Ostettiin tuossa 10 v vanha kivitalo, jossa lämmitysmuotona kaukolämpö. Myyjän ilmoituksen mukaan lämmityskulut ovat olleet kuukausikeskiarvoksi muutettuna 190€ kuukaudessa. Lämmitettäviä neliöitä on asunnossa n. 230 ja lisäksi autotalli ja varasto - yhteensä siis ehkä 260 m2. Kuulostaako tuo kaukolämpölasku sellaiselta että kannattaisi funtsia investointien kautta jotain parannusta? 3000 kilon varaava takka löytyy, mutta sitä käyetty vain tunnelmatakkana silloin tällöin. Lisäksi heillä kulunut 12500 kilowattituntia sähköä, joka ainakin kuulostaa isolta. Suoranaista sähkölämmitystä ei kuitenkaan missään ole, joten tuo koostuu varmaan "hetivalmiin" kiukaan sydänlämmöstä, lto laitteen pyörittämisestä ja sitten vaatteet kuivattu vanhan tekniikan kuivausrummulla ja kuivauskaapilla. Mistähän suunnasta säästöjä kannattaa etsiä, vai onko turhaa puuhaa?
Kosteja kaukolämpö- ja sähkölaskun pienentämiseksi.
4
210
Vastaukset
- kaikenlaistaabcd
Minä näin hassun unen kerran, oli piti mennä jonnekin armeijan esikuntaan käymään, noh, sitten ei löydettykään sinne, mentiin väärään suuntaan.... sitten jotkut pikkuiset olivat vaihtaneet merkintöjä opasteissakin vielä...
Tuollaisia ja muitakin juttuja olisi mukava kertoa tyttökaverille.. - Järki neuvoja
Jos tuon kokoluokan taloon on varaa, niin on yksi hailee meneekö rahaa 1000-2000, vai 4000 euroa vuodessa lämpöön ja sähköön. Tuollainen talo maksaa 500 000 eur ja silloin aivan jotkin muut kulut merkkaa. Unohda nämä jutut ja keskity lainan maksuun saamiseksi, vaikka pidempiin työpäiviin.
- 1 1
Onko lattialämmitys vai patterit? Ainakin säätölaitteet ja termostaatit kuntoon jos ei ole?
asuessapa vasta todelliset kustanukset omilla kulutustottumuksilla selviävät. Ikkunat ja yläpohjat itse otin työn alle viime loppusyksynä omakotitaloon muuttaessani
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032143
- 1341178
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540