyottomyyskassat

Hei,

kiitos kysymyksestäsi. Aivan oikein, uutta vuorottelukorvaushakemusta ei tarvitse täyttää, mutta jos aiemmin ilmoittamiisi tietoihin on tullut muutoksia ilmoita ne työttömyyskassallesi heti vuorotteluvapaan toisen jakson alkaessa.

Vuorotteluvapaasi kuluu sairausloman aikana. Vuorottelukorvaukseen sinulla ei ole oikeutta ajalta, kun sinulle maksetaan sairauspäivärahaa. Vuorottelukorvauksesta saat lisää tietoa oheisesta osoitteesta

http://www.tyj.fi/default.asp?id=85

Sairauspäivärahasta saat enemmän tietoa Kelasta

http://www.kela.fi

Ystävällisin terveisin

Tiina työttömyyskassasta

• kela

Hei,

Kiitos kysymyksestä Kelankin puolesta. Kuten Tiina jo edellä kertoi, myöskään Kelaan vuorottelukorvausta saadaksesi ei tarvitse toimittaa uutta hakemusta.

Kerroit tulevasta sairauslomasta ja sen osuvan samaan ajankohtaan vuorotteluvapaan kanssa. Vuorotteluvapaan jaksottamisesta on sovittava ennen ensimmäisen vuorotteluvapaajakson alkamista, joten jaksotuksen muuttaminen ei enää onnistu. Voit kuitenkin vielä selvittää, voitko pidentää vuorotteluvapaatasi, jos vuorotteluvapaan enimmäiskesto ei ole täyttynyt. Selvitä asiaa TE-toimiston ja työnantajasi kanssa.

Ystävällisin terveisin,
      Kirsi Kelasta

• tyokkari

Hei!

Kiitos kysymyksestäsi.

Vuorotteluvapaan jaksottamisesta on aina sovittava jo vuorottelusopimuksessa ennen vapaan aloittamista. Jaksottamisesta ei voi sopia enää sen jälkeen, kun vuorotteluvapaa on alkanut. Myöskään sovittuja jaksoja ei voi enää vuorotteluvapaan alkamisen jälkeen muuttaa.

Vuorottelusopimus sekä työsopimus tai muu luotettava selvitys siitä, että sijainen on palkattu vuorotteluvapaan ajaksi, on toimitettava ennen vuorotteluvapaan alkamista työ- ja elinkeinotoimistoon (TE-toimisto). Vastaavat tarvittavat selvitykset on toimitettava TE-toimistolle myös jaksotettaessa tai pidennettäessä vuorotteluvapaata. Jaksottamisen yhteydessä ei ole tarpeellista toimittaa uutta vuorottelusopimusta, koska ns. alkuperäisestä vuorottelusopimuksesta näkyvät sovitut jaksot.

Jos kyseessä on vuorotteluvapaan pidentäminen, pidennystä koskeva sopimus on toimitettava TE-toimistolle ennen vuorotteluvapaan pidennyksen alkamista. Sijainen on näissä tilanteissa aina palkattava erikseen ja TE-toimistolle on toimitettava työsopimus tai muu luotettava selvitys siitä, että sijainen on palkattu uuden jakson tai pidennyksen ajaksi.

Vuorotteluvapaan pidentämisestä on sovittava erikseen työnantajan ja vuorottelijan kesken. Sopimus on tehtävä viimeistään kaksi kuukautta ennen sovitun vuorotteluvapaan päättymistä.

Vuorotteluvapaa on pidettävä kokonaisuudessaan kahden vuoden kuluessa sen alkamisesta eikä sen yhteenlaskettu kesto saa ylittää 359 kalenteripäivää.

terveisin Teppo työkkäristä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2136
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1283
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1248
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      32
      1172
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      60
      1129
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      864
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      739
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      27
      684
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      555
    10. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      20
      541
    Aihe