Tietojenhaku toiseen soluun

entto

Hei!

Minulla on probleema, jonka kanssa olen painiskellut jo jonkin aikaa muttei ratkaisua tunnu löytyvän. Viisaammat neuvokaa. Suuri kiiitos!

Eli minulla on neljä solua (esim. B1:E1, B2:E2.. sadalla rivillä). Neljässä solussa lukee yhdessä satunnaisesti teksti "Taso1", "taso2", "taso3" tai "taso4" ja muut kolme solua ovat tyhjiä. Jollain rivillä teksti on solussa C1, toisella rivillä solussa D2 tms.

Kuinka saan haettua A1 -soluun sen solun tekstin, jossa tuo "taso" -sana on? Tarkoitus on luoda jokaiselle riville oma haku, jonka avulla haetaan juuri sillä rivillä esiintyvä "taso" -teksti.

6

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei päätä eikä häntää selityksessä...

• entto

Voi ei, yritin parhaani, mutta ilmeisesti selitin vain niin että itse ymmärsin. Uusi yritys. Oisiko yksinkertainen selitys luettavampi?

Minun tarvitsee siis hakea soluun A1 soluissa B1-E1 esiintyvä teksti. Tekstiä on vain yhdessä B1-E1 soluista. Kuinka saan tekstin A1 soluun niin, että teksti päivittyy muutoksia tehdessä?

• taulukon moduuliin...

Option Explicit

Private Sub Worksheet_Change(ByVal target As Range)
      Dim solu As Variant
      On Error Resume Next
      Application.EnableEvents = False
      solu = target

If Not Intersect(target, Range("B1:E1")) Is Nothing Then
      Range("B1:E1") = ""
      Range("A1") = solu
      target = solu
      End If
      Application.EnableEvents = True
      End Sub

Keep EXCELing
      Keep ARCHAing
      @Kunde

• entto

Suurkiitos nopeasta vastauksesta, pitää testailla tuon toimivuutta. Tämä on ilmeisesti makro (jotka ei tietenkään tällä työkoneella toimi). Onko samaa asiaa mahdollista tehdä perusfunktioilla?

• EI

• herra nro 31
        kunde kirjoitti:

EI

Onnistuuko tuo yksinkertaisesti ketjuttamalla, jos teksti on vain yhdessä solussa ja muut ovat siis aivan tyhjiä? Ei siis sisällä numerodataa.
        A1=B1&C1&D1&E1 ja kopioi kaava 99 muuhun soluun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      67
      3907
    2. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      81
      3202
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      80
      2985
    4. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      96
      2797
    5. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      2544
    6. Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla

Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise
      Maailman menoa
      182
      2284
    7. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      209
      2252
    8. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      66
      2175
    9. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
      Ikävä
      90
      2120
    10. Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä

Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun
      Kaste
      402
      2088
    Aihe