Onko minulla alkoholiongelma?

talvikeiju,

Olen alkanut miettimään tätä asiaa...

En enää juo niin usein alkoholia kuin vaikka joku 3 vuotta sitten, mutta nykyään se menee siihen, että kun juon niin sitä tulee otettua ihan liikaa. Muistelen nyt vaikka tätä viime juomiskertaa.. Join niin kauan kunnes meni muisti varmaan pariks tunniks ja tavaroita hukku ja taas oli joku ihme mies juttu käynnissä. Sitä edellisellä kerralla kun otin kunnolla hukkasin tavarita ja oli taas joku mies!!!! Ennen joulua tein todella typeriä juttuja alkoholin vaikutuksen alaisena. Säädin taas jonkun tyypin kanssa kenen kanssa en olisi saanut/halunnut.. :'/ En arvosta tälläisiä elämäntapoja/arvoja ollenkaan. Olen kylläkin sinkku ja saan tehdä mitä vaan kenen kanssa tahdon, mutta en tykkää sellaisesta elämästä.
Inhoan alkoholin makua ja se tekee mun suuhun niin pahan maun. Inhoan maailman eniten krapulaa, mulla on aina niin tajuttoman paha olo.
En tule enää niin helposti humalaan kuin nuorena ja senpä takia juon ihan MAHDOTTOMIA määriä. Esimerkiksi perjantaina join varmaan 3 snapsia absinttia, 7 siideriä, 1 kalja, 1 mustikkasnapsia, 2marjannea ja sit joku snapsi mitä en edes muista (siinä oli absinttia, viinaa, yms) ja sen viimeisen snapsin jälkeen katkes muisti.. Haluan vaan känniin, että on parempi olo ja et muu maailma unohtuu ees hetkeks.
Mulla on taipumusta masennukseen ja sitä vielä sairastankin. Humalassa unohtuu kaikki paska ja elämä tuntuu ihanaakin ihanammalta kunnes katkee filmi.

Lauantaina join vaan pari siideriä kun olin keikalla ja ei noussut päähän. Onneks en juonut enempää, mieli kyllä taas teki et pääsisin KÄNNIIN..

En siis todellakaan juo enää usein. Nytkin oli 5 viikon tauko (tietysti jotain pari siideriä olen juonut, mutta en humalanhakuisesti)

Mitä olette mieltä, pitäisikö minun lopettaa juominen kokonaan? Olen juomisella pilannut ennenkin ihmissuhteita. Esimerkiksi sukulaisiini, kaverini poikaystävään, melkein äitiin ja joihinkin kaverisuhteisiin.
En usko, että alkoholi on minulle hyväksi. Eilenkin olin niin väsynyt valvomisesta ja juomisesta, että nukuin melkein seisaaltani...ainakun menin istumaan johonkin, nukahdin...
Mulla on kamala morkkis JOKAISEN BAARI-ILLAN JÄLKEEN, vaikken olisi tehnytkään mitään typerää ja tavarat olisi tallessa.

Nytkin on taas bussikortti hukassa jossain ja henkkarit lompakko meinasivat hukkua. Onneks kaveri piti ne tallessa.
Olin vielä mennyt kuulemma haukkumaan jotain tyttöä huoraksi mitä en koskaan tekisi selvinpäin:/... muistikuvat on hämärät, että olin aika agressiivinen.

Nyt loppui mun juominen, en osaa säädellä sitä ollenkaan :( Toisaalta jos menisin baariin esimerkiksi selvinpäin se vois olla aika ahdistavaa koska nyt lauantaina menin ja ahdisti ku muut oli nii kännissä ja niillä oli hauskaa mut mulla ei koska en ollu kännissä.

:/ ja tuskin mä sieltä baaristakaan mitään miestä löydän, en oo tähänkää mennessä löytänyt :( ...://.. Tuleeko vaan tylsää, ku ei enää juo? Lähenen 20 ikävuotta enkä enää nää juomisessa mitään kivaa/hauskaa.. Voi olla, että seuraavalla kerralla teen vielä jotain typerämpää :/

13

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanamo Linnea

      Lähenet 20 ikävuotta, ja kirjoitat, ettet tule enää niin helposti humalaan kuin nuorena - kuinka nuorena olet sitten alkoholinjuonnin aloittanut?!

      Kertomasi kuulostaa vaaralliselta, vaikka sanotkin, ettet juo enää usein. Jos juominen aina tai lähes aina karkaa käsistä, voisi olla hyvä lopettaa ja kokeilla esimerkiksi baari-iltaa selvinpäin.

      Kirjoitat, että muilla on hauskaa kännissä. Mietipä itseäsi samassa tilassa: eikö enemmänkin ole kuitenkin kyse siitä, että kännissä täytyy esittää, että on hauskaa? Jos et näe juomisessa mitään kivaa tai hauskaa, eikö silloin ainoa johtopäätös ole yrittää olla ilman?

      Jos pelkäät kavereiden reaktiota siihen, että olet selvinpäin, ei sitä kenenkään tarvitse tietää, kun otat limusi jäiden kanssa drinkkilasiin tai tilaat vaikka alkoholittoman cocktailin. En tiedä, saako baareista alkoholittomia siidereitä, mutta jos saa, ei kukaan erota, onko lasissasi prosentteja vai ei.

      Toinen asia on, että selvinpäin kyllästyy jossain vaiheessa iltaa kuuntelemaan kännisten juttuja. Tuskin häviät mitään, jos silloin vain häippäset kotiin. Aamulla on mukava olla, kun ei ole pää kipeä.

      Muista myös se vanha totuus, että kukaan ei ole koskaan katunut sitä, että on ollut jossakin tilanteessa selvinpäin. Ryyppäämistä sen sijaan on katunut joskus jokainen, joka alkoholia käyttää.

    • ½ cm askeleet

      Tämä oli hyvä kysymys. Kysymys on hyvä silloin, kun se vastaa itse itseensä.

    • A.L.Koho Listi

      Sulla on selvästi alkoholiongelma ja se pahenee iän myötä, ellet lopeta.
      Katsopa itseäsi peilistä 10 vuoden kuluttua. Jos olet jatkanut juomistasi, olet silloin selvästi ylikypsä ja repsahtanut 3-kymppinen muija. Joku sanoisi sua kapakkahuoraksi, ja ihan luultavasti syystäkin.

      Lopeta alkoholin juominen, mene A-klinikalle käymään tai vielä mieluummin AA-ryhmään.

    • Entinen teinijuoppo

      Itselläni oli sun ikäisenä ihan sama meininki. Olin pohjimmiltani masentunut ja epävarma ja musta tuntui, että ainoastaan kännissä oli kivaa, vaikka todellisuudessa ne ryyppyreissut oli aina sitä typerää sekoilua, riitelyä, onnettomia sattumuksia jne. Ja krapulassa aina järkyttävä morkkis.

      Oudointa oli, että vaikka mulla ehti olla vuosia sellainen olo, ettei ryyppäämisessä ollut pointtia, oli aika vaikea oppia elämään toisin. Silloinen poikaystävä ja kaverit oli sellaisia juoppoja, että se läträäminen vaikutti olevan ikään kuin se normaali tapa elää. Sain aloitettua tervehenkisemmän elämän kunnolla vasta vaihdettuani poikaystävää ja kaveripiiriä. Enää ei tarvitse erikseen selitellä, miksi juon baarissa vain yhden tuopin. Se on ihan normaalia.

      Ei tohon oikein muuta voi sanoa kuin että mieti, minkälainen ihminen toivot olevasi kolmikymppisenä. Siinä parin kympin hujakoilla viinan vetämisessä on vielä se tietty viehätys, se on olevinaan sitä hetkessä elämistä. Kun ikävuodet karttuu vähitellen, viinan kanssa läträäjät alkaa näyttää aina vaan surullisemmalta porukalta.

    • Panoo

      Kun juomisesta menee hauskuus ja edeltäpäin jo ajattelee krapuloita ja morkkiksia niin silloin juomisesta on tullut ongelma.

      Kannattaa vähentää reilusti ja miettiä tulevaisuuttaan, juoppona ei ole kiva olla.
      Juopottelu vie kaiken ajan, elämänhalun, rahat ja terveyden.

      Itse voi tehdä valinnan mitä tulevaisuudeltaan haluaa.

      • mies 38v

        mulle riittää juominen. En juo joka viikko,mutta kun juon,juon paljon. En halua tuhota perhettäni ja elämääni. Haluan olla raitis. Nyt on krapula ja olen allapäin,mutta haluan päätökseni pysyvän. Täys raittius ainoa vaihtoehto mulle. On vaikea myöntää että minulla on ongelma..mutta niin se on.


      • vanamo linnea
        mies 38v kirjoitti:

        mulle riittää juominen. En juo joka viikko,mutta kun juon,juon paljon. En halua tuhota perhettäni ja elämääni. Haluan olla raitis. Nyt on krapula ja olen allapäin,mutta haluan päätökseni pysyvän. Täys raittius ainoa vaihtoehto mulle. On vaikea myöntää että minulla on ongelma..mutta niin se on.

        Kärsit alkoholismista. Siirry alkoholismipalstalle lässyttämään.


      • Nuori lääkäri
        mies 38v kirjoitti:

        mulle riittää juominen. En juo joka viikko,mutta kun juon,juon paljon. En halua tuhota perhettäni ja elämääni. Haluan olla raitis. Nyt on krapula ja olen allapäin,mutta haluan päätökseni pysyvän. Täys raittius ainoa vaihtoehto mulle. On vaikea myöntää että minulla on ongelma..mutta niin se on.

        Voit huoleti lisätä juomista. Suositus on 17 annosta per päivä.


      • raitistuin sun iässä
        mies 38v kirjoitti:

        mulle riittää juominen. En juo joka viikko,mutta kun juon,juon paljon. En halua tuhota perhettäni ja elämääni. Haluan olla raitis. Nyt on krapula ja olen allapäin,mutta haluan päätökseni pysyvän. Täys raittius ainoa vaihtoehto mulle. On vaikea myöntää että minulla on ongelma..mutta niin se on.

        Rupee raittiiksi, ei sen kummempaa, jos kärsit juomisestasi.
        Hae apua, jos et itse pysty, ei oo häpee hakee apuu.


      • mies 38v
        raitistuin sun iässä kirjoitti:

        Rupee raittiiksi, ei sen kummempaa, jos kärsit juomisestasi.
        Hae apua, jos et itse pysty, ei oo häpee hakee apuu.

        Kiitos, joo sellainen on tarkoitus.Kuten kerroin tulee juotua niin että muisti menee, nkerran tai 2 kuukaudessa, lisäksi pienempää tissuttelua perjantaisin 2-10 olutta ja joskus viikollakin olut.välillä pari viikkoa ihan ilmankin...0.5litrasia nämä. Töihin en ole krapulassa mennyt, eikä ole koskaan jäänyt menemättä tai työt tekemättä oluen takia, väkeviä en juo ikinä.

        En ole ikinä riidanhaluinen tai väkivaltainen juovuksissa, eikä siitä ole muuta sanomista tullut kuin pyyntö joskus, älä ota paljoa, mutta pelottaa että joku päivä telon itseni, eikä se enää tunnu aikuiselle sopivalta..kaadun tai jotain, ja jos oman alkoholin käyttöä pitää salata tai vähätellä, niin eiks se silloin ongelma oo... kyllä tiedän että kuukauden päästä tekee laivaristeilyllä mieli juoda, mutta ajattelen että voisin ylpeänä todeta olleeni selvänä.


    • NUSSIKAA UKKEJANNE HOMOT!!!!!

      • mies 38v

        kiitos. Homma ei ole niin paha ettenkö pärjäisi. Mutta tulee juotua silloin kun otan turhan paljo ja jos päätän että seuraavien pippaloiden jälkeen..nyt ei malttaisi...mutta juhlia tulee koko ajan ja tekosyitä...mulle riitti..en halua krapulaa enää.


    • seppo on pomo

      Sepon ulosanti on kyllä huikeaa tasoa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe