Minua on askarruttanut nämä väärät profetiat Raamatussa. Miten voi uskoa kristinuskon sanomaan kun jo perustavanlaatuiset asiat ovat pielessä?
Jeesuksen toinen tuleminen on viivästynyt vajaa 2000 vuotta. Jeesus uskoi palaavansa pian ja Paavali uskoi Jeesuksen toisen tulemisen tapahtuvan elinaikanaan.
Matt. 16:28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Mark. 9:1 Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa"
1. Tess. 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
1. Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Jeesuksen toinen tuleminen
13
128
Vastaukset
- Mirka ...
""Jeesuksen toinen tuleminen on viivästynyt vajaa 2000 vuotta.""
Tämän satuhahmon ensimmäinenkään tuleminen ei ole vieläkään tapahtunut. HEH HEH HEH ... - ??
Missään ei raamatussa sanota päivää tai tarkkaa ajankohtaa milloin Jeesus palaa hakemaan OMANSA ! Vaan päinvastoin sanotaan, että sitä ei tiedä kuin ISÄ yksin.
Joitakin merkkejä on ennen Jeesuksen paluuta kuten:
pakanoiden täysi luku, antikristuksen tuleminen,( pedonmerkki käteen tai otsaan tunnusluku, muuten ei voi ostaa eikä myydä.voi olla myös jo tulon jlk. ) temppelin rakennus Jerusalemiin.
Että aika törkeää sanoa vääriksi profetioiksi, jos ei Raamattua ymmärrä. !
http://www.kotikone.fi/kalle/teokset/T08_Jeesuksen tulemuksen ajankohta.pdf ....tuossa lisää Jeesuksen paluusta.
Mutta kuten sanoin ajankohdan tietää isä yksin ei edes Jeesus. - Näin on
Ihmisen Pojan tuleminen
29 "Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät. 30 Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. 31 Suuren torven soidessa hän lähettää enkelinsä neljälle ilmansuunnalle kokoamaan kaikkialta, maan kaikista ääristä ne, jotka hän on valinnut.
32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä. 33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa...(se sukupolvi minkä aikana nuo tapahtuu !! ).. ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. 35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
36 "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä.
37 Niin kuin kävi Nooan päivinä, niin on käyvä silloinkin, kun Ihmisen Poika tulee. 38 Vedenpaisumuksen edellä ihmiset söivät ja joivat, menivät naimisiin ja naittivat tyttäriään aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin. 39 Kukaan ei aavistanut mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mennessään.
Samoin käy, kun Ihmisen Poika tulee. 40 Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään. 41 Kaksi naista on jauhamassa viljaa: toinen otetaan, toinen jätetään.
42 "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.Voi minkälaista Raamatun "luentaa" täällä harrastetaan!
"34 ... (se sukupolvi minkä aikana nuo tapahtuu!!)"
Kenelle se Jeesus puhui? Matt 24:3 OPETUSLAPSET kysyivät Jeesukselta ja Jeesus puhui koko ajan opetuslapsille, ei koko ihmiskunnalle. Siksi ne kaikki tapahtumat koettiin tapahtuvan silloin, koska paikalla oli henkilöitä, jotka eivät kuole ennenkuin ne tapahtuvat. Niin Jeesus sanoi. Vai mitä vääntelette, kun Raamattu ei taaskaan pidä paikkaansa.
Paavalikin antoi ohjeita ihmisille, "koska aikaa on vain vähän" ja "lähestyvän ahdistuksen" takia.- al.simpson
helsinkijokkeri kirjoitti:
Voi minkälaista Raamatun "luentaa" täällä harrastetaan!
"34 ... (se sukupolvi minkä aikana nuo tapahtuu!!)"
Kenelle se Jeesus puhui? Matt 24:3 OPETUSLAPSET kysyivät Jeesukselta ja Jeesus puhui koko ajan opetuslapsille, ei koko ihmiskunnalle. Siksi ne kaikki tapahtumat koettiin tapahtuvan silloin, koska paikalla oli henkilöitä, jotka eivät kuole ennenkuin ne tapahtuvat. Niin Jeesus sanoi. Vai mitä vääntelette, kun Raamattu ei taaskaan pidä paikkaansa.
Paavalikin antoi ohjeita ihmisille, "koska aikaa on vain vähän" ja "lähestyvän ahdistuksen" takia.h-jokkeri painuu helkuttiin....
MINÄ olen todistus lopunajoista.
Kristitty joka kiroaa...
Lukekaa kirjallisuutta...
Lopunajat ovat juuri nyt, en tule kuolemaa näkemään ennen Herran paluuta.... ja se tarkoittaa (tämän) maailmanloppua ennen vuosisadan päättymistä.
- j.j.j.j.j.j.j.jj.
"Jeesus tulee pian."
Ehkä tuo lause ymmärretään paremmin jos se sanotaan näin. "Jeesus tulee yht'äkkiä"
Jeesus ei siis tule ajallisesti "pian" vaan aikaa saattaa kulua vielä vaikka tuhansia vuosia tai vaikka vain kymmenen vuotta. Sitä ei kukaan tiedä. Mutta sen tietää sitten kun Jesuus tulee. Jeesus tulee yht'äkkiä. Kun olet pesemässä hampaitasi niin yht´äkkiä Jeesus tulee ja Jeesus tulee kaikialle yht´äkkiä.
Silloin yht´äkkiä kaikki tietävät että Jeesus on tullut. Täällä on aivan oikein havaittu, että monessa Uuden testamentin kohdassa odotetaan Jeesuksen paluuta hyvin nopeasti. Toisissa kohdissa aletaan jo vähän varoitella, että paluu voi kestää ennakoitua pidempään. Näin esim. vertauksessa viisaista ja tyhmistä neitsyistä (Matt. 25:1-13). Selvin tähän suuntaan menevä kohta on 2. Piet. 3:8-9, jossa paluun viivästymistä käsitellään selvin sanoin.
Mielenkiintoista on se, että lopun päivämäärät kiehtovat jatkuvasti - jopa viihteen saralla. Tässähän oli vuosi pari sitten joku elokuvakin pyörimässä aiheesta. Lopunajan visiot myös muuntuvat yllättävästi. Vielä parikymmentä vuotta sitten Suomessa laulettiin yleisesti "viimeisestä taistosta", jonka jälkeen "huomispäivän kansat on kuin veljet keskenään". Ajatus oli, että maailmanvallankumous pyyhkäisee pahat yhteiskuntajärjestelmät ja tilalle astuu eräänlainen paratiisi. '
Niin outoja kuin lopunajan ennustukset ovat, joku "juju" niihin näyttää kätkeytyvän, joka vetoaa vuosisadasta toiseen.
Niko Huttunen
pastori, dosentti- mieti tätä
HYvä pastori, vastaapa:
On aivan luonnollista optimismia ihmisiltä uskoa että huominen päivä on tätä päivää parempi. Jos ei siihen uskoisi, menisi pohja pois tavoiteelliselta toiminnalta ja suurilta aatteilta.
Tuskin tuon " Kansainvälisen" laulajat uskoi kirjaimellisesti että huomenna kansat on veljet keskenään. He vain puki sanoiksi toiveensa ihan samalla tavalla kuin jotkut laulaa "Jumala ompi linnnamme"
Kristinuskon erio näihin aatteisiin on siinä, että sen jumala/jeesus ihmisenä kertoi tulevansa takaisin hyvin pian ja ( jos hän olisi messias) niin koko mailmaan tulisi rauha. Onko siinä " huomispäivänä kaikki veljiä keskenään" ja
" huomispäivänä maailnmankattava rauha" mitään eroa?
- protus
Tässä vielä yksi mielenkiintoinen kohta Uudesta Testamentista:
Matt. 10:23 "Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee.Mainio huomio, "protus" !
Tuo nyt ainakin vaikuttaa todistavan lopullisesti, että Jeesuksen mukaan hänen paluunsa olisi pitänyt tapahtua jo aika päiviä sitten. Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että koko Raamattu on vain tarinakirja ilman mitään mihin oikeasti voisi uskoa. Ja ei tällaiset ainakaan mun uskoa lisää, pikemminkin aina vaan lisää todisteita, ettei Raamattuun pidä uskoa.- agnus Dei
helsinkijokkeri kirjoitti:
Mainio huomio, "protus" !
Tuo nyt ainakin vaikuttaa todistavan lopullisesti, että Jeesuksen mukaan hänen paluunsa olisi pitänyt tapahtua jo aika päiviä sitten. Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että koko Raamattu on vain tarinakirja ilman mitään mihin oikeasti voisi uskoa. Ja ei tällaiset ainakaan mun uskoa lisää, pikemminkin aina vaan lisää todisteita, ettei Raamattuun pidä uskoa.Raamattu sanoo selkeästi ettei tavallinen uskova voi tietää milloin Jeesus palaa.
Kaikki profetiat ja muut näyt ovat siis AIVAN turhia.
- usko pois
ukonilmalla netin on parempi olla kiinni
- dsfhdfh
nii, Ukko yli-Jumalan, kuten Kalevalassa kerrotaan. Lähi-idästä tuodut jumalat kaatuvat kotimaisen edessä..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t775872- 353231
- 442848
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402112Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272095- 1041913
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291889- 1771857
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241518Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna171288