Hei!
Minulla on probleema, jonka kanssa olen painiskellut jo jonkin aikaa muttei ratkaisua tunnu löytyvän. Viisaammat neuvokaa. Suuri kiiitos!
Eli minulla on neljä solua (esim. B1:E1, B2:E2.. sadalla rivillä). Neljässä solussa lukee yhdessä satunnaisesti teksti "Taso1", "taso2", "taso3" tai "taso4" ja muut kolme solua ovat tyhjiä. Jollain rivillä teksti on solussa C1, toisella rivillä solussa D2 tms.
Kuinka saan haettua A1 -soluun sen solun tekstin, jossa tuo "taso" -sana on? Tarkoitus on luoda jokaiselle riville oma haku, jonka avulla haetaan juuri sillä rivillä esiintyvä "taso" -teksti.
Tietojenhaku toiseen soluun
6
230
Vastaukset
ei päätä eikä häntää selityksessä...
- entto
Voi ei, yritin parhaani, mutta ilmeisesti selitin vain niin että itse ymmärsin. Uusi yritys. Oisiko yksinkertainen selitys luettavampi?
Minun tarvitsee siis hakea soluun A1 soluissa B1-E1 esiintyvä teksti. Tekstiä on vain yhdessä B1-E1 soluista. Kuinka saan tekstin A1 soluun niin, että teksti päivittyy muutoksia tehdessä? taulukon moduuliin...
Option Explicit
Private Sub Worksheet_Change(ByVal target As Range)
Dim solu As Variant
On Error Resume Next
Application.EnableEvents = False
solu = target
If Not Intersect(target, Range("B1:E1")) Is Nothing Then
Range("B1:E1") = ""
Range("A1") = solu
target = solu
End If
Application.EnableEvents = True
End Sub
Keep EXCELing
Keep ARCHAing
@Kunde- entto
Suurkiitos nopeasta vastauksesta, pitää testailla tuon toimivuutta. Tämä on ilmeisesti makro (jotka ei tietenkään tällä työkoneella toimi). Onko samaa asiaa mahdollista tehdä perusfunktioilla?
- herra nro 31
kunde kirjoitti:
EI
Onnistuuko tuo yksinkertaisesti ketjuttamalla, jos teksti on vain yhdessä solussa ja muut ovat siis aivan tyhjiä? Ei siis sisällä numerodataa.
A1=B1&C1&D1&E1 ja kopioi kaava 99 muuhun soluun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1331971
- 1211405
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401170Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v3031124Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni631102- 491069
- 1411069
Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast470937Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet94907Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu59848