Nukutteko eri huoneissa?

Totta va tarua?

Kuulema 6 paria 10:stä nukkuu eri huoneessa. Pitääköhän paikkansa?

62

5036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma punkka

      Siihen meni lopuksi meilläkin.
      Vaimo kuorsaa niin hemmetisti, että minä en siinä metelissä pysty nukkmaan.

    • Kannattaa

      Sillä keinolla pysyy intohimo hengissä piiiiitkäään.

    • ????????????????????

      Intohimo avioliitossa, mitä se on?

      • ????????????

        ?????????????-


      • Tyytyväisyys taattu.
        ???????????? kirjoitti:

        ?????????????-

        Vanha aloitus mutta ajaton.
        Meillä pohdittiin 2-3 vuotta kakkossänkyä, viimeinenkin muksu läksi pesästä.
        Itsellä raskaita töitä ja raskaat unet, joten emäntä hipsi säännöllisesti sohvalle.

        Lopulta ostin kakkossängyn ylimääräiseen huoneeseen noin 2 kuukautta sitten ja sanoin, että mahtaa olla kinkkistä nukkua sohvalla, kokeile tuota.
        Emäntä ihastui ikihyväksi ja niin olemme kaksi onnellista, levännyttä ja tyytyväistä ja ihmetelleet, miksi emme tehneet asiaa aiemmin. Onhan se mahtavaa nukkua ja pyöriä parisängyssä yksin.

        Ai ne asiatko? He he. Tottakai käymme vieraissa toistemme sängyissä säännöllisesti. Se menee jolla tekee mieli ja actionin jälkeen hipsii pois. Huomattu on että molemmilla tekee mieli tasapuolisesti. Emännällä ehkä enemmän.
        Eikä sitä vaan sängyssä vaan kesken illan muutenkin, jalkeilla vielä ollessa, ex tempore.


      • hyhyh
        Tyytyväisyys taattu. kirjoitti:

        Vanha aloitus mutta ajaton.
        Meillä pohdittiin 2-3 vuotta kakkossänkyä, viimeinenkin muksu läksi pesästä.
        Itsellä raskaita töitä ja raskaat unet, joten emäntä hipsi säännöllisesti sohvalle.

        Lopulta ostin kakkossängyn ylimääräiseen huoneeseen noin 2 kuukautta sitten ja sanoin, että mahtaa olla kinkkistä nukkua sohvalla, kokeile tuota.
        Emäntä ihastui ikihyväksi ja niin olemme kaksi onnellista, levännyttä ja tyytyväistä ja ihmetelleet, miksi emme tehneet asiaa aiemmin. Onhan se mahtavaa nukkua ja pyöriä parisängyssä yksin.

        Ai ne asiatko? He he. Tottakai käymme vieraissa toistemme sängyissä säännöllisesti. Se menee jolla tekee mieli ja actionin jälkeen hipsii pois. Huomattu on että molemmilla tekee mieli tasapuolisesti. Emännällä ehkä enemmän.
        Eikä sitä vaan sängyssä vaan kesken illan muutenkin, jalkeilla vielä ollessa, ex tempore.

        Nukutaan eri huoneissa, koska en pysty nukkumaan samassa miehen kuorsauksen ja levottoman nukkumistavan takia. Eli eri huoneissa nukkumisen vaihtoehdot ovat käytännössä joko ero tai eri asunnot, tämä on ainoa keino pystyä asumaan yhdessä.

        Meillä on silti kiihkeää seksiä joka päivä ja läheisyyttä. Eli vain nukkuminen tapahtuu eri huoneissa, alkuillasta on toisessa huoneessa seksiä ja yhdessä lekottelua ja lähekkäin oloa. Eli mennään yhä aikaa samaan sänkyyn, mutta ennen nukahtamista siirytään omiimme. Paljon vähemmän olisi seksiä, jos en saisi nukuttua ja olisin väsymyksestä aina kiukkuinen... Sitä paitsi suhde pysyy tietyllä tavalla tuoreempana, kun ei olla koko ajan kylki kyljessä.


      • Ihan muualla....
        Tyytyväisyys taattu. kirjoitti:

        Vanha aloitus mutta ajaton.
        Meillä pohdittiin 2-3 vuotta kakkossänkyä, viimeinenkin muksu läksi pesästä.
        Itsellä raskaita töitä ja raskaat unet, joten emäntä hipsi säännöllisesti sohvalle.

        Lopulta ostin kakkossängyn ylimääräiseen huoneeseen noin 2 kuukautta sitten ja sanoin, että mahtaa olla kinkkistä nukkua sohvalla, kokeile tuota.
        Emäntä ihastui ikihyväksi ja niin olemme kaksi onnellista, levännyttä ja tyytyväistä ja ihmetelleet, miksi emme tehneet asiaa aiemmin. Onhan se mahtavaa nukkua ja pyöriä parisängyssä yksin.

        Ai ne asiatko? He he. Tottakai käymme vieraissa toistemme sängyissä säännöllisesti. Se menee jolla tekee mieli ja actionin jälkeen hipsii pois. Huomattu on että molemmilla tekee mieli tasapuolisesti. Emännällä ehkä enemmän.
        Eikä sitä vaan sängyssä vaan kesken illan muutenkin, jalkeilla vielä ollessa, ex tempore.

        Meilläkin nukutaan eri huoneissa. "Ne" asiat hoituu jos sattuu joskus olemaan tilaisuus. Eli ei ole se samassa kämpässä asuva hermovikainen, jota myös puolisoksi kutsutaan paikalla häiritsemässä.


    • givenchy

      Aika isolta luvulta kuulostaa, noin äkkiseltään.

      Olemme olleet yhdessä 5 vuotta, vasta alle kuukauden naimisissa, enkä todellakaan haluaisi löytää toisiamme nukkumasta eri huoneista.

      Joskus olen nukahtanut sohvalle ja mieheni on minut siitä tullut sänkyyn noutamaan . . . tykätään siis nukkua lähekkäin.

      Äitini ja hänen ex-miehensä nukkuivat jatkuvasti eri huoneissa, koska mies kuorsasi niin järjettömästi. Mutta nytpä onkin ex-mies . . .

      • Asennekysymys

        Ihmisen sanotaan lepäävän paremmin jos nukkuvat eri huoneissa. Ei avioliittoa kaada kuorsaaminen ja eri huoneissa nukkuminen. Eron syyt täytyy olla muualla keskinäisissä suhteissa. Monille erillään nukkuminen on paras tapa. Se ei loitonna eikä lähennä sen enempää parisuhteessa olevia kuin samassa huoneessa nukkuminenkaan. Riippuu omista asenteista miten asioihin suhtautuu.


    • 68 / 64

      Hitostako tuota tietää! Tuntuu vaan hurjalle!

      Omalla kohdallamme tiedän vain, että vaimon muutto toiseen huoneeseen käynnistäisi mattojen halkileikkauksen.

      Olemme tottuneet parivuoteeseen ja tuplatäkkiin joten pelkkä, tilapäinen yksilötäkkien käyttökin tuntui kolkolle.

      42-vuotisen liittomme aikana vaimo on kerran paennut nukkumaan olohuoneen sohvalle.
      Hyväksyin selityksen.
      Olin illalla juonut uuteolutta ja pontikkaa sekä syönyt raakoja valkosipulin kynsiä.

      Oli viimeinen kerta kun kokeilin tuota yhdistelmää.

    • Cloetta...

      Me nukumma eri huoneissa kun se on mahdollista. Arkena nukumme siis omissa huoneissamme koska mies kuorsaa ja minä vaihdevuosia kärsivä nainen nukun muuten vain levottomasti: tällä järjestelyllä saadaan kumpikin nukkua rauhassa ja ollaan virkeitä töissä. Viikonloppusin nukutaan vierekkäin. Meillä tämä järjestely toimii erittäin hyvin eikä aiheuta minkään laisia "eroahdistuksia", päin vastoin!

    • Meillä nukutaan

      samassa sängyssä. Johan sitä tulisi kylmäkin ilman toisen kainaloa...
      Yhdessä ollaan oltu 18v ja mies kuorsaa kuin moottorisaha! ;o)

    • uneton uneksija

      Niin mekin.
      Itse luen sängyssä, mieheni nukahtaa aina ensin. Usein nukun levottomasti tai en lainkaan, olisi todella epäreilua häiritä hänen untaan. Vielä 40 vuoden jälkeenkin ei se ole laimentanut keskinäistä rakkauttamme!

    • Korvatulpat

      24 vuotta saman katon alla samassa sängyssä. :)

    • Vilukissa 53

      Kohta 10 v samassa vuoteessa vaikka eri vuoteet on tullut välillä mieleen, kun unettomana olen kuunnellut miehen kuorsausta. Silikonikorvatulpat ovat kuitenkin hyvä apu ja kahden aina lämpimämpi.

      • unelias vai uneton

        35 vuotta yhdessä ja uniapnean ja Diabeteksen...takia eri sängyissä nukutaan...ei seksiä 4 vuoteen...et ihan sama missä nukkuu...kumpikin vaikka ihan eri talossa näyttää olevan edessä..että siihen on tultu...


      • Onnittelut :)
        unelias vai uneton kirjoitti:

        35 vuotta yhdessä ja uniapnean ja Diabeteksen...takia eri sängyissä nukutaan...ei seksiä 4 vuoteen...et ihan sama missä nukkuu...kumpikin vaikka ihan eri talossa näyttää olevan edessä..että siihen on tultu...

        Kun pääsisi itsekin vapaaksi, ennenkun elämä valuu täysin sormien läpi ohitse.


    • onskutar

      Me nukuimme parisen vuotta eri huoneissa. Syynä oli pienet lapset, äiti imetti ja nukutti vauvaa toisessa huoneessa ja isä isompien lasten kanssa toisessa huoneessa, lapset eivät millään nukahtaneet itsekseen saati samaan aikaan. Ei se seksiä silti estänyt, eikä parisuhde voinut huonosti. Sekstattiin missä milloinkin kun lapset saatiin nukkumaan. Nyt taas nukutaan yhdessä, oli suorastaan uutuudenviehätystä päästä naimaan omaan parisänkyyn sohva/lattia/pöytä/pesukone/sauna/suihku/pönttöseksin jälkeen. ;)

    • Xaem

      Mun kuorsauksen takia nukutaan nykyään eri huoneissa. Seksielämää on suurin piirtein saman verran kuin ennenkin. Se hyvä puoli on, että jos vaimo ei anna, niin saa ainakin runkata rauhassa. Ja kyllä vaimokin on dildonsa siirtänyt uuden huoneen yöpöytänsä laatikkoon.

      • nexus

        Hanki nukkula Hymyklinikalta. Loppuu kuorsaus.


    • Own bed

      Minusta on ihana nukkua omassa huoneessa kun se vihdoin on mahdollista lapsen muutettua kotoa pois.
      Huono puoli tässä on se,ettei minua saa enää kirveelläkään aviovuoteeseen.Tai en tiedä onko se huono asia koska seksi ei ole kiinnostanut sen älkeen kun sain oman sängyn.
      Katsotaan kauanko saan nauttia "yksiöstäni" ennen kuin tulee lähtö :))))

    • sairastaja

      Nimimerkille unelias vai uneton. Kannattaisi vakavasti keskustella tilanteesta. Vaikka on sairautta on olemassa hoitokeinot sen aiheuttamiin seksuaalivaikeuksiin. Puhun nyt omasta kokemuksesta. Meillä erillään nukkuminen edesauttoi uskottomuuden tapahtumista ja myös puhumattomuus oli isoin tekijä asiassa.
      Kaikkiin ongelmiin löytyy hoitokeino, jos on halua yrittää yhdessä vielä.
      Toivon teille kaikkea hyvää ja ratkaisua ongelmiinne.

    • Ladyofthe house

      Luulen, että ne parit joilla on lämpimät välit ja jotka pystyvät nukkumaan samassa huoneessa, myös niin tekevät. Niillä pareilla, jotka eivät tähän pysty, voi tilanne olla kuten meillä: itse en pysty nukahtamaan, jos tiedän että toinen kolistelee paikalle jonkin ajan päästä, koska heräisin kuitenkin. No jos en heräisi, niin heräisin viimeistään siinä vaiheessa, kun mies alkaa kuorsaamaan. Kaiken lisäksi jos miehen pitäisi herätä aiemmin töihin kuin minun, niin aina joutuisin heräämään liian aikaisin. Koska en pysty enää nukahtamaan kellon soimisen jälkeen. Joten nukumme eri huoneissa. Haluaisin kyllä nukkua mieheni kanssa. Tämä onnistuisikin siten, että nukkuisimme lusikassa, minä nukahdan silloin aina ensin, mutta tässä asennossa taas ukkoni ei saa unta.

      Koska en halua tai edes jaksa aina olla väsynyt huonon tai liian vähäisen unen takia, nukumme siis omissa huoneissamme. Onneksi meillä on tähän varaa ;) eikä tämä liiy mitenkään siihen, että suhde olisi huono, vaan pelkästään siihen, että jaksamme päivät näin paremmin.

    • 69 /65

      Selkeä signaali! Jos vaimoni yhdenkin kerran petaisi parivuoteeseemme tuplatäkin asemesta kaksi ykköstä, niin ainakin pitäisi löytyä erinomaisen pätevä ja ymmärrettävä peruste.

      Luultavasti aistisin ilmapiirin muutoksen jo aikaisemmin.

      Palasimme juuri Sisiliasta. Hoteliimme johto on joskus päätynyt mielestämme ainoaan oikeaan ratkaisuun.
      Tuplatäkki kingzise vuoteessa.

      Jos olisi tarvetta eri huoneisiin niin eihän niiden tarvitsisi olla samassa talossa tai kaupungissakaan.

      Tilastoista en tiedä. Me elämme vain itsellemme.

    • Yksinäistä hommooo

      Emme, mutta pitäisi ihan ehdottomasti, jotta jonain päivänä kyllä. Eikä nukkumiseen tarvita kahta.

    • Eipä tuo ihmeellistä

      En tiedä luvusta, mutta mun yks kaveri pariskunta nukkuu eri makkareissa, koska mies kon kova kuorsaamaan ja nainen on herkkäuninen. Ymmärrän kyllä silloin, että se on hyvä ratkaisu. Itselläkin kokemusta siitä, että ei saa nukutuksi ja väsymyksestä. Se on tosi stressaavaa eikä ole parisuhteellekaan hyväksi.

      En mä toisaalta tiedä onko sen väliä nukutaanko samassa makkarissa vai ei, jos ei ole sellainen tapa, että nukkuu toisen kainalossa. Itse en osaa nukkua kiinni toisessa.

    • 3+4

      Ehdottomasti samassa sängyssä!

      Kuten 69 /65 sanoi, jos tulee omat peitot/sängyt, saati omat huoneet, on suhteessa vikaa.

      Reissuilla ärsyttää hotellihuoneet, joissa on työnnetty kaksi sänkyä vierekkäin ja väitetään, että se on "double room". Eipä ne sängyt pysy yhdessä hetkeäkään, joten lopputulos on "twin"...

    • huuuuuuuuh

      Me seurusteltu 6 vuotta ja ollaan 27 v. nyt ja olemme nukkuneet 99% öistämme erihuoneissa. Mies kuorsaa ja nukkuu vain pari tuntia yössä, yleensä vielä tulisi nukkumaan eri aikaan minun kanssa. Olen herkkä uninen, joten nukumme erihuoneissa. Mies kuitenkin tulee peittelemään minut eli laatu aikaa viekukkain joka ilta.

    • Kukin tavallaan

      Eri huoneissa nukkuminen ei välttämättä huononna parisuhdetta. Riippuu niin henkilöistä miten asian kokee ja sen kanssa sinut. Jos se on molemmille hyvä ratkaisu, jaksaa paremmin suhteessakin hyvin levänneenä.

    • 30 v yhdessä

      Tarve parisänkyyn tuli kun ihmiset alkoivat sankoin joukoin aikoinaan muuttaa maalta kaupunkiin pieniin asuntoihin.

      Meillä on tilaa ja mahdollisuus nukkua omissa huoneissamme arkisin koska mieheni kuorsaa ja kumpikin häiritsemme toisemme yöunta. Aamulla olemme virkeitä töihin tämän järjestelyn kannalta..Jos tilaa olisi vähemmän olisi pakko nukkua samassa huoneessa.

      • 69 / 65

        Läheisyyteen tottuminen.

        Koko ajan, pian 44-vuotta, olemme nukkuneet parisängyssä tuplatäkin alla.
        Kahden erillisen vuoteen hotskuissakin olemme siirtäneet vuoteet vierekkäin.
        Tuplatäkki on tietenkin puuttunut.

        Vaimoni ollessa tyttöjen matkoilla 1 - 2 krt/vuosi, 1 - 3 viikkoa ja hänen käydessään muutaman vuorokauden Tallinnan ja Helsingin matkoilla, minä nukun yksin, levottomasti.

        Ilmeisesti unenkin läpi aistii vieressä puuttuvan liikkeen.
        Aamut ovat kolkkoja. Koska minä herään aina ensin niin herääminen yksin kolkkoon hiljaisuuteen on epämiellyttävää.
        Kukaan ei tuhise vieressä.


    • 69 / 65

      Jos tämänpäiväinen alkaa toistumaan niin tuo on mahdollista.

      Toisen kerran 43-vuotisen avioliittomme aikana vaimo toi tänään julki kiinnostamattomuutensa intiimiin seurusteluun.

      Toisaalta minunkin täytyy ymmärtää. Palasimme juuri viikon matkalta ja viikon "paastosta" huolimatta saattaa väsymykselläkin olla osuutensa oikkuun.

    • mä vaan

      Nukumme samassa sängyssä. Hankittiin normaalia leveämpi sänky alun perin siksi, että lapset tunkivat väliin, mutta ratkaisu on muutenkin toimiva, koska sätkin ja potkin unissani.

      Jos olen sairaana (esim. kova yskä), siirryn joskus sohvalle nukkumaan, jotta mieheni saisi nukkua rauhassa. Ja mies joskus nukahtaa illalla sohvalle, josta sitten käyn herättelemässä. Voisin kuvitella, että jos puoliso kuorsaa kovaa, molemmille oma rauha on paras vaihtoehto.

      Ehdottomasti haluan oman peiton! Tykkään kölliä miehen kainalossa hänen peittonsa alla, mutta mies on armoton peittovaras. Jos meillä on yhteinen peitto, herään yöllä palelemaan, kun mies on vetänyt peiton itselleen ja kääriytynyt siihen tiiviisti.

    • tsib

      MInä nukun nykyisin sohvalla, mies sängyssämme. Olen niin moniongelmainen unen suhteen, että helpompi se on olohuoneessa olla jos valvoo pitkään/pyörii valveilla/ herää aamuyöstä eikä enää saa unta.

      Lisäksi mieheni lähtee aikaisin töihin ja pitkät päivät vaativat hyvät yöunet. En halua niitä pilata. Viikonloppuisin usein kömmin makkariin kyllä.

      Ei tämä ainakaan minun mielestäni ole parisuhdetta haitannut O.o Viereen voi mennä aina kun haluaa.

    • ypöyksin unille

      Meillä pari pientä lasta. Vauvavuosina soin mielelläni miehelle oman rauhan vierashuoneessa koska syötin vauvoja öisin ja mies on herkkäuninen ja hänellä oli kuitenkin töihinmeno aamulla. Tätä jatkui yhteensä kolme vuotta kuta kuinkin.

      No, sitten opetimme lapset omaan huoneeseen ja innosta kiljuen muka aloitimme nukkumaan yhdessä ja vierashuoneen petiä ei enää pedattu ollenkaan. No, loppujen lopuksi mies ei enää osannutkaan nukkua kanssani kuten ennen lapsia. Oli tottunut siihen omaan rauhaan, television ääreen nukahtamiseen jne. Nykyään nukahtaa aina sohvalle ja siitä herää aamullakin.
      Seksiä meillä on n. 5-6 kertaa viikossa ja se toimii loistavasti. Miestä tilanne ei siis haittaa millään tavalla mutta en mahda mitään sille että minua tilanne vituttaa. Odotin 3 vuotta kuin kuuta nousevaa yhteistä nukkumista ja läheisyyttä, omaa rauhaa ja "normaalia" yhdessä olemista, meillä oli ennen tuplapeittokin! Nyt se on yksin minun käytössä :( Pahoitan lähes joka aamu mieleni kun mies lupauksista huolimatta ei tule viereeni nukkumaan.
      Joskus keljuilen asiasta hänelle puolileikillään ja silloin sitten käy yhden yön nukkumassa vieressä mutta palaa samaan kaavaan taas seuraavana iltana. Tuntuu jotenkin hylätyltä olo. Vaikka seksikin on mahtavaa ja kiihkeää, intohimoista ja hellääkin (ei liian hellää ;) ) mulle jää paska maku loppuseltaan suuhun kun sitten vain toivotetaan hyvät yöt ja mennään eri huoneisiin.

      Oon miettiny fiilisten huonoimmilla ollessa että poltan koko perkeleen sohvan.
      Miestä tilanne ei vaivaa ja kaikilta muilta osin suhde toimii loistavasti.

      • Ei h-i !

        Kuulostat blondilta.


    • meilläkn

      lisää halukkkuutta naisessa kun ei lähesty 2-3 vuorokauteen. näin se valit. menee.

    • oma sänky

      Kuka on sanonut että avioliitossa pitää nukkua samassa sängyssä? Itse olen yökukkuja ja mies nukahtaa aiemmin. itse haluan makuhuoneeni mahdollisimman viileäksi kun taas mieheni silloin palelee. Tarvitsen tilaa nukkuessa kun taas mieheni nukkuu välillä poikkitain jalat päällääni. Haluan hiljaisuutta kun taas mieheni kuorsaa ja puhuu unissaan. Yöni nukun paremmin yksin, seksiä harrastetaan samati kuitenkin kysyen, meille vai teille?

    • Kommentoija69

      Nukkumisjärjestelyillä ei ole mitään tekemistä avioliiton toimivuuden kanssa. Minä nukuin vaimoni kanssa ennen lapsen syntymää parivuoteessa. Olimme molemmat tottuneet siihen, joskin vaimoani välillä haittaisi kuorsaamiseni ja kääntyilemiseni vuoteessa. Sitten syntyi lapsia ja minä muutin melko pian toiseen makuuhuoneeseen nukkumaan, jotta saisin nukuttua. Nyt kun lapsi on saatu nukkumaan omassa huoneessaan, ei vaimoni enää osaa nukkua kanssani, koska kääntyilyni, kuorsaamiseni ja kaikki muut pikkuasiat häiritsevät hänen nukahtamistaan. Minuakaan asia ei haittaa vähääkään. Pääasia on, että kaikki saavat nukuttua tarpeeksi hyvin. Seksin tai muun parisuhde-elämän kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Makuuhuoneethan eivät ole kaukana.

    • ja nainen ?

      miehen teronipitoisuus laskee jos nukuuu naisen vieressä ...aviossakin siis erillään välil ainaki

      • kuorsaajan vaimo

        Minä olen aina ollut herkkäuninen ja minulla on kosketusyliherkkyys joten en saa nukuttua kylki kyljessä kenenkään kanssa koska ihoni tulee tunnottomaksi pienestäkin paineen tunteesta. Lisäksi on myös ääniyliherkkyys ja todella pienetkin äänet häiritsevät unta. No aluksi nukuin mieheni kanssa samassa sängyssä ja koska olin niin rakastunut en tuonut julki nukkumisvaikeuksiani hänen kanssaan ja koska halusin nukkua vierekkäin.. Joskus yöllä hiivin sohvalle kun en saanut unta hänen lujan kuorsaaminen ja kääntelehtimisen vuoksi. Saatoin saada hänen kätensä naamani päälle tai reiden oman reitäni päälle. Joskus rullasi myös ruumiillaan minun päälle ja jopa alkoi unissaan kouria tms. En saanut juurikaan ymmärrystä ja sitten hän vielä alkoi tulla nukkumaan paljon myöhemmin kuin minä katsellen tv:tä 3-4asti. Sanoi tulevansa kohta jolloin minä odotin häntä enkä saanut unta. Kävin kyselemässä usein että joko tulet. Monesti hän myös nukahti sohvalle eikä tullutkaan ja minä vietin monia öitä itkien pettymyksestä. Sitten tulin raskaaksi ja yhteisnukkuminen oli todella vaikeaa eikä mies saanut nukuttua kun minä puolestani pyörin ja kuorsasin. Joten mieheni ei enää tullut samaan sänkyyn nukkumaan että me molemmat saimme nukuttua. Synnytettyäni imetin ja nukuin lapsen kanssa. Mies kokeili muutaman yön nukkua samassa sängyssä mutta se kävi minulle liian ahtaaksi että oli sekä mies että vauva. Mies meni takaisin sohvalle. Nyt lapsi alkaa olla siinä iässä että potkii ja huitoo unissaan ja tarpeeksi vanha omaan sänkyynsä mutta nyt pelkään että mieheni haluaa sänkyyn nukkumaan ja että minun suhteellisen ok yöunet kärsivät taas. Kuorsaaminen vielä jotenkin siedän vaikka kuuluu pahasti korvatulppienkin läpi. Mutta se kääntyileminen minun päälleni niin että joudun monta kertaa yössä nostamaan hänen reitensä pois minun päältäni kun se painaa ja hän edelleen valvoo pidempään ja tulisi siis myöhemmin sänkyyn..Se pelottaa ja ahdistaa ja saa tuntemaan syyllisyyttä siitä etten vain voi nukkua samassa sängyssä jos todella haluan nukkua yöni. Minulla on kaksisuuntainen jolloin on tärkeää että saan kunnon yöunet ettei tule mania. Ja lapsikin on vielä niin pieni että tarvitsen hänen kanssaan paljon energiaa.
        Hän selitti aiemmin kun nukahti sohvalle eikä tullut viereeni että hän vain nukahtaa tv ääneen ja että hän on aikuinen ja saa tehdä mitä haluaa. Mutta nykyisin syyllistää minua että kun olen ajanut hänet pois sängystä. Vaikka aikanaan odotin häntä joka yö univaikeuksistani huolimatta. Hän ei ole koskaan millään tavalla yrittänyt vaikuttaa kuorsaamiseensa. Hän nyt vain on sellainen eikä voi kontrolloida mitä unissaan tekee. Ja että kyllä minäkin kuorsaan. Mutta häntä ei pidä hereillä minun kuorsaaminen, siinä se ero. Mutta nykyään hän väittää että minä en rakasta häntä. Hän teki jotain mikä vei luottamukseni ja haluni koskettaa häntä. Ei yksi vaan useampi kerta ja samat valheet. Kuinka kauan se kestää että saan rakennettua taas luottamusta? Ei ole kyse pettämisestä vaan muusta hyvin vakavasta ja vaarallisesta asiasta. Nyt en enää edes halua nukkua samassa sängyssä. Mutta hän ei ymmärrä että luottamuksen menettäminen syö halua olla lähellä.


      • 4+11
        kuorsaajan vaimo kirjoitti:

        Minä olen aina ollut herkkäuninen ja minulla on kosketusyliherkkyys joten en saa nukuttua kylki kyljessä kenenkään kanssa koska ihoni tulee tunnottomaksi pienestäkin paineen tunteesta. Lisäksi on myös ääniyliherkkyys ja todella pienetkin äänet häiritsevät unta. No aluksi nukuin mieheni kanssa samassa sängyssä ja koska olin niin rakastunut en tuonut julki nukkumisvaikeuksiani hänen kanssaan ja koska halusin nukkua vierekkäin.. Joskus yöllä hiivin sohvalle kun en saanut unta hänen lujan kuorsaaminen ja kääntelehtimisen vuoksi. Saatoin saada hänen kätensä naamani päälle tai reiden oman reitäni päälle. Joskus rullasi myös ruumiillaan minun päälle ja jopa alkoi unissaan kouria tms. En saanut juurikaan ymmärrystä ja sitten hän vielä alkoi tulla nukkumaan paljon myöhemmin kuin minä katsellen tv:tä 3-4asti. Sanoi tulevansa kohta jolloin minä odotin häntä enkä saanut unta. Kävin kyselemässä usein että joko tulet. Monesti hän myös nukahti sohvalle eikä tullutkaan ja minä vietin monia öitä itkien pettymyksestä. Sitten tulin raskaaksi ja yhteisnukkuminen oli todella vaikeaa eikä mies saanut nukuttua kun minä puolestani pyörin ja kuorsasin. Joten mieheni ei enää tullut samaan sänkyyn nukkumaan että me molemmat saimme nukuttua. Synnytettyäni imetin ja nukuin lapsen kanssa. Mies kokeili muutaman yön nukkua samassa sängyssä mutta se kävi minulle liian ahtaaksi että oli sekä mies että vauva. Mies meni takaisin sohvalle. Nyt lapsi alkaa olla siinä iässä että potkii ja huitoo unissaan ja tarpeeksi vanha omaan sänkyynsä mutta nyt pelkään että mieheni haluaa sänkyyn nukkumaan ja että minun suhteellisen ok yöunet kärsivät taas. Kuorsaaminen vielä jotenkin siedän vaikka kuuluu pahasti korvatulppienkin läpi. Mutta se kääntyileminen minun päälleni niin että joudun monta kertaa yössä nostamaan hänen reitensä pois minun päältäni kun se painaa ja hän edelleen valvoo pidempään ja tulisi siis myöhemmin sänkyyn..Se pelottaa ja ahdistaa ja saa tuntemaan syyllisyyttä siitä etten vain voi nukkua samassa sängyssä jos todella haluan nukkua yöni. Minulla on kaksisuuntainen jolloin on tärkeää että saan kunnon yöunet ettei tule mania. Ja lapsikin on vielä niin pieni että tarvitsen hänen kanssaan paljon energiaa.
        Hän selitti aiemmin kun nukahti sohvalle eikä tullut viereeni että hän vain nukahtaa tv ääneen ja että hän on aikuinen ja saa tehdä mitä haluaa. Mutta nykyisin syyllistää minua että kun olen ajanut hänet pois sängystä. Vaikka aikanaan odotin häntä joka yö univaikeuksistani huolimatta. Hän ei ole koskaan millään tavalla yrittänyt vaikuttaa kuorsaamiseensa. Hän nyt vain on sellainen eikä voi kontrolloida mitä unissaan tekee. Ja että kyllä minäkin kuorsaan. Mutta häntä ei pidä hereillä minun kuorsaaminen, siinä se ero. Mutta nykyään hän väittää että minä en rakasta häntä. Hän teki jotain mikä vei luottamukseni ja haluni koskettaa häntä. Ei yksi vaan useampi kerta ja samat valheet. Kuinka kauan se kestää että saan rakennettua taas luottamusta? Ei ole kyse pettämisestä vaan muusta hyvin vakavasta ja vaarallisesta asiasta. Nyt en enää edes halua nukkua samassa sängyssä. Mutta hän ei ymmärrä että luottamuksen menettäminen syö halua olla lähellä.

        Aistiyliherkkä täälläkin. Tosin minulla on valoisuus ja kovat äänet. Oikeastaan normaalitkin äänet kun telkkari on välillä ihan äänettömällä kun en jaksa ääntä. Löytyy myös kaksisuuntainen mielialahäiriö. Meillä nukutaan samassa vuoteessa. Kummallakin omat peitot mutta sekään ei estä miestä rohmuamasta peittoani. Minä pistäisin tavarat jakoon jos mies siirtyisi toiseen huoneeseen nukkumaan. Mies kuorsaa, puhuu unissaan, heiluu voimakkaasti puolelta toiselle,hieroo silmiään niin että litinä käy öisin makkarissa(allergia) ja välillä tunkee minut melkein lattialle. Minä kyllä herään mutta nukahdan samantien. Maanisina kausina siirryn olohuoneeseen valvomaan koska saatan valvoa kolmattakin päivää kunnes menee hermot ja tainnutan itseni lääkkeillä. Minun on vaikea nukkua ilman miestäni. Kaipaan siihen viereen jonkun riehumaan.


    • adasdadadasd

      Meillä omat huoneet miehen kaa ja sopii molemmille oikein hyvin. Mies nukahtaa nopeasti ja haluaa nukkua hipihiljaa pimeydessä...minä taas kukun kahteen kolmeen yöllä kirjojeni kanssa, hinksutan jalkojani puoli yötä (levottomat jalat) ja heittelehdin unissani...kaiken lisäksi yleensä nukahdan kirjan päälle valojen palaessa... lapsetkin yötä myöten kömpii mun viekkuun... En haluaisi luopua ihanista lukuhetkistäni ja muista etuoikeuksistani oman huoneen ja sängyn kera vain sen takia että nukun toisen vieressä. Mulle riittää muksut kainaloiseksi ja kissan voin sitten joskus ottaa kun muksut kasvaa eikä enää kaipaa mua uniseuraksi. Seksielämä ei ole tästä kärsinyt,3-5 kertaa viikossa ehditään kun lapsilta silmät välttää:)

      • 4+11

        Pitäisköhän miettiä mun nukkumispolitiikka uusiksi kun näköjään eri huoneissa nukkumalla saa noin paljon seksiä... ei meillä vaan ole kuin kerran kuussa ja sekin minun aloitteesta.


      • yhnhnhg
        4+11 kirjoitti:

        Pitäisköhän miettiä mun nukkumispolitiikka uusiksi kun näköjään eri huoneissa nukkumalla saa noin paljon seksiä... ei meillä vaan ole kuin kerran kuussa ja sekin minun aloitteesta.

        Nukkuminen ja seksi ovat ihan eri tarpeita. Minulla on nukkumisvaikeuksia ja joudun käyttämään unilääkkeitä, en pystyisi nukkumaan kenenkään kanssa samassa sängyssä, ja jos joku kuorsaa, edes samassa huoneessa. Seksiä sen sijaan haluan joka päivä vaikka montakin kertaa.

        Eli lähekkäin nukkumisesta pitävät ne, joilla on luonnostaan erinomaiset unenlahjat (molemmilla!) ja tarve tuntea joku lähellään. Aika usein molemmilla puolisoilla ei ole, joten samasta sängystä tulee vain riippakivi suhteeseen. Väsyneenä ja kiukkuisena en jaksaisi seksiä varmaan ollenkaan, ja lisäksi ärtymykseni kohdistuisi mieheen, mikä takuulla vähentäisi seksihaluja.


    • hyvä ratkaisu

      Parikymmentä viotta nukuttiin samassa sängyssä. Kummatkin olimme herkkäunisia ja työuupuneita. Kumpikin kuorsasi ja minä kääntyilin paljon. Mies muutti ensin arkisin toiseen huoneeseen ja lopulta lähes kokonaan.
      Sen jälkeen nukuimme kumpikin paremmin. Aluksi olin kaikesta huolimatta vähän loukkaantunut, mutta totuin pian yksin nukkumiseen ja kohta en halunnut hänen jäävän ollenkaan yöksi viereeni paitsi lomilla. Oli rentouttavaa, kun saattoi nukahtaa mihin asentoon tahansa miettimättä, että alanko kuorsaamaan vai en ja häiritsenkö miehen unia.

    • Untamouneksija

      Joo järjen vastaista on nukkua samassa huoneessa ja sängyssä jos ei saa nukuttua - sehän on kaameeta kidutusta. Ite v
      kuudesta vuodesta samassa sängyssä viis vuotta käytin korvatulppia öisin ja silti kolmelta aloin heräillä kuorsaukseen. Lopulta tuntu että aivotkin on täynnä korvatulppaa. Miestä öisin tökin ja hipelsin että olis hiljaa. Siitä hän taas muuttui pintauniseksi ja usein häipyi muutaman herätyksen jälkeen olohuoneen sohvalle. Tai minä. Ite meen nukkuun kahdeltatoista-yhdeltä ja mies kymmeneltä. Aina heräsi kun kömmin sänkyyn. Luen mielelläni kirjaakin ennen nukahtamista mutta sehän ei samassa sängyssä onnistunut kun miehellä piti olla pimeetä. Jaa aamulla vetelen hirsiä pitkään jos saan kun mies herää kuuden jälkeen. Kun yksi huone vapautui, mietin öitä stressaantuneena valvoessani että nyt riitti. Yhteisellä sopimuksella hommasin itelleni neidonkammarin. Seksiä on ihan yhtä vähän tai paljon kuin ennenkin. Vaikeinta oli tottua nukkuun yksin mutta sen korvasi ruhtinaallisesti sikeästi nukutut yöt. Mahtavaa saada nukkua keskeytyksettä! Aloin näkeen taas uniakin. Älkää rääkätkö itseänne ja toisianne ihmiset! Käyttäkää järkeä!

    • näin meillä

      10 vuotta olemme saman katon alla asuneet, joista viimeiset 9 vuotta olemme nukkuneet eri huoneissa. Tapasimme toisemme vanhemmalla iällä ja kummatkin olimme oppineet nukkumaan yksin.

      • JuanJesus

        Välillä nukutaan samassa huoneessa, välillä eri. Eri kerroksissa jopa. Kummallakin sellainen työ että ollaan välillä viikkotolkulla erossa, eli ei niin kamalan läheis- tai läheisyysriippuvainen voi ollakaan. Joku tuplapeitto on ihan vihoviimeinen kapistus, ei sen alla sais kumpikaan nukuttua. Mun käsittääkseni enemmän merkitystä on sillä miten menee hereillä ollessa yhteiselämä? Ja seksiäkin kai pääsääntöisesti harrastetaan valveillaollessa?


    • home alone

      Mies muutti keväällä nukkumaan parvekkeelle. Otti parisängystä patjansa ja meni sinne. Sisällä on kuulema liian kuuma. Nyt vieläkin syyskuun puolivälissä nukkuu parvekkeella. Kesämökillä nukkui eri huoneessa, koska siellä on kuulema parempi nukkua. En ole maannut mieheni vieressä puoleen vuoteen. Seksiä on ollut harvakseltaan. Mitään varsinaista kunnon parisänkyä seksille ei ole, kun toinen patja puuttuu, eikä mies jaksa roudata patjaa edes takaisin. Ollaan isoja ihmisiä eikä hirveän hyvin mahduta 80-senttiselle patjalle yhdessä. Tuntuu että henkinenkin läheisyys kärsii kun toinen on fyysisesti niin kaukana. Tämä sama tapahtui edellisenä kesänä. En kuorsaa.

      • pakkasherr

        Joko on yöpakkaset ajaneet ukon sisälle?


    • Alkoi vituttamaan

      No on teillä jumalauta seksiä viikossa!!?? Minä en ole naista saanut sitten kuuteen vuoteen naida :(.....vituttaa jotenki niin että kai taidotkin karisseet kokonaan ja munat surkastuneet :( mua oikeesti alko vituttamaan kun luin että naitte noinkin usein? Mistä minä eronnut mies naista saan, en mistään!! Naisilla nykyään niin helvetin moiset vaatimukset ja odotukset miesten suhteen että koen olevani ihan pelistä poissa näillä tuloilla ja tällä naamalla :(

      • Muutakin elämässä

        Kun luoja loi ihmielle lisääntymisjärjestelmää, tuli piru paikalle ja vaivihkaa järkkäsi seksivietin.
        Ei hätä ole ensikään tämän näköinen. Seksin voi aina korvata viinanjuonilla ja ihmisille wittuilulla.


    • piparminttuli

      Ymmärrän että jos ei pysty nukkumaan kuorsauksen tai työvuorojen takia samassa huoneessa. Mutta en osaisi kuvitella että nukkuisimme muuten eri huoneessa. Edes eri sängyssä. Nukumme toisiimme kietoutuneena koko yön ja jos toinen ei ole paikalla uni ei meinaa tulla. (Jo tosi pitkä yhteinen taival)

    • helsinkinherra

      Meidän kohdalla pitää paikkansa. Olemme nukkuneet omissa huoneissa seurusteluaikamme jälkeen. Matkoilla nukumme samassa makuuhuoneessa, tosin pyydämme erilliset vuoteet. 3 lasta kaikesta huolimatta siunaantunut.

    • taruaaa

      Ei varmana pidä paikkaansa. Matkatyöläisiä ei ole niin paljoa, eikä perus duunareilla ole kahta makuuhuonetta. Luku pitää paikkansa varmaan porvariperheissä jossa suhdekin on väljähtänyt ja molemmat keksivät syitä ettei tarvisi olla edes kotona.

    • mie tääl vuon

      En tunne kuin ikäihmisiä jotka nukkuu eri huoneissa puolisonsa kanssa.

    • uudenlaista

      Ah! Olenpa ollut tietämätön.. Aiemmissa parisuhteissa on tuottanut suorastaan tuskaa nukkua vierekkäin joka yö. Minä kuorsaan kovaa ja korkealta ja tykkään todella omasta tilasta. En pidä siitä, että nukutaan kainalossa/lusikassa. Tarvitsen yön verran aikaa ihan vain itselleni.

      Tuo on muuten yksi iso juttu mikä on muiden asioiden lomassa johtanut eroon. Miehet eivät ole kertakaikkiaan ymmärtäneet sitä, että haluan ettei minuun nukkuessa/nukahtaessa kosketa. Olen hienovaraisesti ja lopulta vähemmän hienovaraisesti pyytänyt miestä, ettei halaisi enää siinä vaiheessa kun aletaan oikeasti yrittämään nukahtamista.

      Tykkään kyllä vaikka alkuillasta halailla ja kiehnätä/peuhata tms. Ja pitkin päivää saa halata/seksiä tms.. Mutta kun läheisyyspurkki ylikuormittuu, niin päivisin ei tee mieli, että toinen koskee yms.. Kiitos tästä keskustelusta! Ymmärrän nyt itseäni paremmin ja tajuan, että jes, en ole ehkä ainoa!

    • Äemän gäg

      Kuorsaan kuin ruosteinen moottorisaha. Vaimo olisi tullut 100% varmasti hulluksi ellemme olisi järjestäneet hänelle sänkyä toiseen huoneeseen. Sinänsä surkeaa kun tahdottaisiin nukkua samassa sängyssä, mutta näillä desibelitasoilla se ei vaan onnistu.

    • …………...

      Samassa sängyssä ja usein saman peiton alla, vaikka peittoja onkin kaksin kappalein. Tosin osan yöstä molemmat nukkuvat yleensä yksin, koska mies on iltavirkku ja nainen aamu-.

    • Yksin nukutaan

      Ja se on hyvä juttu,molemmat saa hyvän unen ja aamulla taas jälleen näkemisen riemu.

    • piude.

      Elin kaksikymmentä vuotta uniapneaa sairastavan mieheni kanssa. Nukuin katkeamattomat yöunet vain ns. Tyttöjen reissuilla. En kuitenkaan halunnut eri sänkyyn... halusin nukkua lähekkäin ja ehkä tavallaan myös vahdin mieheni hengityskatkoksia... Eron jälkeen nukuin vuoden kuin tukki.. lähes kymmenen tuntisia yöunia.
      Nyt olen reilu vuoden ollut parisuhteessa, jossa molemmilla toistaiseksi omat kodit. Aina ollessamme yhdessä nukumme samassa sängyssä omilla peitoilla. Minulla pitää olla erittäin lämmin untuvapeitto mutta mieheni paistuisi siihen. Hänellä on viileä peitto. Mieheni kuorsaa ja minä höpötän unissani. Lisäksi suihkaan jaloillani. Levottomat jalat. Kaipaan häntä aina kun olemme erillämme. Tulevaisuudessa nukumme yhdessä aina. On ihana nukkua kun kuulee toisen tuhinan ja kuorsauksen. Turvallista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe