Erään perheen loppu

puoliäiti-ex

Olen joskut aikaisemminkin tänne kirjoittanut meidän ongelmista.Jokatapauksessa olen tullut siihen pisteeseen,että yhteiselämä loppuu.Asunnon olen hankkinut itselleni ja mies siellä vierailee.Olen tyytyväinen ratkaisuuni,tosin osittain surullinen, kun asiat eivät menneetkään niinkuin oli tarkoitus.Mutta saan oman rauhan ja pääsen eroon noista lapsista,joiden käytös ,etenkin vanhimman minua kohtaan on ollut kamalaa.Isä ei osaa kasvattaa, pitää kurissa ja äitinsä ei tunnu välittävän mistään.Yrittänyt olen monin eri tavoin mutta koska en ole vanhempi heille niin nyt saavat olla miten tahtovat.Toivon,ettei heitä edes tarvitse tavata.Uuteen asuntoon niillä ei ole asiaa.Mutta lämpimästi kehoitan kaikkia yhteenmuuttoa suunnittelevia miettimään tarkkaan,että onko se sitä,mitä oikeasti haluaa ja jaksaako vieraan naisen, joka mahdollisesti panee vielä kapuloita rattaisiin, kersojen kanssa.Yhdessä voi olla vaikka ei asuisikaan yhdessä,silloin molemmat saa sitä aikuisten laatuaikaa.Joten goodbye perhe,oma aika koitti sittenkin:)

204

7689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soon moro

      Onneksi olkoon,selvästi tunnet saaneesi raskaan taakan harteiltasi :)

      Minä olen kohtalotoverisi. Elin uusperheessä lähes 6 vuotta, kunnes eräänä päivänä salama välähti kirkkaalta taivaalta: "Jos minä en ITSE tee jotain onneni eteen, ei kukaan muukaan tee. Minä ITSE olen vastuussa omasta onnestani, omista valinnoistani, enkä aio enää suostua olemaan kenenkään sylkykuppi." Ja niin minä lähdin ja takaisin en aio palata.

      Miehelläni oli ex-avoliitosta 2 lasta. Lapset olisivat varmasti olleet ihan ok, jos eivät olisi saaneet vaikutteita ja käskyjä manipuloivalta äidiltään. Tähän saa Lissu sopertaa ihan rauhassa niitä "heti haukutaan ex ja lapset"-juttujaan, mutta ei minulla ole oikein mitään hyvää sanottavaa ihmisestä, jonka elämäntehtävänä oli tuhota minut, mieheni, ja siinä sivussa omat lapsensa. Hänen kiusantekonsa meni jopa fyysiseksi. Minä en ole perheenrikkoja. Olen rauhaa rakastava, tavallinen ihminen, ja tuon 6 vuoden aikana sain niin paljon lapiolla paskaa niskaani, että se vaikuttaa minuun varmasti koko loppuelämäni.

      • onnen ydinperhe

        aina o n ecissä ja lapsisa vika, uusikko voi katsoa peiliin, koska laten asiat kuuluvat vain exille ja isälle.Mitäs rikoit pehreen, siitäs sait.


      • uuuuuuu!!!
        onnen ydinperhe kirjoitti:

        aina o n ecissä ja lapsisa vika, uusikko voi katsoa peiliin, koska laten asiat kuuluvat vain exille ja isälle.Mitäs rikoit pehreen, siitäs sait.

        Kahteen lauseeseen saat mahtumaan viis virhettä.....hyvä sinä!!!


      • soon moro
        onnen ydinperhe kirjoitti:

        aina o n ecissä ja lapsisa vika, uusikko voi katsoa peiliin, koska laten asiat kuuluvat vain exille ja isälle.Mitäs rikoit pehreen, siitäs sait.

        "onnen ydinperhe": Onko sinulla ongelmia luetun ymmärtämisessä?
        Taisin mainita, että en ole perheenrikkoja. Mies ja exänsä olivat olleet erossa jo vuosia ennen kuin tapasimme. Exällä oli jo uusi mies.

        Tiedän, lasten asiat kuuluvat vanhemmille. Sinun mielestäsi minun olisi pitänyt vain alistua huonoon kohteluun kaikkien taholta sen vuoksi? Omassa kodissani? Joka päivä 24/7? Ja antaa exän terrorisoida elämäämme, käydä kimppuuni ja solvata, ja pyöritellä vain tyytyväisenä peukaloitani?

        Ihmeellinen hyökkäävä asenne sinulla. Et edes ota kuuleviin korviisi mitä todella on tapahtunut, hyökkäät heti sen kummemmin asiaa ajattelematta.


      • vähän eri näkemys
        onnen ydinperhe kirjoitti:

        aina o n ecissä ja lapsisa vika, uusikko voi katsoa peiliin, koska laten asiat kuuluvat vain exille ja isälle.Mitäs rikoit pehreen, siitäs sait.

        Jos yhteen muutetaan uuden puoison kanssa ja lapset sielläkin virallisesti asuvat, niin kyllä lasten asiat silloin ainakin jonkin verran pitäisi kuulua myös sille lasten vanhemman uudelle puolisolle.


      • ei kaikille onnistu
        vähän eri näkemys kirjoitti:

        Jos yhteen muutetaan uuden puoison kanssa ja lapset sielläkin virallisesti asuvat, niin kyllä lasten asiat silloin ainakin jonkin verran pitäisi kuulua myös sille lasten vanhemman uudelle puolisolle.

        Niin ne uusiot kuvittelee, mutta kun se ei mene niin. Kenenkään toisten lasten asiat ei kuulu ulkopuoliselle ihmiselle. Ei sen miehenkään ex vaimo utele exänsä uusion kakaroiden asioita. Mutta uusiot on niin hyäkkääviä ja uteliaitapelokkait aym että tukevat nokkansa kaikkien asioihin. Mutta onneksi ei meillä. Meille ei ulkopuoliset naiset ole tulleet eikä tule. Mieskin laitttoi jauhot naisilleen suuhun ja sanoi ettei meitä saa mennä häiriköimään, meille on annettava rauhallienn elämä. Se on perheenrikkojien hyvä tietää.


      • Buahahahahahahahhaaa
        ei kaikille onnistu kirjoitti:

        Niin ne uusiot kuvittelee, mutta kun se ei mene niin. Kenenkään toisten lasten asiat ei kuulu ulkopuoliselle ihmiselle. Ei sen miehenkään ex vaimo utele exänsä uusion kakaroiden asioita. Mutta uusiot on niin hyäkkääviä ja uteliaitapelokkait aym että tukevat nokkansa kaikkien asioihin. Mutta onneksi ei meillä. Meille ei ulkopuoliset naiset ole tulleet eikä tule. Mieskin laitttoi jauhot naisilleen suuhun ja sanoi ettei meitä saa mennä häiriköimään, meille on annettava rauhallienn elämä. Se on perheenrikkojien hyvä tietää.

        Katkeraa tilitystä Lissu.........Säälittävä olet........


      • Aikuinen ja viisas
        onnen ydinperhe kirjoitti:

        aina o n ecissä ja lapsisa vika, uusikko voi katsoa peiliin, koska laten asiat kuuluvat vain exille ja isälle.Mitäs rikoit pehreen, siitäs sait.

        Onnen ydinperhe.. Kauankohan se sunkin onnesi kestää!! Ennenkuin huomaatkaan, niin voi olla että sinäkin olet etsimässä kumppani ja kappas vaan sitä ollaan rakentamassa uusperhettä. Turha siinä on muille päätä aukoa. Harva ydinperhe se loppuun asti on ydinperhe. Noin yleinen vaikutelma sinusta tulee ainakin se, että olet yksinkertainen ja tyhmä ihminen.


      • Fea667
        ei kaikille onnistu kirjoitti:

        Niin ne uusiot kuvittelee, mutta kun se ei mene niin. Kenenkään toisten lasten asiat ei kuulu ulkopuoliselle ihmiselle. Ei sen miehenkään ex vaimo utele exänsä uusion kakaroiden asioita. Mutta uusiot on niin hyäkkääviä ja uteliaitapelokkait aym että tukevat nokkansa kaikkien asioihin. Mutta onneksi ei meillä. Meille ei ulkopuoliset naiset ole tulleet eikä tule. Mieskin laitttoi jauhot naisilleen suuhun ja sanoi ettei meitä saa mennä häiriköimään, meille on annettava rauhallienn elämä. Se on perheenrikkojien hyvä tietää.

        Huoh, miten tilityksesi oikein löyhkää pikkumaisuutta, mustamaalausta, katkeruutta ja kaunaa. Oksettavaa. Vilpitön neuvo: hakeudu hoitoon.


      • sokretas

        Suomi24:n wnb-filosofit vauhdissa jälleen.


      • PP
        uuuuuuu!!! kirjoitti:

        Kahteen lauseeseen saat mahtumaan viis virhettä.....hyvä sinä!!!

        Mä sain seitsemän:
        1. Lause alkaa isolla kirjaimella.
        2. O ja n -kirjainten väliin ei kuulu välilyöntiä.
        3. Ex kirjoitetaan mielestäni x:llä, ei c:llä.
        4. Lapsi-sanan sijamuodon päätteestä puuttuu toinen s-kirjain.
        5. Oletettavasti puhutaan laSten, eikä kenenkään tuntemattoman "laten" asioista - ja jos kyse on Latesta, kyseessä on erisnimi eli siis iso alkukirjain.
        6. Pisteen ja Mitäs-sanan välistä puuttuu välilyönti.
        7. Mikä on pehre?

        Se sitten on tulkinnanvarainen asia, monelleko exälle lasten asiat kuuluvat, kun mainittu sana on kirjoitettu monikossa. Lisäksi todennäköisesti äidinkielenopettaja muuttaisi ensimmäisen lauseen perässä olevan pilkun pisteeksi. Eli jopa yhdeksän kirjoitusvirhettä 23 sanan tekstissä (viisi lausetta, kolme virkettä).


      • voi yrittää
        PP kirjoitti:

        Mä sain seitsemän:
        1. Lause alkaa isolla kirjaimella.
        2. O ja n -kirjainten väliin ei kuulu välilyöntiä.
        3. Ex kirjoitetaan mielestäni x:llä, ei c:llä.
        4. Lapsi-sanan sijamuodon päätteestä puuttuu toinen s-kirjain.
        5. Oletettavasti puhutaan laSten, eikä kenenkään tuntemattoman "laten" asioista - ja jos kyse on Latesta, kyseessä on erisnimi eli siis iso alkukirjain.
        6. Pisteen ja Mitäs-sanan välistä puuttuu välilyönti.
        7. Mikä on pehre?

        Se sitten on tulkinnanvarainen asia, monelleko exälle lasten asiat kuuluvat, kun mainittu sana on kirjoitettu monikossa. Lisäksi todennäköisesti äidinkielenopettaja muuttaisi ensimmäisen lauseen perässä olevan pilkun pisteeksi. Eli jopa yhdeksän kirjoitusvirhettä 23 sanan tekstissä (viisi lausetta, kolme virkettä).

        Älkää olko noin pikkutarkkoja miten joku kirjoittaa, ei ole asia se vaan epä onnistunut uusperhe.Minä olen huomannut että ei tulee mitään voi menetellä jos lapset on alle kouluikäisiä.Mutta auta armias jos on teini ikäisiä niin piru on irti.Äiti neuvoo että täytyy olla isän uudelle tyly teidän niin se tulee kotiin.Minä olen eronneen miehen heila yhteisiä lapsia meillä ei ole, hänellä on entisen vaimon kanssa kolme minä en ole heitä tavannut kuin vahingossa kaupassa parit kerran ja se oli varmaan isälle sokki ja lapsille kun ei oltu asiasta kerrottu, minä sain heti teksti viestin kun oli nimi ongittu tietoon niin entiseltä vaimolta että olen heidät erottanut, mutta näin ei ole he olivat laillisesti jo eronneet kun me ruvettiin tapaileen.Kun isällä on lapset emme tapaile koska minä en ole hänen lasten hoitaja.Katson ympärilleni toisella lailla tiedä vaikka ei tarvii salaa olla kohta puoliin.Aika näyttää mutta emoksi en rupea piletän tyttö kavereiden kanssa silloin kun hän tapaa lapsiaan, kyllä hän tietää missä menen.


      • N

        Eli


      • 7 vihreträ
        PP kirjoitti:

        Mä sain seitsemän:
        1. Lause alkaa isolla kirjaimella.
        2. O ja n -kirjainten väliin ei kuulu välilyöntiä.
        3. Ex kirjoitetaan mielestäni x:llä, ei c:llä.
        4. Lapsi-sanan sijamuodon päätteestä puuttuu toinen s-kirjain.
        5. Oletettavasti puhutaan laSten, eikä kenenkään tuntemattoman "laten" asioista - ja jos kyse on Latesta, kyseessä on erisnimi eli siis iso alkukirjain.
        6. Pisteen ja Mitäs-sanan välistä puuttuu välilyönti.
        7. Mikä on pehre?

        Se sitten on tulkinnanvarainen asia, monelleko exälle lasten asiat kuuluvat, kun mainittu sana on kirjoitettu monikossa. Lisäksi todennäköisesti äidinkielenopettaja muuttaisi ensimmäisen lauseen perässä olevan pilkun pisteeksi. Eli jopa yhdeksän kirjoitusvirhettä 23 sanan tekstissä (viisi lausetta, kolme virkettä).

        Seitesmän virhettä minäkin löysin, negatiivisen ja kiihkeen tunteen vallassa kirjoitettu mitä ilmeisemmin ei tuo muuten olisi mahdollista.


      • Hehhehheh
        PP kirjoitti:

        Mä sain seitsemän:
        1. Lause alkaa isolla kirjaimella.
        2. O ja n -kirjainten väliin ei kuulu välilyöntiä.
        3. Ex kirjoitetaan mielestäni x:llä, ei c:llä.
        4. Lapsi-sanan sijamuodon päätteestä puuttuu toinen s-kirjain.
        5. Oletettavasti puhutaan laSten, eikä kenenkään tuntemattoman "laten" asioista - ja jos kyse on Latesta, kyseessä on erisnimi eli siis iso alkukirjain.
        6. Pisteen ja Mitäs-sanan välistä puuttuu välilyönti.
        7. Mikä on pehre?

        Se sitten on tulkinnanvarainen asia, monelleko exälle lasten asiat kuuluvat, kun mainittu sana on kirjoitettu monikossa. Lisäksi todennäköisesti äidinkielenopettaja muuttaisi ensimmäisen lauseen perässä olevan pilkun pisteeksi. Eli jopa yhdeksän kirjoitusvirhettä 23 sanan tekstissä (viisi lausetta, kolme virkettä).

        Loistavaa analyysia PP. Harvoin olen nauranut yhtä paljon, vaikka taisivat lapset mennä pesuveden mukana, jonnekin.


      • Selventäjä
        onnen ydinperhe kirjoitti:

        aina o n ecissä ja lapsisa vika, uusikko voi katsoa peiliin, koska laten asiat kuuluvat vain exille ja isälle.Mitäs rikoit pehreen, siitäs sait.

        Tämä kirjoitusvirheillä höystetty viesti on niinkutsuttua TROLLAAMISTA. Opetelkaa, arvoisat urpot, lukemaan foorumeja älkääkä provosoituko kaikenlaisesta pikkup*skasta.


      • Jos Jos
        onnen ydinperhe kirjoitti:

        aina o n ecissä ja lapsisa vika, uusikko voi katsoa peiliin, koska laten asiat kuuluvat vain exille ja isälle.Mitäs rikoit pehreen, siitäs sait.

        Jos ero on selvä ja asutaan jo eri osoitteissakin niin ei ole mitään perheen rikkomista jos toinen alkaa seurustella. Sitä kutsutaan elämässä eteenpäin menemiseksi. Jos minulle tulisi ero mieheni kanssa ja haikailisin hänen peräänsä niin kyllä siinä vaiheessa viimeistää hautaisin kaikki toiveet kun mies alkaa seurustella uudestaan. Se ei ehkä kaikkien kalloon mahdu, mutta se on vahvin viesti minkä voi antaa exälleen että on siirtynyt eteenpäin.


      • wwwqqq
        voi yrittää kirjoitti:

        Älkää olko noin pikkutarkkoja miten joku kirjoittaa, ei ole asia se vaan epä onnistunut uusperhe.Minä olen huomannut että ei tulee mitään voi menetellä jos lapset on alle kouluikäisiä.Mutta auta armias jos on teini ikäisiä niin piru on irti.Äiti neuvoo että täytyy olla isän uudelle tyly teidän niin se tulee kotiin.Minä olen eronneen miehen heila yhteisiä lapsia meillä ei ole, hänellä on entisen vaimon kanssa kolme minä en ole heitä tavannut kuin vahingossa kaupassa parit kerran ja se oli varmaan isälle sokki ja lapsille kun ei oltu asiasta kerrottu, minä sain heti teksti viestin kun oli nimi ongittu tietoon niin entiseltä vaimolta että olen heidät erottanut, mutta näin ei ole he olivat laillisesti jo eronneet kun me ruvettiin tapaileen.Kun isällä on lapset emme tapaile koska minä en ole hänen lasten hoitaja.Katson ympärilleni toisella lailla tiedä vaikka ei tarvii salaa olla kohta puoliin.Aika näyttää mutta emoksi en rupea piletän tyttö kavereiden kanssa silloin kun hän tapaa lapsiaan, kyllä hän tietää missä menen.

        Tässä se on kanssa kirjoittaja. Olisit nyt edes lukenut kertaalleen läpi, ennenkuin lähetät tekstin likkeelle.


      • Soon moro ja aloittaja:
        Olette tehneet ihan oikean ratkaisun ja se tulee toimimaan. Uusioperhe, johon tulee isän ja lapsien lisäksi uusi nainen ei tule toimimaan koskaan. En ole vielä eläissäni nähnyt sen toimivan. Lapset käyttäytyvät joko loogisesti: eli yrittävät savustaa vieraan naisen ulos omasta kodistaan. Tai sitten epäloogisesti: kärsivät vierasta naista kotonaan lapsuutensa ja nielevät kiukkunsa ja itkunsa hiljaa.

        Tässä on kyse puhtaasta biologiasta. Se ei ole kenenkään vika, ei exien eikä nykyisten paljon yrittävien äitikkien. Älkää siitä skeidasta välittäkö, se on biologinen juttu eikä teidän vikanne.

        Ehkä sellainen uusiorakenne voisi toimia, jossa puoliso on menehtynyt, mutta ei sellainen, jossa on elossa.

        Kunnioitan ratkaisujanne: juuri noin toimii aikuinen. Itseä ei kukaan moiti.- kun siihen ei omassa kodissa aihetta olekaan! Saa oman rauhan, lapset oman rauhan ja mies saa sitten kyläillä. Toimii!!!


      • ldodjsksk

        minäköhän takia suomalaiset kakarat ei osaa käyttäytyä? ja miks ihmeessä ne ihan hele-vetin väkivaltaisia? ulkomailla lapset on iloisia, hauskoja ja normaaleja, suomessa taas kaikkien elämän myrkyttäviä epäsosiaalisia kyräilijöitä...


      • minä vaan
        wwwqqq kirjoitti:

        Tässä se on kanssa kirjoittaja. Olisit nyt edes lukenut kertaalleen läpi, ennenkuin lähetät tekstin likkeelle.

        Ei tuo sinunkaan kovin hääviltä näytä ihan sama vaikka et olis kirjoittanut.Ei täällä ole tärkeetä oikein kirjoitus ei murteella kirjoittaa, kun sitä ei oikein aina ymmärrä.Sinun tuo nimim. ei sano mitään sinun älystäsi.Hyviä kirjoitus hetkiä lue nyt tämä monta kertaa niin jos vaikka ymmärrät.wwwddddddddddddddddddd


      • katsos...
        7 vihreträ kirjoitti:

        Seitesmän virhettä minäkin löysin, negatiivisen ja kiihkeen tunteen vallassa kirjoitettu mitä ilmeisemmin ei tuo muuten olisi mahdollista.

        -7 vihreträ
        -seitesmän
        löytyy niitä virheitä sinultakin


      • jskdjfkskghk
        boxi kirjoitti:

        Soon moro ja aloittaja:
        Olette tehneet ihan oikean ratkaisun ja se tulee toimimaan. Uusioperhe, johon tulee isän ja lapsien lisäksi uusi nainen ei tule toimimaan koskaan. En ole vielä eläissäni nähnyt sen toimivan. Lapset käyttäytyvät joko loogisesti: eli yrittävät savustaa vieraan naisen ulos omasta kodistaan. Tai sitten epäloogisesti: kärsivät vierasta naista kotonaan lapsuutensa ja nielevät kiukkunsa ja itkunsa hiljaa.

        Tässä on kyse puhtaasta biologiasta. Se ei ole kenenkään vika, ei exien eikä nykyisten paljon yrittävien äitikkien. Älkää siitä skeidasta välittäkö, se on biologinen juttu eikä teidän vikanne.

        Ehkä sellainen uusiorakenne voisi toimia, jossa puoliso on menehtynyt, mutta ei sellainen, jossa on elossa.

        Kunnioitan ratkaisujanne: juuri noin toimii aikuinen. Itseä ei kukaan moiti.- kun siihen ei omassa kodissa aihetta olekaan! Saa oman rauhan, lapset oman rauhan ja mies saa sitten kyläillä. Toimii!!!

        oon ihan samaa mieltä vaikka meillä oikeastaan uusioperhe tuntuu toimivan. Lapsi on tosin asunut isällään pienestä asti. Se voisikin olla rankempaa jos on lapsi josta tykkää ja joutuu kaksi viikkoa vaan murehtia lapsesta, Mutta tämä koko aika äitipuoleus sopii mulle. Mutta ymmärrän kyllä tuon teksin että tuntuisi kyllä aika mahdottomalta olla esim etä-äitipuoli teini-ikäiselle tytölle.

        "Tai sitten epäloogisesti: kärsivät vierasta naista kotonaan lapsuutensa ja nielevät kiukkunsa ja itkunsa hiljaa." Tätä en kyllä täysin allekirjoita ainakaan meillä. Kyllä tuo lapsi tuntuu meillä viihtyvän vaikka joskus ollaan napit vastakkain. Ja kyllä se on muhun kiukkunsakin saanut purkaa. Jostain syystä sai olla uhmaiässä äitinkin ajat meidän luona :) Tietääpähän että tämä täti ei ainakaan lähde mihinkään eikä hylkää. Kyllä tuota lasta rakastaa päivä päivältä enemmän. mutta ehkä se toimivuus onkin vaan kemioissa ja siinä että jaksaa keskustella.


      • :D
        uuuuuuu!!! kirjoitti:

        Kahteen lauseeseen saat mahtumaan viis virhettä.....hyvä sinä!!!

        Itseasiassa 7 virhettä...


      • monestari
        ei kaikille onnistu kirjoitti:

        Niin ne uusiot kuvittelee, mutta kun se ei mene niin. Kenenkään toisten lasten asiat ei kuulu ulkopuoliselle ihmiselle. Ei sen miehenkään ex vaimo utele exänsä uusion kakaroiden asioita. Mutta uusiot on niin hyäkkääviä ja uteliaitapelokkait aym että tukevat nokkansa kaikkien asioihin. Mutta onneksi ei meillä. Meille ei ulkopuoliset naiset ole tulleet eikä tule. Mieskin laitttoi jauhot naisilleen suuhun ja sanoi ettei meitä saa mennä häiriköimään, meille on annettava rauhallienn elämä. Se on perheenrikkojien hyvä tietää.

        Siinä on ero onko lapset puolison aiemmasta liitosta vai onko ne puolison omia. Exät eivät hoitele entisen puolisoidensa uuden kumppanin lapsia missään vaiheessa. Uuden puolison lapsia hoitaa heidän exänsä.

        Jos perustat uusioperheen, seuraavat lapset mukana vaikka eivät vakituisesti asuisikaan siinä uusioperheessä. Yhteiset säännöt ja tavat pitää sopia aj kyllä se uusi puoliso joutuu kantaa ottamaan, koska hänenkin kotiinsa lapset tulevat. Mutta uuden puolison lapset eivät mene sinne puolsion ex-perheeseen millään muotoa, joten exän ei tarvi ottaa mitään kantaa.

        Tuliko tämä asia selvästi. Siis vain äidit ja isät, sekä äitipuolet ja isäpuolet ovat akikki vastuussa lapsen hyvinvoinnista. Se on aikuisen vastuullista toimintaa. Kyllä jotkut voivat tehdä sen, etteivät halua edes tavata puolisonsa lapsia, mutta ei se kyllä hyvää tee parisuhteelle. Joku katkeruus siitä jää. Jokainen kuitenkin tietää jaksamisensä määrän. Kaikkeahan ei tarvi sietää. MUTTA KANNATTAISI AJATELLA ENNENKÄ LÄHTEE SUHTEESEEN IHMISEN KANSSA JOLLA ON LAPSIA.

        Perusvastuuhan on aina vanhemmilla. Uusioperhe on kuitenkin perhe, johon kuuluvat molempien lapset. Minun uusioperheeseeni kuuluvat myös entisen puolison omat lapset, vaikka olen entinen äitipuoli. Se on elämänrikkautta se.


      • afafs
        PP kirjoitti:

        Mä sain seitsemän:
        1. Lause alkaa isolla kirjaimella.
        2. O ja n -kirjainten väliin ei kuulu välilyöntiä.
        3. Ex kirjoitetaan mielestäni x:llä, ei c:llä.
        4. Lapsi-sanan sijamuodon päätteestä puuttuu toinen s-kirjain.
        5. Oletettavasti puhutaan laSten, eikä kenenkään tuntemattoman "laten" asioista - ja jos kyse on Latesta, kyseessä on erisnimi eli siis iso alkukirjain.
        6. Pisteen ja Mitäs-sanan välistä puuttuu välilyönti.
        7. Mikä on pehre?

        Se sitten on tulkinnanvarainen asia, monelleko exälle lasten asiat kuuluvat, kun mainittu sana on kirjoitettu monikossa. Lisäksi todennäköisesti äidinkielenopettaja muuttaisi ensimmäisen lauseen perässä olevan pilkun pisteeksi. Eli jopa yhdeksän kirjoitusvirhettä 23 sanan tekstissä (viisi lausetta, kolme virkettä).

        Menepäs pilkunnussija takaisin peruskouluun


      • Kyl mää vaa
        voi yrittää kirjoitti:

        Älkää olko noin pikkutarkkoja miten joku kirjoittaa, ei ole asia se vaan epä onnistunut uusperhe.Minä olen huomannut että ei tulee mitään voi menetellä jos lapset on alle kouluikäisiä.Mutta auta armias jos on teini ikäisiä niin piru on irti.Äiti neuvoo että täytyy olla isän uudelle tyly teidän niin se tulee kotiin.Minä olen eronneen miehen heila yhteisiä lapsia meillä ei ole, hänellä on entisen vaimon kanssa kolme minä en ole heitä tavannut kuin vahingossa kaupassa parit kerran ja se oli varmaan isälle sokki ja lapsille kun ei oltu asiasta kerrottu, minä sain heti teksti viestin kun oli nimi ongittu tietoon niin entiseltä vaimolta että olen heidät erottanut, mutta näin ei ole he olivat laillisesti jo eronneet kun me ruvettiin tapaileen.Kun isällä on lapset emme tapaile koska minä en ole hänen lasten hoitaja.Katson ympärilleni toisella lailla tiedä vaikka ei tarvii salaa olla kohta puoliin.Aika näyttää mutta emoksi en rupea piletän tyttö kavereiden kanssa silloin kun hän tapaa lapsiaan, kyllä hän tietää missä menen.

        Tapasin teini-ikäisten lasten isän, ja lapset oli ihania mua kohtaan, aina, silloin, joskus aikoinaan... Kunnes tutustuivat muhun : )
        Varmaan riippuu tuo lasten ja exien suhtautuminen paljon siitä, miten on aikuistenasiat hoidettu...


      • elämä on
        boxi kirjoitti:

        Soon moro ja aloittaja:
        Olette tehneet ihan oikean ratkaisun ja se tulee toimimaan. Uusioperhe, johon tulee isän ja lapsien lisäksi uusi nainen ei tule toimimaan koskaan. En ole vielä eläissäni nähnyt sen toimivan. Lapset käyttäytyvät joko loogisesti: eli yrittävät savustaa vieraan naisen ulos omasta kodistaan. Tai sitten epäloogisesti: kärsivät vierasta naista kotonaan lapsuutensa ja nielevät kiukkunsa ja itkunsa hiljaa.

        Tässä on kyse puhtaasta biologiasta. Se ei ole kenenkään vika, ei exien eikä nykyisten paljon yrittävien äitikkien. Älkää siitä skeidasta välittäkö, se on biologinen juttu eikä teidän vikanne.

        Ehkä sellainen uusiorakenne voisi toimia, jossa puoliso on menehtynyt, mutta ei sellainen, jossa on elossa.

        Kunnioitan ratkaisujanne: juuri noin toimii aikuinen. Itseä ei kukaan moiti.- kun siihen ei omassa kodissa aihetta olekaan! Saa oman rauhan, lapset oman rauhan ja mies saa sitten kyläillä. Toimii!!!

        Kyllä meillä toimii. Kaikki osapuolet kunnioitamme toisiamme. Entiset puolisot eivät ole parhaita ystäviä, mutta heidän kansaan on sovittava myös asoista esim. lasten häät, ristiäiset jne.

        En koe äitipuolena että tunkeutuisin perhejuhliin paikkaan johon mieheni exä ei haluaisi minun tulevan. Mutta kun se on lapsille tärkeää, niin olemme voineet sopia asioista mitenkä toimitaan.

        Ajattelemme lapsia kaikessa aina ensin, vasta sitten meitä vanhempia, exiä, nyxiä jne. Olemme saanet kuvion toimimaan tosi hyvin. Lapsemme ovat kaikki jo aikuisia, sekä exän, nyxän, yhteiset, ja ovat keskenään kavereita.

        Asioat voi tehdä yksinkertaisiksi. Pohjalle riittää kun kunnioittaa toisia ihmisiä ja muut suhteet kehittyvät ajallaan. Normaalijärkisten ihmisten kanssa tämä toimii. Mutta jos kuviossa olisi tasapainottomia, narsisteja jne, ei kai se niin yksinkertaista olisi. En ole ottanut turhia stressejä jos jotain sanomisia on tullutkin. Asiat on vain hoidettu keskustelemalla, kiristämällä, lahjomalla, määräämällä jne.


      • zxzxzxzx
        PP kirjoitti:

        Mä sain seitsemän:
        1. Lause alkaa isolla kirjaimella.
        2. O ja n -kirjainten väliin ei kuulu välilyöntiä.
        3. Ex kirjoitetaan mielestäni x:llä, ei c:llä.
        4. Lapsi-sanan sijamuodon päätteestä puuttuu toinen s-kirjain.
        5. Oletettavasti puhutaan laSten, eikä kenenkään tuntemattoman "laten" asioista - ja jos kyse on Latesta, kyseessä on erisnimi eli siis iso alkukirjain.
        6. Pisteen ja Mitäs-sanan välistä puuttuu välilyönti.
        7. Mikä on pehre?

        Se sitten on tulkinnanvarainen asia, monelleko exälle lasten asiat kuuluvat, kun mainittu sana on kirjoitettu monikossa. Lisäksi todennäköisesti äidinkielenopettaja muuttaisi ensimmäisen lauseen perässä olevan pilkun pisteeksi. Eli jopa yhdeksän kirjoitusvirhettä 23 sanan tekstissä (viisi lausetta, kolme virkettä).

        Nauroin vatsani kipeäksi:).
        On se kyllä uskomatonta miten paljon kirjoitustaidottomia ihmisiä on nykypäivän Suomessa.

        Varsinkin yhdyssanat tuntuvat olevan aivan mahdoton tehtävä:).
        Kamalaa luettavaa sellainen. Esim. pöytä liina on kyllä pöytäliina, ym ym.


      • jskdjfkskghk kirjoitti:

        oon ihan samaa mieltä vaikka meillä oikeastaan uusioperhe tuntuu toimivan. Lapsi on tosin asunut isällään pienestä asti. Se voisikin olla rankempaa jos on lapsi josta tykkää ja joutuu kaksi viikkoa vaan murehtia lapsesta, Mutta tämä koko aika äitipuoleus sopii mulle. Mutta ymmärrän kyllä tuon teksin että tuntuisi kyllä aika mahdottomalta olla esim etä-äitipuoli teini-ikäiselle tytölle.

        "Tai sitten epäloogisesti: kärsivät vierasta naista kotonaan lapsuutensa ja nielevät kiukkunsa ja itkunsa hiljaa." Tätä en kyllä täysin allekirjoita ainakaan meillä. Kyllä tuo lapsi tuntuu meillä viihtyvän vaikka joskus ollaan napit vastakkain. Ja kyllä se on muhun kiukkunsakin saanut purkaa. Jostain syystä sai olla uhmaiässä äitinkin ajat meidän luona :) Tietääpähän että tämä täti ei ainakaan lähde mihinkään eikä hylkää. Kyllä tuota lasta rakastaa päivä päivältä enemmän. mutta ehkä se toimivuus onkin vaan kemioissa ja siinä että jaksaa keskustella.

        Olennaista on myös lapsen ikä, jolloin vieras nainen kotiin tulee. Jos on ihan vauva, voi toimiakin.


      • niinpä niin :)
        Jos Jos kirjoitti:

        Jos ero on selvä ja asutaan jo eri osoitteissakin niin ei ole mitään perheen rikkomista jos toinen alkaa seurustella. Sitä kutsutaan elämässä eteenpäin menemiseksi. Jos minulle tulisi ero mieheni kanssa ja haikailisin hänen peräänsä niin kyllä siinä vaiheessa viimeistää hautaisin kaikki toiveet kun mies alkaa seurustella uudestaan. Se ei ehkä kaikkien kalloon mahdu, mutta se on vahvin viesti minkä voi antaa exälleen että on siirtynyt eteenpäin.

        Näinhän sen olla pitäisi olla, mutta kun ei ole. Minun tapauksessa vaimon lapset ovat ottaneet minut hyvin vastaan, ja meidän yhteiselo toimii niinkuin pitääkin. Minä olen tutustunut vaimooni 4 vuotta hänen eronsa jälkeen, mutta exänsä mielestä olen vieläkin perheenrikkoja? Olen tullut siihen tulokseen että erossa jätetyiksi olonsa tunteneet ovat katkerimpia ihmisiä maailmassa, vaikka seurustelisivat jo uudessa suhteessa. Samaa mieltä olen kanssasi tuosta elämässä eteenpäin menosta, näin kannattaisi kaikkien eronneiden tehdä.


      • Hävetkäähän vähäsen
        zxzxzxzx kirjoitti:

        Nauroin vatsani kipeäksi:).
        On se kyllä uskomatonta miten paljon kirjoitustaidottomia ihmisiä on nykypäivän Suomessa.

        Varsinkin yhdyssanat tuntuvat olevan aivan mahdoton tehtävä:).
        Kamalaa luettavaa sellainen. Esim. pöytä liina on kyllä pöytäliina, ym ym.

        Luuleksää että nää tahallaan esittää jälkeenjääneitä :). Se on vain yksi tehokeino kun suolletaan provoviestejä. Ei oikeesti vammaset ja jälkeenjääneet tänne ehdi kirjoottelemaan nääs.


      • opettaja tässä jhei
        wwwqqq kirjoitti:

        Tässä se on kanssa kirjoittaja. Olisit nyt edes lukenut kertaalleen läpi, ennenkuin lähetät tekstin likkeelle.

        kanssa sana pitää korvata lauseessa myös sanalla! Sulla lauseen jäsentely päin metsää!
        Mene kouluun opetelemaan, ihan päin prinkkalaa menee.


      • dsAIL
        opettaja tässä jhei kirjoitti:

        kanssa sana pitää korvata lauseessa myös sanalla! Sulla lauseen jäsentely päin metsää!
        Mene kouluun opetelemaan, ihan päin prinkkalaa menee.

        Siinä taas "opetaja opetaa" :D


    • puoliäiti-ex

      Hei.Iso päätöshän tuo on mutta ainoa oikea,olisi ehkä pitänyt tehdä aikaisemmin mutta rakastan miestäni.Nyt tapailemme mutta emme siis aio asua yhdessä ennenkuin sitten joskus kahdestaan.Onnea myös sinulle;soon moro:).Onneksi jää itsella aikaa,rahaa ja mielenrauhaa, joten voimme nauttia kunnolla omasta elämästämme ilman exiä yms.

    • Ydinperheellinen

      Uusioperheet pitäisi lailla kieltää niin karmeita jutut niistä ovat!Ja vain ja ainoastaan lapset kärsivät.

      • kokemuss

        Silloin pitäisi kieltää avio-ja avoerotkin jos niissä on lapsia. Jos sellainen kielto tulisi niin ei olisi uusioperheitäkään.
        Toivottavasti ydinperheesi pysyy kasassa. Perhe on aina kahden aikuisen kauppa johon lapset kuuluu. Toinen aikuinen voi yllättää joskus.


      • vaikeaa on..
        kokemuss kirjoitti:

        Silloin pitäisi kieltää avio-ja avoerotkin jos niissä on lapsia. Jos sellainen kielto tulisi niin ei olisi uusioperheitäkään.
        Toivottavasti ydinperheesi pysyy kasassa. Perhe on aina kahden aikuisen kauppa johon lapset kuuluu. Toinen aikuinen voi yllättää joskus.

        " Silloin pitäisi kieltää avio-ja avoerotkin jos niissä on lapsia. " Ja myös kuolemantapaukset, koska leskilläkin voi olla lapsia..!


      • kjlkjlkjlkjlk

        minun 2 puolisääni ja 3 puol äitiäni ovat kaikki olleet ihania, myös kaikki 10 puolsisarta ovat olleet rikkaus. Nykyinen puolisä ja hänen 3 tytärtään ovat lottovoitto, ja olen jopa onnellinen että äiti ja isä joskus erosivat jotta sain näin rikkaan perhe-elämän. ainoa ikävä juttu on se että piti myös luopua näistä perheistä.


    • akfjajfdiehtorhiot

      Totta, ja ainoat ketkä niissä kärsii, on ne kaikki lapset, jotka siihen pyöritykseen joutuu! Mua ainakin säälittää, että lasten maailma rikkoontuu eikä heillä ole paikkaa missään. Ei koti ole sellainen, mistämuutetaan joka viikko toiseen ja taas pakkaamaanj a palaamaan.

      Minun lapseni ei kukaan ole joutunut siihen kierteeseen, vaan ovat saaneet asua kotona ja olla rauhassa. Minä estin ex miehen naiset lasten ja minun elämästä, ja se oli meidän kannalta paras päätös, yksikään nainen ei ole päässyt lapsiani haukkumaan eikä vaikuttamaan heihin väärällä tavalla.

      Mies on nyt kiero ihminen, kun on joutunut yksin uusion kouriin, eikä ole vonut olla enää isä, kun uusio esti hänen tapaamiset meidän kanssa.

      En voisi kuvitella että joku nainen tulisi meille, ja alkaisi meitä haukkumaan. Siksi estin sen ettei meille exmiehen naikkoset tule emmekä me mene sinne.

      Siksi meidän ydin perhe on onnellinen ja kaikkilapset ihania, vääristä vaikutteita ja haukkumisista, ei tule onnellinen lapsi ja aikuinen.

      • kylmä fakta

        Mutta kun sinä ET elä ydinperheessä enää.

        Ydinperhe koostuu yhdessäolevista äidistä ja isästä ja heidän yhteisistä, biologisista lapsistaan. Kun ero tulee, ydinperhe hajoaa.

        Sinä olet yksinhuoltaja, eikä sinulla ole enää ydinperhettä, eikä tule enää koskaan olemaankaan, ellet sitten palaa yhteen ex-miehesi/lastesi isän kanssa, mikä tuntuu epätodennäköiseltä.

        Joten voit lopettaa nuo "onnen ydinperhe"-juttusi ja avata silmäsi. Katso ympärillesi. Elätkö yhdessä lastesi isän kanssa parisuhteessa saman katon alla? Et. Sinun ydinperhe-aikasi on ollutta ja mennyttä. Jatkossa, jos alat parisuhteeseen jonkun miehen kanssa, olet uusperheellinen. Samoin on ex-miehesi. Siihen saakka olet yksinhuoltaja, yh-perheessä.


      • ydinperheellinen
        kylmä fakta kirjoitti:

        Mutta kun sinä ET elä ydinperheessä enää.

        Ydinperhe koostuu yhdessäolevista äidistä ja isästä ja heidän yhteisistä, biologisista lapsistaan. Kun ero tulee, ydinperhe hajoaa.

        Sinä olet yksinhuoltaja, eikä sinulla ole enää ydinperhettä, eikä tule enää koskaan olemaankaan, ellet sitten palaa yhteen ex-miehesi/lastesi isän kanssa, mikä tuntuu epätodennäköiseltä.

        Joten voit lopettaa nuo "onnen ydinperhe"-juttusi ja avata silmäsi. Katso ympärillesi. Elätkö yhdessä lastesi isän kanssa parisuhteessa saman katon alla? Et. Sinun ydinperhe-aikasi on ollutta ja mennyttä. Jatkossa, jos alat parisuhteeseen jonkun miehen kanssa, olet uusperheellinen. Samoin on ex-miehesi. Siihen saakka olet yksinhuoltaja, yh-perheessä.

        En nyt ihan noin tiukkaa linjaa vetäisi kuten edellinen kirjoittaja skrivaa. Äiti lapsineen on ydinperhe. Heidän perheestään puuttuu ex-puolison uusio, mikä on kaiken pahan alku ja juuri.
        Hyvä homma,että olet pysynyt lastesi tukena, etkä saattanut heitä "potkuplloiksi", joita vieras nainen olkoonkin lasten isän luona nävertää.
        Hyvät jatkot ydinperheellesi!


      • äääääliö
        ydinperheellinen kirjoitti:

        En nyt ihan noin tiukkaa linjaa vetäisi kuten edellinen kirjoittaja skrivaa. Äiti lapsineen on ydinperhe. Heidän perheestään puuttuu ex-puolison uusio, mikä on kaiken pahan alku ja juuri.
        Hyvä homma,että olet pysynyt lastesi tukena, etkä saattanut heitä "potkuplloiksi", joita vieras nainen olkoonkin lasten isän luona nävertää.
        Hyvät jatkot ydinperheellesi!

        Hahaaa, Lissu, sinä itse olet se "onnen ydinperhe"-tyyppi, tsemppailet itseäsi. Kuvitteletko tosiaan että muut eivät sitä huomaa?? :D

        Paraskin puhuja tiukkojen linjojen vetämisestä, itsehän teet aina juurikin niin. Olet niin ehdoton mielipiteinesi ja ennakkoluuloinesi. Mutta katsos kun kyllä tuo ydinperheen määritelmä on juurikin se mitä "kylmä fakta" kirjoitti. Äiti lapsineen EI ole ydinperhe, vaan äiti, isä ja yhteiset biologiset lapset. Näin se vain on.

        Ja mistä hemmetistä vedit tähän mukaan mitkään uudet puolisot? Miten ne tähän liittyvät? Jos lasten isällä on uusi puoliso, niin nimenomaan silloin kyseessä ei ole enää ydinperhe. Eikä tämä uusi puoliso millään muodoin kuulu ex-vaimon perheeseen, kuten ei enää ex-mieskään. Mutta yhteiset lapset ovat aina osa isänkin perhettä, ja jos kuvioissa on uusi puoliso, muodostavat he uusperheen.

        Mutta kuten sinun tapauksessasi, vieroitit lapset isästään, ja sinä lapsinesi olette yksinhuoltajaperhe. Piste.

        Otappa sanakirja kätöseen tai surffaa hieman netissä ja ota asioista selvää.


      • ??????? ??

        Kuka esti ja ketä? Ensin sinä estit ja sitten uusio esti?????????????????????????????


      • onnen ydin perhe
        äääääliö kirjoitti:

        Hahaaa, Lissu, sinä itse olet se "onnen ydinperhe"-tyyppi, tsemppailet itseäsi. Kuvitteletko tosiaan että muut eivät sitä huomaa?? :D

        Paraskin puhuja tiukkojen linjojen vetämisestä, itsehän teet aina juurikin niin. Olet niin ehdoton mielipiteinesi ja ennakkoluuloinesi. Mutta katsos kun kyllä tuo ydinperheen määritelmä on juurikin se mitä "kylmä fakta" kirjoitti. Äiti lapsineen EI ole ydinperhe, vaan äiti, isä ja yhteiset biologiset lapset. Näin se vain on.

        Ja mistä hemmetistä vedit tähän mukaan mitkään uudet puolisot? Miten ne tähän liittyvät? Jos lasten isällä on uusi puoliso, niin nimenomaan silloin kyseessä ei ole enää ydinperhe. Eikä tämä uusi puoliso millään muodoin kuulu ex-vaimon perheeseen, kuten ei enää ex-mieskään. Mutta yhteiset lapset ovat aina osa isänkin perhettä, ja jos kuvioissa on uusi puoliso, muodostavat he uusperheen.

        Mutta kuten sinun tapauksessasi, vieroitit lapset isästään, ja sinä lapsinesi olette yksinhuoltajaperhe. Piste.

        Otappa sanakirja kätöseen tai surffaa hieman netissä ja ota asioista selvää.

        Niin olen jankannutkin sitä ettei ex miehen ja ex isän naiset kuulu minun eikä lasten eikä sukumme kummankan haaran perheeseen. Me emme halua perheenrikkojia sukuumme eikä perheeseen, emmekä halunneet lapsille näyttää aikanaan että isä voi hylätä lapset milloin tahansa ja vaihtaa heidät keneen tahansa. Sitä ei tarvilasten anteeksi antaa. Näin ollen emme ole halunneet hänen naisiaan meille emmekä me ole menneet sinne, Lasten lähelle ei myöskään ole saanut tulla.

        Jos isällä on uusi nainen, se olkoon hänen riippa, ei meidän,eikä me haluta nähdä moista perheenrikkojaa, ei kyllä olla nähtykkään, se on erittäin hyvä asia.

        Kyllä se mies ihan itse on elämänsä ja lasten suhteet mokannut, turha siitä onlapsia syyttää ja minua. Jos uudet suhteet estää isää ja lapsia näkemästä, niin minkäs laspet sille voi, kyllä se miehen mielestä lapseton elämä on parasta.

        Niin ja se, että ei se mies siitä perheestä ydinperhettä tee, kyllä se on äiti ja lapset, tai isä ja lapset tai kaikki yhdessä, ei se siitä muutu vaikka joku häippäsee. Ydinperhe on paras perhe.

        Me vaan ollaan niin onnellisia, ettei kukaan ulkopuolinen ihminen ole äässyt meille haukkumaan eikä sotkemaan elämäämme enempää.


      • Ollanpa tarkkana
        ydinperheellinen kirjoitti:

        En nyt ihan noin tiukkaa linjaa vetäisi kuten edellinen kirjoittaja skrivaa. Äiti lapsineen on ydinperhe. Heidän perheestään puuttuu ex-puolison uusio, mikä on kaiken pahan alku ja juuri.
        Hyvä homma,että olet pysynyt lastesi tukena, etkä saattanut heitä "potkuplloiksi", joita vieras nainen olkoonkin lasten isän luona nävertää.
        Hyvät jatkot ydinperheellesi!

        Äiti lapsineen on yhden vanhemman perhe, ei ydinperhe.


      • olet vaan kateelline
        Ollanpa tarkkana kirjoitti:

        Äiti lapsineen on yhden vanhemman perhe, ei ydinperhe.

        Ja höpsis, äiti lapsineen on yhdinperhe. Ei se hulttio mies tee ydinperhettä joka lapsensa hylkää.


      • "potkuplloiksi"
        ydinperheellinen kirjoitti:

        En nyt ihan noin tiukkaa linjaa vetäisi kuten edellinen kirjoittaja skrivaa. Äiti lapsineen on ydinperhe. Heidän perheestään puuttuu ex-puolison uusio, mikä on kaiken pahan alku ja juuri.
        Hyvä homma,että olet pysynyt lastesi tukena, etkä saattanut heitä "potkuplloiksi", joita vieras nainen olkoonkin lasten isän luona nävertää.
        Hyvät jatkot ydinperheellesi!

        Hyvä yritys Lissu, mutta asia on pilkulleen noin kuin kirjoitettiin. Siinä ei ole mitään tulkinnan varaa.


      • olet täys ääliö
        olet vaan kateelline kirjoitti:

        Ja höpsis, äiti lapsineen on yhdinperhe. Ei se hulttio mies tee ydinperhettä joka lapsensa hylkää.

        Kuinka voi joku aikuinen ihminen olla noin tyhmä?????


      • sdf67
        olet vaan kateelline kirjoitti:

        Ja höpsis, äiti lapsineen on yhdinperhe. Ei se hulttio mies tee ydinperhettä joka lapsensa hylkää.

        "Yhdinperhe"? Mä en enää edes näköjään pysy kärryillä kaikista näistä erikoisita perhemuodoista.


      • onnen ydin perhe kirjoitti:

        Niin olen jankannutkin sitä ettei ex miehen ja ex isän naiset kuulu minun eikä lasten eikä sukumme kummankan haaran perheeseen. Me emme halua perheenrikkojia sukuumme eikä perheeseen, emmekä halunneet lapsille näyttää aikanaan että isä voi hylätä lapset milloin tahansa ja vaihtaa heidät keneen tahansa. Sitä ei tarvilasten anteeksi antaa. Näin ollen emme ole halunneet hänen naisiaan meille emmekä me ole menneet sinne, Lasten lähelle ei myöskään ole saanut tulla.

        Jos isällä on uusi nainen, se olkoon hänen riippa, ei meidän,eikä me haluta nähdä moista perheenrikkojaa, ei kyllä olla nähtykkään, se on erittäin hyvä asia.

        Kyllä se mies ihan itse on elämänsä ja lasten suhteet mokannut, turha siitä onlapsia syyttää ja minua. Jos uudet suhteet estää isää ja lapsia näkemästä, niin minkäs laspet sille voi, kyllä se miehen mielestä lapseton elämä on parasta.

        Niin ja se, että ei se mies siitä perheestä ydinperhettä tee, kyllä se on äiti ja lapset, tai isä ja lapset tai kaikki yhdessä, ei se siitä muutu vaikka joku häippäsee. Ydinperhe on paras perhe.

        Me vaan ollaan niin onnellisia, ettei kukaan ulkopuolinen ihminen ole äässyt meille haukkumaan eikä sotkemaan elämäämme enempää.

        Kävin guuglettamassa tämän väittämäsi... Ydinperhe on lapsiperhe, jossa vanhempina ovat lapsien biologiset vanhemmat. Tämä on wikipedian tietoa...


      • N

        Voisimpa sanoa jotain..


      • Hönö Tahvo
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Niin olen jankannutkin sitä ettei ex miehen ja ex isän naiset kuulu minun eikä lasten eikä sukumme kummankan haaran perheeseen. Me emme halua perheenrikkojia sukuumme eikä perheeseen, emmekä halunneet lapsille näyttää aikanaan että isä voi hylätä lapset milloin tahansa ja vaihtaa heidät keneen tahansa. Sitä ei tarvilasten anteeksi antaa. Näin ollen emme ole halunneet hänen naisiaan meille emmekä me ole menneet sinne, Lasten lähelle ei myöskään ole saanut tulla.

        Jos isällä on uusi nainen, se olkoon hänen riippa, ei meidän,eikä me haluta nähdä moista perheenrikkojaa, ei kyllä olla nähtykkään, se on erittäin hyvä asia.

        Kyllä se mies ihan itse on elämänsä ja lasten suhteet mokannut, turha siitä onlapsia syyttää ja minua. Jos uudet suhteet estää isää ja lapsia näkemästä, niin minkäs laspet sille voi, kyllä se miehen mielestä lapseton elämä on parasta.

        Niin ja se, että ei se mies siitä perheestä ydinperhettä tee, kyllä se on äiti ja lapset, tai isä ja lapset tai kaikki yhdessä, ei se siitä muutu vaikka joku häippäsee. Ydinperhe on paras perhe.

        Me vaan ollaan niin onnellisia, ettei kukaan ulkopuolinen ihminen ole äässyt meille haukkumaan eikä sotkemaan elämäämme enempää.

        Miksi ne naiset sinun luokse tulisi?????
        Katkera harakka tilittää paskaa koko ajan!!!!!
        Vittu mitä pölypäitä täällä on!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Lapset varmaan samanlaisia, aivopestyjä!!!!!!!!!!!!!!


      • puupfff
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Niin olen jankannutkin sitä ettei ex miehen ja ex isän naiset kuulu minun eikä lasten eikä sukumme kummankan haaran perheeseen. Me emme halua perheenrikkojia sukuumme eikä perheeseen, emmekä halunneet lapsille näyttää aikanaan että isä voi hylätä lapset milloin tahansa ja vaihtaa heidät keneen tahansa. Sitä ei tarvilasten anteeksi antaa. Näin ollen emme ole halunneet hänen naisiaan meille emmekä me ole menneet sinne, Lasten lähelle ei myöskään ole saanut tulla.

        Jos isällä on uusi nainen, se olkoon hänen riippa, ei meidän,eikä me haluta nähdä moista perheenrikkojaa, ei kyllä olla nähtykkään, se on erittäin hyvä asia.

        Kyllä se mies ihan itse on elämänsä ja lasten suhteet mokannut, turha siitä onlapsia syyttää ja minua. Jos uudet suhteet estää isää ja lapsia näkemästä, niin minkäs laspet sille voi, kyllä se miehen mielestä lapseton elämä on parasta.

        Niin ja se, että ei se mies siitä perheestä ydinperhettä tee, kyllä se on äiti ja lapset, tai isä ja lapset tai kaikki yhdessä, ei se siitä muutu vaikka joku häippäsee. Ydinperhe on paras perhe.

        Me vaan ollaan niin onnellisia, ettei kukaan ulkopuolinen ihminen ole äässyt meille haukkumaan eikä sotkemaan elämäämme enempää.

        Olet ihmishirviö kun estät miestä näkemästä lapsiaan! Käytät omia lapsiasi aseena ex-miehesi kiduttamisessa.

        Koita ymmärtää, että parisuhteesta erotaan mutta ei lapsista. Käsittele asia. Se, että mies seurustelee tai asuu tai on naimisissa jonkun naisen kanssa, ei tarkoita että hän oilsi osa perhettä.

        Estätkö kenties ystäviäsi tai hoitotätejä näkemästä lapsiasi? Huhhuh!


      • Rikottu____

        Tuo on itsekästä toimintaa. Tuntuu että kostat miehellesi nyt kaiken sen pahan ja lapset jää kaiken jalkoihin. Mä arvostan niitä pareja, jotka on osannu hoitaa erosa siististi ja kivuttomasti vahingoittamatta lapsia. Mun äiti oli ihan samanlainen kun sä. Ei antanut mun ja mun veljen tavata meidän isää ja kehitteli kaikkea päässään ku mikäki hullu. Kerran se puhu isän kaa puhelimessa kun se oli ajamassa hakemaan meitä luokseen ja sitten äiti yhtäkkii keksi että isähän on kännissä! Ajaa kännissä hakemaan lapsiaan! Oli todella ihana muisto kun oma isä hakkaa ovea ja huutaa että avaa ovi ja äiti huutaa ja sanoo kaikkee sairasta. Varsinkin kun oli niin nuori niin ei ees tienny että onko se mitä äiti puhuu totta. Jäi sinä viikonloppuna isällä käymättä. Kyllä tämmöset farssit ja showt koski ja stressas enemmän kun kamojen pakkaaminen joka toinen viikoloppu. Äiti sai mut usein itkemään ja tuntu niin epäreilulta etten voinut omaa isäni tavata (varsinkaan niin usein kuin olisin halunnut) ja äiti tällä käytöksellään teki erittäin paljon hallaa suhteellemme, ja nyt kun olen 20 vuotias emme ole enää väleissä. Viimeisen tekstiviestin laitoin hänelle viime loppiaisena ja toivotimme toisillemme hyvää loppu elämää. Varo vain ettei sinulle ja olemattomalle ydinperheellesikin käy samaa. Sitten kun mä täytin 12 muutin isälle ja äiti nosti helvetinmoisen sodan tästä ja sitten kun kävin äidin ja veljeni luona tunnelma oli koko ajan kireä ja äiti tavallaan piikitteli minua koko ajan. Tuntui todella pahalta että oma äitini teki niin. Hän käyttyi kuin olisin hänen vihollisensa, vaikka olin hänen oma tyttärensä. En usko että tuollaisten äitien, jotka pakottavat lapsensa olemaan näkemättä isäänsä, rakkaus on kovin kestävää laatua. Tuollaisten äitien mielestä lapset eivät saisi lainkaan puhua isästään, nähdä isäänsä tai rakastaa isäänsä.

        Teille jotka olette eroamassa tai eronneet: lapselle on paljon rankempaa se että vanhemmat sotivat jatkuvasti, eikä sovituista tapaamisista pidetä kiinni ja että lapset vedetään mukaan pelinappuloiksi (ei saa tavata vanhempiaan vaikka haluaisikin ja vaikka olisi sovittu). Kyllä ero tuli, mutta teillä ei ole oikeutta riistää lapselta vanhempaa. Jos lapsi haluaa tavata, antakaa. Älkääkä tehkö siitä mitään numeroa. Lapsi tarvitsee molempia vanhempiaan.

        AJATELKAA NIITÄ LAPSIANNE ÄLKÄÄKÄ MITENKÄ SAATTE KOSTETTUA.


      • Järki hoi!

        Miksi ihmeessä kirjoitat: emmekä me mene sinne ?!

        Et SINÄ tietenkään mene ex-miehesi luokse, mutta sinun lapsillasi on täysi oikeus mennä isänsä luokse tapaamaan omaa isäänsä esim. viikonlopuksi. Samoin ex-miehelläsi on oikeus tavata omia lapsiaan, ilman että sinä olet häiriköimässä.

        Lapsesi ovat yhtä paljon isänsä lapsia.

        Päästä irti lastesi ja itsesi takia! Käy jo sääliksi ex-miestäsikin!


      • Gummastus
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Niin olen jankannutkin sitä ettei ex miehen ja ex isän naiset kuulu minun eikä lasten eikä sukumme kummankan haaran perheeseen. Me emme halua perheenrikkojia sukuumme eikä perheeseen, emmekä halunneet lapsille näyttää aikanaan että isä voi hylätä lapset milloin tahansa ja vaihtaa heidät keneen tahansa. Sitä ei tarvilasten anteeksi antaa. Näin ollen emme ole halunneet hänen naisiaan meille emmekä me ole menneet sinne, Lasten lähelle ei myöskään ole saanut tulla.

        Jos isällä on uusi nainen, se olkoon hänen riippa, ei meidän,eikä me haluta nähdä moista perheenrikkojaa, ei kyllä olla nähtykkään, se on erittäin hyvä asia.

        Kyllä se mies ihan itse on elämänsä ja lasten suhteet mokannut, turha siitä onlapsia syyttää ja minua. Jos uudet suhteet estää isää ja lapsia näkemästä, niin minkäs laspet sille voi, kyllä se miehen mielestä lapseton elämä on parasta.

        Niin ja se, että ei se mies siitä perheestä ydinperhettä tee, kyllä se on äiti ja lapset, tai isä ja lapset tai kaikki yhdessä, ei se siitä muutu vaikka joku häippäsee. Ydinperhe on paras perhe.

        Me vaan ollaan niin onnellisia, ettei kukaan ulkopuolinen ihminen ole äässyt meille haukkumaan eikä sotkemaan elämäämme enempää.

        Nimimerkille Onnen ydin perhe.
        Olet sen tyyppinen ihminen kirjoituksiesi perusteella, ettei ole mikään ihme jos miehesi lähtee lätkimään.
        Kummallinen kontrolloija ja kateellinen p....n jauhaja.
        Kyllä ne uudet puolisot tulee hyväksyä sukuun, eroja on nykyään niin paljon ettei siinä mitään erikoista ole.
        Eihän sille mitään voi jos rakkaus loppuu ja jompikumpi puolisoista haluaa erota. Lasten takia ei huonossa liitossa kannata jatkaa, lapset kyllä vaistoavat ilmapiirin.
        Itsekin olen eronnut ja minulla ei ole mitään sitä vastaan että exäni on uuden naisen kanssa ja olen myös tyytyväinen että lapset hänen kanssaan toimeen tulevat.
        Parempi lapsillekkin sopuisa elo isänsä luonakin vieraillessaan, heidän ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä että pitävät ex-mieheni uudesta vaimosta.
        Itse olen yksinhuoltaja....ainakin toistaiseksi. En jaksa vielä uutta parisuhdetta.


      • mk

        Aika saamton mies sinun ex jos hänen uusi naisensa pystyy vaikuttamaan siihen ettei isä tapaa lapsiaan ja aika tossun alla ex taitaa olla jos vielä noudattaa kieltoa että silleen.


      • sfdsdf
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Niin olen jankannutkin sitä ettei ex miehen ja ex isän naiset kuulu minun eikä lasten eikä sukumme kummankan haaran perheeseen. Me emme halua perheenrikkojia sukuumme eikä perheeseen, emmekä halunneet lapsille näyttää aikanaan että isä voi hylätä lapset milloin tahansa ja vaihtaa heidät keneen tahansa. Sitä ei tarvilasten anteeksi antaa. Näin ollen emme ole halunneet hänen naisiaan meille emmekä me ole menneet sinne, Lasten lähelle ei myöskään ole saanut tulla.

        Jos isällä on uusi nainen, se olkoon hänen riippa, ei meidän,eikä me haluta nähdä moista perheenrikkojaa, ei kyllä olla nähtykkään, se on erittäin hyvä asia.

        Kyllä se mies ihan itse on elämänsä ja lasten suhteet mokannut, turha siitä onlapsia syyttää ja minua. Jos uudet suhteet estää isää ja lapsia näkemästä, niin minkäs laspet sille voi, kyllä se miehen mielestä lapseton elämä on parasta.

        Niin ja se, että ei se mies siitä perheestä ydinperhettä tee, kyllä se on äiti ja lapset, tai isä ja lapset tai kaikki yhdessä, ei se siitä muutu vaikka joku häippäsee. Ydinperhe on paras perhe.

        Me vaan ollaan niin onnellisia, ettei kukaan ulkopuolinen ihminen ole äässyt meille haukkumaan eikä sotkemaan elämäämme enempää.

        huh huh mitä juttuu....... Kaikkee sitä kuulee!


      • äiti, äitipuoli ja v
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Niin olen jankannutkin sitä ettei ex miehen ja ex isän naiset kuulu minun eikä lasten eikä sukumme kummankan haaran perheeseen. Me emme halua perheenrikkojia sukuumme eikä perheeseen, emmekä halunneet lapsille näyttää aikanaan että isä voi hylätä lapset milloin tahansa ja vaihtaa heidät keneen tahansa. Sitä ei tarvilasten anteeksi antaa. Näin ollen emme ole halunneet hänen naisiaan meille emmekä me ole menneet sinne, Lasten lähelle ei myöskään ole saanut tulla.

        Jos isällä on uusi nainen, se olkoon hänen riippa, ei meidän,eikä me haluta nähdä moista perheenrikkojaa, ei kyllä olla nähtykkään, se on erittäin hyvä asia.

        Kyllä se mies ihan itse on elämänsä ja lasten suhteet mokannut, turha siitä onlapsia syyttää ja minua. Jos uudet suhteet estää isää ja lapsia näkemästä, niin minkäs laspet sille voi, kyllä se miehen mielestä lapseton elämä on parasta.

        Niin ja se, että ei se mies siitä perheestä ydinperhettä tee, kyllä se on äiti ja lapset, tai isä ja lapset tai kaikki yhdessä, ei se siitä muutu vaikka joku häippäsee. Ydinperhe on paras perhe.

        Me vaan ollaan niin onnellisia, ettei kukaan ulkopuolinen ihminen ole äässyt meille haukkumaan eikä sotkemaan elämäämme enempää.

        Ei kait se lissu ole mikään ihme, että miehes lähti. Sie et kuuntele ketään vaan jauhat paskaa vuodesta toiseen. Eihän sellaista kukaan täysjärkinen jaksa vuodesta toiseen.
        Uskoisin, että koska sinulle on ihan sama mitä sanoo niin miehesi löysi normaalin naisen ja katsoi parhaaksi että ei ala jankuttamaan ja väittelemään tuollaisen kanssa vaan lapsetkin pääsee helpommalla kun ei tapella keskenään. Viisas exäsi on. Mie olen nyt oikeasti (siis aikuisten oikeasti) lukenut tätä palstaa nyt 7 vuoden ajan ja sinä edelleen täällä vouhkaat erostasi ja uusista naisista. Mitä se kertoo sinusta? 7 vuotta sitten jo lapsesi olivat aikuisia ja omillaan asuivat. Pitäisikö sinunkin jatkaa eteenpäin elämässä?

        Avioliittosi on ollut ja eletty ja sitä ei enää kukaan muu kuin sinä muista.


      • miettikää vanhemmat
        Rikottu____ kirjoitti:

        Tuo on itsekästä toimintaa. Tuntuu että kostat miehellesi nyt kaiken sen pahan ja lapset jää kaiken jalkoihin. Mä arvostan niitä pareja, jotka on osannu hoitaa erosa siististi ja kivuttomasti vahingoittamatta lapsia. Mun äiti oli ihan samanlainen kun sä. Ei antanut mun ja mun veljen tavata meidän isää ja kehitteli kaikkea päässään ku mikäki hullu. Kerran se puhu isän kaa puhelimessa kun se oli ajamassa hakemaan meitä luokseen ja sitten äiti yhtäkkii keksi että isähän on kännissä! Ajaa kännissä hakemaan lapsiaan! Oli todella ihana muisto kun oma isä hakkaa ovea ja huutaa että avaa ovi ja äiti huutaa ja sanoo kaikkee sairasta. Varsinkin kun oli niin nuori niin ei ees tienny että onko se mitä äiti puhuu totta. Jäi sinä viikonloppuna isällä käymättä. Kyllä tämmöset farssit ja showt koski ja stressas enemmän kun kamojen pakkaaminen joka toinen viikoloppu. Äiti sai mut usein itkemään ja tuntu niin epäreilulta etten voinut omaa isäni tavata (varsinkaan niin usein kuin olisin halunnut) ja äiti tällä käytöksellään teki erittäin paljon hallaa suhteellemme, ja nyt kun olen 20 vuotias emme ole enää väleissä. Viimeisen tekstiviestin laitoin hänelle viime loppiaisena ja toivotimme toisillemme hyvää loppu elämää. Varo vain ettei sinulle ja olemattomalle ydinperheellesikin käy samaa. Sitten kun mä täytin 12 muutin isälle ja äiti nosti helvetinmoisen sodan tästä ja sitten kun kävin äidin ja veljeni luona tunnelma oli koko ajan kireä ja äiti tavallaan piikitteli minua koko ajan. Tuntui todella pahalta että oma äitini teki niin. Hän käyttyi kuin olisin hänen vihollisensa, vaikka olin hänen oma tyttärensä. En usko että tuollaisten äitien, jotka pakottavat lapsensa olemaan näkemättä isäänsä, rakkaus on kovin kestävää laatua. Tuollaisten äitien mielestä lapset eivät saisi lainkaan puhua isästään, nähdä isäänsä tai rakastaa isäänsä.

        Teille jotka olette eroamassa tai eronneet: lapselle on paljon rankempaa se että vanhemmat sotivat jatkuvasti, eikä sovituista tapaamisista pidetä kiinni ja että lapset vedetään mukaan pelinappuloiksi (ei saa tavata vanhempiaan vaikka haluaisikin ja vaikka olisi sovittu). Kyllä ero tuli, mutta teillä ei ole oikeutta riistää lapselta vanhempaa. Jos lapsi haluaa tavata, antakaa. Älkääkä tehkö siitä mitään numeroa. Lapsi tarvitsee molempia vanhempiaan.

        AJATELKAA NIITÄ LAPSIANNE ÄLKÄÄKÄ MITENKÄ SAATTE KOSTETTUA.

        Itsellä teini-iästä samoja kokemuksia juurikin muutettua isäni luokse. Jo sitä ennen isästä puhuminen tai edes mainitseminen oli kuin punainen vaate. Äitipuolestani ei myöskään saanut edes nimellä mainita. Saatikka kutsua häntä äitipuoleksi. Äidiltä tullut jatkuva syyllistäminen oli yksi syy, miksi muutin pois ja miksi teini-ikä oli todella ahdistavaa aikaa. Äitipuoleni oli onneksi suurena tukena ja yritti minulle jopa puolustella äitini käytöstä sillä, että hänellä oli vain paha olla eikä hän ymmärtänyt satuttavansa minua. Ei kuulosta "pahan" äitipuolen käytökseltä.

        Olen aina pitänyt sekä äiti- että isäpuolistani eikä meillä ole koskaan ollut mitään erityisiä ongelmia. Pieniä riitoja silloin tällöin, mikä on normaalia. Kun asuin kotona niin tottakai sain kuulla heiltä oman huoneen siivouksesta ja pyykkikoneen tyhjentämisestä, mikä on tottakai ok, sillä asutaan kaikki yhdessä sillä erotuksella, että minä en alaikäisenä maksanut laskuja. Tottakai lapsille pitää jotain rajoja asettaa eikä se ole mitenkään pois niiden "oikeiden" vanhempien auktoriteetistä. Olisi aika kummallista asua yhdessä, mutta äitipuolella ei olisi mitään sanomista lapsen kotitöiden tekemisestä jne.

        Neuvo vanhemmille:
        Jos eroatte niin lapsella on edelleen oikeus molempiin vanhempiin ja vanhempien huolena pitäisi olla lapsen onnellisuus ei se miten exälle saa lapsen kautta kostettua.

        Arvatkaapa kumpaan vanhempaan on aikuisiällä paremmat välit: äitiin, joka hakkui ja vähätteli isääni ja äitipuoleani ja syyllisti minua joka käänteessä vai isääni ja äitipuoltani, jotka eivät sanoneet yhtään pahaa sanaa äidistäni, vaan olivat ainoastaan minun tukenani?


      • ydinperheellinen kirjoitti:

        En nyt ihan noin tiukkaa linjaa vetäisi kuten edellinen kirjoittaja skrivaa. Äiti lapsineen on ydinperhe. Heidän perheestään puuttuu ex-puolison uusio, mikä on kaiken pahan alku ja juuri.
        Hyvä homma,että olet pysynyt lastesi tukena, etkä saattanut heitä "potkuplloiksi", joita vieras nainen olkoonkin lasten isän luona nävertää.
        Hyvät jatkot ydinperheellesi!

        Ydinperhe on ydin tai sen osa. Äiti ja biologiset lapset on ydinperhe. Pieni, mutta ytimekäs.


      • suski1984 kirjoitti:

        Kävin guuglettamassa tämän väittämäsi... Ydinperhe on lapsiperhe, jossa vanhempina ovat lapsien biologiset vanhemmat. Tämä on wikipedian tietoa...

        Onnen ydinperheelle.
        Kaikkea hyvää. Kuten huomaat, et saa täältä ymmärrystä. No, lapsesi eivät todellakaan kaipaa miehesi uusia naisia. Mies saa yksin pitää yhteyttä lapsiisi, ja kannattaisikin. Olen samaa mieltä, että miehen vastuulla on tavata niitä lapsiaan uudesta naisesta huolimatta. Lapset eivät kaipaa niitä uusia sussuja tai puolisoita. Pääsee paljon helpommalla, kun tämän tajuaa ja rennosti toteuttaa käytännössä.
        Mielestäni elät ydinperheen elämää.
        Onpa paljon katkeria eronneita täällä, kun eivät suvaitse ajatuksiasi. Mitähän siitä voisi päätellä. Yksinhuoltajaa mollataan. Aika matalaa. Hoitaa kunnolla lapsensa yksin. Aika matalaa, sanoisin. Itse elän ns, alkuperäisessä kokonaisessa perheessä, ja kunniotan kovasti valintojasi: hoidat kaiken hienosti lasten parhaaksi. Se ei näytä kaikkien vapaamielisyyteen oikein istuvan. Tsemppiä!


    • oli ihan asiaa

      Kyllä ydinperhe ovat lapset yhdessä kummankin biologisen vanhempansa kanssa, kun vielä ovat yhdessä.

      Toinen vanhempi lastensa kanssa ilman toista vanhenpaa on yh-perhe....

      • Lissuuuuuuu!

        "Ydinperhe tarkoittaa perhettä, jossa asuu yhdessä vain vanhemmat ja heidän yhteiset lapsensa. Ydinperheessä vanhemmat ovat eri sukupuolta ja naimisissa keskenään eikä heillä ole lapsia muista avioliitoista."

        Lissulla ei mene jakeluun mikään, minkä hän itse ei HALUA menevän jakeluun. Kyllä hän oikeasti tämänkin tajuaa, mutta eipä hänestä ole myöntämään, että hänen ydinperheensä on ollutta ja mennyttä.

        Jos hänen mielestään äiti ja lapset ovat ydinperhe, niin sitä ovat sitten kai isä ja lapsetkin, ilman sitä äitiä? Ei se äiti yksinään lasten kanssa sitä ydinperhettä tee, vaan ISÄ JA ÄITI JA HEIDÄN YHTEISET LAPSENSA.

        PISTE.


      • aina ydinperhe

        Näin, mutta se että joku siitä häippäsee, ei muuta asiaa yhtään, se on edelleen ydinperhe vaikka sieltä puuttuisi isä tai äiti.


      • ota selvää asioista.
        aina ydinperhe kirjoitti:

        Näin, mutta se että joku siitä häippäsee, ei muuta asiaa yhtään, se on edelleen ydinperhe vaikka sieltä puuttuisi isä tai äiti.

        Kyllä se muuttaa, kun toinen vanhempi häipyy, perhe muuttuu yhden vanhemma perheeksi. Se ei enään ole ydinperhe. Se että sinä väität toista, ei asiaa siksi oikeasti muuta. Etsi itsellesi faktaa asiasta, jos et meitä muita usko.


      • tajua jo
        aina ydinperhe kirjoitti:

        Näin, mutta se että joku siitä häippäsee, ei muuta asiaa yhtään, se on edelleen ydinperhe vaikka sieltä puuttuisi isä tai äiti.

        No kun se asia nimenomaan muuttuu, kun isä tai äiti siitä häippäsee.

        Perhe ei ole enää ydinperhe, koska vanhemmat eivät ole enää yhdessä.


      • oletko huijari
        aina ydinperhe kirjoitti:

        Näin, mutta se että joku siitä häippäsee, ei muuta asiaa yhtään, se on edelleen ydinperhe vaikka sieltä puuttuisi isä tai äiti.

        Saatko sinä lapsilisissä yksinhuoltajan lisää, jos olet ydinperheessä niin palauta yksinhuoltajalisät.


      • ydinperhe meillä on
        tajua jo kirjoitti:

        No kun se asia nimenomaan muuttuu, kun isä tai äiti siitä häippäsee.

        Perhe ei ole enää ydinperhe, koska vanhemmat eivät ole enää yhdessä.

        Ei se mies siitä perheestä ydinperhettä tee oli sitä tai ei! Ydin perhe on se oli siinä kuin monta tahansa, kunhan ei ole vieraita ihmisiä.


      • Hohhojakkaa,,,
        aina ydinperhe kirjoitti:

        Näin, mutta se että joku siitä häippäsee, ei muuta asiaa yhtään, se on edelleen ydinperhe vaikka sieltä puuttuisi isä tai äiti.

        Kun perheessä on yksi vanhempi, isä tai äiti jonka luona lapset pääsääntöisesti asuvat on kyseessä silloin YKSINHUOLTAJA. Mikä ihmeen tarve joillakin ihmisillä on puhua vielä ydinperheestä kun perhe ei enää selvästikään ole kokonainen. Se ei ole enää ehjä. Yksi on lähtenyt. Painakaa se kalloon älkääkä yrittäkö piilotella sen ydinperhe sanan takana. Hyväksykää se tosi asia. Ei se että on eronnut ja yksinhuoltaja tee ihmisestä yhtään sen huonompaa kuin "ydinperheen äiti/isä".


      • ydinperhe meillä on kirjoitti:

        Ei se mies siitä perheestä ydinperhettä tee oli sitä tai ei! Ydin perhe on se oli siinä kuin monta tahansa, kunhan ei ole vieraita ihmisiä.

        Niin ei se mies siitä perheestä ydinperhettä teekään, vaan kaksi vanhempaa YHDESSÄ lastensa kanssa.


    • naisenrautakoura

      ydinperhe? perhe ei tarvitse lapsia, kaksi elämänsä yhteisesti jakavaa aikuista riittävät siihen.

      • lissu on yh

        Aivan, 2 aikuista keskenään tai 2 aikuista yhteisine biologisine lapsineen. Yhden vanhemman perhe ei ole ydinperhe, eikä yksin elävä aikuinen ole ydinperhe.

        Mutta Lissulla on oma maailmansa, jossa on omat määritelmät, juttunsa ja sääntönsä, ei siihen tavallisella terveellä tallaajalla ole asiaa. Hullun mieli on hullun mieli, eikä muuksi muutu. Hänelle asioiden selostaminen on kuin tuuleen huutaisi.


      • törppöjä ootte
        lissu on yh kirjoitti:

        Aivan, 2 aikuista keskenään tai 2 aikuista yhteisine biologisine lapsineen. Yhden vanhemman perhe ei ole ydinperhe, eikä yksin elävä aikuinen ole ydinperhe.

        Mutta Lissulla on oma maailmansa, jossa on omat määritelmät, juttunsa ja sääntönsä, ei siihen tavallisella terveellä tallaajalla ole asiaa. Hullun mieli on hullun mieli, eikä muuksi muutu. Hänelle asioiden selostaminen on kuin tuuleen huutaisi.

        Ei se mies siitä ainoastaan tee ydinperhettä, oli sitä tai ei!! Ydinperhe on myäös äiti jalapset! Tai isä ja lapset!

        Typerää ajatella niin, että perhe on vain missä on kaksi aikuista ja lapset, kyllä se pehre on yksi aikuinen ja lapset.


      • Tarkkana Lissu!
        törppöjä ootte kirjoitti:

        Ei se mies siitä ainoastaan tee ydinperhettä, oli sitä tai ei!! Ydinperhe on myäös äiti jalapset! Tai isä ja lapset!

        Typerää ajatella niin, että perhe on vain missä on kaksi aikuista ja lapset, kyllä se pehre on yksi aikuinen ja lapset.

        Ydinperheen tekee kaksi eri sukupuolta olevaa vanhempaa ja heidän yhteiset biologiset lapsensa. Kukaan ei ole sanonutkaan että PERHE on vain sellainen missä on kaksi aikuista, ei kukaan. Perheitä on monenlaisia, mutta ydinperheitä vain yhdenlaisia.


      • ydinperhe on ydinper
        Tarkkana Lissu! kirjoitti:

        Ydinperheen tekee kaksi eri sukupuolta olevaa vanhempaa ja heidän yhteiset biologiset lapsensa. Kukaan ei ole sanonutkaan että PERHE on vain sellainen missä on kaksi aikuista, ei kukaan. Perheitä on monenlaisia, mutta ydinperheitä vain yhdenlaisia.

        Oli siinä yksi tai kaksihuoltajaa, se on aina ydinperhe. Sitten ei ole enää, jos on joku vieras lapsi asuu siinä, se ei ole.


      • ääääliölissu
        törppöjä ootte kirjoitti:

        Ei se mies siitä ainoastaan tee ydinperhettä, oli sitä tai ei!! Ydinperhe on myäös äiti jalapset! Tai isä ja lapset!

        Typerää ajatella niin, että perhe on vain missä on kaksi aikuista ja lapset, kyllä se pehre on yksi aikuinen ja lapset.

        "Typerää ajatella niin, että perhe on vain missä on kaksi aikuista ja lapset, kyllä se pehre on yksi aikuinen ja lapset. "

        Kukaan ei ole väittänyt, ettei yksi aikuinen ja lapset ole perhe, SE EI VAAN OLE YDINPERHE! Se on YKSINHUOLTAJAPERHE/YHDEN VANHEMMAN PERHE!


      • Ydinperhe ON ydinper
        ydinperhe on ydinper kirjoitti:

        Oli siinä yksi tai kaksihuoltajaa, se on aina ydinperhe. Sitten ei ole enää, jos on joku vieras lapsi asuu siinä, se ei ole.

        Ydinperheessa on aina KAKSI eri sukupuolta olevaa vanhempaa ja heidän lapsensa. Yhden vanhemman perhe on yhden vanehmman perhe/yh-perhe. Sitten on UUSperheitä, SATEENKAARIperheitä,YDINperheitä. Jokaiselle perhemuodolle on virallinen määritelmä.Sinun MuTu-määritelmäsi ei näitä oikeita määritelmiä kumoa, eikä saa häviämään mihinkään.
        YDINperhe NIMENOMAAN on YDINperhe ja sitä sinulla ei enään ole.


      • sekaperheprkl
        ääääliölissu kirjoitti:

        "Typerää ajatella niin, että perhe on vain missä on kaksi aikuista ja lapset, kyllä se pehre on yksi aikuinen ja lapset. "

        Kukaan ei ole väittänyt, ettei yksi aikuinen ja lapset ole perhe, SE EI VAAN OLE YDINPERHE! Se on YKSINHUOLTAJAPERHE/YHDEN VANHEMMAN PERHE!

        MITÄ VÄLII SILLÄ SANALLA ON ONKO YDIN VAI ALIN PERHE!!!
        Lopettakaa jo sen jauhaminen.

        Jokainen saa kutsua omaa perhettä miksi haluaa! Jos äiti lapsineen on ydinperhe niin se on, jos se ei jollee ole niin se ei ole.


      • Lapset tekevät perhe

        Höps. Ei ole perhettä ilman lapsia, on vain keskenään naiskentelevia aikuisia ;D. Vai onko teillä lapsena esim. villakoira tai marsu...


      • lissu luuseri
        Lapset tekevät perhe kirjoitti:

        Höps. Ei ole perhettä ilman lapsia, on vain keskenään naiskentelevia aikuisia ;D. Vai onko teillä lapsena esim. villakoira tai marsu...

        Haha, lissu hävisi tän keskustelun ja nyt selittää joutavia, kun Vi*****aa.


      • sairasta sakkia
        lissu luuseri kirjoitti:

        Haha, lissu hävisi tän keskustelun ja nyt selittää joutavia, kun Vi*****aa.

        Ai siitäkö tässä onkin kyse, kinataan niin kauan kunnes ei saa vastauksia, sitten viimeinen on se luuseri?? Juupa...voi ihme....aika lapsellista.


      • #####.
        sairasta sakkia kirjoitti:

        Ai siitäkö tässä onkin kyse, kinataan niin kauan kunnes ei saa vastauksia, sitten viimeinen on se luuseri?? Juupa...voi ihme....aika lapsellista.

        Ei viimeinen, vaan tämä vajakki lissu, joka saa selvistäkin asioista niin vaikeita.


      • vastaus vajakille...
        #####. kirjoitti:

        Ei viimeinen, vaan tämä vajakki lissu, joka saa selvistäkin asioista niin vaikeita.

        Niin, se joka sanoo asiat suoraan on vajakki, ja joka valehtelee jopa lapsille on loistotyyppi! Niinpä, totuuksia kun täällä ei näköjään suvaita.


      • lissuuuuuuuuuuuuuuu.
        vastaus vajakille... kirjoitti:

        Niin, se joka sanoo asiat suoraan on vajakki, ja joka valehtelee jopa lapsille on loistotyyppi! Niinpä, totuuksia kun täällä ei näköjään suvaita.

        vedä ittes jojoon, niin pääset tuskistas.


      • minä=perhe
        lissu on yh kirjoitti:

        Aivan, 2 aikuista keskenään tai 2 aikuista yhteisine biologisine lapsineen. Yhden vanhemman perhe ei ole ydinperhe, eikä yksin elävä aikuinen ole ydinperhe.

        Mutta Lissulla on oma maailmansa, jossa on omat määritelmät, juttunsa ja sääntönsä, ei siihen tavallisella terveellä tallaajalla ole asiaa. Hullun mieli on hullun mieli, eikä muuksi muutu. Hänelle asioiden selostaminen on kuin tuuleen huutaisi.

        Mikä on yhden aikuisen muodostama perhe?


      • ?????????-
        Lapset tekevät perhe kirjoitti:

        Höps. Ei ole perhettä ilman lapsia, on vain keskenään naiskentelevia aikuisia ;D. Vai onko teillä lapsena esim. villakoira tai marsu...

        Auts. Sanopa toi niille jotka ei voi saada lapsia. Ja entäs sitten parit, jotka on päättäny että ne ei halua lapsia mutta asuvat yhdessä tai ovat naimisissa? Tai sitten samaa sukupuolta olevat parit. Perhe voi olla ihan minkälainen tahansa. Perheen voi muodostaa vaikka poika, joka asuu isoäitinsä luona. Siinä on yksi perhe. Mutta ydinperhe se ei ole.


      • minä=perhe kirjoitti:

        Mikä on yhden aikuisen muodostama perhe?

        se on sinkkuperhe :D


      • Liljankukka
        Lapset tekevät perhe kirjoitti:

        Höps. Ei ole perhettä ilman lapsia, on vain keskenään naiskentelevia aikuisia ;D. Vai onko teillä lapsena esim. villakoira tai marsu...

        Heh, kyllä todellakin on perhe, vaikka ei olisi lapsia. Kaksi aikuista on perhe, ovat sitten heteroita tai eivät.

        Ja perhe on vaikka sinkku kissansa kanssa. Esim. Nimeni on Lissu, minä ja kissani Matti olemme perhe.

        Huom. perheessä voi olla myös adoptoituja lapsia.


      • voi teitä
        lissuuuuuuuuuuuuuuu. kirjoitti:

        vedä ittes jojoon, niin pääset tuskistas.

        Heippa,

        ehdotit juuri naiselle jolla on lapsia, että hän tappaisi itsensä. Miksi? Koska hän on määritellyt termin ydinperhe itselleen sopivaksi ja käyttää sitä siis hieman väärin. Jospa te, rakkaat naiset, nyt selviäisitte näistä valtavista ongelmistanne ja keskittyisitte olennaiseen, eli kommentoimaan aloittajan viestiä.

        ystävällisin terveisin,
        joku joka purkaa omaa henkistä ahdistustaan lenkkeilemällä. MIk olisi sinun keinosi?


      • ydinerhe
        minä=perhe kirjoitti:

        Mikä on yhden aikuisen muodostama perhe?

        Ja jos vahingossa samaan osoitteeseen muuttaa toinen aikuinen tai itse muuttaa toisen aikuisen perheeseen, niin se on ydinerhe :D


    • Meijän tapaus

      Yllä kirjoittamasi asia ei varmasti ole kauhean epätavallinen.
      Mutta jokseenkin tylystit kirjoitit miehesi lapsista.
      Ymmärrän kyllä, että exän laittamat kapulat rattaisiin, raastaa varmasti sinua.
      Itse tein saman päätöksen kaksi vuotta sitten, tosin minulla oli uusioperheessä mukana myös yksi oma lapseni. Joten läksin lapseni kanssa.
      Sama loppu tulos kun sinulla, eli tapaamme miehen kanssa edelleen.
      Nyt hän saa olla "rauhassa lastensa kanssa, eikä ilkeä äitipuoli ole sotkemassa hänen lastensa elämää", niinkun hänen exänsä tapana on ilmaista asia.
      Ihme ja kumma vaan, kun muutin pois yhteisestä asunnosta, niin hänen lapsensa rupesi soitelemaan minulle ja tulemaan yökylään jne.
      Sitä ei heidän biologinen äitinsä voi kieltää, lapset ovat jo sen ikäisiä, että heillä on oikeus päättää omista asioista.
      Toki heidän biologinen äiti ei jättänyt minua rauhaan vaikka oman kämpän etsinkin, hän ilmoitti asiasta sos. viranomaisille, että hänen lapsensa ei saa käydä minun luona. Siitähän se varsinainen myllytys vasta alkoi, jouduin käymään asian tiimoilta sos.toimistossa, sekä mieheni ja hänen lapsensa.
      Lopputulos sos.toimiston päätöksellä, että lasten kasvun kehitystä ei haittaa vaikka kävisivät luonani, kun niin itse haluavat. Sos toimiston mukaan, olen yksi turvallinen aikuinen lapsille lisää. (näin olen itse aina ajatellutkin, mutta onneksi siitä sain mustaa valkoisella, niin tiedän olleeni oikeassa).
      Mieheni exällä tämä ratkaisu ei kelvannut, hän on vetänyt asian oikeuteen, tämä käsittely on nyt siinä vaiheessa, että olen saanut haasteen tulla kuultavaksi, ja joskus tulevaisuudessa tästä kaiketi on jonkinlainen oikeudenkäynti istunto.
      Minä en haluasisi mieheni lasten arkeen tälläistä hämmennystä, mutta heidän biologinen äiti tätä haluaa. En ymmärrä miksi. Kun mitään kaltoinkohtelua tai laiminlyöntiä en ole lapsia kohtaan tehnyt.
      En ymmärrä miksi pitää hankaloittaa lasten elämää näin paljon.
      En minäkään mikään ylin ystävä ole ex-mieheni nyksän kanssa, mutta lapsellani on hyvä olla siellä ja tulee toimeen myös entisen mieheni nykyisen kanssa ja se riittää minulle. En puutu heidän arkeensa, enkä halua sitä millään tapaa hankaloittaa.
      Mielipiteitä otan kyllä teiltä vastaan, jos joku haluaa vastata puolesta tai vastaan.
      Tsemiä kaikille nyxille ja exille ja ennenkaikkea lapsokaisille!

      • ou_nou

        Kaikkea se ex-vaimon katkeruus teettääkin. :D


      • N

        Eli mitäpä tarkoitat.


    • häpeä, se on oikein

      Niin, niin ne loppuu pehreet kun joku menee väliin. Hyvä kun huomasit mitä oelt tehnyt! Vai kehuenko ilmoitit, että eräs perhe on loppu??? Tunnet syyllisyyttä, se on oikein. Mieti seuraavan kerran tarkemmin, kun menet perheen väliin.

      • Katkeruus paistaa

        Sinä voisit kyllä oikeasti etsiä itsellesi psykiatrista hoitoa, tuohan on jo huolestuttavaa.


      • onnen ydin perhe
        Katkeruus paistaa kirjoitti:

        Sinä voisit kyllä oikeasti etsiä itsellesi psykiatrista hoitoa, tuohan on jo huolestuttavaa.

        olet vaan jkateellinen meille, meillä ei pehreen rikkojia suvaita.


    • Satisfied mind12

      Ottamatta kantaa perheen rikkojiin...tässä ei nyt olu siitä kyse? Joten....
      Siis olen sitä mieltä että mitä hittoo sitä miehen kans yhteen pitää muuttaa??? (Ja pahinta vielä...tehdä lapsia jos ON jo omat molemmilla!!!!???)
      Suhde pysyy tuoreena kun vain TAPAILLAAN!
      Mitä sitä nyt ostaa koko lehmää jos tarvii vain kupillisen maitoa!?
      Hyvä ratkaisu....Kuka tarvii toisen räkänokkia?!

    • jk

      niinkö

      • N

        Kuka noin.


    • Asian ymmärtänyt

      On se kumma jos ei aikuiset ihmiset osaa sopia välejään sellaisiksi ettei lasten tarvi kärsiä.....Kyllä se on yhtä lailla perhe siinä uusioperheessäkin ja olemme vain ihmisiä,lapsetkin sen ymmärtää.

      • lissu lissu

        Lissu voitko vastata!? Siis ilmeisesti ex ukkosi lähti toisen naisen matkaan? Ymmärrän että siitä naisesta ajattelet perheen rikkojana. Useasti kuitenkin olet maininnut että ex:llä on ollut myös muita suhteita niin miten nämä muut naiset ovat perheen rikkojia???
        Oletko sinä joka kerta palannut ex luokse takaisin ja hän on pettänyt uudestaan??

        Hyvä nainen et sinä voi tuomita jokaista naista "huorin"tekijäksi..kai sinä aikuinen tajuat että ihmiset eroavat eri syistä ei siis aina vain kolmannen osapuolen takia.

        Jokaisella on oikeus onneen ja saa sitä yrittää jospa se olisi oikea... jokaista uutta ihastusta ei näytille viedä ja asioiden kanssa on edettävä maltilla...


      • meille ei tulla ikin
        lissu lissu kirjoitti:

        Lissu voitko vastata!? Siis ilmeisesti ex ukkosi lähti toisen naisen matkaan? Ymmärrän että siitä naisesta ajattelet perheen rikkojana. Useasti kuitenkin olet maininnut että ex:llä on ollut myös muita suhteita niin miten nämä muut naiset ovat perheen rikkojia???
        Oletko sinä joka kerta palannut ex luokse takaisin ja hän on pettänyt uudestaan??

        Hyvä nainen et sinä voi tuomita jokaista naista "huorin"tekijäksi..kai sinä aikuinen tajuat että ihmiset eroavat eri syistä ei siis aina vain kolmannen osapuolen takia.

        Jokaisella on oikeus onneen ja saa sitä yrittää jospa se olisi oikea... jokaista uutta ihastusta ei näytille viedä ja asioiden kanssa on edettävä maltilla...

        Kyllä ne perheenrikkojat asiansa osaa, ensin hajoitetaan perhe, sitten ollaan kun ei mitään oisi tehtykkään, ja syytetään muita omista tekosista.

        Kyllä se mies meidät vaihtoi kummalliseen naikkoseen, joka ei kehtaa näyttäytyäkkään. Toisaalta emme edes halua heitä nähdä, en voisi sallia lasteni näkevän ikinä perheenrikkojaa, ja tuntisin syyllisyyttä jos semmonen kana meille änkeisi. Hyi ei ikinä.

        Juu mies saa olla onnellinen, mutta kun ei ole. Menetti lapset kun vaihtoi heidät naikkosiin, joten kyllä lapset ymmärtää että isä kyllästyi heihin ja sen tähden teki vaihtokaupat. Emme ole enää katkeria, olimme kyllä. Juuri siksi emme voi sietää sitä ajatusta, että näkisimme ne naikkoset, meille on keitlo edelleen voimassa.

        Kaikki on hyvin, kuhna ne naikkoset ei tule meille eikä kiusaa lapsiani eikä ala heitä haukkumaan. Olisin huono äiti ellen pitäisi lasten puolta, ja keiltäisi naikkosten meille tulon.


      • meille ei tulla ikin kirjoitti:

        Kyllä ne perheenrikkojat asiansa osaa, ensin hajoitetaan perhe, sitten ollaan kun ei mitään oisi tehtykkään, ja syytetään muita omista tekosista.

        Kyllä se mies meidät vaihtoi kummalliseen naikkoseen, joka ei kehtaa näyttäytyäkkään. Toisaalta emme edes halua heitä nähdä, en voisi sallia lasteni näkevän ikinä perheenrikkojaa, ja tuntisin syyllisyyttä jos semmonen kana meille änkeisi. Hyi ei ikinä.

        Juu mies saa olla onnellinen, mutta kun ei ole. Menetti lapset kun vaihtoi heidät naikkosiin, joten kyllä lapset ymmärtää että isä kyllästyi heihin ja sen tähden teki vaihtokaupat. Emme ole enää katkeria, olimme kyllä. Juuri siksi emme voi sietää sitä ajatusta, että näkisimme ne naikkoset, meille on keitlo edelleen voimassa.

        Kaikki on hyvin, kuhna ne naikkoset ei tule meille eikä kiusaa lapsiani eikä ala heitä haukkumaan. Olisin huono äiti ellen pitäisi lasten puolta, ja keiltäisi naikkosten meille tulon.

        Miksiköhän ne "naikkoset" haluaisivat edes teille tulla? Eiköhän exäsi uusi naisystävä halua rauhassa elää elämäänsä miehensä kanssa, tuskin hänkään on kiinnostunut sinua tapaamaan. Mies varmaan haluaisi lapsia tavata, ja uusi naisystävä ehkä ihan vaan siksi, että lapset ovat miehelle tärkeitä. Mutta eihän se nyt hyvänen aika sitä tarkoita, että se uusi nainen kiusaisi lapsia tai heitä haukkuisi. Olet kyllä mielisairas ihminen kun sellaista edes ajattelet. Ja vain hullu estää lapsia tapaamasta isäänsä vain siksi, että tällä on uusi naisystävä. Säälin todella lapsiasi!


      • Liljankukka
        meille ei tulla ikin kirjoitti:

        Kyllä ne perheenrikkojat asiansa osaa, ensin hajoitetaan perhe, sitten ollaan kun ei mitään oisi tehtykkään, ja syytetään muita omista tekosista.

        Kyllä se mies meidät vaihtoi kummalliseen naikkoseen, joka ei kehtaa näyttäytyäkkään. Toisaalta emme edes halua heitä nähdä, en voisi sallia lasteni näkevän ikinä perheenrikkojaa, ja tuntisin syyllisyyttä jos semmonen kana meille änkeisi. Hyi ei ikinä.

        Juu mies saa olla onnellinen, mutta kun ei ole. Menetti lapset kun vaihtoi heidät naikkosiin, joten kyllä lapset ymmärtää että isä kyllästyi heihin ja sen tähden teki vaihtokaupat. Emme ole enää katkeria, olimme kyllä. Juuri siksi emme voi sietää sitä ajatusta, että näkisimme ne naikkoset, meille on keitlo edelleen voimassa.

        Kaikki on hyvin, kuhna ne naikkoset ei tule meille eikä kiusaa lapsiani eikä ala heitä haukkumaan. Olisin huono äiti ellen pitäisi lasten puolta, ja keiltäisi naikkosten meille tulon.

        Ex-miehesi ei kyllästynyt lapsiinsa vaan sinuun!

        Oletko ajatellut, että itse olet ihminen jonka kanssa ei voi elää?

        Vain hullu ihminen pilaa lastensa välit omaan isäänsä tuolla tavalla!

        Säälin lapsiasi: olet pilannut heidän elämänsä!

        Eivät ne "naikkoset" ole mitään perheenrikkojia vaan sinä ja ex-miehesi.

        Toivon todella lastesi takia, että hankit apua itsellesi! Joku varmaan osaa neuvoa paremmin, mutta sinun kannattaisi varmaan PIAN ottaa yhteyttä mielenterveystoimistoon!


    • mörkö!

      olen mies 47v,ja 2 kertaa oon kokeillu sitä uusioperhehommaa.aivan saatanan sairasta paskaa.homma joka on järkeä vailla .jokainen joka sitä on kokeillut tai on siinä tietää että se on teennäistä PAS*AA!mne väärät isät tai äitit ikinä ei korvaa OIKEITA vanhempia .siksi pennut nykyjään ihan sekasin ja hulluja ku aikuiset ei pysty hillitteen omia himojansa.oon 8v pojan yksinh. ja käyn joskus naimassa jonkiun kanssa mutta uusioperhe pask*an en poikaa laita...

      • N

        Sehän on kyl ihmisestäkiini..


      • onnellisesti erossa

        Oikeaa puhetta!!


      • Sexy ex

        Moi mörkö!Samoin minäkin ajattelen! En kyllä halua sekoittaa lapseni päätä enää yhtään enempää eli pysyn sinkkuna ja käyn sit kahvittelemassa namun miehen kanssa ilman sen kummempia velvotteita..Kun vielä löytäisi hyvän vakipanon olisin ikionnellinen:)


      • mörkö!
        Sexy ex kirjoitti:

        Moi mörkö!Samoin minäkin ajattelen! En kyllä halua sekoittaa lapseni päätä enää yhtään enempää eli pysyn sinkkuna ja käyn sit kahvittelemassa namun miehen kanssa ilman sen kummempia velvotteita..Kun vielä löytäisi hyvän vakipanon olisin ikionnellinen:)

        sexy ex:lle .kyl se vakio pano ois ihan jees,jos se jostain löytyisi,saa nähdä ja mielummin semmonen nainen jolla ois lapsi niin ymmärtää mistä on kysymys


    • onnellinen =)

      hmm...minä itse otin eron omasta miehestäni ja yksin ainoastaan sen vuoksi kun suunnitelmiin kuului perhe lapsineen mutta kun ensimmäinen( ja ainoa) syntyi niin kaverit ja juominen vei voiton perhe-elämästä ja lopulta työelämäkin jäi. Mulle jäi siis kaikki hoidettavaksi. Parin vuoden jälkeen tapasin miehen johon rakastuin heti, eronnut 3 lapsen isä ja hänen exä asuu lähellä ja heillä on yhteishuoltajuus. Alussa elämä oli kamalaa teinien kanssa,minua ja lastani syrjittiin ja haukuttiin, elämää vaikeuttaa edelleen oma exä jonka kanssa kokoajan kasvatuksesta ja kurista, kun on annettu ymmärtää että tämä uusioperhe ei ole lapseni perhe ja muita ei tarvitse edes totella. Ei myöskään äitiä koska äiti on paha ja hajotti perheen. Olin jo valmis yhdessä vaiheessa että hommaan sen oman asunnon niille päiville kun lapseni on luonani mutta sitten kuitenkin tilanne alkoi tasaantumaan ja aloin odottamaan nykyisen avokin lasta. Teinit oli hirveitä, toivoivat lapsen kuolevan ennen kuin syntyy yms. Sitten koitti päivä jolloin lapsi syntyi ja kaikkien lapsien ihastuminen kaikkien yhteiseen pikkusisarukseen on tuonut tasapainon elämään. Ollaan onnellisia existä huolimatta ja tehdään omalta osalta asiat oikein niin eiköhän lapsetkin opi tulevaisuudessa suvaitsevaisuudesta jotakin. Eikä tuo avokin exäkään ole hoitanut asioitaan kovin hyvin, välillä on pakko "korvata" puutteet mihin ei tukea omalta äidiltä saa kun hän elää uuden miehensä kanssa "vapaata elämää" Mutta sitä vaan tarkoitin että voi onnistua ja olla onnellinen uusioperheessä mihin kuuluu 2 oman lisäksi 3 toisen, ei se aina helppoa oo mutta pienistä asioista pitää olla kiitollinen ja onnellinen. Hyvän yön suukko tai raivoaminen, kumpikin kertoo että lapset kokee minut turvalliseksi aikuiseksi. :) p.s. pitkä ja aihetta sivuavaa mutta yx näkökulma uusioperheestä..

      • Lapset ensin

        Miksi ihmeessä pitää edes muuttaa yhteen, varsinkin jos lapset suhtautuu uuteen kumppaniin karsastaen? Luuleeko nää umpirakastuneet, että kyllä se siitä ajan kanssa, lapset alkaa ihan varmasti tykätä ja meistä tulee niiiiin ihana perhe. Ensisijaisesti pitää ajatella niiden lasten tunteita, ei omia. En voisi kuvitellakaan, että oma miesystäväni muuttaisi lasteni arkeen. Heillä on jo isä, vaikka asuukin muualla. Kaikki ovat tyytyväisempiä näin.


      • hahhahhah
        Lapset ensin kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pitää edes muuttaa yhteen, varsinkin jos lapset suhtautuu uuteen kumppaniin karsastaen? Luuleeko nää umpirakastuneet, että kyllä se siitä ajan kanssa, lapset alkaa ihan varmasti tykätä ja meistä tulee niiiiin ihana perhe. Ensisijaisesti pitää ajatella niiden lasten tunteita, ei omia. En voisi kuvitellakaan, että oma miesystäväni muuttaisi lasteni arkeen. Heillä on jo isä, vaikka asuukin muualla. Kaikki ovat tyytyväisempiä näin.

        Mukava lukea sinkkunaisena näitä ydin- ja uusioperheen ongelmia. Ihmisten olisi hyvä joskus miettiä, että aikuinen ihminen voi elää yksinkin olematta mitään vailla. Oman kokemukseni mukaan sitä vähemmän ahdistusta ja säätämistä, mitä kauempana miehet pitää. Toisaalta olen myös kokenut sen, että miehet pitävät erittäin tärkeinä ja läheisinä tyttäriään. Mikäs siinä, jos mies tykkää, että elämänsä tärkein nainen on tytär, se sopii minulle, mutta en minä kauaa viitsi sellaista miestä katsella. Hän on valintansa tehnyt ja minä myös! Lapsettomat aikuiset löytävät herkästi yhteisiä juttuja ja olenkin sitä mieltä, että me lapsettomat sovimme parhaiten keskenämme yhteen. meillä on samantyyppinen perhehistoria ja tapa jakaa aikuisten kanssa asioita. Sanon joskus, että miehet joilla on lapsia maistuvat vähän maidolta ja ovat hiukan liian lässyjä. Tulevat sitäpaitsi vaareiksi kovin aikaisin ja uinuvat siinä roolissaan. Annetaan heidän uinua. Tarkoituksellisesti lapseton nainen ei ryhdy äidiksi tai mummoksi, jonkun toisen pennuille, jos ei ole itsekään lapsia halunnut. Onneksi nykyaika sallii erilaiset perheet, eikä ole mitään paineita hankkia lapsia, jos ei tahdo. Nykyään voi sen jopa rehellisesti sanoa, että kiitos ei lapset! Annetaan toisten tahia ja taistella pentujensa kanssa.


      • väsynyt äitipuoli
        Lapset ensin kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pitää edes muuttaa yhteen, varsinkin jos lapset suhtautuu uuteen kumppaniin karsastaen? Luuleeko nää umpirakastuneet, että kyllä se siitä ajan kanssa, lapset alkaa ihan varmasti tykätä ja meistä tulee niiiiin ihana perhe. Ensisijaisesti pitää ajatella niiden lasten tunteita, ei omia. En voisi kuvitellakaan, että oma miesystäväni muuttaisi lasteni arkeen. Heillä on jo isä, vaikka asuukin muualla. Kaikki ovat tyytyväisempiä näin.

        no jos välimatkaa oli 450km,yhteenmuutto tuntuu jossain vaiheessa tarpeeliselta,niinkuin mun tapauksessa,miehen 2 poikaa piti jäädä äidilleen,mutta kun tämä löysi itselleen miehen,lapset yllättäen isän kanssa muuttivat mun luo,ihan ilmoitusluontoisena asiana,rupesin pyörittämään 6hengen uusioperhettä,2vuotta koitin näitä poikia totuttaa yhteisiin kuvioihin,äitisuhde olematon,äiti ei otttanut koskaan käymään eikä vointeja kysellyt,ei ollut lapsenakaan kuulema sylissä pitänyt jne,en saanut poikia avautumaan mullekaan,kun suhde aikuiseen(myös isän kasvatusmetodit täysin eri kuin minun eli lapset vaan ruokitaan ja vaatetetaan,ei niiden kanssa keskustella),kävi lopulta niin raskaaksi ,että ero tuli


    • sunmunjayhteiset

      Uusioperhe on ihan pyllystä,olen seurannut sivusta kuinka äiti lähti ja jätti poikansa isälleen,joka olikin pojalle kaikki kaikessa ,kulkivat kalassa ja tekivät kaikkea muuta yhdessä..
      No eipä mennyt aikaakaan kun isäntä hurahti johonkin eukkoon, joka tuli taloon asumaan..
      Loppuivat isän ja pojan väliset kalareissut sun muut ja uusi akka alkoi komenteleen poikaa niiden omassa kodissa!
      Poika muutti äitinsä perään muualle..
      Nykyään isän ja pojan välit ovat nolla,enkä ihmettele yhtään!
      Noinko on helppo hyljätä lapsensa naisen takia! EI IKINÄ SANON MINÄ!
      Mikään ei saa mennä lasten edelle,kun ne on hankittu,ne tarvitsevat vanhempiaan!

      • niin?

        Mitä se komentelu mahtoi tarkoittaa?


    • wilma60

      Yhden avioliiton ja eron läpikäyneenä olen monesti miettinyt että miksi ihmeessä ihmisillä on kiire perustaa uusperheitä. Toki jokainen aikuiinen ihminen kaipaa toisen aikuisen lämpöä ja läheisyyttä mutta ei aina tarvitse asua yhdessä rakkautta saadakseen. Yhteinen arki, sinun ja minun lapset tai toisen lapset, ex:t, molempien työ ym. rasittavat elämää ja se arki muuttuu aika pian tylsäksi ja ei enää löydä mitään minkä vuoksi pitäisi tätä arkea yhdessä jatkaa. Ero oli minulle sen verran kipea asia että sen jälkeen tuntui ettei enää koskaan tylsää ja tappavaa arkea toisen ihmisen kanssa. Minulle on tärkeää että saan elää lasteni kanssa omaa arkea meidän pelisäännöillä. Elämäämme kuuluu myös ihana ihminen joka viettää tosi paljon aikaa meidän kanssa perheenä mutta myös aikaa omassa asunnossaan omien ystävien ja harrastusten kanssa. Me olemme valinneet tämän tavan elää ja meistä molemmista se sopii juuri meille.

      • välimatkaa n. 90 km

        Samaa mieltä, meikä kylläkin on avioliitossa, mutta asun omassa velattomassa rivitalo asunnossani, lapseni jo aikuinen, ja puolisoni omassa talossaan (maatila), hänellä myös kaksi aikuista poikaa.
        Tavattiin 6v sitten molemmat jo eronneina monta vuotta, rakastuttiin ja avioiduttiin, ja molemmat jo 30v omissa töissään, miehellä kaksi työtä maatalo ja palkkatyö.
        Me ei voida asua yhdessä, koska molemmilla vakityö ja yli 50v ikäisiä, ei parane enää lähteen hakeen työtä toistemme paikkakunnilta.
        Viikonloput ja lomat ollaan jommankumman luona ja tämä järjestely sopii meille vallanmainiosti, ei yhteistä arkea ja sopu säilyy ja suhde pysyy hienona ja odotteluna viikonloppua.
        No, ehkä sitte eläkepäivinä muutamme jommankumman luo.


    • Jazuli.

      Lapset ei tykkää lutkailusta? Lasten suusta kuulee totuuden.

      • tympee

        Olette te aika sakkia, ei ihme että niitä eroja tulee, kun elämänikä ylittää älykkysosamäärän!


    • N

      Siis mistä ongelmista.

    • jutsku äijä

      Koin täysin samantapaisen kuvion miehenä. Äiti ei voinutkaan pärjätä lapsiensa kanssa, koska he olivat sekavia ja aivan kamalia.

      Suhde päättyi erilleenmuuttoon. Pidämme välillä yhteyttä.

      En usko, että sun suhteesi voisi jatkua. En tiedä sitten mikä olisi tilanne vuosien päästä, mutta jaksaako kukaan sinne asti odottaa?

    • kaukaa viisas--

      suomi on pullollaan uusioperheitä..Onneksi en ole moista kokeillu ja en tasan tule kokeilemaan..Voin vaan kuvitella..Toisten lapsia käydä passaamaa ja rahojaan tuhlaamaa,never..

    • Äitipuoli, ilkeäkin

      Itse koen tällä hetkellä samaa kuin moni täällä. Uusioperhe, jossa miehen kanssa kuitenkin jo yhteisiä lapsia. Ex puoliso on aiheuttanut minun kuvioissa olemisen aikana pelkkää harmia. Haukkumista, sosiaaliviranomaisille ilmoitusta yms. Oikeuden kautta hän ITSE menetti lapsensa meille, mutta tätähän hän ei hyväksy. Yrittää kaikin tavoin pilata meidän elämäämme. Säälittävä paska suoraansanottuna. Olen koittanut toimia aikuisen tavoin, olla se turvallinen äitipuoli miehen lapsille mutta kovasti hankalaa se on. Minä leimaudun heti ilkeäksi, ja uskon että lasten oikea äiti haukkuu myös lapsilleen meitä. Olen myös miettinyt poismuuttoa, en ole varmis kärsimään elämässäni kovinkaan kauan enää sillä 4 vuotta tätä on jatkunut. Koska on tarpeeksi? Kyseinen äiti on myös rikollinen ja tuomittukin, joten hänellä ei olisi varaa arvostella toisia. Kyllä ydinperhe siinä mielessä on paras että ei samanlaisia ongelmia ole.

    • Onko..

      Sillä mitään merkitystä,uskonko aloittajan suhteen toimivan,tai olenko uskomatta? Jospa ottaisit itseäsi niskasta kiinni ja keskustelisit suhteesi toimivuudesta miesystäväsi kanssa,silloin se olisi huomattavasti hedelmällisempää,kuin kirjoitella nettiin.

    • wieee!!!

      Muistakaamme, että perheelliset ovat homoja!

    • Senkin sydämetön

      Hylkäsit siis lapset ja miehen oman mukavuudenhalusi ja itsekkyytesi vuoksi. Toivottavasti tulet viettämään loppuelämäsi yksin ja voit vain unelmoida rakkaudesta. Häpeäisit edes!

      Kehtaatkin vierittää syitä viattomien lasten niskoille ja syyttää lasten isää! Senkin laiska ämmä!

    • Nix uusioperse anymo

      olen kokemuksieni kanssa samalla linjalla, nevö enää yh:ta lapsien kera.thutkimuksien mukaan uusioperhe alkaa toimiin paremmin kuudenvuoden yhdessäolon jälkeen, tarkoittanee varmaa sitä että tuossa ajassa lapset on häippässy kotoo :D
      nii, itse en ole tietenkään tehnyt kenestäkään naisesta yh:ta.

    • vemkulax

      tämä on tätä suomi 24 keskustelua! lapsi menee pesuvedenmukana.
      ensin sanon,joo on kirjoitusvirheitä. kärsin lukihäiriöstä. riittääkö tunnustus,jottei tarvitse puuttua kirjoitusvirheisiin?
      sitten itseasiasta. olen ollut ydinperheessä.erosin ja olin yksinhuoltaja. mietin,että kasavatan lapseni itse lapsen biologisen isän kanssa. kuitenkin elämääni/elämäämme tuli mies,joka hyväksyi 10v lapseni.hänellä oli 3v lapsi,joten olimme uusioperhe.tämä kesti 6v ja erosimme,joten olin taas yksinhuoltaja. aikansakutakin ja tapasin eronneen miehen,jolla on 3 lasta. sitäkin kesti 6v. nyt lapset ovat melkein aikuisia,niin ex.ien,kuin omani.
      ja pointti on siinä,miten kumppanini suhtautui ex. perheeseensä. aluksi olin molempien ex puolisoiden kaveri,mutta toisessa erossa ukko esti yhteyden OMIIN LAPSIINSA. suhteessa sain olla heille "äiti"

    • mvj'b

      Ihan hyvä ratkaisu jos mies ei ole tukenut sinun asemaa. Huonompi juttu jos SINÄ muutit miehen luo eikä mies laittanut kersojaan järjestykseen. Vaikka et ole lasten äiti, sinulla on oikeus vastaanottaa hyvää käytöstä koska olet kodin toinen aikuinen.
      Uusioperheenä eläminen ei ole helppoa. Ongelmia voi välttää kun ei muuta toisen asuntoon vaan hankitaan yhdessä yhteinen asunto. Siellä aikuiset laittavat rajat ja se toinen ei ole äiti/isä, mutta ansaitsee kunnioitusta ja hyvää käytöstä. Sovitaan yhteiset pelisäännöt, sanktiot ja kuka mitenkin osallistuu kodin hoitoon. Näillä raameilla on hyvä aloittaa.Aloittajalle; sinun asuntosi ja sinne päästät ne jotka haluat. Sano se miehellesikin ja jos lapset sinne tulee niin sun säännöt.

    • Viola70

      Minä olen tullut siihen lopputulokseen, etten ala enää leikkimään perhettä, vain siksi, että sen pitäisi olla niin...olen 2 kertaa yrittänyt "uusioperhe" kuviota, niin että minulla on lapset ja siihen on tullut uusi mies. Näistä suhteista oppineena kasvatan lapseni nyt itse aikuisiksi ja jos jonkun miehen löydän, niin en ala leikkimään kotia. :)

    • B

      No ei se ole niin nuukaa, onko ydinperhe vai ei. Pääasia että on oma onnellinen PERHE!

    • -.mmn

      menkäähän kaikki äidit ja uus-äidit nyt heti tiskaamaan ja pesemään pyykkiä, jättäkäää nää nettikeskustelut pois. Arkenne olisi helpompaa.

    • GRGRGGRGRGR

      Miten mää taas eksyin tänne?

      • 13

        :D samaa mietin.


    • nyt heti ei kohta..

      Hyvä naiset !

      Pitäkää puolenne uusioperheessä.
      Älkää olko nynnyjä !
      Ei varmastikaan tarvitse kestää kaikkea mitä tarjotaan.
      Olette ajattelevia ja tuntevia, tekeviä ja osaavia, älkää tuupertuko sen taakan alle.

      Omat tunteet etusijalle !
      Voimia ja uskallusta isoihinkin tekoihin !

    • entinen puoliäiti

      Onpa kiva lukea kun joku osaa olla rehellinen. Olen kanssasi aivan samaa mieltä, minäkään en onnistunut äitipuolen roolissa, ei siksi etten olisi yrittänyt, mutta kun lasten omat vanhemmat eivät olleet motivoituneet. Minusta teit rohkean valinnan ja nostan hattua sinulle. Ainakin saat elää rauhassa ja päätät kuka tulee luoksesti ja kuka ei. Hyvä puoliäiti-ex !

    • Tuhkimotarinako??

      Paha äitipuoli.Ei mahkuja.

    • ex-uusioperhe lapsi

      Kyllä uusio perheetkin toimivat joskus, eikä ne exät aina pahoja ja inhottavia ole, ei ainakaan minun kohdalleni sattunut äitini miesystävä, ei he isäni kanssa koskaan tapelleet ja yhteis huoltajuus oli aina.
      Joten ei kaikki aina ole ilkeitä ja väärin kohtelevia exiä tai uusio kumppaneita.

    • j k

      vai niin

    • Aamuli_

      Omasta mielestäni tuossa tarinassa tärkeintä ei ollut tuon uusioperheen äidin asema, vaan lasten asema. Heihin tuo omien vanhempien ero koskee eniten, ja siksi he ovat ilkeitä isänsä uudelle naiselle. Yleensäkin erotilanteissa lapset kärsivät koviten, ja sitä eivät tunnu monet ihmiset ajattelevan. Ei ole helppoa lapsille, kun isän uusi nainen muuttaa samaan taloon, ja oma äiti on jossakin toisaalla.

      Muistetaan, että tuo aloitus on jonkun henkilön oma subjektiivinen kokemus tilanteesta. Lasten näkemys saattaisi olla todella erilainen, ja samaten lasten äidin. Ei ole syytä solvata lapsia, eikä näiden äitiä.

    • jude 34

      No jos ei ole syytä solvata äitiä eikä lapsia niin siinä tapauksessa jokainen äiti tai isä voisi miettiä kaksi kertaa erotakko vai eikö. Jos erotaan, niin ikävä kyllä siinä on "vaarana" että isäkin saattaa löytää uuden puolison. Vai pitäisikö eron jälkeen elää loppuelämä onnettomana ja vain exää myötäillen, ettei vaan tulisi mitään pettymyksiä.
      Ja tiedän kokemuksesta mitä on olla uusperheen äitinä kun ex katkeroituneena yrittää pilata kaiken. Ja lapselle syötetään asioita, joita isän luona pitää sanoa jne...Yritä siinä sitten hymyillä ja olla ihana äiti, ei onnistu !! Tässäkin pätee se, että jos et ole samankaltaista tilannetta kokenut et voi siitä mitään tietääkkään!

    • oiken hyvä järjestys

      Näinhän kaikki melkein elävät eronsa jälkeen. Turha mennä sotkemaan kenenkään kasvatussysteemejä jos se ei hyvältä tunnu.

      Pysyy suhde rakkaaseenkin parempana kun ei ole koko aikaa yhdessä.

    • 16 v uusperheessä

      Tottakai on vaikeaa lasten kanssa, jos ei osaa ottaa lapsiin nähden aikuisen kasvattajan roolia. Jos asutaan saman katon alla, aikuiset ovat kasvattajia, vaikka eivät biologisia vanhempia olisikaan. Kyllä lasten asiat kuuluvat perheen aikuisille ja kotona määräävät aikuiset, ei lapset.

      Murroikäiset tietysti hakee rajojaan ja tekee temppuja lähivanhemmille, se on selvä, eikä siitä systä saa hylätä nuorta.

      Lapselle voi myös sanoa, että hänen ei tarvitse välittää viestejä aikuisten välillä, ja tämän voi sanoa pamauttaa suoraan myös sille aikuiselle, joka moista yrittää. Lapsen ei tarvitse valita, kumman puolella tai kumpaa vastaan on.

    • Uusio-onnilaiset

      NÄMÄ uusioerheet ovat kaikki toistensa kopioita. Säästäkää niiltä itsenne. Kun "perheeseemme kuuluu teidän isä ja meidän äiti", on balanssi välittömästi hukassa. Tunnepuolella klikkaa välittömästi.

      Ainahan saa yrittää, mutta varautua siihen , että siipeensä saa! Tämähän on tälläkin palstalla nähty. Uusioerheet on keinotekoinen ihmissuhdesoppa, eli laulun sanoin: "käymään vain tänne tultiin, eikä elämään!"

      Lycka till.

      • Meillä on kiva perhe

        Voi voi, tuskinpa kaikki nyt kopioita on. Ei me olla edes ajateltu koskaan että ollaan "uusioperhe". Varsinkin tuollaiset "meidän äiti ja teidän isä" -jutut on ihan outoja. Meillä on vaan perhe, jossa on kaksi aikuista ja kaksi lasta, kissa, koira ja pari marsua. Me ollaan "meidän" perhe, eikä meillä voi olla "teidän" isä tai "teidän" äiti.

        Lapsilla on LISÄKSI isä ja äiti, ja LISÄKSI toiset isovanhemmat ja toisen suvun tädit ja sedät ja serkut. Meillä on kaikissa juhlissa aina paljon väkeä, me kutsutaan ne kaikki.


      • meille ei tulla
        Meillä on kiva perhe kirjoitti:

        Voi voi, tuskinpa kaikki nyt kopioita on. Ei me olla edes ajateltu koskaan että ollaan "uusioperhe". Varsinkin tuollaiset "meidän äiti ja teidän isä" -jutut on ihan outoja. Meillä on vaan perhe, jossa on kaksi aikuista ja kaksi lasta, kissa, koira ja pari marsua. Me ollaan "meidän" perhe, eikä meillä voi olla "teidän" isä tai "teidän" äiti.

        Lapsilla on LISÄKSI isä ja äiti, ja LISÄKSI toiset isovanhemmat ja toisen suvun tädit ja sedät ja serkut. Meillä on kaikissa juhlissa aina paljon väkeä, me kutsutaan ne kaikki.

        Meillä kanssa kiva ydinerhe, kun ei olla annettu ex miehen tuoda naisian meille eikä koskaan lasten eteen haukkumaan. Meillä on täysin kelletty niiden naisten läsnäolo, emme mekään mene sinne.

        Lapsille on parasta asua vain äidin kanssa, jos isä vaihtaa heidät uusiin naisiin, silloin ei lasten tarvi pelätä että joutuu isän naisten käsittelyyn.

        En voisi kuvitellakkaan, että olisimme antaneet naisten tulla meille sotkemaan, tai olla lasten kanssa, lapseni olisivat pilalla jos vieraat ja ulkopuoliset ihmiset olisivat päässeet heitä haukkumaan tai olemaan heidänkanssaan.

        Nyt ovat saaneet rauhassa kasvaa, ja mies on visusti pitänyt naiset poissa meiltä, ja lapset ovat onnellisia, ja sanovat että olen maailman paras äiti, kun en ole pakottanut heitä näkemään ulkopuolisia isän naikkosia.

        Meilläkin on koko suku tallella, mutta sitä ei ole miehellä, itse kärsii eniten, vaikka meihin yritettiin iskeä, ei onnistunu, mies kärsii ja se on oikein. Lapsetkaan ei halua isää nähdä, kun hylkäsi heidät pienenä. Nyt kärsii onneksi.


      • keksi uutta!
        meille ei tulla kirjoitti:

        Meillä kanssa kiva ydinerhe, kun ei olla annettu ex miehen tuoda naisian meille eikä koskaan lasten eteen haukkumaan. Meillä on täysin kelletty niiden naisten läsnäolo, emme mekään mene sinne.

        Lapsille on parasta asua vain äidin kanssa, jos isä vaihtaa heidät uusiin naisiin, silloin ei lasten tarvi pelätä että joutuu isän naisten käsittelyyn.

        En voisi kuvitellakkaan, että olisimme antaneet naisten tulla meille sotkemaan, tai olla lasten kanssa, lapseni olisivat pilalla jos vieraat ja ulkopuoliset ihmiset olisivat päässeet heitä haukkumaan tai olemaan heidänkanssaan.

        Nyt ovat saaneet rauhassa kasvaa, ja mies on visusti pitänyt naiset poissa meiltä, ja lapset ovat onnellisia, ja sanovat että olen maailman paras äiti, kun en ole pakottanut heitä näkemään ulkopuolisia isän naikkosia.

        Meilläkin on koko suku tallella, mutta sitä ei ole miehellä, itse kärsii eniten, vaikka meihin yritettiin iskeä, ei onnistunu, mies kärsii ja se on oikein. Lapsetkaan ei halua isää nähdä, kun hylkäsi heidät pienenä. Nyt kärsii onneksi.

        Sama satu jo monennenko kerran?
        Et sitten vielä ole uutta miestä LÖYTÄNYT?


      • koittakaa kestää
        keksi uutta! kirjoitti:

        Sama satu jo monennenko kerran?
        Et sitten vielä ole uutta miestä LÖYTÄNYT?

        Tätä on jo jatkunut 8v ja jatkuu maailman tappiin....Lissu ei lopeta enenkun dementoituu tai kuolee.


    • Tsunami -70

      Komppaan kyllä tuota edellisen viestin kirjottajaa! Pistänpä lusikkani tähän soppaan minäkin.... Meillä on uusioperhe ollut kohta 20 vuotta ja todellaki voin sanoa, että helppoa tämä ei ole ollut!! Monta kertaa on tehny mieli muuttaa omilleen, mutta jotenkin on tullut jäätyä.

      Mieheni on minua aika paljon vanhempi ja aluksi perheeseemme kuului minun ja hänen lapsia. Kaikki asuimme vakituisesti saman katon alla. Mieheni lapset testasivat minua aluksi rankimman kautta; sylipainia, huorittelua, sylkemistä ym. lisäksi yksi heistä käyttäytyi vielä kodin ulkopuolellakin aika haastavasti. (varastelua, ym. kahinoita virkavallan kanssa)

      Jossain vaiheessa yksi lapsista muutti äitinsä luo asumaan, koska rajat alkoivat käydä hänelle liian ahtaiksi. Pari vuotta seikkaillessa siellä suunnalla päätti muuttaa takaisin kotiin.

      Etävanhemmat ovat molemmin puolin koittaneet hämmentää kuvioita "parhaansa" mukaan. Lisäksi olemme hypänneet perheneuvoloissa sun muissa istunnoissa ja täytyy sanoa että niistä on kyllä ollut hyötyä aina kulloisenkin tilanteen tueksi.

      Tällä hetkellä osa lapsista on jo muuttanut omilleen, enään yksi yhteinen lapsukainen kasvaa vielä täällä kotona. Välit on nykyisin erittäin hyvät myös mieheni lapsiin ja monasti ollaan muisteltu noita karseita aikoja ja osattu myös jo nauraakkin niille.

      Uusperhettä perustavalle haluan sanoa että mieti ja harkitse riittävän pitkään oletko valmis ottamaan vastaan todella hankalia tilanteita, joita varmasti matkalla tulee vastaan. Pelotella en halua, mutta suin päin ei hommaan kannata ryhtyä!! Se on jo lapsillekkin niin suuri elämänmuutos että tutustua pitää hyvin ensin ja luoda jonkinlainen suhde lapsiin.
      Parhaimmillaan elämä uusperheessä on todella rikasta ja sukulaisia siunaantuu monin verroin enemmän kuin "tavallisessa" perheessä. :)

      • Suloisen värikäs

        Murrosikäiset nyt järjestää kaikkea tuollaista päänvaiva ihan omallekin äidille. Sylipainia ja nimittelyä tulee, perheneuvola on tuttu paikka. Kasvattaminen ei ole helppoa, mutta aikuinen jaksaa ottaa vastuun eikä lähde karkuun.

        Eihän sitä yleensä voi ottaa vain puolisoa itselleen kumppaniksi, vaan kauppaan kuuluu myös lapset. Jos ei ole valmis ottaaan myös lapsia, ei pitäisi ryhtyä leikkiin ollenkaan.


    • onnellisesti erosssa

      Ottakaa huomioon myös nämä kamalat uusioisäpuolet. Meidän perheestä lempattiin juuri sellainen ulos. Onneksi ajoissa, ennen kuin ehti vaurioittaa lapsia (henkisesti) . Äitiä ehti kuitenkin.

    • "on noita nähty"

      uusioperheet on sama kuin mailmanloppu.
      elä omillasi vaan. onko sitä miestä pakko sietää, saathan toki miestä mualta takin,eikä tarvi jaksaa tuollasta. . .onko akuisten laatuaikaa kärsiä tuollasta??

    • Tulevaisuus

      Mikseiköhän enää ihmiset elä laumassa ja rakastele kaikki keskenään promiskuitteettisesti niinkuin ennen maanviljelykseen siirtymistä tehtiin. Simpanssit tekee niin ja amazonin viidakossa yms paikoissa minne nykyuskonto ei ole vielä ulottanut vaikutustaan, elää ihmisheimoja, jotka elävät samalla tavoin kuin simpanssit, eli kaikki ovat ikäänkuin naimisissa keskenään ja myös parittelevat keskenään. Ei parisuhteita eikä perheitä vaan kaikki lapset ovat kaikkien lapsia. Ei tarvi riidellä näistä ihmissuhde asioista kuten täällä.
      Ei omistamista ei mustasukkaisuutta. On pelkästään rakkautta.

      Jostakin syystä luulen, että pelkkä rakkaus ei nykyihmiselle enää kelpaa vaan pitää saada omistaa ihminen samanlailla kuin esine. Jostain syystä tuo esineen omistaminen ei enää toimi. Johtunee siitä, että kaiken koossa pitänyt uskonto on menettänyt lopullisesti otteensa yhteiskunnasta.

      Takaan, että moni ei tätä tekstiä niele kakomatta...

    • KokenutJaPoistunut

      Jos lapset eivät osaa käyttäytyä, ei vanhemmatkaan ole mitään ruudinkeksijöitä. Korjaa kamas lopullisesti ja etsi täysipäisiä.

    • Teuvo neuvoo

      Uskon suhteeenne toimivan, tosin tietysti sillä edllytyksell, että annat miehellesi jokaisella tapaamiskerrallanne vaginaa ja anusta.
      Mutta kuvasta päätellen sinulla on tosi ruma tukka.
      Koeta parantaa kampaustasi, sillä muuten miehesi jättää sinut.

    • Bansku

      Itse olin entisen mieheni kanssa reilun parikymmentä vuotta ja neljä lasta. Ero tuli parisen vuotta sitten, minun halusta, miehelle se tuli puskista häntä lainatakseni, mutta ei siitä sen enempää... Olen seurustellut nykyiseni kanssa vajaan vuoden, tapailimme aluksi vain iltaisin, (lapseni eivät käyneet isällään) kun molemmat olivat varmoja, että se on tässä se meidän juttu hän tuli meille, vanhin kotona asuvista tyttäristäni kysyi samantein että koskas olet kotonas jos heti lähdet ym teini angstin viisauksia, ne ohitettiin ja sivutettiin, illalla juttelin tytön kanssa asiasta kuin 2 aikuista, sanoin, että sopii, että olen yksin heidän kanssaan, mutta kun se aika koittaa että he muuttavat kotoa omilleen, niin minä muutan heidän mukanaan ja terrorisoin heidän elämäänsä, se angstailu loppui siihen. Nyt ollaan siinä pisteessä, että mies on myynyt oman asuntonsa ja muuttaa meille lopullisesti ja virallisesti tämän kuun lopussa, mikä on aika rohkea teko, hän on nimittäin minua 9 vuotta nuorempi ja lapseton. Lapsilleni olen sanonut, että hän ei todellakaan ota isän paikkaa, eikä ole isäpuoli tai muuta vastavaa, koska heillä on isä joka elää ja voi suht hyvin, mutta tätä miestä on toteltava esim nukkumaan meno ajoissa jos olen töissä ja jos on joku sellainen asia josta niille pitää sanoa/komentaa, uusi mies ei ole lasteni isä, mutta elättäjä on, koska molemmat meistä tänne ruuan ostaa ja vastike muut laskut maksetaan puoliksi, niin silloin myös häntä on kuunneltava ja kunnioitettava niin kauan kun kunnioituksen ansaitsee. Lapsille olen myös sanonut, että vaikka isänne on nyt avoliitossa parhaan ystäväni kanssa, niin se ei heille sinäänsä kuulu ja heidän on myös siellä kunnioitettava sitä kotia ja sen sääntöjä. Toistaiseksi kaikki mennyt näiltä osin hyvin, vaikka muuten meidän exien ja nykyisten väliset asiat hiertää, lasten kuullen emme keskustele exästäni oikeastaan muuta kuin että milloin hän lapset luokseen ottaa ja kuka milloinkin menee ja kuka jättää menemättä. Kun ollaan autossa tai jossain niin ettei lapseni ole 500 metriä lähempänä saatankin sadatella exää kun sopii viimetingassa tapaamiset tai jättää maksamatta ajallaan elarit ym ja nekin sadatukset tulee mielestäni aiheesta, ei aiheen vierestä...

    • hämmästynyt

      Kuinka jatkat suhdetta, jos olet noin vihainen lapsille, se on väärin heitä kohtaan? Älä lapsia rankaise, rankaise isää, joka antoi lastensa kohdella sinua huonosti.
      Ihmettelen suuresti, miksi ei ajatella rakastuessa kokonaisuutta, eikä itsekkäästi vain omia haluja ja etuja.

    • Bansku

      En todellakaan ole lapsilleni vihainen, heillä on KURI ja SÄÄNNÖT joita noudatetaan. Meillä ei Herra Koivuniemi vieraile eikä remmi laula, meillä KESKUSTELLAAN asiat ja hiotaan särmät toisiinsa sopiviksi, ihan jokainen joutuu joustamaan tässä porukassa, onhan meitä 5 ja jos jokaisen pillin mukaan eletään niin ei saman katon alla tuntia kauemmin kestä kuin vieteriukko. Koitappa kuule itse kasvattaa 4 itsenäistä yhteiskuntakelvollista veronmaksajaa niiden ehdoilla pitämättä järjestystä niin tässä sulle lopputulos...

      http://www.youtube.com/watch?v=nUjxesfwr5A

    • Uudestaan...

      Jatkakaa... Loputtomasti...

    • lapseton_29

      Luojan kiitos en tähän mennessä elämääni ole tehnyt yhtään lasta omaksi enkä toisten riesaksi. Enkä todennäköisesti edes tee, säälillä nauran ympärilläni kiireellä pariutuville ja lisääntyville 30v kavereilleni kun tilaistoista voi laskea että puolet heistä vähintään eroavat jossain vaiheessa. Siinähän tuskailevat omaisuuden jaon kanssa ja tappelevat tapaamisoikeuksista.

    • Pyllykkä

      Et sinä voi heti alkaa vaatia toisen lapsilta hyväksyntää itsellesi,sinä olet heille uusi kasvo.Jos et salli heidän tulla uuteen asuntoon,niin ala vain varautua lopettelemaan suhde kokonaan.Ei pidä alkaa arvostelemaan muiden kasvatustapoja ennenkuin tiedät pystytkö itsekään sen parempaan,eli lyhyesti: älä vaadi toisilta sitä mitä et ehkä itsekään pysty tekemään.Ehkä vain yrität liikaa olla hyvä vanhempi,ja se saattaa ehkä tehdä sinut lapsille vastenmieliseksi.

      Elämässä ei monetkaan asiat mene niinkuin itse toivoo,eikä niiden tarvitsekaan mennä niin.Tuollainen mainitsemasi nk,vierailusuhde ei ole enää mikään suhde vaan pikemminkin päinvastoin.Parempi olisi vain lopettaa kaikki jutut kerralla pois,on turhaa rimpuilua nuo miehen vierailujutut.

    • kyllästynyt2

      helvetin raskasta..itsellä 2 lasta ja uusperhe elämää yritetty..ei siitä mitään tule ennenkuin nämä ämmät miettivät elämäänsä.. sairasta miten lapset vedetään mukaan...

      • Raskaselämä

        Oletko koskaan syventynyt oikein ajattelemaan emämän tarkoitusta, lasten kasvatuksen joka tuottaa sellaisia lapsia jotka on kilttejä ei kiroile, pärjää koulussa hyvin, sekä ovat täysin rehellisiä, eikä kotona huudeta eikä rähjätä lapsille samoin ei lapset aikuiselle, vaan kunnioittaa vanhempiansa ja ovat muutenkin hyvä käytöksisiä. Miksi sinulla on raskasta meneekä hermot ja juot siihen tuskaan jotain alkoholia usein, keskity itseesi ajattele, ajattele, ajattele, aikuinen muokkaa lapsensa itsensä kaltaiseksi, pidä poissa se mikä tuottaa raskaan oltilan !


    • ?????? ???? ?

      Vatvokaa jatkakaa neuvokaa itkekää kiukutelkaa valittakaa syyttäkää tapelkaa

    • 15-vuotta olman väki

      Meillä toimii "uusio perhe" Koskaan emme ,kosketeltu,pussailtlu tai halittu lasten nähden...annettiin aikaa sopeutua ja tutustua..luottamusta..puolin ja toisin :) Uus iskä ei ookkaan huononpi vaihtoehto:D

    • vanhasisi

      Itselläni vähän erilainen tilanne. Ei kaikkea hankalaa tarvitse kestää. Nyt ollaan hyvissä väleissä, mutta kauan siihen meni ja paljon oli kestämistä. Muttei ehkä ei voi mennä niin kauan. Tuo sinun juttusi kuullostaa kauhealta. Minulla oli siksi helppoa ja helppoa. Lasten kanssa sitten kyllä pärjättiin ja aika paransi haavat ja nyt menee suht hyvin. Minä jäin ja järsin asioita. Joka tapauksessa vieraan naisen muutto miehen ja lasten kanssa on haastavaa ja vaikeaa ja ties mitä. Joskus siitä ei tule mitään, et voi sille mitään. Sille vain ei voi mitään.

    • et silleen

      heippa. itse elin kaksi vuotta narsistin kanssa , hän ja hänen lapsensa ei ollut kun elättäjää vailla, miehen lapset pärjäsvät viikon kuukaudessa omillaan , sit isän hoteisiin, mun ois pitäny muuttaa yhteen tän miehen kanssa, onneksi kellot soivat jo alussa. sittenhän olikin koko klaani asunnottomina,ym.rahaa ei osata käyttää, työt ei kiinnosta jne,etttä ei kait ne miehet halua kun elättäjää, ja piikaa mikä passaa, sit tuli kuvioon. tai oli koko ajan toisia naisia. et semmosia on kunnon miehet,,,

    • Raskaselämä

      Muista ette omena kauas puusta putoa ! voi hyvinki joutua elämässäsi suuriin vaikeuksii tämän suhteen kanssa, älkää juoko alkoholia liikaa : (

    • exänexä

      Miettii tuota uusperhe asiaa miten päin vaan, niin ei ole kertaakaan kuullut, tai tuttavissa havainnut, että uusioperhe olisi onnen lintukoto. Jos muksut vielä tulisivat toimeen keskenään, niin katkerat? exät aiheuttavat ongelmia.
      Exät eivät ehkä kestä sitä että toisilla meneekin hyvin. Ja juuri lasten kautta on helppo iskeä vyön alle.
      Kun kahdeksan vuotias sanoo että "meidän äiti ei tykkää sinusta ja ihmettelee mitä isä sinussa näkee"...niin ei ne sanat lapsen omasta päästä ole.

    • Omasta kokemuksesta ja sivustakin seuranneena voin kertoa, että uusperheelläkin on suuret mahdollisuudet onnistua mikäli ex:t eivät sekaannu uuden perheen asioihin....heille ne eivät todellakaan eron jälkeen enää kuulu. Ainoastaan yhteishuoltajuudessa oleviin lapsiin liittyvät asiat ja niissäkin vain suuret linjat sillä vastuu huoltajuudestahan on aina sillä vanhemmalla, jonka luona lapsi kulloinkin on.

      Kun erotaan silloin ei enää olla perhe ja silloin pitäisi ymmärtää jatkaa omaa elämäänsä eikä keskittyä tekemään ex:n hänen uuden kumppaninsa ja siinä sivussa omienkin lasten elämästä helvettiä.

      Valitettavasti tämä oivallus jää tekemättä monella ex:llä kostonhimossaan...siinä pilaa oman elämänsä lisäksi toisten elämän vuosikausiksi.

      Myös itse olen eronnut, mutta ymmärtänyt täysin, että yhteiselo päättyy eron jälkeen ja vain välttämättömimmät lapsiin liittyvät asiat hoidetaan yhteyttä pitämällä...ei muuta...en roiku ex:ssä ja annan rauhan hänelle ja hänen uudelle elämälleen.
      Annankin tässä neuvon kaikille eronneille jatkakaa omaa elämäänne ja antakaa toisille ihmisille rauha jatkaa omaa elämäänsä kuten jokaiselle se rauha omaan elämään kuuluu, unohtakaa kostonne ja katkeruutenne niin ehkä teidänkin elämästänne tulee hiukka nautittavanpaa :)

    • Paha äitipuoli

      Ainut oikea perhe on ydinperhe!!! 15 vuoden kokemus uusperheen ainoana 'äitinä'

      • uusperheen lapsi

        HAhahaa:D Aika mielenkiintoista keskustelua täällä! Omat vanhempani hoitivat erojutun niin mallikkaasti, että minä ja sisarukseni emme juuri joutuneet siitä kärsimään. Alusta saakka he pitivät keskusteluyhteyden toisiinsa ja olimme isän ja äidin luona vuoroviikoin, joka oli mielestäni hyvin toimiva systeemi. Myöhemmin vanhempieni löydettyä uudet puolisot, muutimme uusien "puolivanhempien" ja heidän lastensa kanssa saman katon alle. Välillä on kyllä ollut jyrkkiä ylämäkejä ja vaikeita tilanteita. Kuitenkin niistä on suurin piirtein selvitty ja suurempiin juhliin kutsumme aina biologisten vanhempieni sukulaiset sekä "puolivanhempieni" sukulaiset yhtä aikaa samaan paikkaan. En voi muuta kuin ihmetellä sellaisia äitejä ja isiä, jotka omassa katkeruudessaan ja vihassa estävät lapsia tapaamasta toista vanhempaa tai hänen sukuaan. Sellainen käytös on todella epäkypsää ja ajattelematonta. Kuka ikinä koskaan voi olla lapselleen niin julma, että kieltää hänen toisen vanhemman. Jos lapsesta OIKEASTI, TODELLA välittää, antaa mahdollisuuden ex-puolisollekin. Yhteisen sävelen löytymisestä on varmasti hyötyä lapsen tulevaisuudessa ja haastavissa kasvatustilanteissa.


    • näin on marjat

      Mies käy siellä panemassa sua, ei sen enempää ja tuskin hän enempää sinusta onkaan haluamassa?
      Sopii varmasti miehelle hyvin tuollainen suhde, eikö vaan?
      Mutta, eipä hän ole arvostanut eikä kunnioittanut sinua pätkääkään, jos on antanut lastensa mellastaa miten tahansa eikä ole pitänyt sinun puoliasi ollenkaan.
      Turhaan syytät lasten äitiä tilanteesta, sulla on tuollainen saamaton äijä, joka ei pysty
      pitämään kuria kotona.
      Suhde on nyt panosuhde, se on sinun arvosi miehen silmissä, ei yhtään enempää....joten en näe mitään tulevaisuutta tuollaisessa suhteessa.
      Jos vähääkään arvostat itseäsi, niin lemppaat sen äijän lopullisesti elämästäsi ja lopetat kynnysmattona olemisen. Lapset ovat syyttömiä tilanteeseen!

      • lötsläts

        sua ei nussi kukaan vai siitäkö kenkä puristaa?


    • mm27

      Uusioperhe toimii tai sitten ei, kaikille se ei todellakaan sovi ei ainakaan minulle.

      Olin kihloissa naisen kanssa jolla oli samanikäinen lapsi kuin itselläni ja yhteenmuutto romutti suhteemme täysin. En usko äiti,-isäpuoli virityksiin jos lapsella on kummatkin omat vanhemmat elämässä.

      Naisen exä oli ykkösluokan kusipää, ei hakenut tytärtään kun en suostunut poistumaan asunnosta siksi aikaan (kaikki sen takia kun mies ei halunnut nähdä/tavata allekirjoittanutta) kun lapsi oli hänen luonaan, soitteli exälleen joka asiasta selvästi halusi häiritä meidän omaa aikaa.

      Kun oma lapseni oli kaksi vkl kuukaudessa luonani, naisen käytös sai tuntemaan että olisin vain vieraana omassa kodissa melkein anteeksipyytelevästi toin lapseni sinne. Aina löytyi jotain sanottavaa ja hänen lapsensa oli haastavampi/vaativampi kuin omani.

      Tuon fiaskon jälkeen päätin etten ota yhtäkään naista jolla on lapsi, uusioperheet satuttavat muitakin pelkkiä aikuisia eron jälkeen ja parempi näin.

    • herranen aika sentää

      Itse uutena äitinä en ole koskaan törmänny niin huonosti kasvatettuihin lapsiin kuin ero perheessä on. Nämäkin tenavat ei varmaan ole ikinä saaneet kasvatusta ja opetusta.
      Omani on kuin enkeleitä näihin verrattuina, siistejä, hyvät käytöstavat ym menestyy koulussa.

      Ihan hirvittää mihin allikkoon nämäkin joutuvat, minä nyt yritän pelastaa sen mitä pelastettavissa on. Kuria se vaatii, ja tiukkaa otetta, mutta katsotaan.Kaikkeen sitä minäkin pääni pistän, mutta ei auta.

      Luulisi lapset olevan äidille rakkaita, että haluaa heidän parastaan, mutta nämä on kuin... en sano.. hirvittää... miksi äidit olette niin vetelyksiä ja katkeria, jos mies löytää paremman vaimon ja on onnellinen? Olkaa hänen puolestaan onnellinen, ja ottakaa vastuu lapsistanne, me uudet äidit ollaan omien lasten kanssa tehneet hyvän työn.
      Katkeruus ei kannata, vaan hymy, onnellisuus ja ilo siitä että mies löysi ihanan vaimon ja lapsille uuden kasvattajan. Pyytäkää anteeksi heiltä niin teillekin avautuu onnen maailma.

    • Uusioäippä 45

      Näitä vastauksia lukiessa tulee mieleen, että voi kumpa jokaiselta aikuiselta, joka joutuu/pääsee rooliin, jossa on vastuussa alaikäisitä lapsista, vaadittaisiin psykologiset kypsyystestit. Sekä niiltä, jotka aikovat lapsia itse hankkia, että niiltä, jotka tulevat rooliin mm. uusioperhekuvioiden kautta.

      Kuinka moni täälläkin kirjoittaneista on tyystin unohtanut, että meidän käytöksemme luo mallin lapselle siitä, millaista elämä on.

      Jos minä en aikuisena pysty hallitsemaan itseäni, vaan annan mustasukkaisuuden, itsekkyyden, turhautumisen tai muun tunteen vaikuttaa siihen, kuinka johdonmukaisen kasvatuksen lapsi saa, ei minulla pitäisi olla oikeutta tulla lapsen elämään ollenkaan!

      Kuinka moni existä ja nyxistä täälläkin unohtaa omaan napaansa tuijottaessaan sen, mikä on ainoastaan oleellista: lapsen oikeus turvalliseen ja johdonmukaiseen elämään? Jos lapsi käyttäytyy huonosti, on meidän tehtävämme ohjata häntä käsittelemään omia tunteitaan rakentavammalla tavalla - ja siihen tarvitaan meidän kaikkien yhteistyötä. Toisiamme syyttelemällä emme siihen ainakaan pysty!

      Sananparsi: "Tarvitaan kokonainen kylä kasvattamaan yksi lapsi" pitää niin hyvin paikkansa. Kukaan meistä ei voi kasvattaa lasta tyhjiössä, vaan hyvän elämän puitteet rakentuvat kaikista turvallisista ihmissuhteista hänen ympärillään. Ja meidän aikuisten tehtävänä on nimenomaan AIKUISINA nousta itsemme ja omien tarpeittemme yläpuolelle, ja pyrkiä kaikin tavoin tarjoamaan sitä, joka ainoalle lapselle, jonka matkallamme kohtaamme.

    • Uusperhelapsi

      Haluaisin tuoda esille uusperheen lapsen näkökkulman. Toivottavasti jaksatte lukea pitkän sepustukseni.

      Vanhempani ovat siis eronneet kun olin pieni, en edes muista kunnolla sitä aikaa kun he olivat yhdessä. Ero hoitui asiallisesti ja vanhempani pysyivät hyvinä ystävinä aina siihen saakka kunnes isäni kuoli. Äiti esimerkiksi auttoi isääni hänen sairastuessaan, he olivat siis todella sananmukaisesti ystäviä. He pitivät yhteyttä muutenkin kuin jutellakseen minun asioistani; soittelivat ja kyläilivät puolin ja toisin.

      Äitini otti uuden miehen ja sama mies on kuvioissa yhä n. 20 vuoden jälkeenkin. Myös isäpuoleni ja isäni olivat hyissä väleissä, kaveruksia. He eivät tunteneet toisiaan ennestään. Minun oli hieman vaikea sulattaa isäpuoltani kun hänen oikea luonteensa paljastui. Kaikenlaista on tullut nähtyä, enkä usko hänen olevan oikein täyspäinen. Äitini sai isäpuoleni kanssa lapsen, joka on minulle hyvin rakas. Erityisesti teini-iässä otin isäpuoleni kanssa yhteen, enkä syytä (enää) yksinomaa häntä, osasin kyllä ärsyttäää ja antaa samalla mitalla takaisin. Silti koen ettei hänen käytöksensä aina ollut aikuisen ihmisen normaalia käytöstä. En viitsi tähän alkaa nyt näitä tapahtumia luettelemaan. Muutin pois kotoa ja välini paranivat isäpuoleni kanssa. Olemme nykyään asiallisissa väleissä, mutten kiellä etteikö hänen naamansa joskus v*tuttaisi ihan suunnattomasti. Kuitenkin ymmärrän olla kiitollinen hyvistä asioista, joita hän on vuokseni tehnyt.

      Se, etteivät lapset aina hyväksyisi vanhempiensa uusia kumppaneita, koska se perustuu biologiaan, ei pidä aina paikkaansa. Isälläni oli 2 naisystävää, jotka hän esitteli minulle. Toisella naisella oli ennestään 2 tytärtä ja he pitivät isästäni. Myös minä pidin/pidän edelleen näistä "siskoistani" ja ex-äitipuolestani. Isäni ja tämä nainen erosivat vuosien yhteiselon jälkeen, mutta hekin jatkoivat yhteydenpitoa ystävinä. Myös minä olen yhä edelleen tekemisissä tämän naisen ja hänen 2 lapsensa kanssa. Kutsun häntä yhä edelleen sillointällöin äitipuoleksi.

      Toinen nainen, jonka kanssa isäni seurusteli, asui kaukana. Kävin siellä isäni kanssa kerran. Mielestäni nainen ja hänen minua vanhemmat lapsensa olivat mukavia, mutta isäni erosi naisesta. Syyksi hän kertoi, että nainen oli painostanut isääni naimisiin kanssaan, muuttamaan toisella puolelle Suomea hänen luokseen. Isäni ei tätä halunnut tehdä, sillä minä olisin jäänyt luonnollisesti monen sadan kilometrin päähän. Nainen oli myös ilmottanut isälleni, ettei hän saa pitää mitään muuta yhteyttä äitiini, kuin sellaisissa asioissa, jotka koskevat minua. Sama koski äitini puolen sukulaisia. Isäni oli siis ystävä äitini sukulaiistenkin kanssa ja oli aina mukana sukujuhlissamme, samoten äitini välit ovat hyvät isäni sukulaisiin. Isäni ei tällaista sietänyt ja jätti naisen.

      Haluaisin vielä korostaa, että äitini, isäpuoleni ja isäni lämpimistä väleistä kertonee sekin, että isäni hoiti paljon pikkusisarustani, joka syntyi äidilleni ja isäpuolelleni. Hän kuljetti poikaa kalassa ja metsissä samoten kuin minua. Myös äidilläni, isäpuolellani ja pikkuveljelläni on yhä tänäänkin hyvät välit tämän isäni ensimmäisen naisystävän kanssa.

      Muistan nuorempana aina ihmetelleeni väitettä, jonka mukaan eroperheen lapsilla on vaikeaa. En koskaan kokenut elämäni olevan huonoa vain siksi, etteivät vanhempani olleet yhdessä. Nyt vanhempana tajuan miten onnekas olen ollut: minulla on ollut järkevät vanhemmat, jotka ovat hoitaneet asiat mallikkaasti ja aikuismaisesti. Meillä ei ollut mitään erikseen sovittuja tapaamispäiviä, vaan sain käytännössä vanhemmiten päättää kumman luona asun ja kuinka tiheästi vierailen toisen luona. Olen myös ikuisesti kiitollinen siitä onnesta, että vanhempani pysyivät ystävinä ja sukulaisenikin ovat sen verran järkeviä ettei mitään vihanlietsontaa tai edes negatiivisuutta ole ilmennyt puolin eikä toisin. Esimerkiksi isäni oli hyvin rakas äitini äidille, he olivat paljon tekemisissä keskenään aina.

    • nyttyytyväinenäitip

      Aika itsekästä, mutta ymmärrettävää. Kun lähtee suhteeseen ihmisen kanssa, jolla on lapsia, sitä pitää ajatella jo aiemmin mitä siitä seuraa ja millaisiin vastuisiin ollaan valmiita. On surullista, ellei lapsille kerrota miten pitää kohteliaasti käyttäytyä. Hehän voivat joskus tulevaisuudessa olla itsekin uusperheen vanhempia.

      Eihän ole pakko rakastaa, riittää kun hyväksyy ja ja hyväksyy myös yhteiset pelisäännöt. En voisi olla vanhemman kanssa, joka laistaa näiden sääntöjen selittämisen omille lapsilleen. Miten voi kunnioittaa miestä, jonka lasten kanssa ei vain ole voinut tulla toimeen.

      Aikuisten pitää saada laatuaikaa, mutta lasten laatuaika unohdetaan.

      Epäkohteliaasti käyttäytyvien lasten kommentit voi sivuuttaa olankohautuksella. keskenkasvuisten kapinoihin ei kannata lähteä mukaan.

      Olen itse uusperheen äiti ja tiedän tarkaan mistä puhun. Mieheni lapset ovat monien vaikeuksien jälkeen hyväksyneet minut. Olen tehnyt todella paljon sen eteen työtä, että tulen toimeen lasten kanssa. Nyt on tosi hyvät välit ja olen jo mummipuolikin, sen äitipuoliuden lisäksi.

      Puolsion lasten kanssa pitää edetä sellaisella tavalla, joka sopii olevaan tilanteeseen. Sitkeys palkitaan, eikä provosointiin kanaata lähteä mukaan. Itse olen ratkaissut asian niin, että olen läsnä aina kun tarvitaan, vaikka se olisi ollut haukkumista ja keljuilua. Mutta myös lasten iloissa. On muistettava, että lapset voivat riidellä myös omien vanhempainsa kanssa. Uskon että läsnäolo jämäkkänä tuo tuloksia. Kaikki eivät vain jaksa sitkeästi yrittää. Arvostakaamme kuitenkin lapsia niin paljon että opettelemme hyväksymään heidät virheistään huolimatta.

      Aloittaja on tehnyt oman ratkaisunsa, mutta omista itsekkäistä syistä. On helppoa elämää kerätä rusinat pullasta ja jättää vastuut muille.

    • manmoon

      Mikä teitä uusioäitejä vaivaa??Tullaan asumaan miehen luokse mutta siitten mikään ei kiinnosta!Mullakin oli 4kk tyttö edellisestä liitosta,niin tää uus äiti ei suostunut imettämään sitä,saatika vaihtaan vaippoja.Istu vaan kaiket päivät tv.n ääressä kotona,kun mun 7 lasta näki nälkää.Ihme ämmiä?

      • menikö överiksi

        heko, heko, vitsinäkin huono...


    • namupetteri

      Mitäs sinä toisen naisen aviomiehiä menet houkuttelemaan synnin turmioon. Senkin syntisäkki, pidä sepaluksen nappisi kiinni!

    • perheeni on koossa,

      Kyllä on järkyttäviä kohtaloita ihmisillä, jotka ovat jääneet elämässä yksin ja sitten ajautuvat tilateisiin, joissa ei ole muuta toivoa kun rikkoa joidenkin perheet! Mitä ihmettä semmoisen päässä liikkuu, tai eihän siellä liiku yhtään mitään.

      Minusta kyseessä on kuin perheenkaappaus. Se on tuomittava teko. Katekismuksessakin on käsky, älä vie toisen omaa.

      Ei taida olla rippikoulun käyneitä tai muutenkaa elämässä onnistuineita ihmnisiä, jotka rikkovat toisten perheet.

      Mikä saa tekemään niin?

      • sdfgbn

        Kuka kaappaa kenet,keltä?Jos suhteessa asiat on kunnossa,kukaan ulkopuolinen ei pysty hajottamaan perhettä.Jos ero tulee,tuijottaa syyllinen sinua peilistä.


    • TorttulaTar

      Ihan vaan tiedoksi, kyllä miehet tulevat tortun hajun perässä minne vaan. Kyseessä ei tarvitse olla piiruakaan rakkautta mukana. Hyvä, kun jätit uusioperheen lapset rauhaan. Jaa torttuasi ilolla!

    • yksvaan

      Lapsia sitä aina vaan moititaan.Vähemmästäkin menevät sekaisin. Isät ja äidit vaihtavat parisuhteita kuin rukkasia. luuletteko että lapsilla on helppo tottua aina uuteen isään tai äitiin. Minä en ole nähnyt yhtään lasta joka olisi ollut onnellinen eron jälkeen. Mnet katkerat itkut olen nähnyt heiltä. VANHEMMAT AJATTELEE VAIN ITSEÄÄÄN..Lapset sivuseikka näyttää olevan . ERITTÄIN IKÄVÄÄ LASTEN PUOLESTA .

    • Torttukahvit

      Ei se kuule ole niin, että iloista antajaa Jumala Rakastaa. Perheen hajottaminen on vakava asia, löyhytä tuseroos parvekkeella kiimasille kolleille. Luonnon laki, niinkuin eläinmaailmassa haju merkitsee sukuviettiä ja pakkoa lisääntyä.

    • mene hoitoon

      Ja vielä kehtaat kehua kuinka olet lopettanut jonkun perheen! Eikä hävetä? Rikkoa
      toisten perhe, ja kehua sillä??? Olet sairas

    • : )

      Onneksi lasten kanssa päästiin susta.

    • teuvo alakiiminki

      kyllä suhde toimii oikein hyvin.
      sillä ei se ukkokaan mitään muuta haluu kun sitä ... tai jos ei sitäkään, niin site vaan karjakon huolehtimaan pikku nalkuttajista...

    • 6+2

      Ihminen oppii valmiit kaavat elämälle jo lapsuudessa, eli mitä hänen elämässään tulisi tehdä ja kaikenlaisia mielikuvia onnesta. Hän tekee kuten on oppinut ja alkaa toteuttamaan elämää oppimansa mukaisesti.

      Tämä johtaa hänet kysymysten äärelle, ja yksi niistä on, että mitä on onni? Hän ei ole onnellinen, koska ei muuten kysyisi sitä. Hänellä on mielikuvia onnesta, ja jos hän oikein uskottelee itselleen olevansa onnellinen niiden kuvien avulla, hän ehkä parhaimmillaan kykenee unohtamaan tyhjyyden tunteen sisimmässään.

      Joka tapauksessa siihen tilanteeseen hänet toi hänen omat valintansa, ei mikään muu, ja ne valinnat perustuivat opittuihin ajatuksiin. Jos tahtoo löytää onnen, niin noista opituista ajatuksista ja mielikuvista tulisi päästä vapaaksi. Sinä AP, ja muutama muukin tässä ketjussa olette selvästi huomanneet vapauden tunteen luopuessanne ajatuksesta.
      Sitä vapautta voi kasvattaa, jos ymmärtää miten se tapahtuu. Erään lukemani kirjan mukaan rajoittavia ja ohjaavia ajatuksia on erittäin paljon mielessämme, myös tiedottomuudessa, ja kirjan avulla niistä voi päästä, kasvattamalla tietoisuutta itsestään. Se mikä rajoittuu on oma todellinen tahto, joka on myös vajonnut tiedottomuuteen varttuessamme. Kannattaa tutustua, kirja todella toimii. Lisää täällä: www.alkuajatus.org

    • näinon

      Missähän kunnolliset ja rehdit miehet ja naiset ovat . Ne ovat naimisissa ja pitkässä parisuhteessa ei niitä kaikki tuulet heiluttele. Tuntevat vastuunsa lapsistaan ja ovat sitoutuneet parisuhteeseen myötä ja vastatuulessa. Onneksi löytyy vielä vastuunsa kantajia ,tässä sekavassa suomenmaassa.

      • matkalainen

        Se nyt ei ole massa vallassa aina. Jos toinen lähtee niin lähtee, itse voit silti olla "kunnollinen ja rehti"!


    • järkyttävää toiminta

      Ei paljon isän ja äidin päätä palella, jos antaa omat lapset suosiolla isän naisten pilattavaksi. Huh huh.. onneksi ei meillä toimita niin. Mies saa ihan vapaasti katella vaikka sataa naista, kunhan ei tuo yhtään mielle eikä lasten eteen kiukkuamaan ja haukkumaan. Pysyneet on poissa kiitos siitä hyvän isän, joka ajattelee lapsiansa, eikä tee niinkuin laastari ja hälläväliä mikä nainen on, tekee ja käskee.

    • kee ukkonen

      ...tai äidin miesten pilattavaksi...

    • tyttölapsi14w.

      pakko kommentoida, vaikka olen siis 14-vuotias lapsi, eronneesta perheestä. Ensin tuntu pahalta ajatella että mun vanhemmilla ois uudet, mutta siihen ihan totta tottuu! meillä on 'perheen rikkoutumisesta' nyt muutama vuosi, ja asun vapaasti iskällä ja äitillä molemmilla. ja meille on kyllä ihan heti tehnyt molemmat vanhemmat selväksi, että meillä on molemmat vanhemmat, vaikka ne asuukin eri osotteissa. ja kun iskällä on joskus ollut naisystäviä, äiti on tiennyt siitä, ja mitään ongelmaa ei ole tullut. äitilläkin on miesystävä, ja mä hyväksyn molempien suhteet niin kauan kun ne on onnellisia.

      mutta jos jompikumpi nyt sanoisi, että et saa nähdä nyt isiä/äitiä kun siellä on perheenrikkoja talossa, ni mä muuttaisin sillä sekunnilla mielummin sen "perheenrikkojan" kanssa samaan taloon, kuin vanhemman, joka kieltäisi mua näkemästä omaa isää/äitiä. ja se olisi ainut asia, mikä voisi rikkoa meidän perheessä välit vanhempiin kokonaan.

      ihan vaan mun mielipide näin lapsen näkökulmasta. Sitä vaan näille uusille naisille, jotka muuttaa sinne miehen lapsien kanssa samaan taloon - alussa se sattuu, se on fakta. siksi ne lapset on ilkeitä. kannattaa olla kärsivällinen, ja välttää sellasta hellyydenosoittelua niiden paikallaollessa, ainakin alussa. kyllä sen lopulta hyväksyy. jos ei, on vika jossain muualla (esim ex-naisen käytöksessä), sillä hyvinkasvatetut ja sopuisan eron kokeneet lapset kyllä lopulta hyväksyy sen suhteen, jos molemmat vanhemmat on kuitenkin samallatavalla läsnä ja tukena ja onnellisia, ja on tehty selväksi ettei se nainen/mies mene ikinä lapsen edelle.

      • mikä provo taas!

        ..hm.. jäiköhän sulta 2 tai 3 eestä pois tuossa iässä?? Ei neljätoistavuotias kirjoittele näin, tämä on provo ja kirjoittaja on uusikko joka kynsin hampain puolustaa omaa. Heh.. sairasta kirjoittaa lapsen suulla.


      • tyttölapsi14w.
        mikä provo taas! kirjoitti:

        ..hm.. jäiköhän sulta 2 tai 3 eestä pois tuossa iässä?? Ei neljätoistavuotias kirjoittele näin, tämä on provo ja kirjoittaja on uusikko joka kynsin hampain puolustaa omaa. Heh.. sairasta kirjoittaa lapsen suulla.

        en tosiaan ole provo :DD 14-vuotias lapsi olen, kahdeksannelle luokalle menossa. Mutta koska kirjotan aika paljon novelleja, runoja, sun muuta, ni otan pelkästään kohteliaisuutena ettet usko. eikä mulla ole tarvetta mitään todistella, koska tiedän itse mikä olen :)


    • lapset ovat onnellis

      Se on hyvä päätös, kun huomaa että ei pysty olemaan häiriköimättä toisten perheessä, ja aiheuttaa vaan hankaluuksia toisten lapsille. Harva se pystyy myöntämään itselleen, että tosten lapset ovat onnellisempia, kun ei vieras ihminen hääri ja sotke heidän elämää.
      Ei väkisin voi olla toisten kodissa sotkemassa.

    • puoliäiti-ex

      Tulinpas loman jälkeen lukemaan vastauksia ja hauskaa on ollut,etenkin noiden lissujen kirjoitukset saavat miettimään, millaisia ihmisiä ovat livenä:)
      mvj'b:lle. tiedoksi,ettei yhteenmuutto aikoinaan ollut todellakaan mikään hetken päähänpisto ja kaikista asioista puhuttiin ja sovittiin etukäteen miehen kanssa.Mutta...tosielämässä hän luisti kaikesta vastuusta ja hommista, minä tein lähes kaiken arkeen liittyvän.Hankin lapsille vaatteita,maksoin harrastuksia ja tenttasin läksyjä yms yms.Mutta minkäs teet,teini vittuili,varasti ja teki mitä huvitti,muutkin siinä sivussa oppivat taivaviksi valehtelemaan yms ikävää.Äidin kanssa ei tod.voi keskustella mistään,saati sopia mitään yhteisiä sääntöjä.Yritetty on.Välillä ajattelen lapsia ja mietin,mitä heistä tulee mutta kokonaisuudessaan elämä on nyt uomissaan ja mieletön stressi ja paine on helpottanut. Harmittaa kun ei ole kristallipalloa,jotta olisi nähnyt tilanteen ennen yhteenmuuttoa,olisi säästynyt paljolta.Mutta kokemus se tämäkin oli:)

      • lapset muistaa

        Sitä miettii moni, että miten nainen voi kohdella toisten lapsia huonosti? Ja että lasten oma isä vielä anttaa niin tehdä? Vai antaako? Siinä on monesti kyseessä usutaminen.. ei kukaan isä oikeesti vihaa omia lapsiaan ellei kukaan siihen kannusta.
        Mutta onneksi lapset kasvaa ja taatusti muistaa, eikä silloin orvokit ja kakkukahvit ole pääasiassa.


    • rölly

      "lapset muistaa" : mitähän tuolla mahdat tarkoittaa? edellinen kirjoittaja ei varmaankaan ole kohdellut lapsia huonosti.Ja miten orvokit ja kahvit liittyvät asiaan???Ei valjennut.Olisitko sinäkin lääkityksen tarpeessa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe