Olen ihan järkyttävän väsynyt kotiini kadulta kantautuvaan meluun. Asun stadionin lähellä ja nytkin parhaillaan joku helvetin tapahtuma ja megafonit pauhanneet aamusta. Asunto on muuten ok ja sijainti myös, mutta melu on sietämätöntä. Kesäviikonloppuisin ei ole toiveitakaan rentoutumisesta kotona, kun lähes joka vkloloppu joku peli tai tapahtuma.
Ratkaisivatko äänieristyikkunat ongelmat, vai tuleeko melu kiviseinänkin läpi? Mitä maksaisi uusia ikkunat? Paljonko melua voidaan eristysikkunalla vähentää. Täytyisi vähetä reippaasti yli puoleen, nytkin mä olen kotona korvatulpat korvissa ja melu on silti ihan hirveä. Vai jääkö ainoaksi ratkaisuksi muutto?
äänieristysikkunat?
2
440
Vastaukset
- Yks arvio
Ääntä eristävät ikkunat ratkaisisivat varmasti ongelman. Vaihto voi tulla ongelmalliseksi koska uusien ikkunoiden pitäisi vastata ulkonäöltään talon muita ikkunoita ja ne jouduttaisiin teettämään erikoistilauksena. Nykyaikainen 3-kertainen ikkuna eristää jo rakentamismääräysten mukaan 30db. Mitä parempi eristys, sitä kalliimpaa. Meluisimmissa uusissa kohteissa voidaan nykyään vaatia 40dB:n eristävyyttä mutta tuollainen ikkuna on jo kovin kallis. Samoin pelkkä uusien ikkunoiden (siis karmeineen) asentaminen lienee myös kovin arvokasta puuhaaa. Tuhansista euroista puhutaan joka tapauksessa mutta onhan töölön(?) kämpätkin arvokkaita.
onko koneellinen tuloilma? Jollei, korvausilma huoneistoon tulee ikkunanraoista
ikkunarakenne pitäisi silloin olla "ääniloukku" jollaisen tarvitsin ja tein muinaisessa rivarissa naapurin pikkupoikien mopoterrorin takia. Eli ikkuna oli säädellysti vähän raollaan ja ilma tuli mutkitellen ja joka mutkassa oli akustiikkalevyä, samoinlasivälissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku665525Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti902842- 2742581
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362429Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä212090Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2611704Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai571303Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131173- 881145
- 901136