Velkarahalla matkustelemaan

Tarkko9

Sattuipa silmään eräs asia, joka sai minut voimaan oikein pahoin. Että nykyaikana ihmiset matkustelevat velaksi! Että matkatoimistot oikein tuputtavat ottamaan velkaa, niin että "ota ota, pääsetpähän matkaan". Sitten otetaan korkoa ja matka maksaa maltaita(jos ne kohta muutenkin maksavat tähtitieteellisiä summia).

Eniten pöyristyttää sellainen eläjä, joka velaksi humputtaa pitkin maailmaa. Mitä se semmoinen elämä on. Säästää se pitää ja jos ei ole rahaa niin pysyt mökissä. Eihän se nyt ole oikisuuntaa, että ihan vain humputtamisen ilost paasataan velkarahaa taivaan tuuliin. Kyllä on nykymaailma mallillaan!

Miltä se maistuu semmonen lomailu, että velaksi mennään. Kyllä minulla korventaisi joka ikinen suupala ja hotelliyö jonka velan päälle ottaisin. Säästäkää ihmiset säästäkää! Kyllä ne lomapaikat pysyvät siellä paikoillaan vaikka muutaman vuoden maltatte mielenne. Sittenpä maistuu loma mukavalle, kun ei velkarahalla paasata!

Ei se ole se velan päälle eläminen mikään ratkaisu. Maksettava ne on, jos ei meinaa elättivarikseksi ryhtyä. Nykyajan ihmisillä ei ole mitään tolkkua tuossa hommassa, luottotiedot menevät ja sitten sanotaan että "ohoh"! Säästää se pittää, niin sitä on tehty ennenkin. Talon vuoksi minä ymmärrän sen lainatouhun, kun se on pakko, mutta muuten se on se säästäminen mikä kannattaa. Ei tämä elämä kuulkaas ole mitään herkkua että aina pääsee sannikolle makoilemaan ja kauniin värisiä juomia korkeajalkaisista laseista maistelemaan. Se pittää olla suu säkkiä myöten.

Ja vielä harmittaa se että miten , sanonko rumasti, persaukisetkin nykypäivänä matkailevat. Se on tehtävä ahkerasti töitä ja kitkutettava vähemmällä jos mielii päästä matkaamaan. Minä en ymmärrä muutenkaan tuota matkailua. Luulisi sitä tämmöisenä aikana löytyvän tärkeämpiäkin rahanreikiä kuin ylenpalttinen humputtaminen.

33

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markka9

      Joo, jotenkin ihmetyttää miten "tavallisella" perheellä voi olla vara matkustaa lasten kans Egyptiin kaks viikkoo, vuoden päästä Thaimaa 2 viikkoo ja siitä vuoden päästä vietnamiin 3 viikkoo.

      Matkat maksaa ihan hirveesti ja jos yhteen matkaan ovat aikanaan säästäneet etukäteen, niin pitää olla hyvät tulot ja pienet menot että vuodessa säästää 2vkon thaikun matkaan ja hetiperään 3vkon vietnamiin. Mutta vanhemmat ihan tavlallisissa duunarin hommissa että oiskohan käytetty vähän velkaa..

      • tulossa ja menossa

        Mutta onhan siinä välissä aikaa vuosi säästää. Riittäähän ne rahat tupakkaan, kapakkaan ym. humpuukiinkin.
        Jos jostakin asiasta tykkää, niin on valmis tinkimään monesta muusta kuten minäkin. Perheenä, normaalituloisena, tehdään useampikin matka vuodessa. Valitsen edulliset matkat, tarjouksista ym. Emme elä leveästi matkoillakaan. Silti emme koskaan matkustaisi velaksi. Ajatuskin on pöyristyttävä.


      • 26-v

        Tavallisen köyhä perhe. 2 2.

        Penskojen ollessa alle 2v ja alle 4v teimme ensimmäiset kotimaan automatkat.
        Kestoltaan viikko.

        3 ja 5 vuotisten kanssa olimme ensimmäisellä ulkkarimatkalla kaksi viikkoa Tanskassa.

        Sen jälkeen kevätkesäisin 3-viikkoa Etelä-Euroopassa ja syyskesästä kaksi viikkoa
        yleensä Itävallan ja Unkarin alueella.

        Minä olin yksin töissä ja vaimo kotona lasten kanssa aikaan jolloin ei saanut mitään kodinhoidon- tai muitakaan tukia.
        Kaiken lisäksi olivat talovelat lyhennyksineen ja korkoineen niskassa.

        Päivittäinen arkikulutus on avainasemassa.


      • vapaa tyyli !
        tulossa ja menossa kirjoitti:

        Mutta onhan siinä välissä aikaa vuosi säästää. Riittäähän ne rahat tupakkaan, kapakkaan ym. humpuukiinkin.
        Jos jostakin asiasta tykkää, niin on valmis tinkimään monesta muusta kuten minäkin. Perheenä, normaalituloisena, tehdään useampikin matka vuodessa. Valitsen edulliset matkat, tarjouksista ym. Emme elä leveästi matkoillakaan. Silti emme koskaan matkustaisi velaksi. Ajatuskin on pöyristyttävä.

        Aivan, kuka mihinkin rahansa laittaa. Tupakoinninpolton lopettamisella matkustaa komiasti etelään 1 immeine kerran vuotee. Lähiökuppilan pönkä saa varmaan kahen eestä säästöö - ku lopettaa sen pöngittämisen.


    • Spear Air

      Pidä urpo huoli vaan omista asioistas!!!

    • Maailmaonavara

      Minun mielestäni fiksumpaa perintöä ei lapsilleen voi antaa kuin matkailukokemus. Vaikka velaksi.

      • TämänAloittaja

        No minkälaisen miehen tahi naisen mallin annat lapsillesi jos opetat pienestä pitäen että velan päältä on hyvä elellä? Sekö se on fiksua vai?

        Tuo se on tämä nykyajan vitsaus, että "minulla on oikeus" ja sitten naamioidaan muka joksikin lapsien kasvatustoimeksi. Sinä haluat humputtaa pitkin maailmaa ja sitä on turha perustella lasten perinnöksi. Mitä sitten kun tulee velkojen kans tasapää? Tuikkaatko letkun pakoputkesta auton ohjaamoon ja teippaa ikkunat umpeen ja käynnistät auton? Jääpähän lapsipoloille maksettavaa!

        Ryhdistäydy ja kasvata lapsiasi oikein. Säästäväisiksi ja ahkeriksi KUNNON kansalaisiksi eikä tyhjän humputtajiksi.


      • Omillaan ollaan
        TämänAloittaja kirjoitti:

        No minkälaisen miehen tahi naisen mallin annat lapsillesi jos opetat pienestä pitäen että velan päältä on hyvä elellä? Sekö se on fiksua vai?

        Tuo se on tämä nykyajan vitsaus, että "minulla on oikeus" ja sitten naamioidaan muka joksikin lapsien kasvatustoimeksi. Sinä haluat humputtaa pitkin maailmaa ja sitä on turha perustella lasten perinnöksi. Mitä sitten kun tulee velkojen kans tasapää? Tuikkaatko letkun pakoputkesta auton ohjaamoon ja teippaa ikkunat umpeen ja käynnistät auton? Jääpähän lapsipoloille maksettavaa!

        Ryhdistäydy ja kasvata lapsiasi oikein. Säästäväisiksi ja ahkeriksi KUNNON kansalaisiksi eikä tyhjän humputtajiksi.

        Niinpä.
        Toki se on rahattomillakin mukava
        reissun päällä käydä, mutta enpä
        kehtais velkaa ottaa hupimatkan vuoksi.
        Se vain on nykyään niin,että mulle kaikki
        heti,talo,auto,lomamatkat..
        Matkailen minäkin,mutta velaton olen
        ollut viimeiset 10 vuotta. Talot ja mersut
        on emännän kans töillä hankittu.
        Ja ollaan perus duunareita.


      • Ärsytin vähän vaan
        Omillaan ollaan kirjoitti:

        Niinpä.
        Toki se on rahattomillakin mukava
        reissun päällä käydä, mutta enpä
        kehtais velkaa ottaa hupimatkan vuoksi.
        Se vain on nykyään niin,että mulle kaikki
        heti,talo,auto,lomamatkat..
        Matkailen minäkin,mutta velaton olen
        ollut viimeiset 10 vuotta. Talot ja mersut
        on emännän kans töillä hankittu.
        Ja ollaan perus duunareita.

        Ylempänä paheksuttiin matkailua ihan siksi, kun EI TIEDETTY mistä rahat siihen on saatu. Mitä se kellekään kuuluu! Jos perheessä ei tupakoida, pidetä autoa (tai kahta), käytetä alkoholia, niin rahaa jää.


      • visat_vaan_vinkuu
        Ärsytin vähän vaan kirjoitti:

        Ylempänä paheksuttiin matkailua ihan siksi, kun EI TIEDETTY mistä rahat siihen on saatu. Mitä se kellekään kuuluu! Jos perheessä ei tupakoida, pidetä autoa (tai kahta), käytetä alkoholia, niin rahaa jää.

        Egyptin reissu 3000-4000e (n. 290e/kk). Thaimaa kaks viikkoo 5000-6000e (n. 450e/kk) ja kolme viikko Vietnamissa 7000-8000e (n. 650/kk).

        Siihen auto- ja asuntolainat ym vakuutukset, bensamaksut, lasten harrastukset, sähkö, ruoka- ja muut menot niin iso summa kuukaudessa. Aika iso säästämishaaste. Ja välissä olis oltava sit iso summa rahaa taskussa kun lähtee reissuun.


      • 26-v

        Samaa mieltä alustasi!

        Mutta vain omilla rahoilla.


      • tulossa ja menossa
        visat_vaan_vinkuu kirjoitti:

        Egyptin reissu 3000-4000e (n. 290e/kk). Thaimaa kaks viikkoo 5000-6000e (n. 450e/kk) ja kolme viikko Vietnamissa 7000-8000e (n. 650/kk).

        Siihen auto- ja asuntolainat ym vakuutukset, bensamaksut, lasten harrastukset, sähkö, ruoka- ja muut menot niin iso summa kuukaudessa. Aika iso säästämishaaste. Ja välissä olis oltava sit iso summa rahaa taskussa kun lähtee reissuun.

        Kyllä noita matkoja saa edullisemminkin. Aika ylimitoitettuja hintoja. Meillä on (2aikuista ja 2 koululaista) maksettu pakettimatkoista; Thaimaa 2 vkoa 3600e, Kreikka 2 vkoa 2200e, Turkki 2 vkoa 1800e(syyslomalla), Kanaria 2 vkoa 2200e jne. Eli täytyy vain vähän katsoa, mistä ostaa ja mihin hintaan.
        Eli hyödynnä tarjoukset (matkamessut, happy hour, lomavalvojaiset, ym. ja ne on kaikkien netinkäyttäjien saatavilla).
        Lisäksi on turha murehtia muiden matkustamista niin kauan kun selviävät omillaan. Saattaapa olla, että on onni potkaissut rahapeleissäkin ym. tai peräti on tullut perintö. Jos liikaa alkaa murehtia toisten taloutta, voi jäädä oma elämä elämättä.


    • rrteurttu

      Vaikka jäisikin rahaan, niin kuka viitsii lähteä jonnekkin kentälle jonottamaan laukkujen kanssa ja vielä maksaa siitä.

      Ei tyhmempää ihmistä voi olla.

      Sillä 4te matkarahalla saa ostella monta kuukautta kaikkea kivaa ja järkevää.

      Siitä vaan vatsatautiin..

      • ööööööööööö

        Voi v!ttu mikä Taka-Hikiän Esko tai Peräkylän Pirkko.


      • -5

        Juu, ei se matkustaminen kaikille sovikaan. Eikä kaikki vain halua matkustella. On ihan hyvä, jos itse huomaa sen. Mutta juuri tuo jonottaminen kasvattaa luonnetta! Kärsivällisyys lisääntyy! Matkailu avartaa!
        Joskus kyllä valitettavasti näkee henkilöitä, joilla pipo alkaa välittömästi kiristää, jos kaikki ei menekään minuutilleen..
        Niille todellakin toivoisin, että jäisivät kotiin! Olet osittain kyllä oikeassa.


    • ...

      Matkusta sinäkin, elä ja nauti.
      Ruumispaidassa ei ole taskuja.

    • Plastic Money

      Velka maailmaa pyörittää. Koko maailmantalous romahtaisi jos velanottaminen lopetettaisiin. Toisaalta ilman lainaa ei rahat riittäisi koskaan mihinkään. Inflaatio söisi säästöt ja niin jäisi hankkimatta autot, asunnot ja ulkomaanmatkat.

      Mulla on kolme luottokorttia ja vingutan niitä 2-4 reissun edestä joka vuosi. Parhaana vuonna viiskin ulkomaanmatkaa.

      • Mummeli 64v

        Matkustaminen ei itsessään luo aineellisia lisäarvoja jotka kohentaisivat reaalitaloutta joten se on siinä mielessä velkarahan investoineista hyödyttömimmästä päästä.

        Olen pärjännyt yhdellä luottokortilla jota käytän maksuaikakorttina, en koskaan "velkakorttina".
        Omat matkani rajoittuvat vuosittain 6 - 7:ään reisuun.
        Viikon kaupunkilomista 4:n viikon Espanjanoleiluun ja vuosittaiseen kiertomatkaan tai lämpimän meren risteilyyn.

        Kortti ei ole vinkunut velkapuolella ja aina on ollut rahaa vielä palatessakin.


    • Mummeli 64v

      Alle tonnin eläkkeeelläkin voi matkustella ilman velkaa.

      Liittyy oman talouden yleiseen suunnitteluun ja ennakointiin.
      En tarkoita mitään "lomasäästämistä" vaan normaalia, päivittäistä, omien tarpeiden mukaan elämistä jolloin pienistäkin tuloista kyllä jää rahaa käyttämättä.
      Ainakin minulla, savuttomalla ja terveydellisistä syistä täysraittiilla 64-vuotisella eläkeläismummolla.

      Nuorena aloitettu, monipuolinen, omatoiminen matkustelu on hyvä sijoitus mutta omilla rahoilla!

    • L - L

      Vielä enemmän olen ihmetellyt ilmeistä autojen ostelua velaksi yksityiskäyttöön.

      Matkustamisesta jää sentään jotain mitä ei ruoste raiskaa, ei ole toteutuksen jälkeen hoitokustannuksia eikä tarvitse laskea jälleenmyyntiarvoa.

      Siis, mieluummin matka kuin auto velaksi!
      Jos on pakko!

      • uudella autolla

        Aika moni saisi säästää tänä päivänä vanhainkotiin saakka, jos mielisi uutta autoa käteisellä. Nykyään saa niin pienellä korolla/ilman korkoa uuden auton, että on ihan sama ostaako sen velaksi.
        Jos auton tarvitsee, se pitää hankkia velaksi, ellei tileillä satu lojumaan kymmeniä tuhansia euroja. Auto on lähes pakollinen ainakin kehä III ulkopuolella, kun julkiset ei pelitä ja etäisyydet on pidemmät. Töissäkin pitäisi jollakin vekottimella käydä. Vanhan auton saa edullisesti, mutta auta armias, kun joudut korjauttelemaan, niin se vasta maksaakin, enemmän kuin ihmisen"huolto"


      • L - L
        uudella autolla kirjoitti:

        Aika moni saisi säästää tänä päivänä vanhainkotiin saakka, jos mielisi uutta autoa käteisellä. Nykyään saa niin pienellä korolla/ilman korkoa uuden auton, että on ihan sama ostaako sen velaksi.
        Jos auton tarvitsee, se pitää hankkia velaksi, ellei tileillä satu lojumaan kymmeniä tuhansia euroja. Auto on lähes pakollinen ainakin kehä III ulkopuolella, kun julkiset ei pelitä ja etäisyydet on pidemmät. Töissäkin pitäisi jollakin vekottimella käydä. Vanhan auton saa edullisesti, mutta auta armias, kun joudut korjauttelemaan, niin se vasta maksaakin, enemmän kuin ihmisen"huolto"

        Nyt vai kohta? Siitähän tuossa on kyse!

        Se auto on maksettava joka tapauksessa. Kyse on vaihesiirrosta. Siirränkö hankintaa sen verran että sijoitussäästöillä pystyy sen ostamaan.

        Muutaman autokauppiaan ja tuttavapiirissä tekemieni havaintojen mukaan vaihtovillitykseen vaikuttavat enemmän muut kuin tekniset syyt.

        Korjaaminen / ennakoiva huolto ovat varteenotettavia kysymyksiä.

        Omalla ennakoinnilla voi välttyä varsinaisilta korjauksilta jotka eivät kaikilta onnistu taidon tai paikan puutteen johdosta.

        Mutta, mieluummin näpit rasvassa keväisin ja syksyisin kuin jököttää kotona velkaisen peltilehmän kanssa.
        Tämä on niukkuuteen tottuneen valinta.
        Siis matkalle vaikka vanhalla mutta luotettavalla autolla.

        Ps. Ensimmäinen Suomessa ostamani keksintö hyytyi v1971 Tanskaan josta tulimme kotiin SOS.lla.
        Opin jotain.


      • kysynpä vaan
        L - L kirjoitti:

        Nyt vai kohta? Siitähän tuossa on kyse!

        Se auto on maksettava joka tapauksessa. Kyse on vaihesiirrosta. Siirränkö hankintaa sen verran että sijoitussäästöillä pystyy sen ostamaan.

        Muutaman autokauppiaan ja tuttavapiirissä tekemieni havaintojen mukaan vaihtovillitykseen vaikuttavat enemmän muut kuin tekniset syyt.

        Korjaaminen / ennakoiva huolto ovat varteenotettavia kysymyksiä.

        Omalla ennakoinnilla voi välttyä varsinaisilta korjauksilta jotka eivät kaikilta onnistu taidon tai paikan puutteen johdosta.

        Mutta, mieluummin näpit rasvassa keväisin ja syksyisin kuin jököttää kotona velkaisen peltilehmän kanssa.
        Tämä on niukkuuteen tottuneen valinta.
        Siis matkalle vaikka vanhalla mutta luotettavalla autolla.

        Ps. Ensimmäinen Suomessa ostamani keksintö hyytyi v1971 Tanskaan josta tulimme kotiin SOS.lla.
        Opin jotain.

        Joo. Mutta kun ei viitsi ajella pyörälläkään 10v. että saa säästettyä sen uuden auton. Vanhaan autoon tulee kalliita remontteja, vaikka huoltaisi sitä joka kuukausi. Sitä paitsi nämä nykyautot on sellasia, että ei niitä alan koulua käymätön pysty itse korjailemaan.
        Minulla sattuu olemaan kokemuksia samanaikaisesti sekä uudesta että vanhasta, hyvinhuolletusta alle 150 000 km ajetusta autosta. Arvaa kumman pito tulee kalliimmaksi? Huollatan muuten aina autoni asianmukaisesti alan huoltoliikkeessä. Nykyisin näissä uusissa autoissa näkyy km määrä joka muistuttaa huollon ajankohdasta. Millähän sijoitussäästöllä tavallinen työssäkäyvä lapsiperhe ostaa uuden auton, kysynpähän vaan? Eiköhän suurin osa Suomalaisista osta autonsa velaksi. Itse en tunne siitä huonoa omaatuntoa, koska tiedän pudjettini, tuloni ja menoni ja osaan arvioida, mihin rahat riittävät.


      • L - L
        kysynpä vaan kirjoitti:

        Joo. Mutta kun ei viitsi ajella pyörälläkään 10v. että saa säästettyä sen uuden auton. Vanhaan autoon tulee kalliita remontteja, vaikka huoltaisi sitä joka kuukausi. Sitä paitsi nämä nykyautot on sellasia, että ei niitä alan koulua käymätön pysty itse korjailemaan.
        Minulla sattuu olemaan kokemuksia samanaikaisesti sekä uudesta että vanhasta, hyvinhuolletusta alle 150 000 km ajetusta autosta. Arvaa kumman pito tulee kalliimmaksi? Huollatan muuten aina autoni asianmukaisesti alan huoltoliikkeessä. Nykyisin näissä uusissa autoissa näkyy km määrä joka muistuttaa huollon ajankohdasta. Millähän sijoitussäästöllä tavallinen työssäkäyvä lapsiperhe ostaa uuden auton, kysynpähän vaan? Eiköhän suurin osa Suomalaisista osta autonsa velaksi. Itse en tunne siitä huonoa omaatuntoa, koska tiedän pudjettini, tuloni ja menoni ja osaan arvioida, mihin rahat riittävät.

        Nyt vai kohta? Siitä on edelleenkin kysymys!

        Julkinen liikenne ja fillari ovat hyvin monelle käypiä vaihtoehtoja.
        Käyttökelpoisen värkin hankkiminen tuskin vaatii 10-vuoden säästämistä.
        Täytyyhän velka-autonkin lyhennykset maksaa niin miksi ei miitä "maksasisi" etukäteen johonkin järkevään, tuottavaan kohteeseen?

        Käytännön mahdollisuudet ja osaaminen ratkaiseen käytetyn pitämisessä paljon.

        Ensimmäinen autoni oli käytetty kupla johon upposi v1964 2:n viikon nettopalkka.
        Ajelin sillä 2,5:n vuoden aikana noin 100000km kunnes pollarit takavarikoivat sen.
        Kone oli aivan "valmis".
        Sitten,muutaman fillarivuoden jälkeen, ostin käteisellä käytetyn keskiluokkaisen japsin jonka jarrut täytyi ennakkohuoltaa keväisin ja syksyisin.
        Hoonasin ja uusin tiivisteet jarru- ja kytkin pääsylintereihin ja jarrujen työsylintereihin.
        Tein yhden koneremontin, 800mk.
        Alustaa piti hitasta kahteen otteeseen.

        Tuon jälkeen olen ostanut aina tehdasuuden, ajanut sillä 14-vuotta ja myynyt yksityiselle.

        Ennakkohuollolla en tarkoita huoltokirjan huoltoja vaan oikeasti tekniikan vaatimia ennakkotoimia ennen repsahtamista.

        Mutta, oli tilanne mikä tahansa niin autoon pannut pennoset ovat sijoituksista kehnoimpia.
        Hieman malttia ja suunnitelmallisuutta autoilun alkuun ja ennen kaikkea, värkin valinta omien, todellisten tarpeiden, eikä naapurin kuviteltujen ajatusten mukaan!


      • kysynpä vain
        L - L kirjoitti:

        Nyt vai kohta? Siitä on edelleenkin kysymys!

        Julkinen liikenne ja fillari ovat hyvin monelle käypiä vaihtoehtoja.
        Käyttökelpoisen värkin hankkiminen tuskin vaatii 10-vuoden säästämistä.
        Täytyyhän velka-autonkin lyhennykset maksaa niin miksi ei miitä "maksasisi" etukäteen johonkin järkevään, tuottavaan kohteeseen?

        Käytännön mahdollisuudet ja osaaminen ratkaiseen käytetyn pitämisessä paljon.

        Ensimmäinen autoni oli käytetty kupla johon upposi v1964 2:n viikon nettopalkka.
        Ajelin sillä 2,5:n vuoden aikana noin 100000km kunnes pollarit takavarikoivat sen.
        Kone oli aivan "valmis".
        Sitten,muutaman fillarivuoden jälkeen, ostin käteisellä käytetyn keskiluokkaisen japsin jonka jarrut täytyi ennakkohuoltaa keväisin ja syksyisin.
        Hoonasin ja uusin tiivisteet jarru- ja kytkin pääsylintereihin ja jarrujen työsylintereihin.
        Tein yhden koneremontin, 800mk.
        Alustaa piti hitasta kahteen otteeseen.

        Tuon jälkeen olen ostanut aina tehdasuuden, ajanut sillä 14-vuotta ja myynyt yksityiselle.

        Ennakkohuollolla en tarkoita huoltokirjan huoltoja vaan oikeasti tekniikan vaatimia ennakkotoimia ennen repsahtamista.

        Mutta, oli tilanne mikä tahansa niin autoon pannut pennoset ovat sijoituksista kehnoimpia.
        Hieman malttia ja suunnitelmallisuutta autoilun alkuun ja ennen kaikkea, värkin valinta omien, todellisten tarpeiden, eikä naapurin kuviteltujen ajatusten mukaan!

        Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Mailma on kuule muuttunut ja paljon noista kupla- ja markka-ajoista. Ja huonompaan suuntaan!! Aina ei välttämättä kannata jaella noita fiksuja neuvoja, kun ei julkista liikennettä/työaikoja ym. ole käytössä. Meillä kun on niin monen laisia tarpeita. Voi joutua viemään aamuisin lapsia hoitoon toiselle puolelle kaupunkia ym. ym. syitä on niin paljon, ettei jaksa luetella. Kaikki ei osaa tehdä noita ennakkotoimia autolle. Eihän autot menisikään rikki, jos tuo olisi kaikilla hanskassa.
        Eiköhän kuitenkin suurin osa Suomalaisista tavallisista tallajista osa käyttää rahansa järkevästi tarpeidensa mukaan.
        Ylivelkaantuneet on asia erikseen, eikä nekään aina omasta syystään!! Mutta eikö jatketa matkailuun liittyvissä kysymyksissä, tämä kuuluu jo jonnekin muuhun osioon!!


    • Ei näin...

      ...Mutta kyllä se sitten hieman korpeaa, kun lomaluotto jääkin maksamatta, hankit itsellesi luottohäiriömerkinnän (2v) ja samaan syssyyn irtisanotaan sinulta kaikki muutkin luottosopimukset... kun yhtäkkiä kaikki luottosi pamahtavat maksettavaksi, on yleensä seurauksena maksuhäiriömerkintä ja ulosotto. Kun sitten 3-5v päästä saat lomaluottosi maksettua voin kertoa, ettei maksettu summa ole enää lähelläkään 2000e. Viitsimällä hieman säästää ja odottaa, olisit saanut kaksinkertaisen määrän rahaa käyttöösi. Mutta ei, kaikki mulle tänne heti nyt -mentaliteetti kuvaa hyvin suomalaisia.

      Suomessa ollaan huolestuttavasti menossa amerikkalaiseen suuntaan, jossa kaikki maksetaan luotolla ja kun tili tulee se menee vanhojen velkojen maksamiseen, uutta velkaa otetaan sitten vanhojen kattamiseen.

      Suomalaisten ihmisten typeryydestä kertoo paljon myös pikavipit. Suomalaiset urpot eivät osaa laskea todellisia vuosikorkoja ja kusetuksen määrää, joten lainsäätäjien pitää puuttua asiaan ja säätää laki kontrolloimaan asiaa. Pliis.

    • ei velaksi

      Itse säästän tulojeni mukaan. välillä tulee isompia tilejä (ylitöitä, hyvä urakka jne.) niin silloin laitan matkakassaan enemmänkin rahaa. Veronpalautuksiakin saan yleensä reilu tonnin, siitäkin osa menee matkakassaan ja alkuvuodesta sitten pääseekin varaamaan matkan kevääksi. keväällä ulkomaille ja kesällä sitten kotimaanmatkailua.

    • Kadehditko?

      On se hyvä kuinka huolissaan lähimmäisen ylivelkaantumisesta ollaan. Reissut ovat henkistä pääomaa. Kuka voi sanoa että auton tai kännykän hankkiminen velaksi olisi jotenkin parempi juttu kuin lomamatkan maksaminen. Parempi elää velaksi kuin jättää elämättä tai elää sitku -elämää. Toki on huolehdittava siitä että luottokorttivelat pystyy hoitamaan.

    • kuuki

      Siis valtiohan nuo lomailut tässäkin tapauksessa maksaa, eikö? Suosittelen lämpimästi kaikille työttömille, jotka voivat näin laajentaa maailmankuvaansa. Kotimaansa puolesta raatavat työn sankarit maksavat nämäkin lystit. (Terveisiä Kataiselle)

    • Kadehditko?

      Kuinka se valtio ne maksaisi? Valtio ei kyllä minun tietojeni mukaan ole maksanut kenenkään tavallisen pulliaisen luottokorttivelkoja. Ja jos viittaat työttömyyskorvauksella eläjiin niin voin omasta kokemuksesta sanoa ettei niillä rahoilla kovin hulppeita ulkomaanmatkoja tehdä. Toki joku linkolan tyyppinen niukkuudessa elävä voi siihenkin pystyä. Kukahan se kotimaansa puolesta raataa - en ole vielä sellaista tavannut.

    • ST

      Omahyväinen narsismiin taipuvainen pässi luulee olevansa yksin koko yhteiskunnan pyörittäjä ja on olevinaan vastuullinen, mutta täysin varmasti on itsekin kusessa velkojensa kanssa, jotka ovat ylisuuren asunnon vuoksi satoja tuhansia. Jos suinkin on mahdollista ja kiva elämänkumppani ja lapset niin tervemenoa millä rahalla tahansa hetkeksi hakemaan uskoa parempaan. Rahakysymyshän on luottoyhtiön ja kuluttajan välinen, eikä nimettömänä netissä yksinäisyttään seilaavan paskantärkeilijän, jolla ei ole todellista läheistä.

    • Tarkko9

      Ei kai nyt enää huonoina ja epävaroima aikoina joku ole niin tyhmä, että matkustelee velaksi.

    • jummijammiiiii

      En pysty edes velaksi tekemään sitä,mitä eniten mieli haluaisi...
      Mennä Lappiin.

      Ulkkomaanmatkailu ei ole koskaan kiinnostanut.

      Haluan vain kotimaan matkailua.
      Ei ole kieliongelmia.
      Ei terveydenhoito-ongelmia, ei kieliongelmia.

      Mutta pahaa on se,että omassa kotimaassa matkailu onkin kalleinta mahdollista.

      Kuka tarjoaisi paikan mulle tuntureilta?
      Eipä kukaan.
      Olen joskus ollut yhden kuukauden töissä lapissa ja se oli upeaa!!
      Nyt hommaa vaikeuttaa nivelrikko...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe