Kaupunki ottaa omansa

Cosa Nostra

12

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanlaisia, mutta monen koneen sekavina ryppäinä, näkee kaupungilla jäähdyskoneiden lauhduttimia. Johdonmukaisuuden vuoksi pitäisi niille säätää kolminkertaiset lupamaksut

      (ILP:n tehdashinta on vain muutamia satoja euroja sen ansiosta että jäähdytyslaitteet ovat massatuotannossa)

    • Pelkkää rahastusta

      Eihän tuo ole mitään muuta kuin törkeää monopoliaseman väärinkäyttämistä. Kaupunkikuva on vain peitesyy tässä asiassa.
      Pumput vähentävät sähkönkulutusta ja kaukolämmön myyntiä ja sehän ei kaupungille sovi.

      Tampereen kaupunki omistaa emoyhtiö Tampereen Sähkölaitos Oy:n ja sen tytäryhtiöt; Tampereen Energiantuotanto Oy, Tampereen Kaukolämpö Oy ja Tampereen Sähkönmyynti Oy.

      • dfgdfgd14

        Älkää ruikuttako vaan vetäkää kaupunki oikeuteen markkina-aseman väärinkäytöstä.

        Ja ennenkaikkea: äänestäkää oikein.


      • Pelkkää rahastusta
        dfgdfgd14 kirjoitti:

        Älkää ruikuttako vaan vetäkää kaupunki oikeuteen markkina-aseman väärinkäytöstä.

        Ja ennenkaikkea: äänestäkää oikein.

        En minä mitään ruikuta, kunhan vain totesin. En edes asu Tampereella.


      • sdfsfdsfs
        Pelkkää rahastusta kirjoitti:

        En minä mitään ruikuta, kunhan vain totesin. En edes asu Tampereella.

        Joo en sori tarkoittanut sitä suoraan sinulle. Tarkoitin tuon enemmän yleiseksi toteamukseksi, että kansan olisi aika ruveta nousta näitä hulluja byrokraatteja vastaan, joiden elämäntehtävä tuntuu olevan ihmisten elinolojen ja elinmahdollisuuksien rajoittaminen.


      • Pelkkää rahastusta
        sdfsfdsfs kirjoitti:

        Joo en sori tarkoittanut sitä suoraan sinulle. Tarkoitin tuon enemmän yleiseksi toteamukseksi, että kansan olisi aika ruveta nousta näitä hulluja byrokraatteja vastaan, joiden elämäntehtävä tuntuu olevan ihmisten elinolojen ja elinmahdollisuuksien rajoittaminen.

        "kansan olisi aika ruveta nousta näitä hulluja byrokraatteja vastaan, joiden elämäntehtävä tuntuu olevan ihmisten elinolojen ja elinmahdollisuuksien rajoittaminen."

        Täysin samaa mieltä.


    • esteetikko insinööri

      Eiköhän aika nopeasti opita tekemään sisäasennus ulkoyksikölle. Vaatii tietenkin isohkon säleikön, mutta lämmityskäytössä on eduksi, että osa poistoilmasta voidaan ohjata siihen samaan ulkoyksikkökammioon.

      Ulkoyksikkökammio sisällä on myös helppo huoltaa. Yksikön jäänpoisto saadaan hallituksi ja jää hyötykäyttöön. Samoin kondenssivesi saadaan hyötykäyttöön eli vessan huuhteluun. Nuuka tyyppi vie sitä vaikka saunan lauteille ämpäreihin lämpenemään. Vesi on tislattua eli varsin puhdasta. Ainoa ongelma tuossa vedessä on siihen joutuva huone- ym pöly. Sitäkään ei joka paikassa tule paljon ja suodattimella voidaan huoneilma ensin puhdistaa isommista höytyvistä. Ja miksei ulkoilmakin.

      Eli eläköön uusi sisäulkoyksikkö. Tätähän kerjäsivät.

      • esteetikkö insinööri

        Ja lisään vielä, jotta kai ne keksivät vähänkin isomman ulkosäleikön olevan kaupunkimiljöötä rumentava seikka.


      • esteetikkö insinööri
        esteetikkö insinööri kirjoitti:

        Ja lisään vielä, jotta kai ne keksivät vähänkin isomman ulkosäleikön olevan kaupunkimiljöötä rumentava seikka.

        Ja teille vitun spekulanteille totean, että tämä on tosikkomaisesti tarkoitettu juttu. Ulkoilmakammio sisällä tarkoittaa ulkoilmaan väljästi yhteydessä olevaa tilaa, tarvittaessa aputuulettimella. Kammio tietenkin supereristeellä eristetty lämpimistä tiloista. Vertaa pakastimeen.

        Paskiaisviisastelijalle siis totean, ettei tämä ole se tavallinen viisastelu, jotta ulkoyksikkö sisälle, alapohjaan tai ullakolle. Viedään siis aivan aidosti ulko-olosuhteet talon seinäpinnan sisäpuolelle virkamiestä törkeästi huijaten.

        Huolto-ovi on tietenkin iso mutta kookas yksikön saavuttamiseksi edestä ja takaa, jotta yksikön kanssa puuhailu on pelkkää nautintoa toisin kuin ulkona olevien yksiköitten kanssa puuhailu.

        Tässä on potentiaalia moneen kohtaan.


      • esteetikkö insinööri
        esteetikkö insinööri kirjoitti:

        Ja teille vitun spekulanteille totean, että tämä on tosikkomaisesti tarkoitettu juttu. Ulkoilmakammio sisällä tarkoittaa ulkoilmaan väljästi yhteydessä olevaa tilaa, tarvittaessa aputuulettimella. Kammio tietenkin supereristeellä eristetty lämpimistä tiloista. Vertaa pakastimeen.

        Paskiaisviisastelijalle siis totean, ettei tämä ole se tavallinen viisastelu, jotta ulkoyksikkö sisälle, alapohjaan tai ullakolle. Viedään siis aivan aidosti ulko-olosuhteet talon seinäpinnan sisäpuolelle virkamiestä törkeästi huijaten.

        Huolto-ovi on tietenkin iso mutta kookas yksikön saavuttamiseksi edestä ja takaa, jotta yksikön kanssa puuhailu on pelkkää nautintoa toisin kuin ulkona olevien yksiköitten kanssa puuhailu.

        Tässä on potentiaalia moneen kohtaan.

        Lisään vielä että tuohon viiden tähden kohdalle kirjoitin v-i-t-u-n, mutta tämä paksasivusto sensuroi selvää suomenkieltä.


      • > lämmityskäytössä on eduksi, että osa poistoilmasta
        > voidaan ohjata siihen samaan ulkoyksikkökammioon.

        ! OIKEIN ! eli poistoilman lämmön talteenotto yksinkertaisesti

        (tämä oli kovasti pohdittavana erään isohkon öljylämmitteisen seurakuntarakennuksen uusia lämmitysvaihtoehtoja etsittäessä)


    • kelmi insinööri

      Kondenssiveden hyötykäyttö tarkoittaisi samalla kaupungin veden käyttämisen vähenemistä. Mitähän virkamiehet tuohon sanoisivat. Kaivo asunnossa! Ämpäritolkulla vettä tuotettaisiin ILP-asuntokaivolla vuorokaudessa. ILP kondensoi sekä lämmitys että jäähdytyskäytössä eli vuodessa tulee rutkasti sadeveden veroista vettä.

      Lämmityskäytössä ulkoilmakammiossa on muuten pakastinolosuhteet. Pieni lisälaajennus siihen tarkoittaa siis pakastinta.

      Kuka tekee konseptin ulkoilmakammiolle hienostokaupungin ILPille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe