patti/kyhmy kylkiluussa

lauruxus

Moikka! Mulla oli noin vuos sitten patti kylkiluussa, 3 kk ravasin Lääkärillä että mut otettiin tosissaan koska en tosiaan meinannu pystyä liikuttamaan ylävartaloa koska kipu oli sietämätön. Lopulta kun kolmannen kerran menin ultraan nii huomattiin 8cm pitusia tulehduspesäkkeitä. No puol vuotta söin antibiootteja ja viikon olin sairaalassa.tammikuussa 2011 loppu antibiootti kuuri ja kylki palautu normaaliks
Nyt sit noin kk sitten huomasin taas että mulla on patti/ kyhmy tossa kylkiluussa. Ja sius se tuntuu että ihan ku kylkiluu olis turvonnu patiks eli se on ihan kivikova. Se ei muuten oireile tällä hetkellä tuntuu vaan kivenkova patti, kyhmy. Tänää olin ultraäänessä jossa lääkäri totes että ei siellä mitään oo ( tutki alle minuutissa ja sama lääkäri joka sano aikasemminki et ei löydy mitään vaikka oliki jotain) luottamus on siis täysin nolla lääkäreitä kohtaa. Samalla otettiin kans keuhkokuva eli vastauksia odotellessa. Pieni pelko koko ajan koska omalla siskolla oli mun ikäsenä( 20v) keuhkoissa pahanlaatunen kasvain. Ja isälläki on ollu jotain. Nyt sit pelkään että mulla on luusyöpä tai jtn vastaavaa. Siskon kasvainta ei huomattu ensin vaikka se olis pitäny huomata, oireilut vaan jatku.
Yritän olla murehtimatta mutta kun haluun jonkun selityksen pattiin kylkiluussa, ei oon vielä lähössö tammikuussa nykkiin enkä saa mielenrauhaa ennen ku saan diagnoosin. Jos mulla olis syöpä niin pitäiskö se huomata röngten kuvassa joka multa otettiin? Ja tosiaan kun mulla oli niitä tulehduspesäkkeitä sain diagnooseina mm. Virtsaputken tulrhduksen, venähtäny lihas yms. Kukaan ei vaan uskonu. Samoin kävi kun mulla todettiin diabetes sairaanhoitaja sano että verikokeissa sokerit oli vähän koholla että hän varaa kk päähän lääkärin. Isä soitti ja kysy paljon verensokeri oli niin 17 se oli ja siitä suoraan lastenklinikalle. Jos olisin kk päästä menny olisin joutunu teholle, näin mulle sanottiin.
Eli yritänkö nyt vaan olla vahva ja jääräpäinen ja vaatia kaikkia tutkimuksia vai jätänkö asian sikseen jos röngtenissä ei löydy mitään?

7

10036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Me

      Ää kukaN ei vastaa:(

    • tsuktsuktsuk

      Heissan!

      Tähän on hankala sanoa mitään jos kerran ultrassa ei mitään näkynyt, mutta ymmärrän tuntemuksesi lääkäriä kohtaan.
      Mutta se, että jos ja kun siellä on patti niin kehottaisin menemään uudestaan lääkäriin ja vaatimaan siitä kohtaan koepalan. Koska kaikkihan patit pitää tarkastaa. ja luupatit myös esim. sarkoomien varalta.
      Mutta ota myös huomioon että kyllähän ihmisen kehossa on kohoumia jotka saatta johtua ihan mistä vain.
      Mutta jos sä kerran tunnet kyhmyn siis patin niin ehdottomasti vaadi koepala. tai edes tutkimaan uudestaan ultralla ja katso että ultraa oikeasta kohdasta :D
      Mutta hengitä nyt kuitenkin syvään ja rentoudu koska radiologit on kyllä päteviä ihmisiä ja ei niitä turhaan palkata mutta onhan nekin ihmisiä ja virheitä sattuu. :D
      Ja tuosta, että jos rotgenissä ei voida 100% varmasti sanoa, että kaikki ok niin ne laittaa magneettiin. mutta jos ultrassa nähdään että kaikki ok niin ne ei laita jatkotutkimuksiin. kyllä niillä silmää on nähdä miten asiat on.

    • Lauruxus

      Kiitos:) joo no odottelen nyt sitten röntgenin vastauksia. niihän se on että patteja syntyy millon mihinki mutta siltu ne aina saa huolestumaan. Jos ei röntgenissä oo mitään nii kai sitä pitää vaan uskoo ja odottaa et kyhmy/ patti katoo.
      Mutta kiitos ku vastasit:)

    • päpä

      Mulla oli oli patti ja on edelleen oikealla puolella kylkiluun alla, menin lääkäriin pariin kertaan asiasta sanottiin ettei ole vaarallinen eka kerran sanoi että se on rasvapatti, toisella kerralla että turvonnut imusolmuke ei ole neulanäytettä otettu, nyt se on myös kasvanut, mietin että pitäisikö mennä vielä kolmannen kerran läkäriin asiasta on nyt kipeä myös?

    • Juulia12

      Minun kylkiluuni on yhdestä kohdasta hieman oudon muotoinen, mutta se on vain sen muoto :-).

    • Anonyymi

      kannattaa luottaa lääkäreihin

    • Anonyymi

      Tai jos vielä huolestuttaa nii mee uuestaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe