Kuukautiset alkoivat, apua (:

Tietämätön (:

Olen 15 v. ja kuukautiseni alkoivat vasta eilen. Vessassa käydessäni huomasin pikkuhousuihini tulleen ruskeaa eritettä ja tiesin heti kuukautiseni alkaneen. Siteen laitoin lähes heti, mutta seuraavan kerran siitä oli jo vuotanut yli, mitä pitäisi tehdä ? Entä yöllä, voiko käyttää normaalia sidettä ja pitääkö sitä yön aikana vaihtaa ? Vuoto on aika runsasta eli onko se normaalia ? En oikein tiedä miten päin olla, kun sidettä täytyy vaihtaa parin tunnin välein ja silti voi vuotaa yli. Aika tietämätön olen ja toivoisin vastauksia moniin kysymyksiin, että jos vain jotain jaettavaa on niin ilomielin ottaisn vastaan (: Muutenkin jos vinkkejä ja kokemusta löytyy olisin todella kiitollinen jos siitä tähän kirjoittaisitte ! (:

189

11693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikimi

      http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/3/viestiketju/1034703/tietoisku_ovulaatiosta_ja_kuukautiskierrosta

      kannattaa lukea toi, hyvä selvitys joka vastaa moneen kysymykseen mitä tulevaisudessa tulet pohtimaan.

      Käytätköhän pikkuhousunsuojia kun menee ohi ja yli, ne ovat siis valkovuotoa varten, kuukautisia varten esim (oma mielipirteeni) alwaysin se lila kaikki suurin on paras ja joskus voi esim sellaisen perus siteen jossa ei ole siipiä esim vuokkoset (sellainen vanhanaikaisen näkönen siis:)) liimata siihen alwaysin päälle niin esim yöllä ei tarvitse vaihtaa sidettä kun ottaa vaan sen vuokkoset pois ja heittää roskiin niin alle jää vielä always käytettäväksi.

      On myös normaalia jos kuukautisten aikaan maha menee sekaisin tai sattuu selkään tai vatsaan burana auttaa ajoissa otettuna kipuihin ja niukentaa kuukautisvuotoa. Myös kylmägeeli auttaa kipuihin.

      • Tietämätön (:

        Täytyypäs kokeilla, kiitos paljon ! (: Sain tästä paljon apua (:(:


      • Anonyymi

        Menstruaatiota ei ole havaittu miehillä tiettävästi koskaan. Vähiten 80v täyttäneillä isoisillä.
        Kaipuu lapsuuteen näkyy itsensä nuorentamisyrityksissä "15.v".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menstruaatiota ei ole havaittu miehillä tiettävästi koskaan. Vähiten 80v täyttäneillä isoisillä.
        Kaipuu lapsuuteen näkyy itsensä nuorentamisyrityksissä "15.v".

        Mitä selität


    • 13w.

      Jos kuukautisesi ovat olleet alusta asti noin runsaat, kannattaa tarkistaa, miten imukykyistä sidettä käytät. Jos se esim. on niukalle tai normaalille vuodolle, kannattaa ostaa imukykyisempi side. Sen avulla ei tarvii koko ajan pelätä, että tulisi läpi. Kun siteiden käyttö sujuu, suosittelen tamponeja. :)

      • Fnord

        Kun tamponien käyttö alkaa tuntua ikävältä, suosittelen kuukautiskuppia.


    • vuoto vaihtelee

      Kuukautisissa on yleensä niitä päiviä, jolloin vuoto on runsasta ja päiviä, jolloin vuoto on niukempaa. Opit tuntemaan omat vuotosi ajan myötä.
      Siteitä on tosiaan monen kokoiselle vuodolle. Opit niistä valitsemaan oikeat vuotopäivien mukaan. Alussa on opeteltavaa.

      • Anonyymi

        Minkä ikäisenä menkat yleensä alkaa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäisenä menkat yleensä alkaa??

        Mulla alkoi 12v,mut olisko joku 11-15 ikävuosi jos muistan oikein:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla alkoi 12v,mut olisko joku 11-15 ikävuosi jos muistan oikein:)

        8-16* mut yleisin on joku 12


    • radioratio

      Minullakin oli kuukautisten alkaessa vuoto runsaampaa, mutta nopeasti se sitten hieman väheni. Vielä näin muutaman vuoden kuluttuakin minulla on aina kuukautisten alkaessa hieman runsaampaa vuotoa, mutta seuraavana päivänä on jo paljon helpompaa.

      Yöllä käytän yleensä kaikkein imukykyisimpiä siteitä, mitä minulla vain sattuu olemaan sillä hetkellä, mutta joskus täytyy yöllä nousta vaihtamaan, kun tuntuu, että vuotaa yli. Suosittelenkin käyttämään yöllä ja runsas vuotoisina päivinä todella imukykyisiä suojia :)

      • Tyttö13.

        Mullakin on suhteellisen runsaat kuukautisvuodot. Päivisin ei auta muu kuin vaihtaa sidettä usein tai käyttää tampoonia. Öiksi olen keksinyt oman menetelmäni, ja voin paljastaa sen teillekin: ;]
        esim LIDL myy yökäyttöön tarkoitettuja erittäin paksuja siteitä. Niissä ei ole valitettavasti siivellista vaihtoehtoa, mutta siihenkin olen keksinyt ratkaisun. Käytän siivekkeellistä normaalia sidettä alla, ja yökäyttöön tarkoitettua päällä! Päällimmäinen imee vuodon ja siivekkeellinen pelastaa ohivuodoilta.

        Toisin kun joku muu neuvoi, en suosittele käyttämään sidettä jota on pidetty toisen siteen alla. Omasta mielestäni se "heikentää siteen imuvoimaa"


      • mikimi
        Tyttö13. kirjoitti:

        Mullakin on suhteellisen runsaat kuukautisvuodot. Päivisin ei auta muu kuin vaihtaa sidettä usein tai käyttää tampoonia. Öiksi olen keksinyt oman menetelmäni, ja voin paljastaa sen teillekin: ;]
        esim LIDL myy yökäyttöön tarkoitettuja erittäin paksuja siteitä. Niissä ei ole valitettavasti siivellista vaihtoehtoa, mutta siihenkin olen keksinyt ratkaisun. Käytän siivekkeellistä normaalia sidettä alla, ja yökäyttöön tarkoitettua päällä! Päällimmäinen imee vuodon ja siivekkeellinen pelastaa ohivuodoilta.

        Toisin kun joku muu neuvoi, en suosittele käyttämään sidettä jota on pidetty toisen siteen alla. Omasta mielestäni se "heikentää siteen imuvoimaa"

        hyvä vinkki, ja ei ainakaan minulla ole ikinä heikentänyt imuvoimaa:) mutta voi olla eri merkkistä minulla alla ollu kun sinulla.


      • Anonyymi
        Tyttö13. kirjoitti:

        Mullakin on suhteellisen runsaat kuukautisvuodot. Päivisin ei auta muu kuin vaihtaa sidettä usein tai käyttää tampoonia. Öiksi olen keksinyt oman menetelmäni, ja voin paljastaa sen teillekin: ;]
        esim LIDL myy yökäyttöön tarkoitettuja erittäin paksuja siteitä. Niissä ei ole valitettavasti siivellista vaihtoehtoa, mutta siihenkin olen keksinyt ratkaisun. Käytän siivekkeellistä normaalia sidettä alla, ja yökäyttöön tarkoitettua päällä! Päällimmäinen imee vuodon ja siivekkeellinen pelastaa ohivuodoilta.

        Toisin kun joku muu neuvoi, en suosittele käyttämään sidettä jota on pidetty toisen siteen alla. Omasta mielestäni se "heikentää siteen imuvoimaa"

        Kiitos vinkistä,pitää kokeilla


    • tytöntyllerö

      Mulla alko menkat tänään. Vuoto on tosi runsasta. Ärsyttää kun ensviikolla on reissuun lähtö ja me mennään uimaan. Kertokaa mitä pitäs tehdä? Kuinka kauan ne yleensä kestää??

      • Anonyymi

        Ne kestään noim 2-7 päivää,uidessa kannattaa käyttää kuukuppia tai tampoonia.


    • 13w.

      En usko, että ekat menkkasi kestäisivät yli viikon. Ekat menkat on myös usein todella niukat, joten niistä ei tarvii paljoa huolehtia. Eikä monill edes esim. järvessä vuotoa juurikaan tule. Tietysti jos kylpylään olette menossa, niin voithan kokeilla tamponia. Paketin sisällä on helposti ymmärrettävät ja yksinkertaiset ohjeet, miten sitä kuuluu käyttää. O.B. on mielestäni hyvä merkki ja alussa kannattaa käyttää pienintä kokoa mitä löytyy. (saa helpommin sisälle. :) )
      Mutta en kuitenkaan usko, että ne yli viikon kestää, joten ei kannata panikoida. :)

      • Mun ekat menkat Kesko 15pv ja ihan helvekon runsaina


    • 12w

      Heips! Mä oon 12v ja menkkani alkoivat n. 3-2kk sitten mutta silloin ei ollut runsasta . Mutta nyt ne alkoivat taas ja oli todella runsaat meni yli ja pikkareta joutui roskiin. Mutta kuukautiset ei ole alussa säännöliset. Käytän isoja yö sitetä ekä nekään riitä :D Mutta joillan on runsaamma ja taas toisilla ei. Itselläni on runsaat mutta toivon että ne hellittää(aikakin mahakipu) Mutta onneksi kuukautiset ei kestä jokaikistä päivää ja kuukautta putkeen :)

      • oisimpamies...

        Mä oon 15 ja menkat alko n 5-6 kk sitten. Olinkin niitä jo suhteellisella innolla oottanu koska melkeen kaikilla muilla ikäsilläni tytöillä oli jo alkanut.... Voi että. Voiku se into ois vieläkin tallella. Tä on mun kohdalla ollu yhtä tuskaa! Ekat menkat kesti 12päivää ja ne oli kyllä niin runsaat että sidettä saatto hyvinki vaihtaa kerran parissa tunnissa.
        Tällä hetkellä kärsin koko 6kk:n runsaimpia menkkoja ja voi että kun ketuttaa! Oon ihan väsyny ku yöllä joutuu pariin otteeseen herätä sidettä vaihtamaan. Tekis mieli muuttaa tonne vessaan xDD ... Ja ku normaalisti ne menkat kestäää mulla about 6-9päivää ja on sitten vielä runsaatki. Pah sanon minä!

        Voisin tässä muuten kysästä että onko ihan normaalia et menkkojen mukana tulee hyytymiä?

        sekava teksti:D

        P.s.
        Toimiva vinkki! Yöllä ennen tuli aina ohivuotoja mut nykyään laitan eka yösiteen ja kireet pikkarit sitten tungen paperisuikaleet nivusiin ja persvakoon jottei vuoda yli. Ja sit vielä pyyhe persuksen alle ja ehkä jotku sortsit vielä kaiken päälle ni eipä oo veritahroja lakanoissa näkyny!:D


      • Anonyymi
        oisimpamies... kirjoitti:

        Mä oon 15 ja menkat alko n 5-6 kk sitten. Olinkin niitä jo suhteellisella innolla oottanu koska melkeen kaikilla muilla ikäsilläni tytöillä oli jo alkanut.... Voi että. Voiku se into ois vieläkin tallella. Tä on mun kohdalla ollu yhtä tuskaa! Ekat menkat kesti 12päivää ja ne oli kyllä niin runsaat että sidettä saatto hyvinki vaihtaa kerran parissa tunnissa.
        Tällä hetkellä kärsin koko 6kk:n runsaimpia menkkoja ja voi että kun ketuttaa! Oon ihan väsyny ku yöllä joutuu pariin otteeseen herätä sidettä vaihtamaan. Tekis mieli muuttaa tonne vessaan xDD ... Ja ku normaalisti ne menkat kestäää mulla about 6-9päivää ja on sitten vielä runsaatki. Pah sanon minä!

        Voisin tässä muuten kysästä että onko ihan normaalia et menkkojen mukana tulee hyytymiä?

        sekava teksti:D

        P.s.
        Toimiva vinkki! Yöllä ennen tuli aina ohivuotoja mut nykyään laitan eka yösiteen ja kireet pikkarit sitten tungen paperisuikaleet nivusiin ja persvakoon jottei vuoda yli. Ja sit vielä pyyhe persuksen alle ja ehkä jotku sortsit vielä kaiken päälle ni eipä oo veritahroja lakanoissa näkyny!:D

        On normaalia et tulee hyytymiä mullakin tulee et ole ainoa


    • Akatora♥

      Alkoivatko mun menkat? Kun 5-6 viikkoa sitten oli edelliset kuukautis kivut mutta ne eivät alkaneet. Nyt minulla on ollut runsasta ja oudon hajuista valkovuotoa jo pitkään. Äsken kun kävin WC:ssä huomasin pikkareissani noin pikkurillinpään kokoisen punaruskean läikän. Joka oli mennyt pikkareistani läpi ja imeytynyt päällyshousuihini. Minulla alkoi uudet kivut noin 1-2 viikkoa sitten. Ja se on sellaista alamahan kipua ja että munasarjojen luo vihloo. Se on todella kivuliasta ja tuntuu välillä jos kävelee että lyyhistyn tai silmissä pimenee hetkeksi. Kiitos!♥

      • hämillään:)

        mulla alko just äske menkat:o en oikeen tiiä mitä pitää tehä! Vuoto on tosi runsasta! Ja ala selkään sattuu! Ja ällöttää! En saa yöllä varmaa nukuttuu ollenkaa. Ja onnekss sain tästä muutamaan kysymyksenn vastauksen , kiitoss siitä! Ja mulla on uinti kisat viikonloppuna ja en tiiä mitä teen? Pitäiskö käyttää tamppoonia? Sattuuko se? Pitääkö sitä kokoaja vaihtaa?


      • Anonyymi
        hämillään:) kirjoitti:

        mulla alko just äske menkat:o en oikeen tiiä mitä pitää tehä! Vuoto on tosi runsasta! Ja ala selkään sattuu! Ja ällöttää! En saa yöllä varmaa nukuttuu ollenkaa. Ja onnekss sain tästä muutamaan kysymyksenn vastauksen , kiitoss siitä! Ja mulla on uinti kisat viikonloppuna ja en tiiä mitä teen? Pitäiskö käyttää tamppoonia? Sattuuko se? Pitääkö sitä kokoaja vaihtaa?

        Jos käytät tampoonia tai kuukuppia uidessa,ota sr uinnin jälkeen heti pois ettei tule bakteereja:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käytät tampoonia tai kuukuppia uidessa,ota sr uinnin jälkeen heti pois ettei tule bakteereja:)

        Tampoonin voi pitää koko päivän kokemuksellani,mutta uinnissa heti uinnin jälkeen pois ettei tule bakteereja


    • :)))))

      Vuoto on ylensä alussa runsasta mutta voi tasaantua myöhemmin joten ei huolta :) suosittelen itse aloitteliana siivellisiä siteitä ja jos vuoto jatkuu haitallisen runsana on olemassa siihen lääkkeitä joilla sitä vooi rajoittaa ;:) ja hämillään:) : tamppoonbeista en tiedä mutta selkä ja vatsa yms kivut johtuvat kuukautisista ja tamppoonin tietää milainen se on vain kokeilemalla

      • setyttökin

        No siis mulla alko eilen menkat, mutta en saanu mitenkään kerrottua mun äidille, koska mun veljet oli kokoajan siin lähettyvillä ja no siis selvisin siitä niin että kävin joka tunti vessassa pyyhkiin paperilla (kyllä ällöttävää), sillä en tiennyt missä siteet olivat. Tänään sain sitten kerrottua äidille ja no sitä ennen meni n. 3 pikkarit roskiin.
        Sitten piti lähteä rannalle mun veljen ja 1v serkun kanssa, enkä tietenkään voinut uida.
        Minullakin on vuodot erittäin runsaita, mutta jos nnukut yön yli kyljellään, ei lakanat mene vereen:)


    • teini1

      mulla tais alkaa menkat. en tiiä voinko kertoo äitille koska pelottaa. meille tuli vihko missä neuvotaan kuukautisista ja äiti piilotti sen. mitä voin tehdä?

      • Menkka-avustaja!

        Miksi äitisi piilotti vihkon? Itselläni alkoi kuukautiset jo noin 3 vuotta sitten (olen 16) ja ensimmäiset kestivät n. 7 päivää ja viidentoista päivän jälkeen uudet menkat -.- se oli todella rasittavaa ja varsinkin kesällä kun ei uimaan tai saunaan viittinyt mennä. Ja vielä sekin kun tällä hetkellä kuukautiset ovat AINA osuneet syntymäpäivälleni :( mutta tosiaan kasiluokalla ne menkat sitte tasaantui ja ysiluokalla kesti enää n.6 päivää. Ensimmäisenä päivänä alavatsa ja alaselkä kipeä ja se johtuu siitä että pitää kehoa koko ajan jännittyneessä tilassa. Itse kokeilin tamppooneja yli vuosi sitten ja melkein itkin kun ihmettelin että miksi en ollut kokeillut niitä aikaisemmin! Joten suosittelen että heti totuttelette kaikki siihen tamppooniin, se on paras omasta mielestäni :) kannattaa ahkerasti pestä alapäätä suihkussa ettei rupea haisemaan! Eikä huolta äidille kertomisesta, kaikki helpottuu heti kummasti! :)


      • hotchoko

        netistä löytyy paljon asiaa samasta asiasta varsinkin side merkien sivuilta mm beingir.com


      • Anonyymi

        Kannattaa kertoa ehdottomasti!Mäkään en eka uskaltanu mut sit kerroin myöhemmin:)oon siis 12.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kertoa ehdottomasti!Mäkään en eka uskaltanu mut sit kerroin myöhemmin:)oon siis 12.

        Ite soitin äitille heti ja ymmärs kyllä oon siis 14


    • helpme1

      Apuaa!! Viime lauantaina, pikkareissani oli jotain punaisenruskeita läikkiä ja sitten sunnuntaina tuli jo ihan verta, hieman rusehtavaa ja aika paljon. Vuotoa on nyt kestänyt 6 päivää, kirkkaan- tai tummanpunaista, hieman niukentunut alkuun verraten. Suurin osa vuodosta tulee samalla kun käyn pissalla, jonka seurauksena pöntön vesikin muuttuu punaiseksi ja kun pyyhin wc-paperiin, siihen jää myös paljon verta. Minulla on myös alavatsa ja alaselkäkipuja ja hieman heikko-olo (tulivat vasta muutama päivä sitten). Onko nää nyt ne kuukautiset?? Olen 14-vuotias, ja olen muuten jo hyvin kehittynyt vartaloltani. Äitini antoi minulle yösiteitä, joita olen nyt käyttänyt päivisin ja öisin. Vuoto ei ole kuitenkaan niin runsasta, että tulisi ohivuotoja. Kauan nää vielä kestää? Ja miten sen huomaa, kun ne alkaa loppumaan?? Kuinka usein siteitä täytyy vaihtaa? Itse vaihdan 3-4 kertaa päivässä, ok? Onko normaalia, että siteet haisevat hieman pahalle? Auttakaa, tää on niin uutta minulle ja on inhottavaa kulkea koko ajan jalat ristissä, sillä tunnen milloin vuotoa tulee!

      • terkkaopiskelija

        Kyllä nuo kuukautisilta kuulostaa. Vuodon kesto on tosi yksilöllistä, itselläni ensimmäiset kuukautiset kestivät kahdeksankin päivää. Vuoto tosin niukkeni päivä päivältä niin kuin sinullakin. Nyt jo kuuden vuoden jälkeen menkat on lyhentynyt siihen -5 päivään. Eli saattaa olla, että ovat jo loppumaisillaan sinulla. Vuodon loppumisen huomaa siitä, ettei siteeseen tule enää verta paljoakaan. Silloin voit vaihtaa sen pikkuhousunsuojan kuukautissuojan tilalle. Side pitää vaihtaa mielellään aina kun käyt vessassa, loogista. Side on myös hyvä vaihtaa kuukautisten alkupäivinä useammankin kerran päivässä, riippuen vuodon määrästä. Vaihda side niin usein kun tuntuu hyvälle. :) Tuo mainitsemasi paha haju on varmasti aika yleistä kuukautisten aikaan. Jos mahdollista, niin käydessäsi vessassa vaihtamassa siteen, niin huuhtase sillä pideellä alapää. Tuolla konstilla pysyy ainakin itselläni hajut pois ja on heti raikkaampi olokin. Yleensä aamulla, kun side on ollut pitkään niin haju on voimakkaampaa, mutta kyllä se on ihan normaalia. Niin ja tuo alavatsakipu ja huono-olo on myös normaalia ja kaikilla tosi yksilöllistä. Toisilla kuukautiskivut on hyvinkin voimakkaat ja pahoinvointi voi yltyä ihan rajuksi oksentamiseksikin, toisilla kipuja ei ole tai ne ovat vähäisempiä. Itse kuulun tuohon oksentaja-porukkaan ja paras keino pahimman olon välttämiseen on se, että ottaa särkylääkkeen heti kun tietää kuukautisten alkavan, pieni jomotus ja supistelu sekä aaltomainen kipu on yleensä niitä varmoja merkkejä. Jos särkylääkkeen saa otettua ennen kipujen alkamista, ei kivut välttämättä ehdi yltymään tuohon vessanpöntönhalaamis-kompleksiin saakka. Kouluterkalla kannattaa käydä jos kivut vain jatkuvat joka kuukausi ja pahenevat.

        Toivottavasti tästä oli jollekkin edes jonkinlaista apua. :) Piti niin tehdä anatomian tehtävää kuukautiskierron vaiheiden hormonaalisesta säätelystä.. toivottavasti tää laskettais siihen :D


    • menkkatyttö

      mulla alko menkat 7 päivää sitten ja vuotoa ollu siitä asti, onks tää normaalii?(:: Olen aika huolissani asiasta::(( Ja mistä sen huomaa kun ne alkaa loppumaan? Kivut tuli vasta pari päivää sitten.

    • menkkojenväristä

      mulla alkoi menkat toissailtana, huomasin et pikkareis oli jotain punaruskeeta valkovuodon lisäks. ja sitte kävin laittamas siteen, ja vuoto oli siteessä ihan ruskeaa, ei edes punaruskeaa. ja nyt eilen ja tänä aamunaki vuoto on ollut ruskeaa, ei lähes yhtään punaista, et onko se normaalii? :) oon 13 vuotias

    • 13v

      Joo, mullakin ihan ruskeeta vuotoa. Pelästyin aluks. Ja ne alko siis tänään. En jaksas käydä pesemässä pimpsaani kahta kertaa päivässä :( EN JAKSA NÄITÄ KUUKAUTISIA!

    • Kukaan Ei

      Mun kuukautiset jatkuvat taas ja oon aika huolissani siitä että kuinka kauan ne kestää kun meillä on tulossa kevätjuhla, ois kiva jos joku vois vähä valaista minua:)))

      • 852

        No mutta eihän meistä kukaan voi tietää, miten sinun kehosi toimii. Useimmilla menkat kestää 3-8 päivää, mutta jos sinulla on vasta alkanut menkat, ne voivat olla hyvin epäsäännölliset pituudeltaankin.


    • who?

      Mulla menee kans yli välil.Yöl kandee ottaa isompi side tai laittaa peukalon paksunen tuppo paperia kankkuje väliin tai sit kaks sidet vierekkäin.jos ei toimi ni kannattaa ottaa niitä lääkkeitä jotka vähentää menkkoje määrää tai sit laita yöks huonot huosut ja pyyhkeen alle.

    • minä vain

      kuukautiset alko 2 päivää sitte ja mulla ois pari kysymystä,ois kiva jos joku vastais... onko normaalia että vuotoa tulee paljon ja sitä tulee sillonki ku oon vessassa!?! oon 11-12.v

      • tyttö15

        Kaikille joilla on ohivuotoja tai muutenvain epämukava olo kuukautisten aikana suosittelen tamppooneja. Itsellä sitestä tulee toisinaan ohi, mutta tamppoonista ei ole koskaan tullut. Heti kun uskallat nikn kokeile. Oikein asetettuna tamppooni ei tunnu miltään, toisinkuin side tuntuu vaipalta. Ensimmäisenä kannattaa ostaa asettimellisia mahdollisimman pieniä tamppooneja. Jos tamppoonit tuntuvat hyviltä kannattaa kokeilla kuukuppia. Joskus tamppoonin poistaminen voi tuntua ikävältä jos se on liian kuiva, mutta kupissa ei tätä ongelmaa ole. Myös tyhjennys tarvitsee tehdä vain n. 2-4 kertaa päivässä, aamulla ja illalla. Myös rahaa säästyy mukavasti kun ei kokoajan tarvitse siteitä tai tamppooneja ostaa. Suosittelen!


      • täti

        Yleensä menkkojen alussa vuotaa runsaammin ja tietysti myös vessassa ollessa vuotaa, ihan normaalia. Joku täällä taannoin sanoi yrittävänsä vessassa käydessä pidätellä, mutta ei kannata, sillä eikö se ole parempi kun se menee suoraan sinne minne kuuluukin, kuin siteeseen ja sitten on inhottava olo ja kiire vaihtamaan sidettä.


    • kuoleva

      Itellä tuli menkat taas tiistaina. Ollu pirun runsasta, mut ei oo tullu kuitenkaa siteestä yli tai mitään. Sit ku en voi maata, ku alkaa se veri valumaan alas persausta pitki. En uskalla oikeen liikkua ku sit taas lörtsähtää litra verta siteesee.. :< ikää 13, siinä tammikuulla alko menkat ekaa kertaa ja ollu/tullu sellaset 5-6 kertaa.
      onks mitää jolla sais vähä apuu tähä vuotoo, ilman mtn e-pillereitä tai vastaavaa?

      • 11v

        Siis oon 12 ja kuukautiset alko 2kk sitte ja en oikeen tiiä ku vatsaan sattuu ihan perkeleesti ja sit ku en saa niit tamponeita millään menemään sinne perä auk.:( nii et voisko joku auttaa::))


      • ekat kuukautiset
        11v kirjoitti:

        Siis oon 12 ja kuukautiset alko 2kk sitte ja en oikeen tiiä ku vatsaan sattuu ihan perkeleesti ja sit ku en saa niit tamponeita millään menemään sinne perä auk.:( nii et voisko joku auttaa::))

        katsohan libressen tai beinggirlin sivuilta apua:-)


      • vastatkaa!!:(
        ekat kuukautiset kirjoitti:

        katsohan libressen tai beinggirlin sivuilta apua:-)

        Anteeksi en osannut laittaa erilistä kysymystä nii vastaan tähän, mutta olen 14v. ja mulla ei ole alkanut vielä menkat. on pientä valkovuotoa ja mulla on nyt kahtena päivänä ollut illalla aika huono olo. Tänään koulussa vihlaisi vähän munasarjojen kohdalta ja koski muutenkin koko päivän mahaan.kaikilla muilla kavereillani on jo alkanut menkat ja mulla ei vielä. Äidilläni alkoi 13 vuotiaana.


      • ^^vastatkaa!
        vastatkaa!!:( kirjoitti:

        Anteeksi en osannut laittaa erilistä kysymystä nii vastaan tähän, mutta olen 14v. ja mulla ei ole alkanut vielä menkat. on pientä valkovuotoa ja mulla on nyt kahtena päivänä ollut illalla aika huono olo. Tänään koulussa vihlaisi vähän munasarjojen kohdalta ja koski muutenkin koko päivän mahaan.kaikilla muilla kavereillani on jo alkanut menkat ja mulla ei vielä. Äidilläni alkoi 13 vuotiaana.

        Ja tohon ylempään vielä^ nännit oli tänään aamulla kipeämmät kuin yleensä ja alpäähän koski koko päivän.


      • 13.v
        ^^vastatkaa! kirjoitti:

        Ja tohon ylempään vielä^ nännit oli tänään aamulla kipeämmät kuin yleensä ja alpäähän koski koko päivän.

        Apua mulla on ollu pikkareussa jo n.kolme pv. Ruskeeta pikkareissa ennen oli valkovuotoa mutya nyt se on ruskeaa!!!!! Voitteko auttaa millo mulle suunillee tullee menkat?? :)


      • juhygtfrtyui___
        13.v kirjoitti:

        Apua mulla on ollu pikkareussa jo n.kolme pv. Ruskeeta pikkareissa ennen oli valkovuotoa mutya nyt se on ruskeaa!!!!! Voitteko auttaa millo mulle suunillee tullee menkat?? :)

        Alko varmaan juuri. Älä pliis kaiva vanhoja keskusteluita esiin.


      • Nainen 45 v.
        11v kirjoitti:

        Siis oon 12 ja kuukautiset alko 2kk sitte ja en oikeen tiiä ku vatsaan sattuu ihan perkeleesti ja sit ku en saa niit tamponeita millään menemään sinne perä auk.:( nii et voisko joku auttaa::))

        Ne on kuukautiskipua. Minä kysyin äidiltäni 11 ikäisenä mitä tuo on miksi se on värjännyt minun housut punaiseksi?
        Äitini antoi kuukaussiteen käski laittaa sen housu haaruun. Nosti housut ylös. Tunsin siteen kostuvan. Ne olivat ensimmäiset kuukautiset. Se oli syyskuun 28.9.1981 aamupäivällä lauantaina vielä saunapäivänä.


      • Nainen 45 v.
        ^^vastatkaa! kirjoitti:

        Ja tohon ylempään vielä^ nännit oli tänään aamulla kipeämmät kuin yleensä ja alpäähän koski koko päivän.

        Sulla on tulossa kuukautisvuoto lähituntien aikana. Aamulla saattaa olla housujesi vauhto edessä. Samalla laita sinne housuhin kuukautisside.


      • Kai tiesit
        11v kirjoitti:

        Siis oon 12 ja kuukautiset alko 2kk sitte ja en oikeen tiiä ku vatsaan sattuu ihan perkeleesti ja sit ku en saa niit tamponeita millään menemään sinne perä auk.:( nii et voisko joku auttaa::))

        Tampoonii ei laiteta peräaukkoon :)


    • Tietämätöntyttö

      Oon jo 12 ja ootan vaa et koska alkais menkat ku sitte ei tarvis miettii hetkeen et jos ne alkaa kesken koulu päivän ja sit ei ookkaa siteit mukana, ku luin näit aiempii ni nyt rupesin pelkää ihan kauheesti ja kun luin noit menkka mokia, ja mul on ollu pal runsaampaa valkovuotoo ku ylensä, monil kavereil on jo alkanu menkat

      • joka kk:n pelko

        Tuo on väärä luulo, ettei sitten tarvisi hetkeen miettiä jos ne alkaa kesken koulupäivän, sillä kun menkkasi sitten todella alkaa tuo pelko elää joka kuukausi kanssasi, että nauti nyt tuosta ajasta vielä ja pidä vaikka siteitä varuilta mukana ja tiedoksi, että terveydenhoitajaltakin voit hakea siteen jos itsellä ei satu olemaan.


    • kokelas:)

      Apuaa! Tulee vain ruskeaa vuotoa mistä voi johtua, voitteko auttaa:)??

      • 523

        Johtuu siitä, että verta tulee vain ihan vähän. Se ehtii kuivua ennen kuin pääsee kehosta ulos ja näyttää siksi ruskealta. Aivan normaalia ja vaaratonta.


    • 13vee

      Munki vuoto on usein ruskeaa! se on inhottavaa, kun ei tiedä onko se normaalia vai ei.. niin onko?:D ja sitten mun alapäässä sisemmät häpyhuulet alko ekojen menkkojen jälkeen meneen semmosisksi ryppysiksi ja ruskeiksi! Seon outoa.. sit ne sinkuu silleen pöljästi.. onko jollain tietoa asiasta että vois saaha mielenrauhan tässä asiassa..?!

      • ärsyyntynyt

        Tuosta ruskeasta vuodosta on täällä niin paljon juttua, että sen löytää kyllä, ne samat tiedot pätee ihan jokaiseen ettei jokaisen tarvitse erikseen kysyä. Sitä paitsi vastauksen tuohon löydät jo oman viestisi yläpuolelta!!


    • 13ww

      Alkoko mulla menkat tänään? Me oltiin siis perheen kanssa tuolossa pois reissusta (serkuilta Vaasata) ja me pysähdyttiin jossain taukopaikalla, kävin vessassa ja mun housuissa oli ruskeaa "verta". Se ei oo tullu läpi pikkuhousuista ja eikä mulla ole täällä mukana siteitä. Muo ei sattunut yhtään missään vaiheessa eikä mulla ole ollut kuin 1-2vk valkovuodot :/ Mulla tuli samanlaista ruskeaa "verta" helmikuussa kun olin sählyreissulla, minut taklattiin samalla vastustaja potkasi vahingossa alapäähäni se sattu ;/ Että onko nämä nyt sitten menkat? itkin jo sen vuoksi ja pelkään koko ajan että ne ovat menkat. Viitsinkö edes mennä tänään uimaan kun tarkotuksena oli etsiä jokin ranta matkan varrella.... Ja mitä sanon äidillenikin, en viitsi sanoa jos nämä nyt sitten ovat menkat.... Toivoisin vastauksia pian..KIITOS!!

    • Fellow_girrrl

      Hei tytöt. Mulla alkoi kuukautiset 11-v ja nyt olen 26, eli 15 vuotta tässä on tullut vuodettua kuin ammuttu härkä. Silti elossa ja ihan onnellinen! Tässä vähän omia kokemuksia vertaistueksi:

      Vuoto voi olla ruskeaa, mustaa, punaista tai jotain siltä väliltä ja voi myös vaihdella eri kerroilla ja samojen kuukautisten aikana. Sitä voi tulla paljon tai vähän. Isotkin klöntit on täysin normaaleja, mut jos sellaisia ei tule, sekin on normaalia. Klimpit on hyytynyttä verta ja kohdun limakalvoa. Ne on yleensä lähes mustia.

      Vatsa voi mennä sekaisin (ripuli). Vatsa tai selkä tai pää tai kaikki voi särkeä -> ota buranaa reilusti. Liikunta voi auttaa. Voi myös olla et ei tunnu yhtään miltään. Voi myös olla sellaista kipua, et ei pysty liikkumaan, esim. ei pysty nousemaan istumasta seisomaan, kun tuntuu et sisuskalut repeytyy. Se on kamalaa, mut menee ohi kun istut ihan hievahtamatta n. 10 min.

      Siteet ja tamponit on makuasia. Mut oikeesti, tamponit on aika käteviä jos vuotoa on tosi paljon. Kun laittaa sekä siteen että tamponin, voi olla jo aika varma, että ei tule ohivuotoja. Mut luultavasti jokainen nainen on eläessään sotkenu verellä ainakin parit lakanat, housut ja julkisen tilan penkin. Se on noloa, mut hei, kaikille käy. Tamponi ei voi hävitä sisälle, rohkeasti kokeilemaan.

      Mieliala voi vaihdella kuukautiskierron aikana. Voi tuntua et kuolee v.....tukseen, tai alkaa itkettää kun tulitikku ei syty ekalla yrittämällä ( =kaikki vähäisetkin asiat masentaa). Siihen ei oikein auta muu kuin se tieto, et asiat ei oikeasti ole kovin huonosti, susta vaan tuntuu siltä, koska menkat.

      Kierron puolivälissä voi tuntua pientä kipua ja saattaa jopa tulla ihan hiukan vuotoa, kun munasolu irtoaa. Rinnat voi tuntua erilaisilta eri kierron vaiheissa: yleensä rinnat hiukan kasvaa ja näyttää täyteläisemmiltä juuri ennen menkkoja.

      PS: aivan varmasti voi, pitää, ja kannattaa kertoa äidille että kuukautiset alkoi. Se voi tuntua vähän nololta, mut ei oikeasti ole. Äiti on nainen. Kaikki naiset tietää ja tajuu nää asiat ja kyllä äidin kanssa pitää voida puhua kaikista asioista. Muutaman vuoden päästä voi olla ajnkohtaista puhua ehkäisy- ja seksiasioista myös. Se on hiukan kiusallista, mutta molemminpuolinen luottamus ja se et oikeesti voi puhua jonkun kanssa, on sen arvoista.

      Hyvä tytöt!!!

    • Laukkuuu

      mulla itellä alko tänää ja olen 11v :(

    • Nainen 45 v.

      Itselläni alkoi jo 11 vanhana. Eli varsin nuorena vähän yli 10 kesäisenä. Mun suku on muutenkin lyhytikäistä sukua. Ykskään ei ole saavuttanut yli 90 vuoden ikää. Nyt mulla on alkanut jo vaihdevuodet. ennen kuin täytin 45 kuukautiseni olivat varsin epäsäännölliset. Varaudu siihenkin kun täytät 49 vuotta sinulle tulee kipua kuukautisten aikaan. Mahdollisesti myös lämpöilyä tai jotain muuta vastaavaa.

      • mie vaan

        Jos oikein tarkkoja ollaan eli täytit juuri 45 vuotta ja menkkasi alkoivat syyskuussa 1981 niin olit jo 12 vuotias mekkojesi alettua.


    • tyttö11

      Arggh... Ala vatsaan sattuu ja kuukautisia ei näy. Äidilläni alkoi jo 12 veenä kuukautiset mitä pitäisi tehdä. Olen syönyt särkylääkkeitä.... Mutta ei helpota pitkäksi aikaa

    • melkein 13-vuotias

      Itselläni alkoi verenvuoto eilen illalla kun kävin vessassa. Väri oli punaruskeaa ja ei mitenkään erityisen runsasta, eikä kyllä vähäistäkään. En ole vielä kertonut äidille, koska en tiedä miten se "suhtautuu" :D No olen kuitenkin juuri täyttämässä 13 ja on ollut aikaisemmin jo valkovuotoa. Eilen sattui hiukan alavatsaan ja nännit olivat arat sekä kohonneen tuntuiset. Nyt kuitenkaan nännit eivät ole kipeät eivätkä arat vaan aika normaalit. Maha ei ole pahemmin mennyt sekaisin, vähä löysällä kuitenkin ollaan.

      Mutta yritän nyt rohkaista mieleni ja kertoa äitille tästä tänään:)

    • tyttö

      Mulla alko kuukautiset eilen. Oon pari kuukautta yli 12v. Mä harrastan tanssii ja en tiiä miten mä oon siellä. Voisin käyttää periaatteessa tamppooneja mut en haluu/saa käyttää niitä. Mitä mä teen?! Käytänkö sit vaan siteitä?

      • miltä itsestä tuntuu

        Luulen, että siteiden käyttö nuorena on helpointa, mutta opettelemalla oppii tamponien käytönkin, että myöhemmin kannattaa opetella niiden käyttöä.


      • 11.v
        miltä itsestä tuntuu kirjoitti:

        Luulen, että siteiden käyttö nuorena on helpointa, mutta opettelemalla oppii tamponien käytönkin, että myöhemmin kannattaa opetella niiden käyttöä.

        Mä oon 11.v ja menkat alko pari päivää sit ja alusta asti käyttäny tamppooneita. Ja huomenna ois uinti reissu nii viitinkö mennä tai voinko mennä jos käyttää tamppoonia


      • Anonyymi
        11.v kirjoitti:

        Mä oon 11.v ja menkat alko pari päivää sit ja alusta asti käyttäny tamppooneita. Ja huomenna ois uinti reissu nii viitinkö mennä tai voinko mennä jos käyttää tamppoonia

        Kyllä voit mennä uimaan tampoonin kanssa kunhan muistat vaihtaa sen heti uimisen jälkeen


    • Possu767

      Yöllä teen niin että laitan alwayssin yösiteen. Siinä on siivet. Sitten laitan siteen loppupäähän peppurakoon (kuulostaa oudolta :D) kolme palaa vessapaperia taiteltuna. Siten vältän ohivuodot :)

    • kaarina99

      voiko joku auttaa,alkoi vasta, mulla on ollu menkat paripäivää ja vaan päivässä tulee jotakin 2 ruokalusikallista rusehtavaa verta? menkatko?

    • >:|

      Joo.
      Miks vitussa te kyselette kun lukee tän ketjun nii vastaukset näkyy vieressä??? Ja menkää sellaselle sivustolle kun libresse. Tietoo löytyy enemmän ku Turun kaupungissa olevilta!!!

    • tietoa6

      Oon 11v ja haluaisin tietää milloin minulla voisialkaa kuukautiset etteitarvisipelätä minulla on alkanut jo häpykarvoitus kasvamaan ja tissit ja minulla on ollut nyt yli vuoden valko vuotoa todella runsasta et aina joka päivä joudun vaihtamaan pikkarit ja äidilläni alkoi kuukautiset nii 11vuotiaana. Joskus valkovuodon mukana on tullut melkein tumman punaisia kovettumia. Ala selkäni on ollut välillä kipeä ja yöllä alavatsaa vihloo. vastatkaa pian odotan jo sinäänsä kuukautisia.☺

      • Anonyymi

        Mäkin odotan kuukautisia


      • Anonyymi

        Olet 80 v. ja miesopettajahenkilö. Nyt eläkeläinen yli 15 vuotta. Ei tuo sen ikäluokan miehille tavanomaista mielenkiintoa ole.
        ...Kun samalla on pidettävä kylillä liikuttaessa oivaa kulissikuvaa kd-kristitystä miehestä.

        Olisit lääketieteellinen sensaatio ihan maailman mitassa!


      • Anonyymi

        Keho tietää itse kun on valmis


    • Sece1

      Mä olen13v yöllä suosittelen pitkää ja paksua yö sidettä
      Mul tulee aina läpi ja pelkään mennä kouluun auttakaa

      • 688

        Vaikka se on nimeltään yöside, ei se tarkoita, että sitä saa käyttää vain öisin. Voit hyvin käyttää koulussakin yösidettä ja käydä vaihtamassa sen tarpeen mukaan. Voit toki tutustua myös muihin kuukautissuojiin, tamponiin ja kuukuppiin, jos niistä on apua. Joskus ihan sekin auttaa, että vaihtaa sidemerkkiä.


      • Anonyymi

        Moi! Mä oon 11v tyttö ja haluaisin tietää että voinko tietää etukäteen että mun kuukautiset on alkanut ja tunteeko sen jos vuotoa tulee?


      • Anonyymi

        Ei kannata pelätä meille muillakin tulee läpi edes joskus eli et ole ainoa!Jos tulee pahastikkin läpi niin kannattaa kokeilla tampoonia!kokemuksieni perusteella pystyn olla sillä koko päivän.Jos kokeilet kannattaa laitta varmuudeksi side ja tampooni.


    • Apua11

      En tiiä lukeeko kukaan tätä enään, mutta täytin viimekuussa 13 ja toissa päivänä alaselkä oli ihan tuskallisen kipeä samoin myös vatsa. Tänään kun käväisin vessassa niin paperiin oli tullut läntti sellasta kirkaan punasta nestemäistä "juttua". Vessa käynnin jälkeen sattui mahaan ja menin makaamaan niin se helpotti, mutta ovatko nää sitten ne kuukautisen? Kysyin mun kaverilta ja se sanoi että kyllä ne ois mut haluun tarkempaa tietoo. Toivottavasti joku lukee tän ja auttaa. :)

      • Anonyymi

        Kyl ne on kuukautiset!


    • 11vjokavihaamenkkoja

      tänää sit kuukautiset ilmeisesti alko ekan kerran... oon 11v. ja vihaan jo nyt kuukautisia koska vatsa on vähä sekasin äiti sano et vessas on pikkuhousunsuojia. ei olla menos kauppaan ostaa mulle omii siteit et kai mä sit käytän näit halpis pikkuhousunsuojii.
      ällöttää kaikki

    • Menkatluonnollinenasia

      Moikka mä oon 13 v ja menkkani alkoivat tänään olin aluksi "shokissa" mutta en enään :D minulla on todella pienet vuodot en tarvitse edes siteitä kun pyyhin wc niin silloin tulee vain vähän verta toivottavasti nämä olisivat aina näin pienet vuodot tarkoituksena minulla ei ole kuitenkaan leuhkia otan osaa heille joilla on runsaat vuodot :*(((

      • Juuhhhh

        Moikka! Mullakin alkoi kuukautiset jotain viikkoja sitte ja oon nyt 13. Sulla saattaa olla ekat menkat niukatkin. Mulla oli aika runsaat. Mä vihaan jo nyt näitä, mut pakko siihen on tottua, jos nämä tulee olemaan vielä 30vuotta. Huohh... odotin menkkoja, mutta enpä enään ja toivon et ei ois viel alkanu, mut toisin kävi. En aijo levittää huonoa fiilistä joten olkaa positiivisia menkkoja kohtaan vaikka niissä ei ole mitään positiivista (paitsi saa syödä makeet) ja sit on kiva valitella:P Valitettavasti valittamalla asia EI parane, eikä kyllä mitenkään, ellei tee jotain(Mitä? XD)Tsemppiä tytöt!!


      • Juuhhhh

        Ja vielä sulle "menkatonluonnolinenasia" ni mäki olin aluks et what?? Sit pyyhin uudestaa....ei mitään. Luulin että joo, ei tämä ollut sittenkään mitään. Mutta sit meni jokunen tunti ja vuoto oli ns "kunnollista" ja sit olin melkein koko päivän lievässä "shokissa" enkä meinannu uskoo. Mutta nytte tajuan kunnol, enkä pelkää mut vi*uttaa oikein huolel noitten siteiden kanssa ku tamponia en viel osaa käyttää enkä edes halua. Ainakaa vielä.


    • Apinanpersw

      Mä olin vessassa ja huomasin että mulla on tullut verta housuun, huusin täysii mun siskolle ja pyysin sen. Sanoin vaan sille että mul alko kuukautiset. Sit se haki meidän toisesta vessasta niit suojia ja mä vaan ekana nauroin niille mut sit ei enää loppujen lopuks ollut mitään hauskaa. Sit mun sisko sano mun äitille ja äiti sano vaa 'ai alkoiko?' Et ei muita. Sit se vaan kerto et kannattaa ottaa kouluun mukaan ja et sit pitää vaihtaa niit aina.

    • Ihmineennnn

      Moikka! Mä oon 12 vuotias tyttö ja mulla alkoi tänään kuukautiset. Eli siis menin vessaan huomasin pyyhkiessäni että paperiin tuli paljon verta. Mullakin on nyt alussa olleet tosi runsaat, normaalia on!:)

    • pläähtylsää

      Oon koht 12v .. Mun kuukautiset alko tänään.. En oo viell kertonu kellekkään ku äiti on koulus..

    • Ääähärsytttäääää

      Hellouu!
      Joo mä oon 13.v ja nyt illalla huomasin et kuukautiset alko...
      Jätän äidille kertomisen myöhempään koska se nukkuu. Ongelma vaan on se, että mun side rapisee , kun kävelen vaikka oon "asentanu" sen mun alushousuihin ihan oikein. Tietääkö joku miten se eei rapisis, ku en viitti mennä kouluun nniin, että joka askeleella mun haarusvälistä kuuluu rapinaa:3 voisko joku auttaa pian?

      • aeghrftd

        Sinä kuulet, muut eivät.


    • 10.v

      Olen 10 .v . Mulla on ollu n.3-5 päivää maha kipeenä ja murrosiän muutokset(rinnat,karvoitus,hiki ja valkovuoto) valkovuotoo on ollun n1,5 vuotta. Oon käyttäny pikkuhousun suojaa varalta. Eli alkaako minulla kohta menkat??

    • tyttelii

      On ihan normaalia

    • Anonyymi

      lol. mun kuukautuset kestää 13pvtai 11pv, ja suosittelen tyypit tamppooneja... :)

      • Anonyymi

        Kävin tänään mun äidin kaa ostamassa tampooneja!Ehkä mä viel kokeilen niitä


    • Anonyymi

      Moi! Minä olen 11v tyttö ja mä haluaisin tietää että voinko mä tietää etukäteen että mun kuukautiset on alkamassa ja tunteeko sen jos ne vuotaa?

      • Anonyymi

        Rintoja aristaa ja voi vatsassa tuntua kipua. Kyllä sä tunnet kun sä vuodata jos sulla ei ole suojaa housuissa.


    • Anonyymi

      Moi! Mun kuukautiset alko perjantaina ja mä en vielä oo kertonut mun äidille siitä ku en mä uskalla kertoo. Ja mun alapää on sattunut ihan sikana siitä asti ku ne alko onko se vaarallista? Ja vielä se että mä oon 9v ja mun isosisko on 12v ja sen menkat ei oo vielä alkanut ja mun on niin onko normaalia että 9 vuotiaalla on jo kuukautiset?

      • Anonyymi

        Moi! Mä oon jotenkin hirveen kateellinen teille ku teillä on jo menkat ku mäkin haluaisin ne mä oon siis 16v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi! Mä oon jotenkin hirveen kateellinen teille ku teillä on jo menkat ku mäkin haluaisin ne mä oon siis 16v

        Moimä oon 7 v tytttö jaa mun kuukautiset alko jo onko se vaarallista keneläkään meitän luokkkalaisella ei ole vielä kuukautisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moimä oon 7 v tytttö jaa mun kuukautiset alko jo onko se vaarallista keneläkään meitän luokkkalaisella ei ole vielä kuukautisia

        Ei ole vaarallista.Sun murrosikä on alkanut.Joko sulla on rinnat alkanut kehittyy ja karvoitus kasvaa häpyalueella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaarallista.Sun murrosikä on alkanut.Joko sulla on rinnat alkanut kehittyy ja karvoitus kasvaa häpyalueella?

        Rinnat on kasvavanut vähän mutta karvoitusta ei ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rinnat on kasvavanut vähän mutta karvoitusta ei ole

        Sulla pitäis olla jo karvoitusta esim kainaloissa.onko?epäilen vahvasti että olet trolli.Koska en usko että sulla on alkanut valkovuoto 5 vuotiaana.Koska ennen menkkoja esiintyy valkovuotoa useamman vuoden ja en usko että sulla on 5 vuotiaana ollut valkovuotoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla pitäis olla jo karvoitusta esim kainaloissa.onko?epäilen vahvasti että olet trolli.Koska en usko että sulla on alkanut valkovuoto 5 vuotiaana.Koska ennen menkkoja esiintyy valkovuotoa useamman vuoden ja en usko että sulla on 5 vuotiaana ollut valkovuotoa.

        Olet muutenkin ikäistäsi kehittyneempi kun osaat noin hyvin jo kirjoittaa 7 vuotiaaksi.Luuletko oikeesti että uskotaan sun olen 7 vuotias jolla on menkat alkaneet,koska sulla olis pitänyt karvoitusta esiintyä kainaloissa ja häpyalueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla pitäis olla jo karvoitusta esim kainaloissa.onko?epäilen vahvasti että olet trolli.Koska en usko että sulla on alkanut valkovuoto 5 vuotiaana.Koska ennen menkkoja esiintyy valkovuotoa useamman vuoden ja en usko että sulla on 5 vuotiaana ollut valkovuotoa.

        Vähän on olu viisi vuotiiaana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän on olu viisi vuotiiaana

        On ollu 5 vuotiaana valkovuotoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moimä oon 7 v tytttö jaa mun kuukautiset alko jo onko se vaarallista keneläkään meitän luokkkalaisella ei ole vielä kuukautisia

        Moi! Tää tyttö joka kirjoitti nää jutut on mun pikkusisko ja se huijaa että sillä on kuukautiset se on kateellinen mulle ku mulla on ne. En tajuu miksi se haluu ne se on ihan hirveetä. Mut älkää pliis suuttuko sille se on vasta niin pieni ja ei se mitään noista oo kirjoittanut sen yks kaveri joka on 9v on kirjoittanut kaiken ku se on pyytänyt sitä kirjoittamaan. Sellaisia ne pikkulapset on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi! Tää tyttö joka kirjoitti nää jutut on mun pikkusisko ja se huijaa että sillä on kuukautiset se on kateellinen mulle ku mulla on ne. En tajuu miksi se haluu ne se on ihan hirveetä. Mut älkää pliis suuttuko sille se on vasta niin pieni ja ei se mitään noista oo kirjoittanut sen yks kaveri joka on 9v on kirjoittanut kaiken ku se on pyytänyt sitä kirjoittamaan. Sellaisia ne pikkulapset on!

        Hän pyytää anteeksi että huijasi


    • Anonyymi

      Tyttöjen pituuskasvu loppuu parin vuoden kuluttua kuukautisten alkamisesta.Jäät todella lyhyeksi kun olet aikuinen.Tuskin kasvat kuin 140 senttiseksi jos niinkään pitkäksi.

    • Anonyymi

      Kylläb mullw on kuukautiset

    • Anonyymi

      Ei tarttte uskkoo me ollaan koukussa harjoiteltu kirjoittamista

      • Anonyymi

        Mutta hieno homma että sinulla on alkanut kuukautiset.Olet kasvamassa aikuiseksi ja olet valmis tulemaan raskaaksi.


    • Anonyymi

      Moi! Mä oon 11v tyttö ja mun menkat alko äsken ja en oo vielä kertonut mun äitille kun mun pikkuveljet on siinä kokoajan ja mun vuoto on tosi runsasta mitä mä teen että pärjään yön yli ku en mä tiiä missä ne siteet on ja aamulla mun äiti lähtee töihin ennen ku mä herään niin apua mitä mä teen koulussa? Mua oikeesti pelottaa että ne tulee koulussa housujen läpi ja ne varmaan tulee yölläkin housujen läpi! Sanokaa nopeesti mitä mä teen.

      • Anonyymi

        Laita se side.Kyllä äiti näkee sen veren sitten lakanoista.Pikkuhousut eivät ime verta vaan se tulee vaatteista läpi.Sitä varten on kuukautissuojat olemassa.Mutta jos haluat mennä märissä ja verisissä housuissa kouluun niin mene toki.Sun pelko on ihan aiheellinen koska se veri tulee läpi ja silloin pelko on ihan aiheellinen.


    • Anonyymi

      'Ruskeaa eritettä'? Tuo on ulostetta! Ei kuukautisia :D

    • Anonyymi

      Moi! Se 7v tyttö joka kirjoitti tänne että sillä olis kuukautiset on mun pikkusisko ja se huijas että sillä olis ne ja sen 9v kaveri kirjoitti kaiken! Se on vaan mulle kateellinen ku mulla on ne ku sekin haluaa ne en tiiä miks. Mut älkää pliis suuttuko sille se on vasta niin pieni.

      • Anonyymi

        me kaikki vihataan sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        me kaikki vihataan sitä.

        No ei se ymmärtänyt että se on niin iso juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se ymmärtänyt että se on niin iso juttu.

        Ja hei se on vasta lapsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        me kaikki vihataan sitä.

        Ootko sä muuten vielä lapsi vai aikuinen


    • Anonyymi

      Moi mä luin nää jutut ja oon näiden lasten äiti enkä mä tykkää siitä että he menee tälläisille sivustoille. Enkä mä myöskään ole iloinen että vielä perheen nuorin lapsi kenellä on puhelin huijaa että hänellä olisi kuukautiset. Ja jos hänellä ne oikeasti olisi en mä haluaisi että hän kertoo tänne henkilökohtaisia asioita! Minulla on hirveästi muuta tekemistä kuin alkaa täällä selvittämään juttua, minulla on kotona hoidettavana 10 lasta ja kaksi koiraa enkä halua enään selvittää tätä asiaa selvitän sen lasten kanssa myöhemmin.

      • Anonyymi

        Ja anteeksi vielä lasten puolesta


    • Anonyymi

      Sain asian selvitettyä ja tämän 7v tytön kaveri oli kaiken keksinyt eli meidän tytöt on tavallaan syyttömiä vaikka hän oli kyllä täysin mukana tässä kaikessa! Sanokaa mitä haluatte!.

      • Anonyymi

        Eihän me tunneta teitä.Luulteteko että teksti ketrtoo teidän yhteystiedot.Me ei nähdä keitä te olette.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän me tunneta teitä.Luulteteko että teksti ketrtoo teidän yhteystiedot.Me ei nähdä keitä te olette.

        No en luule mutta en haluaisi siltikään että lapset huijaavat tänne!


    • Anonyymi

      Joku muukin lääkäri psykiatrista puhumattakaan tunnistaa sinut ap ongelmatapaukseksi.
      Pitkä avioliittoaika kumma kyllä pehmitti sinut, mutta ei vaimoasi. Feikkisuuntaus ajaa sinut ennen pitkää kiville. Tai olet jo kivillä.

      • Anonyymi

        Häh!?


    • Anonyymi

      Moi mä oon 12v tyttö ja mun kuukautiset alko äsken mä en kertonut äidille vielä ku sillä on joku juttu kesken mun sisko sano että siteet on vessan kaapissa ja sit se vaan lähti sen kaverille eikä voinu auttaa ku mä en löytänyt niitä siteitä ja mun äiti sano että mun pitää mennä nukkumaan mä sanoin että mulla on asiaa se sano että mä voin kertoa sen huomenna mitä mä teen mun isoveli on vaan yläkerrassa ja se vois varmaan kuunnella mut en mä nyt sille voi kertoo! Auttakaa mitä mä teen?

      • Anonyymi

        Vastatkaa? Mun äiti lähti johonkin juttuun ennen ku mä heräsin mitä mä teen ei mulla oo vieläkään sidettä ja mul sattuu vatsa ja mulla on pahaolo ja mun alapäähän sattuu ihan sikana. Auttakaa mitä mä oikeesti teen?! Ja mun vuoto on tosi runsasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastatkaa? Mun äiti lähti johonkin juttuun ennen ku mä heräsin mitä mä teen ei mulla oo vieläkään sidettä ja mul sattuu vatsa ja mulla on pahaolo ja mun alapäähän sattuu ihan sikana. Auttakaa mitä mä oikeesti teen?! Ja mun vuoto on tosi runsasta.

        saanko kysyä onko sulla housut veressä kun sulla ei ole kuukautissuojaa?Miten uskallat mennäö sohvalle istuu kun se veri tulee läpi vaatteista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saanko kysyä onko sulla housut veressä kun sulla ei ole kuukautissuojaa?Miten uskallat mennäö sohvalle istuu kun se veri tulee läpi vaatteista?

        Ei ole suojaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole suojaa

        Onko sulla housut veressä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla housut veressä?

        No joo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saanko kysyä onko sulla housut veressä kun sulla ei ole kuukautissuojaa?Miten uskallat mennäö sohvalle istuu kun se veri tulee läpi vaatteista?

        Ihmettelen vaan ton vanhan miehen sairaalloista mielenkiintoa etenkin nuorten naisten kuukautisilmiöihin.
        Sairaalloista siksi, että hänellä on ainakin kaksi synnytystä kokenut aviovaimokin jolta kysyä. Ehkä keskusteluyhteyttä ei vaan ole.

        Olen lukenut netistä, että kirjoittajan IP-numero on saatavissa ja näin asemoida lähetetty viesti.
        tl.


    • Anonyymi

      Mun sisko tuli kotiin mä kerron sille

      • Anonyymi

        Meidän siteet on loppu mun sisko ettii jos se löytää jostain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän siteet on loppu mun sisko ettii jos se löytää jostain

        Ei oo siteitä se soitti äitille


    • Anonyymi

      Äiti on kaupassa se ostaa siteitä

      • Anonyymi

        Ootko sä muuten se sama tyypi joka on viestitellyt tänne koko ajan


    • Anonyymi

      Ja ootko aikuinen vai lapsi sano

    • Anonyymi

      Mä en usko että kukaan jaksaa seistä koko päivää ilman että istuu välillä ja vielä verestä märät vaatteeeet päällä.Varsinkin kun kuukautiset on runsaat.En usko sanaakaan.

      • Anonyymi

        Mä kyllä ihan tiedoks vaan istuin pyyhkeen päällä en oo tyhmä


    • Anonyymi

      kyseinen ihminen ollut eilis illasta asti verisisisä vaatteissa.Just joo.

      • Anonyymi

        En vaan vaihdoin vaatteet!🤨


    • Anonyymi

      Mä kysyin sulta oletko sä lapsi vai aikuinen?

      • Anonyymi

        Ja haluun saada tähän vastauksen


    • Anonyymi

      Sano oletko lapsi vai aikuinen

      • Anonyymi

        hän on 12-vuotias lapsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hän on 12-vuotias lapsi

        Minkä ikäinen sinä olet!!!!!!😑😡sano nyt se ootko 11v


    • Anonyymi

      eikö äiti huomannut sun verisiä lakanoita kun sulla alkoi eilen illalla kuukautiset ?Sä olit koko yön ilman suojaa ja sun sänky on pysynyt puhtaana.ei ole mahdollista koska suojankin kanssa voi tulla ohivuotoja puhumattakaan ettei ole ollut mitään suojaa.Varmaan kiva tunne nukkua verisissä housuissa.

      • Anonyymi

        Ei mutta sisko ja veli kuulemma huomas


      • Anonyymi

        Ja sänky oli verinen


    • Anonyymi

      Mä oon ton tytön sisko ja sanon sen että hän puhuu totta ja mitä vittu juttuja sä puhut lapsille😡😠😤tää on jo aikuisten asia kohta! Hän haluaa tietää sulta vaan että ootko sä yks lempi niin sano vaan se!

      • Anonyymi

        Tää suomi24 ei ole lapsille sopiva paikka.Nythän sun siskolla on asiat hyvin kun se saa kuukautissuojat käyttöön.Ei ton ikäset lapset kuulu suomi24 palstalle.Jos kirjoittaa tänne niin kestää kaikki vastaukset mitä tänne kirjoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää suomi24 ei ole lapsille sopiva paikka.Nythän sun siskolla on asiat hyvin kun se saa kuukautissuojat käyttöön.Ei ton ikäset lapset kuulu suomi24 palstalle.Jos kirjoittaa tänne niin kestää kaikki vastaukset mitä tänne kirjoitetaan.

        Hienoa sä et selvästikään ole lempi eli se on sit vaan heippa ja aika moni lapsi kirjoittaa kyllä tänne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa sä et selvästikään ole lempi eli se on sit vaan heippa ja aika moni lapsi kirjoittaa kyllä tänne!

        Jos lapsi lukee näitä palstoja niin jos ottaa kaiken tosissaan niin ei kannata lukea vaan kysyy menkoista joltain läheiseltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lapsi lukee näitä palstoja niin jos ottaa kaiken tosissaan niin ei kannata lukea vaan kysyy menkoista joltain läheiseltään.

        Jaahas sitten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas sitten!

        Miksi et ilmianna vietiä ylläpidolle jos joku vieti loukkaa sun verisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et ilmianna vietiä ylläpidolle jos joku vieti loukkaa sun verisesti?

        Provoaloittajan on on oltava "kohtelias" epäuskoiselle tuomaalle. IP- numerolla selviää kirjoittajan asemapaikka. Ottakaa selvää Ylläpidolta.


    • Anonyymi

      Moi mä oon 11v tyttö mun menkat alkoivat tänään aamulla mä olin silloin ihan paniikissa mut ei ne sittenkään ollut niin pahat ku luulin. Aluksi siteiden käyttö oli vaikeaa enkä olisi halunnut käyttää niitä mutta nyt niiden käyttö tuntuu ihan helpolta. Vuoto ei ole kovin runsasta mutta kyllä sitä silti tulee vähän. Minä olen kuullut että menkkojen aikana olisi vatsa kipua ja ehkä myös pahaa oloa mutta minulla ei ole kumpaakaan noista eikä mitään muutakaan kipua. Mutta haluaisin tietää että kuinka kauan menkat yleensä kestävät?

      • Anonyymi

        Ne kestää noin 2-7pv.Mutta ne on todella yksilölliset joillakin voi kestää vain 5pv ja joillain 9pv,itse kuulun yli viikon ihmisiin.🥲🙁


    • Anonyymi

      Olet ainakin kahdesta syystä lääketieteellinen ihme. Lääketiede ei tunne tapausta, että 80v. äijällä olisi kuukautiskiertoa.

      Toisekseen matematiikkasi on surkeaa. Kattos noin kun War ll aikana syntyneillä, kuten sinulla ilmoittamasi ikä 15v, ei stemma.

      • Anonyymi

        Siis kenelle vitun äijälle sä puhut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kenelle vitun äijälle sä puhut

        Onko normaalia jos menkat kestävät alussa yli viikon ja vuoto on runsasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko normaalia jos menkat kestävät alussa yli viikon ja vuoto on runsasta?

        On normaalia mulla kesti ihan ekat menkat 8pv.


    • Anonyymi

      Kun mulla ei oo menkkoja mul tulee jostain syystä tosi paljon valkovuotoa.Onko se normaalia ja se vähän painaa mieltä!Kiitos kaikille jostka vastaavat! <3

      • Anonyymi

        on normaalia jos e haise millekkään tai väri ei ole poikkeavaa.Aiheesta voit lukea kun googletat.Mä en tähän ala kopioimaan mitään koska sitä tietoa löytyy jos on aikaa googletaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on normaalia jos e haise millekkään tai väri ei ole poikkeavaa.Aiheesta voit lukea kun googletat.Mä en tähän ala kopioimaan mitään koska sitä tietoa löytyy jos on aikaa googletaa.

        Kiitos,helpotti mieltä valtavaaaasti🩵


    • Anonyymi

      mulla veri vuotaa vain haavasta
      laitan silloin desinfektiota ja laastarin/siteen

    • Anonyymi

      runsas verivuoto kuulostaa helpottavalta, myös miehen näkövinkistä, koska se on vain hyvä merkki kypsyydestä

      veri tuntuu siis iloiselta miehen korvaan, ei pahalta

      • Anonyymi

        Tiiätkö miksi kutsutaan aikuisia miehiä jotka on kiinnostuneista lapsista?


      • Anonyymi

        Hyvä että ajattelet noin.Harva esim 12-vuotias on kypsä äidiksi.Joten on hyvä että kuukautiset tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiiätkö miksi kutsutaan aikuisia miehiä jotka on kiinnostuneista lapsista?

        Uteliaiksi

        mutta myös liitosta erotetuiksi, eikä heillä ole omia lapsia, joilla oppia, joten kun tyttö kertoo miten asiat toimivat, niin kaikki maailman miehet kuuntelevat ja oppivat kuinka verta vuodatetaan

        miehet ovat uteliaita tietämään pikkutarkatkin asianlaidat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uteliaiksi

        mutta myös liitosta erotetuiksi, eikä heillä ole omia lapsia, joilla oppia, joten kun tyttö kertoo miten asiat toimivat, niin kaikki maailman miehet kuuntelevat ja oppivat kuinka verta vuodatetaan

        miehet ovat uteliaita tietämään pikkutarkatkin asianlaidat

        mutta tässä aloituksessa tyttö 15 v jätti kertomatta MILTÄ TUNTUU saada kuukautiset

        siis miltä oikein tytöstä saattoi tuntuakaan!!

        se jää täysin epäselväksi tässä mies kerhossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta tässä aloituksessa tyttö 15 v jätti kertomatta MILTÄ TUNTUU saada kuukautiset

        siis miltä oikein tytöstä saattoi tuntuakaan!!

        se jää täysin epäselväksi tässä mies kerhossa

        mihin sellainen veren määrä pätevöittää tyttöä?

        miltä nyt ympäristö tuntuu-uuuu-uuuuuuuuuu?

        ovat isä ja äiti samoja isiä ja äitejä
        onko pikkuveli vielä se tytön pikkuveli
        ja isosisko isosisko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mihin sellainen veren määrä pätevöittää tyttöä?

        miltä nyt ympäristö tuntuu-uuuu-uuuuuuuuuu?

        ovat isä ja äiti samoja isiä ja äitejä
        onko pikkuveli vielä se tytön pikkuveli
        ja isosisko isosisko?

        kun pitäisi oikein juhlia ensimmäisiä kuukautisia
        niin millä tavoin sellaisia pitäisi oikein juhlia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun pitäisi oikein juhlia ensimmäisiä kuukautisia
        niin millä tavoin sellaisia pitäisi oikein juhlia?

        minua miehenä käy, anteeksi, vähän tyttöä sääliksi
        tiedättekö miksi
        koska se on hukkaveri
        miehet eivät voi hyvin kärsimyksiä - ja onhan veri kärsimystä?
        miehet eivät siedä sellaista vertaa, joka on tarkoitukseton
        että jokaisen kärsimyksen pitäisi olla tarkoituksellinen
        mies tietää kyllä menstruaation syytä, mitä oikein tulee ulos sieltä
        tietää kuinka parantaa sellainen vuoto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minua miehenä käy, anteeksi, vähän tyttöä sääliksi
        tiedättekö miksi
        koska se on hukkaveri
        miehet eivät voi hyvin kärsimyksiä - ja onhan veri kärsimystä?
        miehet eivät siedä sellaista vertaa, joka on tarkoitukseton
        että jokaisen kärsimyksen pitäisi olla tarkoituksellinen
        mies tietää kyllä menstruaation syytä, mitä oikein tulee ulos sieltä
        tietää kuinka parantaa sellainen vuoto

        Etkö sä ymmärrä että menkat voi alkaa 10 vuotiaana .Ei sen ikänen lapsi ole valmis äidiksi ja siksi on hyvä että kuukautiset tulee.Olisitko itse valmis isäksi 10 vuotiaana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minua miehenä käy, anteeksi, vähän tyttöä sääliksi
        tiedättekö miksi
        koska se on hukkaveri
        miehet eivät voi hyvin kärsimyksiä - ja onhan veri kärsimystä?
        miehet eivät siedä sellaista vertaa, joka on tarkoitukseton
        että jokaisen kärsimyksen pitäisi olla tarkoituksellinen
        mies tietää kyllä menstruaation syytä, mitä oikein tulee ulos sieltä
        tietää kuinka parantaa sellainen vuoto

        lasten suojelu kipin kapin asialle
        koska moderni lasten suojelu tuntee lastenkin tarpeita
        ja pane lapsia suoraan asian laitaan
        jossa nuori saa olla nuori
        järjestö suojaa naisia naisten asioille
        ajoissa, ettei asiat pitkity vanhempien seurassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lasten suojelu kipin kapin asialle
        koska moderni lasten suojelu tuntee lastenkin tarpeita
        ja pane lapsia suoraan asian laitaan
        jossa nuori saa olla nuori
        järjestö suojaa naisia naisten asioille
        ajoissa, ettei asiat pitkity vanhempien seurassa

        suomen lastensuojelu on maailman suvaitsevaisinta suojelua
        ilman vanhempien apua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suomen lastensuojelu on maailman suvaitsevaisinta suojelua
        ilman vanhempien apua!

        naisten syvempi metafysiikka kyllä oppimatta mieskerholaisilta

        ovulaatio ja maailman kaikkeus

        jumala ja menstruaatio

        enkelit ja kolmas sukupuoli

        pyöreä maapallo ja munasolu

        linnun rata ja synnyttäminen

        alienit ja spermiitit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        naisten syvempi metafysiikka kyllä oppimatta mieskerholaisilta

        ovulaatio ja maailman kaikkeus

        jumala ja menstruaatio

        enkelit ja kolmas sukupuoli

        pyöreä maapallo ja munasolu

        linnun rata ja synnyttäminen

        alienit ja spermiitit

        pian naton levinnettyään myös Ali alienit saapuvat perässä
        ja kit-nappaavat lapsia
        kyse abduktion produktiosta
        silloin he tekevät kokeita lapsilla labroissa
        tuttu juttu
        on tuttu juttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pian naton levinnettyään myös Ali alienit saapuvat perässä
        ja kit-nappaavat lapsia
        kyse abduktion produktiosta
        silloin he tekevät kokeita lapsilla labroissa
        tuttu juttu
        on tuttu juttu

        he voivat istuttaa alien lapsia ihmisten elimiin
        tyttö voi kantaa tietämättä hybridin
        ja synnyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        he voivat istuttaa alien lapsia ihmisten elimiin
        tyttö voi kantaa tietämättä hybridin
        ja synnyttää

        nuori nainen maailman kaikkeudessa on vaarassa
        taivaasta saapuvat tuntemattomat oliot
        he tahtovat varastaa naista tyttöä itselleen
        ja keino pelastua on löytää kunnon ihminen itselleen
        suojelija mies


    • Anonyymi

      Mitä pitäisi tehdä kun itse harrastan telinevoimistelua ja siellä ollaan puvulla niin mitä sitten teen kun en uskalla laittaa tamppoonia enkä osaa? Onko muita vaihtoehtoja? Pelkään että vain siteestä tulisi läpi

    • Anonyymi

      Vanha ketju tiedetään… mut mun oli pakko pistää myös et mulla alko eilen jossain vaihees päivää😖 lähin ulkoiluttaa koiraa ja ihmettelin ku pikkarit tuntu hiertävän ja aattelin vaa et oon hikoilu jotenki mut sitte ku tulin kotiin ni huomasin et oli semmosii ihan tummanpunaisii klönttejä alkkareissa🥶 ja tosi runsasta mulla on ollu vuoto et käytän äidiltä pöllimiä tamponeja ja siteitä (eli tamponi ja sitte 2 sidettä) ja kyl sattui ne äitin tamponit aluks (jotain kaks pisaramerkkii) mut sitte ku olin pitäny yhtä 6 tuntii ni sen jälkeen ei tunnu missään! ja liikuin sitte tosi paljon myöski ku mulla sattui pää ja vatsa mut helpotti sitte tänään. oon siis 13 ja sori tää kirjoitus mut mä vaan halusin tän kuitenki jakaa ku mä EN HALUNNU MENKKOJA!!!

    • Anonyymi

      Älkää siis ottaako tätä itteenne jos tykkäätte menkoista mut mä en voi mitään et mä inhoon niit menkkojen ja mäki mieluummin tykkäisin menkoista ja siitä et oon tyttö mut minkä voit😓

    • Anonyymi

      Vuoto on runsasta alku päivinä yöllä laitat yö siteen aamulla vaihdat. Kannattaa aina olla mukana aina laukussa esim siteitä ja tamponeja ktai kuu kuppi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe