Cyanogenmod

hämmentynyt..

Olen lukenut paljon cyanogenmodista ja sitä suositellaan monella foorumilla laitettavaksi puhelimeen..
Onko tuo tosiaan "parempi" kuin omassa galaxy s2:sessa oleva vakio ics ?
Pystyykö google playta käyttämään normaalisti?
Mitä konkreettista hyötyä on ? Takuu kaiketi lähtee, mutta korjaanuuko asia jos ajaa virallisen ics:n takaisin?

Kiitoksia jos joku viitsii vastata! :)

18

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjeita annan

      Kyllä se on koska kaikki toimii sen kanssa paremmin. Itse käytän Rezurrection-REMIX Romia ICS S2:ni. Ja asensin vielä siyah kernelin päälle. Mutta sinä olet kai vakiopuhelimella joten tässä ohjeet. Liitä puhelin tietokoneeseen ja paina volumr alas-power-keski näppäimiä kunnes näet download teksit.Lataa ODIN 1.85 ja uusin versio S2:n siyahista. Avaa odin ja klikkaa PDA ja laita siihe siyah3.73.tar tai vastaava. Älä muokkaa mitään muuta ja paina start. Nyt sait rootin ja ylikellotusmahdollisuuden. Nyt kopioi haluamasi rom tiedosto puhelimesi SD kortille ja paina puhelimen ylös-keski-power näppäimiä n. 10s.. Mene siellä data factory reset ja sitten choose zip from SD ja sitten haluamasi rom:)

      • hämmentynyt..

        Ok, kiitos ohjeista. Mutta toimiiko Google Play normaalisti sekä sieltä ladattavat sovellukset ?


      • ohjeita annan
        hämmentynyt.. kirjoitti:

        Ok, kiitos ohjeista. Mutta toimiiko Google Play normaalisti sekä sieltä ladattavat sovellukset ?

        Toimii kyllä:)


      • kaikkeasitä

        "ylikellotusmahdollisuuden". Huomaako Perttiperuskäyttäjä mitään eroa kun nostaa vähän tehoja ??


      • kaikkeasitä kirjoitti:

        "ylikellotusmahdollisuuden". Huomaako Perttiperuskäyttäjä mitään eroa kun nostaa vähän tehoja ??

        Ainakin minä huomasin että puhelin nopeutui jonkinverran.. Mutta siitä ei ollut oikein hyötyä kun rom oli niin buginen että kännykkä piti buutata 1 päivän välein..


    • Itse en suosittelen Cyanogenmodin tai muiden asentamista. Niissä saattaa olla paljon erilaisia bugeja. Esimerkiksi minulla LG kaatuilee usein ja joskus puhelutkaan eivät mene läpi.. Samalla puhelimen takuu häipyy ikiajoiksi.

      • ohjeita annan

        Ei häivy jos flashaa alkuperäisen kernelin takaisin. Ja muistakaa painaa myös BACKUP CURRENT ROM ennen uuden asentamista! Ja Rezurrection Remix ei bugaa ja kaatuile yhtä paljon kuin touch wiz.


    • ei tajuu

      miksi mennä ics korvaamaan

    • masatheman,..

      Mites toi roottaus ja sen purku ? Jos laite on rootattu ja rauta ei kestä niin meneekö osat takuuseen? Eikös roottauksen jäljet pysty jotenkin peittämään mikäli huoltoon joutuu viemään ?

      • ohjeita annan

        Flashaa odinilla alkuperäisen kernelin takas ja poistaa su-kansiot ensin ES-file explorerilla


    • på finska

      Saakos tähän Cyanogenmodiin ym. epävirallisiin Suomenkielen tukea, niin käyttöliittymään kuin ennakoivaan tekstinsyöttöön?

    • Käyttöliittymässä on jo suomenkieli valmiina kieliasetus kohdassa. Mutta tuosta tekstinsyötöstä en tiedä.

    • cyanogen luuppi

      Vanha topikki, mutta....

      Onko haisua miten pääsis eteenpäin? Cyanogenmod 9 alko luuppaamaan yllättäen. Pääsen lockscreeniin kun hetken räpyttelee back nappia, mutta kun liu'utan lukon auki niin heti alkaa taas cyanogenmod animaatio. Eli tästä pidemmälle en pääse. Recoveryssä käväsin pyyhkäsemässä cachea ja fix permissionit tein umpimähkään, mutta niistä ei ollu mitään apua. Luurissa on tärkeää dataa mitä en ehtinyt varmuuskopioimaan vielä, eli ne pitäisi saada ehdottomasti säästettyä.

    • CM1

      Tietääkö kukaan, että toimiiko LTE cmodissa ? Tällä meinaan, että toimiiko lte cyanogeonmod käyttiksellä suomen verkoissa.

      Olen vähän kysellyt cm foorumeilta asiasta, mutta vastausta ei ole kuulunut. Tämä ongelma näyttää olevan samsung GT-I9505 puhelimessa (S4). Joku taisi löytääkkin ratkaisun, mutta se ei toiminut minulle. Ratkaisu oli jenkki operaattorille eikä se toiminut minulle joten ajattelin, että jos ongelma johtuu Saunalahdesta.

      APN asetuksia ollaan vaihdeltu sun muuta, mutta mikään ei tunnu auttavan. Jos laitan lte:n verkkoasetuksista päälle niin netti on 3g, h ja h yhteydessä jonkin aikaa jonka jälkeen se siirtyy roaming tilaan. Eli ei ole verkkoyhteyttä. Välillä se siirtyy suoraan roaming tilaan lte:hen vaihduttua. Verkko siirtyy yleensä roaming tilaan kun liikun johonkin. Luulen että verkko siirtyy roaming tilaan aina silloin kun 4g yhteys on ulottuvilla ??

      Normaalit g ,3g, h, h yhteydet toimii normaalisti jos lte.tä ei ole valittuna verkkoasetuksista.

      touchwizillä oli vielä 4g kaikkialla, mutta nyt en onnistu saamaan yhteyttä. Ongelma oli cm 10.2 ja jatkuu yhä cm 11.0. Joten uskon että tämä on jotenkin yhteydessä saunalahden verkkoon.

    • parhaat softat

      Mitä ohjelmia suosittelette Cyanogenmod-rootatulle puhelimelle? Joilla rajoitetaan ohjelmien oikeuksia, nettiyhteyksiä, mainoksia jne. Palomuurisoftaa jolla saa halutut IP:t ja ohjelmien verkkoyhteydet blokattua. Netstat-tietoliikennelokiohjelmaa jne.

    • Iteltä löytyy nää

      -AdAway
      -Greenify
      -ROM Manager
      -Root Browser
      -SD Maid
      -Terminal emulator
      -Titanium Backup

    • Cm13

      Miten on kun itse ajattelisin rootata ja asentaa cm 13
      Omaan s4 I9506 malliin, onkomitään järkeä ajaa rom:ia ilman root oikeuksia eli poistaisi rootit heti kun on asentanut rom:in?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe