Kysymys: Aloitan määräaikaisen 3,5kk osa-aikatyön, olenko enää oikeutettu peruspäivärahaan, vai tipunko työmarkkinatuelle?
Peruspvärahan 500pv EI ole vielä täyttynyt.
Peruspäivävärahalta osa-aika työhön
2
120
Vastaukset
- kela
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi! Voit saada peruspäivärahaa myös osa-aikaisen työn ajalta. Peruspäiväraha lakkaa 500 päivän enimmäisajan täytyttyä, jonka jälkeen voit saada työmarkkinatukea.
Osa-aikaisen työn ajalta saamasi työtulo sovitellaan peruspäivärahan kanssa ja voit saada soviteltua peruspäivärahaa, jos
■ teet tilapäisesti enintään 2 viikkoa kestävää kokoaikatyötä tai
■ teet osa-aikatyötä, jonka työaika sovittelujakson aikana on enintään 75 % alalla sovellettavasta kokoaikatyön ajasta.
Työttömyysajalla saadut ansiotulot tulee ilmoittaa aina Kelaan. Ilmoita työskentelystä työttömyysajan ilmoituksessa ja liitä mukaan työnantajan antama todistus palkasta. Muista ilmoittaa työskentelystäsi myös Työ- ja elinkeinotoimistoon.
Ystävällisin terveisin,
Kirsi Kelasta - tyokkari
Hei,
kiitos kysymyksestäsi.
Sinun tulee ilmoittaa työnhaussasi tapahtuneet muutokset työ- ja elinkeinotoimistoon (TE-toimisto). Osa-aikatyössä ollessasi sinulla voi olla mahdollisuus soviteltuun työttömyysetuuteen. Etuuden saamisen edellytyksenä on se, että olet ilmoittautunut TE-toimistoon kokoaikatyön
hakijaksi, pidät työnhakusi voimassa TE-toimiston kanssa sovitulla tavalla sekä myös muiden työttömyysetuuden saamisen edellytysten tulee täyttyä.
terveisin Teppo työkkäristä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559