narsistimies

autz

tuolla alempana puhutan narsistimiehestä-nyt olen varmaan sellaiseen törmännyt. Alkoi hälytyskellot soida. Kertokaa pliis -Miten suhde alkoi, miten hän huomioi sinut vai huomioko ollenkaan. Miten nää itsekkäät piirteet alkoi näkyä. Tai siis kertokaa kaikki likaiset piirteet ja käänteet, että ehdin juosta karkuun tarpeeks ajoissa....

12

1113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjdghhyfujtfio

      Narsistinainen
      Täällä ei puhuta narsistinaisesta, olin sellaiseen törmännyt. Ei alkanut hälytyskellot soida. Kertokaa, miten suhde alkoi, miten hän huomioi sinut vai huomioko ollenkaan. Miten nää itsekkäät piirteet alkoi näkyä. Tai siis kertokaa kaikki likaiset piirteet ja käänteet, muo se ei auta, mutta muita kyllä.

      Itseäni tää Kääkkä ei enää kiusaa, muita kyllä. Mutta minä en ala levittämään hänestä, sopimatonta skeidaa, mutta huomenna se levittää mun päälle. Kun muija lähtee radalle, kai se on vielä lisämaksua, tyhmyydestä.

    • Narskisnarsk

      Heh. Nykyään naiset kutsuvat kaikkia exiään narsisteiksi. Voivat sillä tekosyyllä uskotella, että heissä itsessään ei ollut mitään vikaa.

    • Jalat alle

      En yleensä kirjoita näille keskustelupalstoille, mutta nyt koen velvollisuudekseni kertoa oman tarinani kanssasisarille. Siis naisille, jotka alkavat suhteeseen narsistimiehen kanssa, miksei samoin voi käydä myös miehille narsistinaisen suhteen.
      Tapasin miehen suomi24-treffipalstalla vajaa puoli vuotta sitten. Kirjoittelimme pari viestiä ennen tapaamista. Muistan miten heti alussa tuntui, että miehen seurassa on helppo olla ja hän oli hauskaa seuraa, mutta hieman ihmettelin miten vähän mies kertoi omasta menneisyydestään, perheestään ja ystävistään. Samoin ei hän juuri paljoa kysellyt minunkaan asioistani.
      Hieman minua häiritsi se, että miehen kiinnostus minua kohtaan ilmeni erityisesti seksuaalisessa mielessä. Mutta en miettinyt sitä tuolloin sen enempää, tokihan nautin itsekin miehestä ja seksistä hänen kanssaan. Kuitenkin minulla oli koko ajan sellainen tunne, että kaikki ei ole ihan sitä miltä näyttää…

      Se, että mies on narsisti selvisi minulle pikkuhiljaa ilmenneistä asioista sekä käytöksen ja sanojen muuttumisesta. Tässä tapauksessa vallankäyttö oli enemmänkin vaivihkaista, epäselvää ja piilotettua. Minusta tuntui, että mies kontrolloi minua ja toisaalta oli hyvin etäinen, ja näin sai oloni tuntumaan epävarmaksi. Tässä muutama esimerkki, jotka laittoivat hälytyskellot soimaan päässäni ja toivat varmistuksen asiaan:
      - mikäli olimme sopineet jotain saattoi mies muuttaa suunnitelmiaan aivan ykskaks kertomatta asiasta minulle mitään, ja kun asiasta häneltä kysyin, sain syytösryöpyn niskaani
      - mies saattoi hermostua aivan suunnattomasti mitättömille tuntuvista asioista (esim. jonkin ruoka-aineen ostamisen unohtamisesta saattoi seurata valtava huuto ja syyttely)
      - alussa mies sanoi haluavansa rakastella kanssani, loppuaikoina hän nimitti toimintoa panemiseksi. Samoin kun sanoin ikävöiväni miestä, hän kysyi tylysti: ”Panettaako?”
      - alussa mies otti rakastellessa minut ihanasti huomioon, halusi tuottaa mielihyvää toisellekin, mutta lopussa koin olevani vain käsittelyssä oleva ”kone”, jolla tyydytettin miehiset tarpeet rajuillakin otteilla
      - mies osasi taitavasti tehdä minusta itselleen näkymättömän, hän sulkeutui omaan maailmaansa esimerkiksi lukien lehtiä ruokapöydässä ja illalla vuoteessa ennen nukkumaan menoa, näin hän pystyi välttelemään kommunikointia kanssani
      - mies vältteli tutustumista sukulaisiini ja tuttaviini, samoin hän ei koskaan esitellyt minua tuttavilleen eikä sukulaisilleen
      - alussa mies touhusi todella paljon koirani kanssa ja näytti miten tärkeä lemmikkini on myös hänelle, mutta jonkin ajan kuluttua käytös muuttui koiraa kohtaan aggressiiviseksi. Aggressiivisen käyttäytymisen jälkeen mies ei osoittanut lainkaan katumusta.
      - mies vähätteli asioita, jotka ovat minulle tärkeitä tai joista olin innostunut

      Selkeimmin kuitenkin sain vahvistuksen kyseisen miehen kohdalla narsismista hänen kykenemättömyydestään puhumaan tunteista ja tuntemuksistaan. Kun kysyin häneltä mitä hän haluaa suhteeltamme tai minusta, hän mykistyi täysin, oli kauan aikaan aivan hiljaa eikä saanut sanaakaan suustaan. Tuolloin tajusin, että eihän hän voi kertoa sellaisista asioista, joita hänellä ei ole – tunteista toisia ihmisiä kohtaan.

      Tällä kyseisellä miehellä ainakin täytyy olla ulkoiset puitteet kunnossa: merkkivaatteet, hieno auto, upea kivitalo rannalla, elokuvateattereineen, kuntosaleineen ja allashuoneineen. Koko ajan menossa, paljon toimintaa, uusia projekteja, remontteja, piha-uudistuksia yms. Valitettavasti kaikella tällä materialla ja itsensä aktiivisena pitämisellä hän ei koskaan tule täyttämään sitä tyhjää tilaa, joka hänellä on sisällään.

      Totta kai olen hyvin pettynyt ettei suhteestamme tullut mitään, mutta eniten tunnen kuitenkin miestä kohtaan sääliä, sillä hänen kissansakin loi koiraani huomattavasti syvällisemmän ja tunnerikkaamman suhteen kuin mies kykenee varmaan koskaan toiseen ihmiseen luomaan.

      Joten naiset Pohjois-Savossa: be careful out there…

      • vex1

        "Tällä kyseisellä miehellä ainakin täytyy olla ulkoiset puitteet kunnossa: merkkivaatteet, hieno auto, upea kivitalo rannalla, elokuvateattereineen, kuntosaleineen ja allashuoneineen. Koko ajan menossa, paljon toimintaa, uusia projekteja, remontteja, piha-uudistuksia yms. Valitettavasti kaikella tällä materialla ja itsensä aktiivisena pitämisellä hän ei koskaan tule täyttämään sitä tyhjää tilaa, joka hänellä on sisällään. "

        tässä kiteytyy se, millaista elämä on narsistin kanssa. ulkoapäin kunnossa, sisältä mätä. Kumppani täyttää tyhjää oloaan jatkuvalla toiminnalla.On kokemusta.


    • autz

      Kiitos sulle vastauksesta-aika paljon luonteessa yhtäläisyyttä, eikä kyseessä ole ex...Vaan uus tuttavuus, jota mm. pitää kyllä paijata, mutta vastavuoroisuutta ei juurikaan ole. Ei puhu itsestään tai menneistä mitään, mutta selvästi kärsii jostain syvästä loukkauksesta, erosta tms. En tiedä, kun ei puhu.

      • uhrina ollut

        varo!


    • siitä alkoi

      no mulla oli sellasta väheksyntää ja kontrollointia, elikkäs leikki jotain "miestä"

    • haumauksi

      Siis oikeilla narsisteilla harvoin on mitään lemmikkejä. Ehkä olen väärässä, mutta useimmat kissanvihaajat on just näitä tunteettomia narskuja. Ap:n tapauksessa kyllä tuli mieleen, että mies ei vaan ollut rakastunut. Ei muutoin mielestäni vaikuttanut narsistiselta.

    • vihaisuus tuli esiin

      Alkoi näkyä ekasta riidasta, suuttui ja rikkoi tavaroita, huusi, ja vittuuntui aloin pelätä. Narsistille EI saa suuttua naiset muistakaa, se voi vaikka haluta tappaa sinut, suuttuminen on niin iso loukkaus........

    • avosuhteesta eronnut

      Voi...niin tuttua toimintaa varsinkin nm.Jalat alle.!
      Alussa ei todellakaan ole muita merkkejä kuin että `liian hyvää ollakseen totta`.
      Mies huomioi,epätavallisen paljon. Ostelee kaikkea naiselleen.
      Seurusteln edetessä pitemmäksi,huomoi vähenee(tietysti tämä ormaalia muissakin suhteissa),Mutta narsisti käyttää lahjomista.Eli jos aiheuttanut vaikka mielipahaa naiselle pahasti niin selviää kuiville siitä ostamalla jtk isompaa naiselle,koruja,auton tms.Ja taas saa narsisti hehkutusta ja valtavaa ihailua osakseen.Kukapa ei hehkuttaus jos saa auton.
      Mutta ,mutta,kun suhde alkaa väljähtyä ja narsisti huomaakin että tätä naistahan ei tavaralla saakaa orjuutettua,vaan hänelläpä onkin omat mielipiteet asioista ja periaatteet,niin tavaraoita aletaankin ottamaan pois!!
      Rakastelu otetaan pois kokonaan.
      Ja jos nostat kissan pöydälle ja alat haluta keskustelemaan suhteen solmuista,mistä johtuu ja vaikka kuinka asiallisesti ja iksusti ja nätisti piipittäisit nurkasta että keskustellaanko kultaseni hetki edes,niin narsisti ei avaa suutaan ja ehkä poistuu takavasemmalle.
      Luulen että narsisti saa lähes nautintoa siitä tilanteesta, kuinka saa loukattua toista mahdollisimman syvältä.Koska hän kokee sen tiettynä hallitsemisena ja vallankäyttönä.
      Minun exäni loukkaantui vastaavassa tilanteessa jossa otin esille asian (miksi ei rakastelua puoleen vuoteen)joka vaivannut mieltäni pitkään ja söi naiseuttani. Kostoksi möi koiramme jonka minä olin opettanut ja kasvattanut pennusta(mies reissutöissä).Ei neuvotteluja,ei kysymystä,itse teki päätöksen ja vei rakkaan koiran.Tänä päivänäkään en tiedä koiran osoitetta,ainoastaan paikkakunnan ilmoitti jälkikäteen.Eli täysin kiusantekoa!Väärää vallankäyttöä!
      Kiltit naiset!!! Hälytyskellot soimaan todellakin jos mies tuntuu liian hyvältä.
      Yleensä näillä miehillä on asiat hyvin,eli rahaa on,hieno koti,ulkokuori hyvä.Mutta,se sisus on tunteeton hetken seurustelun jälkeen,hiipuu hiljalleen tunteettomaksi,lopulta ei välitä yhtään tunteistasi,ei näytä hellyyttä,ei kanna vastuuta toisen tarpeista tai haluista.Ja kyse ei ole siitä että nainen vaatisi liikaa(tietty niitäkin naisia on).Mutta jokainen nainen haluaa hellyyttä edes kerran kuussa ja halauksia.
      No,tämä mnulla tuore juttu ja sain itseni repäistyä lopullisesti eroon suhteesta nyt.Ja nyt kasaan itseäni naisena,ihmisenä jota jou voi ehkä vielä joskus rakastaakkin!

      • avosuhteesta eronnut

        Anteeksi kirjoitusvirheeni,koneeni jäkki ja sormet aamukankeat :)))
        Hyvää Pääsiäisenaikaa kaikille!!!!


      • karannut
        avosuhteesta eronnut kirjoitti:

        Anteeksi kirjoitusvirheeni,koneeni jäkki ja sormet aamukankeat :)))
        Hyvää Pääsiäisenaikaa kaikille!!!!

        Onnee sulle, kun pääsit eroon ja hyvää pääsiäistä. Nyt vaan tarkkana, kun uutta haet, ettet taas huomaa ihastuneesi samanlaiseen ihmiseen, ihan vaan, ettet joudu kierteeseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe