Työttömyystuet

Lh

Olen vastavalmistunut 4.6 ja minulle on suullisesti luvattu töitä 1.8.2011 alkaen, mutta onko mahdollista saada jotain työttömyystukea/työmarkkinatukea, kun olen pari kuukautta tässä välillä työttömänä?

6

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kela

      Hei,

      kiitos kysymyksestäsi ja onnittelut valmistumisesi johdosta sekä työpaikasta!

      Sinun tulisi ilmoittautua työ- ja elinkeinotoimistoon työnhakijaksi. Työ- ja elinkeinotoimisto tutkii, onko sinulla oikeus työttömyysetuuteen.

      Mikäli työ- ja elinkeinotoimisto on todennut, ettei estettä työttömyysetuuden saamiselle ole ja mikäli et kuulu työttömyyskassaan, voit hakea työttömyysetuuden Kelalta.

      Voit hakea Kelalta peruspäivärahaa, jos täytät työssäoloehdon eli:
      ■olet ollut palkkatyössä vähintään 34 viikkoa (noin 8 kk) työttömyyttä edeltäneiden 28 kuukauden aikana ja
      ■työaikasi on ollut vähintään 18 tuntia viikossa ja
      ■kokoaikatyön palkkasi on ollut alan työehtosopimuksen mukainen, tai jos työehtosopimusta ei ole, vähintään 1071 e/kk.

      Jos työssäoloehto ei täyty, voit hakea Kelalta työmarkkinatukea. Työmarkkinatuki on tarveharkintainen, eli tuen suuruuteen vaikuttavat omien tulojesi lisäksi myös puolisosi tulot sekä vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan samassa taloudessa.

      Kelan työttömyysetuushakemuksen voit täyttää oheisessa osoitteessa:

      www.kela.fi/asiointi

      Ystävällisin terveisin,
      Kirsi Kelasta

    • Lh

      Kiitos tiedosta.

    • juhannus lomalle

      hei minun pitäisi täyttää ja lähettää työmarkkina tuki hakemus.23.6 2011.kysynkin että onko mahdollista lähettää aikaisemmin.että saisi tuen jo juhannukseksi.

      • 147888

        Elä unta näe.


      • kela

        Hei,

        kiitos kysymyksestäsi. Työttömyysajan ilmoituksien palautusaikatauluissa on tosiaan muutoksia juhannuksen aikana. Yleensä jos viimeinen täyttöpäivä on 23. päivä, niin ilmoituksen voi palauttaa 24. päivä. Nyt voit palauttaa työttömyysajan ilmoituksen kuitenkin jo 23.6.11. Silloin työttömyysetuus ei valitettavasti ehdi maksuun juhannukseksi, mutta pyrimme saamaan sen maksuun kahden pankkipäivän sisällä, eli 28.6.11.

        Alla olevasta linkistä voit katsoa lisää juhannuksen aikaisista palautuspäivistä:

        http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/140611095912SS?OpenDocument

        Ystävällisin terveisin,
        Kirsi Kelasta


    • tyokkari

      Hei!
      Kiitos kysymyksestäsi.

      Ilmoittaudu työnhakijaksi työ- ja elinkeinotoimistoon (TE-toimisto). Löydät lisätietoa työnhakijaksi ilmoittautumisesta oheisesta linkistä:
      http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/07_tyottomyys/index.jsp

      Asioidessasi TE-toimistossa, TE-toimisto tutkii, ovatko opintosi todisteellisesti päättyneet ja täyttyvätkö muut työttömyysetuuden saamisen työvoimapoliittiset edellytykset kohdallasi.

      Kysymyksestäsi ei tarkemmin selviä tilanteesi. Halutessasi voit olla yhteydessä tilanteestasi Työlinjan puhelinpalveluun
      Työttömyysturvaneuvonta 010 19 4911 (ma - pe klo 9 - 17).

      Terveisin Teppo työkkäristä

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe