hei kaikki 11-15 vuotiaat tytöt olis kyssä rintsikoista!

Oonko nolo?

Juu, eli olen menossa seiskalle ja haluan rintsikat lähinnä siksi että muillakin on (ei kaikilla)!!! En kuitenkaan uskalla suoraan sanoa äitille että haluan rintsikat.. Joo tiiän että tätä juttua on kyselty paljon mutta aloitan taas uuden keskustelun!! On mulla rintoja jo jonkin verran eli tarvitsen liivit senkin puolesta!
Haluan mieluiten asiallista palautetta ja vastauksia!! Niin eli se kyssä: miten kerron asiasta äidille, vai ostanko salaa ja annan hänen huomata ostokseni??? Vastatkaa pliiiis!!!

78

9273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

      joo et tosiaankaan ole nolo! Mulla oli kans vaikeeta seiskalla kertoo äitille mut soitin sille kaupungilta ja sanoin että "tarvisin niinku alusvaatetta, ei pikkareita vaan..." ja sit se ymmärsi ja sano että mee vaikka lindexiltä kattoon. Sit menin sovitteleen ja ostin ne. :) koita ihan rohkeesti vaan kertoo, koska selvästi tarviit semmotteet

    • kiiiiiitos paljon =)

      Kiitti, mun olo helpotti ku joku kerto että on kokenu sman ja selvinnyt siitä!!! :D

    • Alottaja!!!!

      Joo ja kaipaisin lisää kokemust aiheesta!! ==D

    • 23wN

      Mäkin aikoinaan sanoin äidilleni suoraan tarvitsevani rintsikat. Olin silloin 11-vuotias eli ala-astelainen. Jotkut höntit, enimmäkseen yllättäen tytöt kiusottelivat alkuun mua rintsikoiden takia. En kyl tajuu miksi. Ehkä, kun olin meidän luokalla eka tyttö, joka alkoi käyttämään niitä. Noh, aika nopee sen jälkee alko muillekin tytöille niitä rintaliivejä ilmestymään..

    • Tän jutun alottaja.

      Juu... saan tänään rahaa ja meen vaateostoksille!!! Mä oon ilonen teijän molempien vastauksista!! Ehkä mulla riittää rohkeutta ostosreissun jälkeen kertoa että ostin rintsikat koska onhan mun "pakko" ostaa ne! Ja jos en kerro niin pidän niitä sitten ns.salaa ja annan äitini itse huomata; että mullahan on rintsikat... Tsemppiä kaikille muille saman asian parissa räpiköiville!!! Kyllä siitä selviää! On ihmeellistä miten pari kommausta sai muhun näinkin paljon rohkeutta!! Ja luulen ettei rintsikoiden osto oo yhtä noloo kuin kuukautis suojien ostaminen!! Mulla aina kädet tärisee ja ääni väpättää!!!! =D : ) !!!!!!!!!!!

      • sano suoraan

        Hyvä et oot saanu rohkeutta! Kyl sun äitis sit ymmärtää, ku kerrot, et ne oikeesti tarviit. Niin ja se onki järkevämpi vaihtoehto, ku jättää kertomatta ja salailla...


      • Anonyymi

        Mun kaveri sai rintsikat 10v koska sen rinnat oli kasvanut senverran että normi minitopit eli harjoitus rintsikat ei auttanut enää. Itekki tarviin rintsikat koska mulla kasvoi tissit melkein niinku parissa yössä (ei nyt oikeesti mutta tosi nopeasti kuitenkin) ne on itellä tosi kipeät ja en voi tehdä melkein mitään jos ei oo jotain tukevaa toppia yms omat vanhemmat on ihan täydellisiä eli ne ostaa tamponeja, siteitä, jos haluun kuukupin ne ostaa sen, rintsikat kun tarviin yms. Meen vaa sanoo et hei give me money meen ostaa tamponeja tai hei tarviin rintsikat nii sit käydään vaa ostaa ❤️vanhemmille kannattaa sanoa koska ne auttaa ja kustantaa välttämättömyydet. Tsemppiä teille ja kertokaa suoraan


    • ?

      No mulla äiti sano et pitäis alkaa käyttää.....mut se ei tunnu luonnolliselta...oon meidän luokan ainoo joka ei käytä......on mulla urheilutoppeja harrastuksii varte.....ympärys mittani alta:72 ja päältä :78
      ni pitäiskö alkaa totuttelee ja mikä auttaa tottumaan??..mistä ostaa ja millasset??.....oon 12w. ja kukkautisii ei oo mut valkovuotoi on tullu........
      haluisin tietää et koska pitäis alkaa käyttää, mut kaikki sanoo "sit kun tuntuu silt" no milt sen pitäis tuntuu??aattelin et pitäiskö mennä terkkarilt kysyy joku päivä??
      Kiitos vastauksista

      • mulon11w.

        no. sillon tuntuu siltä, kun tinnat näkyy paian alta ja se tuntuu kiusalliselta


      • Anonyymi

        muakin ärsyttää kun sanotaan että sitte ku tuntuu. en tiedä mille pitäs tuntuu. mä oon tarvinnu jo ainakin 3 kuulautta rintsikoit mut mulnon vaa harjotus rintsikat ja nekin mun pikkusiskonon kadottanu🙄😒 mä kun oon nössö ja en uskalla äidille sanoo mitää rintsikoist nii oon siis kesän jälkee menos 5lk nii sielnon sellain terkkari tarkastus missä ainaki toinen vanhempi pitää olla mukaan nii aattelin et silloin viiemstään sanon äitille että nyt tarviin ne. toivoisin että äiti ite ehdottais. tai terkkari!


    • heppijä!!!

      Joo, toi terkkari on ihan hyvä ajatus!!! Mulla itsellä ei kyllaä rohkeus riittäis...Ookkei, asiaan.. käytän rintsikota ja oon 13 wee.. Mä totuin rintsikoihin kun pidin niitä niinku eka vaan sillon kun oli joku paita jonka kanssa niitä oloi rentoa pitää (mulla sellanen oli löysä t-paita)!!! Ja sitten alottelin pitää niitä viikonloppusin aina ja sitten vähitellen arkisin muutaman päivän peräkkin ja sitten taas alustoppia.. Mulla siis mitat on alta 76 ja päältä 85, eli kuppikoko on 75a tai 75b riippuu mallista.. Ja ihan vinkkinä vaan että lindexistä löytyy kuppeja kokoa 65aa eli siellä on kapeillekkin ihmisille liivejä... Ja sä luultavasti tarviit rintsikat jos sun rinnat on usein arat tai kävelykin sattuu

    • yks 13 w typykkä

      Mun ei ainakaan tarvinut sanoa äidille et tarttisin niitä, äiti itse oli ostanut mulle kun olin täyttämässä 12. Nyt olen 13 w, täytän viikon päästä 14 =D oli se ihan hyvä kun ei tarvinut itse uskaltaa kertoa. Menkoista kyllä kerroin; sanoin että "äiti, mulla tuli äsken verta kun mä pissasin" niin heti sain siteitä ;)

      • tälläi 12-v tytsy

        mun menkkojen alussa mä vaan pöllin siskolta siteitä ja sit äiskä tajus et hei tol on alkanu menkat. that's it. :D


      • 12tytteli

        Mul ei oo systeri :D😂😂


    • 12w

      Mä oon 12v kutosella ja mulla on rintsikat. Mulla on sellaset aika isot meijän luokan kolmanneks isoimmat rinnat ja sanoin vaa äitille että käyn ostaa rintsikat ja siinä se. Noin helppoo! Onnee

      • Anonyymi

        pitäikö mun ostaa rintsikat ku oon11. v ja normi pienet eli normit rinnat ontanko tissiliivit?


    • vvvaaastaaja

      Ite sain/ostin ekat kaverilta =) sitten vaan kerran sanoin sille et äiti koska aloit käyttää rintskikoita ja si oli vaan sillee et mulla on ja ensin se oli sillee et eieieieii sulla on vielä liian pienet mut si näytin ne rintsikat si se oli vaan et oho on ne sulle ihan sopivat :D

    • piparminttu

      äidit ei syö teitä rohkeest sanoo äidille vaikka et" mä tahtoisin rintsikat kun rinnat on kipeet liikkatunnilla!"

    • tartten apuu kans

      mäkään en kehtaa sanoo äitille at haluisin rintsikat koska en oikessti ees tarttisniitä oon 12 vuotta. mitä mä voin sanoo äitille?

    • tytsi 12w

      oon 12w käytän 65AA ja 75AA munsta on kivempi ostaa rintsikat ite ku sillon voi hankkia mieleisensä, menkatkin on alkanu puolivuotta sitten ei siteitten osto oo yhtään noloo kaikki vaan rohkeesti rinsikka ja side ostoksille

      • Kiitos! Tää kommentti rohkas mua tosi paljon😊


    • Tämmönenvaa

      Mä ainaskin kerroin äidilleni että tarvitsen rintaliivit . Eikä se ollut vaikeaa. Sano vain : Äiti , muutkin kaverini käyttävät rintaliivejä joten voisinko minäkin jo ?

    • noloo

      jos sulla on vaikeuksii kertoo et sä tarviit rintsikat, nii entäs sitte menkat ? :D:D

    • Tyttö 13v.

      Mulla toi rintsikkajuttu meni sillee, et oltii äitin kans joskus kaupungilla ja sit siin alusvaateosastolla ku hain pikkareit, äiti tuli siihen jotku rintsikat kädes, ja kysy et haluunksmä kokeilla niit. Eka olin sellai et eieiei mut suostuin sit ja me ostettii parit muutki. Siit se sit lähti, ja nykyään käytän niit iha normisti. Mulla alko menkat n.vuos sitte, ja eka olin iha paniikis et mitä pitää tehä, mut sit pöltsin äitilt pari sidet ja niil sit yritin pärjätä ku en viittiny kertoo. Kerran pikkareihin oli kuitenkin päässy karkaamaan verta, ja pyykkikorista äiti ne kai löysi ja tuli kysyy et onks menkat alkanu, ja sit mä vaan olin sellai et nojoo ja sain sellasen paketin siteit. Kaikki toi tuntu aluks tosi nololt, mut kaikesta selvii :)!

    • hih ^^

      Mulla kaikki meni niin helposti, että ku olin kutosella ja mutsi oli mun kaa kaupassa.. niin alusvaatehyllyllä se vaan sano, et haluisiksää tämmöset ja osotti sellasia hienoja rintsikoita. Mä olin sillee et vaikka.. nii sit se arviois mun koon ja osti.. : D ei siin mitää noloo ollu, ihanaa vaan ku sain omat kuppi rintsikat

      • Anonyymi

        Mun äiti vaan sano kun kysyin et Saanko rintaliivit nii sit se oli vaa sillee että et ei 12v tarvii vaikka oikeesti tarviin ja sitten kysyin Miks nii äiti on että ei 12v tarvii tehä feikkei rintoja oon nyt 13v ja en saa vieläkään


    • AUTTAKAA

      Hei voisitteks te auttaa ko en uskalla kertoo äitille et tahtoisin rintsikat ja tarvitsisinki enkä uskalla oli kaupassa ja pyörein alusvaatteilla ja äiti oli vaa et tuu ny lähetään ei se koskaan onnistu auttakaa oon 12 wee

    • Heiiijjj<33

      Sinä "AUTTAKAA" opettele kirjottaa ja laita piste ees johonki kohtaa,tota oli hankala lukee :D:DD mutjoo en osaa auttaa sry

    • Helppiä & apuja

      Mul oli ihan sama ongelma kun kaikilla muillakin! Oon siis nyt 12v ja täytän toukokuus 13v. Viime keväänä aloin äitille puhuu rintsikoista ja näin, mutta aina kun puhuin jotain niistä niin äiti vaan vaihto puheen aihetta tai oli jotenkin silleen et "et sie tartte vielä". Tätä kesti kesäloman alkuun asti ja aloin jo turhautuu kun jouduin käyttää semmosii ällöjä toppirintsikoita tai jotai semmosii ällöjä jois oli pikkupikkupikku pehmuste, mutta ei kuppia. Ja kaiken lisäks ne oli pienii ja mun rintoihin sattu kun pidin niit... Kesäloman alussa turhauduin täysin kun mun kamu oli käyny sen äitin kanssa ostaa ja mä olin vaa sille "kiva..." ärsytti siis tosi paljon! Me lähettiin äitin kanssa sit kesälomamatkalle viroon ja olin pohjustanu jo et haluun sielt ne mun ritsikat. Sillon reissulla mulla oli taas ne ällöt rintsikat. Oltiin laivalla ja äiti vaa sano mulle et "on noi kyl aika kauheet". Mua nauratti :D Yritin ettii sielt virosta mutta ei löytynyt tarpeeks isoja ympärysmitaltaan... No ihan vähän ennen koulun alkua sain kolmet rintsikat lindexsiltä. Mentii vaa kaupungille ja sanoin äitille et saisinks mää nyt rintsikat kun ne on alennuksessa. Lopulta äiti osti mulle kolmet merkkirintsikat... Se yrittää pakottaa mut mittaukseen johonki alusvaateliikkeesee mut en mie kehtaa mennä ku on se vähän noloo! Vai?
      Toinen ongelmani on löytää oikean kokosii rintsikoita, kun mun ympärys on 85 ja kuppi A-B. Ongelma on siinä, että jos ympärysmitta on 85 nii kuppi on yleensä aina C. On siis tosi hankalaa löytää oikeet! Osaateko auttaa mua?
      Ja mul on vielä kolmas ongelma. Kesäks tarviisiin olkaimettomat liivit ja en tiiä kannattaisko ostaa semmoset missä on olkaimet, jotka saa irti ja niihin saa myös läpinäkyvät vai kannattaisko ostaa ihan olkaimettomat? Ja viel et onko semmoset tavan rintsikat paremmat vai semmoset mitkä on kokonaa kangasta ja niis on sitte niiku semmoset kupit sisäl? Ette varmaa ymmärtäneet mut yrittäkää!
      Ja niin "AUTTAKAA" vinkkinä vaan et kannattaa just mennä kauppaan ja sano vaan et mä haluun rintsikat... Se oikeesti toimi mun kohalla. Sanot vaan et "nyt kun ollaan täällä nii voisinks ostaa rintsikat ja jos en nii miks en?" Ei muuta!
      Ps, Hyvä keskustelu muute!

    • oon nii täynnä !!

      No joo varmasti toi toimii mut mulla on kans ongelma mul ei oo viel menkkoja tulee valkovuotoo vaa. Oon 11 vuotias ja sain jonkun menkkaoppaan mun terkkarilt yhtäkkii se vaa antosen mulle ja ainakaa kukaa mun kaveri ei ollu saanu sellasta no joo se tapahtu viime vuoden alussa. Mulla alkaa kohta menkat mut en voi vaa sanoo siit kenellekää ehk mun parhaalle kaverille mut en kenellekään muulle koska on outoa että 11 w alkaa menkat . Tai no meijän luokkalaisille kenelläkää ei oo rintoja yhtään paitsi mulla ja se on aika nöyryyttävää...alotin viime vuonna sellasten rintsikkatoppejen käytön olin meijän luokan eka olisin tarvinnu ne jo aikasemmi mut sit mun sisko alko käyttää rintsikoit nii sain ne..no kaikki meijän luokkalaiset nykyää käyttää sellasii vaikka oikeesti niitten ei tartteis mut omapa on valintansa.nyt on taas seuraava ongelma mun rintoihin sattuu kun nukun ja vähä millo vaa ja ne alkaa olee tosi pienii ne rintsikkatopit en haluu nöyryytyy taas koulun pukkaris ku meijän luokkalaiset vaa tuijottaa...

      Mä menin ettii mun siskon urheilu rintsikoit koska lainasin niit ku menin lääkäriin ku ne on nii pienii ne rintsikkatopit nii sit näin sen rintsikoit ja olin sillee vaa "kui pienii rintsikoit se käyttää" ja kokeilin niit nopeesti läpäl mut sit huomasin et ne on mun kokoo.. Ja ne istu mulle täydellisesti joka on aika outoo koska mun sisko on kasil ja mä vast viitosel ja sil on alkanu menkat ja mul ei...


      AUTTAKAAAA!!!!!

      • Mulla alkoi jo 10v menkat :) eikä niissä oo mitään hävettävää vaikka kyllä se aluksi tuntuu vähän nololta ja mull aon sama juttu että mäkin käytän sellasii urheilu toppei ja mä tarvin niitä mutta sitten mun luokalla moni käyttää kans rintsikoita vaik ne ei todellakaan niitä tarvitse :D


      • Anonyymi

        En tiiä pitäskö käyttää rintsikoita kun mun rinnan alapuolelta on 73cm ja rintoijen ympärysmitta 82 ja oon 11v


    • fgfg

      Mä ite kävin ostaa seppäläst rintsikat muutama päivä sitten. Ku sovitin nii ne istu täydellisesti ja nyt sit oon muutaman päivän käyttänyt niitä.

    • UnicornWalrus

      Juu, siis ekat rintsikat tuli kaverilta. Siis mun yksi kaveri on mun ikänen, mut se tällähetkellä kasvaa hirveen nopeesti nii saan sen vanhoi vaatteita. Sieltä tuli sitten vajaa vuos sitten parit ekat rintsikat. Kummatkin niinkun tavallaan "minitoppeja". Sitte niillä pärjäilin. Ja nytte viikko sitte sain taas vaatteita silt mun kaverilta ja siinä tuli sitten myös taas olikos se viidet rintsikat. Kolmet "oikeet" rintsikat ja kahet urheilurintsikat. Jos en ois saanu mun kaverilt niit rintsikoit, nii äiti oia kyl varmaa ostanu mulle. Ja jos tarvii rintsikoita, kantsii mennä vaan äitin kanssa vaateostoksille ja sanoo: "Äiti, mä tarviin sit alusvaatteita", äidit varmaan tajuu kyllä mitä tarkottaa :3

    • Emilia2003

      Kannataisko mun pyytää rintsikat? Ku mä harrastan ratsastusta nii mun rinnat hölskyy. Oon 11 vuotias

    • tarttenapuu

      Moi, oon 11v ja mul ei oo viel alkanu menkat, mut valkovuotoo tulee tosi runsaasti. Oon pystyny puhuu mun äidinkaa menkoist ja pystyn luottaa siihen. Oon käyttäny jo tosi pitkään pikkutoppeja ja kaikil muilki meiän luokkalaisil on semmoset paitsi et mun besul on jo rintsikat. Oon joutunu lopettaa jo joidenki toppien käytön koska ne ei enää tue mun rintoja tarpeeks. Mul on enää vaa parit ja oon saanu joskus mun äidilt ihan kunnon rintsikat mut ne oli mulle sillon ihan liian isot. Nyt neki alkaa olee jo mulle vähän liian kireet joten tarviin rintsikat! Asiasta kertominen ei sinäänsä niin paljo pelota mut en tiiä mis tilantees ois kannattavinta kertoo. P.S mul on yks toinenki ongelma. Harrastan telinevoimisteluu ja mul tosiaanki tulee valkovuotoo tosi runsaasti. Ja mua ärsyttää et joudun käyttää mun voimistelu puvun alla alushousui koska ne näkyy rumasti läpi ja sidettäkään ei voi käyttää. Oon varmaan ainoo meiän voimistelu ryhmäst kel on alkanu valkovuoto. Mut onneks yhes voimistelu kaupas myydään ihan voimisteluun tarkotettuja rintsikoita ja alushousui mut niis on sama ongelma, en tiiä mis tilantees kerron! Sori saatto tulla vähän pitkä viesti ja sori jos tuli jotai kirjotus virheit. Auttakaa pliis tartten apuu!!!

    • Voit.myös.sanoo.suoraan

      Yritä alottaa keskustelu joskus ku ootte kahestaa esim et sun kavereille on jne

      Sitte viet keskustelun siihen et tarttis ite nii et äiti ois samaa mieltä tai sanois/kysyis ite

    • nolottaa

      oon 14v ja mäkin tarvitsisin rintsikat, käytän yhä sellaisia toppirintsikoita, enkätiedä yhtään kaveriakaan kuka ei käyttäisi ihan normaaleja.. nolottaa vaa sanoo, enkä tiiä miten suhtautuu kosk mul jäi pienempänä nolo tunne ku kaupassa pyysin mut oli sanonu ei.. olin silloin kyllä kolmannella mutta nolotti jo sekin.

      • topatutrintsikatonok

        Sä oot jo 14v kyllä sillon pitää jo rintsikat, siis kupit olla.
        Ota sun kaveri mukaan ja menkää sovitteleen.
        Sieltä ne sun rintsikat tulee vastaan.
        Mä oon 13v ja mulla on tosi pienet, mtta oon jo vuoden käyttäny
        paksusti topattuja 75A rintsikoita.
        Kukaan ei oo koskaan mitään huomautellu,
        et tollahan on kauheet toppaukset liiveissä,
        vaikka on nähny, että tisit melkeen häipyy,
        kun ottaa rintsikat veg.
        Tsemppii sulle ja mee sovitteleen!
        Pistä sit vaan ne rintsikat heti päälle
        ja jää seuraan millon sun äiti huomaa.
        Sit ko se kysyy, et onks sulla rintsikat,
        niin sanot vaan , että kas kun huomasit,
        vaikka viimeks kielsit, että et saa ostaa.


      • kauppaan

        mul sama ongelma täytän just 14 ja ollaan koht lähtemässä kauppaan nii haluisin nyt ne rintsikat mut en jotenki pysty vaa kertoo ja mul on jo ollu vähä alle vuode menkat yms


    • Persikka23

      Juu, mulla eka "kerta" oli kun menin kaverin kaa lindexille ja ostettiin sieltä oman kokosimme kupillisen ja sit vaan menin äidin luo ja sanoin, "mä ostin itelleni tällaset, koska tarviin." Ja sit se vaan oli, että "ok!" Menkatki alkanu eikä oo niitäkään tarvinnu hävetä yhtään! Rohkeutta vaan mukaan ja anna mennä! :-)

    • Apuaaaa

      Oon 13v ja rinnat kyllä löytyy mut en uskalla sanoo äitille mitään!

    • 11vtyttö

      Juu en näköön uskalla kertoo äitille et tarvin

    • 12wee

      mä olen menossa kutoselle ja haluan rintsikat. Must ois kiva, jos äiti itse huomaisi, että tarviin ja kysyis. Sydän alkaa hakkaa tuhatta ja sataa ku olen kysymässä äidiltä, ja sitten päädyn tulokseen, että en kysy. Miten sanon äidille?

    • Oon 12 ja en sanonut Ku suoraa äidille et äiti tarttisin rintsikoita

    • help12345

      Mulla on toi ihansama! Kädet tärisee ja sydän lyö täysii ja vaa istun sängyllä ja oon sillee nyt kysyn nyt kysyn avaan suun mutta mitään ei kuulu! EN VAAN OSAA KYSYÄ ! 😭😭Ja ku äiti tuntuu olevan hirveen vastahakoinen tän asian kanssa.Se sanoo vrm et en tarvii vielä. Sanois vrm tällee "Ethän sä nyt tarvi yhtään mitään 11v ei mitään rintsikoita ostella onhan se jo ihan rivon näköstä!" no vrm vielä rivompaa kun nännit ja tissin muoto näkyy kaikkialta läpi! Kun eine topitkaan enää auta! Sattuu ja puristaa! Helppii 😭😭😭

    • Iiin

      Jos ette uskalla pyytä äiteiltänne niin menkää ite ostamaan.

    • 21v

      Kannattaa kattoo simmonen hetki jolloin sä ja sun äitis ootte kahestaa, sitten voit kysyy, että "saanko rintsikat?" Voit toki myös mennä yksin tai kaveris kaa kauppaa ja ettii sopivat.

    • Isopeenis

      Ite oon poika ja käytän rintsikoita koska miul on niin isot män boobsit

    • Menkka1

      Jos sä tarvitset niin paljon niitä rintsikoita niin sit sun kannattaa mennä vaan äidille äiti tarviin rintsikat ja sitä vaikka heti vaikka paikalta kohta hetkenpäästä omasta huoneesta mun äidille silleen et No mitä mieltä oot ja sit se ehkä toimii ehkä ei. Ja menkoista mä oon siis 11 ja mä kävin pyytää äidiltä et mä saisin urheilurintsikat oli aika vaikeeta mut siis nyt menkoista jos ne alkaa mee sun äitin luo ja sano mun menkat alko ei oo mitään noloa menkat alkaa 9- 16 vuotiaana.

    • Anonyymi

      No ei oo noloo ite menos vasta vitoselle ja käytin semmosii pienii jo kolmosella vaikka jotku on ihmetelly nii mitä väliä kaikki kasvaa omaa tahtia

      • Anonyymi

        No tää on tulossa aika paljon myöhässä mäki menos vitoselle ja rintsikat oon saanu vuos sitte toiset puol vuotta sitten mut ärsyttää kun nyt o kesä ja näkee kavereita uimas ni huomaan kuinka isot rinnat niil on ja mun yhel luokkalaisel tytöl alko rinnat kasvaa 4 luokal ja mul kolmosella mut sillä on isommat rinnat kun mulla ja omani ei kasva ikinä mitä teen ku ärsyttää liiiikaaa oon siis 11w


    • Anonyymi

      Itekki haluisin kysyy mut en vaa uskalla jos se vastaa vaik silleen - ei mitää rintsikoita... On jo sellasii "urheiluliivejä" mutta on tuota rintaa jo sillein et ehk tarviin. Ja sit mua häiritsee ku rinnat roikkuu ja näkyy ärsyttävästi paidan läpi:( - 11v

    • Anonyymi

      Oon seiskal ja rinnat ei niinku näytä viel hirveen pyöreilt ja mul ei oo alkanu viel menkat. Haluisin oikeet rintsikat ku käytän viel sellasii rintsikoiden näkösii toppei. En oo uskaltanu sanoo äidille täst ku se ei niinku tunnu välittävän tai sit se ei vaa osaa puhuu tällasest( oon vanhin lapsi)

      • Anonyymi

        Mullakin aika sama!
        että mun äiti oli kaupassa yks kerta (n 1kk sit) silleen ku pyysin semmost toppii, nii se oli et joo mee kattoo naistenosastolta, kun mulla on tosi leveä rintakehä,” mut noi naisten urheiluliivit on varmaan kyllä liian isoja”
        Mut sit kummiski mun rinnat näkyy paidan läpi, ja niihin sattuu juokseminen, hyppiminen jne, ja nännit näkyy niistä ”topeista” läpi


    • Anonyymi

      Mä jotenki yöllä aina kerään rohkeutta ja laitoin viimeyönä öidille viestillä "Löysin yhet kivat rintsikat pienillä toppauksilla zalandolta ja oon vähän ajatellu tarvitaevani sellasia" ja siihen öiti oyys laittamaan linkin ja tilas ne :D

      • Anonyymi

        Pystytkö laittaa mulle esim snäpis niist linkkii? Tarviisin itekkin ja oon siis 11v mutta en osaa hirveemmin ettiä mitään hyviä. Mun vanhemmat on eronnu ja asun vain iskän ja veljen kanssa, mulla ei oo äitiä jolta vois pyytää apua. ;(


    • Anonyymi

      Mä mietin kans pitäsikö ostaa rintsikat ku muka on Mini toppeja mut ku käytän niistä nii näkyy läpi ja rintojen ympärysmitta om noin 65 mun kaverit ei käytä vielä kuitenkaan rinstikoita hirveen moni mutta oon 12 eli 6-luokalla (kuukauden päästä 13)

    • Anonyymi

      Oon 14 ja nyt kesän jälkeen meen 8. Haluisin ja trttisin rintsikat mut en uskalla sanoa mitään. Mun kaikilla luokkalaisillakin on. Mun rinnat on jo kasvanu paljon ja menkatkin alko vähän yli vuos sitten. Käytän semmosii urheiluliivejä joissa ei ole edes minkäänlaisia toppauksia😩 Kerran oltiin äitin kanssa kaupassa ja se sano et voisin katella vähän et oisko siinä mitään hyviä rintsikoita tai jotain (tää oli joskus alle vuos sitte noin) ja vastasin et en tartte ja nyt kaduttaa kun nytten haluisin ja äitikään ei varmaa enään kysy. Ja en ikinä käy yksin missään kaupingilla yms. jolloin voisin ostaa. Enkä kyllä äitin kanssa kahdestaankaan kun aina on nuorempi siskokin mukana😫 Mietin jos kaupassa esim sanoisin että tarvitsen alusvaatteita tai jotain? Muttä kävin tänään shoppailemassa niin en nyt vähään aikaan varmaan käy (ja en voinut tai viitsinyt koska olin siskoni kanssa) siskoni on siis melkein 3vuotta nuorempi niin oudoksuisi vain. Mutta joo mitä teen??

    • Anonyymi

      mä oon 11v ja oon menossa 5 luokalle mutta mäkin haluisinnrintsikat. en sen takii et muillaki on vaan sen takia että oikeesti tarviin. vieläpä kun harrastan este juoksua😩 en uskalla pyytää äidiltä. en tajua miten äiti ei ite pyydä ja tajua että mun rinnat on kasvanu vaikka pidänki tosintiukkoi paitoi ja toppei. haluisin pitää koulussakin tiukkojs paitoja mutten viiti ilman rintsikoit. mul on vaan semmonen "pikkutoppi" (äiti kutsuu niin) eli semmonen kevyt toppi joka on vaa lyhyt mutta ei se tue mun rintoja! mitä vittuu mä teen??!!!

    • Anonyymi

      Rohkeesti kerrot äitille, äiti tietää ja kuuntelee ja neuvoo. Ei oo pelättävää tai muuta. Ihan normaalia.

    • Anonyymi

      Sano vain asiasta äidillesi kyllä hän ymmärtää kun hänellä on itsekkin ollut murrosikä😊

    • Anonyymi

      Joo itselläkin on alkanut murrosikä olen nyt viidennellä luokalla ja käytän lyhyitä toppeja ja tarvitsen kohta toppaukset. Minun parhailla kavereilla on jo käytössä toppaukset mutten itse välttämättä tarvitse niitä ihan vielä.

    • Anonyymi

      Vaikea juttu ken ei tiedä millainen äitisi on, minun äitini oli aikoinaan kieltävä tyyppi kun kysyin joten ostin itse ne ja laitoin ylleni, kyllä äiti vahtasi silmät pyöreänä ja sanoin hänelle että tämä on niinkuin minun elämääni joten jos hän aikoo kieltää ne niin menen terkkarille valittamaan . Sen jälkeen ei siitä asiasta puhuttu .
      Joten jos tiedät miten äitisi tulee suhtautumaan asiaa niin kerro hänelle että haluat
      Ne , niinhän niitä hommaa muutkin tytöt ja ainun ikäisenä niitä yleensä aletaan käyttämään

    • Anonyymi

      Olen 10v
      Ja haluan rintaliivit
      Mitä tehdä

    • Anonyymi

      Juup tota on aika vanha keskustelu enkä usko et kukaan näkee mut itel alkanu noin kk sitte murrosikä ja tissit on alkanu kasvaa ja silleen juostessa, hyppiessä jne tuntuu vähän ikävältä. Haluisin kertoo mun äitille siitä mut en uskalla:( nolottaa välillä olla saunassa perheen kaa ettei ne huomais sitä kosk sit se on vähän nolo tilanne jos mun äiti vaan on mulle silleen "sulla on alkanut murrosikä" Ja kertoo tyyliin joka asian sii mulle. Käytän sellasii pikkutoppei mut kohta ehkä tarvisin sellaset harkka rintsikat(tiiän et meil on kosk oon nähny isosiskon vanhoi sellases kopas) mut oon siis täyttämässä tänä vuonna 11v. Toivon et joku sanois mitä tehä kun en ite tiiä!

    • Anonyymi

      Mä sain tänään ensimmäiset topatut rintaliivit ja olen siis 11 v. Sanoin äitille että mun rintaliivit on mennyt pieneksi ja mulla on enään parit rintaliivit, joten äiti sanoi että lähdetään kauppaan ostamaan rintaliivit. Lähdimme Prismaan sovittelin parit ja löysin oikein sopivat rintaliivit. Rintaliiveillä ei ole mitään noloa :D

    • Jos joku lukee tätä keskustelua vielä nii helpp. En oo oikeen varma millon mul alko kasvaan rinnat mut ehkä joskus 2v sit ja ne on silti ihan super pienet ! Oon siis 13 tänä vuonna ja tuntuu et ne on lopettanu kasvun. Ne on mun nyrkkiäki pienemmät ja mul on aika pienet käet. En ymmärrä ku mun äitillä ja kahella siskolla on aika isot (en oo siis mitenkää tarkkaillu lol) ja mul on menkatki alkanu joku puol vuotta sitte jo nii miks ne ei kasva! Käytän jotai en tiiä niitte nimee mut semmosia pikkusia ns harjottelutoppeja ettei näkyis nännit läpi mut tarkottaaks tää et tuun käyttää niitä koko loppu elämän jos ne ei kasvaaaaa!!

    • Anonyymi

      Oon 11v tyttö ja haluisin rintsikat, mul ei oo isoi tissei mut ne o jo alkanu kasvaa ja ohuitten paitojen alta huomaa pienen kohouman. Mitä teen kun en viel tarvitsis mut haluisin ja mul o kaks isosiskoo ja jos mul ois rintsikat nii ne ois ihmeissään ja kiusoittelis mua ku nuorempi sisko sai rintsikat vasta 6 lk mitä teen

    • Anonyymi

      Oon 10 ja oon googlaillu hirveästi kaikkii juttui rintaliiveistä. Ehkä haluisin jo mut en tiiä. Jos mulla on tiukka paita niin tissien kohdalla näkyy kyl semmone semi iso kokonen kohouma. Mulla on semi isot tissit siis

    • Anonyymi

      Tää ei nyt kyl kauheesti liity tähän keskusteluun mut kerronpa kuitenkin. Oon 11v pari kuukautta nii oon 12 ja mun tissit ei oo kasvanu vielä YHTÄÄN:( Mun muilla kavereilla on tissit alkanu jo kasvaa. Suurimmalla osalla mun kavereita on jo rintsikat mut ite käytön vaa minitoppei, jossa ei oo minkään näköistä toppausta koska en viel tarvii. En ymmärrä yhtään miks mun tissit ei kasva ku muilla on jo:(( Ku mulla on ollu jo joku puol vuotta muita murrosiän merkkejä esim. valkovuoto ja karvoitusta on tullu. Haluisin vaa et mun tissit kasvais mut ei vaan kasva ja oon tosi epävarma siitä koska oon ainoo mun kavereista jolla ei oo tissejä! Tiiän et on aika nolo juttu…

      • Anonyymi

        Ei se oo vakavaa. Kaikilla alkaa rinnat kasvaa eri aikaa. Oon itsekkin 11v ja ei mul oo kasvanu. Eikä oikein oo mitään merkkejä murrosiästä. Mun mielestä se on iha normaalii. Vaikka mun kavereil on jo kasvanu.


      • Anonyymi

        Oon 13 ja lupaan sulle et se on super normaalia. Jollain ei kasva ollenkaan, joillain vasta joskus 16 vuoden iässä. Se on tosi tavallista eikä tarvii olla huolissaan.


    • Anonyymi

      Opetele suoraan puhumaan äidillesi. piste

    • Anonyymi

      juu mää sanoisin sulle osta salaa mutä haluut tai menet suoraan asiaan ja kysyt ujotelematta

    • Anonyymi

      Kerro että sun pitää ruveta käyttää rinta liivejä

    • Anonyymi

      Kannattaa sanoo se äitille sillee vähä innostuneena tai sillee ettei se kuulista siltä et haluut huviksee rintsikat kosk muillaki on! Ja ei se oo noloo kysyy omalta äitiltä ku sillä on ollu oma murrosikä yms, nii siltä just kannattaa kysyy ja sanoo!☺️ itekki meen seiskalle ja täs iha pari viikkoo sit ostettiin ku sanoin et tarviin ne!:)

    • Anonyymi

      Te ootte noboja kun teille käy tollasta mä oon 11 v eikä mulle oo käyny ikinä mitää nolo🥱🥱

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe