Matkanjärjestäjien vertailu

matkanjärjestäjä

Tjäreborg, detur, Airfinland, aurinkomatkat jne. Mikä yhtiö paras/huonoin? Millä yhtiöllä/yhtiöillä olette matkustaneet turkkiin? Millaiset palvelut?

100

6062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • In the Side

      Alanyaan ja moneen muuhun kohteeseen Turkissa Tjäreborgilla sekä Finnmatkoilla.

      Paras ehdottomasti Tjäreborg ja Finnairin lento,hotellit tasokkaita ja palvelu erinomaista,ainoa harmi Alanyaan mentäessä kahden tunnin bussissa istuminen Antalyan kentältä,mutta ok.muuten :D

      PS. Turkin kohteista Alanya ei kylläkään suosikkini,esim.Kemer ihastuttava ja samaten Belek ja Side,tuossa Alanyassa kismittää liiallinen "tyrkyttäminen" ja pelkät vesiliukumäet ei kiinnosta,nähtävyyksiä liian vähän ja paikallisia kylläkin aivan ihastuttavia ihmisiä näkee liian harvoin.

      • naapurin kyydillä.

        en tiiä noista.mutta aeroflot on hyvin kuljettanut,lentokoneilla ja helikoptereilla,petroskoin ja kohyman välillä.perillä on lennelty helikoptereilla aina tiksin ja anadyrjan väliä.aina on päästy perille.varmoja pelejä ja on tillaa vaikka hevoselle tai usiammalle.paluukuormassa jäätyneitä poron ruhoja siksi kyyti on lähes ilmaista .


      • See ;)

        Samaten!

        Tjäreborg

        Apollo

        Siis näillä mennään ja parhaita hinta/laatusuhteineen ;))


    • Deturplus

      Kävimme viime syksynä deturilla. Hinta-laatusuhde hyvä, mutta ainakin silloiset corendonin koneet melko pieniä ja ahtaita...nyt lentää sellainen kuin sky airlines.

      Hotellina meillä oli best house 2. Ei näyttänyt olevan enää tänä vuonna deturilla valikoimissa. Melko kolkko, pieni huoneistohotelli. Henkilökunta aika väsynyttä kauden lopussa, ja ihmekö tuo. Yötä päivää päivysti se nainenkin siinä respassa.

      Retkistä kävimme kaupunkikierroksella. Ajeltiin linja-autolla ympäri Alanyaa ja opas kertoili missä mitäkin on. Mielikuvani oli, että oltaisiin käyty niissä liikkeissä, ja pysähdytty esim. Alaniumissa, mutta ajelimme vain ohitse. Käytiin kuitenkin damlatasin tippukiviluolassa ja kalella, se kokemus pelasti kyllä päivän, ja koin saavani rahoilleni vastinetta.

      Kokonaisuudessaan deturi minun mielestäni hyvän arvosanan väärti. Toukokuussa uudelleen deturilla.

      • Edet

        Deturilla mentiin vuosi sitten ja kesälle uusi matka varattu. Kaikki toimi hyvin, ei valittamista. Tosi mukavat oppaat sattui ainakin meidän matkalle..:) Lentokoneethan on hieman pienempiä ja henkilökunta ei puhu suomea (ainakaan meidän lennoilla) mutta pärjäsi hyvin, mukavaa porukkaa.


      • Edet
        Edet kirjoitti:

        Deturilla mentiin vuosi sitten ja kesälle uusi matka varattu. Kaikki toimi hyvin, ei valittamista. Tosi mukavat oppaat sattui ainakin meidän matkalle..:) Lentokoneethan on hieman pienempiä ja henkilökunta ei puhu suomea (ainakaan meidän lennoilla) mutta pärjäsi hyvin, mukavaa porukkaa.

        Niin, ja AirFinland holidays yhtiöstä en ole kyllä kuullut hyvää sanaa keneltäkään, mutta omakohtaisia kokemuksia ei ole.


      • Törönen
        Edet kirjoitti:

        Niin, ja AirFinland holidays yhtiöstä en ole kyllä kuullut hyvää sanaa keneltäkään, mutta omakohtaisia kokemuksia ei ole.

        Olen ollut Turkissa Tjäreborgin, Finnmatkojen ja AirFinlandHolidaysin matkoilla.

        Kaksi viimeisintä on ollut Air Finland Holidaysillä ja toukokuussa jälleen reissuun saman matkatoimiston kautta. Itselläni ei mitään valittamista, kaikki sujui mallikkaasti.

        Viimeisimmällä reissulla oli mukana myös kolme lasta, joista kaksi alle kouluikäistä. Palvelu toimi hyvin jo lentokoneessa, kentällä vastassa suomalainen opas, joka ohjasi busseihin. Hotellilla on myös "perinteinen" hotelli kansio ja opas oli hotellilla aikoina jolloin pitikin. Mitä nyt sivusta katsoin, me emme juurikaan oppaan palveluita kaipaa. Hotelli vastasi nettisivujen kuvausta ja hotellissa oli todella siistiä ja henkilökunta oli mukavaa ja asiallista. Hotelli oli tosi keskeisellä paikalla, mutta silti siellä oli rauhallista. Kun loma oli ohitse, bussi tuli hakemaan oppaan kera ja matka lentokentällä alkoi. Paluu matka meni yhtä hyvin kuin tulomatkakin.

        Minä ja perheeni voimme ainakin lämpimästi suositella Air Finland Holidaysia.

        Myöskin aiemmin Tjäreborgin ja Finnmatkojen matkoista ei mitään valittamista, kaikki sujui hyvin.


      • 15 kertaa
        Edet kirjoitti:

        Deturilla mentiin vuosi sitten ja kesälle uusi matka varattu. Kaikki toimi hyvin, ei valittamista. Tosi mukavat oppaat sattui ainakin meidän matkalle..:) Lentokoneethan on hieman pienempiä ja henkilökunta ei puhu suomea (ainakaan meidän lennoilla) mutta pärjäsi hyvin, mukavaa porukkaa.

        sama juttu kaikki toimii ei maksuja laukuista ei ruuasta ei kuljetuksesta vielä sai toivoa huoneen siaintia 12.5.12 klo 11.00 turkki nähdäänn


      • belheim
        15 kertaa kirjoitti:

        sama juttu kaikki toimii ei maksuja laukuista ei ruuasta ei kuljetuksesta vielä sai toivoa huoneen siaintia 12.5.12 klo 11.00 turkki nähdäänn

        Vastaan 15 kertaa..Menet Turkkin aina,kun luulet että sinut tunnetaan siellä ja voit kehuskella täällä,että "minä ole erityisen tervetuloinen samaan paikkaan" todellisuus on Sinulla ei ole varaa matkustaa mihinkään muuhun,kun persaukisten turisti rysään>>Minä taasen matkustelen..Usa,Australia,japani,jne ja aina eri kaupungeihin sekä aina eri hotelliheihin...


      • Anonyymi

        JOS hinta edellä tekee valinnan halvin on detur - tämän voi jokainen todeta katsomalla vaikkapa rantapallosta tai napsusta matkoja, missä on kaikki matkatoimistojen matkat.
        Joten halpuudesta turha väitellä, sen näkee ko. paikoista.
        Deturin viimeisin meidän matkamme lento pegasusksella (10. -21) antalya/side.
        Yllättävän hyvä jalkatila koneessa, istumapaikkaa ja ruokaa ei voinut valita ennakkoon.
        Tuo alle 4h lento aivan sama millä koneella menee - minun mielestä. Kanarialle/ madeiralle jo vähän eri juttu kun lento kestää 6-6,5h, on lentoyhtiöllä isompi merkitys.


      • Anonyymi
        belheim kirjoitti:

        Vastaan 15 kertaa..Menet Turkkin aina,kun luulet että sinut tunnetaan siellä ja voit kehuskella täällä,että "minä ole erityisen tervetuloinen samaan paikkaan" todellisuus on Sinulla ei ole varaa matkustaa mihinkään muuhun,kun persaukisten turisti rysään>>Minä taasen matkustelen..Usa,Australia,japani,jne ja aina eri kaupungeihin sekä aina eri hotelliheihin...

        Vastannut 15 kertaa kysymykseen matkustamisesta TURKKIIN, ymmärtämättä mistä keskustellaan - sivustolla turkki. Onneksi on tarralenkkareita myös aikuisille


    • H.R ;D

      Tjäreborgilla on tullut matkustettua Alanyaan ja moneen muuhun kohteeseen,kaikki on toiminut hyvin,oppaat asiallisia,hotellit hyviä (halvin mahdollinen valittu aina) kerran olimme Finnmatkojen matkalla Alanyassa ja emme toista kertaa erehdy,ei oikein mikään toiminut,ei opaspalvelu,ei retkien varaaminen ja silloinen hotelli oli apäsiisti.

      • OOOulu

        Mekin olimme viime kevväänä finnmatkojen matkalla joka oli kallis ja huono hotelli,opastar ei saanut suutansa auki lentokentältä kahden tunnin aikana Alaniin matkalla.

        Aurinkomatkat ja Tjäreborg ovat suosikkimme Alaniin,hotellit tasokkaita ja oppaat puhuvia.


      • rezapahlevi

        Mutta Finnmatkoilla kannattaa valittaa kohteessa aiheesta kuin aiheesta. Ne lätkäisevät heti 25 euroa kouraan tukkiakseen asiakkaitten suut kohteessa ja etteivät vie valituksiaan eteenpäin kotimatkalla. Siitä saa helposti perhe sata euroa takaisin viikon matkalla. Finnmatkat on huonoin, sanoo kahdessa kohteessa niillä ikävä kyllä käynyt. Mitä muuta kuin sontaa voi odottaa tuollaiselta ketjulta.


    • Alanyaan taas

      Kerran on oltu Tjäreborgin matkalla Alanyassa, hotelli oli hyvä ja palvelu siellä toimi. Lentoyhtiö hukkasi matkalaukkumme ja saimme ne 3 päivän päästä (viikon matka). Ikinä ei ole minkään muun matkatoimiston matkalla matkalaukut hävinneet. Saimme kuitenkin Tjäreborgilta asialliset korvaukset, mutta harmillista kuitenkin. Niitä piti vain juosta kerran päivässä hakemaan jonnekin tapaamispaikalle. Olemme matkustaneet Nazarilla, Finnmatkoilla ja Aurinkomatkoilla tätä ennen. Viimeksi olimme Aurinkomatkojen matkalla ja kaikki toimi hienosti, myös opaspalvelut. Menemme ensi kesänä taas ja matkanjärjestäjämme on Aurinkomatkat jälleen. Nazarilla on myös kaikki toiminut hyvin ja hotellit ovat olleet kaikinpuolin mukavia, mutta matkan päässä Alanyasta. Opaspalvelut toimineet myös heillä hyvin.

    • naz

      Olen ollut Turkissa Deturin ja Nazarin matkoilla, Deturin matkalla oli Deturista johtumattomia hotelliongelmia, jotka jälkikäteen korvattiin kyllä ihan asiallisesti mutta Nazarin hotelliin ja palveluihin olin niin tyytyväinen että valitsin heidät uudelleen.
      Edelliselle kirjoittajalle sen verran korjausta että olen ollut Nazarilla nimenomaan keskustan hotelleissa, koska en halua niihin kilomerien päähän oleviin "keitasiin keskellä ei mitään" eli kyllä heilläkin löytyy keskustahotelleja.

    • NOVELA>)

      Vain ja ainoastaan Tjäreborg.

      Kaikki pelaa vallan mainiosti - hotellit hyviä - oppaat osaavia- matkat aika edullisia Alanyaan -hotellit keskustassa ja lapsiperheet otettu huomioon - aina olemme saaneet yllätyslahjan kohteessa kuin kohteessa Tjäreltä ja sen on jo paljon :))

      • 332 h

        Jooo..o vuosi sitten Finnmatkat ja Hotelli Palmiye Beach ,mikään ei pitänyt paikkansa ,bussissa opas istutti asiakkaita Antalyan kentällä tunnin (mukana lapsiperheitä :(..) odottamassa jotakin joka ei selvinnyt ja sitten köröttely kohti Alanyaa parisen tuntia ,pissille pääsimme kun anelimme ,muuten opas oli myös nks."mykkä" kuten joku jo aiemmin kirjoitti ,hotelliin sai itse kirjautua ilman oppaan avustusta ,hällä kiire???

        Syksyllä olimme Tjäreborgin matkalla ja kyllä toimi kaikki enemmän kuin hyvin ,eli valintamme on TJÄREBORG.


      • makenut kotkailija
        332 h kirjoitti:

        Jooo..o vuosi sitten Finnmatkat ja Hotelli Palmiye Beach ,mikään ei pitänyt paikkansa ,bussissa opas istutti asiakkaita Antalyan kentällä tunnin (mukana lapsiperheitä :(..) odottamassa jotakin joka ei selvinnyt ja sitten köröttely kohti Alanyaa parisen tuntia ,pissille pääsimme kun anelimme ,muuten opas oli myös nks."mykkä" kuten joku jo aiemmin kirjoitti ,hotelliin sai itse kirjautua ilman oppaan avustusta ,hällä kiire???

        Syksyllä olimme Tjäreborgin matkalla ja kyllä toimi kaikki enemmän kuin hyvin ,eli valintamme on TJÄREBORG.

        No onko se niin vaikea itse kirjautua hotelliin???Mihin muuten tarvitaan matkaoppaita??Minä matkaan esim new-york hyppään perillä metroon ja kirjaudun hotelliin ihan itse..piste


      • Gayani
        makenut kotkailija kirjoitti:

        No onko se niin vaikea itse kirjautua hotelliin???Mihin muuten tarvitaan matkaoppaita??Minä matkaan esim new-york hyppään perillä metroon ja kirjaudun hotelliin ihan itse..piste

        Ei se todellakaan ole vaikeata kirjautua Hotelliin itse ,varsinkin jos on matkustanut paljon ,kaikki eivät ole ja Oppaan palveluun kuuluu viedä asiakkaat Hotelliin asti ja odottaa ,että kaikki saavat huoneet ja ovat sisäänkirjautuneita ,me maksamme niistäkin palveluista matkoissamme ,kuulosta siltä nuo sinun new-york matkasi ,että miten pärjäät sielläkun kirjoitustaitosikin on luokkaa ööööööö :((

        Tjäreborg ja Aurinkomatkat Alanyaan PARAS minun mielestäni.


      • Anonyymi
        makenut kotkailija kirjoitti:

        No onko se niin vaikea itse kirjautua hotelliin???Mihin muuten tarvitaan matkaoppaita??Minä matkaan esim new-york hyppään perillä metroon ja kirjaudun hotelliin ihan itse..piste

        Paljonko on matkaa ja kauanko kestää tuosta new-jorkista metrolla tänne keskusteltavaan TURKIN kohteisiin.

        Emme tarvitse matkoillamme oppaiden palveluita juurikaan. Jos käymme retkillä menemme paikallisten järjestämille kun matkatoimistojen retket on niin YLIhinnoteltuja.
        Halvin on selkeästi detur, olemme matkustaneet myös tjreborilla, entisellä finmatkoilla, aurinkomatkoilla, nazarin , lomamatkoilla ja jopa aikoinaan 1 matka hassen matkoilla :) .
        Ei suuria eroja toki tuurilla myös hiukan merkitystä ja omalla valinnalla, kuinka tasokkaan hotellin varaa. Suurimmat huonot kokemukset varmaan johtuvat omasta huonosta valinnasta - odotetaan 5* tasoa 2* hotellissa.
        Lentoyhtiöllä mielestäni hyvin vähän merkitystä kun lento kestää alle 4h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko on matkaa ja kauanko kestää tuosta new-jorkista metrolla tänne keskusteltavaan TURKIN kohteisiin.

        Emme tarvitse matkoillamme oppaiden palveluita juurikaan. Jos käymme retkillä menemme paikallisten järjestämille kun matkatoimistojen retket on niin YLIhinnoteltuja.
        Halvin on selkeästi detur, olemme matkustaneet myös tjreborilla, entisellä finmatkoilla, aurinkomatkoilla, nazarin , lomamatkoilla ja jopa aikoinaan 1 matka hassen matkoilla :) .
        Ei suuria eroja toki tuurilla myös hiukan merkitystä ja omalla valinnalla, kuinka tasokkaan hotellin varaa. Suurimmat huonot kokemukset varmaan johtuvat omasta huonosta valinnasta - odotetaan 5* tasoa 2* hotellissa.
        Lentoyhtiöllä mielestäni hyvin vähän merkitystä kun lento kestää alle 4h

        Hotellin valinta on juurikin itsestä kiinni ja omasta asenteesta jos varaa halvan on tietenkin taso huonompi. Nykyisin valintaa helpottaa laaja kuvien ja tiedon, arvostelujen yms. saanti. (mahdollisuus jopa mapsilla voi "tepastella" hotellin ympäristöä monin paikoin. Ei kylläkään monissa turkin kohteiissa kaikkiin hotelleihin.)
        Ennen matka varattiin 1 kuvan perusteella ja pienellä kuvauksella hotellista.

        Pekasuksen kone oli yllättävän hyvä ja jalkatilaa, vaikka on "halpalentoyhtiö". Menimme deturin matkalla lokakuussa Turkkiin tällä yhtiöllä. Kaikki toimi kuten piti.


    • jooo..

      Vuosi sitten toukokuussa viimeksi Finmatkojen hotelli, Alantur.
      Matkalla kaikki toimi kuin pitikin,
      Nyt syksyksi varattu Detur,
      ja vaihdettiin yölentoon.
      Kusetuksen makua....

      • De

        Samoin tapahtui meille. Kuopiosta lento joka piti olla päivällä ja siirrettiin meno myöhään iltaan/yöhön.
        Haiskahti aivan kuin oisi ollut myyntikikka.
        Viimeinen kerta Detur!


    • Jalem28

      Suosittelen omatoimi matkan tekemistä, säästää aikaa ja rahaa. Varaa reittilennot itse ja hotelli itse suoraan sekä taksin saa kohteeseen aina lentoasemalta kohtuu hintaa. Matka hinta on yleensä jopa puolet halvempi (yleensä kolmasosan halavempi).Mikään matkatoimisto ei ole hyvä mielestäni. Ne ei vaan hoida hommiaan kunnolla.

      • mk

        Samaa mieltä kun vuosi sitten jouluna 17 päivän reissu teneriffalle niin säästin tonnin kun otin supersaverin kautta mutta itse täytyy ottaa taksi kentälät mutta ei mitään väliä. Ainoa miinut oli että lennettiin en asterdamiin ja siltä madridiin ja siltä teneriffalle mutta lomalla on aikaa ja enn ollut ennen köynyt madridissa. Hotellit paljon halvempiä kun saraa ne suoraan hotellista mutta nämä omamatkat vaatii omatoimisuutta.


      • De

        Kiitos erittäin asiallisena säilyneestä keskustelusta!
        Olen samaa mieltä omatoimimatkailun paremuudesta. Matkatoimiston lento on vaan ihan samaa hintaluokkaa kuin liittymälentoineen itse varattuna ja siinä aikataulu venyy useilla tunneilla, siksi pelkkä lento Detur.


    • susanna+2lasta

      Ikäviä kokemuksia Finnmatkoista, ammattitaidottomia oppaita, bussit tungetaan liian täyteen ihmisiä rikkoen turvallisuusmääräyksiä. Matkan jälkeen valitin asiasta reklamaatio-osastolle; pyysin ja vaadin anteeksipyyntöä oppaiden välinpitämättömästä kohtelusta. Kesti noin 8 kk ja lukemattomia puheluita ja postissa tuli kai korvaukseksi 50e lahjakortti, mutta ei sitä pyytämääni anteeksipyyntöä. Tulkitsin siis asian niin, että Finnmatkat on sitä mieltä, että asiakkaita (varsinkin lapsiperheitä) voi kohdella miten tahansa.
      Kysymys taisi olla kuitenkin, mikä on hyvä matkatoimisto. Sellainen tuntuma on tullut, että Aurinkomatkojen ja Tjäreborgin oppaat ovat ammattitaitoisia ja asiakaspalveluhenkisiä.

      • Vanhemmat aikuiset

        Samoin, huonoimmat kokemukset Finnmatkoista, paitsi SILLOIN kun se vielä oli SUOMALAINEN yhtiö. Nythän se on Thomsonin omistuksessa. Karjankuljetukseen sopiva nykyisin. Kohdeopas kasa suttuisia kopiopapereita, joista ei saa mitään selvää, kalliimmalla ostettu paluun päivälento vaihdetaan yölentoon korvauksetta, hotellissa puutteita (näköalaparvekkeen ovi lukossa, josta syystä huoneesen ei tullut lainkaan päivänvaloa!), joista selvittiiin vain aika kovaa kieltä käyttämällä. Oppaiden selittely ja välinpitämättömyys tyypillistä.

        1. Aurinkomatkat, 2. Tjäreborg, ja tietysti omatoimiset matkat sujuvat myös hyvin.


    • Maailmalla viisastuu

      Miten mahtaakaan mennä puntarointi siihen suuntaan, että suomalaisista matkustavaisista huolehtimisen taso vaihtelee kovin paljon. Kriittistä kommentoitavaa kertyy runsaasti, kun sitä puolta alkaa ajattelemaan. Toisaalta onhan niitä ollut myönteisiäkin kokemuksia yllin kyllin.

      Yksi ongelma on ainakin ollut ja ehkä on edelleenkin monien matkatoimistojen puutteellinen pelivara resurssien kohdalla. Jos ongelmia ilmaantuu, matkatoimisto ei aina "hoitele" pulmia pois haittaamasta. Jos huoneessa olisi tehtävä jotain korjausta, esim. ikkunan sälekaihdin hajalla, niin oppaalle kertomisen jälkeen ei tapahdu mitään. Sukkelimmin asiat on saatu sujumaan kertomalla pulmat suoraan hotellin kerrossiivoojalle. Kun hänelle sanoo paikallisella kielellä hyväthuomenet heti ensimmäisestä aamusta alkaen, niin viikon mittaan mm. kylppärin sammahtanut lamppu vaihtuu liki saman tien.

      Matkatoimistojen niukkoihin resursseihin liittyy se, että useammassakin tapauksessa huomauttamista löytyy opastoiminnan kohdalla. Perusvika on nähtävästikin usein matkatoimiston "säästäväisyys" opastoiminnassa. Liekö työvoiman tarjonnasta puutetta vai palkkauksen tasosta tinkimisestä, kun kovin monesti saa havaita, että oppaina on paikalliseen yhteisöön orientoituneita henkilöitä. Eihän paikallisesta osaamisesta sinällään ole haittaa, mutta kun se vaikuttaa rajoittavasti opastoimintaan, silloin ei ole hyvä tilanne. Jos ristiriitatapauksissa olisi säntillisesti ja jämäkästi huolehdittava suomalaisten matkustavaisten puolen pitämisestä, niin paikalliseen turistibisnekseen kytköksissä olevat suomalaisten oppaat eivät hoida hommaansa niin kuin pitäisi.

      Kerran olen törmännyt suorastaan suomalaismatkalaisten huijaamiseen, jossa olivat mukana myös suomalaisoppaat. Kyseessä oli suomalaisten sijoittaminen maksettujen sopimusten vastaisesti huoneisiin, jotka olivat jääneet yli saksalaisilta, ym. "paremmilta asiakkailta". Meitä suomalaisia käytettiin hotellin tyhjäksi jääneen huonetilan "tilkkeenä".

      Retkillä on havaittu, että monesti bussijonossa suomalaisten bussi ajaa viimeisenä, jonka takia toiset edellämenneet porukat ovat putsanneet taukopaikkojen antimet eikä meille ole jäänyt kuin rippeet eikä paikallisilla myyjillä ole enää vaihtorahaakaan kassassa. Varsinkin ruotsalaisia kuljetttavat bussit menevät säännönmukaisesti suomalaisten edelle.

      Yleinen ongelma on myös oppaitten reservin vajavaisuus. Jos ja kun joku opas sairastuu tai on muutoin pois tehtävistään, matkatoimisto ei aina kykene hankkimaan tilalle tuuraajaa tai ehkä ei piittaakaan asiasta ja ongelmasta. Samaa rimaa hipovien resurssien varassa toimintaa siis sekin. Ovatko meidän matkatoimistomme todellakin niin pahassa ahdingossa, että kunnolliseen opastoimintaan ei olisi varaa?

      Lentojen myöhästyminen on jo mainittukin tässä keskusteluketjussa. Ihmetyttää, että suomalaisia matkustavaisia kuljettava kone joutuu odottelemaan vuoroaan saada laskeutumisaikaa, kun edelle kiilaavat "tärkeämpien maitten matkustajia" kuljettavat koneet. Kerran on käynyt myös niin, että jouduimme Seutulassa odottelemaan puoli vuorokautta matkaan pääsyä, kun islantilaisyhtiön koneeseen oli tullut vika eikä tuuraavaa konetta löytynyt tilalle ennen kuin tosiaan 12 tunnin päästä. Sen jälkeen olen kiertänyt kaukaa kaikki islantilaiseen bisnekseen viittaavat tilanteet.

      • Tottte

        Finnmatkoilla oppaat ovat aivan joutavia. Ihan turha lähteä kallille retkille eri kaupunkeihin sellaisten Tukholmassa koulutettujen18-vuotiaiden kanssa jotka ovat olleet maassa viikon ja joita ei kiinnosta muutakuin bailaaminen ja ryyppääminen. Oppaisiin ei panosteta. Eikä sinne kai kukaan älykäs nyt lähde 400! euron kuukausipalkalla!


    • Kuninkaiden laakso..

      itse kävin vajaa pari vuotta sitten egyptissä 3viikkoa,varasin matkan ebookers,halpa,ihan hyvä matkatoimisto.kairoon päästyäni varasin matkan paikalliselta oppaalta 2 viikkoa joka sisälsi kaikki parhaat paikat abu simbil temppelistä takas aina kairoon asti. sisälsi 5 päivän risteilyn,itse ystävystyin oppaan kanssa joka oli todella hyvä ja ei mikään huiputtaja noh koko reissu tuli maksamaan lentoineen noin 1200e ja minulla oli koko 3viikon ajan hotelli varattuna kairossa..suosittelen lämpimästi egyptiä, paljon erillaista nähtävää kaikille..mutta kun varaatte jotain matkaa paikallisilta pitäkää huoli että ne sisältää lippujen hinnat eri nähtävyyksiin ja tipit.

      • ..

        Apollo matkatoimistoa käytimme viime vuonna, kun varasimme Puerto Ricon matkaa, palvelu oli mitä parhainta. Suosittelen tätä toimistoa.


    • blaaaaaaaaaaaaaaaaah

      Itse matkailualalla tällä hetkellä en millään matkanjärjestäjällä tällä hetkellä tosin. Matkanjärjestäjän valitseminen kannattaa valita sen kannalta, mitä haluaa lomalta. Nazar on (TUI-konserni) on esimerkiksi erikoistunut luksuslomiin. Apollomatkat, lanseerattu Suomeen 2011, mutta oikein hyvä matkanjärjestäjä ja sillä on jopa merkitty katalogiin ja mielestäni myös nettisivuille homoystävälliset hotellit. Apollolla aika vähän suomalaisia asiakkaita tosin. Lomamatkat pienempi firma, jos ei ole kotoisin suurimmista kaupungeista, eikä halua kustantaa jatkolentoa Helsingistä, kannattaa Lomamatkoja suosia. Lentää 18 lentokentältä Suomesta (ei tosin kaikkiin kohteisiin). Tjäreborg ja Finnmatkat, mielestäni aika samallaisia matkanjärjestäjiä, toimineet Suomessa jo pitkään, joskin hieman eri nimillä. Molemmat hyviä. Tjäreborgilla ekologisuus on ehkäpä viety pisimmälle. Aurinkomatkoilla mielestäni hyvin ammattitaitoiset oppaat (en tarkoita sillä etteikö muilla olisi), ainakin minun kohdalleni osuneet, en sitten yleisestä mielipiteestä tiedä. Deturista en viitsi edes sanoa mitään, jos ei mitään hyvää sanottavaa, niin parempi olla hiljaa.

      Jos kokeneempi matkailija, suosittelen erittäin lämpimästi omatoimimatkaa, koska Turkki on kuitenkin suhteellisen turvallinen maa, ainakin minun mielestäni. Kohteista suosittelen Turkin suurinta kaupunkia, Istanbulia. Upea kaupunki, jolla on sisältöä: historiaa, arkitehtuuria, kulttuuria ja paljon muuta.

      Mitä sitten noihin lennonmyöhästymisiin tulee, niin matkanjärjestäjillä ei oikeastaan koskaan ole asian kanssa mitään tekemistä. Sellaisia nyt vaan sattuu välillä. Jos lennonmyöhästymiset niin paljon ärsyttää, niin kannattaa varmaan sitten jättää reissu kokonaan välistä, niin ei sitten matkalla tarvitse angstata. Suomessakin voi olla, että auto menee rikki, talvella ei lähde käyntiin ja asialle nyt ei vaan mitään voi. Suomessakin on liikenneruuhkia, niin on myös ilmassa, joten sinne ei vaan voida tunkea yhtä "ylimääräistä" konetta onnettomuuksien takia

    • ..

      Finnmatkat on huonoin, olen reissunnut paljon, monen matkatoimiston matkoilla.
      Aurinkomatkat on muuten hyvä, hotelli ei ole miellyttänyt useammassa paikassa.

    • omin voimin

      Mihin matkatoimistoja tarvitaan? Olen viime vuosina matkustanut paljon. Varaan lennot ja hotellit netistä ja menen omia menojani. On ollut mahtavia reissuja aviosiippani kanssa. Ja ei - en ole reppureissaaja, vaan lähes kuuskymppinen tätönen, jolla on aika korkea laatuvaatimus mm. hotellien suhteen.

      Mutta yksi pikku juttu tässä tarvitaan, jotta matkalla ei tule kommelluksia. Pitää olla kielitaitoa.

      Ummikoille sopivat matkatoimistojen tavismatkat.

      • Samaa mieltä, että

        netistä vaan varaa itse ja lentelee omin nokkineen. Meidän koko 5 henkilön perhe matkaa halvalla ja lapset oppii samalla matkustamaan omatoimisesti. Ollaan matkattu kolmena talvena Intiassa ja aina on halvat lennot ja muut löytyneet ilman matkatoimistoja. Joskus olen entisessä Neuvostoliitossa matkannut turistimatkalla.


    • AirFinlHolidaysia

      Meillä on todella hyviä kokemuksia valitettavasti nurin menneestä Alma Tourista (ja sitä edeltävästä DominaTravelista). Nyt olemme olleet Air Finland Holidays:n kautta reissulla, ja hyvin on toiminut, ja vertailun vuoksi voin todeta, että hotellivalikoimat, sijainnit ja tasot ovat olleet erittäin hyvät verrattuna esimerkiksi Aurinkomatkoihin, joiden hotellivalikoima on jostain syystä mennyt alaspäin tässä vuosien aikana. Ennen käytimme Aurinkomatkoja jopa useammankin kerran vuodessa.
      Nykyisin AFH:n äkkilähdöillä etenkin saa edullisen ja hyvätasoisen matkan. Ainoa joillekin matkustajille ongelmaksi muodostuva asia voi olla se - mikä selittää tietty edullisemmat hinnat sinänsä - että suomenkileinen opas puuttuu, eli käytössä on vain tarvittaessa ns. paikallinen edustaja. Meitä asia ei haittaa, kun emme muutenkaan oppaiden palveluita ole juuri käyttäneet, mutta monille oppaiden läsnäolo tuo omaa turvallisuuden ja mukavuuden tunnetta, mikä siis puuttuu AFH:lta.
      Nyt kesän alussa odottaa jälleen AFH:n matka, tällä kertaa Välimeren risteilylle, joka muuten oli ko. yhtiön kautta edullisin hinta-laatu paketti , kun vertailimme muihin yhtiöihin.

      Toki

    • Meillä on pääasiassa matkustettu Aurinkomatkojen matkoilla. Oppaat olleet todella ammattitaitoisia ja loma on alusta loppuun ylittänyt odotuksemme. Eli lämpimästi suosittelen!

    • Detur pas..ka

      Detur ei ainakaan. Piti olla sviiitti kun mentiin hotelliin mut saatiinkin joku koppi kahelle hengelle. Nostin hirveen metelin ja sanoin et mä en tollases pas..ka läves nuku. Maksoin sviitistä tuhansia mut se huone joka meinattiin antaa meille olis ollut 30 egen arvoinen. Läksin takas lentokentälle ja suomeen. suomes menin matkatoimistoon raivoomaan ja otin siitä huoneesta valokuvia ja käskin niitä matkatoimison väkee kattomaan et mihin läävään joutuisin. Uhkasin haastaa firman oikeuteen ollen heti saa korvauksia ja sit sainkin. En ikinä varaa Deturilta enään matkaa

      • Saitko rahat takasin?


      • 4545454512
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Saitko rahat takasin?

        "...jollen heti saa korvauksia ja sit sainkin."


    • taas lähdössä...

      Finnmatkat on meille ollut aina hyvä, joten sitä suosin edelleen...
      Jos on joskus ollut ongelmia niin Finnmatkat hyvittäneet tuon...
      Oppaat on olleet todella hyviä, pidän myös halpana verrattuna moniin muihin...

    • kerran vuodessa

      teneriffalle Tjäreborin matkatoimistoa käyttäen,mielestäni paras matkani.

      • Lämpöön

        Detur

        Kentältä Alanyaan matka kesti 4 tuntia, opas ajelutti ristiin rastiin keskustassa, se siitä toimistosta .......


    • oihdfouhfou

      Paljon reisanneena ja itse lennot hotskut varanneena, katselin pitkästä aikaa matkatoimistojen hintoja. Ja jessus sentään, on katteet kohdillaan!
      En kuuna päivänä maksaisi noita turistihintoja. Mutta niinhän se on: " ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan...jne"
      Itse matkat varanneena olemme saaneet paremmat lennot ja paremmat hotellit ja rahaa on säästynyt tuhansia euroja.
      Mutta jokainen tavallaan.

    • Plösö

      Minä olen käynyt turkissa Deturin ja Nazarin kautta. Nyt mielisin sinne taas ja ihan ehdottomasti Nazarin matkalle. Meitä oli 14 henkeä seurueessa. 6 lasta ja 8 aikuista. Olimme Sidessä hotelli Pegasos Worldissä. Hotelli mielestäni hulppea, uima-allas oli 10 000 m2 ja siinä oli lapsille sopiva matalampi kohta. Olihan lapsille vielä erikseenkin allas. Nazarin matkat taitavat kaikki olla nykyään all-inclusive-matkoja, joka sopii meille todella hyvin. Lasten kanssa ei tarvitse lähteä etsimään ruokaa jostain vaan kokoajan on jotain tarjolla. Sopi meille. Opas oli aina paikalla. Hotellissa oli myös oma lääkäri, lastenklubi, iltaohjelmaa joka ilta, oma uimaranta, jos tykkää olla rannalla, pyyhkeenvaihtopiste...Lentokone oli muistaakseni joku saksalainen firma, jolla pääsi perille. Ei ollut sen kummempi kuin mitkään muutkaan koneet joilla olen lentänyt.

      Keskustaan hotellilta oli matkaa noin 6 km, mutta dolmuksella sinne pääsi käden käänteessä ja maksoi euron per nenä.

      Itse varasin matkan soittamalla nazarin toimistoon joka sijaitsee muistaakseni göteborgissa tai jossain päin Ruotsiakuitenkin. Ystäväni varasivat viime elokuussa matkan netin kautta (äkkilähtö) Nazarilta. All-inclusive, 2 henkeä, 2 viikkoa = 1320 euroa. Ja tykkäsivät. Olivat myös sidessä. Appivanhempani ovat käyneet jo kaksi reissua Nazarin järjestämänä sen jälkeen kun olimme pari vuotta sitten ensimmäisellä Nazarin reissulla. Eivätkä muitten matkalle kuulemma Turkkiin enää lähde. Ovat nimittäin jo konkareita tuossa Turkissa lomailemisessa =)

      Minä voin suositella lämpimästi Nazaria. Meillä meni kaikki nappiin!

    • jokin muu

      Ei ikinä enää Deturilla. Olin viime joulun ja uuden vuoden Egyptissä heidän matkallaan ja palvelu oli kuin hevon p......stä.

    • ähläm sähläm

      kebabit saa tältäkin ja karvakäsiä löytyy lähiöstäkin.ei kannata mennä.ovat tosi ärsyttäviä tyrkyttäjiä noin turkkilaiset!

    • 80 luvulla se oli "Speedy" joka hengas ja piti byroota kolmensepänpatsaalla, en tiedä elääkö kyseinen yrittäjä enää. Nykyään järkkään matkani itse ilman mitään välikäsiä niin ei tule mitään pettymyksiä, varsinkin kun tietää mihin reklamaatiot tulee ja joutuu niistä vastaamaan itse.

    • Tämmöttiis tavalla

      Laita 10 000 € erilliseen matka tiliin rahaa ja käytä sitä matkan kuluihin. Tuolla tavalla ei tarvi suunnitella mitään, voit pelkästään mennä lentokentälle valikoimaan miten menet ja hotelleilla sama juttu.

    • sollen

      Lomamatkat on paras.

    • MATKAILIJA

      Me ollaan matkaamassa ekaa kertaa perheenä =) Varasimme Finnmatkoilta johon meillä olikin lahjakortti. Olimme päättäneet lähtöpäivän, maan, kaupungin ja hotellin 1790e(oli jo tarjoushinta tuo), emme kuitenkaan vielä varanneet. Seuraavana päivänä tuo meidän valitsemamme kohde oli päivän tarjouksessa eli 4 henkinen perhe matkaa 1300e:lla(hotelli ei mikään "huonokaan" pitäisi olla *** , noh sen näkee mitä tulevan pitää), eli mielestäni aika edullinen tuo Finnmatkat muutenkin mitä yritin vertailla muihin MATKATOIMISTOIHIN.
      Kerran olen asioinutkin sähköpostin kautta heidän kanssaan ja olin todella tyytyväinen asialliseen käytökseen ja todella nopeaan palveluun, vastaus sähköpostiini tuli 15minuutissa.
      Vaikka täällä Finnmatkoja kauheasti mollataan niin hyvillä ja uskovalla mielellä lähdetään matkaan =)
      KYLLÄ SE LOMA MENEE PILALLE JOS OIKEIN KYTTÄÄMÄLLÄ KYTTÄÄ JA ETSIMÄLLÄ ETSII KAIKKEA VALITTAMISEN AIHETTA.

      • Varmaan menette tosi

        kauas tolla hintaa, meidän 5 henkilön perhe matkasi Intiaan tolla hintaa.


    • matkaajaveteraani

      Aurinkomatkat ovat vähän vaihteleva. Monet kerrat olemme sillä menneet, ja usein etelässä törmää muutamaan itikkaan oli missä vaan, se ei ole mikään erityinen ongelma. Ei siis herkkähipiäisyydestä ole seuraavassa kyse:

      Mutta viimeksi kun menimme, oli tämä Aurinkomatkojen hotelli täynnä torakoita. Piha-alue, putket, huoneistot, aivan kaikki. Eikä asiasta oltu missään mainittu sanallakaan. Aurinkomatkat eivät suostuneet korvaamaan yhtään mitään. Oli olevinaan 3-4 tähden hotelli, en tiedä itkisikö vai nauraisiko.

      No, vaihdoimme sitten hotellia lähellä olevaan. Hintaa oli 50€ vähemmän, taso oli aivan toista. Ei itikan itikkaa koko aikana, tilavat ja modernit huoneistot, jne. Ocean Palace tai vastaava taisi hotellin nimi olla.

      En suosittele aurinkomatkoja.

      • 4l4ny4

        detur ollut meille hyvä, aina. viimeksi kun mentiin, oli meitä 16 henkeä, niin aikuisia, teinejä ja lapsia.. kaikki sujui hyvin, hotelli oli juuri meille sopiva. oppaat mukavia. ei mitään valittamista, kaikki sujui niinkuin pitikin ja ei tarvinnut muutakuin nauttia:-) alanyassa siis oltiin, ja uudestaan ollaan menossa!


    • Aurinkomatkat ehdottomasti paras! Matkustan 3-4 kertaa vuodessa ja 80 % matkoista teen Aurinkomatkojen kanssa. Olen erittäin tyytyväinen heidän palveluun.
      Sen sijaan Finnmatkat ovat huijarit. Kerran sattui kuolemantapaus Suomessa ja piti palata kotiin kesken lomamatkan. Vapaa paikka oli ainoastaan lomareitin lentokoneessa jonka vuokrasivat kokonaan Finnmatkat. Puhelimitse virkailija sanoi hinnaksi 195 e ja minä tyhmä vielä kerroin että se on ainoa lento josta paikka löytyi ja pakko päästä sinne mukaan. 10 min meni kun löysin tietokoneen hotellin aulasta ja hinta oli jo 540 e. Soitin sille virkailijalle, se sanoi ettei se tiedä miksi hinta on noussut. Kyllä hujaus se oli ja nopea "yhteistyötoiminta". Valitin myöhemmin Finnmatkoille mutta turhaan. Päätin etten osta ikinä matkoja heiltä eikä minun vanhemmat ja ystävät osta. Emme ruoki enää huijareita!

    • Meidän perhe matkustaa nykyään aina Finnmatkoilla ja usein Blue Villageissa lasten kanssa. Ikinä ei ole ollut valitettavaa, kaikki on toiminut ja oppaat olleet loistavia. Joten heillä mennään :)
      Tjäreborgista taas ei muuta kuin huonoa sanottavaa. Ekalla reissulla melkei 10v sitten huone ei vastannu kuvausta ja jouduimme 120cm sänkyyn kaverini kanssa ja huoneen pinta-ala . 10 neliöö, vaikka piti olla upea yksiö. Huoneessa oli sänky, pöytä (jonka päällä 1 liesi) ja yksi tuoli ja wc joka oli niin pieni ettei ovi mahtunut kokonaan kiinni, koska pönttö oli edessä. Parvekkeella ei voinut olla pulujen paskoessa päälle, eikä niitä saatu pois meidän 2 viikon aikana. Oltais saatu vaihtaa, mutta hinta olis ollu 200e/naama. Hyvityksenä Suomessa parin viikon pilatusta lomasta n. 50e arvoinen lahjakortti.
      Toisena ja viimeisenä kertana emme saaneet opasta paikalle, vaikka lapsemme sairastui vakavasti. Onneksi kohteesta löytyi mahtava lääkäri joka vei lapsemme usean kymmenen kilometrin päähän sairaalaan omalla autollaan, enpä haluaisi tietää mitä olisi voinut käydä ilman tätä lääkäriä. Suomessa laitoimme palautetta asiasta Tjäreborgille, joka ei koskaa edes vastaamaan vaivautunut.
      Aurinkomatkoilla ollaan oltu muutaman kerran, heistä aika neutraali kuva jäänyt, ei huonoa mut en ylistäkään.

    • LomaLissu

      juuri katselen hintoja omatoimimatkalle Turkkiin... :) Nazarilla alle 300€ ja Finnmatkalla samalle lennolle 395€ ... kummankohan taidan ottaa.. :) siihen kun päälle vielä itse valitut ja varatut hotellit, kaksi henkeä matkaa vallan halvalla!! Ja ei tartte valita edes sitä kaikkein halvinta 1* majapaikkaa.

      • karat

        Ota ihmeessä Nazar, olemme olleet molemipien matkanjärjestäjien matkoilla ja Nazar ehdotoomasti parempi...kaikin tavoin.


    • suosisuomalaista

      Tukekaa suomalaista! Finnmatkoissa ei ole suomalaista kuin vanha nimi. Sen omistaa TUI-konserni. Penniäkään ei rahoistanne jää Suomeen. Enkä ole edes mikään persu!

    • Monia kokeillut

      Aurinkomatkat on paras !!!

      • Kapteeni.

        Hesburgerin nätein blondi. Tulee tyhjässä hesessä kysymään rohkeasti lantiot ja takapuoli keinuen minua treffeille.


    • zartsa

      lento turkkiin on niin lyhyt.että sama se millä lentää...
      olin viimeksi antalyassa....aivan ihana paikka....suosittelen lämpimästi.. olimme lokakuun lopussa....ei ollut turistikausi vilkkaimillaan.....tyhmää väittää et usa.austraalia,japani olisivat ainoitaa oikeita kohteita...turkissa on paljon nähtävää,ruoka hyvää ,ihmiset ystävällisiä j
      kaikki eivät halua /voi terveydellisistä syistä istua koneessa montaa tuntia
      ja turkkiin on ihanan lyhyt matka

    • Varmaan paras on..

      Travelink matkatoimistona ja lentoyhtiö Turkis airlines, on pelannut monet vuodet meidän perheen matkoilla. Turkkiin on lennetty ja sieltä sitten muualle maailmaan, hyvin on mennyt. Tosin nyt helmikuun lopulla oltiin menossa, niin tuli viivytystä, mutta oltiin hotellissa lentoyhtiön laskuun ja lennettiin sitten hieman myöhässä ja hyvin palveltiin.
      Me kun matkustetaan pienten lasten kanssa, niin osaa arvostaa kunnon palvelua ja edulista hintaa. Ei me ainakaan ihan heti vaihdeta, jos hinnat vaan täsmää lähellekään muuta halvempaa.

    • alanyaan kesällä

      Huomioitteko matkan hinnassa sen, mikä on todellinen matkan pituus? Esimerkiksi Deturilla häviää puoli vuorokautta siksi, että lennättää ensin kotiintulijat Suomeen ja vasta sen jälkeen täältä uudet etelään. Viikon matkalla sillä on suuri merkitys.

      • Varmaan paras on..

        Kyllä me on vertailtu lentoaikoja, vaan me ollaan melkolailla pari viikkoa vähintään reissussa, niin muutamalla tunnilla ei ole merkitystä, jos rahaa säästyy. Me on otettu lennot ihan netistä Travelinkin kautta.


    • súdno

      no vozdúšnoje airlines

    • Dislike

      Paketti matkat on iha perseestä... Koko aja joku on valivalivali ja muutenki en tykkää ite yhtään. Ite matkustan omatoimisesti ja suosittelen sitä lämpimästi muillekkin! Ja vielä paketti matkoilla pääsee vain semmosiin turisti rysiin mm. Alanya. Rodos. Espanja. Omatoimisesti voi kokeilla jotai uutta ja reissailla vähä :)

    • Taas mennään

      Aurinkomatkat liian kallista. Tjärebörgilläa kaikki ok :) Finnmatkat huono kokemus.

      • VihreeTee

        Taas mennään mekin ja Tjäreborgilla :) Finnmatkat huono ja huonot nks:t Oppaat,samaten Aurinkomatkat Egyptiin oli hyvä kokemus ,ei mitään valittamista:))


      • pöll
        VihreeTee kirjoitti:

        Taas mennään mekin ja Tjäreborgilla :) Finnmatkat huono ja huonot nks:t Oppaat,samaten Aurinkomatkat Egyptiin oli hyvä kokemus ,ei mitään valittamista:))

        Tjäreborgilla 21.4.2012


      • traitrai

        Aurinkomatkatko kalliita? Kaksi aikuista ja kaksi teiniä, viikko Alanyassa ja puolihoito yhteensä 1290 euroa.


    • JFV

      Turun Matkapojista saa hyvää palvelua matkaan ku matkaan. Kannattaa kysyä.

    • Gumus

      Hinta-laatusuhteeltaan paras tekemäni matka oli 11 vuorokauden matka viime elokuussa Aurinkomatkoilla Alaniaan hotelli Gumukseen. Matka maksoi yhden hengen lisän kera 425 euroa. matka onnistui mainiosti. Ystävälliset oppaat vierailivat säännöllisesti hotellissa. Hotelli oli parempi kuin odotin ja palvelu erinomaista. Matkaa keskustaan kertyi 4 kilometriä mutta yhteydet julkisilla toimivat mainiosti eikä taksitkaan maksaneet paljoa. Hotellin sijainti oli lopulta mainio, koska tuuli kävi mukavasti hotellin uyima-altaalle ja se oli yli 30 asteen lämpötiloissa hieno juttu. Keskustassa oli tukahduttavan kuumaa.

      Menomatka viivästyi reilulla tunnilla, koska erään matkustajan tavarat piti poistaa ruumasta, koska hän ei saapunut paikalle.

      Aurinkomatkojen oppaat toimittivat minulle hotellille puhelimeni, jonka olin unohtanut tulomatkalla linja-autoon.

    • tattis

      Finnmatkoista ja Tjäreborista kaikkein huonoimmat kokemukset. Kaikki lisämaksut kun lasketaa tulee kalleimmaksi. Opaspalvelut kehnointa mitä olen kokenut. Hotellit ei myöskään parhaimmasta päästä. Suomalaisten tulisi osata vaatia enemmän rahoilleen vastinetta.
      Näiden matkatoimistojen matkat ovatkin mielestäni osittaisia omatoimimatkoja palvelun suhteen, vaikka muuna kaiketi myydään.

      Aurinkomatkojen hotelliluokitus vastannut enemmän totuutta, ja lisämaksurahastus toistaiseksi puuttuu.
      Joten aurinkomatkat näistä paras.

    • kiits

      Deturin ja Finnmatkojen kautta varattu matkat Turkkiin.Hinta-laatusuhteet kohdillaan.Paras matkatoimisto kuitenkin Tjäreborg,hinnat kohdillaan ja palvelu pelaa :))

      • PaljonMatkaava

        Viime syksynä Alanyassa Finnmatkojen matkalla ja toista kertaa ei tuu :( kallis ja hotelli ihan p...stä ,oppaista puhumattakaan,talvella Egyptissä Tjäreborgin matkalla ja ei mitään valittamista,eli TJÄREBORG ehdottomasti vaan ja ainoastaan :)))


      • trintta

        Tjäreborgin palvelu vastaa kyllä ihan omatoimimatkaa mutta rahastetaan kuten matkatoimiston täyden palvelun matka.
        Ehdottomasti paras on Aurinkomatkat, hinnat ei kalliimmasta päästä eikä mitään turhia lisämaksuja.


      • FanyTJÄ
        PaljonMatkaava kirjoitti:

        Viime syksynä Alanyassa Finnmatkojen matkalla ja toista kertaa ei tuu :( kallis ja hotelli ihan p...stä ,oppaista puhumattakaan,talvella Egyptissä Tjäreborgin matkalla ja ei mitään valittamista,eli TJÄREBORG ehdottomasti vaan ja ainoastaan :)))

        Tjäreborgilla kaikki reissut tehty,kerran erehdyimme Finnmatkoilla Alanyaan ja kokemus oli huono,jo pelkkä keskustelu puhelimessa heidän myyntitoimiston virkailijoiden kanssa nostattaa ihokarvat pintaan,palvelu missä se on????


    • NaaaZaaaar

      NAZAR, parhaat hotellit ja kaikki toimii, kokemusta 4 Naz matkasta ja muutaman kerran Tjä, AM ja FM

    • LM

      Turkissa ollaan oltu Deturilla kerran ja Nazarilla kahdesti, nyt kolmatta kertaa lähdössä kuukauden päästä Nazarilla. Deturilla oltiin kutakuinkin 2000-luvun alkupuolella Belekissä, tarkkaa vuotta en muista. 2008 & 2009 ollaan oltu Nazarilla ja sen verran ollaan tykätty, että kuten edellinenkin kommentoija totesi, kaikki toimii ja hotellit on omaa luokkaansa. Toki jokaisella on omat mieltymyksensä eikä niistä voi kiistellä, mutta omalle kohdalle Nazar on kyllä kolahtanut. Turkin matkat tullaan matkustamaan jatkossakin Nazarin kautta.

    • Lomamatkat 12345

      Onko kellään kokemuksia lomamatkojen kautta tehdyistä matkoista?

      • Sikke >)

        Kyllä on!

        Kaikki kyllä toimii noin suurinpiirtein ,mutta hirmuisen KALLIIT matkat,en suosittele ja heidän hotellinsa on kaukana rannalta Alanyassa.

        TJÄREBORG hintoineen ja hotelleineen paras ;))


      • Jeijjoijjeiii
        Sikke >) kirjoitti:

        Kyllä on!

        Kaikki kyllä toimii noin suurinpiirtein ,mutta hirmuisen KALLIIT matkat,en suosittele ja heidän hotellinsa on kaukana rannalta Alanyassa.

        TJÄREBORG hintoineen ja hotelleineen paras ;))

        Me saimme kyllä todella edullisesti kahden viikon loma lomamatkojen kautta, eikä ollut rannatkaan kaukana :)


      • Me kävimme Lomamatkojen matkallaan vuonna 2010. Heidän toimintansa oli todella esimerkillistä; kaikenlainen palaute otettiin kohteessa tosissaan ja asian parantamiseksi tehtiin toimenpiteitä välittömästi, esim. hotellin All inc. -buffetpöydässä oli raaka kanaa. Valitimme ensin hotellin ravintolan esimiehelle, mutta kun ei muutosta tullut, vaan kana oli edelleenkin rakaa usealla muulla ruokailukerralla, niin valitimme Lomamatkoille ja he ottivat yhteyttä hotellin esimieheen saman tien ja kana alkoi paistumaan kypsäksi asti välittömästi.

        Kun lentomme oli lentokonevian vuoksi useita tunteja myöhässä, niin opas neuvotteli meille huoneet ja ruokailut hotellissa ja lentokentälle lähdettiin vasta kun lennon ajallaanolo varmistui. Tiedotun jatkuvasti muuttuvasta lennon lähdöstä pelasi erinomaisesti; opas ajoi kaatosateessa polkupyörällä puolen tunnin välein hotellille kertomaan uusimmat uutiset lennosta. Saimme ruokailut hotellissa ja lentokentällä pikkupurtavaa, sekä käteisenä takaisin 10 euroa/matkustaja lennon viivästymisestä. Eli kaikin puolin Lomamatkat matkanjärjestäjänä hoitivat oman osuutensa mallikkaasti kaikenlaisista vastoinkäymisistä huolimatta.


      • vaakku
        Nixukka kirjoitti:

        Me kävimme Lomamatkojen matkallaan vuonna 2010. Heidän toimintansa oli todella esimerkillistä; kaikenlainen palaute otettiin kohteessa tosissaan ja asian parantamiseksi tehtiin toimenpiteitä välittömästi, esim. hotellin All inc. -buffetpöydässä oli raaka kanaa. Valitimme ensin hotellin ravintolan esimiehelle, mutta kun ei muutosta tullut, vaan kana oli edelleenkin rakaa usealla muulla ruokailukerralla, niin valitimme Lomamatkoille ja he ottivat yhteyttä hotellin esimieheen saman tien ja kana alkoi paistumaan kypsäksi asti välittömästi.

        Kun lentomme oli lentokonevian vuoksi useita tunteja myöhässä, niin opas neuvotteli meille huoneet ja ruokailut hotellissa ja lentokentälle lähdettiin vasta kun lennon ajallaanolo varmistui. Tiedotun jatkuvasti muuttuvasta lennon lähdöstä pelasi erinomaisesti; opas ajoi kaatosateessa polkupyörällä puolen tunnin välein hotellille kertomaan uusimmat uutiset lennosta. Saimme ruokailut hotellissa ja lentokentällä pikkupurtavaa, sekä käteisenä takaisin 10 euroa/matkustaja lennon viivästymisestä. Eli kaikin puolin Lomamatkat matkanjärjestäjänä hoitivat oman osuutensa mallikkaasti kaikenlaisista vastoinkäymisistä huolimatta.

        Pieni huomautus; opas ei koskaan neuvottele mitään vaan matkayhtiön käyttämä paikallinen agentti. Toivottavasti muistitti sen kaiken valituksen välissä kiittää opasta siitä, että hän ajoi sateessa puolen tunnin välein? Lento-ongelmat johtuvat lentoyhtiöstä, ei matkanjärjestäjästä. Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää?


      • KP
        vaakku kirjoitti:

        Pieni huomautus; opas ei koskaan neuvottele mitään vaan matkayhtiön käyttämä paikallinen agentti. Toivottavasti muistitti sen kaiken valituksen välissä kiittää opasta siitä, että hän ajoi sateessa puolen tunnin välein? Lento-ongelmat johtuvat lentoyhtiöstä, ei matkanjärjestäjästä. Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää?

        Tähän korjaus: Opas tai paremminkin kohdepäällikkö kyllä tarvittaessa neuvottelee juuri tällaisissa tilanteissa. Ammatti -ja kielitaitoinen KP osaa hoitaa asiat ilman agenttia. Eri asia sitten ne firmat, joissa ei kohdehenkilökunta ole asiansa osaavaa ja siksi tarvitsevat agentin apuun. Eri firmoissa myös agentin rooli on hieman erilainen.


    • Alanya10kertaaa

      10 kertaa olen käynyt Alanyassa. Välillä omatoimi reissuilla välillä pakettimatkoilla Pakettimatkoilla käytän aina Deturia koska lennän Oulusta. Hinta-laatusuhde on paras ja pääsee kaikista helpoimmalla.

      Ei ole ollut mitään valittamista Deturin palveluista. Jos olemme opasta tarvinneet on palvelu ollut aina ystävällistä ja olemme avun saaneet. Retkillä on ollut mukavaa ja osaava opas mukana. Erityisesti voin suositella hamam-retkeä Aqua Flora hamamiin.

      Paljon tosin emme oppaan palveluita ole tarvinneetkaan, mutta on hyvä tietää että opas on tarpeen tullen tavoitettavissa.

      Olen ollut monessa Deturin hotellissa ja yleensä rahalle on saanut vastinetta riippuen siitä montako tähteä hotellissa on. Ainoa hotelli mitä en voi suositella kenellekään on Iris hotelli, palvelu täysin surkeaa, allas siivottiin kerran kahden viikon lomamme aikana, ilmastointi ei toiminut kunnolla (=huono ja kallis) henkilökunta epäkohteliasta ja huijasivat laskussa. Ainut mukava juttu hotellissa oli sen sijainti ja ahkerat siivoojat.

      Voin siis suositella Deturia lämpimästi kaikille.

      • annebaba

        Olemme käyttäneet Deturia yhtiön perustamisesta lähtien kaksi kertaa vuodessa aina kaksi viikkoa, eikä meillä ole ollu mitään negatiivista sanottavaa sen enempää hotelleista kuin palvelustakaan. Käytimme ennen Fritidsresoria (nykyisin Tuin Finnmatkat) ja halusin Hotelli Kleopatraan Kleopatra-rannan läheisyyteen. Kun kävin tilaamassa matkaa Fritidsresorin toimistossa, niin minulle ilmoitettiin, että hotelli on täynnä. Minulla oli Kleopatran omistajan numero kännykässä ja soitin sieltä toimistosta ja tiedustelin, onko hotelli haluamaani aikaan täynnä. Omistaja ilmoitti, että heillä on useita huoneita vapaana kyseiselle ajalle. Annoin kännykän sitten matkatoimiston virkailijalle, ja hotellin omistaja kertoi, että hotellissa on hyvää tilaa. Siitä huolimatta matkatoimiston virkailija ilmoitti minulle, että hotelli on täynnä ja tarjosi tilalle ainoana vaihtoehtona hotellia, joka sijaitsi melkein kaksi kilometriä keskustasta itäisellä rannalla. Siihen loppui minun käyttöni Tui-konsernin eri matka-toimistojen kanssa. Alanyassa kuulin, että hotelli, johon meidän olisi pitänyt mennä, oli sen tyyppinen, josta Fritidsresor joutui maksamaan myös tyhjistä huoneista ja siksi muihin hotelleihin ei annettu paikkoja, ennen kuin sen hotellin kaikki huoneet on varattu.


      • vaakku
        annebaba kirjoitti:

        Olemme käyttäneet Deturia yhtiön perustamisesta lähtien kaksi kertaa vuodessa aina kaksi viikkoa, eikä meillä ole ollu mitään negatiivista sanottavaa sen enempää hotelleista kuin palvelustakaan. Käytimme ennen Fritidsresoria (nykyisin Tuin Finnmatkat) ja halusin Hotelli Kleopatraan Kleopatra-rannan läheisyyteen. Kun kävin tilaamassa matkaa Fritidsresorin toimistossa, niin minulle ilmoitettiin, että hotelli on täynnä. Minulla oli Kleopatran omistajan numero kännykässä ja soitin sieltä toimistosta ja tiedustelin, onko hotelli haluamaani aikaan täynnä. Omistaja ilmoitti, että heillä on useita huoneita vapaana kyseiselle ajalle. Annoin kännykän sitten matkatoimiston virkailijalle, ja hotellin omistaja kertoi, että hotellissa on hyvää tilaa. Siitä huolimatta matkatoimiston virkailija ilmoitti minulle, että hotelli on täynnä ja tarjosi tilalle ainoana vaihtoehtona hotellia, joka sijaitsi melkein kaksi kilometriä keskustasta itäisellä rannalla. Siihen loppui minun käyttöni Tui-konsernin eri matka-toimistojen kanssa. Alanyassa kuulin, että hotelli, johon meidän olisi pitänyt mennä, oli sen tyyppinen, josta Fritidsresor joutui maksamaan myös tyhjistä huoneista ja siksi muihin hotelleihin ei annettu paikkoja, ennen kuin sen hotellin kaikki huoneet on varattu.

        Tää on just tätä, kun asiasta tietämättömät alkavat touhuta. Jokaisella matkanjärjestäjällä on oma kiintiö lentokoneeseen, laivaan, hotelliin jne, Mutta soittele sinä aina hotellin omistajalle ja tee ihan oma varaus, omilla hinnoilla. Ja kukahan sulle siellä Alanyassa kertoi asioita, basaari-myyjä? Tottakai ne paikalliset tietää miten asiat hoidetaan ja tehdään.
        Sitäpaitsi tänäpäivänä vain lukutaidottomat ja perseaukiset matkustavat Turkkiin, aivan niinkuin kirjoituksesi osoittaa.


    • matkaaja

      Ollaan matkusteltu paljon eri matkanjärjestäjillä,eipä noissa ole juuri paljon eroa ollut!Aika paljon on itsestä kiinni miten matka menee,paljon kun matkustaa ei oppaita oikeastaan tarvitse.Finnmatkoilla minusta on hyvä tekstiviestipalvelu joka on muuten maksuton ja sieltä saa vastauksen parintunnin sisällä,apua meille siitä oli egyptissä kun etsimme snorklausrantaa ja kreikassa kun vuokra autosta alkoi bensa olla loppu ja siellä oli yleislakko joten melkein kaikki asemat olivat kiinni!

      • vaakku

        Siis, teksiviestiin tuli vastaus parissa tunnissa? Mahtavaa palvelua... Mitäs jos olisi ollut hätätapaus eikä snorkkaus- tai bensaongelma?


      • No hei
        vaakku kirjoitti:

        Siis, teksiviestiin tuli vastaus parissa tunnissa? Mahtavaa palvelua... Mitäs jos olisi ollut hätätapaus eikä snorkkaus- tai bensaongelma?

        se onkin palvelu ei niin kiireellisiin ongelmiin. Tietysti on palvelupuhelin erikseen johon vastataan 24/7 ja heti.


    • uudestaanjauudestaan

      Nazarin matkat mielestäni laadukkaita ja opaspalvelu hyvää. Ei mitään valittamista heissä, ystävätkin ovat alkaneet käyttää nazarin matkoja ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Nazar panostaa opaspalveluun eli apua saa helposti omalla kielellä mikäli sitä tarvitsee. Pegasos hotellit hyviä lapsiperheille, nyt kiinnostaisi tuo tämän vuoden uutuus sueno.

    • Silmä silmästä

      AIR FINLAND HOLIDAYS myy matkoja Alanyaan Gazipasan lentokentälle hehkuttaen lyhyttä bussimatkaa, mutta eivät toteuta näitä matkoja, eivätkö tule koskaan toteuttamaankaan. Vievät rahat ja todellisuudessa matka on samanlainen kuin muillakin matkan järjestäjillä, valehtemalla saavat asiakkaat itselleen!

    • elokuusssa

      DETURilla mentii viime vuonna likkaporukalla. corendon oli lentoyhtiö kone oli ahdas, mutta muuten perus. kentällä ei meinattu millään löytää bussiin kun etsittiin väärästä suunnasta, mutta muuten oli opas vastassa ja bussissa kerrottiin tärkeimmät esim taksit ja pankkiautomaatit ym kultturistakin. Hotellina oli all in clusive blue star suosittelen lämpimästi, huone oli ihan perus mutta ruoka oli niin hyvää ettei edes kaikkia laatuja kerennyt maistamaan, lihosi vain :D ja ilmastointi ilmainen, ei mennyt niihin kuluja :)
      seur päivänä mentiin 20e kaupunkikierrokselle. eka oli infotilaisuus ihan ok ja sitten mentii damlatas tippukiviluolaan ja kukkuloille oli kiva ostella koruja ym sai halvemmalla siellä kuin kaupungissa. sitten kierreltiin kaupunkia, mutta nukuttiin valvotun yön vuoksi :D bussi vain oli surkea, ilmastointi tiputti kuravettä tapapenkillä niskaan, mutta vaatteet pestiin deturin piikkiin.
      Lentoajat on ihan ok, aamulla lähdetään jää ekalle päivälle aikaa ja vipana lähtö aamuyöllä niin sai olla hotellissa rauhassa ettei tarvinnut odotella ja luovuttaa huonetta aikaisemmin. positiivinen kokemus oli :)

    • Jo kolmas kerta" Nazarilla" ja hyvin on mennyt

      • 2aikuista

        Olemme paljon matkustaneena käyttäneet melkein aina Tjäreborgia,mutta nyt viime keväinen (huhtikuun 2012 ) matka ja hotelli oli niin karsee kokemus,että vaihdoimme Finnmatkoihin syksyn matkamme.

        Aurinkomatkat on varma ja toimiva Matkanjärjestäjä jota käytämme lomillamme kaukaisimpiin kohteisiin,emmekä esim.Alanyaan.


    • Anonyymi

      Hei huono matkatoimisto pakotaa ostamaan omia palveluita.. Ei suositele

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe