Hei!
Minulla on probleema, jonka kanssa olen painiskellut jo jonkin aikaa muttei ratkaisua tunnu löytyvän. Viisaammat neuvokaa. Suuri kiiitos!
Eli minulla on neljä solua (esim. B1:E1, B2:E2.. sadalla rivillä). Neljässä solussa lukee yhdessä satunnaisesti teksti "Taso1", "taso2", "taso3" tai "taso4" ja muut kolme solua ovat tyhjiä. Jollain rivillä teksti on solussa C1, toisella rivillä solussa D2 tms.
Kuinka saan haettua A1 -soluun sen solun tekstin, jossa tuo "taso" -sana on? Tarkoitus on luoda jokaiselle riville oma haku, jonka avulla haetaan juuri sillä rivillä esiintyvä "taso" -teksti.
Tietojenhaku toiseen soluun
6
169
Vastaukset
ei päätä eikä häntää selityksessä...
- entto
Voi ei, yritin parhaani, mutta ilmeisesti selitin vain niin että itse ymmärsin. Uusi yritys. Oisiko yksinkertainen selitys luettavampi?
Minun tarvitsee siis hakea soluun A1 soluissa B1-E1 esiintyvä teksti. Tekstiä on vain yhdessä B1-E1 soluista. Kuinka saan tekstin A1 soluun niin, että teksti päivittyy muutoksia tehdessä? taulukon moduuliin...
Option Explicit
Private Sub Worksheet_Change(ByVal target As Range)
Dim solu As Variant
On Error Resume Next
Application.EnableEvents = False
solu = target
If Not Intersect(target, Range("B1:E1")) Is Nothing Then
Range("B1:E1") = ""
Range("A1") = solu
target = solu
End If
Application.EnableEvents = True
End Sub
Keep EXCELing
Keep ARCHAing
@Kunde- entto
Suurkiitos nopeasta vastauksesta, pitää testailla tuon toimivuutta. Tämä on ilmeisesti makro (jotka ei tietenkään tällä työkoneella toimi). Onko samaa asiaa mahdollista tehdä perusfunktioilla?
- herra nro 31
kunde kirjoitti:
EI
Onnistuuko tuo yksinkertaisesti ketjuttamalla, jos teksti on vain yhdessä solussa ja muut ovat siis aivan tyhjiä? Ei siis sisällä numerodataa.
A1=B1&C1&D1&E1 ja kopioi kaava 99 muuhun soluun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000560919724h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132295Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1801450Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja191189- 71930
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41867Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57782En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.40711Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75632