Lapuan keikkalääkärit

sähiäinen

On se kumma kun Lapualle ei saada suomalaisia asiallisia lääkäreitä viikonlopun tai juhlapyhien päivistykseen??? Omakohtaisia kokemuksia on siitä että metsään on mennyt päättäjen arviot palkatessaan ulkomaan kavereita näin vastuullisiin töihin!

37

1605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • il dottore

      Hän ilmeisesti luulee, ettei ulkomailla osata hoitaa ihmisiä.

      • epäilyttävää

        Jos ei kieltä ymmärrä, ymmärtääkö potilasta muuten kuin ilmiselvissä tapauksessa? Jos on päässä reikä tai jalka poikki, kai sen kielitaidotonkin hoitaa. Muuten lie hasradihommia.


      • laki
        epäilyttävää kirjoitti:

        Jos ei kieltä ymmärrä, ymmärtääkö potilasta muuten kuin ilmiselvissä tapauksessa? Jos on päässä reikä tai jalka poikki, kai sen kielitaidotonkin hoitaa. Muuten lie hasradihommia.

        Jos oikeasti on näin että kieltä ei ymmärrä,niin sitten yhteyttä Helsinkiin alan ihmisiin ja lekurit kielikursseille. "Lääkäriksi on otettava sellainen henkilö kuka osaa Suomen kieltä sen verran hyvin että ei tule kielimuuria ja väärin ymmärryksiä potilaan kanssa." Näin sanotaan ns."mustaa valkoisella" koskien ulkolaisten lääkärien työllistämistä Suomessa.


    • ja kaiken huipuksi

      tk:n ns. vakilääkärit istuu pitämässä vastaanottoa yksityisellä sektorilla.
      Maksaako kaupunki sitten liian vähän liksaa tk:ssa työskennellessä,kun ajaudutaan muuallle.

      • PTVSK

        Ahneuttahan se vain on.


    • Turhaa draamaa

      Kävin keikkalääkärillä, sain apua, hyvin selvisimme, ei sitä aina suomalaisenkaan lääkärin kanssa tuu ymmärretyksi. Hoitajat valmistelee asiaa jo ennen lääkärin näkemistä.

      • Väärä suunta

        Ongelma ei ole ulkomaalaiset lääkärit, vaan tietotaidon puute.
        Vakinaisilla lääkäreillä on taitoa ja he tuntevat väestön.
        He alkavat jatkuvasti vähentyä. Kuka lähtee seuraavaksi? Miksi lähtevät?? Herätys teekoon johto!!
        Lapualle tarvitaan kokeneita lääkäreitä eikä kaiken maailman harjoittelijoita, jotka eivat osaa edes kieltä.
        Vaatimukset lääkäreille: suomenkielentaito, lääkärintaidot, asiallinen potilasta kunnioittava käytös.
        Sama koskee muuten myös päivystyspolin hoitajia. Osalla heistä on myös paljon oppimista käytöstavoissa.
        Potilas tulee päivystykseen apua hakemaan eikä häiritsemään (eräiden) hoitajien juorukerhoa.


      • sottasittiäinen
        Väärä suunta kirjoitti:

        Ongelma ei ole ulkomaalaiset lääkärit, vaan tietotaidon puute.
        Vakinaisilla lääkäreillä on taitoa ja he tuntevat väestön.
        He alkavat jatkuvasti vähentyä. Kuka lähtee seuraavaksi? Miksi lähtevät?? Herätys teekoon johto!!
        Lapualle tarvitaan kokeneita lääkäreitä eikä kaiken maailman harjoittelijoita, jotka eivat osaa edes kieltä.
        Vaatimukset lääkäreille: suomenkielentaito, lääkärintaidot, asiallinen potilasta kunnioittava käytös.
        Sama koskee muuten myös päivystyspolin hoitajia. Osalla heistä on myös paljon oppimista käytöstavoissa.
        Potilas tulee päivystykseen apua hakemaan eikä häiritsemään (eräiden) hoitajien juorukerhoa.

        Nimimerkki väärä suunta, olen samaa mieltä kanssasi!!! Olin sairsaan poikani kanssa vastaanotolla jonkun .. no jääköön nyt sanomatta millaisen ulkomaantuliaisen kanssa. Lapsi oli sairas, hänet ja hänen ulkoiset ongelmansa olisi pitänyt tutkia ja analysoida. Sitä vastoin lapsi istui vierelläni ja ns. lääkäri jutteli minulle epäselvällä suomenkielellä katsomatta kertaakaan itse potilaaseen. Antoi jotain salvaa haettavaksi. Seuraavana päivänä menin yksityispuolelle jossa varsin kalliin erikoislääkärin käynnin jälkeen selvisi pojan vaiva ja siihen saatiin asianmukainen hoito. Maksoi paljon, kuin myös lääkkeet mutta maksoin ne ilomielin kun sain lapselle apua. On se perhele kumma kun tähän kaupunkiin maksaa verot viimeistä senttiä myöten ja vastineeksi saa tätä!!!


      • Anonyymi
        sottasittiäinen kirjoitti:

        Nimimerkki väärä suunta, olen samaa mieltä kanssasi!!! Olin sairsaan poikani kanssa vastaanotolla jonkun .. no jääköön nyt sanomatta millaisen ulkomaantuliaisen kanssa. Lapsi oli sairas, hänet ja hänen ulkoiset ongelmansa olisi pitänyt tutkia ja analysoida. Sitä vastoin lapsi istui vierelläni ja ns. lääkäri jutteli minulle epäselvällä suomenkielellä katsomatta kertaakaan itse potilaaseen. Antoi jotain salvaa haettavaksi. Seuraavana päivänä menin yksityispuolelle jossa varsin kalliin erikoislääkärin käynnin jälkeen selvisi pojan vaiva ja siihen saatiin asianmukainen hoito. Maksoi paljon, kuin myös lääkkeet mutta maksoin ne ilomielin kun sain lapselle apua. On se perhele kumma kun tähän kaupunkiin maksaa verot viimeistä senttiä myöten ja vastineeksi saa tätä!!!

        Valitusten teko ei hyödytä mitään ylilääkäri vaan nikottelee ja puolustaa näitä tollo lääkäreitä.


    • valepotilas,.,.

      noustaan barrikaadille terveyskeskuksemme puolesta

      • Pelle Peloton

        Hojo hojo taitaa olla Pöllö Pelle Hermanni vai arvasinko oikein?


    • Hojo hojo..

      Ei mulla oo valitettavaa :) Kaks kertaa oon asioinu viikonloppupäivystyksessä..toisen kerran Olgalla ja toisen Santulla.Molemmilla kerroilla sain lähetteen S:joelle ja aihetta todellakin oli!
      Oma lääkäri ja hänen sijaisensa ei sitä antanut vaikka useamman kerran pyysin.

    • ei varmaan

      oma lääkäri lähetettä antanutkaan,kun tietää mitä se tulee kaupungille maksamaan.
      Lähetteen antamista toisinaan vältellään kuin ruttoa.
      Keikkalääkärit niistä kuluista tuskin viis veisaa.

      • palveluiden käyttäjä

        Vakinaiset omalääkärit ovat ammattilaisia. Heistä minulla on vain hyviä kokemuksia päinvastoin kuin viikonloppuarvailijoista.
        Raha ei ratkaise, vaan ammattitaito. Odotan mieluummin vuoden vakinaisille kuin tunnin viikonloppupäivystäjälle.
        Viikonloppuisin en mene kilometriä lähemmäksi arvauskeskusta. Nimi on viikolla terveyskeskus.


      • vbvb543
        palveluiden käyttäjä kirjoitti:

        Vakinaiset omalääkärit ovat ammattilaisia. Heistä minulla on vain hyviä kokemuksia päinvastoin kuin viikonloppuarvailijoista.
        Raha ei ratkaise, vaan ammattitaito. Odotan mieluummin vuoden vakinaisille kuin tunnin viikonloppupäivystäjälle.
        Viikonloppuisin en mene kilometriä lähemmäksi arvauskeskusta. Nimi on viikolla terveyskeskus.

        höpö häpö.vanhat omalääkärit säästää potilaansa hengiltä--tulee kaikille paljon halvemmaksi..ja osalla näistä ammattilaisuus lähinnä poppamiehen tasolla jos niinkään


    • Olga T

      Juu, Lapuan tk:ssa on tullut vastaan paljon virolaisia lääkäreitä eikä ne kaikki huonoja ole. Mutta jos yhdestä Olgasta (T) tulee niin paljon negatiivista palautetta niin eikö sitä todellakaan voi vaihtaa. nim. virallisen valituksen tehnyt.

      • vbbvf5644

        eipä taida lapuan pöhköjen juokkoon kovin äkkiä uusia lääkäreitä saada....katteleppas vähän ympärilles este ja ajattele astuvas jonkun nuoren lääkärin tilalle.....olis varmaan hieno tunne.ja ylempää ohje,että halvalla mennään


      • Iättyviikari
        vbbvf5644 kirjoitti:

        eipä taida lapuan pöhköjen juokkoon kovin äkkiä uusia lääkäreitä saada....katteleppas vähän ympärilles este ja ajattele astuvas jonkun nuoren lääkärin tilalle.....olis varmaan hieno tunne.ja ylempää ohje,että halvalla mennään

        Lapua on sentään jonkinmoinen kasvava kaupunki, mutta kuvittele joku suomalainen kokenut lääkäri hoitamaan Kyrpälehdon kylän potilasta Suomussalmella. Ei taida olla suurta tunkua sinnekään?


      • zzmazz
        Iättyviikari kirjoitti:

        Lapua on sentään jonkinmoinen kasvava kaupunki, mutta kuvittele joku suomalainen kokenut lääkäri hoitamaan Kyrpälehdon kylän potilasta Suomussalmella. Ei taida olla suurta tunkua sinnekään?

        Mikä helkatin kasvava kaupunki. Kyllä tämä kylä on mennyt niin paljon takapakkia sinä aikana kun Lapualle muutin ja siitä on nyt 25 vuotta.


    • Voi,Voi...

      Mulle on aivan sama onko lääkäri suomalainen vai ulkomaalainen kunhan osaa hommansa. Oman kokemukseni mukaan luottamus kärsi siinä kohdassa kun emme kumpikaan ymmärtäneet päivystävän lääkärin kanssa toisiamme. Oli todella arveluttavaa kun sitten lähdimme arvailemaan mitä toinen tarkoittaa ja siinä kyllä ehti varttitunnissa tulla todella monta väärinymmärrystä. Huonokuntoisena se ei ollut mukava tunne, eikä myöskään lääkärin kiukku siitä kun en hänen huonoa suomenkieltään ymmärtänyt. Seuraavana päivänä jouduin selvittelemään eri tahoille lääkärin määräämiä toimenpiteitä ja tutkimuksia, Kirjaukset oli tehyt väärään paikkaan, eikä niitä meinattu millään löytää. Apua jouduin hakemaan muualta.
      Jälkeenpäin huvittaa se että kun aika varatessani kysyin kuka päivystää (on ollut aina tapanani kysyä - ihan vaan että tiedän mihin olen menossa), sain pitkän, kiertelevän vastauksen, mutta en sitä niemeä. Miksiköhän ? :D

    • Merkillistä -

      Olipa kauhukertomus, keksitty ilmeisesti. Yrität simputtaa, sinunkaltaisia tapaa toisinaan terveyskeskuksissa.

    • Huonot lääkärit

      Kas kummaa tämä olga oli taas tuuraamassa!! Jos ei osaa ees hoonoo soomee niin kannattaako lääkärinä olla täällä..

    • kiitosotiik

      mä käyn ensin kattomas onko olgan auto pihalla---jos ei näy niin sisälle varaamaan aikaa ja ehdottomasti kotimaiselle lääkärille notta ymmärrys ois molemminpuoloosta

      • tarttis tehrä jotain

        TK:n toiminta on muutenkin romahtanut ala-arvoiseksi.Eihän sinne nykyisin saa eres aikaa lääkärin vastaanotolle.Lääkäritä on kuulemma täysi määrä,mutta homma ei ruleta.Kahren viikon välein jaetaan muutama aika ja taas orottamaan sueraavat kaksi viikkoa jne ja jne.Joko sote on toteutunut Lapualla vai mistä tällainen tason lasku johtuu.


    • dasvidania

      eikö tosta olgasta päästä lapualla oikeesti eroon---prkl notta pistää vihaksi

      • Olav3

        Ihmettelen moista kommenttia lääkäristä. Itse ole käynyt vaivojeni kanssa mainitun lääkärin vastaanotolla ja saanut oikean diagnoosin ja asiallisen avun vaivoihini. Olen havainnut lääkärin syventyvän tosissaan sairauksiini ja hakenut siihen sen avun/parannuskeinon, mitä on saatavilla. Ei kieliongelmaa, jos haluaa ymmärtää. Jätän r........t kommentit omaan arvoonsa.


      • zzmazz
        Olav3 kirjoitti:

        Ihmettelen moista kommenttia lääkäristä. Itse ole käynyt vaivojeni kanssa mainitun lääkärin vastaanotolla ja saanut oikean diagnoosin ja asiallisen avun vaivoihini. Olen havainnut lääkärin syventyvän tosissaan sairauksiini ja hakenut siihen sen avun/parannuskeinon, mitä on saatavilla. Ei kieliongelmaa, jos haluaa ymmärtää. Jätän r........t kommentit omaan arvoonsa.

        Ei minullakaan ole mitään pahaa sanomista lääkäreistä jos ei ymmärrä niin silloin pitää kysyä ei nekään ole ihmisiä kummempia. Toisin on taas päivystyksen hoitajat jotka kuvittelevat että ne on ylempänä kuin itse lääkärit. Ei tietysti voi yleistää on hyviäkin hoitajia ja ystävällisiä mutta muutamat on niin työhönsä tympääntyneitä ettei mitään rajaa. Esimerkkinä sellainen asia että tietää heti kun kuulee kuka sieltä vastaa että on niin pirun kiirusta ja jäkeä on niin paljon ettäseinät pullistelee. Mut kun vain menee paikalle parkkipaikka ihan tyhjä ja sisälle mentäessä ei ainuttakaan ihmistä paikalla. no onhan aikaa juoduta ja selata nettiä kun sanoo että ei aikoja.


      • harasooo
        Olav3 kirjoitti:

        Ihmettelen moista kommenttia lääkäristä. Itse ole käynyt vaivojeni kanssa mainitun lääkärin vastaanotolla ja saanut oikean diagnoosin ja asiallisen avun vaivoihini. Olen havainnut lääkärin syventyvän tosissaan sairauksiini ja hakenut siihen sen avun/parannuskeinon, mitä on saatavilla. Ei kieliongelmaa, jos haluaa ymmärtää. Jätän r........t kommentit omaan arvoonsa.

        MInustakin se Olga (venäläinen?) oli parasta, mitä Lapuan TK:ssa olen kokenut.


      • kokemusta on
        harasooo kirjoitti:

        MInustakin se Olga (venäläinen?) oli parasta, mitä Lapuan TK:ssa olen kokenut.

        Minusta kans tuo Olga on parasta laatua mitä Lapuan tk voi tarjota


      • olkaa tarkkoja
        kokemusta on kirjoitti:

        Minusta kans tuo Olga on parasta laatua mitä Lapuan tk voi tarjota

        Kumpi Olga? Olgalla ja Olgalla on eroa.


      • kokemusta on
        olkaa tarkkoja kirjoitti:

        Kumpi Olga? Olgalla ja Olgalla on eroa.

        See venäläinen Olga ...


      • kokemusta on
        kokemusta on kirjoitti:

        See venäläinen Olga ...

        Ei oo mitään pahaa sanottavaa ... jotkut ihmiset eivät vaan tykkää hänestä kun hän on venäläinen ja Se on jo toinen ongelma ...


      • on myös kokemusta
        kokemusta on kirjoitti:

        Ei oo mitään pahaa sanottavaa ... jotkut ihmiset eivät vaan tykkää hänestä kun hän on venäläinen ja Se on jo toinen ongelma ...

        Niinhän se on. Lapuan lapset ovat jo äidinmaidossa imeneet itseensä ryssävihan.Sen taudin harhoissa vaeltaa Lapualla moni ja se on niin vakava sairaus, ettei sitä Olgakaan osaa parantaa.


    • TIETOA JA TAITOA

      KYLLÄ PITÄÄ OLLA KIELITAITO LÄÄKÄRILLÄ TURHIA PUHEITA PAREMPI KOULUTUS SIELLÄ VENÄJÄLLÄ MUTTA PALKAT HUONOT SIKSI TULEVAT TÄNNE.NUORET LÄÄKÄRIT MENEVÄT MAALLE JOS OVAT KOTOISIN SE NYT ON SELVÄKYLLÄ PERUS HOITO ONNISTUU KAIKILTA LÄÄKÄRIN KOULUTUKSEN SAANEILTA.KANNATTAA MUISTAA ETTÄ LÄÄKÄRILLÄ EI OLE VÄLTTÄMÄTTÄ OIKEUTTA LAITTTAA TUTKIMUKSIIN JOS JOHTAVA LÄÄKÄRI KIELTÄÄ SÄÄSTÖÄ KÖYHÄ KUNTA ALAJÄRVI YNM. SIELLÄ PÄIN OLEVAT KUNNAT.TUTKIMUS TEHTY KÖYHIMPIÄ KUNTIA JUURI ÄRVISEUDUN KUNNAT..

      • nojjoh

        Kyllä tännekkin palstalle kirjoittavilta pitäisi tasa-arvon nimissä vaatia kielitaitoa.


    • Anonyymi

      Ulkomaalainen lääkäri ei ymmärrä potilasta potilas ei ymmärrä lääkäriä. Miten tälläinen yhtälö toimii. No pääasia että saatiin lääkäri. Itse en suostu menemään ulkomaalaisen lääkärin vastaanotolle hoito on tosi outoa eivät kuuntele potilasta ollenkaan. Muhamedit kaikista pahimpia. Eivät voi naista koskea kun allah kieltää. Hihhh

    • Anonyymi

      Kun ei vaan tulis mitään valelääkäreitä...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe