Asus DSL-N10 asennus!

asuseta

Olen hommannut kyseisen modeemin jossa on wlan ja reititin samassa. Ongelmana on etten saa internet yhteyttä toimimaan. Miten modeemi asennetaan? Voisiko joku auttaa? Pääsen jollekkin sivulle jonka osoite on jotain numeroita. Miten se sit siel sivul asennetaan? Kertokaa joku plizzz!!!

31

4322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Verkkoyhteyden pitäisi kyllä toimia kun liität siihen siniseen kaapelipaikkaan sen kaapelin joka tulee puhelinpistokkeesta ja johonkin niistä toisista se kaapeli joka tulee tietokoneesta.

      Modeemin asetuksia pääsee muuttamaan selaimella täältä: 192.168.1.1

      Sieltä muutat ainakin suojauksen WPA2 ja siihen riittävän pitkän salasanan.

      • mitä teen..

        Hei mulla sama ongelma,ongelma siis langattoman nettiyhteyden muodostamisessa ja minulla myös tuo Asuksen modeemi.
        Pitäisi saada kannettava nettiin langattomasti.
        Ilmoittaa että DNS-palvelinta ei löydy tjtn.

        Modeemissa palaa tuo langattoman yhteyden valo ja tietokoneessa täydet palkit mutta keltainen varoituskolmio.

        Minulla oli parisen vuotta sitten eri langaton modeemi ja siinä sama vika mutta en muista kuinka sain sen korjattua :(

        Elisan nettiyhteys käytössä.


      • mitä teen.. kirjoitti:

        Hei mulla sama ongelma,ongelma siis langattoman nettiyhteyden muodostamisessa ja minulla myös tuo Asuksen modeemi.
        Pitäisi saada kannettava nettiin langattomasti.
        Ilmoittaa että DNS-palvelinta ei löydy tjtn.

        Modeemissa palaa tuo langattoman yhteyden valo ja tietokoneessa täydet palkit mutta keltainen varoituskolmio.

        Minulla oli parisen vuotta sitten eri langaton modeemi ja siinä sama vika mutta en muista kuinka sain sen korjattua :(

        Elisan nettiyhteys käytössä.

        Toimiiko yhteys langan kautta?


      • mitä teen..
        vapunen kirjoitti:

        Toimiiko yhteys langan kautta?

        Ei toimi,sama homma.. Nettitikulla olen nyt yhdistetty nettiin. Sekä langattomalla että langan kautta lukee että RAJOITETTU. Onko tuolla mahdollisesti asiaan vaikutusta.



      • mitä teen..

      • mitä teen.. kirjoitti:

        Asuksen live update ilmoittaa että ohjelmat ajantasalla..

        Mutta se ei tarkista modeemin päivityksiä vaan pelkästään Asuksen ohjelmien.


      • mitä teen..
        vapunen kirjoitti:

        Mutta se ei tarkista modeemin päivityksiä vaan pelkästään Asuksen ohjelmien.

        Latasin nyt tuolta koneelleni tuon tiedoston mutta pitääkö se purkaa vai mitä teen sille? Avaamaan se ei suostu,on tiedostomuodossa trx ja mulla on joku kokeiluohjelma eikä suostu sitä avaamaan kun pitäis olla maksullinen versio..


      • mitä teen.. kirjoitti:

        Latasin nyt tuolta koneelleni tuon tiedoston mutta pitääkö se purkaa vai mitä teen sille? Avaamaan se ei suostu,on tiedostomuodossa trx ja mulla on joku kokeiluohjelma eikä suostu sitä avaamaan kun pitäis olla maksullinen versio..

        Ensin se pitää purkaa ja sitten mennä modeemin hallintasivulle mistä varsinainen asennus tapahtuu.


      • mitä teen..
        vapunen kirjoitti:

        Ensin se pitää purkaa ja sitten mennä modeemin hallintasivulle mistä varsinainen asennus tapahtuu.

        Mistä pääsen modeemin hallintasivulle?


      • mitä teen.. kirjoitti:

        Mistä pääsen modeemin hallintasivulle?

        IP osoitteesta joka on kerrottu sen ohjeessa tai usein pohjassa.


      • ...
        vapunen kirjoitti:

        IP osoitteesta joka on kerrottu sen ohjeessa tai usein pohjassa.

        Hups! Google Chrome ei saa yhteyttä osoitteeseen 192.168.1.1

        Tuota se herjaa..


      • ... kirjoitti:

        Hups! Google Chrome ei saa yhteyttä osoitteeseen 192.168.1.1

        Tuota se herjaa..

        Silloin se ei ole oikea tai kone ei saa yhteyttä tuohon laitteeseen.


      • ...
        vapunen kirjoitti:

        Silloin se ei ole oikea tai kone ei saa yhteyttä tuohon laitteeseen.

        nyt onnistui..mitäs mä sit tarkistan tai asennan siellä?


      • ...
        ... kirjoitti:

        nyt onnistui..mitäs mä sit tarkistan tai asennan siellä?

        dns oli 0.0.0.0


      • ...
        vapunen kirjoitti:

        Silloin se ei ole oikea tai kone ei saa yhteyttä tuohon laitteeseen.

        En tiedä mitä tein mutta nyt toimii,ainoa vaan että ilmoittaa yhteyden olevan suojaamaton..


      • ... kirjoitti:

        En tiedä mitä tein mutta nyt toimii,ainoa vaan että ilmoittaa yhteyden olevan suojaamaton..

        Siis joka sivulla?


      • ...
        vapunen kirjoitti:

        Siis joka sivulla?

        Siis tuolla verkkoyhteyksissä näyttää langattoman kohdalla että suojaamaton.


      • ...
        ... kirjoitti:

        Siis tuolla verkkoyhteyksissä näyttää langattoman kohdalla että suojaamaton.

        Sen admin/admin olen muuttanut ja tuola modeemin administration sivulla on kohta jossa lukee

        User Account Configuration

        This page is used to add user account to access the web server of ADSL Router.And it is also possible to modify the two user admin / user password.Empty user name or password is not allowed.
        User Name: (MaxLength: 15)
        Privilege:
        Old Password: (MaxLength: 15)
        New Password: (MaxLength: 15)
        Confirm Password:


        Noihin laitoin käyttäjänimen ja salasanan ja painoin add,alas tuli:

        user account table ja sen perässä lukee nuo tietoni.

        Mitäs muuta mun pitää sitten vielä tehdä?


      • ...
        ... kirjoitti:

        Sen admin/admin olen muuttanut ja tuola modeemin administration sivulla on kohta jossa lukee

        User Account Configuration

        This page is used to add user account to access the web server of ADSL Router.And it is also possible to modify the two user admin / user password.Empty user name or password is not allowed.
        User Name: (MaxLength: 15)
        Privilege:
        Old Password: (MaxLength: 15)
        New Password: (MaxLength: 15)
        Confirm Password:


        Noihin laitoin käyttäjänimen ja salasanan ja painoin add,alas tuli:

        user account table ja sen perässä lukee nuo tietoni.

        Mitäs muuta mun pitää sitten vielä tehdä?

        Yhteyden ominaisuuksissa kun lukee suojaustyyppi ja salaustyyppi,niis niissä on että ei todennusta. Yritin asentaa xbox360 langattomasti ja kävin sieltä tarkistaa asetukset niin siellä lukee kuitenkin että suojaus on wpa2..jaa-a mikähän se sitten mahtaa olla jos tässä ei ole edes suojausta päällä??

        JOs yritän laittaa täs tietokoneessa suojauksiin että wpa2 ja se 8 numeroinen koodi mikä on modeemin pohjassa,niin katkaisee nettiyhteyden.


      • ... kirjoitti:

        Yhteyden ominaisuuksissa kun lukee suojaustyyppi ja salaustyyppi,niis niissä on että ei todennusta. Yritin asentaa xbox360 langattomasti ja kävin sieltä tarkistaa asetukset niin siellä lukee kuitenkin että suojaus on wpa2..jaa-a mikähän se sitten mahtaa olla jos tässä ei ole edes suojausta päällä??

        JOs yritän laittaa täs tietokoneessa suojauksiin että wpa2 ja se 8 numeroinen koodi mikä on modeemin pohjassa,niin katkaisee nettiyhteyden.

        Eikun vaan resetointi. Tuo reititin voi olla sen verran sekaisin.


      • ...
        vapunen kirjoitti:

        Eikun vaan resetointi. Tuo reititin voi olla sen verran sekaisin.

        Joo nyt toimii,resetoin ja nyt on salattu yhteys. KIITOS! :)


      • ... kirjoitti:

        Joo nyt toimii,resetoin ja nyt on salattu yhteys. KIITOS! :)

        Hyvä homma! Toivottavasti laitoit WPA2 suojauksen ja riittävän vahvan salasanan.


    • juup

      Siis Katot modeemin alle ja sieltä löytyy käyttäjä joka on admin
      ja salasana joka on myös admin
      sit sieltä meet ja painat perus asennus tai jotai tommosta

    • kyseliä

      Kokemuksia tuosta kyseisestä modeemista
      Saako yhteyden heti kun se on asennettu puhelinpistokeeseen ja kuinka nopea tämä modeemi on kattaako yli 24 megaa

      • toimii jos VPI VCI

        Jos modeemissa (mikä tahansa merkki) on operaattorin VPI- ja VCI-arvot valmiiksi kohdallaan, niin toimii kun vain kytkee virtajohdon ja puhelinjohdon ja sitten kytkee virran päälle.

        Soneralla on poikkeavat arvot, joten silloin pitää vaihtaa asetuksia, mutta muilla pitäisi toimia.
        Sonera VPI: 0: VCI: 33, lähes kaikilla muilla 0 ja 100.
        http://forum.wippies.com/wiki/ADSL-Linjan_asetukset

        Oletuksena on yleensä 0 ja 100. Tietysti modeemi voi hakea tuosta poikkeavat arvot itsekin, mutta se voi joskus kestää.

        Mutta kannattaa tietenkin käydä modeemin hallintasivulla vaihtamassa salasana joksikin muuksi kuin password tms. ja laittamassa WLAN:in salaus päälle, jos se ei oletuksena ole jo päällä.

        Millään ADSL-modeemilla ei saa yli 24 megaa. Hyvä jos saa puolet. Oikea nopeus riippuu monesta asiasta.


      • KarhuKoo
        toimii jos VPI VCI kirjoitti:

        Jos modeemissa (mikä tahansa merkki) on operaattorin VPI- ja VCI-arvot valmiiksi kohdallaan, niin toimii kun vain kytkee virtajohdon ja puhelinjohdon ja sitten kytkee virran päälle.

        Soneralla on poikkeavat arvot, joten silloin pitää vaihtaa asetuksia, mutta muilla pitäisi toimia.
        Sonera VPI: 0: VCI: 33, lähes kaikilla muilla 0 ja 100.
        http://forum.wippies.com/wiki/ADSL-Linjan_asetukset

        Oletuksena on yleensä 0 ja 100. Tietysti modeemi voi hakea tuosta poikkeavat arvot itsekin, mutta se voi joskus kestää.

        Mutta kannattaa tietenkin käydä modeemin hallintasivulla vaihtamassa salasana joksikin muuksi kuin password tms. ja laittamassa WLAN:in salaus päälle, jos se ei oletuksena ole jo päällä.

        Millään ADSL-modeemilla ei saa yli 24 megaa. Hyvä jos saa puolet. Oikea nopeus riippuu monesta asiasta.

        En saa samanlaista modeemia toimimaan. Käyt.tunnukseksi ja salasanaksi laitan ohjeen mukaan "admin" molempiin. Heti herjaa ettei ole oikeat. Paketista otettu tuote. Mitä tuolle pitäis nyt tehdä


      • KarhuKoo kirjoitti:

        En saa samanlaista modeemia toimimaan. Käyt.tunnukseksi ja salasanaksi laitan ohjeen mukaan "admin" molempiin. Heti herjaa ettei ole oikeat. Paketista otettu tuote. Mitä tuolle pitäis nyt tehdä

        Oletko jo koettanut resetointia? Se auttaa yllättävän moneen ongelmaan.


      • olikohan kokeiltu jo
        Kollimaattori kirjoitti:

        Oletko jo koettanut resetointia? Se auttaa yllättävän moneen ongelmaan.

        Jep. Jospa joku on jo kokeillut laitetta ja laittanut siihen omia asetuksiaan, niin esim. salasana ja WLAN-verkon tunnus voivat olla muutakin kuin oletusarvot. Olen itse ostanut kerran tarkoituksella vähän käytetyn laitteen ja olihan siinä asetuksia muutettu, esim. WLAN-verkossa oli salaus yms. Piti palauttaa tehdasasetuksiin.


      • KarhKooedelleen
        olikohan kokeiltu jo kirjoitti:

        Jep. Jospa joku on jo kokeillut laitetta ja laittanut siihen omia asetuksiaan, niin esim. salasana ja WLAN-verkon tunnus voivat olla muutakin kuin oletusarvot. Olen itse ostanut kerran tarkoituksella vähän käytetyn laitteen ja olihan siinä asetuksia muutettu, esim. WLAN-verkossa oli salaus yms. Piti palauttaa tehdasasetuksiin.

        Siis tein tehdasasetusten palautuksen. Painoin takana sitä "piilossa" olevaa nappia mustekynän kärjellä, pidin pohjassa ainakin sen 10 sek., niin että jotkut valot paneelissa sammui, kävi pois, syttyi uudelleen. Edelleenkään ei hyväksy "admin" käyt.tunnukseksi eikä salasanaksi...
        Välillä herjas , ettei puhelimen johto ole kiinni. Oli se. Vaihdoin tilalle käytetyn johdon, niin alkoi pelaamaan, mutta wifi-verkkoon pääsee nyt ilman salasanaa. Piti kyllä olla ihan uusi modeemi. Niin, ja kun yritän mennä muuttamaan jotain, laittamalla tuon nrosarjan os.riville, niin tulee suomeksi, että **** tarvitsee ... olikohan, no jonkun luotettavuusvarmistuksen. taas tupla-admin, ja ei kelpaa.... Hmmmm... ?


      • KarhuKolomonentaas
        KarhKooedelleen kirjoitti:

        Siis tein tehdasasetusten palautuksen. Painoin takana sitä "piilossa" olevaa nappia mustekynän kärjellä, pidin pohjassa ainakin sen 10 sek., niin että jotkut valot paneelissa sammui, kävi pois, syttyi uudelleen. Edelleenkään ei hyväksy "admin" käyt.tunnukseksi eikä salasanaksi...
        Välillä herjas , ettei puhelimen johto ole kiinni. Oli se. Vaihdoin tilalle käytetyn johdon, niin alkoi pelaamaan, mutta wifi-verkkoon pääsee nyt ilman salasanaa. Piti kyllä olla ihan uusi modeemi. Niin, ja kun yritän mennä muuttamaan jotain, laittamalla tuon nrosarjan os.riville, niin tulee suomeksi, että **** tarvitsee ... olikohan, no jonkun luotettavuusvarmistuksen. taas tupla-admin, ja ei kelpaa.... Hmmmm... ?

        No nyt se käyttäytyi ihan eri lailla. Laitoin aamulla virrat päälle, niin pääsin tuolla numerojanalla osoiteriville, sisälle modeemiin. kaikki sujui nyt saamani ohjeiden mukaan. KIITOS !!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe